**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Moimoi!

Täällä ollaan kovin hiljaisia. Odottelua, odottelua vissiin... Odotan itse perinteisiä maanantain "menkat alkaa ylihuomenna" -vatsanväänteitä ja yleensä täällä asian spekulointi on sen aiheuttanutkin...

Jäin miettimään Amandan stressinvähennysonnistumista ja omaa eloani ja kehoani; aikaisemmin kerroin bonganneeni ovislimoja alkukuun loman aikana ja sitä edellisen kerran vuotta aiemmin, myös silloin olin lomalla... Olenko vain niin kiireinen, että moinen asia jää muuten huomaamatta, vai onko tosiaan niin, että tätä vain ei ole muulloin kuin tänä stressittömänä ajankohtana tapahtunut? Ei sillä, ei kai ne limat ole välttämättä ovulaation merkki tai toistepäin...

Mites kp-kaimani Hänipöpö, onko väänteitä vai yhtä mitäänsanomattoman tavallinen olo kuin mullakin?

Terveyskampanjoista huolimatta, toivon teille kaikille isoja vattoja mahdollisimman pian :)!!!
MR
 


KattiMattis........30v. ........kp11/30.............yk~2,5v...
Scrat...............30v. .........kp15/28-38........yk8.....
Innuli...............31v. .........kp16/25............yk14....
aamuyö.............32 v........kp17/28...........yk4.......
Marienna..........30v. ........kp18/28-32......yk5......
Feufollet..........33v. .........kp20/25-39......yk9......
Amanda77........33v. ........kp21/33-55......yk5......
Olivia-79..........31v. .........kp21/27-28......yk9......
Sintti-79...........31v. ........kp21/23-30.......yk14.... dpo 8
Zipuli...............32v. ........kp22/29-31........yk6......
Sannuli79.........31v. ........kp23/30-51.........yk11....
Viu...................30v. ........kp24/28-36........yk11....
Sunny80..........30v. .........kp24/32.............yk4......
Mma Ramotswe.34v.........kp28/28............yk15.....
hanipöpö...........30v. .......kp28/26-28.......yk4.......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ainakin odotetaan huomista lääkäriä ja kaikki muut tuntemukset olen järjestelmällisesti työntänyt taka alalle. Itse asiassa mulla on ollut viikon vähän "outo" olo. Kurkku kipeä aina välillä, vatsa omituinen yms yms... mutta eihän ne nyt ainakaan mitään raskausoireita ole. Ehkä se hiilihydraattien vähentäminen minimiin on vaan vaikuttanut vatsaan. No huomenna ollaan ehkä vähän viisaampia, todennäköisesti kyllä tämä tk:n gyne pistää vaan lähetteen tuonne kunnalliseen sairalaan johon on kuulemma 4 kk jonot. Eli sen jälkeen on todennäköisesti soitto Väestöliittoon edessä.
 
Hei Mma Ramotswe, Joo odottelua tämä tosiaan on ollutkin ja nyt odottelen, että joutuuko taas yrittämään seuraavalla kerralla : / Tänään alkoi tuntumaan mahassa siltä, että mulla alkaisi ne päivät. Mutta odottelen niitä tässä muutaman päivän. Viimeksikin olivat pari päivää myöhässä.
Jos ei meillä nyt onnistu niin toivotaan, että seuraavalla kerralla onnistuu =) Olisin kyllä niin toivonut, että joku olisi saanut niitä plussia, mutta ilmeisesti niitä ei ole nyt tullut kenellekkään.
 
No niin tilanne täällä 17/28 ja yk 4. Aloin tikuttaman ovulaatiota viikko sitten; ei merkkiäkään siitä. Mitä nyt pitäs tehdä seuraavaksi? Odottaa vielä (kuinka kauan?), mennä lääkäriin (mitä tutkimuksia tehdään yleensä jos ovulaatiota ei tapahdu?)? Tosiaan en tiedä olenko aikaisemmin ovuloinut, koska nyt vasta aloin testaamaan. Menkat kyllä tulleet säännöllisesti.
 
aamuyö jos menkat on säännölliset niin voi hyvinkin olla että et ole vaan saanut tikutettu sitä ovista, joillakin se voi mennä niin nopeasti ohi ettei testi näytä sitä jos testaa vain kerran päivässä. Kunnalliseen tuskin vielä pääset lääkäriin, koska siellä on se vuosi yritystä rajana, mutta yksityiselle tietysti voi mennä koska vaan tarkistuttamaan tilanteen.
 
Sannuli, tsemiä lekurille! Kerro, miten siellä meni.
Ja tsemppiä kaikille muillekin, ompas täällä ollut miinusmerkkisiä viikkoja.
Sitä samaa täälläkin, eipä ole ollut paljon raportoitavaa. Jo neljäs terolut-kierto menossa, loppua kohden mennään mutta eipä tässä tarvitse tosiaan paljon jännitellä. Ehkä ensi kierrossa sitten? Työstressin purkutalkoot täälläkin edessä, niissä merkeissä päätin, että pidän perjantain vapaana! :9 (krhm, tai no ainakin puoli päivää, varmasti! ja menen shoppaamaan kenkiä =))
 


KattiMattis........30v. ........kp12/30.............yk~2,5v...
Scrat...............30v. .........kp16/28-38........yk8.....
Innuli...............31v. .........kp17/25............yk14....
aamuyö.............32 v........kp18/28...........yk4.......
Marienna..........30v. ........kp19/28-32......yk5......
Feufollet..........33v. .........kp21/25-39......yk9......
Amanda77........33v. ........kp22/33-55......yk5......
Olivia-79..........31v. .........kp22/27-28......yk9......
Sintti-79...........31v. ........kp22/23-30.......yk14.... dpo 9
Zipuli...............32v. ........kp23/29-31........yk6......
Sannuli79.........31v. ........kp24/30-51.........yk11....
Viu...................30v. ........kp25/28-36........yk11....
Sunny80..........30v. .........kp25/32.............yk4......
Mma Ramotswe.34v.........kp29/28............yk15.....
hanipöpö...........30v. .......kp29/26-28.......yk4.......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Kiitos feufollet :hug: mites sulla ne terolutit on vaikuttanut vai onko mitenkään?

Terolut resepti kourassa sieltä lekurilta sitten tultiin. Lääkäri määräsi mulle verikokeet ja miehen simbatestiin. Eli TAAS vaan odotellaan ensin verikokeiden tuloksia ja sitten simbatestin tuloksia ja sitten odotetaan seuraavaan kiertoon että saa alkaa Terolutit. Yhtä odottamista tää taas on... Nyt kuitenkin oma mieliala jo paljon parempi ja rauhallisempi kun ainakin sisätutkimuksessa oli kaikki ok. Nyt vaan paljon liikuntaa ja vähän ruokaa että saa painoa lisää pois niin eiköhän tää tästä!
 
Sannuli, tsemppiä odotteluun! Täällä samat kuviot meneillään. Tylsää vaan odottaa ja väkisin myös huolestuu siitä, mitä kaikkea on edessä ja mitä hoidot tuo tullessaan. Meillä viikon päästä lääkäri, jolloin kuullaan simppatestin tulokset. Tosin joka tapauksessa mulla tiedossa jotain hoitoa, kun ei sitä ovista taida olla.

Mulle ei oo määrätty Teroluteja missään vaiheessa, vaikka kierto ollu pitkä. Mun lääkäri sanoi, ettei ne auta raskaaksi tulossa vaan vain muuttaa kierron pituutta? Miksiköhän osa määrää niitä ja osa ei? Feufollet ja Sannuli, mitä teille lääkäri sanoi niistä?

MR, pidän peukkuja, että oireettomuus olis hyvä merkki...

Testailin kuitenkin ovista, vaikka tiedän, ettei mulla todennäköisesti sitä ole... Ostin keväällä ison kasan ovistestejä Save On Test -sivujen kautta. Tänään aamulla sain tosi haalean viivan. Mutta vasta nyt luin sivujen ohjeet tarkemmin ja siellä sanottiin seuraavaa:

"Do not use first morning urine samples as LH is synthesized in your body early in the morning. It will not show up in your urine until later in the day. "
Negatiivisesta tuloksesta sanottiin näin: "Only one color band appears on the control region or the test band is present but lighter in color intensity than the control band. There is no LH surge even if two lines present"

Eli haamuviivat ei ovistesteissä siis taida tarkoittaa plussaa? Ja toisaalta nämä testit pitäisi tehdä vasta päivällä/alkuillasta!

No, mulla toi on lähinnä puuhastelua ja rahan hukkaa, mutta kun niitä testejä on kaapissa, niin pakkohan ne on käyttää ja leikkiä edes jännäämistä. =) Argh, kuluispa aika ja saisi jotain tehoa tähän puuhaan!!
 
Amanda: niin eihän ne terolutit muuta vaikuita kuin lyhentää sitä kiertoa jonka kautta sitten on parempi mahdollisuus että ovuloi. Nehän on lähinnä oman hormonitoiminnan herättäjiä. Toisilla jo ne voi auttaa raskautumiseen , mutta ei ne mitään ihmelääkkeitä nekään ole, eikä toimi läheskään kaikilla. Juu ovistestissä ei haamulla oo mitään merkitystä eikä koskaan saisi ovis testiä tehdä aamulla vaan päivällä ja aina samaan kellonaikaan.
 
:wave: heipä hei!

Amanda, mullekin lääkäri sanoi, ettei niistä raskautumisessa ole apua mutta ei haittaakaan. Määrättiin lähinnä sitä varten, että saan pitkän kierron tarvittaessa poikki ja uutta yrittämään. Mutta jos on jotain ongelmia keltarauhasen toiminnassa, terot voivat auttaa tukemaan hormonituotantoa.

Mulla on Biocardin ovistesteja ja niissä lukee että pitää testata aamuvirtsasta. Omituista kun ovat niin erilaisia.

Terveysprojekti viettää hiljaiselämää kun flunssa ei meinaa mennä ohi lainkaan. Tuntuu vähän joka toisella olevan jotain yskää tai nuhaa. Paino ei juurikaan ole muuttunut, mutta yhdet tavoitehousut menevät jo melkein kiinni ilman kiristämistä :) Liikuntaa tai lähinnä tällä hetkellä ulkoilua on tullut muutama kerta viikkoon. Jumppaan ja lenkille kunhan olo taas helpottaa.

Mma Ramotswe onkos vatsanväänteitä vai jatkuuko vielä oireettomuus?

( . ) Jonkunlaista limanerityksen lisääntymistä on havaittavissa. Kuitenkaan kumpikaan ovistesti ei ole plussaa vielä näyttänyt. Silti ei sovi menettää heikkojakaan mahdollisuuksia ;)
Voihan se olla että sittenkin tärppää :D

Tsemppiä oviksen ja plussa metsästykseen ++ + +++ :whistle:
 
Sannuli ja Scrat, kiitos briiffauksesta! Ihmettelen tosiaan, miksei mulla oo niitä määrätty, kun kierto huitelee 55 päivässä ja hormoneista just vajetta... No, täytyy luottaa lääkäriin ja klinikan pitäisi (ainakin kovien laskujen perusteella ;) ) olla hyvä ja pätevä. :) Ja ehkä noi on niin yksilöllisiä juttuja, ettei pidä verrata. Saattaahan se lekuri aloittaa kaikenlaiset dropit nyt seuraavaan kiertoon. Sanoi, että kannattaa eka testata perusjutut ja ottaa sit heti täsmäaseet käyttöön. Niin mukava ja postiivinen lääkäri, että se antoi kyllä uskoa tähän touhuun.

Scrat, pikaista paranemista ja +++++ ovistestailuun!

Nyt osaan itsekin tehdä sitä oikein, vaikka itseäni taidan testailulla vaan kiusata...

Hurjasti tsemppi-onnea kaikille! =)
 
Heipä hei!

Tsemppiä kaikille. Täällä vaan viiva haalenee, ei mitään ovisviivaa ole ollut edes näkyvissä...tänään oli turvotusta, sattui puoli minuuttia aika kovaa mahaan ja jotain limaa lurahti vai liekö sitten jotain muuta noista puuhasteluista vielä :LOL:. Mutta ei kyllä tyypillinen ovisolo ollenkaan.

Nyt siis kp19, olen henkisesti täysin valmistautunut siihen, että tässä kierrossa ei tapahdu mitään - ei mitään käsitystä onko ovulaatiota ollut tai tulossa, mutta tikuttanut olen kyllä niin maan perusteellisesti, että.

Hoitakaa nyt hyvät naiset yksi plussa tänne!! Tarvii tsemppiä tähän, uskoa ja luottamusta, että jotain edes jollekin tapahtuu :|
 
Kylläpäs nyt on hankalaa niiden ovisten kanssa...Teillä ei meinaa millään tulla ja meikäläisellä tulee ennen aikojaan! Tympeetä! Mulla kans aikoinaan näytti ovistestit läpi kierron haaleeta viiva. Kävin yksityisellä gynellä ja se määräs clomit ja jopas rupes ovikset näkymään! Mitään hyötyä niistä ei raskautumisen suhteen ollut , mutta ainakin sai sen maagisen viivan! Hih!

Ovis siis oli ja meni viikonlopun aikana, mitään järkkyjä oviskipuja ei ollu, mutta koska sen irrotuspiikin laitoin niin luulis sen sit tapahtuneen. Ja taas odotellaan...
 


Mma Ramotswe.34v.........kp3/28............yk16.....
KattiMattis........30v. ........kp13/30.............yk~2,5v...
Scrat...............30v. .........kp17/28-38........yk8.....
Innuli...............31v. .........kp18/25............yk14....
aamuyö.............32 v........kp19/28...........yk4.......
Marienna..........30v. ........kp20/28-32......yk5......
Feufollet..........33v. .........kp22/25-39......yk9......
Amanda77........33v. ........kp23/33-55......yk5......
Olivia-79..........31v. .........kp23/27-28......yk9......
Sintti-79...........31v. ........kp23/23-30.......yk14.... dpo 10
Zipuli...............32v. ........kp24/29-31........yk6......
Sannuli79.........31v. ........kp25/30-51.........yk11....
Viu...................30v. ........kp26/28-36........yk11....
Sunny80..........30v. .........kp26/32.............yk4......
hanipöpö...........30v. .......kp30/26-28.......yk4.......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä tulosten odotteluun, Sannuli! :hug:

Aamuyö ja Amanda, siihen ovistestiin voi vaikuttaa myös virtsan vahvuus. Ainakin mun saamissa ohjeissa luki, että pitäisi välttää runsasta nesteiden nauttimista pari tuntia ennen testiä. Myöskään vessassa ei saisi käydä liian usein, eli edellisestä käynnistä pitäisi olla mieluiten 3-4 tuntia (helpommin sanottu kuin tehty, mutta...).

Muistan myös lukeneeni jostain, että 3-kymppisenä on ihan normaalia, ettei ovista tapahdu joka kierrossa. Mitään erityistä "vikaa" ei siis välttämättä tarvitse olla, munasarjat vaan muuten vaan laiskistuvat iän karttuessa. Toistuva ovuloimattomuus on tietysti asia erikseen, ja siihen kannattaa yrittää saada jotain apuja.

Mulla oviksen tikuttamisesta ei tahtonut alussa tulla mitään, mutta kahdessa viime kierrossa onnistuin viimein plussaamaan - mahdollisesti siksi, että kiinnitin enemmän huomiota tuohon nestetasapainoon.

Plussatuulia - erityisesti MR:lle ja hanipöpölle! ++++++ :whistle:
 
Samoin minäkin ymmärsin, että teroluteilla yritettiin herätellä omaa hormoonitoimintaa, kun kierrot venyivät niin pitkiksi, enkä ovuloinut. Lisäksi minulla clomifen-aloitusta lykättiin ensin kesälomien vuoksi (silloinhan on hyvä olla seurannassa kohonneen kaksos(tai useamman)raskauden vuoksi. Lomien jälkeen sitten siihen kolmanteen kiertoon onnistuin bongaamaan oviksen, joten gyne kehotti, että mennään vielä yksi kierto ilman clomeja, jos vaikka oma toiminta olisikin käynnistynyt. Jos ovuloi luomusti, clomeista voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mutta kuten siis arvasin, ultrassa ei löytynyt mitään kypsymiseen viittaavaa tässäkään kierrossa, joten terolutit vielä tähän kiertoon, että saadaan se poikki ja sitten seuraavasta clomit.

Clomeistakin tuntuu olevan aika erilaisia käytäntöjä. Mun gyne määräsi, että otan kaksi kiertoa niitä, sitten yksi välikierto ilman, jotta limakalvot eivät kuivu liikaa (sanoi, että monet ovat raskautuneet myös välikierron aikana, kun clomien vaikutuksesta ovuloivat mutta limat saattavat olla paremmat jne). Kierron aikana myös ultrataan ja katsotaan, onko kypsyviä rakkuloita. Välikierron jälkeen voi kokeilla vielä toiset kaksi kiertoa.
Kysin, että jos ultrassa ei näy mitään elonmerkkejä, nostetaanko annosta. Hän oli sitä mieltä, että ei, koska siinä vaiheessa olisi hyvä tutkia muut mahdolliset syyt (aukiolotutkimus jne), ettei turhaan pommita lääkkeillä munasarjoja. Mä olen siis tähän mennessä käynyt ihan tavallisella gynellä, en lapsettomuusklinikalla.
Ajattelin, että katson, ovuloinko clomeilla. Jos en, niin ei liene järkeä odotella viittä kiertoa, vaan varaan ajan klinikalle aiemmin. Jos ovuloin, niin sitten kannattaa varmasti yrittää ja katsoa, tärppäisikö. Ei mulla odotukset kovin korkealla ole, kun ei noilla clomeilla niin montaa kertaa voi yrittää, eli henkisesti ole varautunut, että vuoden lopulla tai ensi vuoden alussa mennään klinikalle.
(totta kai jokaisessa ovulaatiossa on yhtä lailla mahdollisuus raskautua, mutta kun clomeilla voi yrittää vain pari kertaa ja monet, joilla kaikki on kunnossa, yrittävät sen vuoden, niin aikamoinen mäihä saa käydä, että noilla parilla kierrolla tärppää.)

Plussatsemppiä ja hoitotsemppiä ja yleistä syystsemppiä kaikille! :)
 
Joo, hoitotapoja taitaa olla yhtä monta kuin on lääkäreitä, tai vähintään lääkärikeskuksia. Toi välikierron pitäminen kuulostaa fiksulta. Mun lääkäri määräsi heti aukiolotutkimuksen ja simppatestin - kait juuri sen takia, et jos/kun tarvitaan clomeja ja muita ovulaationvauhdittajia, niitä ei voi ottaa montaa kiertoa. Joten ei sitten tuu turhia kiertoja, jos ei vaikka simpat löydä edes tietään perille... Onhan se hurjaa, et clomikiertoja on vaan muutama ja sillon sitten pitäis käydä mäihä! Yritä sit siinä olla stressaamatta ja ottaa rennosti... Kun kuitenkin joka paikassa sanotaan, et stressi on pahinta! Huh.
 
Viu
Heippa naiset!

Hiljaista odottelua käynnissä monessa suunnassa. hyvä Sannuli, että olette saaneet pyörän pyörimään. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä oviksen metsästäjille, tiedän että se on yhtä tuskaa.

Olen pyörinyt täällä lukemassa juttujanne, mutta en ole oikein saanut kirjoitetuksi mitään. primolutit aloitin sunnuntaina, nyt sunnuntaina otan viimeisen ja ensi viikolla vuodon alettua pitäisi aloittaa piikitykset. Jännittää tietenkin älyttömästi ja fiilikset heittelee toiveikkaasta itkuiseen. Välillä uskon, että onnistutaan, välillä ajattelen, ettei ikinä.

Ironista kyllä, mulal kun sattui olemaan ovistestejä vino pino kaapissa, tein huvikseni yhden kp 19 ja pam! ekaa kertaa pamahti kaksi vahvaa viivaa ruutuun, ja vielä ihan täsmätestauksella. No, eipä sillä nyt mitään merkitystä ole meidän tilanteessa, mutta olin silti lievästi hilpeä :p

Ollaan tässä odotellessa käyty pakollisisssa infektiotesteissä ja saatu iloksemme tietää, ettei meillä ole kuppaa, hiviä tai hepatiittia. Kannat kattoon! Tulen raportoimaan sit piikitystuntemuksia, kun aika koittaa. Eniten pelottaa, että joku menee pieleen eikä päästä edes siirtoon. Mutta jospa päätän tältä istumalta alkaa positiiviseksi ja uskon, että kaikki kääntyy parhain päin! Sitä samaa ja kovasti uskoa kaikille teille, kyllä me vielä onnistutaan!

Hormoonihiiri Viu
 
Iltaa!
Pettymysten polku vaan jatkuu; kp 3... Pari päivää olen jo möyrinyt totaalisissa pohjamudissa ja itkin heti kärkeen silmät päästäni jojo nokan päästä roikkuen. Hehkeetä! En sitten jaksanut tilannettani tännekään päivittää ennen kuin nyt.
Ihan säikähdin omaa reaktiotani ja aloin epäillä pollani kestämistä mikäli odotusten ja pettymysten kierre vielä pitkään jatkuu. Päätin varata ajan Avaan. Laskin, että koska imppikseni sanoi neljän Clomikierron olevan edellytys kunnalliseen hoitoon, lähetä lähtisi aikaisintaan 2kk päästä. Siihen päälle vielä jonotusaika 2-4 kk. Vertasin oletetun odotusajan tuomaa tuskan määrää yksityisen lapsettomuusklinikan hintoihin ja totesin ensimmäisen olevan paljon hintavampaa. Huomenissa asia etenee, vaikka vain ajanvarauksen merkeissä.
Voi likat... Teillä on kaikilla omat proggiksenne, mutta ootte usein ajatuksissani.:heart: Nyt olis paikallaan edes yksi plussa!!! Eniten tsemppais positiivi siitä yk >10 porukasta. Kiva kiitti!
Muistakaa lotota. :) MR
 
Mma Ramotswe :hug:

Mukava kuulla Viustakin. Tulehan sitten kertomaan tuntemuksia. Osaatko sanoa miksi sinulle on määrätty primoluteja? Oliko terot liian mietoja?

( . ) Tauti alkaa helpottaa ja kierron puolivälijännäily sen kuin lisääntyy. Tänään tuli sylkitestiin ensimmäisiä saniaisia ja tikussakin oli vähän vahvempi viiva tänään kuin eilen. On se ihan kiva saada edes johonkin testiin kaksi viivaa vaikka plussaa ei ole vielä tullutkaan :D Viikonloppuna olisi ehkäpä ovis.. :cool:

Rentouttavaa viikonloppua, jaksamista ja hitunen hyvää onnea!! =)
 
Voi Mma...Nopeasti ne asiat siellä klinikalla sitten etenee ja saatte hoitorumban käyntiin alta aikayksikön!

Mulla on niin usko mennyt noihin insseihin jo aikataulutuksenkin suhteen. Oviksen kyttäily on äärettömän stressavaa, kun koko ajan pelkää ettei vaan osu viikonlopulle tai tapahdu ennenaikojaan, AAARGH!! Ja saa koko ajan olla mulkkaamassa työvuoroja, varsinkin kun työ on sellasta ettei sieltä oikein voi olla poiskaan sillon, kun haluaa...Mulla ainakin nää inssit on vaan lisänny stressiä!

Joten oon menossa tk lääkäriltä hakemaan lähetettä julkiselle puolelle IVF hoitoihin. Oon nyt itsekäs ja tungen itseni jonoon vaikka aiotaan vielä inssejä kokeillakin ykstyisellä. Tuohon IVF:ään meillä ei ainakaan oo yksityisellä varaa, varsinkan jos niitä joudutaan tekemään useampia!
 


Mma Ramotswe.34v.........kp4/28............yk16.....
KattiMattis........30v. ........kp14/30.............yk~2,5v...
Scrat...............30v. .........kp18/28-38........yk8.....
Innuli...............31v. .........kp19/25............yk14....
aamuyö.............32 v........kp20/28...........yk4.......
Marienna..........30v. ........kp21/28-32......yk5......
Feufollet..........33v. .........kp23/25-39......yk9......
Amanda77........33v. ........kp24/33-55......yk5......
Olivia-79..........31v. .........kp24/27-28......yk9......
Sintti-79...........31v. ........kp24/23-30.......yk14.... dpo 11
Zipuli...............32v. ........kp25/29-31........yk6......
Sannuli79.........31v. ........kp26/30-51.........yk11....
Viu...................30v. ........kp27/28-36........yk11....
Sunny80..........30v. .........kp27/32.............yk4......
hanipöpö...........30v. .......kp31/26-28.......yk4.......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 

Yhteistyössä