**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Huikkaisen täältä vielä pikaisesti tervetulotoivotukset uusille :wave: Ensi yönä lähdetään pariksi viikoksi viettämään honeymoonia murun kanssa joten mikäpä olisikaan otollisempi aika laittaa perheenlisäys alulle :D

Talvisia plussatuulia tähän ketjuun ja toivon että saatte monta plussaa aikaiseksi mun poissaollessa +++++ :whistle:
 
Amanda miten meni lääkärissä? Tervetuloa RR! Hyvää honeymoonia Tunafish, loma ja rentoutuminen saattavat hyvinkin vaikuttaa positiivisesti lopputulokseen :)

Oma napa: Oviksesta ei tietoakaan. Pelottaa, että kierto venyy tosi pitkäksi. Voi rähmä : /
 
Pikainen kirjoittelu työkiireiden keskellä... Lääkärissä meni lähes kuten arvelin. Ei tietoakaan oviksesta ja PCO päällä edelleen. Positiivista oli se, et hoito alkaa saman tien. Ensin saan Luget (keltarauhashormonia) 10 pv ja sen jälkeen pitäis tulla menkat/vuoto. Joka tapauksessa sen jälkeen alkaa sit clomit ja mahdollisesti pistokset. Joten mun jännäilyt alkaa vasta vajaan kuukauden päästä. Mikä pikkasen jyskyttää takaraivossa on se, että tätä hoitoa kokeillaan vaan 3 kiertoa, jonka jälkeen siirrytään ivf:ään, jos ei tulosta tule... Se vähän pelottaa, et mitä jos mikään ei onnistu... Loputtomiin kun ei hoitojakaan tehdä. Miksei sitä vaan voi tulla luonnollisesti raskaaks, niin kuin monet muut? Nyt yritän ajatella positiivisesti ja mennä kierto kerrallaan.

Tunafish, ihanaa lemmenlomaa! :)
 
Kiitos kilpirauhaslinkistä, Marienna!
Tämän -ja monelta muulta taholta kuultujen kilpirauhasjuttujen johdosta päätin mennä yksityiselle lääkärille, kun asia niin paljon painoi mieltä, ja kun kierto on lyhentynyt, väsymysoireet pahentuneet, ja muita kummallisisia asioita joista ei tiedä mistä ne johtuvat, mutta saattaisivat liittyä kilpirauhaseen. Kävin terveyskeskuksessa kilppari- yms kokeissa muutama kuukausi sitten, mutta kukaan ei osannut tulkita testien tuloksia..ja lisäksi testit otettiin väärään aikaan vuorokaudesta. S-THS oli tuolloin 2,1 ja t4v oli 13.

Koska asia panoi mieltä, ajattelin, että tehdään ne testit kunnolla uudestaan, oikeaan aikaan kiertoa ja oikeaan kellonaikaan, että selviää, onko kaikki varmasti ok. Paska homma vaan että valitsin lääkärin, jonka mielestä millään -kilpirauhasella tai muilla hormonituloksella ei ole MITÄÄN merkitystä. hänen mielestään alle 4 ths on normaali, väliäkö miltä tuntuu. Muista oireistani hän ei osaa sanoa mitään. Lyhentyneestä kierrosta sanoi että sellainen on tässä iässä mahdollista, mutta ei että mistä se johtuu, miten siihen voi vaikuttaa, miten se vaikuttaa lapsensaantiin, mitään. Lisäksi hän ihan suuttui kun sanoin, että olen tullut sen takia, että mua huolestuttaa kilpirauhanen, koska monet ovat sanoneen lapsettomuuslääkärin sanoneen heille että ths-arvo 1-2 on lapsensaannin kannalta tärkeä. Todella ahdistavaa raivostuneelta lääkäriltä yrittää kysellä mielipiteitä mitä pitäisi nyt tehdä tai miten voisi tilannetta parantaa. Keltarauhashormonista yritin kysyä mutta en saanut lausetta loppuun kun lääkäri totesi, että sillä ei ole MITÄÄN merkitystä. Tämä 15 minuutin keskustelu maksoi 140 e! Mihinkään huoleeni en saanut vastausta, ja tuntuu tosi pahalta, kun tähän ei olisi todellakaan ollut juuri nyt varaa. Ajattelin vaan että on tärkeintä että saan mieltä painavat asiat puhuttua lääkärin kanssa, etä voin keskittyä muuhun. Voi persereikä miten ärsyttää! Itkin kun lähdin ulos sieltä.

Positiivista toki, että tästä kierrosta on kotitestien ja limojen mukaan tulossa esimerkillinen 27päivää, että ehkä kierrot ei lopullisesti jääneet siihen 23päivään. Ja lääkärin mukaan kaikki näytti hyvältä. Kaikki varmaan onkin hyvin, jos hyvin sattuu, eikä ehkä ensi kerralla jos vielä hyvin sattuu, mene kesken sen takia että joku hormoni jota olisi voitu tarkistaa ja hoitaa ajoissa olisi jotenkin pielessä. Niin että turha tässä murehtia.

Jotekin vaan toivoin, että yksityisellä voisi terveyskeskuspiinan jälkeen saada sen 15 minuuttisen aikana sen että joku KUUNTELISI mikä on hätänä, ja KERTOISI mistä nuo asiat muodostuvat ja miten kannattaa toimia. Mitä tahansa, paitsi tuollaista töykeyttä ja ignorointia. En suosittele!!

Ja jos saan vielä rahaa kokoon lääkärikäyntiä varten, niin menen vain ja ainoastaan lääkärille, jonka joku tietää nimeltä, ja tietää ottaneen keksenmenon tai lapsettomuusasian vakavasti. Muutenkin on niin raskasta, niin ei haluaisi maksaa siitä että joku vaan on ilkeä ja ärsyttävä eikä vastaa mihinkään kysymyksiin, mitään. Toki oma moka kun valitsin lääkärin, jota ei kiinnosta, mutta aikaa varatessani kerroin, että minulla on ongelma A ja ongelma B ja haluaisin sellaiselle lääkärille , joilla on näistä asioista tietoa. Miksi helvetissä he eivät siinä vaiheessa sanoneet, että meidän lääkäreitämme ei tuo A kiinnosta ja B on heidän mielestään merkityksetön asia eikä sitä kannata mitata!?
No en saanut lähetettä mihinkään testeihin joten pitää kai ryhtyä molempien ongelmien suhteen random-itsehoitoon ja internetistä tilattavien luontaistuotteiden liikakäyttöön.

:confused::mad::confused::mad: :headwall:
Pitää sitten elellä ilman sitä iloa että voisi keskustella lääkärin kanssa, ja saada jotakin tukea. Oon aina ihan kateudesta soikea, kun joku sanoo tai palstalla kirjoittaa lääkärin kehottaneen johonkin tai gynegologin antaneen jonkun neuvon!! En ole koskaan kokenut sellaista Suomessa mutta johtunee siitä että olen sairastellut pahemmin vain matkoilla.

Muihin asioihin! Ovulaatio siis kenties tapahtui sittenkin, ja sitä on TODELLAKIN hyödynnetty ilomielin. Tärppihaaveet on taka-alalla kun muita huolia, tämä ihmeellinen väsymys ja kaikkea. Mut onpahan ihan omaksi iloksi puuhasteltu. Elämä on kuitenkin aika ihanaa kaikista huolista huolimatta, ja ilman sitä vauvaakin, jos se ei kerta halua tulla. Luulen, että sillä on joku ihan oma näkemys näistä aikatauluista.

Amanda! Voi kun nyt tuuli kääntyisi ja hormonit aktivoituisi.

Pahoittelen että olen näin raivoissani, sen kerran kun kirjoitan jotakin. :headwall:
terveisin
Ginger
 
Ginger johan on ollut urpo lääkäri sulla! Todella huonoa tuuria! :(

Amanda :hug:

Plussatuulia teille molemmille ja kaikille muillekin! +++++:whistle:


Muhun ei ole plussatuulet tainneet vielä osua, tänäänkin tuli taas nega testiin. Huomenissa odottelen menkkoja alkavaksi.
*muoks* silti elättelen edelleen toivoa ja googlailen kaikkea hölmöä, tää oli yks johon törmäsin joka antaa toivon edelleen elää:
Pregnancy Test Results for 13 Days Past Ovulation | Countdown to Pregnancy
mulla siis meneillään arviolta dpo 13 tai 12.
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 14.1.2011



RR................31v. .....kp?/31............yk4
Tatja.............34v. .....kp6/26-29........yk7...... terolut
Sakara..........33v. .....kp9/32-36........yk2
Ginger..........35v. ......kp14/??...........yk11...... 1kkm
anskilia.........31v. ......kp16/30..........yk1
Nima............30v. ......kp17/31-37......yk3
Scrat............30v. ......kp25/32-38......yk11....4*terolut
sgt................31v. .....kp26/28-29......yk3
Demuli..........31v. ......kp29/32-36......yk3
Sintti-79........31v. ......kp33/23-30......yk18
Wanda_81......29v. .....kp37/30-35.......yk4
Yameliah........31v. .....kp60/28-30......yk19
Tunafish-78....32v. .....kp71/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. .....kp79/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. .....kp82/28-30.......yk~1v



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
RR Tervetuloa joukkoon jäännäämään :)

Amanda Juu nyt vaan positiivinen ajattelu kehiin!

Ginger Voi hitto, että jouduit tuollaisesta käynnistä maksamaan kovan hinnan. Jonkinlainen palaute olisi varmasti hyvä antaa sinne suuntaan. Ei ole ihan asiallista käytöstä lääkäriltä. Kyllä lääkärin pitäisi selitellä asioita eikä ainakaan olla huonokäytöksinen ja ärtynyt.

Wanda Ihme juttu, että jos nyt sitten kierto ns. pitkittyy tai jotain. Mulla kävi samoin, että negoista huolimatta toiveilin, että jospa vaan näkyy testeissä myöhäään, koska niitäkin tapauksia löytyy.
 
Löytyi netistä vielä tuollainen kilpirauhasasiasta. Avautuukohan linkki oikein?
http://kilpirauhasliitto.fi/pdf/Ullan_luento_reviderad.pdf
Sekä loputtomasti juttuja lääkäreistä jotka ovat saaneet raivarin kun viitearvoista on mennyt kyselemään, ja ihmisistä jotka saavat vuosia masennuslääkkeitä ja luulosairaussyytteitä kunnes törmäävät oikeaa kilpirauhaslääkäriin.

No, näillä arvoilla mennään, eivät ne ole kovin huonot kuitenkaan ole. Ei kai mulla välttämättä muuta vikaa ole kuin pelko.

Amanda -kommentoin vahingossa edellistä viestiäsi. Mahtavaa kuitenkin että olet vihdoin hoidoissa, joten kaikkein todennäköisintä on että niistä on apua!

ginger
 
Ginger: Onpa todella tökeröä käytöstä! Olen ollut siinä uskossa, että yksityisellä oikeesti osataan! En toki ole tuossa asiassa käynyt, mutta noin yleensä ottaen olen kyllä aina saanut kuuntelevaa ja tehoksta palvelua. Mun mielestä se on jo epäilyttävää, että meillä julkisen terveydenhuollon ihmemaassa edes tarvii maksaa siitä, että saa oletettavastihyvää palvelua. Tsemppiä nyt kuitenkin ja anna palautetta!

Tunafish: Mihin päin suuntasitte? Toivottavasti on rentouttava ja lemmekäs reissu. Meillä tais olla täysin seksitön honeymoon, kun lähdettiin suoraan häiden jälkeen reissuun. Meni siinä palautuessa koko loma..

Minä oon ollut kipiänä, hirveä flunssa iski. Lepäily, nukkuminen ja juominen on kyllä auttaneet kerrankin. Nyt jäänkin odottelemaan Pariisin tuliaisia, kun mies palaa pikatyömatkalta. Ihanastai ja plussaista viikonloppu!
 
Ginger, mä todellakin ymmärrän sun huolen ja ärsytyksen! Tuli itselläkin turhautumisenkyynel silmään, kun luin sun viestin. Mulla on sama tilanne edessä. Jotenkin haluan varmuuden tähän kilppariasiaan, kun arvot on siinä ja tässä ja oireita on. Niinpä varasin työpaikkalääkärille ajan ens viikolle (päätin hoitaa sen siellä enkä sikakalliilla lapsettomuusklinikalla, jonne uppoaa rahaa jo muutenkin) ja päätin, etten lähde sieltä ilman lähetettä erikoislääkärille ja labralähetettä TPO-arvon mittaamiseks. Mutta kukapa sen kertoisi, kenelle erikoislääkärille sitä pitäisi mennä siellä lääkärikeskuksessa??? Toi sun saama kohtelu on sitä, mitä ei tässä vaiheessa todellakaan toivoisi!! Oon tosi harmissani sun puolesta. :(

Mulla oli eilen tosi rankka ilta. Jotenkin sen lääkärikäynnin jälkeen tuli kaikki koetut pettymykset ja tulevaisuuden pelot päälle rytinällä. Itikin hulluna, kun mietin lääkärin sanona "kokeillaan nyt kolme kiertoa näin ja sitten lähdetään ivf:ään, jos tarvitsee...". Ei se kolme kiertoa yhdellä munanjohtimella liian lupaavalta kuullosta. Ja sitten olis vain koeputkihedelmöitys vaihtoehtona. Ja siinäkin mulla on hankaluutta, kun on PCO ja hyperstimulaation riski. Joten mitään hyvää ja varmaa keinoa ei vain ole! Eilen ja tänään on tuntunut siltä, että kaikki on yhtä riskiä, todennäköisyyksiä, testejä, lääkkeitä - ja odottamista. Kuka tietää, auttaako se edes, että näitä droppeja itseeni työnnän. Eilen vilisi silmissä jo sekin, että tuleeko sitä vauvaa ikinä? Se ajatus tuntui aivan kamalalta. En koe, että mulla olisi joku hormonien aiheuttama pakottava vauvakuume, vaan olen vaan niin lapsirakas, etten oikein näe elämää ilman omia. Ja vaikka mun elämä on täynnä aktiviteettejä ja kaikkea kivaa, oon aina toivonu perhettä. Mutta onkohan sitä mulle sitten tarkoitettu?

No, kaikesta epätoivosta huolimatta ei voi kuin uskoa, että joku päivä vielä onnistutaan. Sitä, miten kauan siinä menee ja millä keinolla se onnistuu, ei tiedä.

Luulen, että siirryn tuonne lapsettomuuspuolelle jossain vaiheessa, kun mun aiheet on aika hoitokeskeisiä...

Pahoittelut purkauksesta ja alakuloisesta viestistä. Joskus ei vaan ole hyviä uutisia.

Voikaa kaikki hyvin!! :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa arvon naiset :D

Heti alkuun suuret tervetulotoivotukset kaikille uusille! Olen ollut pari viikkoa pois ja täällähän on paljon tapahtunut. Hienoa että saadaan uusia joukkoomme! Toivottavasti pääsette piakkoin siirtymään tuonne odottajien puolelle :D

En ole nyt ihan varma olenko onnitellut viimeisimpiä plussaajia, joten Arminen ja Tömpsis sylintäydeltä onnea!

Ginger voi elämä mikä lääkäri.. oikeesti.. Ei tuolla tavalla pitäisi potilasta kohdella ainakaan yksityisellä.. :hug:

Amanda :hug: kyllä se siitä taas.

(.) Ollut ehkä hieman masentunut olo tässä viime aikoina. Tai väsähtänyt, mietitään että pitäiskö lähteä tutkimuksiin vai ei.. Jotenkin mä vielä haluaisin yrittää melkein luomuna :D
Tämä kierto on mennyt muuten stressaamatta, mutta noin viikko siiten muniksissa vihloi oikein kunnolla. Ja siitä lähtien olen taas elätellyt toiveita. Oirelista: Edellispäivänä ja eilen on ollut menkkoja edeltävää vihlontaa (olin pari kertaa jo varma että sieltä alkaa lorahti, mutta ei..), olin myös huomaavinani hieman jotain värillistä valkkaria edellispäivänä. Siinäpä ne tällä kertaa.. Aika köyhä lista kyllä kun sen tuohon ylös kirjoittaa :LOL:
viikon verran tässä olisi vielä piinailua jäljellä..

Melko omanapaista tänään, pahoitteluni siitä. Lupaan ainakin yrittää seurailla palstaa jotta pääsen taas kärryille kuka, mitä ja missä vaiheessa kiertoa :D

Rentouttavaa viikonloppua! Paljon pupuilua ja plussia
+++ +++ + ++ + :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
sgt
Tosi paskamaista Ginger.. ei voi paljon enempää harmittaa kun etsii apua ammattilaiselta, ja käteen jää kasa p*skaa ja ennen kaikkea se sama epätietoisuus. Vetää mielen matalaksi.. Valitettavan tuttu tunne :headwall:
Amanda Valtavasti tsemppiä!!!
Tunafish Nauttikaa ;)

En tiiä onko PMS oireita vai mitä, kierto kuitenkin alkaa olla lopuillaan... mutta tissit on kipeät (ja ei, en ole nyt niitä kauheasti kokeillut ;) ), voi kyllä helposti enteillä tulevia menkkoja. Pinna on niin kireellä, että alkaa jo itseäkin ärsyttää tämä oma jatkuva "ärsytystila". Välillä taas on hyvinkin synkät tunnelmat, eikä mikään jaksa kiinnostaa sitä vähääkään. Toki ympäristö "provosoi" näihin mielenliikkeisiin kyllä melko aktiivisesti. P*rkele.
Ekaa kertaa vihloi nivusten alueelta.. Mutta enpä osaa sanoa juuta enkä jaata siihen. Niin vähän aikaa ollut kuitenkin pillereitä syömättä, että ei oikeastaan voi sanoa, että mitkä on normaaleja menkkoja enteileviä tuntemuksia, mitkä ei. Ajattelin, että olisin käyny tänään testin hakeen, ja kattellu aamusella tilannetta, mutta en kai mä mihinkään apteekkiin kerinny. Nooohh.. onhan noita aamuja :) Ja selvinnee ennemmin tai myöhemmin.
 
RR
Ginger: Ääliö lekuri, valitettavasti niitä tuntuu riittävän : /

Amanda: :hug:

Tunafish: Oih, ihanaa matkaa teille!

ON: Tänään ois täällä ovishuippu, joka todellakin hyödynnetään. :D Toivottavasti tuottais tuo ekaa kertaa tehty tikuttelu tällä kierrolla tuloksia :heart:

Plussatuulia +++++++++
 
Lauantai 15.1.2011



RR................31v. .....kp?/31............yk4
Tatja.............34v. .....kp7/26-29........yk7...... terolut
Sakara..........33v. .....kp10/32-36........yk2
Ginger..........35v. ......kp15/??...........yk11...... 1kkm
anskilia.........31v. ......kp17/30..........yk1
Nima............30v. ......kp18/31-37......yk3
Scrat............30v. ......kp26/32-38......yk11....4*terolut
sgt................31v. .....kp27/28-29......yk3
Demuli..........31v. ......kp30/32-36......yk3
Sintti-79........31v. ......kp34/23-30......yk18
Wanda_81......29v. .....kp38/30-35.......yk4
Yameliah........31v. .....kp61/28-30......yk19
Tunafish-78....32v. .....kp72/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. .....kp80/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. .....kp81/28-30.......yk~1v



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Kiitos Yameliah listan päivittämisestä! Juuri olin tulossa laittamaan viestiä että olen tänään kännykän päässä että jos joku muu päivittää listan. :)

Oma napa tilanne: menkoista on ensimmäinen fyysinen merkki eli pientä tiputtelua joka edeltää päivää paria ennen menkkoja. Kierrosta tulee ennätyspitkä 38 tai 39 päivän mittainen. Päätin soittaa ajan tutkimuksiin itselleni heti maanantaina. Ovistestien monen päivän plussat antaa epäillä että jotain on kierrossa pielessä. Tuleepahan sitten mielerauha jos mitään ei löydy.
 
Ginger; oletko ajatellut, että tekisit valituksen lääkäriasemalle tuosta lääkäristä? Ei lääkäriltä lähtiessä kuulu itkeä ja kyllä lääkärin tulisi ottaa tosissaan jokaisen asiakkaan huoli. Tottakai hekin ovat vain ihmisiä, mutta jos vaikka saisit korvauksena uuden ajan. Kokeile, eihän siinä ainakaan mitään voi hävitä. Pahoittelen, että et saanut asiaan mitään selvyyttä.

Amanda; Rehellisesti sanoen kirjoitit niin mun omista ajatuksista, että tuntuu, etten oikein osaa sanoa mitään lohdutukseksi. Kun itselle iskee tuo ”tuleeko minusta koskaan äitiä” tunne yritän hakea netistä tarinoita niistä jotka on tullut raskaaksi lähes mahdottomalta tuntuneen tilanteen jälkeen. Ja onhan meillä täälläkin palstalla muutama esimerkki, että voi tärpätä vaikka toivoa ei juuri olekaan. Yritä siis pitää toivosta vielä kiinni ja oikein suuri :hug: sinne.

Wanda; Tämä lähettää ison annoksen hcg hormonia sinne, että testi näyttäisi plussaa!!

Tsemppiä myös teille muille loppukierron jännääjille, aloittakaas pian uusi plussa-aalto tälle vuodelle!!

(.) Täällä on vissiin ovuloitu ehkä torstaina. Ajoitus ei olisi voinut mennä enempää pieleen. Pupuiltiin tiistaina ja torstaina, mutta valitettavasti torstain lasti ei mennyt perille saakka. Rinnat ovat hemmetin kipeät, joten toivotaan, että se ovis olikin vaikka jo keskiviikkona. Outoa kuitenkin on se, että yleensä ovulaation jälkeen ei tule mitään limoja ja nyt edelleen tulee. Ehkä tää kierto on muutenkin niin outo, ettei pitäisi mitään tarkkailla. Mä en todellakaan odota plussaavani vaan sen sijaan odotan menkkoja enemmän kun koskaan. Ehkä tämä on jotenkin ollut psyykkistä, sillä tuo yk20 oli joskus aiemmin sellainen rajapyykki, että siirryn lapsettomien puolelle. En nyt kuitenkaan vielä jos te vain jaksatte kuunnella näitä mun höpinöitä vielä :$
 
Ginger, kiitos muuten linkistä kilpirauhasartikkeliin. Se on tosi mielenkiinoinen! Ajattelin tulostaa sen ja ottaa työpaikkalääkärille mukaan. Lääkäri ei varmaan tykkää "itseoppineista" potilaista, mut tuntuu, et sit mulla on kättä pidempää keskusteluun.

Wanda, olisko sittenkin vielä pientä toivoa? Pikku tiputtelu ei välttämättä tarkoita menkkoja... :) Toivotaan parasta!!!

Scrat, voin kyllä suositella lääkärissä käyntiä! Se ei tee asiaa yhtään pahemmaksi tai laita jotain lapsettomuustarraa otsaan. Tieto siitä, missä mennään, tuo mun mielestä vaan ajatusta siitä, onko tarvetta hoitoihin ja siks vähentää epätietoisuutta. Voittehnan silti jatkaa luomuna vielä, jos mitään erityistä syytä ei löydy. Ja sitten ehkä jopa rennommalla tunnelmalla. :) Mutta ymmärrän hyvin teidän ajatukset ja luomuilun. Nyt kun itsellä on ongelmia, tuntee itsensä jotenkin vajavaiseksi ja ongelmaikseksi ja on se myös isku itsetunnolle. Mut voihan se olla toisinkin päin - jos vikaa ei löydy, tietää, että kaikki vaatii vaan aikaa.. Mutta mutta, pidän peukkuja, ettei mitään tutkimuksia tarvita, vaan nyt on jo tärppi käynyt! :)

Yameliah, samassa veneessä keikutaan. Heh, samaa keinoa mäkin käytän, et kun toivottomuus iskee, luen netistä "ihmetarinoita". Eilen laitoin hakusanoiks PCO + kohdun ulkoinen raskaus + onnistuminen ja sain kaikkia ihania kirjotuksia raskauksista näistä robleemista huolimatta. :) Siitä sain taas pienen uskon puuskan. Jos säkin täällä kirjottelet, niin ehkä mäkin jatkan. Kivaa kirjotella tuttujen kanssa. Toivoin aivan täysillä, että sulla olis tärppi käynyt! :) Lähetän valtavasti tsemppiä ja plussaonnea!

Kiitos kaikille muillekin tuesta!

ON: Lugeista tulee hirvee huimaus pariks tunniks ja turvotusta ja muuta kivaa. No, kaiken kestän hyvän asian eteen! Tänään tapasin töissä palavereissa kolme viimeisillään raskaana olevaa naista. Vaati vähän tsemppiä kysellä iloisesti kuulumisia. Vaikka onhan sitä myös iloinen heidän puolesta ja katselee ihaillen isoja mahoja.

Ovisplussa- ja r-plussatuulia kaikille!
 
Sori, että omanapailen nyt vaan, mutta täällä äsken saatu hymynaama ovistestiin! Elämäni ensimmäinen =) Meinasi jo usko loppua, kun ehdin testailemaan tätä ennen 8 päivää. Piti ostaa uusi testipakettikin... Eli mulle voi merkitä päivitykseen dpo -1 :)

Tässä on vaan pieni mutta... Mies kävi juuri eilen kavereiden kanssa baarissa eikä todellakaan kainostellut alkoholin suhteen. Onko hän nyt onnistunut tuhoamaan kaikki simppansa??? Hän ei todellakaan kovin usein edes juo, tää on niin mun tuuria :| Tehtiin kyllä onneksi "talletus" ennen hänen lähtöään, mutta se ei taida riittää, jos munasolu irtoaa vasta huomenna tai tiistaiaamuna..?
 
sunnuntai 16.1.2011



RR................31v. .....kp?/31............yk4
Tatja.............34v. .....kp8/26-29........yk7...... terolut
Sakara..........33v. .....kp13/32-36........yk2
Ginger..........35v. ......kp16/??...........yk11...... 1kkm
anskilia.........31v. ......kp18/30..........yk1
Nima............30v. ......kp19/31-37......yk3.......dpo -1
Scrat............31v. ......kp27/32-38......yk11....4*terolut
sgt................31v. .....kp28/28-29......yk3
Demuli..........31v. ......kp31/32-36......yk3
Sintti-79........31v. ......kp35/23-30......yk18
Wanda_81......29v. .....kp39/30-35.......yk4
Yameliah........31v. .....kp62/28-30......yk19
Tunafish-78....32v. .....kp73/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. .....kp81/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. .....kp82/28-30.......yk~1v



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Yameliah ja Amanda kiitos kun jaksatte ylläpitää toivoani tsemppauksellanne! Mulla vain yleensä aina tulee kaksi päivää ennen menkkoja pientä tiputtelua, tiedän että se voi myös liittyä raskauteen mutta silti olen hiukan pessimistinen kun testit näyttää negaa. :(

Pysykäähän molemmat tällä palstalla, sen verran olen jo tottunut lukemaan teidänkin kuulumisia että ikävähän teitä tulisi. Toki plussanneisiin saatte sitten heti siirtyä. :D

Nima onnittelut ovisplussasta! =)
Toivottavasti ei miehesi humputtelureissusta ollut haittaa tai ainakin on pitkäikäisiä simppoja. En tiedä miten siittiöille käy yhden illan juomisen seurauksena. Mielenkiintoista olisi tietää jos jollain olisi faktatietoa asiasta.

On se kumma kun ei pelkät menkkakivut riitä vaan viimeyönä oli sitten ylävatsa aivan älyttömän kipeä. En tiedä liittyikö se jotenkin isoäitini tekemiin ruokiin vai mihin mutta olipahan vähän nukuttu yö! Luulin kuolevani siihen kipuun. Ja jos huomenna sitten alkaa menkat niin sitten on alavatsa melkein yhtä kipeä. Oi tätä elämää... :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
RR
ON: Ovisoreina itsellä on aina menkkamaista jomotusta sekä parit kovat vihlaisut jommalla kummalla puolella. Nyt tajusin tässä kierrossa, että limat tuli keskiviikkona, mutta tikkujen mukaan ovishuippu oli kuitenkin vasta eilen lauantaina, jolloin myös vihlonnat tulivat. Kaikki mahdolliset kerrat on käytetty kuitenkin hyväksy :D Onneksi mies on 100% tässä "projektissa" mukana :heart:

Nima: Tuskin on mitään haittaa, ainakin parin kaverin lapset ovat saaneet alkunsa ryyppyjen lomassa :p
 
sgt
Jahas. Testi selkeä nega.
Testi oli cb digital, joten tuskin tarvii arvuutella, että josko sittenkin.
Näillä mennään.
Toistaalta, ihmettelisin, jos tässä stressissä tiinehtys ;) ja stressi ei johdu "kuumelusta".

Mutta toivotaan muille plussia ja menestystä "yrityksiin" :) ja Wanda: Vielä on toivoa!! :)

Lippu korkeelle!
 
sgt ja wanda älkää vielä luopuko toivosta!

Wanda kuulostaa kyllä pahalta noi sun ylävatsakivut. Onko sulla aikaisemmin ollut vastaavia? Voisiko ne olla sappikiviin liittyviä? Mulla on leikattu sappikivet, mutta sitä ennen kärsin kivuista monta vuotta ennen kuin diagnosoitiin. Kivut alkoi usein varsinkin rasvaisen ruokailun jälkeen illalla/yöllä...

RR mikä kiertopäivä sulla on menossa? Eli tuliko ovis aikaisin vai myöhään sun kierron pituuteen verrattuna? Mulla on vissiin tulossa 34-päiväinen kierto eli osuu hyvin tuohon vaihteluväliini :)

Jaahas, pitäisi vissiin mennä viettelemään toi mun krapulainen mies :D
 
Täällä on sattunut ja tapahtunut niin paljon viimekäynnistäni, etten osaa oikeen kommentoida mitään. :ashamed:
Itse en ole ehtinyt kuumeilla oikeastaan lainkaan. Alointin kuun alussa uudessa työpaikassa ja kotona olen ehtinyt käymään vain nukkumassa ja riitelemässä : / Suurimpana ongelmana on ollut miehen kanssa naimisiin meno tai oikeastaan se, ettei mies osaa päättää koska mentäisiin naimisiin. Mitenkään ei osaa perustella haluttomuutaa naimisiinmenoon nyt eikä sanoa muuta kuin, ettei siihen varmaan 10 vuotta mene. :headwall: Minä taas ajattlen, että ensin naimisiin ja sitten vasta lapset. Mietin jo välillä alanko syömään pillereitä uudelleen : / kun harmitti niin miehen epäröiminen. En sitten millään käsitä miten kelpaan lasten äidiksi mutta en virallisesti vaimoksi :confused: Sen verran päästiin asiassa eteenpäin, että mies viimeksi sanoi että pitäisi päätää varmaan pian. Siihen en sitten tietenkään saanut vastausta onko pian viikkojen, kuukausien vai vuosien pituinen ajanjakso. :headwall:

Muuten täällä ei mitään ihmeenlistä. Kiertopäivä on tänään laskujeni mukaan jo 13. Josko päivittäjä seuraavassa päivityksessä sen korjaisi.
 

Yhteistyössä