Voi
Rae: tottahan se on ettei optimismi enää riitä kun on tarpeeksi kauan yritystä takana. Mulla se loppui siihen helmikuuhun kun halusin tutkimuksiin. Mä tarvin myös edelleen paljon "tulevaisuuden" suunnitelmia eli tehtiin niitä kesälomasuunnitelmia ym. Surullinenkin saa olla!! :hug:
Sannuli: Mulla ei ole tietoa PCO:sta.
talitintti: Mulle taas se lapsettomuuslääkäri sanoi ovulaatiotestistä että kerta päivässä aamulla riittää ja hän pyysi myös testaamaan ekan positiivisen päivän jälkeen niin kauan kuin testi näyttää positiivista. Mulla testi näytti kahtena aamuna positiivisen eli kp16 ja kp17. Hän kertoi että kp16 on LH-taso lähtenyt nousemaan, huippu ollut luultavasti kp16 iltana, jolloin kp 17 aamuna LH ollut laskusuuntainen, mutta sen verran koholla että testi näyttää vielä plussaa. Todennäköisesti siis ovulaatio oli sitten n. kp 17 iltana tai kp 18 aamuna. Ja mulla juurikin ovulaatio on 13 päivää ennen menkkoja, siis näiden kahden viimeisen kierron mukaan laskettuna. Mulle se ovistestin plussa oli suuri ilonaihe. Ryntäsin heti tikku kädessä ylpeänä miehelle näyttämään plussaa. Mies naureskeli että "hienosti pissattu"...
Alkoholista: Mulla heti viime kesästä alkaen alkoholi tökki tosi pahasti loppukierrosta. Mä en tykkää oluesta ollenkaan, kaksi siideriä saattaa saada mut huonovointiseksi ja vahvoja en oikein osaa juoda, joten juon joko viiniä tai kuoharia. Olen ravintolassa tilannut loppukuusta viiniä, mutta sekin on jäänyt lasiin pyörimään. Luulen tämän johtuvan myös siitä että olen nähnyt niin paljon FAS-lapsia (eli sikiönaikaisen alkoholialtistuman johdosta vaurioita), etten yksikertaisesti halua ottaa riskiä. Sehän on tosiasia että jo viikolla 4 - 5 tapahtuu masussa paljon. En halua pelotella ketään, mutta olen siis aikaisemminkin viitannut että olen näköjään melko tarkka. Sitäpaitsi kuten
krizzekin viittasi niin huolettomuus on paras lääke raskautumiseen ja kun mä nenänpielet valkoisena nipotan jostain viinilasillisesta niin siinä on huolettomat ajatukset kaukana.
Kiva kuitenkin tietää etten ole ainoa jota alkoholi tökkii loppukierrosta!!
Vitamiineja olen syönyt niin että viime kesästä asti foolihappoa (foliren). Katsoin että olen popsinut niitä tunnollisesti 250 kpl eli pitäisi olla foolihappoa tarpeeksi kehossa. Söin myös d-vitamiinia sekä nestemäistä kalaöljyä (yöks) talvikauden.
Ruokavaliosta muuten: Olen kiinnittänyt ruokavalioon (entistä) enemmän huomiota niin että pyrin syömään kalaa kaksi kertaa viikossa. Mielikuvitus vaan meinaa loppua kesken. Nyt on ollut listalla lohi pari kertaa kuussa, sei, siika, tonnikala, katkarapu (?). Tilaan myös aina ravintolassa käydessä kalaa, niin ei tarvi miettiä kotona mitä kalasta keksisi. Pyrin syömään värikkäitä monipuolisesti ja ujuttelen laatikkoruokiin parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa ym sen perinteisen tuoresalaatin lisäksi. Mulla on kuitenkin paino nousut viime kesästä 5 kg (apua) ja totesin että kesävaatteet ja kevättakki kiristää. Tämä johtuu varmasti siitä että olen syönyt suklaata, karkkia ja jäätelöä (reilusti) enemmän kuin ennen. Tavoite kyllä olisi että huhti-toukokuun aikana nuo 5 kg häviäisi jättämällä herkut ja lenkkeilemällä enemmän. Pelottaa kyllä myös että turpoanko miten paljon noista hormoneista. Päätin varmuuden vuoksi ostaa vielä muutaman tunikan ja venyvät leggarit lisää kaappiin, jotta on mahdollisimman mukava olo hormonihoidon aikana.
Kahvinjuonti on se mun pahe. Yritin vähentää jo viime syksynä, mutta huonolla menestyksellä. Helmikuussa päätin jättää kokonaan kahvin pois ja mulla oli helvetinmoinen päänsärky puolitoista päivää. Lipitin kofeiinitonta teetä varmaan 10 kuppia päivässä tuskissani. Sitten kahvi tuli takaisin niin että join puolikkaan tai yhden kupin päivässä ja muuten kofeiinitonta teetä. Nyt tosiaan viimeset pari viikkoa kahvia on taas mennyt reilusti, mutta kun hormonihoidot alkaa niin haluaisin taas vähentää siihen 1 kuppi/pv. Se tulee olemaan vaikeaa.
ON muuten: Tänään on kp1/28. Ei ole itkua tai harmitusta kun oli niin odotettu. Kävin tänäänkin heti avaamassa jääkaapin ja sanomassa huomenta niille puregon-lääkkeille.
Se on kumman lumoava ollakseen nestemäinen putkilo pahvilaatikossa.