**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Tinka-.. 30v. ............kp7/28.................yk12..........
Rae34..34v...............kp11/22-28.........yk9.............
Talitintti80..29v. .......kp13/29..............yk3.............
Smi.. 32v. .................kp16/27-32.........yk7.............
Viu..29v. ...................kp20/28-34.........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp23/21...............yk~2v. ...... dpo6
Siukuk.. 29v. ............kp26/27...............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp28/30-40.........yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp31/37-38.........yk3.............
Durasel.. 33v
Olivia-79.. 31v. ...................................yk4.............

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4

Olivia-79: Tervetuloa kuumeilemaan :flower: Hienoa, että saitte lääkäriltä vihdoin luvan alkaa yrittään :)
Talitintti80: Kuulostaa hyvältä ovistestin tulokset eli eiköhän se ovis ole tässä kierrossa tapahtumassa :D :flower:
Smi: Mulla on noita jotain kanadalaisia ovistestejä, aina iltapäiväpissasta testannut ja hyvin näin ekalla kerralla näytti. Suomalaisia en oo kokeillut enkä varmaan kokeilekaan, kun noita sai 50 +10raskaustestiliuskaa noin 23e hintaan..
Keltakaneli: Tarrasukkia paljon pikkuselle, toivottavasti kaikki menee hyvin :hug: Kiva kuulla sun kuulumisia aina välillä :)
Siukuk: Jaksamisia, toivottavasti täti menis kuitenkin naapuriin yhdeksäs kuukaudeksi :hug:
Rae34: Plussatuulia täältä, kyllä se raskausplussa sitten vie ton ovisplussanpuuttumisharmituksen pois :D
Tinka-: Mulla oli ovis niin myöhään, ettei mitään vielä näkyisi.. Lisäksi hommailun ja ovisplussan väli oli 4päivää eli en suuria toiveita elättele.. Ja tosiaan kiva jännätä miten sun hoidot etenee :) Onko sun turvotus lähinnä vatsan kohdalla vai muuallakin? Johtuuko se sun ottamista lääkkeistä vai jostain muusta? Saitko neuvoja, miten turvotusta saisi vähennettyä?

Ja sitten siihen gynekäyntiin.. Ei ollut sama jolla oon käynyt jo vuosia :( mutta sain silti suurimmat huoleni purettua. Eli ultrassa kohdunlimakalvo ok. Todennäköisesti oikeasta munasarjasta ovuloin viime viikolla. Annoin virtsanäytteen koska edelliset menkat viittas epätäydelliseen keskenmenoon, raskaustesti nega. Kohdunnapukka normaalia alempana ikään ja pituuteen nähden. Mitään muita suosituksia seuraavan raskauden suhteen ei tullut kuin mannertenvälinen matkustuskielto ja säännölliset ultrat (pitäisi vähentää stressiä (mulle ja kropalle) ja sitä kautta keskenmenon mahdollisuutta). Lisäksi tuli vihjaus että miehen saattaisi olla järkevää mennä tutkimuksiin myös, koska mulla ei vikaa kilpirauhasessa, maidontuotossa ja muissa perusjutuissa (ei tarkisteta uudestaan, koska vanhojen tulosten ei pitäisi muuttua). Lisäksi lääkäri kysenalaisti osan mun keskenmenoista viitaten tuulimuniin.. en jaksanut väittää vastaan.. tiedän mitä on tullut ulos kun keskenmeno tapahtunut.. Ja muistutti lopuksi ettei keskenmenoihin välttämättä koskaan löydy syytä vaan pitää vaan jaksaa yrittää.. jaa-a.. kuinkahan monta sitä vielä kestäis ennen kuin pistäs leikin poikki.. niin ja tämmöiset asiat ei kuulemma mene suvussa vaikka äiti ja sisko on hormooneja saanut ennen raskautta.. Ja lopuksi tuli kehotus hakeutua fysioterapiaan, jotta lantionpohjanlihakset oppii rentoutumaan. En todellakaan odota innolla, että alkavat jotain elektrodeja mun sisälleni tunkemaan :eek: Ja tää viimenen sen takia, että seksin harrastaminen helpottus, kun on vähän tiukat paikat.. Niin ja se että näytän kuin olisin syönyt rantapallon johtuu kuulemma mun ruokavaliosta :/ Mun mielestä se kyllä alkoi heti viikolla 4-5+ kun tulin raskaaksi ja nyt tulee ovulaation jälkeen ja kestää menkkojen loppuun eli jotain hormoonia kyllä ennemmin veikkaisin.. mutta jätän nyt soijan pois ruokavaliosta lääkärin mieliksi :p Lisäilen myöhemmin, jos jotain unohtui kirjottaa. Ja mikäli olisin raskaana, niin ultrassa ei tässä vaiheessa mitään vielä näkyisi eli ei muuta kuin tädin odotusta seuraava viikko (tänään siis kai dpo6 eli 6päivää ovulaatiosta)..

Huh, tulipa kunnon romaani kirjotettua :D Plussatuulia :hug:

Rae34 Toivottavasti ovis tuli hyödynnettyä, jos se nyt kuitenkin meni vaikka viivat pysyi haaleana.

Tinka- Kuinka tarkkaa tuossa piikityksessä on että se tulee samaan aikaan joka päivä? Osaan kyllä kuvitella tuon paniikin mikä on tullut.

krizze Kuulosti vähän ikävältä tuo gynellä käynti, harmi. Ihan kuin ei ottaisi niin tosissaan sinua. Ja fysioterapiaa lantiopohjanlihaksiin elektrodeilla, kuulostaa aika hmmmm erikoiselta. Vaikka kai siitä voisi olla apua? Miestäsi ei ilmeisesti ole vielä tutkittu mitenkään?

ON: Odottelen huomista. Pääkipu ja alaselän särky on hävinnyt. :/

Siukuk: Mää jätän ton tädin omaan arvoonsa. Ei varmaan senkään takia viittinyt pahemmin aikaa muhun panostaa, kun tietää mun muuttavan miehen perässä pian ulkomaille.. Kyllä määkin olin aika shokissa tosta fysiosta, ei kuulemma kaikki fysioterapeutit sitä tee, miksiköhän :LOL: en tiedä onks se noin radikaalia kun kuvasin, mutta toi on eka mielikuva mikä mulle tuli.. :eek: Joo, ei oo miestä tutkittu eikä se edes usko että siinä olisi vikaa, kun on siittiöt mut raskauttanut.. ;) onhan niitä muitakin ongelmia..
HYvä että kivut on lakanneet, (vai?) :hug:

krizze Joo voihan se siihen vaikuttaa että olet muuttamassa ulkomaille. Hih, naurattaa oikein tuo fysioterapia kun kuvittelee mitä siellä tehtäis. Kun itse olen käynyt mm. akupunktiossa ja jossain ultraäänijutussa. :LOL:

Ihan hyvä se on että kivut on lakanneet. Tulee nyt hirveästi tarkkailtua itseään, eikä yhtäkkiä muistakaan miten se on normaalisti mennyt.

Siukuk: mulla sama ongelma eli kauheeta itsetutkiskelua joka hetki. en muista sen koskaan ennen olleen näin pahaa.. ja kerennyt jo unohtaan millasia ne viime syksyn normikierrot oli. Nyt mietin syytä joka nippailulle.. :LOL:

Smi
Tinka Olen testannut aina 7 testiä / kierto. Siinä mielessä ajoitus on ollut musta vähän hankalaa, että mun kierto venähti pidemmäksi vasta nyt keväällä. Mun viimeisimmät kiertojen pituudet ja testaukset olivat:
joulukuu 27
tammikuu 31 (ekaa kertaa näin pitkä, aina ennen 27-28. Tässä luulin, että on tärpännyt :/ )
helmikuu 31, ovistestit kp 11 - 17
maaliskuu 32 (yksi vuotopäivä jo kp 28), testit kp 14-19
huhtikuu 27, testit 11-16
Tänään juteltiin mieheni kanssa ja sovittiin niin, että jos toukokuussakaan ei plussaa kuulu, varataan aikaa tutkimuksiin. Täytän toukokuussa 33 ja on sellainen olo, etten halua hukata aikaa. Mutta toki toivon tärppiä vielä tältäkin kuulta, treenattu on :D
Krizze Hieman hämmentävän kuuloinen gyne käynti. Ja varmaan noiden lihasten rentouttamiseen voisi olla muitakin, ehkä miellyttävämpiä, konsteja? Milloin olet muuttamassa?
Ja niinkuin Olivia tuossa aiemmin totesi, meillä on ihan älyttömän mukava ryhmä täällä. Kiitos teille kaikille siitä :heart:

Smi: Joo oli vähän kuin eri planeetalta toi gyne.. ;) Pitää toivoa, että löydän jonkun hieman inhimillisempiä kidutuskeinoja käyttävän gynen kanadassa :D tosiaan pelkästään toi että pitäs saada kipukynnys paremmaksi kuulosti ihmeeltä (eli kidutellaan sua tässä vähän nyt niin ei enää yhdynnät satu :eek:). kesäkuussa olis varmaan muutto. tietty jos ylläriraskaus olis alkanut, niin sit olisin varmaan suomessa jumissa, jos gynee uskon tai sit lennetään vain pari aikavyöhykettä kerralla.. eli tyyliin suomi-englanti-islanti-grönlanti-kanada :LOL:

Smi: Loistava idea! silloin ei huomais aamupahoinvointiakaan, kun olis merisairas pari kuukautta :LOL:
ps. Lomailijoiden takia toivon, että lentoliikenne palais pian normaaliksi, täältäkin oli joku reissuun lähdössä, sormet ristissä :)

Heippa kaikille!!

Pari päivää meni silleen nopeesti etten oo ehtinyt edes täällä käymään!! :)

Tinka: toivottavasti kaikki menee hyvin ja tärppää kaikkien piikitysten jälkeen =)

Tervetuloa Olivia joukkoomme!

ON: ovistestiin tuli tänään kaksi vahvaa viivaa!!! :D :D :D ja nyt nippailee melko vahvasti vatsaa...
Eli peli ei ole vielä menetetty !!! :LOL:
Toivotaan vaan että sitten parin viikon päästäkin saisin pari viivaa testiin!

Tää lähtee nyt vällyjen väliin tekeen vauvaa :LOL:

Sannuli79: Onnea ovisplussasta, kärsivällisyys kerrankin palkittiin :) :flower:

Täältä sympatia :hug: Tinkalle. Tsemppiä piikityksiin, minä täällä itkeskelen kipeää käsivartta, kun jouduin jäykkisrokotteen hakeen tänään.. ei tykkää kivusta ei.. ;)

Hohhoijaa, vihdoin kotiuduttu töistä... Aivan järkyttävät alavatsakivut, taitaa se ovis todellakin olla päällä. Toivottavasti!

Tinka tää todellakin on varsinainen jännityspalsta ja vieläpä koukuttava sellainen =)
Hurjaa toi sun piikittely, ihmettelin kanssa tuota että miten voi olla täysin samaan aikaan joka päivä, aika hurjaa, se vasta stressiä aiheuttaa :|

Olipa Krizze sun gyne omituisen kuuloinen, ei sen pitäis mitään vaikuttaa vaikka muuttaisit kuuhun, sen pitäis silti ottaa sut yhtä tosissaan kuin kenet tahansa potilaan! Ja varaapa jo se laivalippu, tulee nimittäin olemaan aika täynnä kun tää seisokki jatkuu ja jatkuu... :)

Smi toivotaan että tutkimuksiin ei tarvitsisi lähteä, mutta ihanaa että sun mies on myötämielinen. Mun mies ei oo vielä vakuuttunut niiden tarpeellisuudesta, en tajua miten saan sen tutkimuksiin jos tärppiä ei syksyyn mennessä ole kuulunut kuten gyne ehdotti. Itse kyllä haluaisin jo kesällä, täytän 35 ja ikäkin alkaa tulla vastaan, joten ei haluais enempää pitkittää...

Tää meidän ryhmä on kyllä tosi ihana, toivottavasti silti päästäis pian perustamaan uusi ryhmä meidän jengin odottajille, pikapuoliin plussat kaikille, jookos :heart:

Smi
Huomenta!
Heti aamusta piti tulla taas teitä moikkaamaan :wave:
Onnea Sannuli kahdesta viivasta! Odotellaan seuraavia plussauutisia sinulta sitten parin viikon päästä :)
Rae34: Mulla on kieltämättä ihana (ja myötämielinen :) ) mies :heart: Juteltiin, että kun kovasti lapsia toivotaan ja kun niitä ei näköjään ihan helpolla tule, niin mitään ei siinä häviäkään jos tutkimuksissa käy. Ja, että yhtä ihania, rakkaita ja arvokkaita ollaan toisillemme oli syynä sitten olemattomat munasolut tai hitaat siittiöt tai mikä vaan. Ja vielähän tässä on tehokasta peliaikaa jäljellä: ensi kiertoon varustaudun noin 21 ovistestin ja greippimehun kanssa :D
Krizze Aauts, rokotukset on joskus vähän tyhmiä (sikainflunessapiikin aiheuttamat käsijomotukset on edelleen mielessä). Mä muuten kuvittelin jo sut suuren höyrylaivan kannelle seilaamaan... :) Kauankohan meren ylittäminen tuolla keinolla vie? Olisihan se eksoottisempaa kuin lentäminen :)
Tinka En nyt juuri muista, kerroitko tästä jo aiemmin, mutta miten tuo piikittämisaika määräytyi ja onko se tosiaan ihan minuutin tarkkaa? Mutta reipas kyllä olet pistelemisen suhteen, hieno homma :) Mun ystäväni joutui piikittämään molempien raskauksiensa ajan itseenä verenohennuslääkettä kaksi kertaa päivässä (sai syvän laskimotukoksen eka raskaudessa) ja sanoi, ettei siihen pistämiseen oikein koskaan tottunut. Vaan kyllähän ihmiset on erilaisia neulojen(kin) suhteen :)
Niin ja kannatan ajatustasi Rae34 kaikille meille oma odottajienryhmä ja vähän äkkiä :whistle:

Huomenia!

Rae34: Ikäviltä kuulostaa noi sun kivut, toivottavasti siis ovat oviksen aiheuttamia, ettei tarvi turhaan kärvistellä :hug: Joo, olihan tuo eilinen gynekäynti aika kokemus, mieskin päätti turhautuneisuuttaan puhelimessa purkaa mulle, kun luuli että oisin vähintään saanut lähetteen johonkin hormoonitestiin.. siinä sivussa alkoi valittaan että mun ruokavalio ei ole vauvalle hyväksi.. lupasin mennä ravintoterapeutin juttusille seuraavassa raskaudessa, mutta hän oli sitä mieltä että pitäis syödä lihaa.. niih, ekaa kertaa tällasta kuulen 5v aikana, bah ;) Joo, pitää alkaa tosissaan miettiin vaihtoehtoisia tapoja päästä kanadaan.. oisko mitään pohjoisnavan ylitys :p

Smi: Voi että, miten mää saisin mun miehestä tommosen:) , se kun vaan etsii vikaa musta.. no ehkä sitten kun toteavat ettei musta löydy vikaa päättää itse mennä tutkittavaksi.. eihän se oo tota peruslääkärintarkastustakaan pakoillut kun ehkä pari vuotta, kun niiden pitäs kai sen perää tutkia jonkun syöpäriskin poissulkemiseksi :LOL: (tämä hymiö siis tolle peräntutkinnalle, ei syövälle..) Höyrylaiva kuulostaa itseasiassa tosi kivalta, pystysköhän sitä pari kuukautta viettään laivalla :D

Ja ihanalta kuulostaa, että päästäisiin kaikki samaan ryhmään tuolla odotuspuolellakin :) Mulla tuli taas olo, että toivoisin ettei meillä toi raskautuminen kävis niin helposti, kun tuntuu että saisi nopeammin apua, jos ei ois tässä kahdessa vuodessa ollenkaan raskautunut.. nyt ainoo mitä voidaan tehdä on odottaa seuraavaa raskautta ja mahdollista keskenmenoa.. ei oo kivaa :( ja tällä en halua mitenkään väheksyä sitä tuskaa, mitä useiden kiertojen aikainen yrittäminen tuo, tuntuu vaan että on dead end vastassa..
Sori, tuli vähän masentava lopetus tälle postaukselle :ashamed:

Siukuk..29v. ............kp1/27................yk2............
Tinka-.. 30v. ............kp8/28................yk12..........
Rae34..34v...............kp12/22-28.........yk9.............
Talitintti80..29v. .......kp14/29..............yk3.............
Smi.. 32v. .................kp17/27-32.........yk7.............
Viu..29v. ...................kp21/28-34.........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp24/21...............yk~2v. ...... dpo7
Sannuli79.. 30v. .......kp29/30-40.........yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp32/37-38.........yk3.............
Olivia-79.. 31v. ...................................yk4.............
Lallaa77.. 33v......................................9kk............
Durasel.. 33v

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4

krizze: niin eipä toikaan varmasti oo mukavaa kun tietää lähes aina tärpänneen ja sitten menee kesken... pitemmän päällä varmasti paljon raskaampaa kuin se ettei tärppäisi sitten lainkaan. Ja kun tuntuu ainakin että enemmän apuja löytyy siihen tärppäämiseen kuin sitten taas siihen vikaan ettei vauveli pysy mukana!

smi: todella hienoa että miehesikin on niin myötämielinen. Meillä jotenkin välillä tuntuu että tämä on vaan mun projekti ja mies keskittyy ihan kaikkeen muuhun. Nytkään ei oo viikkoon edes kysynyt mitään ovulaatiosta... Hänen mukaansa se kuulemma tärppää kaikista parhaiten kun harrastaa vaan villiä seksi missä milloinkin... (ei vissiin oikein oo tajunnut ettei ilman ovulaatiota voi tulla raskaaksi ja että ajoituskin pitäis olla suunnilleen kohdallaan..)

Nyt täytyy kiiruhtaa jo työmaalle!

=)

Sannuli79: Pitää varmaan tunkea alapäähän pullo erikeepperiä, niinkuin joku joskus ehdotti, niin ei pääse vauva ulos ei :D Voi kun sun mies ois enemmän mukana tässä 'projektissa' :hug: Toisaalta jos on valmis puuhaileen, silloin kun oviksen bongaat, niin silloinhan ongelma ei onneksi oo yhtä paha, eiks joo? Toi villi seksi missä tahansa kuulostaa itseasiassa aivan ihanalta :D, meillä kun on seksielämä aika tylsää mun ongelmien takia.. no, eilisestä oppineena varmasti seuraavalle gynellekin valitan ongelmastani, niin jos vaikka sais jotain vinkkiä mitä tehdä..

Hei,

Mahtuuko mukaan? Tinkaan olen törmännytkin jo Suomi24:ssä ja muutenkin ketju vaikuttaa viihtyisältä :heart:. Olen 33-v. (mies 30) ja ensimmäistä toivotaan. Koskapa yritystä on takana jo 9 kk ja olen sekä hätäinen että vainoharhainen, olemme jo hakeutuneet tutkimuksiin. Tähän mennessä: kierto on vähän sekaisin, välivuodoista on tullut vakiokamaa, miehellä spermassa vasta-aineita - joten me kelvattiin ihan julkiselle puolelle perustutkimuksiin. Kierron kartoitus on siinä vaiheessa, että ens ma pitäisi mitata progesteroni ja vapun jälkeen saadaan tuloksia ja ohjeita jatkoon.

Kaikille onnea ja jaksamista... sitä tässä tuntuu tarvitsevan :/

Tervetuloa Lallaa77 :flower: Lisäsin sut tonne listalle. Täällä on rento meininki, niin hyvät kuin huonot tunteet saa päästää ulos, kun eihän noi miehet aina ymmärrä (tai jaksa kuunnella) :) Onnea tutkimuksiin, toivottavasti saatte apuja :)

Smi
Sannuli Niin, siis kyllä munkin mies oli samaa mieltä siitä, että mahdollisimman paljon seksiä vaan ja hyvä tähtäys :LOL: Onhan se toki niin, että kun tarpeeksi paljon puuhailee, niin saattaa hyvin osua oikeaan ajankohtaan.
Krizze En osaa edes kuvitella, miten kamalalta keskenmeno tuntuu. Ennen kuin vauva-asiat tuli ajankohtaisksi en ollut tullut edes ajatelleeksi miten haasteellisesta asiasta on kyse: ensin raskautuminen, joka näyttä olevan varsinainen taitoa ja tuuria vaativa toimenpide ja sitten on vielä asia erikseen että vauva pysyy matkassa.
Ja ON: alavatsaa on vihlonut ja "nykinyt" sunnuntaista lähtien. On tällaista ollut varmaan ennenkin, mutta nytpä kiinnitin huomiota asiaan :LOL:

Krizze: turvotus johtuu piikityksestä ja eniten mahassa. Ja sitä vaan on vaikka mitä tekisi. Eilen kyllä huomasin että sukistakin oli jäänyt aikamoiset jäljet nilkkoihin. Jalat tuntuu kauttaaltaan tönköiltä eli turvotusta koko alakropassa. Massu on myös niin herkkä, että pitää hitaasti vaihtaa kylkeä puolelta toiselle ja kävelin tänään mäkeä ylös, mutta piti saada kaikki voima jaloista kun tuntuu ettei voi käyttää vatsalihaksia. En osaa paremmin selittää sitä tunnetta... Sulla oli ilmeisen tökerö gyne! Olikohan se keikkagyne ja olikohan siltä tarkastettu pätevyys? :LOL: Sähän voisit muuten mennä sitten laivalla Kanadaan! Ja eihän sitä tiedä vaikka se toinenkin tulivuori alkaa äristä Islannissa ja lennot on kaikilta pannassa pidemmän aikaa. (ja sitten luin Smi:n vastauksen joka oli sama kuin mun....) Nuo yhdyntäkivut ei kuulosta yhtään mukavalta. Mulla ei ole oikein tietoa asiasta. Onko lääkärit koskaan antaneet mitään vinkkejä tilanteen parantamiseksi muuten kuin tuo "keikka"gynen ehdottama toimenpide?

Siukuk: Piikityksessä saa olla max 15 min heitto, ja minä perfektionistina olin päättänyt tietenkin että pitää olla minuutilleen joka päivä. :snotty: Pitäisi osata ottaa hieman rennommin... Tsemppiä viimeiseen piinapäivään! Onko testipaketti jo esillä ja toiveet kohonneet vai yritätkö malttaa mielen?

Smi: Sulla on ainakin ideaalimittaisia ollut nuo kierrot. Voisikohan se olla että sulla tulisi ovulaatio hieman tavanomaista myöhemmin? Sitähän sanotaan, että tulee aina 2 vk ennen kuukautisia, mutta tästäkin voi ilmeisesti olla hieman variaatioita. Toivotaan nyt että saat plussattua tässä kierrossa!! Sulla on oikea asenne! Kunnon tikkupataljoona käyttöön niin ei jää epäselvyyttä! :hug: Ja kannatan perustutkimuksiin menoa, jos ei mitään löydy niin ainakin saa varmuuden siitä että on hyvä jatkaa yrittämistä. Jos on malttamaton olo niin varaa jo valmiiksi aika reilu viikko kuukautisten arivoidun alkamispäivän jälkeen. Sitten jos plussaat nin voit perua sen. Siis jos ajattelitte yksityiselle mennä. En muista onko ollut puhetta siitä, että missäpäin asutte? Mutta ensin se plussan odottelu 2 vk päästä!! Piikityksessä heitto saa tosiaan olla se max 15 min, mutta ajankohdan vuorokaudessa sai päättää onneksi itse. Mä valitsin tuon klo 21.15 kun mietin sen olevan seesteisin aika vuorokaudessa.

Sannuli: :flower: Eli pari päivää meni ohi huomaamatta "harjoitellessa" ja nyt pääsette tositoimiin. :kieh:

Rae: Täällä palstalla on niin paljon tapahtumia, ettei tarvitse saippuasarjoja katsoa. Onneksi juonittelut puuttuu (ellei niihin lasketa miehen viettelyä ovisplussan jälkeen)! Ja ehdottomasti tämä ryhmä perustaa sitten 30+ ensisynnyttäjät, eikös joo! Näytä miehellesi mun selostus meidän tilanteesta ja anna sulatella hetken. Jos tutkimuksiin menee, niin muistakaa että useimmat on kesätauolla heinäkuussa ja heti sen jälkeen on varmaan nihkeempää saada aikoja kun kaikki asiakkaat kasaantuvat. Toivottavasti ei tarvitse mennä ja plussat tulee parin viikon päästä! Mulla oli mies heti innokas tutkimuksiin ja se kyllä helpotti kovasti omaa oloa. Mä uskon että sun mies tarvii vaan aikaa sulatella asiaa. Monilla miehillä ottaa kuulemma kovasti itsetunnon päälle, jos löytyisikin jotain vikaa ja siksi haluavat sulkea mahdollisuuden pois. Varmaan tärkeintä on se, että sinä pystyt kertomaan sen olevan yleistä, eikä miehestä/miehuudesta johtuvaa vaikka vikaa hänestä löytyisi.

Nyt muuten yleinen gallupkysymys: (tulee vieläkin enemmän postia palstalle)
Miten mies on mukana raskauden suunnittelussa? Millainen keskustelu edelsi ennen lopullista päätöstä alkaa yrittämään?

Lallaa: Tervetuloa! Hauska törmätä! Siellä meidän toisella palstalla on keskustelu paljon "hitaampaa", mutta olen käynyt sielläkin päivittämässä tilannetta kun ovat kyselleet. Täällä tosiaan enemmän ja "paatoksella" puretaan fiiliksiä. Ja mä muistan sut sieltä palstalta kun kirjoiteltiin siinä vaiheessa kun meillä vasta tutkimukset juuri alkaneet ja teillä jo ne vasta-ainetulokset käsissä. Eikö vaan? Hyvä kun tutkimukset etenevät!

Yhteistyössä