**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Anna ja Sannuli: Pahoittelut tädistä :hug:

Feufollet Voi ei mikä diagnoosi, toisaalta tiedät nyt mikä raskauden alkamista vaikeuttaa! Toivottavasti saat lääkkeistä avun!

Sunny Jos sul onkin lyhyempi kierto täss kuussa ja toi oliskin jo kiinnittymisvuotoa. Pidetään peukkuja d:)b!

Smi ja Rae Kiitos ultra kuulumisista! Onneksi pikkuisilla kaikki hyvin :)

Alkoholista: Oon jostakin lukenu, et alkiota suojais 5 viikkoa se ruskuaispussi, jolloin alkoholista ja lääkkeistä ei pitäs olla suurta haittaa. Toiset taas sanoo, et heti kiinnittymisestä alkaa muodostua istukka, ja kaikki alkaa heti vaikuttamaan. Tiedä näistä sitten, jotenkin haluis uskoa, et luonto on hoitanu nää asiat siten, et jos ei tiedä olevansa raskaana, ei voi alkiota/kiinnittymistä vaurioittaa vahingossa...

Join itse noin 1,5 lasia punaviiniä molempina iltoina, nyt jälkikäteen voi sanoa, et olis voinnu ottaa ne muutamat siideritkin eli aamulla testasin davidin herkällä testillä negan, voi kurjuus :'( :'( :'( Kesäflunssakin iskemässä, plaah!

Miten Krizzen ja Tinkan Juhannus meni?

ON: me yritetään viel ens kierto, sit jään taustalle. Elokuussa röntgen ja tähystys marraskuussa. Seuraava ovisaika ollaankin miehen kanssa kesälomareissulla, jos se sit olis se onnellisin kierto, kun ei kerta tämä... :headwall: :headwall: :headwall:
 
:| Katsotaan alkaako menkat eivät ole vielä ainakan alkaaneet kunnolla. Pientä vuotoa välillä...
Voihan olla että menkat tulossa...
Tietty toivon sen olevan muuta,kuin tädin kylään tulo.
Jos ovis oli viime su niin siitä on vasta kulunut viikko.Minulla,kun on kierto epäsäännöllinen niin on vaikea sanoa milloin menkat alkavat...
 
Anna ja Sannuli :hug: :hug: :hug: :'(

Talitintti :'(

Mun juhannus loppui nyt sitten tähän ja "saan" lähtee iltavuoroon työmaalle... :(

muok. lähti taas liian aikaisin vieti... Eli kovasti :hug: myös sulle Feufollet ja Sunny, jos sulla tosiaan kiinnittymisvuotoa! Pidän peukkuja!

Smi ja Rae ihanaa, että kaikki on kunnossa!! :heart: :heart:
 


Sannuli79....30v. .......kp2/30-51............yk9........
Anna-79......31v. .......kp4/28-38 ...........yk6........
Innuli...........30v. .......kp9/26-27.............yk11......
Feufollet......33v. .......kp10/28-39.............yk6.......
Linda32.......32v. .......kp16/26-40............yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp16/27-28...........yk6....... dpo 5
Sintti-79......30v. .......kp17/23-30...........yk11......
Sunny80......30v. .......kp23/34................yk2.......
Talitintti80...29v. .......kp26/26-29............yk5........dpo 11
Viu..............29v. .......kp27/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp27/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Anna ja Sannuli, voi kurjuus =( Toivottavasti teillä oli silti edes mukava juhannus ja saitte vähän ajatuksia muuallekin...

Talitintti, eihän tuosta vielä tiedä, onko tärpännyt vai ei! Pidetään peukkuja niin kauan kun toisin todistetaan :)

Viu, kyllä se monirakkulaisuus näkyi kuulema ihan selvästi ultrassa. Nyt kun asiaan olen edes vähän ehtinyt perehtyä, niin muitakin aiheeseen viittaavia piirteitä / oireita on. Karvankasvua ja finnejä, insuliiniresistenttisyys ja sitä myöten selkeästi metaboliseen oireyhtymään viittaavaa keskivartalolihavuutta (en ole varsinaisesti ylipainoinen, bmi lienee jotain 22-23, mutta kerään rasvaa nimenomaan keskivartaloon, eli maha on iso suhteessa muuhun kroppaan ja sen pois laihduttaminen on todella vaikeaa) jne jne jne

Alkoholista sen verran, että itse olen kyllä törmännyt tutkimuksiin, joiden mukaan alkoholi, kahvi ja tupakka vähentävät hedelmällisyyttä. Itse juon aamuisin kahvia puolisen mukillista mutta muuten juurikaan en (en aiemminkaan) enkä tupakoi. Viimeiset kuukaudet olen käyttänyt todella vähän alkoholia, lasillisen viiniä muutaman kerran. Nyt juhannuksena meni kaksi lasia viinä per ilta ja yksi saunasiideri. Totesin, että tässä tilanteessa ei liene kovin vakavaa tuollaiset annokset... Itse kyllä kuvittelisin, että toistuva humalajuominen voi vaikuttaa mutta tuskinpa pari lasia viiniä/siiderä/olutta silloin tällöin. Jos niin olisi, niin kyllä olisi Suomessakin melkoisesti vähemmän lapsia...

Kaikille terveisiä ja aurinkoista maanantaiaamua! Tsemppiä oviksen odottajille ja piinailijoille ja lämpöisiä ajatuksia niille, joilla taas alkoi uusi yk.
 


Sunny80......30v. .......kp1/34................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp3/30-51............yk9........
Anna-79......31v. .......kp5/28-38 ...........yk6........
Innuli...........30v. .......kp10/26-27.............yk11......
Feufollet......33v. .......kp11/28-39.............yk6.......
Linda32.......32v. .......kp17/26-40............yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp17/27-28...........yk6....... dpo 6
Sintti-79......30v. .......kp18/23-30...........yk11......
Talitintti80...29v. .......kp27/26-29............yk5........dpo 12
Viu..............29v. .......kp28/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp28/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
feufollet mullahan on juuri nuo samat oireet kuin sullakin ja siksi olenkin epäillyt niitä monirakkulaisia. Kävi jo mielessäni että pitäisikö kuitenkin jo tilata aika yksityiselle ihan vaan tarkastuskäynnille, mutta ajattelin nyt yrittää vaan unohtaa koko vauvahankkeen ja sitten syyskuussa kun loma loppuu niin vasta tilaan ajan jos mitään ei ole tapahtunut siihen mennessä. Itse luin myös netistä oireita yms. monirakkuloista ja tulin siihen tulokseen että nyt on vaan paras kun sais painosta vaikka n. 10 kg pois niin voisi auttaa tuohonkin.

Juhannus meni ihan mukavasti puutarhahommia nyppiessä, mielialakin tuntuu jo pikkuhiljaa paranevan ja suuntana seuraava yrityskerta! Eli greippimehu+vitamiinikuuri alkakoon!

Tsemppiä kaikille ja muistakaa nauttia kesästä täysin rinnoin!
 
Sannuli ja Anna :hug:

Talitintti toivotaan että testasit vain liian aikaisin.

Sintti mä tosiaan niitä Pregcheckin ovistestejä käytin, en kyllä ikinä jaksanut pissaa jäähdytellä, dippasin tikun kyllä aina samantien ja silti näytti ihan oikein :)

Alkoholista: En ole enää moneen vuoteen juonut mitään väkeviä, joten silläkin jo juominen vähentynyt, mutta kyllä kuumeillessani silloin tällöin tuli hieman enemmän juotua, erityisesti illallisilla useita laseja viiniä. Yritin tosin vältellä ovisaikoja ja loppukiertoa. Nyt tärpin käytyä oltiin mökkeilemässä muutama päivä hedelmöityksen jälkeen ja jotenkin olin ihan varma ettei tärppiä ollut käynyt ja tuli juotua aika monta lasia viiniä ja pari saunasiideriä. En kuitenkaan siitä hysterisoi, eihän alkio ollut edes kiinnittynyt vielä silloin, joten ei siitä voi mitään haittaa olla. Niin ja muuten tärppipäivänä meillä oli yksi iltameno ja siellä join pari lasia shampanjaa, taisi vain olla hyväksi =)
Eli turha hysteerisyys kannattaa unohtaa =) Ei se rentoutuminen ainakaan pahaksi ole :)
 
Anna, Sannuli ja sunny :hug: :hug: :hug:

Meillä oli oikein mukava juhannus. Jonkin verran tuli juotua (ehkä 2-3 annosta päivässä ), mutta tuskinpa maailma siihen kaatuu... Päätin jättää oviksen tikuttamisen tältä kierrolta, kun se olisi ollut mökkiolosuhteissa vähän turhan hankalaa, enkä muutenkaan halunnut joutua piilottelemaan testejä ystäviltä. Jonkinlaisia ovistuntemuksia on kuitenkin ollut viimeiset pari päivää, joten toivotaan parasta...

Talitintti, pidän peukkuja että ehtisit vielä plussaamaan tässä kierrossa!

Mitens Marienna ja Viu?
 


Sunny80......30v. .......kp2/34................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp4/30-51............yk9........
Anna-79......31v. .......kp6/28-38 ...........yk6........
Innuli...........30v. .......kp11/26-27.............yk11......
Feufollet......33v. .......kp12/28-39.............yk6.......
Linda32.......32v. .......kp18/26-40............yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp18/27-28...........yk6....... dpo 7
Sintti-79......30v. .......kp19/23-30...........yk11......
Talitintti80...29v. .......kp28/26-29............yk5........dpo 12
Viu..............29v. .......kp29/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp29/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Sunny ja Talitintti, olipa ikäviä kuulumisia! Toivotaan, että kesä ja aurinkoi toisivat plussan!

Mitenkäs Marienna ja Viu, olisiko teillä iloisia uutisia? Peukut pystyssä odotellaan! =)

ON: Tällä viikolla voisi kai varmuuden vuoksi pupuilla, vaikka gynen mukaan mitään ei ultrassa näkynytkään, eli ovulaatiota ei mitä todennäköisimmin tule. Mutta eihän se yrittäminen haittaa ;-) tosin eilen olin niin kuolemanväsynyt, että nukahdin ennen kuin ehdittiin peittoja heiluttaa... no, en mä nyt jaksa kauheasti stressata ajoituksen kanssa. Odottelen, että josko kierto alkaisi normalisoitua ja saadaan tömäkämmät lääkkeet käyttöön, syksyllä sitten olenkin varmaan ihan hermorauniona hormonihoitojen ja kalenterin kanssa...

Nyt työkiireitä, halaukset tasapuolisesti kaikille!
 
moi,
joku kyseli mun kuulumisten perään..
juhannus meni mukavasti siskojen ja siskon teinityttöjen kanssa nukkuessa, veneillessä, syödessä hyvin ja kattellessa leffoja :)
eilen saatiin jotain järkeä miehen kanssa tilanteeseen ja totesi että haluu mut kotiin. torstaina siis suunta kohti länttä ja toivottavasti valoisampaa tulevaisuutta. käyn huomenna vielä juttelemassa psykologin kanssa, jos sais jotenkin ajatukset selviksi. ollut semmoista pyörremyrskyä viime viikot että pelottaa kestänkö uusia vastoinkäymisiä, jos asiat ei menekään hyvin kotona, siellä kun ei ole muita turvajoukkoja kuin mies. no joka tapauksessa oon iloinen kotiinlähdöstä vaikkakin edelleen hämillään. tuli meinaan niin puskan takaa tää miehen päätös, luulin että olisi aivan päinvastainen.. haikein mielin jätän perheen ja kaverini, ovat niin tiiviisti olleet mun elämässä kiinni että melkein nolottaa näin pikasesti häipyä, lisäksi taitavat pelätä että mitä tulevaisuus tuo mulle.. no tää on ainoa keino selvittää onko tällä suhteella tulevaisuutta.. paluulippua ei ole, joten wish me luck :D

en nyt jaksa lukea muiden kuulumisia, tää oma solkku vie kaikki voimat, sori :ashamed: pahoittelut kaikille, joilla täti taas tullut käymään :hug: hyvää kesän jatkoa kaikille B)
 
Viu
Minäkin ennätän vain nopeasti huikkaamaan kuulumisia, meillä on istutettavanan 1500 koivun tainta ja heinänteko on kesken, joten kiirettä kiirettä.

Meillä oli ihana juhannus, oltiin kavereiden häissä ja hääpaikan tyhjennyttyä mies pyysi, että kävelemme kartanon rantaan ja siellä sitten auringon säteiden häikäistessä järven pinnasta silmiä ja koivujen havistessa polvistui ja kosi :heart: :heart: :heart: Vastasin myöntävästi ja nyt sormessa kimaltelee maailman kaunein timanttisormus! Häitä on jo alettu suunnitella, mutta taidan haluta kesähäät, eli ensi kesänä vasta, mies kun ehdotteli, että syksyhäät olis kivat :p

Ai niin ja ei mitään erityistä vauvarintamalla, ei mitään oireita, menkkoja odottelen.
 
viu ONNEA!! Itse olen ehdottomasti sitä mieltä että kannattaa käyttää aikaa reilusti häiden suunnitteluun ja valmisteluun. Itse aloitettiin viimevuoden keväällä valmistelut kun elokuussa oli häät ja vähän tuli kiire ja paljon on tullut ideoita häiden jälkeen mitä olisin halunnut käyttää häissä. Eli reilusti vaan aikaa niin ei tule stressiä.

krizze Tsemppiä kotiin paluuseen!!! Toivon sydämestäni että siellä saatte asiat kuntoon ja pääsette taas aloittamaan vauvanteko haaveet ja yhteiselämän uudelleen!!!
 
Viu: Hirmuisesti onnea teille! Nyt peukut pystyyn että plussa kruunaisi onnenne!

Innuli: :hug: Kiitos positiivisesta kirjoituksestasi! Juuri noinhan sitä pitäis vaan jaksaa ajatella. Ja nauttia näistä hetkistä ilman lasta.

Olivia: Tiedän tunteen. Vuosi tuntuu tosi pitkältä ajalta. Mutta toisaalta taaksepäin ajatellen aika on menny nopeesti, vaikkakin välillä tuskaisesti. Mutta onhan se turhauttavaa, kun kuumeilee, eikä sais edes yrittää :snotty: Tyhmää kommentoida tilannettasi tarkemmin kun en tiedä taustoja, mutta toisaalta oma terveytesi on tosi tärkeä juttu. Niin vauvan kuin oman itsestikin kannalta. Ehkä voisit kysyä jonkun toisen asiantuntevan lääkärin mielipidettä raskausasiassa? Mulla vuoden odottelu oli pakon sanelema ja helpompi hyväksyä, koska oma olotilani oli huonossa jamassa ja jouduin syömään lääkkeitä jotka olisivat olleet haitallisia sikiölle. Voimia sinulle!

Sintti, Innuli, Anna & Marienna: Pahoittelut tädistä :hug:

Krizze: Onnea matkaan! Kerrothan meille kuulumisiasi jatkossakin! :wave:

feufollet: Juuri näin! Yrittämisestä ei ainakaan haittaa luulis olevan =) peitot heilumaan vaan!

ON: Ei ovistuntemuksia (onko mulla niitä ollukkaan koskaan?!) eikä ovisplussaa. Tavallista halukkaampi olen kyllä ollut :D Johtuneeko kesälomasta ja auringosta vai kierron keskivaiheesta? Jokatapauksessa tilanteen mukaan ollaan eletty... Ja mieskään ei oo taistellu vastaan :LOL: Milloinkahan lopettaisin tikuttelun? viikonloppuna kyläillään, joten tikkujen uittelu olisi vähän vaivalloista... Mutta toisaalta mun kierto on heitelly pahasti, joten kai mu pitäsi vaan jatkaa... Sais jotain selvyyttä tilanteeseen.

A-holista vielä: Join juhannuksena varmasti yli kaikkien suositusten... :ashamed: Ja viikonloppuna olisi taas kosteat kekkerit tiedossa... Tapanani ole ollut "sylkeä lasiin" ja juomattomuuteni kummastuttaisi varmasti. Yritän tasapainoilla kultaista keskitietä. :p

Nauttikaahan ihmiset kesästä ja auringosta! Ja plussatuulia puhaltelemaan! :whistle:
 
Linda vähän säätää täällä.. :p. Aloittelija olen täällä, mennee sen piikkin! ./

Siis korjaus edelliseen: Sunny, Sannuli & Anna Pahoittelut teille tädistä! :hug: Sintti ja Innuli: Teidän tätipahoittelut bongasin jostain aikaisemmasta päivityksestä, sorry! :ashamed:

Marienna, sorry tätipahoitteluista sullekkin! Niiden sijaan pidän peukkuja, että saatasiin sulta plussaus lähipäivinä! :)

Mä olen aina ollut huono tietokoneen kanssa... Ja huono nimimuisti siihen yhdistettynä ei ole helppo juttu ;)
 


Talitintti80...29v. .......kp1/27-29...........yk6........
Sunny80......30v. .......kp3/34.................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp5/30-51............yk9........
Anna-79......31v. .......kp7/28-38 ...........yk6........
Innuli...........30v. .......kp12/26-27..........yk11......
Feufollet......33v. .......kp13/28-39...........yk6.......
Linda32.......32v. .......kp19/26-40...........yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp19/27-28...........yk6....... dpo 8
Sintti-79......30v. .......kp20/23-30...........yk11......
Viu..............29v. .......kp30/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp30/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Voi kuinka ihanaa, Viu! Hirmuisesti onnea teille! :heart:

Kaikkea hyvää myös krizzelle - pidän kovasti peukkuja, että asiat järjestyvät parhain päin. Toisaalta moni asia varmaan helpottuu, kun pääsette olemaan yhdessä eikä tarvitse Atlantin yli huhuilla. Toivottavasti pääset välillä moikkaamaan meitä ja kertomaan kuulumisia!

Linda - ei hätiä mitiä, mullakin oli alussa vaikeuksia pysyä kärryillä pinon tapahtumista, kun porukka ei ollut vielä ehtinyt tulla tutuksi... mutta kyllä se siitä! :wave:
 
Onnea Viu!!! :flower: Meillä oli puolestaan sellainen ratkaisu, että kihlauduttiin tammikuussa ja häät olivat huhtikuun alussa ja se sopi meille mainiosti. Mutta häät ovat kyllä niin ihana juhla, että kannattaa ehdottomasti varata aikaa suunnittelulle, jos siltä tuntuu! Juhlapäivä menee niin nopeasti. Voi kun mä olen iloinen sun puolesta, kun oikein tuli ihanat muistot omista häistä mieleen ja ajattelen, että säkin saat mahtavan juhlan! (toivottavasti siinä vaiheessa on jo perhe kasvanut!!)

Hurjasti onnea matkaan krizzelle! Toivotaan, että tästä eteenpäin tie olisi vähemmän kuoppainen ja palaisit pian tänne meidän kanssa jännäilemään :) Hyvää matkaa! Ja kerrohan kuulumisia tänne joskus taas :)

Mitäs talitintille kuuluu? Olisiko sittenkin ollut väärä hälyytys...?
Toivottavasti Lindalla tuntemukset olivat kohdallaan ja pupuilut osuivat juuri oikeaan aikaan! :)

Vielä vähän ON: Eilen tuli sellaista vuotoa, jonka voisi vaikka tulkita ovislimoiksi.... en jaksanut tikutella. Toiveet eivät ole kovin korkealla, kun gynen mukaan kasvavaa munasolua ei näkynyt viime viikolla mailla eikä halmeilla. Hyödynnettiin nyt kuitenkin eilinen ilta kaksin kotona ja tiedä vaikka tänäänkin vielä... never know! :D (no, ihan rehellisesti en odota raskautuvani ennen syksyä, kun clomit aloitetaan, joten enemmänkin olen iloinen, jos menkat edes alkaisivat ajallaan ja terolutit saisivat kierron pituudet lyhyemmiksi, sitten olisi enemmän toiveita raskautua)
 
Moikka!

Viu: Onnea kosinnan johdosta! Meillä mentiin naimisiin pienmuotoisesti, mutta lähdettiin sitten seuraavana päivänä kaukomatkalle, matkustelijoita kun ollaan. Ihana päivä ja ihana matka :heart: Kihloissa ehdittiin olla vuoden päivät.

Krizze: Onnea tuhannesti Atlantin ylitykselle! Toivottavasti saatte asiat sovittua ja kirjoittele aina välillä kuulumisia tännekin. Voimien mukaan sitten ehkä kuumeilemaankin (?)

on: kp 1 /27-29, yk6 :'( Maha tosi kipeä ...
 

Yhteistyössä