**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Tervetuloa Smi myös minunkin puolestani :flower:

Täällä aika kuluu ovista odotellessa, mulla niitä davidin tikkuja kaappi täys, jos alkais kp 10 tikuttelemaan! Ihanaa, ku on jo niin valosaa, eiköhän tuon kevään myötä niitä plussia saada myös tähän pinoon. Ja Keltakanelihan täältä jo plussasikin!

Toivotaan Sannuli79 et se ovuloiva kierto olis jo tämä kierto :) Toisaalta oon ite ajatellu noist tikuista, et saattaahan se mennä huomaamatta, vaik kuinka yrittää ohjeiden mukaan tikutella, etenkin jos vain kerran päivässä testaa...

Oletteko muuten muuttaneet elämäänne jotenkin tätä mahdollista raskautta silmälläpitäen? Oletteko kiinnittäneen enemmän huomiota ruokaan, lisänneet vitamiineja, lopettaneet alkon käytön tms.? Etenkin tuo alkoholi mietityttää itseäni tossa kierron loppuvaiheessa, vielä oon yhden tai kaksi saunasiideriä nauttinut, mut...

Kiitos vielä Krizze kun jaksat päivittää tätä listaa, ei tarvi kalenteria plärätä =)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Talitintti80: Mää syön edelleen samoja vitamiineja, joita söin raskausaikana. Jatkoin niitä keskenmenon jälkeen, jotta ois taas kaikki vitamiinivarastot täydet uutta raskautta varten. Alunperin en syönyt mitään kun halusin saada kaiken (kasvis)ruuasta(+muna/maito), mutta siitä tuli vain lisästressiä. Alkoholia en oo juonut uuden vuoden jälkeen kuin 4annosta ja nekin ajankohtina, jolloin oon ollut 100% varma etten oo raskaana/ovuloinut vielä. Toisaalta mulla on 2viime raskautta alkanut mökkiviikonlopun/uuden vuoden aikaan eli mitä paremmin unohtanut raskausmahdollisuuden, niin sitä paremmin tärpännyt. Nyt sitä mahdollisuutta ei taida enää olla, kun tää oon vähän kuin pakkomielle :kieh:

Ja mielelläni listaa päivittelen, ilmoittakaa vaan jos jotain virheitä listaan tulee :D
 
Mulla alkoi ainakin tämän kierron alusta, kuntokuuri ja vakaa aikomus tiputtaa ainakin 10 kg, kun sekin vaikuttaa siihen ovuloimiseen. Lisäksi oon nyt pari kiertoa juonut greippimehua ja sit hain apteekista multitabsin raskaus vitamiineja. Eipä niistä varmaan haittaakaan ole. Saunajuomista en ainakaan vielä suostu luopumaan :D pitäähän sitä jotain paheitakin olla! :p
 
Ja lisäyksenä vielä että määkin join greippimehua pari viime viikkoa ja kyllä on ovislimoja riittänyt ;) Hyvähän toi on vähän normaaleja tapoja säilyttää, ettei nyt joudu elään kuin joku pyhimys, varsinkin jos yrityskertoja tulee enemmän ennenkuin tärppää.. eli taidanpa itsekin seuraavalla kauppareissulla ostaa pari tummaa olutta, nam :D
 
Mä en oo hirveesti muuttanut elintapojani, urheilen aina säännöllisesti muutaman kerran viikossa ja syön suht terveellisesti ja monipuolisesti. Viikonloppuisin valitettavasti tulee välillä mussutettua kaikkea mahdollista, karkkia ja hampurilaisia... Alkoholia en oo jättänyt pois, tosin juon vaan kun on jotain juhlia, valitettavasti viimeaikoina on ollut aika paljon kaikenlaista, häitä ja kolmekymppisiä... Mutta oon kanssa himmaillut aina loppukierroista, ottanut vain 3-4 viinilasia, vahvoja en juo ollenkaan. Tosin turhaa se on ollut ja koska voihan se olla niinkin että en voi ollenkaan tulla raskaaksi niin en myöskään viitsi alkaa skitsoilla syömisten ja juomisten kanssa. Nyt kun vielä osaisi olla ajattelematta koko vauva-asiaa niin sais sen stressinkin pois, mutta kuten jo moneen kertaan todettu, se on mahdotonta... Ainiin foolihappoa oon syönyt vuodenvaihteesta ja jotain monivitamiineja satunnaisesti.
 
Smi
Kiitokset tervetulo-toivotuksista krizze ja talitintti80 :)
Tuosta elämäntapojen muuttamisesta: ihan hirveästi en ole tapojani muuttanut. Multitabs raskausvitamiineja aloin syömään hyvissä ajoin ja kalaöljyn aloitin vuoden vaihteessa. Greippimehua kokeilin yhdessä kierrossa, mutta seuraavasta se jo unohtui. Alkoholia olen juonut aika tavalliseen tapaan (ei siis mitenkään hirveästi) ja loppukierrosta ehkä vielä harkitummin. Silloin kun aloitettiin yrittämään raskautta, olin jonkin aikaa kokonaan juomatta, mutta sitten tuntui, että turhan kuivaksi käy touhu sillä tavalla. Liikkua voisi tietysti enemmän ja stressata vähemmän... Niin ja tietty aloin lukea näitä keskusteluja :D
 
Hei tervetuloa Smi! Ihan tuossa edellisessä unohtui kun niin kovasti mietin mitä on tullut tehtyä :D
Tuli vielä mieleen että oon myös vähentänyt kahvinjuontia, juon vain 1-2 kuppia päivässä.
Greippilinjalle en ole lähtenyt, se nimittäin paksuntaa limakalvoja ja mulla limoja riittää ihan muutenkin ja menkatkin on tosi runsaat joten en kaipaa enempää.
 
Heippa kaikille ja tervetuloa Smi!

Meillä on ollut mun lapsuudenkaveri kylässä (joka on sinkku ja ei puhuta lapsenyrittämisestä), joten on ollut ihan hyvä tilaisuus saada ajatuksia vähän muualle. Ihanan paljon oli taas kirjoituksia tullut, mä luen ne huomenna tarkemmin kun olen rauhassa kotona. Piti silti tulla tänne nopeasti vilaisemaan.. :LOL:

Täällä on olo kuin hyllyvällä potkupallolla, eilen tuli raivarit miehelle ja tänään jo vähän juiminut vatsaa. Huomenna siis alkaa vuoto! Puregoneja olen käynyt jääkaapilla katsomassa noin 5 kertaa päivässä....

Huomiseen!
 
:wave: Hei tulenpa sitten tännekkin :saint: Eli olen 33v.maaliskuussa oli keskenmeno,nyt vain odottelen tätiä kylään..mä olen ottanut nyt ns."kovat aseet" käyttöön.juon greippi mehuu (itse puristan sen,paremman makuista kun kaupanmehut)foolihappo,E-vitamiinia napsin..
lekuri sanoi että yks kierto pitää odottaa ja gyne sanoi että ei ole katastrofi jos tulen raskaaksi kun kerroin ton episodin,no meilt hajos kumiukko huomattiin ihan lopussa vasta :p viime viikol oli gyne ja ovis menossa ,enne raskautta mulla oli pms oireet vahvat,rinnat kipeenä jne.. alkoi aina oviksen jälkeen,nyt ei ole mitään muuta ku väsymys ja ärtyneisyys eikä edes herkkuja tee mieli..,ens viikol pitäis ehkä alkaa menkat gynen arvioin mukaan.
Tein eilen illalla clear blue raskaustestin näytti negaa mutta aamul oli siinä haamu,tosin ohjeessa luki että 10min jälkeen tuloskella ei ole merkitystä,onks kellään kokemuksia clear blusta,onko ollut nega ja sit useamman tunnin päästä plussa ja pitänyt paikkansa??
:headwall:
 
Voi Rae: tottahan se on ettei optimismi enää riitä kun on tarpeeksi kauan yritystä takana. Mulla se loppui siihen helmikuuhun kun halusin tutkimuksiin. Mä tarvin myös edelleen paljon "tulevaisuuden" suunnitelmia eli tehtiin niitä kesälomasuunnitelmia ym. Surullinenkin saa olla!! :hug:

Sannuli: Mulla ei ole tietoa PCO:sta.

talitintti: Mulle taas se lapsettomuuslääkäri sanoi ovulaatiotestistä että kerta päivässä aamulla riittää ja hän pyysi myös testaamaan ekan positiivisen päivän jälkeen niin kauan kuin testi näyttää positiivista. Mulla testi näytti kahtena aamuna positiivisen eli kp16 ja kp17. Hän kertoi että kp16 on LH-taso lähtenyt nousemaan, huippu ollut luultavasti kp16 iltana, jolloin kp 17 aamuna LH ollut laskusuuntainen, mutta sen verran koholla että testi näyttää vielä plussaa. Todennäköisesti siis ovulaatio oli sitten n. kp 17 iltana tai kp 18 aamuna. Ja mulla juurikin ovulaatio on 13 päivää ennen menkkoja, siis näiden kahden viimeisen kierron mukaan laskettuna. Mulle se ovistestin plussa oli suuri ilonaihe. Ryntäsin heti tikku kädessä ylpeänä miehelle näyttämään plussaa. Mies naureskeli että "hienosti pissattu"...

Alkoholista: Mulla heti viime kesästä alkaen alkoholi tökki tosi pahasti loppukierrosta. Mä en tykkää oluesta ollenkaan, kaksi siideriä saattaa saada mut huonovointiseksi ja vahvoja en oikein osaa juoda, joten juon joko viiniä tai kuoharia. Olen ravintolassa tilannut loppukuusta viiniä, mutta sekin on jäänyt lasiin pyörimään. Luulen tämän johtuvan myös siitä että olen nähnyt niin paljon FAS-lapsia (eli sikiönaikaisen alkoholialtistuman johdosta vaurioita), etten yksikertaisesti halua ottaa riskiä. Sehän on tosiasia että jo viikolla 4 - 5 tapahtuu masussa paljon. En halua pelotella ketään, mutta olen siis aikaisemminkin viitannut että olen näköjään melko tarkka. Sitäpaitsi kuten krizzekin viittasi niin huolettomuus on paras lääke raskautumiseen ja kun mä nenänpielet valkoisena nipotan jostain viinilasillisesta niin siinä on huolettomat ajatukset kaukana. :LOL: Kiva kuitenkin tietää etten ole ainoa jota alkoholi tökkii loppukierrosta!!

Vitamiineja olen syönyt niin että viime kesästä asti foolihappoa (foliren). Katsoin että olen popsinut niitä tunnollisesti 250 kpl eli pitäisi olla foolihappoa tarpeeksi kehossa. Söin myös d-vitamiinia sekä nestemäistä kalaöljyä (yöks) talvikauden.

Ruokavaliosta muuten:
Olen kiinnittänyt ruokavalioon (entistä) enemmän huomiota niin että pyrin syömään kalaa kaksi kertaa viikossa. Mielikuvitus vaan meinaa loppua kesken. Nyt on ollut listalla lohi pari kertaa kuussa, sei, siika, tonnikala, katkarapu (?). Tilaan myös aina ravintolassa käydessä kalaa, niin ei tarvi miettiä kotona mitä kalasta keksisi. Pyrin syömään värikkäitä monipuolisesti ja ujuttelen laatikkoruokiin parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa ym sen perinteisen tuoresalaatin lisäksi. Mulla on kuitenkin paino nousut viime kesästä 5 kg (apua) ja totesin että kesävaatteet ja kevättakki kiristää. Tämä johtuu varmasti siitä että olen syönyt suklaata, karkkia ja jäätelöä (reilusti) enemmän kuin ennen. Tavoite kyllä olisi että huhti-toukokuun aikana nuo 5 kg häviäisi jättämällä herkut ja lenkkeilemällä enemmän. Pelottaa kyllä myös että turpoanko miten paljon noista hormoneista. Päätin varmuuden vuoksi ostaa vielä muutaman tunikan ja venyvät leggarit lisää kaappiin, jotta on mahdollisimman mukava olo hormonihoidon aikana.

Kahvinjuonti on se mun pahe. Yritin vähentää jo viime syksynä, mutta huonolla menestyksellä. Helmikuussa päätin jättää kokonaan kahvin pois ja mulla oli helvetinmoinen päänsärky puolitoista päivää. Lipitin kofeiinitonta teetä varmaan 10 kuppia päivässä tuskissani. Sitten kahvi tuli takaisin niin että join puolikkaan tai yhden kupin päivässä ja muuten kofeiinitonta teetä. Nyt tosiaan viimeset pari viikkoa kahvia on taas mennyt reilusti, mutta kun hormonihoidot alkaa niin haluaisin taas vähentää siihen 1 kuppi/pv. Se tulee olemaan vaikeaa.

ON muuten: Tänään on kp1/28. Ei ole itkua tai harmitusta kun oli niin odotettu. Kävin tänäänkin heti avaamassa jääkaapin ja sanomassa huomenta niille puregon-lääkkeille. :LOL: Se on kumman lumoava ollakseen nestemäinen putkilo pahvilaatikossa.
 
Tervetuloa durasel!! En ole ikinä saanut minkäänlaista plussaa raskaustesteistä, joten tästä en tiedä. Muutamalla ystävällä ollut kuitenkin keskenmeno ja raskaaksi voi tulla kuulemma melko pian uudelleen, mutta on myös niitä joilla kierron normalisoitumiseen menee useampi kuukausi.

Katsoin listasta että nyt on "hiljainen piinaviikko" tulossa kun vasta reilun viikon päästä seuraavat mahdolliset uutiset sannulilla, annalla ja siukukilla.
 
Tinka-.. 30v. ...........kp1/28...............yk12..........
Rae34..34v..............kp5/22-28.........yk9.............
Talitintti80..29v. ......kp7/29...............yk3.............
Smi.. 32v. ................kp10/27-32..........yk7.............
Viu..29v. ..................kp14/28-34........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp17/21............yk~2v. ......
Siukuk.. 29v. ............kp20/27............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp22/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp25/37-38.......yk3.............
Durasel.. 33v

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4

 
Durasel: Tervetuloa tännekin, tuolla km-puolellahan me molemmat myös ollaan.. :hug: Meillä oli uusi yritys heti käynnissä kun jälkivuoto loppui ja sen takia taisi noita välivuotoja olla paljon (jälkikäteen voin todeta että joko en ovuloinut tai kroppa vaan ei ollut valmis). Raskaustesteistä yleensä voin todeta, että kun tammikuussa tein ekan testin menkkojen ollessa päivän myöhässä, niin ei tullut mitään ja kun tuntia myöhemmin kaivoin testin roskista, niin oli haamu, joka muuttui plussaksi vasta viikkoa myöhemmin.

Tinka-: Mullakin paino noussut 5kg kevään aikana. Välillä lähti pois, kun oli vain turvotusta, mutta nyt kun hormoonit on taas laskenut normitasolle, niin näkee, että osa kiloista tosiaan jäi. Raskaana ollessa yritin syödä terveellisesti sen mitä pystyin syömään (paha olo), mutta keskenmenon jälkeen meni ruokavalio enemmän sen mukaan mitä mieli teki. No nyt taas maistuu terveellisempi ruoka, osittain varmaan kun ei oo miestä joka päivä miettimässä pitäskö mennä jätskiä tai pizzaa ostaan (musta tulee samanlainen sen seurassa..:D). Niin ja jotta ei tulisi lisäpainoa hankittua kesäksi, otin kaikista tiukimmat vaatteet mitkä mahtui päälle matkaan, että on pakko kattoa mitä syö ja paljonko liikkuu. eli menkkaviikon varmaan pysyn sisätiloissa pyjamat päällä, koska turvotus on todennäköisesti edelleen aivan älytöntä.. :D

Kahvia en oo koskaan juonut vaikka kaupassa kahvin haju on tosi ihana. Mutta teetä tulee juotua kuppikaupalla. Yrittänyt juoda vihreetä teetä ja yrttiteetä enemmän, vaikka onpa niissä melkein kaikissa kunnon kofeiinipommi silti.
Liikunnasta: Kevään ajan kävin koiran kanssa pikkulenkeillä ja vähän tanssimassa, mutta nyt oon ottanut tavoitteeksi käydä punttiksella/sauvakävelemässä/ pyöräilemässä/ tanssimassa joka päivä, jottei hajoo pää opiskelujen kanssa (se kun täyttää mun kaiken ajan tällä hetkellä.. no tää palstan luku on kans hyvää taukoilua:)).

Tinka-: Mikä toi puregon on? Oliks sillä jotain tekemistä munasolujen kanssa (kasvaminen tai irtoaminen). sori, oon niin laiskalla päällä etten jaksa katsoa kirjotitko asiasta aikasemmin.. :ashamed: ;)

Ja kovasti kaikille plussatuulia +++
 
Smi
Moi kaikki! Kiitokset tervetuloista myös Rae32 ja Tinka- ja omasta puolesta tervetuloa Durasel :)
Tinka- tuossa eilen kirjoitti, että kun oli ei-raskautumista yrittävä kaveri kylässä, niin ei vauvajuttuja paljoa puhuttu. Siitä mietinkin, että kenelle olette kertoneet yrittämisestä vai oletteko pitäneet lähinnä omana tietona? Mä olen muutamalla kaverille todennut, että "saa tulla" ja "vielä ei ole tärpännyt", mutta oikeasta yrittämisestä ovistesteineen ja pettymyksineen en ole kenellekään puhunut. Ja toisaalta tuntuu, että omat ystävät tulevat raskaaksi heti, kun toiveissa on. Siksi onkin kiva tulla juttelemaan tänne ja jännäämään muiden kanssa :)
ON Omia ja muiden piinaviikkoja odotellessa täytyy todeta, että tämä vaihe kierrosta on vaan niin kiva: kaikki on vielä mahdollista, peittoa saa heilutella urakalla (tai eipä sitä kukaan tietysti estä muulloinkaan) ja mieli on hilpeä. Voi, kun se voisi pysyäkin tällaisena koko ajan eikä muuttua jännäämiseen ja mahdollisten oireiden tarkkailuun. Tällä hyvällä mielellä siis isot plussatuulet koko porukalle :whistle:
 
Heippa!

krizze: ei tarvitse pyydellä anteeksi! Meidän pino kasvaa niin nopeasti, ettei sieltä kannata kaivella. Puregon on tosiaan nyt se ensimmäinen hormonilääke jota alan pistellä. Kävin sen viime perjantaina hakemassa lääkärikäynnin jälkeen (jossa opetettiin se pistäminen) ja tänä aamuna kun menkat alkoivat, niin varmistui että huomenna illalla pistän ekan kerran (eli lääkärin ohjeet oli kp2 = illalla eka pistos). Se puregon-paketti on tosiaan lumonnut mut viime perjantaista lähtien...

Jännittää kovasti että miten pistäminen sujuu tai lähinnä pistäminen ei enää pelota, mutta miten se vaikuttaa omaan oloon (turvotus+mieliala). Varasin just ensi maanantaiksi seuraavan lääkäriajan, kun lääkäri pyysi varaamaan sen kp7 päiväksi.

Minä olen kertonut lähimmille ystäville (5 kpl) ja tämä lapsuudenkaveri on nykyisin enää "kaveri"-asteella kun ollaan etäännytty kouluvuosien jälkeen. Meidän perheet eivät tiedä. Kaksi niistä kavereista jotka tietävät toivovat itse perheenlisäystä. Molemmilla oli keskenmenot viime syksynä. Toinen heistä on jo uudelleen raskaana ja toinen vielä uudelleenyritysasteella. Jaan aika paljon tunnelmia myös heidän kanssa, mutta tämä palsta on ehdoton tuki ja ilonaihe myös! Kiitos siitä teille!
 
Kertomisesta: Kukaan kaveri ei taida tietää miten vakavaa tää yrittäminen on, mieskään ei todennäköisesti tiedä miten aktiivinen palstalainen oon ja testailenkin varmaan enemmän kuin hän luulee. Kavereista suurin osa eli 6kpl (+naisperheenjäsenet) tietää kuitenkin keskenmenoista ja yrityksestä ja heistä kaikilla on keskenmenoja tai useita kuukausia/vuosia yritystä takana ja yhdellä jopa keinohedelmöityksiä.. Yksi kaveri on, jolle en ole mitään puhunut, koska tiedän miten katkera hän on kun kaverit saa lapsia, menee naimisiin jne. Toisaalta koska en ko. kaverille voi lapsen kaipuusta edes mainita ilman että hän sulkee korvansa, niin ei paljoa aikaa enää vietetä yhdessä (lähinnä siis kuuntelen kaverin tilitystä kun parisuhde ei ole toiminut 11vuoteen.. niinpä..). Ja kaikki muut jotka ei tiedä, on semmoisia kavereita, joiden kanssa ei mitään kahdenkeskisiä syvällisiä keskusteluja käydä vaan enemmänkin tehdään asioita isommalla porukalla.

Tinka Kävin tuolta lukemassa sun alkukirjoituksen uudelleen, kun jotenkin muistelin ettei sulla ollut mikään ihan 'tavallinen tilanne' raskautumisen suhteen :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin nyt lääkkeiden ja muun kera :)
 
Tervetuloa Durasel :flower:

Muutamia pikaisia kmmentteja,
Elämäntavoista Miä olen aina käynny useita kertoja viikossa kävelylenkeillä ja niitä oon jatkanut samaan malliin. Ruokavalioni on aina ollut suht hyvä, mut herkkuja kuluu ihan liikaa ja vielä semmosta lohtusyömistä. Painoindeksi on just ja just normaalin puitteissa eli 25. Kahvia tulee juotua noin kaksi kertaa päivässä, mutta voin olla viikkojakin juomatta. Alkoholia olen käyttänyt todella kohtuudella viimeiset vuodet, max 4 annosta baari-iltana ja kotiviikonloppuna pari lasia viiniä, eikä koskaan viikolla mitään. Olen ajatellut mennä tällä linjalla plussaan asti (jos se joskus tulee) ja sitte ei mitään.

Kertomisesta: Olen kertonu kahdelle kaverilleni, että olen lopettanut pillereiden käytön. Muille en mitään. Mieheni toive oli, että kerotaan sitten, kun on jotain kerrottavaa.

Sain tänään papan tuloksen: lk2, epiteelisoluatypia ASC-US, lausunto:HPV? Aina ollut puhdas ja nyt tällänen tulos :( Uusi näyte 6 kk kuluttua... plaah!
 
Tinka: ootko käynyt yksityisellä vai ihan tällä kunnallisella lääkärillä?

Mun kyllä on tääkin kierto mennyt ihan hukkaan kun ei edelleenkään oo mitään haamua ihmeempää ilmestynyt ovistestiin :'( eli eipä kannata täältä odotella mitään isompia uutisia.

Mä oon muutamalle kaverille kertonut pillereiden lopettamisesta, mutta vain yksi ja paras kaveri tietää kaikista ovistestailuista yms... Tällä hetkellä kyllä tuntuu ettei olisi pitänyt kertoa ihan niin monelle, kun ei kerran tärpää niin ei!! :( Kummankaan vanhemmat ei tiedä eikä kerrotakaan ennen kuin siinä vaiheessa kun on raskaus jo niin pitkällä että keskenmenon riski pienenee.

Tänään on taas ollut tämmöinen päivä :headwall: tuntuu ettei jaksais enää odottaa odottamista... :(
 
Tervetuloa minunkin puolestani smi ja durasel! Tinkalle tsemppiä pistosten kanssa, toivottavasti saatte pian tulosta aikaan! Kerrohan sitten miten hoidot ovat omaan olotilaan vaikuttaneet.

Omista elämäntavoista: Urheilua harrastan kohtuullisesti ja käyn koiran kanssa ulkoilemassa. Harrastus on vähän sitä lajia että raskaana ollessa sitä ei varmaan voisi kovin pitkään jatkaa. Ruokavaliota en ole muuttanut, enkä mitään vitamiineja tms ole vielä ottanut käyttöön. Alkoholia en juo yleensä kuin muutaman kerran vuodessa, joten sitä ei tarvitse juuri miettiä ollenkaan. Ainut ongelma on tuo satunnainen tupakointi, mikä pitäisi saada kokonaan pois... :ashamed:

Omaa napaa: Mitään oireita ei oikeastaan ole ollut. Ainoastaan nenästä on vuotanut epätavallisen usein verta. Vaikka en nyt tiedä onko se mikään oire... :| Miten Sannuli ja Anna? Kenellekään en ole vielä kertonut yrityksestä vaikka kaverit sitä joskus kyseleekin. Nyt on neljä kaveria raskaana joten aiheesta tulee jonkin verran puhuttua.

Edit: Sannuli ehtikin vastata tähän väliin
 
talitintti: Selittikö lääkäri yhtään mitä nuo tulokset tarkoittaa?

Sannuli: Me mentiin heti yksityiselle lääkärille. Palvelu on ihan järkyttävän hyvää ja tutkimuksiin pääsee samantien, samoin kuin hoidot voidaan aloittaa heti kun haluaa. Kunnallisella puolella saatettaisi joutua tässä vaiheessa odottamaan puoli vuotta. Lisäksi kuulin nyt, että kunnallisella puolella voidaan joutua ensin pysäyttää mun oma hormonitoiminta ja sitten käynnistää se lääkkeillä, jotta saadaan hoidot haluttuihin ajankohtiin. Yksityisellä taas hoitopäivät saadaan laitettua kalenteriin sen mukaan miten mun kroppa etenee hoidoissa, eikä sen mukaan miten he ehtivät hoitamaan. Katsoin tuosta listasta että sullahan on epäsäännöllinen kierto. Onko sulla usein noita 40 pv:n kiertoja? Jos sulle tulusi nyt vaikka 37 pv:n kierto niin ovishan saattaisi tulla vasta kp24. Vai olenko ihan väärässä?

Siukuk: Tsemppiä odotteluun! Enää 7 pv jäljellä. :)

ON: Laitoin jo kellon soittamaan klo 21. illalla muistutukseksi ja klo 21.15 sujahtaa ensimmäinen puregon-annos.
 
Tinka-.. 30v. ...........kp2/28...............yk12..........
Rae34..34v..............kp6/22-28.........yk9.............
Talitintti80..29v. ......kp8/29...............yk3.............
Smi.. 32v. ................kp11/27-32..........yk7.............
Viu..29v. ..................kp15/28-34........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp18/21............yk~2v. ......
Siukuk.. 29v. ............kp21/27............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp23/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp26/37-38.......yk3.............
Durasel.. 33v

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4


 
Smi
Tinka- Tsemppiä piikittämiseen! Toivottavasti olo pysyy hyvänä ja ennenkaikkea lopputulos on hyvä :)
Sannuli Nyt vasta huomasin, että meillä on samat yk:t. Mäkään en ole pariin viime kiertoon onnistunut bongaamaan ovista testillä (viime kierrossa aloitin kyllä ilmeisesti liian myöhään) ja päätinkin olla tämän kierron testaamatta, koska aloin stressaamaan tuosta testaamisestakin. Tsemppiä sulle ja niinkuin Tinka- sanoi, niin ovis voi olla vielä tulossa.
Siukuk Pidän sulle peukkuja :)
Aurinkoista torstaita kaikille!
 
Viu
Tinkalle tsemppiä piikittelyyn :hug:

Kertomisesta: Me lähdettiin sillä periaatteella, että ei puhuta asiasta kenellekään, vaan ihan omana salaisuutena pidetään. Isännän puolelta näin onkin ollut. Minä hölösuu taas ihan alussa kerroin neljälle lähimmälle ystävälle. Ei varsinaisesti kaduta, mutta joskus tuntuu että ahdistaa, et muutkin miettii, miks noi ei tule raskaaksi.Yksi ystävistäni yrittää myös vauvaa, ja heillä taitaa olla joku yk 4 menossa, joten puhutaan paljon odotuksesta ja peloista ym. Muut jotka tietää suhtautuu kylläkin niin, että kyllä se vaavi teille tulee, eihän tossa mitään, mut silti mua joskus hieman harmittaa, että olen ottanut asian esille. Silloin kaik kuvittelin, että vauva tulee tosta vaan :headwall:

Tän hetkinen tilanne on se, että mulla taitaa olla ovis :) Aika selkeitä tuntemuksia on mahanpohjassa. Eilen testasin vielä ovishaamun/negan viimeisellä cittarin tikulla (vitsi ne on kauheita tihrattavia) ja vasta tänään tuli ne clearbluen digitikut. Haluaisin kamalasti testata, et onko tuntemukset oikeat, mutta mulla on kamala ongelma: en pysty olemaan pissaamatta neljää tuntia!!!! Ja niissä ohjeissa nimenomaan sanotaan, et on tärkeää olla pissaamatta neljö tuntia ennen testiä. Pahus! Pakko kai odottaa huomisaamuun, pystyn siis öisin pidättelemään ehkä 7 - 8 tuntia :ashamed: Eikös sen oviksen pitäis näkyä noissa kaksi päivää? No oli miten oli, kunhan isäntä tulee kotiin, niin peitot heilukoon!
 
Sannuli79: Toivottavasti se ovis sieltä vielä tulis :hug:
Siukuk: Tsemppiä piinailuun :hug:
Ovistesteistä: Mää en oo kyllä koskaan pystynyt neljää tuntia pidätteleen, pari tuntia on mun puolesta saanut riittää. Mun mielestä noita ovistestejä ei saa aamupissasta tehdä, koska hormooniarvot on matalammat sillon vaan esim siitä seuraavasta.. ainakin näin muualla lukenut :( Mulla tuli sunnuntai-iltapäivänä haamu testiin, maanantaina oli yhtä vahvat viivat ja tiistaina jo lähti laskeen eli en tiedä tosta että näyttäs kaks päivää plussaa.. Eli ei muuta kun peitot heiluun, niin ei mee ovis ohi :D
 

Yhteistyössä