**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Meidän pinossa on sitten jo 10 kuumeilijaa, jee!

Tinka Ei mitään tulehdusta. 2 luokka voi johtua papilloomaviruksesta, hormonimuutoksesta, solujen uusiutumisesta jne jne. Joten en tiedä muuta, ku kontrolli 6 kk päästä ja raskauden yritystä voi jatkaa normalisti. Aika shokki silti oli... :headwall: :headwall: :headwall: Tsemppiä pistoksiin ja uuteen elämänvaiheeseen! Kerro sitte kuulumisia =)

Onnea piinailijoille :heart:
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :wave:
Luin clear bluen ohjeista että jos on vaikea laskea kiertoa epäsäännöllisten menkkojen takia ,kannattaa laskea yhdyntä hetkestä 19 pvä. eteen päin jolloin tekee sitten testin.. :heart:
 
Tervetuloa Duracel!
Joo Tinka, optimismi alkaa jo näillä yk:lla olla hakusessa, kiitos kuitenkin tsempistä, tsemppiä myös sulle piikittelyyn :) Suunnitelmia olen koko ajan tehnyt sillä mielellä että jos tulen raskaaksi, mitenköhän sen moden saisi pois päältä, jos vaan tosiaan osaisi olla ajattelematta koko asiaa ja sitten vain yksi kaunis päivä huomaisi olevansa raskaana :|
Mulla muuten Krizze ja Tinka myös tullut viitisen kiloa painoa lisää varmaan johtuu kanssa siitä lohtusyömisestä, tää talvi on tän yrittämisen ja jatkuvien pettymysten takia ollut raskas ja oon syönyt ihan kohtuuttomasti karkkia vaikka muuten tosiaan terveellisesti syönkin ja liikun paljon. Myös jätski on maistunut ihan liikaa... Mut oon silti edelleen hoikka, joten ei voi siitä johtua - ehkä sitten kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole vielä hallinnassa täysin ja se estää raskautumisen tai voihan mun miehessäkin olla vikaa, häntä ei ole vielä mitenkään tutkittu.

Mä olen kertonut muutamalle ystävälle että saa vauva tulla, mutta vain kaksi läheisintä ystävääni tietää yrityksen vakavuudesta, tosin ei nekään tiedä tikuttelusta tai testailusta mutta toiselle puran aina pahimman menkkapettymyksen. Niistä toinen on nyt vaikeuksien jälkeen raskaana ja toisella pieni vauva jonka odottamisen odotteluun meni yli vuosi, joten he ymmärtävät todella hyvin. En ole halunnut muille kertoa juuri siksi että jos venyy niin ei tarvitse sitten selitellä, nyt jo ärsyttää se kysely, saati että ne vielä tietäisi pettymyksen vaikka toisaalta tekis mieli kaikille sanoa että ei ole meidän oma valinta että en edelleenkään ole raskaana. Meidän kummankaan vanhemmatkaan ei tiedä tai mun äiti tietää että lapsia joskus haluaisin ja koska pian täytän 35 niin eiköhän ne arvaa että yritystä jo on mutta onneksi ei ole sen jälkeen kysellyt kun isälle kerran kivahdin.

Miksi muuten Tinka sulle gyne käski testata vielä ovisplussan jälkeenkin? Olen kuullut että testaamisen voi ekaan plussaan lopettaa. Olen aina lopettanut plussaan testailun, tosin oviskivut alkaa aina mulla plussaa seuraavana päivänä, joten oletan että silloin on myös itse ovis. Ja aiheeseen liittyen, onnea Viu ovisplussasta!

Talitintti pidän peukkuja että papan tulos olisi vain jotain harmitonta :heart:
 
Viu
Pakko oli tulla nyt aamulla valittelemaan... Eli eilen mulla oli kovat ovistuntemukset, mutta halusin noudattaa testin ohjeita, kun clearbluessa nimenomaan sanottiin, et on neljä tuntia oltava pissaamatta ennen testiä. Tänä aamuna sit testasin ja negahan sieltä paukahti :'( Ja keskiviikkona testasin negan cittaritikulla. Jatkan nyt vielä testailua, joskaan ei huvittaisi tuhlata kaikkia tikkuja tähän kiertoon, jos ovis on jo kadonnut.

Mua oikeesti huolestuttaa tosi paljon, että en ovuloi ollenkaan. Mitä luulette, onko se oikea huolenaihe, jos menkat kuitenkin on suht säännölliset? Kierto on siis ollut 33 - 28 päivää, kun sitä uudelleen kalenterin kanssa laskin. Me ollaan tosiaan heiluteltu peittoja tässä kierrossa joka ikinen päivä kp ysistä lähtien ja aiotaan jatkaa vielä. Hirmu työn sankareita ollaan ;) Isäntä onneks suhtautuu positiivisesti, vaikka teki eilenkin 13 tuntisen työpäivän, niin vielä jaksettiin illalla kuherrella.

Mukavaa viikonlopun odotusta!
 
Viu: Älä vielä hätäile. Jospa se sun cittarintestin haamuviiva olisi ollut sitä että LH-taso on jo nousussa (olisi saattanutkin näyttää plussan digimittarilla) ja eilen olisi tullut digimittarilla plussa, niin tänään ei välttämättä enää tule plussaa. Teillä on kuitenkin ollut yritystä joten pidän isovarpaatkin pystyssä sun puolesta, että ne tuntemukset olivat ovis ja saat sitten testata parin viikon päästä suoraan sen raskaustestin plussan!!!. Harmi että ne testit tuli päivän liian myöhään!! Ja jos ei tärppää, etkä saa seuraavassa kierrossa plussaa testiin, niin sitten voi mennä gynelle ja kertoa tilanteen. Kuulin/luin jostain myös ettei ovulaatiota välttämättä tapahdu joka kuussa (stressi, raju laihdutus tms voi vaikuttaa), mutta silti kroppa toimii muuten ja raskautuminen onnistuu (siis ei siinä kuussa mutta muuten). Se tieto sai mut vähän aikoinaan ahdistumaan, mutta tarkoitus ei ole nyt saada sulle tästä tiedosta pahaa mieltä. Mä uskon ja toivon että sun tuntemukset olivat ovis!! Saitko muuten paketin mukana digitaalisen raskaustestin? Mulla tuli sellainen kaupan päälle molemmissa paketeissa eli nyt on niitä kaksi kaapissa odottelemassa.

Rae: Mä myöskin olevinaan teen suunnitelmia ihan normaalisti, mutta koko ajanhan sitä miettii. Mä olen myös ihan normaalipainon rajoissa, mutta satun keräämään painoa vyötärölle kuten äitini (joka on ed. 60-vuotiaana hoikka). Mulla on sellainen olo että on tikkujalat ja pallokeskivartalo.. Sen verran huomaa että edellisen syksyn alussa ostettu kevättakki kinnaa vyötäröltä ja hartijoista. Tanssitunnilla kokovartalotrikoo on myös järkyn näköinen, joten pidän siinä päällä hieman väljempää pitkähihaista... Eiköhän ne kilot sula tuonne keväisille lenkkipoluille, kun vaan ahkerasti käyn ja pidän lohtuherkuttelut kurissa. Voitaisko ottaa yhdessä tavoite, että 5 kg lähtee pikkuhiljaa seuraavien kuukausien aikana?

Lapsettomuuslääkäri käski mun testata digitaalisella aamuisin ja mainitsi erikseen tuosta 4 h pissaamattomuudesta. Hän käski testata ensimmäisen plussapäivän jälkeen niin kauan että näyttää taas negatiivista. Kysyin kanssa että miksi, ja hän selitti että haluaa tietää milloin LH-huippu on. Eli kun viivatestit saattaa näyttää heikon viivan, seuraavana tasapaksun ja seuraavana heikomman, saattaisi digitaalinen näyttää (ilmeisesti) kaikkina kolmena päivänä plussan ja silloin tietäisi että eka päivä oli nouseva (just lähtenyt nousuun), toka huippu (ja luultavasti sen päivän ilta koska vielä kolmantena näkyy heikko viiva) ja kolmas laskeva (viime rippeet LH:sta). Kun mulla näytti kahtena päivänä plussaa, niin tietää että ekana plussa-aamuna oli tasot jo lähteneet nousuun (luultavasti jo edellisenä iltana) ja huippu ajoittuu tokan plussapäivän aamuun, sillä seuraavana aamuna ei enää plussaa ole. En kuitenkaan nyt ole asiantuntija tässä, mutta näin lääkäri selitti mun kahden päivän plussan. Tuloksethan on kuitenkin yksilölliset ja jollain voi aina näyttää vain yhtenä ja toisella kolmena, mutta ovulaatio joka tapauksessa tapahtuu silloin. Ja siis testailun voi tosiaan lopettaa siihen ekaan plussaan. Luultavasti mulla tehtiin noin koska samaan aikaan juoksin antamassa verinäytteitä tiettyinä kiertopäivinä, josta katsottiin hormonipitoisuuksia.

talitintti: helpotuksen huokaus sun puolesta!

ON: Olin eilen illalla tanssitunnilla ja sain pidettyä mieleni kasassa ennen piikitystä. Olin kyllä jo klo 21.00 valmiina piikin kanssa, joten oli vähän pitkä aika odotella se 15 min.... Jännitti taas pirusti ja nyt se vähän tuntui ikävältä, mikä johtui varmaan siitä että tällä kertaa piikissä oli lääke mukana ja harjoitellessa vain keittosuolaliuosta. Pistokohta oli arka noin puoli tuntia sen jälkeen. Kysyin heti piikin jälkeen että saanko alkaa jo sekoilemaan ja laittaa hormonien syyksi. :LOL: Tänään illalla jouduinkin sitten pistämään töissä salaa työkavereilta. Varmaan tosi helppoa...
 
Tinka-.. 30v. ...........kp3/28...............yk12..........
Rae34..34v..............kp7/22-28.........yk9.............
Talitintti80..29v. ......kp9/29...............yk3.............
Smi.. 32v. ................kp12/27-32..........yk7.............
Viu..29v. ..................kp16/28-34........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp19/21............yk~2v. ......
Siukuk.. 29v. ............kp22/27............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp24/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp27/37-38.......yk3.............
Durasel.. 33v

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Tinka: Mää voisin kans ottaa tavotteeksi että se 5kg lähtee pois. Mää tuun varmaan viettään koko kesän yhdessä rantakaupungissa, niin ois kivempi olla bikineissä rannalla ja muuallakin, kun ei ois toi pömppö tossa :D Eikä tarttis miettiä myöskään että nyt toi mies vaan tuijottelee noita alaikäisiä pentuja (rannalla keski-ikä taitaa olla semmoset 17v..), kun itse on tämmönen tynnyri :ashamed: Mulla on pituutta sen verran ettei kilot yleensä näy, mutta nyt on tullut tämmönen vararengas, josta haluan päästä eroon.. Niin ja mies tosiaan sanoo ääneen mulle jos tykkää jonkun ulkonäöstä. Keväällä kun olin raskaana/keskenmenon jälkeen, kun oli kauhee turvotus, sanoin sille suoraan että mun oloa ei yhtään paranna se että hän muita tuijottelee, jolloin jätti vähemmälle, onneksi.

Ai niin ja vaikka tää kierto olikin vaan tämmönen testrun (oviksen löytämistä ilman hyödyntämistä ) niin tietystihän niitä jonkinlaisia oireita jo pukkaa.. :D Lähikauppaan en menis millään kun siellä on aivan liikaa kaikkia hajuja, joista tulee hirvee olo ja lisäks pitää ravata vessassa koko ajan ja valkkariakin tulee. Mitähän muuta tässä kerkee vielä ennenkuin menkat tulee :LOL:
 
Heipä hei kaikille! :flower:

Ovista ei edelleenkään oo näkynyt täällä osoitteessa, eikä ole ihan kauheesti kyllä noi vauvanteko puuhat muutenkaan tälläviikolla innostaneet (työputki+stressi).
Taitaa mennä tämäkin kierto ihan pyllylleen kun tuskinpa enää tässävaiheessa ovuloin lainkaan, on varmaan aika turhaa edes testailla sitä enää?! :ashamed:
Tilasin ovistestejäkin jo lisää kun huomenna menee viimeinen, eli oon käyttänyt jo normaalisti kahden kierron ovulaatiotestit tässä kierrossa...

Smi: juu niinpä onkin meillä samat yrityskerrat ja näköjään sullakin toi kierto heittelee mutta paljon vähemmän kuin mulla! Toivottavasti plussataankin sit samaan aikaan :D

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!! B) Ja tietysti plussaa myöskin!! :wave:
 
Sannuli79: harmi ettei ovista oo näkynyt :hug: voiskohan se ovis sittenkin vielä tulla jos ois toi 40 päivän kierto.. hm.. voi kun ois enemmän kokemusta näistä jutuista :ashamed: Toivottavasti saat nauttia viikonlopusta ilman työpaineita :)

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
krizze: Niin olishan se ihan periaatteessa mahdollista vielä ovuloida?!?? Ja onhan mulla kerran ollu kierto jopa 45 päivää, että laskeppa tässä nyt sitten yhtään mitään.. :kieh:

No nyt on onneksi vapaa viikonloppu eikä töistä tietoakaan!! =)
 
Tinka-.. 30v. ............kp4/28...............yk12..........
Rae34..34v...............kp8/22-28..........yk9.............
Talitintti80..29v. .......kp10/29.............yk3.............
Smi.. 32v. .................kp13/27-32........yk7.............
Viu..29v. ...................kp17/28-34........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp20/21 ............yk~2v. ......
Siukuk.. 29v. ............kp23/27.............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp25/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp28/37-38.......yk3.............
Durasel.. 33v

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4[/quote]

 
Viu
Kiitos Tinka rohkaisevista sanoista, meinasin vaipua ovismasennukseen, mutta toivo elää, edes pikkuisen. Eilen meiltä jäi ensimmäistä kertaa viikkoon petipuuhat välistä, isäntä oli 13 tuntia tukkimetsällä ja nuupahti totaalisesti saunan jälkeen ;)

Krizze, munkin on pakko lähteä mukaan tohon viiden kilon pudottamiseen, se tekisi todella terää!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
:D Tinka, sama täällä, kauheeta turvotusta vaikka menkat oli ja meni... Tänään on kaikenlisäks kauhee v***tus päällä, kyläilemään menossa kaikilla pienet vauvat ja kaksi raskaana - ne on vielä sellaisia kavereita jotka ei tiedä yrityksestä, joten ne varmaan kuvittelee että me ei vaan haluta lapsia kun ne on kaikki raskautuneet tosi helposti tai ainakin kaksi niistä, on ihan julistaneet sitä kuinka heti pamahti paksuksi kun alkoi edes ajatella... No sisulla siitä kai taas kerran selviää :eek: Kauheeta kun mä nykyään aina vaan valitan, toivottavasti fiilikset taas vähän paranee oviksen tultua!
 
Täällä ollut aikamoinen päivä. Kävin pyörällä lähikaupungissa (12km) tanssitunnilla ja melkein koko ajan kauhee oksuolo päällä. Mukava oli kaveria nähdä pitkästä aikaa myös eikä sen raskaus pahemmin harmittanut, mistä oon aika yllättynyt. Nyt on vaan tosi väsynyt olo ja kauhee turvotus päällä (miksiköhän..). Ihmenippailuja ollut alavatsassa oviksesta asti, varmaan ens viikolla vaihtuvat menkkakipuihin.. toivottavasti seuraavat on huomattavasti niukemmat ja vähemmän kivuliaat kuin edelliset.. Sori, tuli vaan kauheesti omaa napaa :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille, toivottavasti räntäsateet on jo takanapäin :D
 
Mä oon ihan varma Krizze että oot raskaana! Sun miehen supersiittiöt taisi kestää ovikseen asti :D No oireet kuulostaa niin hyviltä, peukkuja sulle!!!!

Viikonloppuja kanssa kaikille, nyt lähdetään kyläilemään...
 
Tinka-.. 30v. ............kp5/28.................yk12..........
Rae34..34v...............kp9/22-28...........yk9.............
Talitintti80..29v. .......kp11/29..............yk3.............
Smi.. 32v. .................kp14/27-32.........yk7.............
Viu..29v. ...................kp18/28-34.........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp21/21..............yk~2v. ......
Siukuk.. 29v. ............kp24/27..............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp26/30-40.........yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp29/37-38........yk3.............
Durasel.. 33v

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4

 
Rae34: Toivottavasti meni kyläilyt hyvin kaikesta huolimatta :hug: On kyllä aikamoisia supereita, jos tosiaan sai mut raskaaksi viikon kuluttua vielä :LOL: Ei oo tänä vuonna yksiäkään normimenkkoja tullut, niin en tiedä tuleeko kauheet menkkaoireet myös.. silloin pistäsin tän kaiken menkkojen piikkiin.. jännää jo tiistain gyne.. toivottavasti kaikki on hyvin.. :)
 
Krizze: Peukut pystyyn että on oireita kyytiläisestä!!!! :heart: Mä jouduin eilen aamulla sanomaan tanssitunnilla opelle etten voi hyppiä. Roikuin sitten hyppyjen aikana tangossa ja tein liikkeet lattiatasossa. Toivottavasti on hyvä merkki siitä että piikitys tehoaa..

Rae: Ymmärrän tuon fiiliksen. Pahinta on mun mielestä jos joku yrittää "tartuttaa" vauvakuumeen työntämällä väkisin oman lapsen syliin ja puhuu lapselle samalla sävyyn: "mene vähän tädin syliin tarttumaan vauvakuumetta,eikös joo, söpöläinen..." Mutta eipä sitä voi tajuta ellei tiedä millaisessa tilanteessa toinen on. Onneksi valtaosa ihmisistä kuitenkin on sosiaalisesti kyvykkäitä.

Viu: piinaisia viikkoja edessä... jännäillään!
 
Moikka!

Viu ja Sannuli79 Luin joskus jostain, et kolmekymppiset ovuloi enää vain 8-10 kertaan vuodessa. Itseäni vähän yllätti toi luku ja pelottikin... Mut toivotaan et ootte ovuloinu tässä kierrossa ja se on jotenkin vain jäänny huomaamatta testitikuilta =)

Tinka, Viu Krizze ja Rae34 Kävin huvikseni vaalla tänään ja kauhukseni lisää painoa tullu 2 kk 3,5 kiloa!!! Joten messissä ollaan painonpudotushaasteen suhteen :kieh:

Täällä pari negaa tullu ovistesteillä. Meinaatko Krizze testailla?

Tsemppiä jännäilijöille :heart:
 
Tinka: Toivottavasti siellä kasvaa kauheesti isoja munasoluja :D
Talitintti80: Toivottavasti se ovisplussa sieltä kohta tulee :)

Mulla oli ovis vasta tän viikon alussa eli odottelen tätiä saapuvaksi joskus tulevalla viikolla, noi mun kiertopäivät ei tässä vaiheessa merkkaa mitään, koska paljon pidempi kierto odotettavissa, mikä on siis positiivista, kun toi 21 päivän kierto on niin kiikunkaakun ovuloinnin ja luteaalivaiheen suhteen.. Eli jos ei oo menkat alkanut ens sunnuntaina, niin sitten ehkä testaan maanantaina.. :kieh: sitä odotellessa..
 
Hei, kyläilyt tuli ja meni, ihan ok... Joo valtaosa onneksi on sosiaalisesti lahjakkaita, mutta yllättävän paljon keskuudessamme liikkuu täysiä urpoja. Se "vauvakuumeen tartuttaminen" on tosi ärsyttävää, ihan kuin sitä ei jo olisi :LOL: Ja toinen ärsyttävä kommentti on se että kyllä sä sitten tiedät kun teilläkin on lapsia... argh! Taas porukka jakautui niin että naiset istui osan aikaa yhdessä ja miehet oli yhdessä ja yllätys yllätys naisten porukassa puhuttiin lapsista ja siitä miten ne nukkuu tai ei nuku ym ja miten raskasta raskaana oleminen on - joo on varmaan, mutta haluan silti kokea sen kaiken!
Tänään kävin kahvilla yhden sinkkukaverin kanssa joka on jo neljäkymppinen. Hänellä on kova vauvakuume, mutta ei miestä ja avauduin myös meidän tilanteesta. Teki tosi hyvää puhua jollekin joka on tavallaan samassa tilanteessa, tosin hänellä ei tietty voi olla yritystä päällä kun ei ole miestäkään mutta ymmärsi kuitenkin pointin koska itse oli exänsä kanssa samassa tilanteessa.
Talitintti mukaan vaan haasteeseen, mulla ei hyvin lähde, ollaan vielä menossa tänään syntymäpäiväkahville, eli kakkua ja herkkuja tulee syötyä ja eilen sorruin hampurilaiseen ja pullaan kahvin kanssa... Ja pari lasia viiniä siihen päälle niin kalorikyllästys oli taattu!
Omaa napaa vielä, eilen aloitin oviksen testaamisen kun limailut ja nippailut jo alkoi, mutta haaleaa viivaa vielä, eli taitaa mennä loppuviikkoon, toivottavasti tulis aikaisemmin kun mun mies on toisessa kaupungissa pari päivää loppuviikolla ja meillä ei ainakaan toistaiseksi oo simppojen potku riittänyt sellaisissa kierroissa kun ovis on ollut 2-3 päivää touhuilun jälkeen.
Plussatuulia kaikille, oli se sitten ovis- tai raskausplussa :heart:
 
Tuo vauvajuttujen utelu on kyllä aika ärsyttävää, ainakin jos ei olla mitenkään läheisiä.

Minä voisin lähteä myös tuohon -5kg haasteeseen. Kilon olen saanut pois, mutta luulen että se tässä viikonloppuna tuli takaisin, korkojen kera...

Itsellä ei edelleenkään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Odotellaan ensi viikkoa ja sitä milloin täti mahtaa tulla.
 
Viu
Talitintti: Musta tuntuu nimenomaan, etten ovuloi joka kierrossa (jos edes koskaan :'( ), mutta tsemppiä viivojen kyttäilyyn, ei me nyt niin vanhoja vielä olla, vai mitä!
Krizze: toivotaan tosiaan, että yökötykseen löytyy ihastuttava syy :) Mitä tanssia muuten harrastat, taidat olla kovan luokan tekijä. Mulla on tanssitaustaa niin, että olen kymmenisen vuotta tehny balettia ja jazzia, mutta nyt oon jääny tunneilta pois kun asutaan täällä korvessa, tarjolla on vaan marttakerhon rentoutusjumppaa :p
Rae: hienosti olet selvinnyt kyläilystä, musta tuntuu tosi vaikeilta nuo kyllä sitten ymmärrät kun sinulla on omia lapsia -jutut.
Minä ite: taidan kärsiä kuukautismasennuksesta jo nyt, kun tänään tihrasin miehen kaulaan itkut, et miksi me ei koskaan saada lapsia. jotenkin tuntuu että tiedän, etten ole raskaana ja etten edes ovuloinut. Laskeskelin, että ensi kierto menee hyvinkin hukkaan, kun olen 11 päivää reissussa juuri kierron keskellä. Kaikki on niin turhaa, siltä musta tuntuu. Pitäiskö vaan hakeutua tutkimuksiin tai jotain...plääh. Inhoan olla valittaja ja mies yritti lohduttaa, että ei kannata olla niin murheellinen, kun lapsen saanti ja yrittämispäätös on niin iloinen asia. Niinpä niin. Räntää sataa.

Plussatuulia kuiteskin kaikille, tietysti.
 

Yhteistyössä