**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Smi
Morjens vaan :wave:

Niinpä vaihtui ihanat auringon paisteet astetta harmaammaksi, mutta onneksi keli voi yhtä nopeasti muuttua taas aurinkoiseksi vappupäivän pikinikiksi :)

Ha-haa, Viu et siis aseta mitään paineita, mutta että kuitenkin mun olisi pakko plussata tästä kierrosta? :LOL: Joo, lupaan, että yritys on kova. Tai eipä tässä vaiheessa kiertoa enää kauheasti voi yrittää. Toisinaan kyllä yritän ajatuksen voimalla - ja alitajuisesti vatsaa jännittämällä - pitää tädin loitolla :LOL:

Krizze En ajatellut testailla ennen vappua, vaan menen alkoholittomilla joka tapauksessa. Ajattelin testata vasta tuolla kp 31-32 huitteilla, jos sinne asti pääsee. Hupsua muuten, että mulla on se ajatus, että menkat voi alkaa vain kp 27 tai 32, mutta ei missään niiden välissä, eikä ainaskaan ennen. Mulla on nyt yli puolitoista viikkoa ollut tätä jatkuvaa maha-nivus-lonkka-häpyluu-selkäkipua & arat rinnat ja tämän viikon olen ollut väsynyt, mutta kaikki nämä voi enteillä tätiä ja väsymys voi johtua opiskelutöistä (joita saa väsätä iltakaudet). Aiemmin menkkaoireet ei ole alkanut näin aikaisin, mutta eipä tuo keho nyt muutenkaan niin kellontarkka ole. Eli toivon parasta, mutta en lähtisi lyömään vetoa :D
Ja oi, aamulenkkeilyt (ja yleensä aamu-urheilut) on kyllä niin ihania. Koko päivä sujuu ihan eri tavalla, jos aamusta pääsee liikkumaan. Eli nautihan aamulenkeistä, jos on mahdollisuus :)

Siukuk äitiyspakkaus löytyy täältä

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH

=)

Hei kaikki :wave:

Eka Tinkalle :flower: - eka kerta uusi soluyhdistelmä kyydissä! Onhan siinä jo juhlimista kerrakseen! Niih, ja toivottavasti on jotain ajankulua nopeuttavaa tekemistä seuraaville viikoille - huis nopeasti kulumaan.

Krizze Mäkään en ajatellut testata ainakaan ennen vappua. Usko on sen verran vähissä. Jotenkin tuntuu, että pahoitan enemmän mieleni testatulla miinuksella (tai oikeestaan olen joka kerta käyttänyt CB:n testeijä, jota ilmoittavat todella karusti tekstinä "ei raskaana" :'( ) kuin kuukautisten ilmaantuessa. Näinpä olenkin päättänyt, että testaan vasta kp 32, jos sinne joskus pääsen. Mitä vappujuomiin tulee, meillä on simat hyvällä mallilla :D ja lisäksi varmaan lasi viiniä aattona ja kuohuvaa piknikillä. Olen melko samoilla linjoilla kuin talitintti ja Rae - ei jaksa olla semiraskaana jatkuvasti.

Sehän tässä taitaakin olla yksi pieni kurjuus (sen suuren vauvattomuuskurjuuden rinnalla) että kun toivoo olevansa raskaana, kärsii raskausoireista (mulla on ollut lievää pahoinvointia, väsymystä jne jne jne jo kohta 10 kk :LOL: ) ja tuntee olevansa velvollinen rajoittamaan elämäänsä sen mukaisesti. Toki terveet elämäntavat on hjuva juttu joka tapauksessa, mutta... uskoisin, että sitten joskus ehkä saa rajoittaa itseään ihan tarpeeksi ja toisaalta, jos onkin vaikka joku este raskauta, niin eipä sitä wanna-be-pahoinvointiakaan ois tarttenu kokea. Tässä siis avautumista itselleni, tunnen itseni usein niiiiin tyhmäksi varsinkin täti punaisen säännöllisten vierailujen aikaan.

Ja sitten taas työtylsyyden pariin...

Plussia :heart: ja onnellisuutta kaikille tasapuolisesti!

Viu: Tsemppiä ovulaation ajoittamiseen. Onpas hyvä tuuri! Meillä on myös molemmat osapuolet aktiivisesti mukana, mutta mies yrittää ehkä hieman peitellä omaa innostustaan välillä. Eilen hän ei kyllä siihen pystynyt ja oli ihan "kahjo" koko päivän. Hyörii myös mun ympärillä ja eilen kaupassa käydessä hän kantoi neljä kassia ja yritti etten saisi kantaa edes vessapaperipakettia (mulla on siis nostelu- ja kantamiskielto ensi viikkoon) . Mä katselen myös ihan liikuttuneena hänen intoilua..

Lallaa: Musta on mielenkiintoista miten paljon pystyy itseään hämäämään noilla luuloitelluilla oireilla. Niitä taitaa olla lähes kaikilla jotka ovat yrittäneet enemmän kuin 3 kk. Joten ei pidä torua itseään.

Testaajille: Jännitellään sitten vapun jälkeen plussaako joku (tai kaikki) tässä kierrossa.

Mä olen nyt lepäillyt kolme päivää, joten tänään päätin avata tenttikirjan. Tentti on ensi keskiviikkona, mutta en nyt jaksa murehtia miten se menee. Ajattelin että tentin sitten uudelleen esim syksyllä jos tulee huono numero. Meille tulee onneksi vieras ensi viikolla pariksi päiväksi, joten saan ajatuksia muualle ainakin ajoittain.

Ja hei: Käykäähän puntarissa huomenna aamulla ja ilmoittakaa muutos tänne niin tehdään lista =)

Viu
Siis ei voi olla totta... mun työkaveri, joka on matkakumppanini reissussa kertoi tänään olevansa raskaana. Ihanaa, olen tosi onnellinen heidän puolesta, mutta kyllä myös kirpaisi. Ajattelin, että reissu olisi tosiaan lomaa vauva-ajatuksista, mutta totta kai nyt puhutaan vauvoista koko ajan, kun asutaankin 11 pvä yhdessä. hekin olivat yrittäneet puolisen vuotta ja ensimmäisestä on kyse, joten totta kai hän on intoa täynnä. Ja kärsii pahoinvoinnista ja väsymyksestä ja kaikesta, mistä minä vain unelmoin :headwall: Jospa se olis vaikka tarttuvaa...

Mäkin oon Viu yrittänyt tartuttaa raskautta raskaanaolevilta ystäviltäni :LOL: Nautinnollista reissua ja varsinki paluuta, lets talk about oviksen ajoitus! Toivotaan että ystäväsi ymmärtää että haluat puhua jostakin muustakin! Siinä vaan helposti käy niin että itse oman yrityksensä lisäksi joutuu vielä ystävien terapeutiksi ja kuuntelemaan raskausvaivoja joista ehkä kamaluudestakin huolimatta toivoisi itsekin pääsevänsä osalliseksi.

Muuten toi semiraskaana oleminen on aika hyvä termi Lallaa, koko ajan pitää ajatella siihen malliin että mitä jos sittenkin. Tuleepa aika ennätyspitkä raskaus jollei pikkuhiljaa ala tärpätä :kieh: Eihän toki terveellisissä elämäntavoissa sinänsä vikaa ole, mutta ei vaan jaksais enää tätä luulottelua ja odottelua ja toiveiden nostattelua. Ja olen myös jo kaikki mahdolliset raskausoireet kokenut ilman raskautta, kyllä ihmismieli on outo!
Mulla valitettavasti just nyt raskautumisen suhteen tosi pessimistinen olo... Lähinnä että miks nyt olis tärpännyt kun ei aikaisemminkaan. Meillä on miehen kanssa myös viikonlopun riitely jatkunut pitkin viikkoa ja olen tosi pahalla päällä - ehkä osittain tuosta omasta pessimistisestä asenteestakin johtuen. Eikä se helpota yhtään että töissä on kamala kiire ja sen lisäks pitäis vielä lukea tenttiin ja ehtiä käymään jumpassa... Nyt ei vapun juhlinta kiinnosta pätkääkään :( Ja pitkästä aikaa silti sellainen olo että tekis mieli vetää pää täyteen, mut ei uskalla tehdä sitäkään jos vaikka sittenkin ihme olisi tapahtunut... Ärsyttävää kun huomenna vasta dpo7. Ne herkimmätkin testit näyttää vasta dpo 10 tai myöhemmin, joten ei auta muu kuin odotella. ARGH!

Kiva muuten Tinka että saat muuta ajateltavaa, mulla vaan tuo tenttiin lukeminen on osoittautunut aina oviksen jälkeen mahdottomaksi, päässä pyörii ihan muut asiat ja yritän netistä löytää kaikkea mahdollista infoa - enkä suinkaan tentittävään aiheeseen liittyen ;) Miksi muuten sulle määrättiin nostelukielto vaikka kuulemma kiinnittymiseen ei voi itse vaikuttaa? Vai liittyykö mahdollisesti muuten rankkaan toimenpiteeseen? Anteeksi ehkä hölmö kysymys...

Kaikesta huolimatta ihanaa vappua kaikille,
mäkin koitan löytää jostain sen vappufiiliksen =)

No höh, nyt mää oon pettynyt, ettei kukaan testaile vielä :( Ei vaan :D mulla on niin tylsä elämä tällä hetkellä, että pitää yrittää täällä palstalla saada edes jotain hämminkiä aikaiseksi :LOL:

Tinka: Täällä taitaa tulla pohjalukemat vaakaan.. mun kaikki tenttikirjat on tällä hetkellä keittiössä ja tulee syötyä ihan kivasti siinä sivussa :LOL:

Viu: Toivottavasti kaveri tajuaa kohtuudella puhua vauvajutuista ja pitää mielessä miltä itsestä tuntui kun ei onnistunut raskautuminen.. toivottavasti sieltä jotain raskausbakteereita tarttuis, että saat plussan heti reissusta palattuasi (vaikka sitten siellä auton takapenkillä ) :D

Rae34: Jaksuja, toivottavasti kiire helpottaa pian ja riidat vähenee sitä myötä myös :hug: Mää oon laittanut miehen kanssa vauvaprojektista juttelun jäihin. Huomannut että siitä tulee vaan riitaa.. turha sitä riidellä kun ei muutenkaan pitkään aikaan vielä nähdä..

krizze mä ajattelin huomenna tehdä aamulla testin, kun periaatteessa se voisi ehkä jo näkyä jos on tärpännyt. Yritän ehtiä huomenna ilmoittelmaan miten kävi!

Rae eiköhän se vappufiilis sieltä vielä löydy!! Mäkin oon muuten huomannut että välillä kun on oikein masis olo niin tulee tavallaan syyttäneeksi sitä miestä kun ei tärppää... vaikka siis hyvin tiedän että se voi ihan yhtä hyvin olla minusta riippuvaista. Täytyy kyllä sanoa että on noilla miehillä välillä meissä naisissa kestämistä :LOL:

tinka toivon kyllä sydämeni pohjasta että kiinnittyminen onnistuis!! :heart:

ON: alavatsaa nippailee edelleen, mitään muita oirein ei ole vieläkään ilmaantunut! Ei edes rintojen kipeytymistä, mikä yleensä enteilee kuukautisia mulla!

Sannuli79: Täällä nukutaan yö varpaat ristissä ja peukut pystyssä :D Toivottavasti toi oireettomuus viittaa plussaan :)

Hitsi kun mulla alkaa meneen jo hermo, siihen ettei omassa kierrossa tuu tapahtuun mitään pitkään aikaan.. no josko tässä kärsivällisyys samalla kasvaisi.. :LOL: tuleepa ainakin tehtyä hommia, kun ei voi raskausoireita bongailla.. tai siis kyllähän niitä löytyis mutta kun minäkään en ole neitsytmaria.. :D tein hienon taustakuvan läppäriin tänään vähän motivoimaan, siinä on juttuja, jotka haluaisin kunhan koulu on loppu ja työpaikka tiedossa mm. eläimiä, isompi talo ja vauva :LOL: enpä paljoa vaadi..

Hyvät yöt kaikille!

Kiitos kaikille tsempistä! Kyllä se taas tästä, nyt on ollut jo parempi ilta kun sain energiaa zumbasta ja miehenkin kanssa ollaan kyetty käyttäytymään normaalisti :)

Nyt pitäisi vielä miettiä vapuksi vaatteet, huomenna juhliin lähtö suoraan töistä ja lauantaina sen verran aikaisin jatkuu että ei jaksaisi herätä hirveän aikaisin miettimään vaatetusta =)
Pitää täällä kuitenkin huomennakin käydä kurkkimassa jospa Sannulilla vaikka olisi upeita uutisia :D Siihen asti, öitä täältäkin!

Smi
Huomenta!

Hyvin lyhykäiset kommentit, aamupalaveri odottaa.

Sannuli Herätyyyys ja testaamaan, täällä ei malteta odottaa :D +++++ :whistle:

Tinka Mun paino tänään - 0,5 kg :D Saapa nähdä, mitä se on sitten vapun jäkeen...

Viu..29v. .................kp3/28-34............yk7............
Sunny80..................kp4/?....................yk ?............
Anna-79.. 31v. ........kp5/36-38 ...........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp6/21-27............yk~2v. ....
Siukuk..29v. ............kp10/27...............yk2............
Sintti-79.. 30v. ........kp11/23-30..........yk9............
Olivia-79.. 31v. ........kp13/27-28..........yk4............
Tinka-.. 30v. ............kp17/28...............yk12........... pp2
Rae34..34v...............kp21/22-28.........yk9............. dpo7
Talitintti80..29v. .......kp23/29..............yk3.............
Smi.. 32v. .................kp26/27-32.........yk7.............
Lallaa77.. 33v...........kp27/27-31.........9kk............
Sannuli79.. 30v. .......kp38/30-40.........yk7............. dpo10
Durasel.. 33v

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4

Tinka..........TV..+2kg ( :LOL: )........K..+2kg.......Tvk25...-5kg
Sannuli.......TV...................................................Tvk25...-5kg
Rae............TV.. -0,2kg....................K..-0,2kg....Tvk25...-5kg
Krizze.........TV..+1kg........................K..0kg.......Tvk25...-5kg
Smi.............TV..-0,5kg.....................K..-0,5kg....Tvk25...-5kg
Talitintti80..TV...................................................Tvk25...-5kg
Olivia-79.....TV...................................................Tvk25...-5kg
Siukuk........TV..-0,7kg.....................K..-0,7kg....Tvk25...-5kg
[/quote]

Huomenia!

Joo, meni vähän väärään suuntaan vaa'an lukemat tällä viikolla.. :D no nyt onneksi himoitsen ruisleipää hillolla ja maapähkinävoilla (mun miehen speciaali) enkä kaikkea makeeta kuten alkuviikosta, pitäis vaan jaksaa liikkua enemmän. nyt tavoitteena lähteä aamulenkille, jos vaan ei sada.

Sannulii.. heräämisen aikaa.. |O Eihän me painosteta yhtään.. :D

Viu: Miten harmittavaa, ettet pääse vauvajutuista eroon matkalla. Toivottavasti pystytte juttelemaan kivalla tasolla asiasta ja sulla säilyy hyvä mieli! Ja kirpaista saa ja sen voi myöntää, pahempi olisi jos yrittäisi teeskennellä itselleen ettei tunnu missään.

Rae: Mulla tuli kanssa talvella noita fiiliksiä, etten "halua sitten ollenkaan sitä lasta kun ei kerta onnistu", ja mulla myös liikunta auttaa angstien purkuun. Mun tenttiinluku ei muuten eilen onnistunut. En pystynyt keskittymään aiheeseen, joten menin päiväunille. Olen tällä viikolla nukkunut joka päivä väh 2 h päikkärit eli ilmeisesti toipuminen aiheuttaa tuon unen tarpeen. Nostelukielto ja liikuntakielto liittyy tosiaan toimenpiteeseen. Kun munasolut kerättiin, niin niiden tyhjät kohdat täyttyy nesteellä ja olo on edelleen yhtä turvonnut kuin viime viikolla. Raju liikunta aiheuttaa kohtuutonta rasitetta, mutta rauhallinen kävely taas laittaa nesteet liikkeelle. Ensi tiistain jälkeen pitäisi olla normalisoitunut olo tältä osin.

Krizze ja muut: Mun vaakalukema on edelleen järkyttävä. Viime viikosta vain -0,2 kg eli kokonaissaldo on +1,8 kg. :LOL: Saa nähdä tipahtaako rajummin ensi tiistain jälkeen kun turvotuksen pitäisi hävitä vai onko sitten tosiaan tullut lisää noin paljon kahdessa viikossa... :snotty: Teillä oli hienoja lukemia tullut!

Sannuli:
Peukut pystyssä täällä! :heart: :heart: :heart: +++

Tinka..........TV..-0,2kg.....................K..+1,8kg...Tvk25...-6,8kg
Sannuli.......TV...................................................Tvk25... -5kg
Rae............TV.. -0,2kg....................K..-0,2kg....Tvk25...-4,8kg
Krizze.........TV..+1kg........................K..0kg.......Tvk25...-5kg
Smi.............TV..-0,5kg.....................K..-0,5kg....Tvk25...-4,5kg
Talitintti80..TV...................................................Tvk25... -5kg
Olivia-79.....TV...+1KG.....................K..+1kg.......Tvk25... -6kg
Siukuk........TV..-0,7kg.....................K..-0,7kg....Tvk25...-4,3kg

Laitoin tähän listaan vielä tämän viikon "suorituksen lisäksi kuinka paljon kokonaisuudessaan tippunut ja viimeinen on että kuin paljon tavoitteeseen. Siukukilla 4,3 kg jäljellä!!

Huomenta!
Enpä ole yhtään malttamaton. Negatiivisuus kannatti, koska tulos oli positiivinen -
Tein aamulla testin kun olo ollut pari viime päivää niin outo (mielialojen lisäksi),
Vatsassa outoa vihlontaa ja rinnat kipeytyi paljon enemmän kuin yleensä ja kaksi päivää sitten tuli sellainen hetkellinen kipukohtaus alavatsalle ja outoa niinkuin tykytystä... En ole halunnut oireitani täällä listata koska niin monta kertaa pettymys kuitenkin iskenyt...ja sitä on jotenkin sitten tuntenut itsensä niin tyhmäksi...
Eli aamulla tuli selkeä haamu testiin!!!! En tiedä mitä ajatella, hymyilyttää vaan taukoamatta, töissä varmaan ihmettelevät että mitä toi koko ajan hymyilee :D
Nyt vasta dpo 7, mutta netistä löysin tukea sille että silloin jo voi haamun saada ja täälläkin raskaustestikuvissa oli jo niinkin aikaisin haamuiltu. Otin riskin, oletin että nega se varmasti olisi vaikka raskaana olisinkin, mutta selvä viiva, tosin hyvin haalea, mutta yhtä leveä kuin kontrolli ja haaleanvaaleanpunainen. Otin tikun töihin mukaan ja täällä sitä vähän väliä ihmettelen ja ihastelen =) Nyt siis ihan uusin eväin vapunviettoon ja toivottavasti viiva vielä vahvistuu, testaan sitten sunnuntaina uudelleen, parin päivän välein kai se hormoni tuplaantuu.
Niin ja aamupunnituksen tietysti unohdin ihan täysin kun menin tuosta viivasta niin sekaisin.
Ja kyseessä siis se Cittarin pregcheck, niihin tullut aina vain puhtaita negoja, paitsi se yksi mutta nyt kun sitä vertasin niin oli eri paikassa ja ihan ohut, eli olisko ollut vain sittenkin viallinen testi...
Mua ei saa vielä laittaa plussanneihin eikä onnitella, jos tuo viiva nyt on totta niin on se kuitenkin niin alussa että mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta uutta toivoa kuitenkin se antoi! =) Toivottavasti ei tarvi pudota korkeelta ja kovaa...

Sannulisulle nyt sitten heti vahva plussa! Ja Tinka hyvä että olet ottanut iisisti, toivon niin kovasti että saat kaksi viivaa testiin sitten reilun viikon kuluttua! :heart:

Haukote - myöhäinen huomen :)

Tähän mennessä työpäivä on lähtenyt hienosti käyntiin - eilisillan ja tämän aamun tähän ketjuun tulleet postit on luettu ja lisäksi etsiskelty syksyiselle kotimaanmatkalle majoitusta. Missähän vaiheessa joku huomaa, että mulla ei ole ajatukset ihan varsinaisesti töissä :D Noh, ehkä eilen, kun kirjoitin johonkin meiliin muistitikun sijaan tulitikku :/ Jepjep...

Vähänkö huono omis, kun kaikki muut reippaasti punnipunnii itseään ja minä - jolla siis olisi varaa luopua osasta biomassaansa - en juuri nyt edes harkitse. Ei kevätkesälle on kyllä kaikenlaista liikunnallista suunnitteilla, mutta jotenkin tuntuu siltä, että oma paino on vain jumiutunut juuri tälle tasolle. Itse asiassa heilahteluita on tapahtunut vain vakavien ihmissuhdekriisien aikaan.

Sannuli - eikö ois jo aika tulla kertomaan plussasta? Meillä ois hieno lista, parin viikon päästä, kun Tinkan pikkuinen ois supertarralla kiinni ja Sannulilla paha olo :D ja onhan tuossa listalla muitakin mahdollisia... Vaikka itseäni en edelleenkään osaa laskea siihen joukkoon. Enimmäkseen odottelen sitä tiistain soittoa lääkäriltä (ja kammoan aukiolotutkimusta, kun sellainen olisi seuraavaksi tyrkyllä).

Oireista vielä: olen tässä pienessä päässäni pähkäillyt, että jos solujoukolla kestää ~7 päivää, ennen kuin kiinnittyminen tapahtuu ovulaation ja hedelmöityksen jälkeen, niin eihän niitä todellisia fyysisiä oireita *voi* tulla ennen sitä? Ei kai se vapaakelluja mitään signaalia lähettele - ja oireet kai johtuu siitä, kun uudenlaiset hormonit alkaa jyllätä kiinnittymisen jälkeen? Eli jos nyt olisin ihan erityisen järkevä, niin en kuvittelisi suurinpiirtein heti oletetun ovulaation jälkeen havaitsevani erilaisia hajuja tavallista tarkemmin :LOL: jnejnejne? Mulla kun tuntuu käyvän niin, että juurikin siinä ovulaation jälkeen menee noin viikko, että uskon vahvasti raskautuneeni ja siitä sitten alamäkeä noin viikkoa ja täti tulee vierailulle. Että sitten jos oikeasti joskus on raskaana, niin ehkä se menisi jotenkin toisinpäin? Sitä odotellessa :)

Vappuiloa ja ilmapalloja - säästä huolimatta,
toivotteleepi Lallaa

Ai niin ja Onnea tentteihin ja lukuihin Tinka, Krizze ja oliko vielä muitakin reippaita ja upeita, jotka jaksavat panostaa henkiseen kehitykseen :)

Rae34: toivon kovasti viivasi vahvistumista!!!

Vappujuhlintamotivaatio kateissa, mutta eiköhän se tästä... Toivon, että tämä vappu on viimeinen vappu ilman masuasukkia/vauvaa/lasta! Joten kai vappua on PAKKO juhlia oikein olan takaa...

Moikka kaikille!
Mulle voi laittaa +1kg.... Koko viikko on menny ihan koomassa... V*tuttaa kaikki ja oon niiiin tunnesyöppö, etten (olevinaan) voi sille mitään... :(
On tosi epäonnistunut olo... En saa enää edes ovistestiin plussaa... Kahdessa edellisessä kierrossa ovulaatio on löytynyt ihan loistavasti ja samana kiertopäivänä (11), mut nyt menossa kp13, eikä mitään.. Tai sitten mulla on ollu pikaovis, 12h... Hommailtu on kyllä säännöllisesti, eli kaverit olis kyllä valmiina oottamassa, jos mitään tapahtuis.
Mä pääsen tänään iltavuoroon, joten tota juomisen salailua ei tartte onneks harrastaa!
Lallaa ihanan kuvaava toi semiraskaana termi! Nään niin itseni noissa lauseissa, viime kierrossa kaikki mahdolliset raskausoireet... :(
Kaikille mukavaa Vappua, ihanaa reissua, tsemppiä tentteihin ja ennen kaikkea onnea eri kierron vaiheisiin!!

Yhteistyössä