Viu: Älä vielä hätäile. Jospa se sun cittarintestin haamuviiva olisi ollut sitä että LH-taso on jo nousussa (olisi saattanutkin näyttää plussan digimittarilla) ja eilen olisi tullut digimittarilla plussa, niin tänään ei välttämättä enää tule plussaa. Teillä on kuitenkin ollut yritystä joten pidän isovarpaatkin pystyssä sun puolesta, että ne tuntemukset olivat ovis ja saat sitten testata parin viikon päästä suoraan sen raskaustestin plussan!!!. Harmi että ne testit tuli päivän liian myöhään!! Ja jos ei tärppää, etkä saa seuraavassa kierrossa plussaa testiin, niin sitten voi mennä gynelle ja kertoa tilanteen. Kuulin/luin jostain myös ettei ovulaatiota välttämättä tapahdu joka kuussa (stressi, raju laihdutus tms voi vaikuttaa), mutta silti kroppa toimii muuten ja raskautuminen onnistuu (siis ei siinä kuussa mutta muuten). Se tieto sai mut vähän aikoinaan ahdistumaan, mutta tarkoitus ei ole nyt saada sulle tästä tiedosta pahaa mieltä. Mä uskon ja toivon että sun tuntemukset olivat ovis!! Saitko muuten paketin mukana digitaalisen raskaustestin? Mulla tuli sellainen kaupan päälle molemmissa paketeissa eli nyt on niitä kaksi kaapissa odottelemassa.
Rae: Mä myöskin olevinaan teen suunnitelmia ihan normaalisti, mutta koko ajanhan sitä miettii. Mä olen myös ihan normaalipainon rajoissa, mutta satun keräämään painoa vyötärölle kuten äitini (joka on ed. 60-vuotiaana hoikka). Mulla on sellainen olo että on tikkujalat ja pallokeskivartalo.. Sen verran huomaa että edellisen syksyn alussa ostettu kevättakki kinnaa vyötäröltä ja hartijoista. Tanssitunnilla kokovartalotrikoo on myös järkyn näköinen, joten pidän siinä päällä hieman väljempää pitkähihaista... Eiköhän ne kilot sula tuonne keväisille lenkkipoluille, kun vaan ahkerasti käyn ja pidän lohtuherkuttelut kurissa. Voitaisko ottaa yhdessä tavoite, että 5 kg lähtee pikkuhiljaa seuraavien kuukausien aikana?
Lapsettomuuslääkäri käski mun testata digitaalisella aamuisin ja mainitsi erikseen tuosta 4 h pissaamattomuudesta. Hän käski testata ensimmäisen plussapäivän jälkeen niin kauan että näyttää taas negatiivista. Kysyin kanssa että miksi, ja hän selitti että haluaa tietää milloin LH-huippu on. Eli kun viivatestit saattaa näyttää heikon viivan, seuraavana tasapaksun ja seuraavana heikomman, saattaisi digitaalinen näyttää (ilmeisesti) kaikkina kolmena päivänä plussan ja silloin tietäisi että eka päivä oli nouseva (just lähtenyt nousuun), toka huippu (ja luultavasti sen päivän ilta koska vielä kolmantena näkyy heikko viiva) ja kolmas laskeva (viime rippeet LH:sta). Kun mulla näytti kahtena päivänä plussaa, niin tietää että ekana plussa-aamuna oli tasot jo lähteneet nousuun (luultavasti jo edellisenä iltana) ja huippu ajoittuu tokan plussapäivän aamuun, sillä seuraavana aamuna ei enää plussaa ole. En kuitenkaan nyt ole asiantuntija tässä, mutta näin lääkäri selitti mun kahden päivän plussan. Tuloksethan on kuitenkin yksilölliset ja jollain voi aina näyttää vain yhtenä ja toisella kolmena, mutta ovulaatio joka tapauksessa tapahtuu silloin. Ja siis testailun voi tosiaan lopettaa siihen ekaan plussaan. Luultavasti mulla tehtiin noin koska samaan aikaan juoksin antamassa verinäytteitä tiettyinä kiertopäivinä, josta katsottiin hormonipitoisuuksia.
talitintti: helpotuksen huokaus sun puolesta!
ON: Olin eilen illalla tanssitunnilla ja sain pidettyä mieleni kasassa ennen piikitystä. Olin kyllä jo klo 21.00 valmiina piikin kanssa, joten oli vähän pitkä aika odotella se 15 min.... Jännitti taas pirusti ja nyt se vähän tuntui ikävältä, mikä johtui varmaan siitä että tällä kertaa piikissä oli lääke mukana ja harjoitellessa vain keittosuolaliuosta. Pistokohta oli arka noin puoli tuntia sen jälkeen. Kysyin heti piikin jälkeen että saanko alkaa jo sekoilemaan ja laittaa hormonien syyksi.
Tänään illalla jouduinkin sitten pistämään töissä salaa työkavereilta. Varmaan tosi helppoa...