**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Rae34: Täältä lähettelen kauheaa myrskytuulta sinne, jotta ovis kerkee sinne ajoissa :)
Siukuk: Kovasti plussatuulia sinne lähettelen, jännät paikat :)
Viu: Kovan luokan tekijä tai sitten vaan päästään vialla :p Voimistellut ja tanssinut oon lähes koko ikäni, kaikenlaista tullut kokeiltua, nykyään sydäntä lähellä reggaeton, salsa, samba eli kaikki tuolta karibian/eteläamerikan suunnalta. Mullakin tanssi jää vähemmälle kanadassa, jossa kävin jollain keski-ikästen naisten tanssitunnilla ja mummo-zumbassa ;) Suomessa oon pahimmillaan viettänyt kaikki illat tanssien, mutta nyt on niin kiireistä että yritän kerran viikossa päästä.
Harmittavaa tommonen, ettei pääse joka kierrossa edes yrittään.. lisäks se, että pitää olla muka vuosi yritystä takana ennenkuin pääsee tutkimuksiin tuntuu aivan liian pitkältä ajalta.. siihen mahtuu monta pettymystä ja on toisaalta ajantuhlausta monissa tapauksissa.. Jaksamisia viu :hug:
 
Talitintti: Sullehan pitäisi tulla ovisplussa viiden päivän sisällä. Peukutan täällä!
Viu: Mulla on edelleen peukut sun puolesta pystyssä. Sovitaan, että nuo itkut oli siksi että oletkin raskaana, eikä että menkat tulossa.
Siukuk ja krizze Plussatuulia sinne myös.

Sovitaanko että tämä on valitus päivä/viikonloppu. Mulla on käyrät kireellä ja yksin täällä kotona pyörin. Mies tulee harrastuksesta vasta illalla. Luin että monelta lääkäri on kieltänyt urheilut jo piikitysvaiheessa, joten ei ihme ettei tossu enää noussut eilen aamulla tanssitunnilla. Huomenna on onneksi lääkäri ja pääsee vielä kysymään. Ärsyttää vaan valmiiksi että jos en pääse liikkumaan ensi viikolla kuin kävelylenkkejä, niin millä mä saan ajan kulumaan. Kävellessä pyörii vaan tämä odottelu mielessä. Tänään on ollut tosi tuskaista. Jännitän huomista lääkäriä, kun pelkään että hoito ei olekaan tehonnut tai muuta vastaavaa. Sitten mun piti lähteä yhden ystävän kanssa lenkille ja tavata toinen ystävä sen lenkin jälkeen. Lenkkikaverille tuli yllätysvieraita ja toinen ystävä sanoi, että on niin puhki veljenlapsen vierailuviikonlopusta että käy päikkäreille. Meinasi itku tulla puhelimessa kun harmitti niin paljon. En halunnut purkaa harmitusta ystäväni niskaan, kun tiedän että hän on superkiireinen töissä ja vapaa-aika kortilla. Nielin sitten kyyneleet ja sovittiin että nähdään ensi viikolla. No nyt mä sitten ravailen täällä kotona huoneesta toiseen itkun partaalla. En jaksa tehdä treffejä kenenkään sellaisen kanssa joka ei tiedä mun tilanteesta. Huaah. Mies taitaa saada tänään kyyneleet kaulalle myös tässä osoitteessa.
 
Tinka: Tsemppiä huomiseen, toivottavasti saat hyviä uutisia lääkäriltä niin hoitojen kuin tanssin suhteen :) Ja noista ohareista luettuani teki mieli lähteä tietokoneen piuhoja pitkin tulemaan ja piristämään sua :hug:
 
Tinka ja viu: :hug: tiedän noi tunteet niin hyvin... välillä masentaa ja kiukuttaa niin maan vietävästi ja sit mulla on ainakin paha tapa sitten vielä soimata itseäni siitä että stressaan... eli loputon oravanpyörä...

Mutta tänään taas huomasin että kyllä shoppailu piristää kummasti, käytiin miehen kanssa vaan katselemassa huonekaluja ja kuinkas sitten kävikään??!! No huomenna haetaan uusi sohva! Saipahan jotain piristystä tähänkin päivään :D

Mä oon kans ehdottomasti mukana siinä painonpudotusprojektissa, tosin mä haluaisin ainakin sen 10 pois! Tänäänkin sain oltua reippaasti syömättä suklaata vaikka toi miehen retale kävi niitä hakemassa matkaevääksi! Miehet ei kyllä välillä tajua lainkaan kuinka vaikeeta on olla syömättä kun toinen mutustaa vieressä herkkuja. Meilläkin mies valittaa että pitäis saada mahaa kesäks pienemmäks... ja noit suklaathan siinä helpottaa!!! :kieh:

Multakin juuri perjantaina muutama jo lapsensa lähes aikuisiksi kasvattanut naishenkilö uteli että koskas te aloitatte lasten teon. En viitsinyt vastata muuta kuin että katsotaan nyt... taisivat kyllä ymmärtää yskän kun eivät jatkaneet juttelua enää samasta aiheesta!

Mukavaa ja aurinkoista viikon alkua kaikille.
 
Kiitos Krizze, toivotaan että ovis tulisi ajoissa, tänään on viljely aloitettu :) toivottavasti vielä onnistuis alkuviikolla, itse menee pari iltaa myöhään ja miehellä kiire viikko tiedossa, joten voi olla että varmisteluun ei jää kamalasti puhtia, eli olisin kovin tyytyväinen jos ovis tulisi parin päivän sisään. Mulla se yleensä kp 11-13, joten toivotaan että olisi jo 11 niin olis parhaat mahdollisuudet :) Nyt viiva tikussa taas hieman vahvistunut.
Toivotaan Sannuli että sulla ovis vaan viivyttelisi ja vielä tässäkin kierrossa tulisi. Ja todellakin shoppailu piristää, nauti uudesta sohvasta =)
Mä oon kanssa käynyt kerran-pari viikossa zumbaamassa, mutta jostain olen lukenut että sitä ei saisi tehdä raskaanaollessa, tiedättekö mikä on totuus? Oon kanssa nuorempana harrastanut jazz-tanssia ja telinevoimistelua, mutta muuten oon enemmän talviurheiluihmisiä :)
Viu, Krizze ja Siukuk superplussapuhurit :whistle: :whistle: :whistle:
Tinka tsemppiä huomiseen lääkäriin :heart:
 
Rae34: Ei oo vielä ollut tarvetta kysyä saako zumbata, kun olin talvella 'mummo-zumbassa' (ei ollut muuta tarjolla) ja siellä sykkeet pysyi aika matalina (140). Tällä hetkellä mulla on ainakin niin huono kunto että hyvä kun jaksan normitunnin läpi eli tällä kunnolla ei kyllä raskaanakaan tarvi zumbata.. Mun yks kaveri kävi viime syksynä mun kanssa alkuraskaudesta zumbassa eikä sitä ainakaan opettaja pois käskenyt. sama kaveri on nyt 32+ ja edelleen käy tosi vauhdikkailla tunneilla, tosin hypyt jättää väliin ja lantion väännöt alkaa oleen ikäviä. eli kaipa sitä voi jatkaa omaa kroppaa kuunnellen, tietty opettajalle kannattaa aina mainita raskaudesta. mää jostain luin että pyöräilykin saattaa lisätä keskenmenoriskiä eli taidanpa käskeä itseni 9kk vuodelepoon kun tärppi käy (en todellakaan!) ettei tuu tehtyä mitään väärää :p
 
Piti tulla tänne vielä toivottamaan hyvät yöt, kun nyt on jo parempi mieli! Kävinkin kylässä ystäväni luona, joka tietää tilanteen ja kylläpä helpotti oloa. Meillä on siis painontarkkailuryhmäkin jo kasassa! Mahtavaa!

Rae: nyt säästelet itseäsi töissä ja käsket miehen ottaa rennosti myös jotta jaksaa vielä kotona yrittää! :D

Sannuli: Kiitos vinkistä. Mä päätin just että käyn huomenna lääkärin jälkeen pyörähtämässä muutamassa kaupassa, ihan vaan palkitsemassa itseni "hienoista piikityksistä"
 
Tinka-.. 30v. ............kp6/28.................yk12..........
Rae34..34v...............kp10/22-28.........yk9.............
Talitintti80..29v. .......kp12/29..............yk3.............
Smi.. 32v. .................kp15/27-32.........yk7.............
Viu..29v. ...................kp19/28-34.........yk6.............
Krizze.. 32v. .............kp22/21...............yk~2v. ...... dpo5
Siukuk.. 29v. ............kp25/27...............yk1.............
Sannuli79.. 30v. .......kp27/30-40.........yk7.............
Anna-79.. 30v. .........kp30/37-38.........yk3.............
Durasel.. 33v

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. .....kp32/25-30.......yk~1,5v. ... plussa 1.4

 
Tinka valitettavasti mun mies on kauhea työnarkomaani ja itsekin on pakko saada yks projekti loppuun. Tänään onneks menen vähän myöhemmin, mutta huomenna ja ke on ihan kamalat päivät tiedossa. Täytyy vaan yrittää olla stressaamatta, siihen sentään pystyy työasioissa nyt. Huomaa kyllä kumpi projekti on etusijalla, työ vai vauva :LOL: Joko olit muuten lääkärissä? Ja millä ihanalla palkitsit itsesi? :)
Krizze tais se zumban kieltäminen just liittyä niihin lantioliikkeisiin, mut jos se tärppi joskus tulisi niin täytyy sitten vaan kysyä ohjaajalta ja ottaa vähän iisimmin. Käyn myös paljon muissa hyppyjumpissa jne ja kyllä niissäkin aina välillä raskaanaolevia näkyy. Ja mun yks ystävä on kaikkien raskauksien aikana käynyt myös kaikissa mahdollisissa jumpissa ihan loppuun asti ja on terveet lapset saanut.
Mitä muuten Keltakaneli kuuluu? Käy kertomassa miten menee!
 
Smi
Aurinkoista viikon alkua kaikille! Viikonloppu vilahti vauhdilla ohi, mutta tästä työkoneen äärestä kummasti ehtii tännekin taas kirjoittelemaan :LOL:
Meillä taitaa olla siis 3-kymppiset ensikertalaiset ryhmän lisäksi kasassa painon pudotus ryhmä. Itselläkin on tavoitteena tiputtaa ne viitisen kiloa, jotka olen parina viime vuonna onnistunut keräämään. Olen mukana myös "Läskillä lukutaitoa kampanjassa", mutta valitettavasti vasta yhden kilon (eli 15 euroa) olen onnistunut Nepaliin lahjoittamaan.
Krizze peukkuja ja plussapuhureita. Eikös se ollut niin, että tätä pinoa (vol 5) aiemmin päivittänyt Keltakaneli plussasi pinon alkumetreillä, joten se on nyt ihan selvästi sun vuoro, kun olet pitänyt meidän päivityksistä huolen :)
Sannuli Joo, plussataan vaan samasta kierrosta :) Tosi mulla on semmoinen epäilys, että se menee mulla ainakin seuraavan kierron puolelle. Viime viikolla olin vielä sitä mieltä, että en testaa ovista tässä kierrossa, mutta en sitten malttanut olla tikuttamatta. Pelkkää negaa vaan näyttää, niinkuin aiemmatkin kierrot. Alkaa epäilyttää että en ovuloi ylipäätään. Viikonloppuna olin jo aivan vakuuttunut asiasta ja itkuhan siitä tuli. Tiedän kyllä, ettei testit satavarmoja ole ja voihan olla, että ajoitus on aina ollut jotenkin väärä. Laskeskelin sitten netissä eri ovislaskureilla mahdollisia päiviä kiertojeni eri pituuksieni mukaan ja niiden mukaan sain ovikselle päivät sunnuntai (eilen), tiistai ja torstai. Eipä siinä auta muu, kuin yrittää tehokkaasti ja mies on onneksi siinä mielellään mukana :)
Siukuk ja Viu plussa tuulta myös sinnepäin :whistle:
 
Smi: Testaa vielä vaan!! Katsoin sun kierron pituuden ja ihan hyvin voi tulla vielä. Minä olen saanut plussat kp 16-17/28 eli ovulaatio on kp 17/28 tai kp 18/38.

ON: Mies tuli eilen illalla kotiin ja kysyi ensimmäisenä että "mitäs mun mehiläiskuningatar sohvalla miettii", ei voinut kuin nauraa. Mulla on just sellainen olo että on tuotantolaitos massussa..

Tänään sai hyvän mielen lääkärillä käynnistä. Ensinnäkin sanoi, että kävely on sallittu ja saan mennä tanssitunnille kunhan en hypi tai pyöri. Pyysi myös käymään helpoilla tunneilla eli ei saa rääkätä itseään. Mä ajattelin mennä alkeisryhmiin ja tehdä sitten liikkeet huolella ja rauhassa. Sitten tämä mehiläiskuningatar on nyt kasvattanut hienot munasolut. Oikealla puolella oli neljä 10-11 millistä. Sen lisäksi löytyi 4+5 7-9 millistä. Tämän mukaan tulee mahdollisesti 13 kerättävää munasolua. Sen lisäksi limakalvo oli jo 7,5 mm, joten tulee todennäköisesti taas se ainakin 15 mm limis, joka on hyvä kiinnittymisen kannalta. (tai siis näin mä ymmärsin). Mun piikitysannostusta ei lisätty koska on lähtenyt hyvin käyntiin. Hieman kasvoi todennäköisyys sille, että munasolujen keräys ja hedelmöitys olisi jo perjantaina, mutta lääkäri veikkaili edelleen että todennäköisimmin se on maanantaina. Keskiviikkona katsotaan seuraavan kerran että mitä on tapahtunut. Silloin myös tietää tuon lopullisen toimenpidepäivän. Puregonin piikitys siis jatkuu ennallaan ja sen lisäksi huomenna illalla pistän myös orgalutran-nimistä piikkiä. Hoitaja neuvoi taas miten pistetään ja varoitti että tämä piikki on hieman "tylsempi" kuin tuo puregon-piikki. Hui!

ja shoppailusta: oi kiitos, kiitos Sannuli!!! :hug: Kylläpä piristi mieltä tuo shoppailu. Mä nimittäin paisun edelleen ja kaikki housut on pieniä. Nyt ei mene muuta kuin kolme mekkoa ja kahdet leggarit jalkaan. Muut painaa, puristaa ja ahdistaa. Se kevättakki, joka jo valmiiksi kinnasi hartioista ei mene enää napeista kiinni kun on sellainen tyköistuva. Menin ensimmäisenä ostamaan Piruetista uuden tanssitopin. Sovitin kaikki mahdolliset pitkät mallit ja löysin ihanan, joka menee reilusti mahan päälle. Toppi on niin nätti, että voin laittaa sen villatakin alle vaikka töihinkin. Mulla on onneksi muutama villatakki, joita ei laiteta edestä kiinni ollenkaan. Sitten ostin topin päälle vielä sellaisen lämmittelyneuleen. Piti muuten ostaa L-kokoinen toppi vaikka yleensä olen ostanut M-kokoa. Ostin vielä samasta liikkeestä ohuet polven alle olevat housut, joissa on leveä resorivyötärö. Ajattelin että niitä voi käyttää sitten joskus kun on raskaana (siis näin positiivisella tuulella!!). Sitten marssin sokkarille ja löysin sieltä uuden kevättakin. Se oli sellainen pallomallinen, joka istuu hartioista ja leikkaus rinnan alla. Takin pystyin ostamaan omaa kokoani (38), kun se malli oli niin väljä mahasta. Mikä parasta oli menossa tuon 170 euron takin kanssa kassalle, kun huomasin että samanlainen on "Löytöjä" rekissä. Tuo rekissä roikkuva oli oikea koko ja ollut kuulemma mallikappale 3+1 -päivillä. Mulla oli vielä 15% alennuskuponki ja loppujen lopuksi maksoin takista 40 euroa!!

Ja päivän saldosta eli lääkäri+ostokset olen niin iloinen, että tirautin kyyneleet kun kerroin miehelle. Nyt kyllä laitan eiliset ja tämän päiväiset "mielenswingit" noiden hormonien piikkiin.

Koettakaa kestää mua! :LOL:
 
Smi: Juu, toivotaan että olisi yhtä hyvä tuuri kuin keltakanelilla :D Yhdyn tinkaan eli jatkappa tikuttelua. mulla tuli plussa kp15 tässä kierrossa ja sitä ennen oli kaikki olleet negoja (plussaa näytti kahtena päivänä, sen jälkeen taas negaa), kierron pituudeksi tulee varmaan joku 28-30 tällä kertaa..

Tinka-: Ai kun ihania uutisia kaikinpuolin :) Tarttuu sun iloisuus muihinkin :D

Täällä vähän jännätään huomista gynee. Edelleen nippailee vasen munasarja ja alavatsa eli jotain siellä on tapahtumassa.. Yritän edelleen itseeni toppuutella, että kaikki on vain normaalia oviksen jälkeistä aikaa menkkoja odotellessa.. juupajuu.. ei haluais vieläkään uskoa, että hommailujen ja ovisplussan välinen aika 4päivää on liikaa.. ;)
 
Iltapäivää,

Olipa kiva taas lukea kuulumisianne =) Täällä vähän huonosti lähteny toi painonpudotus, jos sitä pikkuhiljaa ;) Otetaanko joku punnituspäivä esim. perjantai ja merkataan vaikka tyyliin: tällä viikolla -0,3, kokonaispudotus -1,8? tms.

Tinka Ihanaa lukea, että lääkärissä käynti oli mukava kokemus! Etenkin onnea hyvistä uutisista =) Tsemppiä piikitykseen, kuulostaa ikävältä toi tylppä neula...

Smi Toivottavasti se ovis sieltä löytyy! Teitkö siä niilla liuskatesteillä? Aamu vai päivävirtsasta?

Krizze Plussapuhureita ja tuuthan sit keroo miten gynellä meni?

rae34 Pidän peukkuja aikaiselle ovikselle!

Siukuk, Sannuli ja Anna79 Plussapuhureita :whistle: :whistle: :whistle:

Täällä oviksen pongaus aloitettu. Tänään Lh selvästi kohoamassa, ei ihan vielä yhtä vahva viiva ku testiviiva, mut yhtä paksu jo ja toisesta reunasta ihan punainen :) Veikkaan, et parin päivän päästä plussa. Tänään teki tiukkaa pidätellä se 4 tuntia, mut kannatti! Sai tiedon, et ainakin hormoni on nousemassa ja ehkä siis ovuloinkin tässä kierrossa. :)
 
Smi
Talitintti mulla on ollut pari kiertoa käytössä One Step puikot ja yhdessä kierrossa digitaalinen CB yhtä laihoin tuloksin. Toisissa kierroissa olen tehnyt aamuvirtsasta, koska One Stepin mukaan ajankohdalla ei ole väliä ja toisissa kierroissa iltapäivällä. Nyt siis käytössä tuo One Step, mutta jatkossa en aio enää näitä käyttää, sillä tämän päivän testissäkin näytteenottopää oli rikkinäinen.
Mitä ovistestejä te olette käyttäneet ja mihin aikaan vuorokaudesta? Haluaisin plussan edes johonkin testiin...
Tinka Lisään vielä edelliseen viestiin, että musta on ihan älyttömän mukava lukea, miten teidän hoidot etenee, mitä ne sisältää ja mitkä on fiilikset. Olen käynyt Felicitaksen, väestöliiton ja vastaavien sivuilla lukemassa aiheesta, mutta on aivan eri asia kuulla jonkun omia kokemuksia. Eli tsemppiä vaan edelleen ja mä sitäpaitsi tulin ihan älyttömän hyvälle tuulelle lukiessani sun mehiläiskuningatar ja shoppailu juttuja :D
 
Smi Mulla käytössä mammaksin ovisliuskat. Myydään 6 kpl:n pakkauksissa. Vielä en osaa sanoa muuta, kun ekan kerran tikuttelen! Toivotaan, et viiva vahvistuu. Ja miä testaan aina iltapäivästä, töiden jälkeen. Noissa tais lukea, et paras testausaika klo 10-20 eli ei aamuvirtsasta, ku se hormoni on muuttunut jotenkin silleen, et se ei näy tossa tikussa plussana. Sille oli joku hieno sanakin :ashamed: Tää ilta menny vähän huonoissa fiiliksissä, näitä hetkiä vain on :(
 
Rae34 Olipa kiva että joku mun kuulumisia miettii... :) Oon koko ajan täällä kyllä taustailemassa. Samaten kun taustailen tuolla ###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###-pinossa. Vielä en oo uskaltanut osallistua kirjotteluun. Jotenkin niin hirveästi jännittää, että pysyykö tämä pikkuinen mukana. Toisaalta taas tuntuu siltä, että tässä sitä mennään ja itsenäisyyspäivänä voitais sitten liputtaa meidän pikkuisen syntymääkin. Mulla on ihan perinteisiä raskaustuntemuksii. Painontunnetta alavatsalla, väsymystä ja öklötystä milloin mistäkin. Ämpärinkin oon jo varannut sängyn viereen, mutta missään vaihees ei oo kyllä vielä tarvinnut oksentaa. Mietin täällä kans noita liikunta-asioita. Oon tyytynyt näin alkujaan vain kävelyyn eli edes hölkkäilemässä en oo käynyt. Haluan ottaa niin varman päälle. Haluaisin lähteä äitiysjoogaan. Sinne saa muistaakseni mennä kun ensimmäinen kolmannes on ohi. En oo ennen joogannut, mutta olin aikeissa alottaa, mutta sitten tulikin plussa... :D Oon kuullut, että jo pelkästään joogassa opittava hengitys voi auttaa kovasti synnytyksessä.

Krizze Jotenkin musta tuntuu kovasti siltä että plussaat... Jännitän täällä puolestasi. Plussatuulia myös Siukuk, Sannuli79 ja Anna -79!

Tinka Ihanaa että teillä on mukava lääkäri. Vaikuttaa varmasti siihen miten hoidot kokee. On todella mielenkiintoista lukea kokemuksistasi. Onnea kypsyttelyyn ja hedelmöitykseen...

Untenmaille lähden nyt suunnistaan. Jatkan taustailua, on ihana seurata tilannetta ja jännittää koska teillä plussaa. On se sitten ovis tai ihan raskaus. Plussapuhureita siis kaikille!! :whistle: :whistle: :whistle:

Keltakaneli 7+0 (luulisin, neuvolassa kait sit tarkentuu)
 
Smi jatka tosiaankin vielä tikuttamista, jos sulla on taas pitkä kierto niin se plussa voi vielä tulla. Ja mitä olen googletellut niin tosi moni on raskautunut sellaisista kierroista kun ei ole ovista onnistunut bongaamaan :)
Mä testailen yleensä alkuillasta, yritän pidätellä sellaiset 3-4 tuntia. Viikonloppuisin testaan aamupäivällä ja illalla. Ja siis niitä Pregcheck Cittari-tikkuja käytän. Mulla on nyt tasasen haalea viiva tikuissa, taitaa sittenkin tulla ovis vasta loppuviikolla :( Olin niin toivonut alkuviikolle kun loppuviikolla ei pääse hyödyntämään ja meillä ei ole edes 2 päivää ennen riittänyt toistaiseksi...

Tinka hyvältä kuulostaa sun munikset, way to go mehiläiskuningatar :D
Ja kiva että shoppailut onnistui myös yli odotusten =)

Ihanaa Keltakaneli että sulla kaikki hyvin, onnellista odotusta :heart: Toivottavasti tullaan kaikki pian perässä!!

Talitintti tsemppiä, välillä saa olla huonojakin fiilareita :hug:
Tuohon painontarkkailuun, perjantai voisi olla hyvä päivä, viikonloppuna kun tulee aina mässäiltyä :)
 
Moikka! Vieläkö mahtuu yks kuumeilija mukaan?? Oon 31v. ja 4 yk meneillään... Ei millään malttais oottaa, että täppäis ja sais sellaisen pienen käärön syliinsä... Edellisessä kierrossa olin jo ihan varma, että nyt tärppäs. Oli kaikki mahdolliset tuntemukset, niin se mieli vaan tekee kepposia, kun oikein kovasti jotakin toivoo.. :/ On ollu tosi mukava lukea näitä teidän postauksia! =) Oikein paljon plussatuulia kaikille!
 
Smi
Tervetuloa kuumeilemaan Olivia-79 :flower:
Rae34 Näin mäkin olen lukenut, että raskaaksi on tultu vaikkei ovista ole bongattu, joten pidän peukkuja sille. Olisi kiva vaan tietää, että tapahtuuko tässä kropassa mitään. Mutta jos mä voin plussata vaan yhdessä testissä, niin olkoon se sitten raskaustesti :D
Talitintti Mulle sopii perjantaipunnitus oikein hyvin. Arkipäivät kun pysyy tuo herkuttelu paremmin kurissa... Olen kyllä ollut kauheassa flunssassa puolitoista viikkoa, joten kaikki liikunta on jäänyt väliin, mutta toivottavasti loppuviikosta voi jo vähän lenkkeilläkin.
Krizze Kerro sitten miten gyne meni.
Siukuk Tsemppiä piinailuun. Onko millaisia tuntemuksia? Plussaa odotellessa :)
Ihanan aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
Kiitoksia kaikki plussatuulista. :) Tervetuloa Olivia-79!

Tinka hienoa että hoidot on edenneet hyvin ja shoppailut paransi päivää. Shoppailuterapia tekee kyllä välillä terää.

Smi niinpä, jos ei ovistikkuun tule plussaa, niin tulkoon sitten suoraan raskaustestiin. :heart:

Krizze mitä gynellä sanottiin? Toivottavasti meni hyvin.

Talitintti80 tuo perjantai punnitus on hyvä idea. Kun seurataan viikottain, niin ehkä saa itsestään vähän enemmän irti. Ja viikonlopun mässäilyt ei enää niin näkyisi...

ON: Menkkajomotukset on alkaneet, eli alaselkää on särkenyt jo eilisestä asti. Sen lisäksi pää on kipeä. Tuntuu että eiköhän se täti kurvaa paikalle. :'(
 
Nyt vaan pikapäivitys töistä, tervetuloa Olivia!
Pidän Siukuk peukkuja että täti unohtais teidän osoitteen =)
ON: Mä oon aina onnistunut saamaan sen ovisplussan, mutta nyt näyttää tikut vaan tasasen haaleeta viivaa edelleen, viime la oli ehkä vähän vahvempi... Limailut alkaa jo vähentyä ja vatsanippailut oli pahimmat eilen ja tänään, joten kaiken järjen mukaan ovis meni. Olispa mullakin nyt sellainen kierto että ovisviivaa en onnistu bongaamaan mutta olisi sitten kaksi viivaaa seuraavassa testissä parin viikon päästä :) Kyllä se optimisti vielä mustakin löytyi - kunnes taas pudotaan kovaa ja korkealta...
 
Krizze: En tajua kuinka pysyt noin tyynenä! Milloin olitkaan aikeissa testata?

Talitintti: Ihanaa että toiveet voi nousta ovulaationbongaukseen! Mä ole ehdottomasti mukana tuossa perjantaipunnituksessa. Nyt voin olla tämän viikon vähän heikosti mukana kun viimesten päivien aikana paino on noussut 3 kg tämän piikityksen takia. Olen viime viikosta lähtien jättänyt herkut pois ja syönyt reippaat aamupuurot, terveellistä lämmintä ruokaa, maitoa, luonnonjogurttia ja hedelmiä. Yritän jättää leivän pupeltamisen vähemmälle, kun laitan aina valtavasti oivariinia+ juustoa päälle. Leipääkin on mennyt, mutta selvästi vähemmän ja tilalla on lämmin ruoka. Mä voin tulla mukaan punnitukseen kun piikitykset on ohi. Tuo -0,3 vauhti olisi ihan loistava kun ajattelee, ettei meidän kannata alkaa liikaa pingottamaan ja vähentämään ruokamäärää.

Smi: Kuinka monta kiertoa olet kaikkiaan yrittänyt bongata ja muistatko minä kiertopäivänä olet alkanut bongaamaan ja kuinka kauan olet jatkanut? Jos haluat tuhlata rahaa, niin osta kahta eri merkkiä ja testaa molemmilla pakkauksen ohjeen mukaan! Sähän aloit testata tässä kierrossa ihan ajoissa, jos aloitit viikonloppuna. Mikä kp -päivä se oli? Testaa nyt kierron loppuun asti ja jos ei löydy, eikä tule plussaa raskaustestiinkään, niin sitten soitat gynelle ja kerrot tilanteen. Eikö? Ihana kuulla, että piristän päivää ja ennen kaikkea että mun tilanteesta on kiva lukea! :hug: Mun mielestä meillä on täällä niin mahtava ryhmä, että en osaa edes sanoin kuvailla. :heart:

Keltakaneli:
Ehdottomasti kirjoittelet tänne! Olisi kiva tietää lisää mm. oletko ollut väsynyt tai oletko torjunut jotenkin öklötyksiä esim muuttamalla ruokarytmiä? Kiristääkö housut jo tai onko vauhti hidastunut lenkillä? Joogaa olen itsekin miettinyt. Ajattelin myös jatkaa tovon mukaan tanssitunneilla sitten kun olen raskaananiin pitkään kun opet suosittelee. Luotan opeihin paljon, sillä siellä oli pari vuotta sitten kunnon vauvabuumi ja opeista moni on sitäkin kautta tietoinen raskaus/tanssi-yhdistelmästä.

Rae: Toivotaan että tässä kierrossa puhti riittää jos ovulaatio tulee vasta loppuviikosta. Mua jännittää ihan älyttömästi kaikkien teidän ovulaatiotestien puolesta. Samoin kuin krizzen mahdollisten uutisten puolesta. Entäs sitten kun teitä on useampi odottamassa voiko tehdä raskaustestin! Ei tarvi paljoa jännityselokuvia katsoa kun tämä palsta saa jo sydämen tykyttämään. :LOL:

Olivia: Tervetuloa mukaan! Ollaankin samaa vuosikertaa. Oliko jo pitkään ajatuksissa perheenlisäys ennenkuin aloitte yrittämään? Oletko ollut hormoniehkäisyllä ennen sitä? Onko kierto säännöllinen ja mikä ajankohta nyt on meneillään? Ei meillä näköjään täällä liikaa kainostella kysymysten kanssa.. :kieh:

ON: Onnistuin eilen illalla sähläämään sen piikityksen kanssa. Laitoin jotenkin piikin huonosti siihen kynään ja ei ilmestynyt tippaa piikin päähän (eli aine ei tule piikin läpi). Siinä sitten kädet täristen luin ohjeita, yritin uudelleen saada neulan paikoilleen ym. Lopulta vaihdoin neulaa kokonaan, sain toimimaan ja pistin. Tuntui, että kaikkeen olisi mennyt järjettömän paljon aikaa ja ehdin jo miettiä että nyt myöhästyin. Kun katsoin kelloa, niin pistin vain 5 min myöhemmin kuin edellisenä päivänä. :LOL: Panikoivan ajantaju katoaa hienosti! Kysyin mieheltä eilen että onko vaikeaa kun mä olen näin hankalasti lähestyttävä. Siis vatsa on niin arka, olo turpea ja ajatukset muualla etten oikein tunne itseäni viehkeäksi. Seksi ollut aika vähissä viime aikoina. Mies sanoi, että jännittää sen verran mun puolesta ettei uskaltaisi tullakaan tuotantolaitokseen sähläämään. :LOL: Oli siis oikein tyytyväinen, että pidellään "vaan kädestä kiinni". Lääkärihän määräsi eilen sen orgalutran-reseptin lisäksi paljon vedenjuontia ja seksiä illalla. Ennen toimenpidettä täytyy miehen pidättäytyä 4 päivän ajan, muttei yli 6:tta päivää. Onneksi konstit on monet... Menee kyllä tosi henkilökohtaiseksi nuo lääkärikäynnit kun kättelyn jälkeen vedetään aina housut pois ja sitten vielä tulee ohjeet et milloin seksiä ja milloin ei.

Fiiliksistä sen verran että tänään tuli siivousvimma sitä luokkaa että "estäköön ken uskaltaa". Tuli ihan hillitön tarve hinkata keittiötä ja saada pölyt pois. Vauhti oli kyllä hidas, mutta sitäkin päämäärätietoisempi. Ai niin, kävin eilen lenkillä mun lyhyen vakiolenkin. Yleensä kävelen sen 50 min, mutta eilen meni 1h 5 min!! Olen siis lyllertävä mehiläiskuningatar. (näköjään kärsin myös kirjoistusmaniasta)
 
Tinka- Perheenlisäys on ollu mielessä jo pitkään. Oman perussairauteni takia sitä on pitänyt tähän saakka lykätä..Mentiin viime kesänä naimisiin monen monen seurusteluvuoden jälkeen ja sen jälkeen vauvakuume alkoi nousta yhä enemmän. Kun lääkärit näytti vihreetä valoa alkoi yritys. Pillerit jätin pois tammikuun alussa ja koska olen vähän joka asiassa sellanen "mulle kaikki heti", niin tietty ajattelin naivisti, että hetihän se tärppää... :whistle: No eipä sitten tärpänny...Ovis löytyy kyllä (ja on niin tarkkaan hyödynnetty kuin vain voi...) ja kierto säännöllisty melko hyvin heti vaikka pillereitä oon popsinu yli 15 vuotta. Kierto nyt 3/27-28.. Eli ens viikolla taas ovista metsästämään...Oon kahdessa edellisessä kierrossa ehtiny jo malttamattomana tehdä raskaustestin ja nyt oon päättänyn (taas kerran... =) ) , et teen testin vast sit jos täti on todella myöhässä...
Tää palsta on tosi ihana, mukavia ihmisiä sama päämäärä mielessä! =)
 

Yhteistyössä