Krizze: En tajua kuinka pysyt noin tyynenä! Milloin olitkaan aikeissa testata?
Talitintti: Ihanaa että toiveet voi nousta ovulaationbongaukseen! Mä ole ehdottomasti mukana tuossa perjantaipunnituksessa. Nyt voin olla tämän viikon vähän heikosti mukana kun viimesten päivien aikana paino on noussut 3 kg tämän piikityksen takia. Olen viime viikosta lähtien jättänyt herkut pois ja syönyt reippaat aamupuurot, terveellistä lämmintä ruokaa, maitoa, luonnonjogurttia ja hedelmiä. Yritän jättää leivän pupeltamisen vähemmälle, kun laitan aina valtavasti oivariinia+ juustoa päälle. Leipääkin on mennyt, mutta selvästi vähemmän ja tilalla on lämmin ruoka. Mä voin tulla mukaan punnitukseen kun piikitykset on ohi. Tuo -0,3 vauhti olisi ihan loistava kun ajattelee, ettei meidän kannata alkaa liikaa pingottamaan ja vähentämään ruokamäärää.
Smi: Kuinka monta kiertoa olet kaikkiaan yrittänyt bongata ja muistatko minä kiertopäivänä olet alkanut bongaamaan ja kuinka kauan olet jatkanut? Jos haluat tuhlata rahaa, niin osta kahta eri merkkiä ja testaa molemmilla pakkauksen ohjeen mukaan! Sähän aloit testata tässä kierrossa ihan ajoissa, jos aloitit viikonloppuna. Mikä kp -päivä se oli? Testaa nyt kierron loppuun asti ja jos ei löydy, eikä tule plussaa raskaustestiinkään, niin sitten soitat gynelle ja kerrot tilanteen. Eikö? Ihana kuulla, että piristän päivää ja ennen kaikkea että mun tilanteesta on kiva lukea! :hug: Mun mielestä meillä on täällä niin mahtava ryhmä, että en osaa edes sanoin kuvailla. :heart:
Keltakaneli: Ehdottomasti kirjoittelet tänne! Olisi kiva tietää lisää mm. oletko ollut väsynyt tai oletko torjunut jotenkin öklötyksiä esim muuttamalla ruokarytmiä? Kiristääkö housut jo tai onko vauhti hidastunut lenkillä? Joogaa olen itsekin miettinyt. Ajattelin myös jatkaa tovon mukaan tanssitunneilla sitten kun olen raskaananiin pitkään kun opet suosittelee. Luotan opeihin paljon, sillä siellä oli pari vuotta sitten kunnon vauvabuumi ja opeista moni on sitäkin kautta tietoinen raskaus/tanssi-yhdistelmästä.
Rae: Toivotaan että tässä kierrossa puhti riittää jos ovulaatio tulee vasta loppuviikosta. Mua jännittää ihan älyttömästi kaikkien teidän ovulaatiotestien puolesta. Samoin kuin
krizzen mahdollisten uutisten puolesta. Entäs sitten kun teitä on useampi odottamassa voiko tehdä raskaustestin! Ei tarvi paljoa jännityselokuvia katsoa kun tämä palsta saa jo sydämen tykyttämään.
Olivia: Tervetuloa mukaan! Ollaankin samaa vuosikertaa. Oliko jo pitkään ajatuksissa perheenlisäys ennenkuin aloitte yrittämään? Oletko ollut hormoniehkäisyllä ennen sitä? Onko kierto säännöllinen ja mikä ajankohta nyt on meneillään? Ei meillä näköjään täällä liikaa kainostella kysymysten kanssa.. :kieh:
ON: Onnistuin eilen illalla sähläämään sen piikityksen kanssa. Laitoin jotenkin piikin huonosti siihen kynään ja ei ilmestynyt tippaa piikin päähän (eli aine ei tule piikin läpi). Siinä sitten kädet täristen luin ohjeita, yritin uudelleen saada neulan paikoilleen ym. Lopulta vaihdoin neulaa kokonaan, sain toimimaan ja pistin. Tuntui, että kaikkeen olisi mennyt järjettömän paljon aikaa ja ehdin jo miettiä että nyt myöhästyin. Kun katsoin kelloa, niin pistin vain 5 min myöhemmin kuin edellisenä päivänä.
Panikoivan ajantaju katoaa hienosti! Kysyin mieheltä eilen että onko vaikeaa kun mä olen näin hankalasti lähestyttävä. Siis vatsa on niin arka, olo turpea ja ajatukset muualla etten oikein tunne itseäni viehkeäksi. Seksi ollut aika vähissä viime aikoina. Mies sanoi, että jännittää sen verran mun puolesta ettei uskaltaisi tullakaan tuotantolaitokseen sähläämään.
Oli siis oikein tyytyväinen, että pidellään "vaan kädestä kiinni". Lääkärihän määräsi eilen sen orgalutran-reseptin lisäksi paljon vedenjuontia ja seksiä illalla. Ennen toimenpidettä täytyy miehen pidättäytyä 4 päivän ajan, muttei yli 6:tta päivää. Onneksi konstit on monet... Menee kyllä tosi henkilökohtaiseksi nuo lääkärikäynnit kun kättelyn jälkeen vedetään aina housut pois ja sitten vielä tulee ohjeet et milloin seksiä ja milloin ei.
Fiiliksistä sen verran että tänään tuli siivousvimma sitä luokkaa että "estäköön ken uskaltaa". Tuli ihan hillitön tarve hinkata keittiötä ja saada pölyt pois. Vauhti oli kyllä hidas, mutta sitäkin päämäärätietoisempi. Ai niin, kävin eilen lenkillä mun lyhyen vakiolenkin. Yleensä kävelen sen 50 min, mutta eilen meni 1h 5 min!! Olen siis lyllertävä mehiläiskuningatar. (näköjään kärsin myös kirjoistusmaniasta)