**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

talitintti80..29v. ......kp2/29..............yk3.............
viu 29v. ...................kp9/28-34.........yk6.............
krizze.. 32v. .............kp12/21..............yk~2v. .....
Siukuk.. 29v. ............kp15/27............yk1.............
Sannuli79 30v. .........kp17/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp20/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp23/28.............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp26/22-28.......yk8.............dpo15

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4

 
Huomenta kaikille!

Mä tulin tänne jo kärsimättömänä kurkkimaan että olisiko joku onnistunut saamaan plussan, oli se sitten Rae:n raskaustestistä :hug: tai krizzen ovulaatiotestistä. Kävitkö siukuk hakemassa ovulaatiotestejä?
 
Ei plussaa... Tein aamulla apteekin testin, puhdas nega, ei tarvinnut edes arvuutella. Mut ei menkkojakaan ja dpo 16, outoa. Nyt kuitenkin ehkä menkkamaista jomotusta, joten kai ne tänään alkaa :'(

Krizze muuten, jossain kohtaa mennyt laskut sekaisin, mulla nyt kp 28 (tai todennäköisesti 1...)
 
Viu
Voi harmi, minäkin jo aavistelin positiivisia uutisia tänne suunnalle :hug: Oli niin kiva lueskella kaikkien kuulumisia ja hyviä neuvoja. Toivottavasti menkkajomotus on vain hämäystä.

Intouduinkin tilaamaan clearbluen hymynaamaovistestejä, kun cittarin testeissä ahdistusta on aiheuttanut niitten viivojen syynääminen ja vertailu. Täytyy aloittaa testailu, heti kun tulevat, muutama cittaritikkukin on jäljellä, joten kokeilen niitä ensihätään alkuviikosta.

Toiselle mun koirista suunnitellaan pentuja mahdollisesti ensi syksyksi ja nyt kasvattaja on katsellut sille poikaystäväehdokasta ja ihan innoissaan ollaan vauvasuunnitelmista silläkin suunnalla :heart: Sain jo miehen lupaamaan, että jos en ole raskaana kun pennut tulee, voidaan ottaa taloon vielä yksi koira :LOL: Voi sitä vauvantuoksua! Ihanaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Rae: Harmien harmi kun ei plussaa tullut. Pidän vielä vähän peukkuja jos kuukautiset ei sieltä alkaisikaan ja testi ei vaan vielä näytä. Mutta joo, fiilis varmaan sulla sellainen ettet uskalla toivoa yhtään mitään. Mulla menkkojen eka päivä on aina kyynelpäivä, toinen päivä "vihaanmaailmaa"-päivä ja kolmas sitten "ehkäjoseuraavassakierrossa"-päivä. :hug:

Viu: olet varmasti tyytyväinen niihin. Mä en onneton saanut niistä viivatesteistä muuta kuin epäilyn ettei ovuloi ollenkaan. Joillakin ne toimii taas hyvin... (Ehkä se on käyttäjän taidoista kiinni :LOL: ) Koiravauvat ovat ihania, me ollaan ajateltu kahden kissan hankkimista sitten kun elämä vakiintuu ja lapset eivät ole hännänvetely-iässä (tai jos lapsia ei tule ollenkaan niin kissa joka tapauksessa)

Krizze: Taidat olla lentokoneessa tänään? Tervetuloa suomeen! Toivottavasti olet saanut hymyillä lentomatkan sen ovisplussan takia.
 
talitintti80..29v. ......kp3/29..............yk3.............
viu 29v. ...................kp10/28-34.........yk6.............
krizze.. 32v. .............kp13/21..............yk~2v. .....
Siukuk.. 29v. ............kp16/27............yk1.............
Sannuli79 30v. .........kp18/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp21/37-38.......yk3.............
Tinka- 30v. ..............kp24/28.............yk11............
Rae34.. 34v. ............kp28/22-28.......yk8.............dpo16

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4


 
Rae34: :hug: on se niin väärin, että annetaan ensin toiveiden nousta kun menkat ei tuu ajallaan ja sitten menkat hyökkääkin puskan takaa ja pudotaan korkeelta ja kovaa :(

Viu: Täälläkin vähän kuumeillaan myös koiranpennun perään, kun on toi meidän vauva jo 2v. Harmittaa vaan kun ne kasvaa niin nopeeta, kaipaan niin sitä hyvänhajuista (hengitys, pierut ;)) koiruutta takaisin..

Tinka-: Matka meni hyvin (tosin pariisin kentälle en enää ikinä mene, 2h meni finnairin lentoa etsiessä kun ei kukaan tiennyt mistään mitään, no sentään kaikki puhui suht hyvää enkkua), mutta ikävä kyllä ovisplussaa ei oo vieläkään tullut :eek: viimeiset 24-36h on ollut kyllä testauksen suhteen aika heikkoa eli ties vaikka olisin missannut. Limoja tulee edelleen, mutta enpä niistä mitään osaa arvailla, kun ainoostaan pari kertaa aikasemmin edes huomannut sellaset.. Positiivista on se ettei mitään vuotoja ole, sillä niitä on koko kevään ollut oviksen molemmin puolin.. No nyt vain sitten jännäillään että jaksoiko torstain simpat ovikseen asti ja yritetään olla ottamatta asiasta turhaa stressiä ja asennoidutaan siihen että menkat alkaa parin viikon sisällä.

Kauheasti plussatuulia kaikille, tarvittas parempia uutisia tähänkin pinoon :)
 
Kerrohan Keltakaneli tosiaan täälläkin kuulumisia niitä kun on mukava seurata. Rae34 voi harmi kun testi näytti negatiivista. :(

Tinka- en ole vielä testejä hakenut, kun tuo ukkokin on vielä reissussa... Vaikka olen niitä jo netistä ja kaupoistakin katsellut. Jos ensin kokeilis niitä viiva testejä, vaikka ne vähän hankalilta kuulostaakin.
 
Rae34..34v..............kp2/22-28.........yk9.............
talitintti80..29v. ......kp4/29...............yk3.............
viu ..29v. .................kp11/28-34........yk6.............
krizze.. 32v. .............kp14/21............yk~2v. ......
Siukuk.. 29v. ............kp17/27............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp19/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp22/37-38.......yk3.............
Tinka-.. 30v. .............kp25/28.............yk11..........

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4

 
Mulle voi Krizze päivittää kp 2 :'(
On se todellakin epäreilua, olis sitten alkanut vaikka pari päivää liian aikaisin kuten aiemmissa kierroissa niin ei olis ehtinyt niin paljon innostua ja toivoa :headwall:
 
Voi helkkari, Rae34 :hug:

Sannuli79: Toivottavasti se vahva viiva sieltä kohta testiin tulee :hug:

Tää haluis jo tietää että oliks ovis mahdollisesti pe-la, vaan eipä auta muu kuin odottaa pari viikkoa, että menkat alkaa.. odottavan aika on pitkä.. blaah.. No onneks tuli tänään käytyä zumbailemassa ja punttiksella (jetlagin tappoo) eli jotain muuta ajateltavaa onneksi sai vähäksi aikaa :)

ja lisäyksenä tähän että tänään ovistestin viiva tummempi eli tais tulla ovis liian myöhään meille tässä kuussa, no nyt sitten seurataan muiden kuumeiluja pari kiertoa ja sitten taas yritetään ite uudestaan :)
 
Rae34..34v..............kp3/22-28.........yk9.............
talitintti80..29v. ......kp5/29...............yk3.............
viu ..29v. .................kp12/28-34........yk6.............
krizze.. 32v. .............kp15/21............yk~2v. ......
Siukuk.. 29v. ............kp18/27............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp20/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp23/37-38.......yk3.............
Tinka-.. 30v. .............kp26/28.............yk11..........

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4


 
heh, tuntuu kuin itseni kanssa jutustelisin tänään :D
tosiaan tänään tuli ovistestiin kaks viivaa vihdoin. huono asia on että edes mieheni supersiittiöt ;) joilla tuun aina heti raskaaksi, eivät voi pysyä hengissä näin pitkään :( hyvä asia on, että tämä taisi olla eka kierto keskenmenon jälkeen, kun kierto oli tarpeeksi pitkä ovuloidakseni, jee :D suosittelen ovistestejä lämpimästi kaikille! mää jouduin aloittaan tikuttamisen jo kp3, kun olisin saattanut ovuloida jo muistaakseni kp5 eli tikkuja kului, mutta jos nyt suunnilleen tietää kiertonsa pituuden, niin tikkuja ei ihan noin paljon kulu. ja lisäksi näin ekalle kerralla oli tietty kauhee jännäys että missaako sen vahvan kakkosviivan, kun haamuja tuli joka testiin, niin testattua tuli välillä 2x päivässä ;)

en nyt muista oliko se tällä palstalla kun juteltiin noista limoista, mutta mulla alkoi kai kp11 ja edelleen jatkuu (loppunee huomenna).

nyt ulos lenkille nauttimaan kauniista kevätsäästä ja puheluripulin kourissa olevasta pikkusiskosta :LOL:
 
Iltaa kaikille!

Plussatuulia tähän pinoon :whistle: :whistle: :whistle:

Rae34 Pahoittelut tädistä :hug: Seuraava kierto on se meidän kierto, eikö?

Krizze tervetuloa Suomeen ja pahoittelut, jos ette kerenneet mukaan tähän kiertoon :( Kivaa, jos jaksat kuumeilla meidän muiden seurassa omasta pikkutauosta huolimatta =) Onko sulla muuten aina ollu noin lyhyt kierto?

Sannuli79 Onnea oviksen bongailuun, ootko testannu kerran vai kaks päivässä? Millä merkillä? Miä ajattelin alotella kp9 tikuttelun mammaksin liuskoilla. Mitens Viu ?

Kauniita kevät päiviä kaikille! Ps. Tästä kierrosta tulis tammivauva 2011 =)
 
talitintti80: kiitos, mukava olla taas suomessa :) ja kiitos kun pelastit mut yksinjuttelulta :LOL: mun kierto oli 20-42 päivää ennen helmikuun keskenmenoa (keskimäärin 26-28 päivää ) eli aika harvoin on noin lyhyeksi jäänyt. edellisen kerran tärppäsi kun kierto oli 28 päivää ja koko 'ovisviikko' asuttiin makuuhuoneessa (olin silloinkin ollut suomessa pari kuukautta käymässä eli molemmilla tais hormoonit hyrrätä..) ;)
Onnea oviksen bongaukseen ja hyödyntämiseen :D
 
Krizze: Tosiaan kävin lukasemassa sun profiilin tiedot ja olitkin sinne laittanut, että kolme keskenmenoa sulla ollut melkeinpä vuoden välein :'( Saako kysyä, oliko raskauden pitkällä? Toivotaan, et jos ei ny tärppää, ni heti sitte ku miehen kanssa taas pääsette loman jälkeen muhinoimaan ;) Ja tällä kertaa kyytiläinen loppuun saakka mukana! Taitas sulle tosiaankin tulla n. 28 päivän kierto, jos menis niin et ovis kp15 +13 päivääkö se on? Eikös se usein lasketa et ovis on = menkat-13 pv? Näyttäs, et kierto olis normalisoitumassa sinne keskimääräiseen pituuteen. Onneks on noi ovistikut niille, joilla epäsäännöllinen kierto!
Palataan! :wave:
 
talitintti: kerran päivässä testaillut noilla raskauskeijun ovistesteillä, ne taitaa olla samoja kuin mitä mammaksi myy myös? Ainakin raskaustestit oli samoja kummassakin. Tuntuu vaan että mahdanko ovuloida lainkaan kun viimeksi venähti kierto siihen 45 pv. :( No päätin kuitenkin nyt testailla ihan joka päivä siihen saakka kunnes tulee joko kaks viivaa tai sit alkaa kuukautiset.

Onko täällä muuten kellään kokemusta PCO:sta? Mulla pieni epäilys että vois johtua toi ovulaatiohäiriö ehkä siitä..?!!??
 
talitintti80: raskaudet mennyt kesken 4+, 6+ ja 9+ eli aika varhaisia kaikki olleet, mutta joka kerta päässyt vähän pidemmälle, jos jotain positiivista hakee.. tosiaan tää kierto on mun mielestä 'mennyt hukkaan', koska viimeksi puuhailtiin torstaina ja huomenna on jo tiistai eli ovispäivä. joo, tosiaan toivon että tää kierto olis ton 28 ja siinä pysyis sinne kesäkuulle. hyvillä mielin odottelen kesäkuuta, koska silloin tosiaan oon muuttamassa pysyvästi ulkomaille eli sitten pitäisi pystyä kaikki ovikset hyödyntään (pitää vaan löytää vähemmän vaarallinen työ ettei mee raskautumisyritykset tauolle). me ollaan aina oltu malttamattomia/laiskoja ehkäisyn suhteen keskenmenojen jälkeen ja sen takia varmaan toi kierron säännöllistyminen kestää aina.. eli tää parin kuukauden selibaatti tekee hyvää mun kierrolle :D
 
Rae34 voi itku. :hug:

krizze Minä ainakin mietin niitä ovislimoja. Yhtenä päivänä tuli siis sellainen klöntti ja sen jälkeen ei oikeastaan mitään.

Sannuli79 Toivottavasti sinnikkään testailun avulla bongaat oviksen!

Taitaa mennä tämä kierto vähän hukkaan (vaikka tietenkin pieni toivon kipinä on...), mutta seuraavaan tilaan ne ovistikut niin ei tarvitse arpoa. Onko teillä kokemuksia Babyplussan testeistä? Siellä näytti olevan ilmeisesti aika edullisia paketteja.
 
Siukuk: Mullakin on aikasemmin tullut ovislimat vaan yhtenä päivänä. Tässä kierrossa join greippimehua muiden kehotuksesta eli oiskohan se vaikuttanut tohon, että limaa riittää (vaikuttaa kai joillakin kohdun limakalvoon positiivisesti..).. Tosiaan noi ovulaatiotestit on aika käteviä, niin ei tarvi sitä ovista arpoa. Määkin luulin että ovis oli jo mennyt ellen ois tikuttanut ovista (ja tietty limat oli myös). Ovistesteistä en osaa mitään sanoo kun hankin omani ulkomailla. Toivottavasti teitä onnisti jo tästä kierrosta, mutta jos ei, niin ovistesteillä et ainakaan sitä seuraavalla kerralla missaa :)
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä :heart:
Talitintti sovittu, tää on nyt sitten meidän kierto =) Ja toivottavasti kaikkien muidenkin!
Ei jaksais enää yhtään pettymystä, nyt otti ihan kamalan koville kun olin jotenkin niin varma tärpistä kun menkatkin pari päivää myöhässä.
Mun mielestä se on Talitintti niin että oviksesta on 12-16 päivää yleinen luteraalivaihe ja 14 "normaali", mutta toi on niin kauheen yksilöllistä, itselläni on tuo luteraalivaihe 10-15 päivää, mutta muutenkin menkoissa ollut kamalasti heittelyä. Viime kierto oli se 27 päivää, joten toivottavasti vakiintuis nyt sitten sinne 4 viikkoon tai mielellään ottaisin nyt sellaisen 40 viikon tauon :D Vaikken tosin vielä oo kp kolmosesta huolimatta päässyt sinne Tinkan ehkä sittenkin vaiheeseen. Lähetäpä mulle vähän sitä optimismia!

Krizze siittiöt voi elää jopa viikon, vaikka useimmissa lähteissä mainitaan 1-3 päivää, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon varsinkin jos miehelläsi on supersiittiöitä =)
Siukuk vaikuttais että ovis sitten meni, kun kaikki limailut kuivahtaa niin ovis on ohi.
Sannuli PCO just voi vaikuttaa, mulle gyne sanoi että vasemmassa munasarjassa on PCO-tyyppistä muodostelmaa mutta ei kuitenkaan vielä huolestuttavaa. Toivottavasti sulla ei kuitenkaan siitä johdu.
Ja Viu, lähetäpä sitten mulle yks koiranpentu niin voi siihen tuhlata kaiken sen ylimääräisen rakkauden ja hellyyden mitä täällä olisi tuhlattavana.
 
Viu
Rae, koiranpentu laitettu tilaukseen :hug: Meillä on entuudestaan kaksi koiraa, neljä kissaa, kanoja ja hevonen ja täytyy sanoa, että ilman noita elikoita olisin ihan hukassa. Koirat on sellasia mun vauvoja ja silmäteriä :heart:
Päivät on menneet vauhdilla, ollaan tartuttu raivolla pihatöihin, kun lumet alkaa sulaa. Isäntä kaatoi eilen pihasta valtavan kuusen varjostamasta mun omenatarhaa ja nyt on tullut huhkittua risunkeruussa. Ajattelin riehua nyt oikein kunnolla, kun ei vielä ole asukkia mukana, niin eipähän ole mitä varoa. Meillä on tulossa kesällä suurremontti, taloon uusitaan katto ja maalataan kaikki rakennukset ja pihasauna kunnostetaan jajajaja... pitääpähän ajatuksia muualla.

Sitten asiaan. mun hymynaamatestit ei ole vielä tulleet, joten en ole päässyt testaamaan. Cittarin tikkuja olikin vaan yks, enkä sit ole sitäkään käyttänyt. Luulisin, että mulla ovis on yleensä abaut kp 17, et ei hirmu kiirus vielä, tänään olin kuitenkin huomaavani jotain limailua. Varmuuden vuoksi ollaan isännän kanssa peuhailtu joka päivä kp ysistä eteenpäin ;)
Positiivista ajattelua kera tulosten kaikille! Pitää lähteä pyörähtämään nyt tuolla päivätöissä, että pääsee illaksi takaisin risuja raahaamaan.
 
Rae34..34v..............kp4/22-28.........yk9.............
Talitintti80..29v. ......kp6/29...............yk3.............
Smi.. 32v. ................kp9/27-32..........yk7.............
Viu..29v. ..................kp13/28-34........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp16/21............yk~2v. ......
Siukuk.. 29v. ............kp19/27............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp21/30-40.......yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp24/37-38.......yk3.............
Tinka-.. 30v. .............kp27/28.............yk11..........

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Smi
Täällä olisi yksi vauvakuumeilija lisää tähän porukkaan. Olen seuraillut näitä keskusteluja jo jonkin aikaa ja nyt ajattelin itsekin aktivoitua :) Olen 32 vuotias, muut strategiset numerot ovat kp 9/27-32 ja yk 7.
 

Yhteistyössä