**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Yameliah, todella harmillista toi lääkärin mokailu!!! Ymmärrän, ettei hirveesti innosta jatkaa hoitoja tuolla lääkärillä...

Marienna ja Yameliah, lugeja käytetään juuri kuten Marienna totesi eli tukemaan luteaalivaihetta. Sitä ennen pitäisi tietty saada munis kasvamaan tarpeeksi, jotta ovis voi tapahtua. Mulla oli ongelmana ovulaation puuttuminen eli munikset eivät kasva luonnostaa riittävän isoiksi. Munisten kasvattamiseksi sain Clomeja ja ultrattiin kp 10. Silloin munikset oli vasta n. 12 mm, joten lääkäri määräsi vielä Menopur pistoksia, jotka myös vaikuttavat muniksen kasvuun ja kait kohdun limikseen. Näillä konsteilla saatiin munis kasvamaan riittävän kokoiseksi. Kun kokoa oli 22 mm, sain Ovitrelle irrotuspiikin, koska lääkäri epäili, ettei mun oma LH-tuotanto ole riittävä. Kantsii kysellä lääkäriltä vaihtoehdot! Itse olin ainakin tosi tyytyväinen siihen, että tutkittiin tarkkaan ja hoidon yhteydessä seurattiin koko ajan. Toki se on kalliimpaa, mutta mulle aika ehdoton juttu "ongelmatapauksena".

Tatja, oon lueskellu jostain, että normaalipainoisillakin voi olla korkeat insuliiniarvot. Mä oon käyny gynellä, joka on erikoistunu PCO:hon ja sen kaltaisiin juttuihin. Ja multa mitattiin heti alkuun insuliiniarvot, vaikka olen normaalipainoinen. Mulla arvot oli ok, joten ei määrätty Metforminia. Mutta oon huomannu, että vähähiilarinen ruokavalio on mulle todella hyvä ja pitää vireyttä yllä. Ja itse asiassa vaikuttaa myös akneen, joka mulla on täysin hormonaalista. Joten uskon, että vähähiilarinen ruokavalio saa mullakin jotain hyvää aikaan. Ja laskee siis insuliinitasoja samaan tapaan kuin Metformin. Mutta kaikki taitaa olla tosi yksilöllistä. Hieno juttu, että mies lämpenee näytteen annolle! =)

MR, pidän peukut ja varpaat pystyssä......!!!

Ja puhallan kaikille +++++++++++++++++++++++++++ :heart:
 
MR: Arvailu meni väärin, emme asu Saksassa. Valitettavasti en halua kertoa maata jossa asumme sillä täällä kuitenkin tulee jaettua niin henkilökohtaista tietoa, että joku tuttu voisi jo maan perustella onnistua tunnistamaan. Ymmärrän, että kuuntelet ja tarkkailet omaa kehoasi, sitä varmaan tapahtuu meillä kaikilla joilla toive raskautumisesta on suuri. Toivottavasti nippailut ja se niin kiusallinen hiivakin olisi merkki siitä, että nyt on tärpännyt!! Itse huomaan vielä tässäkin kierrossa ajattelevani hetkittäin, että mitäs jos rinnat sittenkin on kipeät siksi, että tärppi on käynyt, vaikka se ei edes lääketieteellisesti ole mahdollista… Että näin...

Amanda77: Kuinka monta Menopur piikkiä sait, että kasvu tapahtui? Kuinka monta päivää näiden ultrien välissä oli? Mille kiertopäivälle sait tuot irrotuspiikin? Miten sinä muuten voit, onko jo ollut alkuraskauden ultra? Kaikkea hyvää ja kiitos paljon plussatuulista!!
 
Yameliah, sain 3 Menopur-piikkiä ja niitä piti ottaa joka toinen päivä. Mulla on siis PCO-tyyppiset munasarjat ja olin ultrassa kierron loppuvaiheessa. Munikset oli helminauhaa, joten lääkäri päätti aloittaa heti Clomifenit (ei siis odotettu menkkojen alkua kuten tavallista, vaan otettiin "keinotekoinen" kp 1). Ensin oli Clomifen 5 pv ja sitten ultrattiin taas. Koska sillon ei ollut tarpeeksi kasvua, sain Menopurit. Sitten oli yks munis kasvanu riittävästi ja sain irrotuspiikin. Eli meni siis näin:
Kp 1 (oikeesti kierron loppu, ei munisten kasvua...) Clomifen kp 3-7, Ultra kp 8 (kaks munista n. 10 mm), Menopur kp 10, 12 ja 14, Ultra kp 15 (yks munis 22 mm - piti tehdä ovistesti ja jos plussaa, piikki heti, jos ei seur päivä - mä en siis plussannu sillon vielä), Ovitrelle-irrotuspiikki kp 16 ( eli seur päivä ultrasta). Kp 17 oli ovislimoja ja sillon tais olla tärppi. =)

Kaikilla on eri vaste lääkkeisiin, joten parhaimmillaan hoito on yksilöllistä. Mulla kun ei clomit tehonnu, ei odoteltu seuraavaa kiertoa, vaan aloitettiin heti pistokset. Mut tosiaan luulisin et eri lääkärit hoitaa erilailla ja hoito on"vaivan" mukaista. =) Puhun siis tietty siitä, kun hoitoa ylipäänsä tarvitaan.

Kiitos kysymästä, mun vointi on super hyvä! =) Pientä vatsaturvotusta lukuun ottamatta, mulla ei oo juuri mitään raskausoireita. Joten vaikea edes uskoa, et olis raskaana. Nyt on älytön huoli siitä, onko kaikki hyvin. Aika matelee ja varhaisultraan, joka on 25.11., on ikuisuus!! Mutta pakko pitää pää pystyssä ja luottavainen mieli.

Tsemppiä!!!
 
Amanda Mikä sinun hoitohistoriasi on? Jos saisin pikakertauksen. Ootko Teroja syönyt? Oliko tuo siis eka clomisatsi jonka sait? Se ei tehonnut ja sait heti piikkiä? Olen huomannut, että aika monilla on tärpännyt ekoista clomeista ja siitä haaveilen myös omalla kohdalla, sitten kun sen aika on. Hui kammoan ajatusta piikeistä vatsaan.

Mulle on tehty hormonikokeet ja niiden perusteella gyne oli sitä mieltä, että Metformiinista tuskin olisi mulle apua. Itse toivoin vaan, että saisin niitä, koska Clomeihin en heti pääse käsiksi. Toiveestani otettiin paastosokerikoe viimeksi,kun olin labrassa. Olen malttamaton ja haluaisin heti jotakin troppia :) Mulla sukurasitteena on runsaasti kakkostyypin diabetesta. Olen kanssa lukenut, että hiilarien rajoittamisella voisi olla myönteistä vaikutusta pco:hon. Olen koittanut viime aikoina vähän kiinnittää huomiota asiaan. Olen vaan niin perso makealle, että vaikeaa on ollut. Toisaalta, jos vähäisempi hiilarimäärä autaisi raskautumaan, niin on kyllä sen arvoista.
Olen varmaan pikkasen tyhmä, mutta en oikein ymmärrä koko tätä pco:ta. Mulla munasarjat sen tyyppiset, mutta hormoniarvot ja paino kohdillaan (bmi tosin ihannepainon ylärajalla). Miksi siis kierto ei toimi? Tuleeko hormonit sitten jotenkin väärässsä järjestyksessä vai mitä ihmettä?
 
Viimeksi muokattu:
Tatja, mun hoitohistoria on oikeestaan aika lyhyt. Tai no, mulla todettiin polykystiset munasarjatkyllä joskus 10 vuotta sitten, kun kuukautiset oli epäsäännölliset tai välit pitkiä. Nyt kun jätin pillerit pois viime talvena, niin osasin odottaa, et tärppiä ei ehkä heti tuu ja/tai menkat on epäsäännölliset. Päätinkin sit jo kesällä mennä yksityiselle lapsettomuusklinikalle, kun en halunnu arvuutella, onko ovista vai ei. Siellä otettiin verikokeet ja ultra ja selvis, että munasarjat on edelleen PCO:n tapaiset (yksikään munasolu ei kehity riittävän kypsäksi). Mun verikokeet oli kaikki ok! Eli mulla ei siis oo tyyppillinen PCO, jossa hormonitasot (LH, FSH, androgeenit, jne.) on sekaisin. Joku häikkä mulla kuitenkin on hormoneissa, kun ovulaatiota ei synny. Lääkäri sanoi, et se on todennäköisesti LH-huipun ja/tai estrogeenin puute. Mistä se johtuu, sitä ei tiedetä.

Noi hormonijutut on niin monimutkaisia, ettet oo ollenkaan tyhmä, jos et niitä ymmärrä. =) En mäkään! Ja koska jokaisella on vielä yksilölliset kuviot, on vaikee ymmärtää, missä mennään. Jos sulla on sama tilanne, ettei selkeetä PCO:ta ole, mut kuitenkin ongelmaa ovulaatiossa, jokin pikku juttu on pielessä. Se ei silti tarkoita sitä, ettetkö voisi ovuloida luomustikin! Se ei ehkä vaan ole säännöllistä. Kantsii luottaa lääkäreihin, niin saa sen hoidon, mitä tarttet. Mulla muuten sama, että kaikki hiilarit ja makeat jutut on mun heikkous... Mut nyt kun on ollu tää lapsihaave akuutti, oon skarpannu sen suhteen. Koita tsempata vaik vähän aikaa, niin sit se menee jo helpommin! =)
 
Mulla jalat kipeet niinkuin olis jo menkat tulossa : / Äh.

Tiedättekö muuten mitä voisi tarkoittaa (mainitsin tän jo täällä) kun 7 vuotta sitten ultrattaessa gyne on kirjannut munasarjoista, että näyttää että olis pco. Tänä vuonna kuulemma ei näy? Voiko mennä itsestään pois vai olisko jotain muuta..

MR:lle peukkuja d=)b
 
Amanda Mulla melkein tismalleen sama tilanne kuin sinulla. Sillä erotuksella, että menkkoja ei e-pillerien jälkeen tullut ollenkaan, mutta teroilla tulevat nätisti. Kovasti lohduttaa, että sulle on plussa pärähtänyt. Jee toivoa siis todellakin on :)

Ainomieli Oletko laihtunut paljon tai muuttanut radikaalisti ruokavaliota verrattuna seitsemän vuoden takaiseen? Aika jännä, jos pco olisi ns. kadonnut.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Olen jonkin aikaa lueskellut tätä palstaa ja nyt liittyisin seuraanne. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta nyt kaksi kiertoa, sitä ennen kahdeksan kierron ajan vauva olisi saanut tulla ilman tarkempaa yritystä (näistä kahdeksasta muutamassa ei ole ollut ajoituksen kannalta mahdollista raskautua). Ei ole onnistunut rennosti ottamalla...

Olen nyt 29 vuotias, ensi huhtikuussa kolmekymmentä. Kiertoni on ollut aina hyvin säännöllinen, 33-34 päivää. Nyt viimeisin kierto jostain syystä 30 päivää, ikinä ei ole ollut noin aikaisessa. Olisikohan sitten häästressin päättymisellä syynsä "lyhyeen" kiertoon? Kävin viime kuussa ensimmäisen kerran aiheesta gynellä, aluksi ihan vain juttelemassa lapsihaaveista ja samalla papa-kokeessa. Tarkisti myös että ei näyttäisi ainakaan olevan endoa. Lääkäri käski tikuttamaan ovulaatiot ja yrittämään ensi vuoden alkuun. Jos ei ala lasta kuulumaan niin sitten ensi keväänä olisi tutkimukset edessä.

Nyt olisi kiertopäivä 7 meneillään n.33/34:n päivän kierrossa. Ajattelin tulla tänne juttelemaan jos vaikka helpottaisi jakaa ajatukset muiden kanssa. Viimeksi pääsi taas itku kun menkat alkoivat, sen verran kovasti lasta jo toivon että pettymys on joka kuukausi valtaisa vaikka kuinka yrittäisi olla stressaamatta ja ajattelematta asiaa.
 


Tunafish-78...32v. ....kp??/28-32.....yk?....
Wanda_81.....29v. ....kp7/33-34......yk3....
Arminen........31v.. ...kp9/28...........yk2....
Zipuli.............32v. ....kp15/29-31....yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa..............31v. ....kp17/28-30....yk~1 v......
Sintti-79........31v. ....kp20/23-30....yk16...
Mma Ramotswe.34v..kp22/28.........yk17...... 4*clom.
Ainomieli.......29v. ....kp24/28-32....yk3.....
Ginger..........35v. .....kp24/??.........yk8 ......... 1kkm
Yameliah......30v. .....kp24/28-30....yk18.....
Anna-79.......31v. .....kp27/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. .....kp28/28-38.....yk9.........2*terolut
Tatja............34v. .....kp33/28-??.......yk 4........terolut
Marienna......30v. .....kp39/28-32....yk6... dpo12
Innuli...........31v. ......kp40/25........yk15...


Taustalla
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Sannuli79.....31 v. ........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö........32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79......31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77...33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu..............30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet......34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
(Anteeksi viestin lyhyys... olen ollut viime aikoina ihan älyttömän kiireinen ja stressaantunut. Yritän osallistua keskusteluun vähän ahkerammin sitten kun on taas enemmän aikaa. :ashamed: )

Tervetuloa wanda! Tarkistathan vielä, että tiedot tulivat oikein tuohon taulukkoon...?

Ja Sannulille ihan mielettömästi onnea!!! :heart: Uskomattomia uutisia niiden teidän labratulosten jälkeen! Pidän sormet ja varpaat ristissä, että kaikki sujuu hyvin!
 
Heelou!

Tervetuloa wanda minunkin puolestani.

Elkää nyt suotta niitä peukkuja jännitelkö, ei ole mitään vakavasti otettavia oireita oikeasti. Tämä oireiden tutkailu, palstailu, päivien laskeminen, hormonien nappailu, pettyminen ja masentuminen peittää ikävästi tuon oikean elämän joka on minullekin elettäväksi suotu, joten periaatepäätöksellä pistän itseni palstailuvapaille (=kietoon). Ei siis ole mitään ihmeellistä sattunut, tuun kyllä kertoon jos sattuu sattumaan :confused: :)

Voikaa hyvin ja poikkean taas "loman" jälkeen katsomaan kenellä massu on pömpöllään. Tuitui! :wave: MR
 


Tunafish-78...32v. ....kp??/28-32.....yk?....
Wanda_81.....29v. ....kp8/33-34......yk3....
Arminen........31v.. ...kp10/28...........yk2....
Zipuli.............32v. ....kp16/29-31....yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa..............31v. ....kp18/28-30....yk~1 v......
Sintti-79........31v. ....kp21/23-30....yk16...
Ainomieli.......29v. ....kp25/28-32....yk3.....
Ginger..........35v. .....kp25/??.........yk8 ......... 1kkm
Yameliah......30v. .....kp25/28-30....yk18.....
Anna-79.......31v. .....kp28/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. .....kp29/28-38.....yk9.........2*terolut
Tatja............34v. .....kp34/28-??.......yk 4........terolut
Marienna......30v. .....kp40/28-32....yk6... dpo13
Innuli...........31v. ......kp41/25........yk15...


Taustalla
Mma Ramotswe
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Sannuli79.....31 v. ........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö........32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79......31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77...33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu..............30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet......34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
MR, ymmärrän hyvin... olen itsekin miettinyt, pitäisikö pitää taukoa palstailusta, vaikken ole paljoa ehtinyt täällä viime aikoina pyöriäkään. Siirsin sut taustailijoihin, ilmoittele sitten kun haluat taas takaisin listalle. Voi hyvin! :hug:
 
Sinnalena jos jäät tähän ketjuun, niin mä en sitten olis enää ainoa 35 v :)
Liityin tähän koska tuo ensikertalaisuus tuntui olennaisemmalta kuin pari ikävuottta. Monet mun ikäiset ( palstalla, ei siis tuolla mun elämässä) on jo teinien vanhempia ja suunnittelevat iltatähteä.


on: ei enää yhtään sellainen olo, että olisi napannut. kp26/ 26-32, ja dpo kai 10 eli pitkähkö kierto menossa. Testaan varmaan joku päivä kun en malta olla testaamattakaan, mut odotukset ei ole korkealla.
Mun pitäis varmaan enemmänkin tarkkailla pääni sisäisiä kuin alapään tapahtumia! Nyt esimerkiski tuhlasin viimeisen ovistestin yhtenä aamuna halutessani tietää että jos siihen vaikka olisi tullut jotakin..häh?? No siihen ei tullut kontrolliviivaakaan, se siitä ilosta.
Lisäksi huolettaa että keskenmenon jälkeen kuumeilu on saanut vähän outoja piirteitä. Vauva tuntuu ajatuksissa maailman kaukaisimmalta asialta (raskaana ollessa se tietty tuntui jo melko todelliselta kun sydänkin oli nähty ultrassa). Nyt olen kadottanut koko sen ajatuksen vauvasta, ja keskittynyt lähinnä testiviivojen tarkkailuun. Mun pitäisikin varmaan siirtyä vauvakuumepalstalta viivakuumepalstalle, kun ne testiviivat pyörivät enemmän mielessä kuin lapsi.
Nämä tietty on alitajuisia oloja ja tulee ja menee miten sattuu. Keskenmeno vaikuttaa oudoilla tavoilla mieleen. Syytin jotenkin kamalasti itseäni siitä että olin mennyt toivomaan että se olisi totta, lapsi vatsassanin, minä joka (..... tähän liuta alitajuisia, järjenvastaisia syytöksiä syvältä jostakin). Vaikka olen tämän(kin) ryhmän vanhin, tunnen oloni lapselliseksi ja epävalmiiksi. Ihan kuin itse pitäisin itseäni ihan syyntakeettomana ja epäkypsänä, jonain puolivaltaisena olentona joka ei voisi selviytyä äitinä. En siis ajattele näin vaan ihmettelen näitä oloja joita ryöppyää pyytämättä jostakin km:n jälkimainingeissa.

Voisinkohan saada jotain lelutestejä joilla voisin testata vaikka joka päivä esim b-vitamiinin määrää elimistössä. Voisin plussailla niillä vaikka joka päivä ja olla onnellinen ja työntää niitä vaunuissa.

MR -ymmärrän hyvin että tekee mieli keskittyä elämän kaikkiin muihin puoliin. Yritän samaa aina välillä.

terveisin Ginger:headwall:
 
Heh, repesin nauramaan ginger-lemon-honey lelutesteillesi! :D
Voisi olla itsellenikin ihan paikallaan tuollaiset, muutama (miljoonasti) testejä on itsekin tullut tehtyä, tuijottaen aina olemattomia haamuja. Yhtään plussaa ei ole vielä kohdalleni osunut.

Meinasin vielä tyhmyyttäni testata tänään josko jostain ihmeestä olisinkin raskaana. Epätodennäköistä koska menkatkin oli juuri. Lauantaina olisi pippalot tiedossa ja ehkä siitä syystä haluan varmistua. Liikaa olen lueskellut valemenkoista sun muista...

Järkeä saa takoa miulle, kiitos. :rolleyes:
 
Gingerin keskenmenon jälkeen varmaan jotenkin suojaa itseään, eikä uskalla heti sitä vauvaa ajatella.. Jaksamisia. Viivakuume :D On tossa testailussa kyllä se ikävä, että menee jotenkin niin "teknikseksi" koko homma, itse viime oviksen aikaan meinasin tulla hulluksi kun mietin meidän aikatauluja miehen kanssa ja kuinka pitkään siittiöt elää, oikeasti, kävin kaiken varmaan 150 kertaa mielessäni läpi. : /
MR, muuhun keskittyminen varmaan on hyvästä, vaikka tää palsta tosi mukava onkin.

T. Ainomieli, jolla ei vieläkään yhtään mitään oireita, edes menkkojen tulosta. kp 25 ja ovulaatiosta ehkä 12 päivää, yleensä ennen menkkoja rinnat kipeät ja turvottaa, nyt ei vaan yksinkertaisesti mitään missään. Tissikipu oli ovulaation jälkeen ja hiipui. Ellei sitten menkat siirry.. Äh. Lähinnä odottelen seuraavaa kiertoa että pääsee kai sitten uudestaan kokeilemaan.
 
(.) dpo8-dpo11 menkkakipuja, tissit muuttui kipeämmiksi, munasarjakipuja, järjetön väsymys ja palelsi. Dpo11 pää koko päivän uudella tavalla kipeä, oli paha olo ja huimasi, dpo11-dpo12 välisen yön valvoin koska maha oli koko yön niin kipeä, ettei voinut nukkua. Siksi tein testin dpo12 aamulla, ja sain haalean plussan. Jo silloin tiesin, että näin tämä päättyy, tein sen testinkin siksi, että voisin olla mankkojen alkaessa varma oireistani. Oireet loppuivat siis siihen - eilisaamuun ja kaksi tuntia sitten alkoi vuoto. Siispä toisinto toissakierrosta. Varhainen keskenmeno, kemiallinen raskaus ja ITKU.

Älkää päivittäkö tänään vielä kp1 yk7, koska mä en halua vielä nähdä sitä kun tulen tänne illalla :'(
 
Sinnalena jos jäät tähän ketjuun, niin mä en sitten olis enää ainoa 35 v :)
Liityin tähän koska tuo ensikertalaisuus tuntui olennaisemmalta kuin pari ikävuottta.
=)Kyllä mä tätä ketjua käynkin vakoilemassa. Pysyn silti vielä tuossa +35-ketjussa, mutta tulen sitten tänne, jos siellä kaikille käy onnellisesti. Kyllä mullakin tuo ensikertalaisuus tuntuu aika olennaiselta tässä. Tosi ikävä lukea menetyksestäsi; paljon jaksamista Sinulle! :flower:
 
Ginger; Mä en ole saanut keskenmenoa, joten en voi sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu. Voin kuitenkin kuvitella, että toivo niistä kahdesta viivasta ja sen jälkeen pelko menetyksestä saa aikaa tuollaisia tunteita. Epäilemättä km:n jälkeen tulee mietittyä ”mikä minussa on vikana, enkö ole tarpeeksi kelvollinen äidiksi”. On hyvä, että kirjoitat ja puhut asiasta. Oletko koskaan puhunut näistä fiiliksistä sun miehen kanssa? Kelaa, pohdi ja mieti, uskon, että sillä ne ajatukset ainakin lieventyvät. Ehkä keskenmenosta ei koskaan voikaan ”täysin toipua” jos tiedätte mitä tarkoitan. Todella paljon positiivisia ja kantavia ajatuksia sinne, tuli jotenkin hirmuinen huoli sinusta.

Marienna; Olen todella pahoillani. En oikein tiedä mitä sanoisin, mutta toivottavasti mieli piristyy ja ajatukset kääntyvät kohti seuraavaa yritystä. Voimia :hug:

Mä en itsekään tiedä mitä ajattelisin. Olen yrittänyt olla poissa kaikilta mahdollisilta nettisivuilta ja se onkin vienyt ajatusta tästä kaikesta (johan mä pari päivää onnistuin olemaan…) Nyt vaan ei joku juttu täsmää; mulla on ollut pahoinvointia toissa illasta ja tänään kun olin pitkään syömättä, oksensin. Eilen meinasi itku tulla kivusta, kun töissä yksi lapsi istui sylissä niin, että nojasi minuun. Rinnat siis kipeytyvät edelleen. Kaiken pahimpana kiusana on kuitenkin ollut ihan järjetön palelu. Eilen illalla olin kahden peiton alla ja silti tärisin kylmästä. Ja huom. täällä on lämmintä +25 astetta...

Jumalan huumoria osoittaisi se, että saimme toissapäivänä tietää, että miehen työt tulevat todennäköisesti maaliskuussa siirtymään toiseen maahan. Itse en olisi valmis lähtemään vielä täältä, jo senkin vuoksi, että teen työtä jota rakastan yli kaiken ja uudessa maassa en tod. näk. saisi töitä kovin helpolla. Nyt melkein olen jopa ollut kiitollinen lääkärille siitä, että oli huolimaton, koska en haluaisi olla poissa kotimaasta raskaana yksin jos mies siirtyy tuhansien kilometrien päähän.

En uskalla, enkä halua testata ja menkkojen alkuun on vielä monta päivää, joten odotella vain täytyy. En tosin tiedä, että olisiko sen irrotuspiikin liian varhainen pistämisen pitänyt vaikuttaa myös kuukautiskiertoon?? Ehkä on flunssa tulossa tai jotain. Juuri kun mä onnistuin saamaan mun pään siihen malliin, että tässä kuussa raskaus ei ole mahdollinen tekeekin elimistö kiusaa mulle. RAIVOSTUTTAVAA!
 
Voi ei Marienna! Niin raskasta tuo pettyminen ja menettäminen! Halaus täältä!

Kiitos kun lohdutitte mua.
Yameliah: joo, mies on kyllä lohduttanut mua valtavasti ja sen kanssa voi puhua kaikesta, onneksi. Ja oikeastaan voin ihan hyvin ja enimmäkseen olen toipunut ja tulevaisuuteen katsovainen. Sitten vaan joskus tulee noita tilanteita että tunteet ryöppyää niin että itekin säikähtää. --Mut sun tilanne sensijaan kuulostaa varsin mielenkiintoiselta! Jäämme odottamaan lisätietoja.

Ginger
 


Tunafish-78...32v. ....kp??/28-32.....yk?....
Marienna......30v. .....kp2/28-32......yk7....
Wanda_81.....29v. ....kp9/33-34......yk3....
Arminen........31v.. ...kp11/28...........yk2....
Zipuli.............32v. ....kp17/29-31....yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa..............31v. ....kp19/28-30....yk~1 v......
Sintti-79........31v. ....kp22/23-30....yk16...
Ainomieli.......29v. ....kp26/28-32....yk3.....
Ginger..........35v. .....kp26/??.........yk8 ......... 1kkm
Yameliah......30v. .....kp26/28-30....yk18.....
Anna-79.......31v. .....kp29/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. .....kp30/28-38.....yk9.........2*terolut
Tatja............34v. .....kp35/28-??.....yk 4........terolut
Innuli...........31v. ......kp42/25........yk15...


Taustalla
Mma Ramotswe
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Sannuli79.....31 v. ........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö........32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79......31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77...33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu..............30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet......34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 

Yhteistyössä