**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

SANNULI IHAN MIELETÖN JUTTU!!!!!!! Anteeksi kun mä "huudan" täällä, mutta onhan tuo ihan uskomatonta miten tämä elämä heittelee. Ensin tulee tyly tuomio ja sitten tuleekin tuollaisia uutisia. HURRAAAAAAAAAAAAA!!!! Ehkä löytyi syy siihen miksi olet tällä viikolla pillittänyt muiden plussia... Pikku maha-asukki siellä on saanut hormonit toimimaan. Kuka se olikaan joka sanoi, että ei se mitää tarkoita, että spermaa on vähän kunhan siellä on joku erityisen laadukas kaveri. Tässä nähdään, että oikeassa oli!

Sannuli sä totisesti toteutit mun toiveen; kerroit jotain kivaa ja loit vielä lisäksi uskoakin. Kiitos. Ja onnittelut myös sinun miehelle, tämä on varmasti iso uutinen hänellekin. =)
 
SANNULI, SUPERHYPERMEGA MIELETÖNTÄ!! :heart: :heart: :O

Mulla tuli ihan tippa linssiin, kun luin sun plussauutisesta! (Taitaa mullakin olla hormonit pinnassa... ;) ). Viimeisissä viikoissa on ollut jotain taikaa!

Pidetään hurjan kovasti kiinni meidän maha-asukeista! Ja toivon mukaan pian jaetaan kuulumisia tuolla odottavien puolella. Vielä 3,5 vkoa varhaisultraan!

Amanda ja matkustaja 5+0 =)
 
Kiitos kaikille onnittelusista! Nyt vaan pidetään peukut pystyssä että kaikki menee hyvin. Mulla on ihan hirvee pelko tällähetkellä että se on tuulimuna tai jotain... tai menee kesken. Eli nyt vaan jäitä hattuun ja innolla odottamaan joulua, silloin voi sitten jo hengähtää.

Eikun nyt sitten vaan jatkamaan tätä plussa aaltoa... kukas siellä sitten on seuraavana vuorossa?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++:heart:
 
Feufollet, Viu, Aamuyö, Olivia ja Sannuli, millaset fiilikset teillä on nyt plussan jälkeen? Olis tosi kiva, jos olis joku paikka, jossa purkaa näitä tuntoja, mutta sellaista keskustelupaikkaa ei taida oikein olla. En tajua, mutta plussan jälkeen ekan päivän leijailin tosi korkealla, mutta nyt oon ollu ihan mega huolissani. En pysty oikein keskittymään töihin enkä muuhunkaan, kun päässä vaan pyörii, et onko kaikki ok? Mulla oli kilpirauhasarvot rajamailla jne. joten mietin, et toimiiko kroppa nyt niin kuin pitää? Mulla ei oo mitään raskausoireita ja iltaisin oon tosi virkeä. Vatsassa tuntui eilen nippailuja, mut tänään ei mitään. Rinnatkaan ei oo enää kauheen arat. Raskaustesti ei varmasti antais mitään infoa, koska vaikka menis kesken, hormoni pysyy kehossa. Oon ihan hermona jostain syystä ja tuntuu et varhaisultraan on ikuisuus... :|

Anteeks muille, että puran täällä tuntoja tästä. :ashamed: Lähetän samalla hurjasti plussapuhuria ++++++++++++++++++! =)
 


Arminen.......31v.. ....kp4/28.........yk2...
Zipuli............32v. ....kp10/29-31......yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa.............31v. ....kp12/28-30......yk~1 v......
Sintti-79.......31v. ....kp15/23-30.....yk16...
Mma Ramotswe.34v.kp17/28.........yk17...... 4*clom.
Ainomieli.......29v. ...kp19/28-32......yk3.....
Ginger..........35v. ....kp19/??..........yk8 ......... 1kkm
Yameliah......30v. ....kp19/28-30......yk18.....
Anna-79.......31v. ....kp22/28-38.....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp23/28-38.....yk9.........2*terol.
Tatja............34v. .....kp27/28.........yk 4........1*terol.
Marienna.....30v. ......kp34/28-32....yk6... dpo7
Innuli...........31v. ......kp35/25........yk15...


Taustalla
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Sannuli79.....31 v. ........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö........32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79......31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77...33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu..............30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet......34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä meni viime yö valvoessa. Mulla alkoi niin helvetilliset menkkakivut, että ei ikinä ole ollut mitään tällaista. En tiedä mikä mua vaivaa, mutta alkaa pikkuhiljaa nämä vauvahaaveet haihtua huolen alle, ettei kaikki ole hyvin. Tältä kuulta plussahaaveet on jo ohitse koska kukaan ei voi olla raskaana jos sattuu näin paljon. Eikä tämä todellakaan ole kuviteltua. Ihmeellistä vain on se, että justhan mulle tehtiin ultra ja kait esim. endometrioosi yms. olisi näkynyt?? Mistä tämä voi johtua, että kuukausi kuukaudelta mulla on enemmän PMS-oireita ja näköjään nämä kivutkin vain pahenee??

Ja anteeksi taas kerran...
 
Hei kaikille :wave:
Olen 32v. vauvahaaveilija ja tässä seuraillut aktiivisesti taustalla keskustelua ja nyt ajattelin sitten viimein liittyä varsinaisesti joukkoon mukaan. Ajattelen helpottavani miehen kuormitusta tässä vauva-asiassa kun saan täällä näistä sitten avautua :ashamed:
Meillä yritys alkaa vasta helmikuulla häämatkan jälkeen, mutta epäsäännöllisistä menkoista johtuen ajattelin alkaa bongailemaan oviksia jo hyvissä ajoin. Tällä viikolla postissa tuli jo paketti ovistestejä ja lämpöjä olen tässä mittaillut jo hetken aikaa. Lämpöjen mukaan ovis olisi ollut 3.11. Kierron pituus vaihtelee mulla, mutta on yleensä 28-32pv. Nyt syksyllä (ilmeisesti häästressistä johtuen) on menkat jääneet muutamana kuukautena väliin. Mulla aika herkästi kierto reagoi stressiin ja elämäntilanteeseen. Gynelle oon menossa 15.11. vuositarkastukseen ja samalla ultraillaan taas kohtu ja munikset. Pari vuotta sitten kohdussa näkyi 4cm cysta joka kontrollikäynnillä kuukauden päästä oli jo hävinnyt. Viime vuonna ei cystia onneksi näkynyt ja muutenkin kaikki oli ok. Ehkäisynä ollaan käytetty jo reilut pari vuotta kuparikierukkaa joka on meillä ainakin ollut tosi toimiva ratkaisu. Vähän harkitsen jos otattaisin sen jo nyt pois. Samalla jutskailen varmaan noista epäsäännöllisistä menkoista jos vaikka jotain lääkinnällistä apua siihen saisi. Multa on kaikki hormonaalinen ehkäisy kielletty, mutta sattuuko joku tietämään päteekö sama asia näihin teroluteihin? Melko selvää siis kuitenkin on että jos meillä ei melko luomuna tärppää, niin ajatuksen voi sitten unohtaa kun nuo hormonaaliset hoidot eivät tule kyseeseen. Mies on joskus vuosia sitten osallistunut vapaaehtoisena johonkin seurantatutkimukseen jossa simpat on tsekattu ja vastapelurin puolella pitäisi kaikki olla siltä osin kunnossa.

Täällä onkin viimeaikoina puhaltaneet melkoiset plussapuhurit ja hyviä uutisia satelee lähes päivittäin! Onnittelut kaikille plussanneille :heart: Niin ja voimia ja jaksamista niille jotka pidempään ovat jo yrittäneet :hug: Toivottavasti tämä plussaepidemia on tarttuvaa laatua :D
 
Tunafish -78, tervetuloa! Mulla kanssa 7 vuotta sitten nähty 4 cm kysta joka hävisi, ja nyt 1kk sitten 4 cm kysta, menen parin kk:n päästä tarkistuttamaan, onko hävinnyt. Kystia kyllä esiintyy käsittääkseni melkein kaikilla ovuloivilla naisilla joten yleisesti ei pitäisi haitata.
Tuolloin 7 vuotta sitten myös gyne puhui, että näyttää että on pco ja nyt lääkäri sanoi, ettei näytä siltä :confused: parempi näin tietysti. Ai sulla häät tulossa, ihanaa!

Muoks, anteeksi, luin huonosti, siis mulla oli munasarjassa kystia mikä tietysti on eri asia.. :ashamed:



Yameliah voimia, muuta en tiedä mutta endometrioosi ei ollenkaan välttämättä näy ultrassa.. : / Mutta kk-kivut kai muutenkin voi vaihdella eri kuukausina, olet varmaan lääkärille puhunutkin niistä kivuista? Äläkä mitään anteeksi pyytele, täällä just saa valittaa!
 
Viimeksi muokattu:
Sannuli, onnea ihan mielettömästi, aivan mahtavaa :heart: :heart: :D Pidän peukkuja että kaikki menee hyvin!

Tervetuloa Tunafishille!

Yameliah, toivottavasti kipujen syy löytyy ja saat avun niihin!

ON: Eipä tänne ihmeempiä, alkukierron tylsyyttä... Menkat on NIUKEMMAT kuin pilleriaikaan mikä on yllätys, sillä muistin tulvineeni kuin keväinen Niili. Ehkä ne tästä vielä äityy ensi kerralla, jos en sitten satu plussaamaan ennen sitä. Toivon vaan että ne oikeasti loppuu nyt viikonloppuna eikä ala rasittava tiputtelu, kuten joskus pillerien jälkeen on käynyt... Kiva että tulee viikonloppu ja saan sentään ottaa vähän viiniä! Kolme viikkoa menikin täysin tipattomana kun olen toipunut leikkauksesta.

Hyvää viikonloppua ja toivottavasti ensi viikolla saa lukea taas uusista plussista :)
 
Sannuli! JEEEE! Noin hyvin uinut yksilö varmasti pärjäilee loppuun asti..=)

Tatja ja muut soijasta: Ei ehkä kannata liioitella soijan kanssa. Se on kuitenkin aika teollisesti käsitelty elintarvike, ja sen hormonivaikutuksista on ollut ristiriitaista tietoa. Olen itse syönyt aika paljon soijaa (soijamaitoa käytän kaikenlaiseen, tofua tilaan etnisissä ravintoloissa ja joskus rouhetta ruokiin), koska syön tosi harvoin lihaa. Olen aatellut sen olevan terveellistä ja hormoneille hyväksi. Nyt vasta lueskellut kaikenlaista kirjallisuutta hedelmällisyyteen ja raskauteen liittyen (km:n jälkeen erityisesti) ja soijasta on monenlaista tullut vastaan. No, jos sitä käyttää kohtuudella, niin hyvä proteiinin lähde, ja aina parempi kuin joku teollinen valmisruoka, mut ei ehkä kannata sen varaan laskea hormonitasapainoaan.

Mieluummin, jos on hormoniepätasapainoa, syömällä (samaa kuin muutenkin, mutta lisäämällä)
tuoreita, käsittelemättömiä, torjunta-aineettomia luomuelintarvikkeita. Sellaisiakin erikoisuuksia kuin kaali, porkkana, banaani, mustikka, vadelma, lakka...avokado, kananmuna (luomua jos voi), jos lihaa niin sitten riistaa tai luomua, ja kalaa, hyviä öljyjä, pähkinöitä, siemeniä jne...ja jos vielä haluaa optimoida, välttämällä trans-rasvoja eli valmisruokia, uppopaistoksia, keksejä, viinereitä, sekä sokeria. Näin olen käsittänyt, tosin varmasti toisenlaisiakin tutkimuksia löytyy, kiva kuulla jos joku on jostain eri mieltä.
Nimimerkillä johonkin se turhautuminen on purettava, niin vaikka sitten googlettamiseen ja ravinto-oppaisiin......
 
Sannuli: Onnea!!! :flower: Kaikki on mahdollista, kun ei sydämensä ääntä kadota. Vai miten se menikään. =)

Amanda: Alkuviikosta en pystynyt mihinkään järkevään toimintaan, kun plussa oli koko ajan mielessä. Oireita mulla on lähinnä aamuisin; vatsa löysällä, ja joskus vähän nippaisee. Ja rinnat alkanu pikkasen aristaa. Muuten ihan normiolo. Sovittiin miehen kanssa ettei kauheasti "intoilla" asiasta, ennen kuin nämä kriittisimmät kuukaudet on ohi. Toisaalta sitä haluaisi "intoilla" ja toisaalta taas ottaa mahdollisimman rauhallisesti, kun kaikki on vielä niin epävarmaa.
 
Täällä listasta huolimatta dpo7, ei vielä menkkoja - hyvä! Luulin tänään monta kertaa että nyt ne alkaa. Onneks ei.

KAIKKI PLUSSANNEET: Kertokaas nyt, että mitä oireita OIKEA plussakierto antoi dpo0-plussaus :D eli kun muutenhan niitä oireita tuntuisi olevan :LOL: .
 


Tunafish - 78.32 v. ..kp??/28-32.....yk?....
Arminen.......31v.. ....kp5/28.........yk2...
Zipuli............32v. ....kp11/29-31......yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa.............31v. ....kp13/28-30......yk~1 v......
Sintti-79.......31v. ....kp16/23-30.....yk16...
Mma Ramotswe.34v.kp18/28.........yk17...... 4*clom.
Ainomieli.......29v. ...kp20/28-32......yk3.....
Ginger..........35v. ....kp20/??..........yk8 ......... 1kkm
Yameliah......30v. ....kp20/28-30......yk18.....
Anna-79.......31v. ....kp23/28-38.....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp24/28-38.....yk9.........2*terol.
Tatja............34v. .....kp28/28.........yk 4........1*terol.
Marienna.....30v. ......kp35/28-32....yk6... dpo8
Innuli...........31v. ......kp36/25........yk15...


Taustalla
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Sannuli79.....31 v. ........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö........32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79......31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77...33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu..............30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet......34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
Marienna: mulla tuli nännit ainakin silloin terolutkuurin viimeisenä päivänä tosi kipeeks ja on edelleen ja sit kaks viikkoo on ollut ihan sellainen tunne että just kohta alkaa kuukautiset, vatsaa nippailee ja selkäsärky alkoi mulla myös kaksviikkoo sitten, niin ettei tahtonut saada nukutuksi kun alaselkää juili.

Olihan sitä sitte pakko vielä ostaa cb:n digitaalinen r-testi :ashamed: Tänään aamulla oli vielä se pakko tehdä, ja kyllähän sieltä se odotettu RASKAANA teksti tulla tupsahti. =) =)
Mulla on myös ollu nää kakspäivää melkoisen alhaalla tuo keskittymiskyky! Töissä oon yrittänyt tsempata ja pitää pään kylmänä. Parhaalle ystävälle kerroin eilen raskaudesta, mutta muuten meillä on tarkoitus pitää se omana tietona niin kauan että on varmistunut että kaikki menee hyvin.
 
Sannuli mä olen ajatellut yhtä juttua...eikö ne sun miehen tulokset ollutkin kanissa siellä labrassa monta viikkoa? Tuli mieleen tossa yks päivä, että ajatteles jos ne olis tullut silloin kun niiden piti tulla...oisko voinut käydä niin, että ette alakuloltanne ja järkytykseltänne olis touhunneet ovisaikaan ja olis jäänyt tulematta raskaaksi? Eiks niiden pitänyt tulla ennen ovista? Jotenkin se elämä sitten kuitenkin järjestää, että asiat joskus edes menee oikein...
 
Sannuli :heart: onnea onnea!!!! On se elämä vaan ihmeellistä :D Hieno juttu!!!!

Tervetuloa Tunafish! Riippuu mistä syystä sinulla on hormonilääkkeet kielletty. Itse en voi käyttää yhdistelmäpillereitä tai esim vaihdevuosien hormonikorvaushoitoja mutta terot ovat ok.

Ja jos olen unohtanut toivottaa jonkun tervetulleeksi: Tervetuloa joukkoomme!! Hyvä että saadaan uusia kun täällä on selkeästi joukkopako käynnissä :LOL: Mikä on hienoa, älkää vaan loukkaantuko!!! Ja ilman muuta olette tervetulleita tänne niin kauan kun siltä tuntuu! Minusta ainakin on kiva lukea noita ihan ensimmäisiä tuntemuksia. Vaikka samaan aikaan pieni kateus nävertää niin kyllä se enemmän silti toivoa tuo! Ei olla liian vanhoja kuitenkaan ;)

(.) tässä kierrossa ei ole toiveet kovin korkealla. Lopetin ovistestien tekemisen, se jäi varmaan väliin tässä kierrossa. tulis vaan kp1 vauhdilla. Tarttiskin tilata taas uus setti testejä.
 
Niinhän se just olikin Marienna ja mietis ihan samaa että todennäköisesti tämä kierto olis menny välistä jos olis tulokset tullut aikaisemmin. Ja nyt on myös todistettu pötypuheeksi se että toivominen ja stressaamatta oleminen muka jotain auttais. Meillä tuli tärppi juuri pahimman stressin aikaan kun odotettiin niitä tuloksia, eikä varmasti oltu ajattelematta asiaa, niinkuin kaikki aina neuvoo. Eli kyllä se on kuulkaa joko tuurista kiinni tai sitten se on jonkun korkeamman käsissä, että koska se tärppi tulee jos on tullaksen. Tottakai siis lääketiede autaa asiassa, mutta ei sekään välttämättaä aina yksin riitä, tarvitaan myös pikkaisen hyvää onnea.
 
Perskules, kirjoitin pitkät pätkät ja sitten nettiyhteys olikin kadonnut, eli kirjoituskin katosi bittiavaruuteen… Yleensä kirjoitan tekstin aina word tiedostolle ja tästä opimme sen, että pitäisi tehdä näin aina.

Soijasta kun on ollut puhetta niin kysyisin, että mitä muita ns. vaihtoehtoisia hoitomuotoja on olemassa? Foolihapon vaikutuksista olen kuullut ja se on ollut käytössäkin jonkin aikaa. Onko joku käyttänyt Metformin lääkettä lapsettomuuteen? Siskollani on 2-tyypin diabetes ja hänelle lääkäri sanoi aikoinaan, että voi käyttää sitä vaikka loppuelämän sillä se vaikuttaa hormonitasapainoon ja hedelmällisyyteen. Täältä kun saa mitä tahansa lääkkeitä ilman reseptiä mietin, että pitäisiköhän tätäkin kokeilla… :whistle:

Ginger ja Ainomieli, mikä olo/tuntemuksia teillä on, me kun mennään samoilla kiertopäivillä? Täällä onneksi kivut loppuivat eilen iltapäivällä kuin seinään ilman mitään lääkettä. Rinnat ovat vielä kipeät, mutta ei niin turvonnut ja pinkeät kuin aiemmin. Dpo noin 10.

Miten tämä kuukausi eroaa aiemmista huomattavasti on se, että nyt en enää edes kuvittele olevani raskaana. Eli palstasta on se hyöty, että voi käydä lukemassa omia kirjoituksiaan ja muistaa, että rinnat olivat yhtä kipeät viime kuussakin ja silti tikutin negaa. Tässä kuussa olen päättänyt olla tekemättä yhden yhtä testiä ja odottelen siis menkkojen alkua ihan kiltisti. Voipi olla, että huomenna on taas eri fiilikset ja vielä ryntään apteekkiin ostoksille, mutta yritän välttää.

Marienna hyvä huomio tuosta Sannulin testituloksesta! Niin se vaan elämä ihmeellisesti järjestää asioita. Meillä mies nimenomaan uskoo tuohon korkeampaan voimaan; jos Luoja suo niin vauva tulee. Itsekin haluaisin ajatella näin, mutta sitten iskee kapina; miksi Luoja ei sitten halua, että olen raskaana? Noh, mutta tässä mennään jo palstan varsinaisesta aiheesta niin sivuun, että lopettelen ennen kuin edes aloitan.

Voimia ja hyvää viikonloppua kaikille!! :hug:
 
Sain juuri tulokset Progesteronista ja Prolaktiinistä käsiini. Progesteroni oli ihan naurettavan alhainen ottaen huomioon kiertopäivän. En tiedä kertooko mitään 1.45 ng/mL, jos joku osaisi kääntää/muuttaa nämä Suomen vastaavaksi niin olisin todella kiitollinen. Tuli ihan sellainen olo, että nää mun vahvat oireet on sitä, että oon raskaana ja sitten se tulee pois kun ei ole keltarauhashormonia tarpeeksi ylläpitämään raskautta. Liittyikö eiliset kivut siihen, kuka tietää.

Prolaktiiniarvo on viitearvojen sisällä täällä, mutta Suomessa ei olisi. Se oli siis 8.7 ng/mL ja jos oikein olen näitä luku pyöritellyt, niin se olisi 87 Suomessa?? Eli liian alhainen?? Lääkärille huomenna tai ylihuomenna niin sitten tiedetään lisää. Ottaisin kiitollisena kaiken tiedon vastaan, millaisia arvoja teillä on ollut??
 

Yhteistyössä