**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Minä täällä taas... ja nyt kyllä tuijotetaan omaa napaa niin, että raikaa. Pahoitteluni siitä, ettehän pidä mua itsekkäänä kusipäänä pyydän.


Mutta, löysin sivun jossa voi vaihtaa kansainvälisiä labra-arvoja toisenlaiseksi, eli näin ollen progesteroniarvo olisi Suomessa 4.6. Tästä voi joko päätellä sen, että ovulaatiota ei olisi tapahtunut ollenkaan (mikä olisi kyllä outoa koska oli irrotuspiikki käytössä) tai sitten arvo vain lopahtaa koska keltarauhasta ei erity tarpeeksi. Jos näin on, niin onko tähän asiaan mitään hoitoa??

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja etenkin teidän kärsivällisyydestä. Mä lupaan rauhoittua tän asian kanssa kunhan vaan saan kahlittua kaiken mahdollisen tiedon käsiini. Tällä antaumuksella kuin jaksaisi vaikka opiskella niin sitähän olisi kohta itselläkin lääkärin paperit käsissä...
 
Mulla ei ole mitään oireita mistään. Rinnat on olleet kipeät ja turvonneet oviksesta lähtien, aluksi oli tosi kipeät ja nyt enää kipeät. Ihan normaalia mulla. En paljoa toivoa elättele tältä kuulta..
Flunssaa pukkaa, tylsää.
Kukas testailee seuraavaksi? :) Hormoniarvoista mulla ei ole mitään tietoa, ehkä joku muu tietää?
 
Viimeksi muokattu:
Yameliah anna palaa vaan. En oikein tiedä noista hormoneista, mutta eikös lugesteroni ole tarkoitettu tukemaan keltarauhasen toimintaa? Kyllä nämä naiset varmaan tietää täällä. Mietin vaan sitä, että eikö silloin jos keltsi ei toimi, niin pitäisi menkkojen alkaa "liian aikaisin"? Eli jäisi luteaalivaihe liian lyhyeksi? Mulla ei ole mitään tietoa siitä, voiko irroituspiikki epäonnistua. Mutta jos se piikki on lh-hormonia, niin kai se voi. Mulla ainakin lh:ta tuntuisi tulevan, mutta munikset ei kypsy tarpeeksi nopeaan irtoamaan. Nythän tuli eka huippu ja silloin 13mm folli, viikon päästä toinen huippu ja silloin tunsin ainakin kunnon kivut töissä, piti pysähtyä vähän henkäisemään oikein joksikin aikaa.

(.) sen verran, että valkkaria tulee ja jotain menkkamaisia tuntemuksiakin on hyvin harvakseltaan - ei kuitenkaan samanlaisia kuin toissakierrossa. Mutta silloin ne oli selvästi kohdussa ja alkoi dpo10, nyt vasta dpo9. Nännit ok :D , tissit oikein runnomalla hiukan kipeät :O ja suurentuneet kyllä hiukan - olen kyllä aivan turvoksissa muutenkin :LOL: . Paleltaa :whistle: koska on kylmä - pitäis laittaa takkaan tulta. Väsyttää eikä saa mitään aikaiseksi (koska pyörii vaan täällä palstalla ja laskee minuutteja ens perjantaihin :ashamed: ). Mutta ei vielä menkkoja - voi kun pääsis ens vkl testaan....
 


Tunafish-78...32 v. ..kp??/28-32.....yk?....
Arminen........31v.. ....kp6/28.........yk2...
Zipuli.............32v. ....kp12/29-31......yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa..............31v. ....kp14/28-30......yk~1 v......
Sintti-79........31v. ....kp17/23-30.....yk16...
Mma Ramotswe.34v.kp19/28.........yk17...... 4*clom.
Ainomieli.......29v. ...kp21/28-32......yk3.....
Ginger..........35v. ....kp21/??..........yk8 ......... 1kkm
Yameliah......30v. ....kp21/28-30......yk18.....
Anna-79.......31v. ....kp24/28-38.....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp25/28-38.....yk9.........2*terol.
Tatja............34v. .....kp29/28.........yk 4........1*terol.
Marienna......30v. ......kp36/28-32....yk6... dpo9
Innuli...........31v. ......kp37/25........yk15...


Taustalla
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Sannuli79.....31 v. ........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö........32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79......31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77...33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu..............30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet......34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Marienna kyllähän noi sun oireet kuulostaa aika lupaavilta, voisi olla ihan niitä oikeita oireita!!!!

Pistäkääpäs nyt se plussa-aalto jatkumaan... +++++++++++++++++ :whistle:

(.) aika omituisia tuntemuksia tämä alkuraskaus teettää... välillä äklöttää, vatsaa nippailee, väsyttää ja välillä taas ei yhtään mitään. Päivässä käyn varmaan sata kertaa vessassa tarkistamassa onko vuoto alkanut. Miten ihmeessä mä kestän ensimmäiseen ultraan asti järjissäni??? No huomenna soitan neuvolaan niin eiköhän se vähän rauhoita mieltä!
 
Anna ja Tatja en taas pikaselailulla löytänyt, että bongasitteko ovista? Tässä on taas jännät ajat käsillä. Ja Scrat mites sulla...onko tullut mitään tuntemuksia, vaikka se ovis jätti ainakin aikaseen näyttäytymättä. Ja missä Innuli mahtaa olla?

Sannuli sen takia mä niitä OIKEITA oireita kyselin, kun aina näitä oireita on vaikka ei mitään tapahdukaan :D. Mutta onhan se edes ittelle viihdyttävämpää kun voi vähän spekuloida. Niin, ja miten sen koko 9kk oikeasti pysyis järjissään...Noh, jos siitä selviää niin selviää sitten sen lapsen kanssa loppuelämänsä?

Ainomieli pidetään kuiteski toivoa yllä. Alkukierto on niin tylsää, etä toisaalta vaikkei tärppiä tuliskaan niin ainakin tässä loppukierrossa on jotain tekemistä ;).
 
Viimeksi muokattu:
Sannuli suuren suuret onnittelut!! :flower: :heart: aivan ihanaa... :)

Marienna Mun alkuraskauden oireena oli lähinnä vessassa ravaaminen. Oli jatkuvasti pissahätä ja siitä mä vähän arvelin olevani raskaana jo ennen testausta. 3-4 päivää sen jälkeen kun oltiin onnistuneesti peittoja heiluteltu, mä sain aikamoisen pahoinvointikohtauksen ja vatsaa väänsi hulluna. Ajattelin, että nyt iski vatsatauti, mutta se menikin puolessa tunnissa ohi... Silloin tapahtui luultavasti kiinnittyminen. Nää oli mun toivonpilkahdukset tapahtuneesta tärpistä ja niin sitten oli käynyt.

Yameliah mulla on kans ollu tosi hirvittävät menkkakivut. Viimeisen kerran niistä kävin valittamassa endometrioosiin erikoistuneelle gynegologille ja munasarjat ultrattiin. Sieltä ei löytynyt mitään, siistit olivat. Gyne ei sitten oikein osannut sanoa syytä mistä noi kivut johtuu, totes vaan että joillain nyt vaan on todella kivuliaat menkat. Määräs mulle joitain tosi kovia särkylääkkeitä, joita yleensä käytetään leikkauksista toipuville. No, mä kyllästyneenä lääkkeisiin, rupesin etsimään vaihtoehtoisia kivunlievityskeinoja. Ja usko tai älä, mutta totesin yrtit ja kauralämpötyynyn toimiviksi. Mieskin oli täysin puulla päähän lyöty, kun oli kuitenkin seuraillut mun tuskaista menkkakipuilua monta vuotta ja totesi ettei uskoisi jollei itse näkisi. Mä käytin siis mesiangervosta ja siankärsämöstä haudutettua teetä kipuihini. Join teetä koko ajan kipujen aikaan ja se toimi. Lisäksi, aina kun pystyin, pidin lämpöistä kauratyynyä mahani päällä. Eli itsellänikään ei ole veikkausta mistä kovat kivut johtuu, mutta näistä voi kokeilla helpotusta kipuihin. Toivotaan kuitenkin, että pääset pian pitkäksi aikaa eroon menkoista ja se plussa osuisi sinunkin kohdallesi. ;)

Keltakaneli 35+6
++++++++++++++++++:whistle: puuh!!
 
Yameliah munkin mielestä lugesteronia tai myös terolutia käytetään nimenomaan tukemaan keltarauhasen toimintaa. Joten siihen löytyy tropit kyllä.

marienna tuossahan on oikein komea lista oireita... jospa jospa :LOL:

( . ) Ei mitään... Viikko sitten oli ihmeellisiä menkkakramppeja ja alavatsa tuntui jotenkin turvonneelta.. Nyt ei ole ollut niitäkään. Toki jos oikein kovasti haluaa spekuloida niin ainahan on mahdollisuus myöskin aikaiseen ovikseen :D Mutta mahdollisuus on niin häviävän pieni :D Aloitin digitestauksen kp16 sitä ennen testailin tavallisella puikolla (mutta ei siis todellakaan mitään plussaan viittaavaakaan).

Mutta ilmeisesti mun syömisten vahtiminen ja liikunta on tehnyt jotain tehtävää, koska mittailin aamulla vyötärön ympärystä ja se oli ainakin pari-kolme senttiä pienempi kuin aiemmin. Tosin nyt ei ole mitään turvotustakaan. Paino ei merkittävästi ole muuttunut mihinkään suuntaa.

Näyttää kyllä niin hienolta tuo plussanneitten pino :heart:

Ja vähän lisää plussaa vielä meille + ++ +++ + + + :whistle:
 
Marienna Ovista en bongannnut eikä sitä ultran perusteella edes tapahtunut. Viime tiistaina olin gynellä. Kävin torstaina labrassa, jossa otettiin progesteroniarvo ja verensokeri. Gyne halusi nähdä progesteroniarvon tuossa kierron vaiheessa ja itse halusin sokeriarvot, josko Metformiinista olisi apua. Tätä gyne kyllä epäili, koska olen normipainainossa ja hormoniarvot kohdillaan. Torstaina sitten aloitin terolutit, koska gyne sanoi, että ultran mukaan vuotoa ei ole näköpiirissä.
Peukkuja jännittäjille!!! Olen hengessä mukana=) Kiva nähdä tällainen suma plussia.
 
Tatja mä jossain vaiheessa seurasin tätä palstaa huonosti, ehkä mulla on mennyt jotain ohikin, mutta onko tyypillistä sulle toi, että jää ovis tulematta? Mistä sen muuten näkee, ettei vuotoa ole näköpiirissä, onko limis silloin olemattoman ohut? Sulla on listan mukaan kuitenkin kierto jossain normipituuksissa - onko tää alkanut justiinsa tää temppuilu?
 
Hei kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Herranje - vähään aikaan en ole ehtinyt täällä käymään, ja niin paljon on tullut hyviä uutisia, paljon plussia! Onnea kaikille. Tunafish -tervetuloa! =)

Mulla takana ovis, ja nyt sitten odotellaan taas kuumeisena! Kunpa mullakin nyt onnistais!
 
Marienna Milloin aiot testailla? Sulla jännät ajat...hui :) Ei ole mulla temppuilu juuri alkanut vaan kierto on ollut ns. sekaisin aina. Menkkoja ei tule lainkaan luomusti. Teininä menkat olivat myös pitkään pois ja, kun tulivat niin sloin syömään e-pillereitä, joilla vuoto tuli säännöllisesti. 8/09 lopetin e-pillerit ja menkkoja ei itsestään sen jälkeen ole tullut. Eli käytännössä mun kierto toimii nyt teroilla. Juu limis oli ohut ja gyne sanoi, että aloita vaan labrakäynnin jälkeen heti Terolutit, ettei ole vuotoa tulossa. Saan clomit oviksen aikaan saamiseksi kunhan mies antaa näytteensä (edellyttäen, että sperma on ok) ja tämä menee ensi vuoden puolelle :( Positiivista kuitenkin, että mies alkujärkytyksen jälkeen sanoi, että pakko kai sitten on se näyte antaa.

Haaveissani nyt ajattelen, että raskaus alkaisi tämän vuoden puolella teroilla. Turhaahan se on, kun ei se ovis sieltä tule, mutta aina voi pientä ihmettä toivoa. Nyt vaan poppakonstit ja woodoot kehiin :) Menossa nyt 5. tero ja kaapissa odottaa greippimehu ja soijatuotteet.
 
Viimeksi muokattu:


Tunafish-78...32 v. ...kp??/28-32.....yk?....
Arminen........31v.. ...kp7/28...........yk2...
Zipuli.............32v. ....kp13/29-31....yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa..............31v. ....kp15/28-30....yk~1 v......
Sintti-79........31v. ....kp18/23-30....yk16...
Mma Ramotswe.34v..kp20/28.........yk17...... 4*clom.
Ainomieli.......29v. ....kp22/28-32....yk3.....
Ginger..........35v. .....kp22/??.........yk8 ......... 1kkm
Yameliah......30v. .....kp22/28-30....yk18.....
Anna-79.......31v. .....kp25/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp26/28-38....yk9.........2*terolut
Tatja............34v. .....kp31/28-??........yk 4........terolut
Marienna......30v. .....kp37/28-32....yk6... dpo10
Innuli...........31v. ......kp38/25........yk15...


Taustalla
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Sannuli79.....31 v. ........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö........32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79......31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77...33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu..............30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet......34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Tatja mä testaan vasta dpo 14, koska toissa kierrossa saattoi olla kemiallinen - testasin silloin outoa plussaa dpo 11-13. Nyt maltan mieleni :saint: Ihan tyhmää toi sun kiertojuttu...kurjaa, että kaikki menee vaikeammaksi...:hug:

Niin ja tänäänhän on dpo10, listassa vielä eilinen...Sannuli on vielä plussasta niin sekaisin :heart:.
 
Kävimme eilen lääkärissä ja nyt pahimman ärsytyksen/pettymyksen laannuttua me päätettiin, että pidetään hoitotaukoa ainakin pari kiertoa. Lääkäri sitten oli tulkinnut sen edellisen ultrauksen tulokset väärin ja siellä ei ollutkaan kahta follikkelia vaan yksi ja se oli 16mm. (oli lukenut mun munasarjojen kokoa...) Eli sain irrotuspiikin liian aikaisin, mikä tarkoittaa sitä, että raskaus ei tietenkään ole voinut alkaa koska munasolu on ollut epäkypsä hedelmöittyäkseen. Lisäksi se voi kuulemma vaikuttaa tuohon Progesteroniarvoon, mutta oli muutenkin laskenut väärin päivät jolloin sen arvon voi ottaa. Eli tuo labratulos todennäköisesti on myös väärin. Inhimillinen virhe ja toki lääkäritkin niitä tekee, mutta se mikä vaikutti meidän päätökseen, oli lääkärin käytös. Hän vain hihitteli ja sanoi, että ups tulipas lukaistua viimeksi paperit liian nopeasti.

Mies otti tästä vielä enemmän kierroksia ja hän sanoi, että ainakaan tuolla lääkärillä ei jatketa. Miehen mielestä lääkärille se voi olla yksi virhe muiden joukossa, mutta hän ei halua minun ottavan mitään hormoneja jotka eivät ole todella tarpeen. Olen hänen kanssaan samaa mieltä ja itse en jaksa ainakaan juuri nyt alkaa etsiä taas uutta lääkäriä. Luottamus tämän maan lapsettomuushoitoihin on juuri nyt 0.

Eli täällä siis odotetaan tätiä kylään viimeistään loppuviikosta ja sitten taas uusin kujein kohti uutta yritystä. Nyt kuitenkin ilman mitään piikkejä ja pillereitä mennään eteenpäin.

Keltakaneli; mulle ne kauheat menkkakivut ovat jotain ihan uutta. Aiemmin on ollut vähän kipuja ja nipistyksiä, mutta ei mitään tämän kaltaista. Sen takia huolestuin, että missä on nyt vika. Kiitos kauralämpötyyny vinkistä, se kuulostaa oikein houkuttelevalta vaikka ei kipuja olisikaan.

Marienna; täälläkin odotetaan kielipitkällä sun testausta, kyllä noi sinun oireet kuulostaa lupaavilta. Toivottavasti olet pian plussaaja!! Tsemppiä testin odottamiseen, kokemuksesta tiedän, että odottavan aika on pitkä.

Tatja; mulla on kanssa salainen haave, ollut jo pitkään, että raskautuisin viimeistään vuoden loppuun mennessä. Ehkä se on jotain 3-kympin kriisiä, sillä loppuvuodesta täytän 31. Toivotaan, että tämä toive toteutuu sinulla, minulla ja meillä kaikilla ketjulaisilla.
Plussatuulista kiitos teille jo plussanneille!!!
 
Sannuli Olen varmaan jossakin vaiheessa antanut väärän kiertopäivän. Nyt on kp 31. Mulle voi laittaa kp 31/?? koska kierto on sekaisin. Pidin taukoa teroista ja odotin luomumenkkoja, joita ei tullut. Teroilla kierto on ollut yleensä sen 28 eli siihen varmaan taas asettuu, kun nyt aioin tabuja säännöllisesti nappailla. Sen 1*terolut voi muttaa myös pelkäksi Terolutiksi. Kiitti :)
 
Hei kaikki. Täällä näytti siltä, että ajattelin yrittää liittyä seuraan. Ikää on 35 ja esikoisesta haaveilen. Onkohan tämä oikea ketju...?

Jonkun verran on jo yritystä takana... :-( En ole tullut noita laskeneeksi.

Ekaa kertaa sain ovistestillä selkeän (=yksiselitteisen) plussankin tässä kierrossa (kp:nä 13 oli se selvästi kontrollia voimakkaampi testiviiva). Nyt mennään kp:ssa 18/28.

Pääseekö mukaan jännäilemaään. Josko vaikka plussatuulet tempaisisivat mukaansa.

Ihanan paljon plussia tullut marraskuun alussa - tosi lämpimät onnittelut teille! :flower:
 
Sinnalena kyllä tännekin saa tulla! On täällä laidasta laitaan kolmikymppisiä =)

Sannuli ja Tatja mäkin olen aivan sekaisin...tarttisin vaan syyn sille, että miks :LOL:
Ok, pidän mielessä. =) Tuo toinenkin ketju vaikutti ihan aktiiviselta, mutta tulen sitten tänne jännäilemään, jos siellä hiljenee. =)

Olen yrittänyt pitää itseni erossa tällaisista ketjuista, kun ajattelin, että menen sitten kanssa ihan sekaisin ja testailen yhtenään :xmas::LOL:... sillä tiellä ollaan nyt ja mukava, että täällä saa tukea tarvittaessa.
 
Yameliah: Kuulostaa ihan amatöörimeiningiltä. Miten voi ammattilainen vahingossa laskea tai mitata väärin? Kannatan ukko-kultaasi; vaihtakaa läkääriä! Oon aina arvuutellut, että missä maassa asutte ja aina omaan kokemukseeni pohjautuen päädyn Saksaan :).

ON: tunnustelen hirveesti nyt omaa kehoa, vaikka järjen tasolla ajattelen, että miksi nyt olisi tärpännyt kun ei aikaisemminkaan ole. Olen analysoinut ja tulkinnut taas merkkejä ja oireita niin, että järkihän tässä ihan lähtee. Ovulaation jälkeen iski jonkin sortin hiivatulehdus, jonka olen kerran aikaisemmin kokenut 17 vuotta sitten kun söin pitkää anitbiottikuuria. Nettiin siis, ja saihan sieltä kaivettua sellaistakin, että raskaana ollessa hiivan todennäköisyys kasvaa. Juu ja tiedän, että ovulaation jälkeen, ei olle vielä raskaana, mutta kuitenkin.... Ja nyt niinkun vattaa nippaa, mutta ei särje. Siis ihan selvä oire :).
Mä en kestä :headwall:, taidan hoitaa nyt työni ja elää elämääni. Viikkoa vielä kituutusta! voikaa hyvin ja paksusti! MR :wave:
 

Yhteistyössä