**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Niin mullahan menkat kesti sen hiukan reilu 2 päivää, terveysprojekti rempallaan, mä olen järkyttävän kipeä, tuli vissiin jälkitauti, oli to-pe kuumetta ja taas on.

Innulin, KattiMattiksen ja aamuyön plussia odotellessa ++++++:whistle:
 
Kattimattis :hug:

Sintti, sun "terveysprojekti" kuullostaa vähän samalta kuin munkin - oikeestaan mitään suurta ei oo tehtävissä, mut silti tuntuu et ehkä vielä jotain voi skarpata. Mulla se tarkoittaa lähinnä vähähiilarista ruokavaliota (eli kaikki herkut pois ja muutkin hiilarit vähäisiks/vain täysjyvää ja perusterveellinen, monipuolinen ruoka). Liikun jo nyt paljon ja oon terveysintoilija muutenkin, joten koita nyt siitä parantaa. =) Vaikka mitään takeita oo siitä, että vähähiilarisesta r.valiosta olis mulle apua. Joillain PCO:laisilla on insuliiniresistenssi, mikä vaikuttaa hedelmällisyyten. Mut en oo varma onko mulla. Oon hoikka ja sokeriarvot on normit, joten ehkä mua ei auttais syömiset tippaakaan ja turhaan tarkkailen. Who knows.

Viu, kiva kuulla että tilanne etenee! Pidän huisin paljon teille peukkuja!

Scrat, hyvä että menkat alkoi ja uus yritys lähtee käyntiin! =) Toivottavasti kierto tasaantuis ja bongaat oviksen!

Mulla huomenna tutkimukset jatkuu.. Miten teillä olikaan menny munatorvien aukiolotutkimus - onko se kivulias? En tosin kauheesti osaa sitä pelätä ja kait tässä projektissa on valmis aika paljon kärsimään. =)


Plussapuhuria kaikille, puuuuh!!!! :wave:
 
Huomenta!

Marienna Meikäläisen plussaa saa odottaa ainakin sinne ens kiertoon asti!

Ärsyttävää menkkojen odottelua. Toivottavsti ne alkais lauantaina, aikaisintaan perjantaina niin osuis seuraavan kierron hoitopäivät kohdalleen. Se on hyvä, kun noilla lugeilla pystyy pelaamaan muutaman päivän sinne tai tänne!

Loistavalta Viu kuulostaa hoitosuunnitelma! Ei aikaakaan, kun on taas piinaviikot päällä!

Voi harmi Innuli menkoista...Hitto, kun en muista et olikos Scratilla nyt tähän kiertoon joku lääkitys tai muu konsti ettei taas veny hurjan pitkäksi?

Amanda Aukiolotutkimus itsessään ei mulla ainakaan ollut kivulias, pikkasen kirpas oikeelta puolelta, mut ei pahasti. Ainoo inhottava juttu mulla oli se, että noin vartti toimenpiteen jälkeen mulle tuli aivan järkky hartiapistos! Vasemman puolen hartia ja rintakehä oli tulessa...Se kesti on/off iltaan asti. Sekin on kuulemma ihan normaalia, kun jotenkin siinä toimenpiteessä saattaa kertyä ilmaa palleaan...pallean alle...tai sinne päin ja se sit aiheuttaa kipua. Onneks olin lukenu siitä netistä niin ei tarvinnu huolestua!
 


Scrat...............30v. .........kp2/28-38........yk8......
Innuli...............31v. .........kp3/25............yk14....
Marienna..........30v. .......kp5/28-32.........yk5......
Feufollet..........33v. ........kp7/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp8/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. ........kp8/27-28.........yk9.....
Sintti-79...........31v. ........kp8/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. ........kp9/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp10/30-51.........yk11.....
Viu...................30v. ........kp11/28-36.......yk11.....
Sunny80..........30v. ........kp11/32..............yk4.......
Mma Ramotswe.34v.........kp15/28............yk15.....
hanipöpö...........30v. ........kp15/26-28.......yk4.....
KattiMattis........30v. ........kp29/30...........yk~2,5v...
aamuyö.............32 v........kp32/25-26.......yk3....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Innuli :hug:

Kurjaa, että olet sairaana, Marienna. Pikaista paranemista! :flower:

Scrat, hyvä että pääsit vihdoin uudelle kierrolle! En nyt vielä muuttanut sun kierron pituutta tuohon listalle, vaikka edellinen oli "hiukka" pidempi kuin sen 38 päivää. Ilmoittele, miten päin haluaisit sen laitettavan. =)

Viu :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin. Pidän teille peukkuja täällä.

Ja tsemppiä Amandalle aukiolotutkimukseen!
 
Äh, tsemppihaleja kaikille tasapuolisesti elokuun negoista :( Toivottavasti syyskuulle saadaan senkin edestä!

ON: Gynellä aamulla, PCO:n ei muutosta, eikä siellä mitään kypsy, eli viime kierron ovis oli onnenkantamoinen, kuten epäilinkin. Tästä kierrosta ei clomeja enää ehdi aloittaa, joten teroilla kierto poikki ja ensi kierrosta clomit. Sitten alkaa olla edessä siirtyminen lapsettomuusklinikalle, jossa voidaan tutkia tarkemmin. Gyne sanoi, että on parempi tutkia perusteellisesti ja olla paremmin valvonnassa, ennen kuin clomiannostusta nostetaan, eli jos munarakkula ei kypsy clomien avulla, niin annostusta ei kannata nostaa ennen kuin on tutkittu tarkemmin.
Eli kerro, Amanda, kuinka se aukiolotutkimus sujui, sama taitaa olla edessä mullakin!

Peukut pystyssä Viulle!
 
Mä en ole täällä nyt pitkään aikaan käynyt, mutta harmi, että niitä plussia ei vissii ole kenellekkään nyt tullut : / Itsellä on juuri mennyt ovispäivät ja kovat yritykset ja toivotaan kovasti, että niitä ärsyttäviä punaisia päiviä ei nyt sitten ilmesty. On tää vaan niin kovin työlästä ja aikaa vievää tää projekti =) Pitää vaan olla sillä asenteella, että kyllä se varmasti tärppää joskus. Jos ei nyt niin seuravalla kerralla sitten...
 
Innuli :hug: seuraavasta sitten!

sintti pidetään se siinä 28-38, koska se on mun "normaalien kiertojen vaihtelu.

KattisMattis teroilla katkaistiin nyt ja sama suunnitelma seuraavaan kiertoon.

Ajattelin, että koitan tikuttaa ja mitata lämmöt, etten aloita teroja liian aikaisin. Jos ei mitään kuulu esim kp 20 mennessä niin saa sitten ollakin siinä. Tosin yleensä ei ole pitkiä ollut peräkkäin montaa. siihen mahtuu yksi normaalikin väliin. Ja jos ei tän kolmen kuukauden aikana mitään tapahdu niin sitten soittelen taas gynelle että voiskohan jotain muuta tehdä.. mutta kohta tarttis lähteä apteekkiin ostaman ovistestejä..

Marienna pikaista paranemista!
 
viulle :hug: toivotaan että hyvä hoitosuunnitelma teillä tepsii heti!!! =) täällä on peukut pystyssä!!! d :) b

mariennalle pikaista paranemista, muista juoda paljon ja levätä nyt kunnolla!!! :hug:

Tsemppiä myös kaikille uuden kierron aloittaneille!!! Nyt on ollut niin paljon huonoja uutisia että loppuvuosi pitäisikin olla täällä sitten ihan pelkkä plussa-aaltoa!! ++++:whistle:
 
Feufollet, harmi et sullakaan ei ovulaatiota oo tuloillaan... Tiedän, miten masentavaa on nähdä siinä ruudulla vaan tasainen rivistö palluroita ja kuulla, et mitää mahkuja ei raskautumiseen siinä(kään) kierrossa juuri ole. Mut nyt vaan tehokkaammat tutkimukset ja hoidot kehiin! Eikä sitä tiedä, jos kuitenkin tässäkin kierrossa olis onnea! Voihan se ovispäivä olla vielä edessä? =)

Kattimattis, kiitos tiedosta ja tsempistä - munatorvien aukiolotutkimus menikin tosi kivuttomasti! Eli feufollet, jos on sulla edessä, ei huolta. Mä juuri ja juuri tunsin pienen nipistyksen alavatsassa, ei muuta. Nyt on kaikki ok ja töissä paahdan (tosin nyt pikku breikki... ;) )

Eli munatorvet on tutkittu ja siellä suunnalla kaikki ok! Sain myös labratulokset samalla ja nekin oli oikeestaan positiiviset. Niistä selvis, et mulla ei ole tyypillistä PCO:ta, koska kaikki arvot oli ok - eli LH, FSH, androgeenit, insuliinit, jne. Myös kilpirauhasen testit oli ok. Eli lääkäri sanoi, et mulla on matalat estrogeenitasot ja sen lisäks ovulaatiota ei todennäköisesti tapahdu - eli LH ja FSH piikit taitaa puuttua vai mitä ihmettä sit onkaan, kun en vaan ovuloi? Joku hormoonitasojen häikkä mulla on. Silti tulokset oli oikeestaan iloiset, koska pelkäsin et mulla on se PCO ja kaikki mahdolliset hormonit sekaisin insuliinia myöden. Ja oli niin "sairas" olo sen edellisen PCO diagnoosin jälkeen ja luulin, et kaikki on ihan sekaisin. Nyt sain oikeestaan melko lailla terveen paperit. =)

Nyt vaan ootellaan simppatulokset ja sit varmaan nappia naamaan ens kierrolla! Ei se tunnu enää niin kovin pahalta, vaikka olishan sitä halunnu luomusti lapsia tehdä... Mut kun ei kroppa suostu, niin otetaan sit purkista apua.

+++++++++++++++++++++ kaikille! =)
 
Nehän oli kyllä minunkin mielestäni lähes hyviä uutisi mitä Amanda sai. Nyt on ainakin varma tieto että on tod.näk. mahdollisuus tulla raskaaksi! Toivotaan että miehesi testit näyttää yhtä hyviltä ja että pillerit auttavat vauvan alkuun!!! :flower:
 


Scrat...............30v. .........kp3/28-38........yk8......
Innuli...............31v. .........kp4/25............yk14....
Marienna..........30v. ........kp6/28-32.........yk5......
Feufollet..........33v. .........kp8/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp9/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. ........kp9/27-28.........yk9.....
Sintti-79...........31v. ........kp9/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. ........kp10/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp11/30-51.........yk11.....
Viu...................30v. .......kp12/28-36.......yk11.....
Sunny80..........30v. ........kp12/32..............yk4.......
Mma Ramotswe.34v.........kp16/28............yk15.....
hanipöpö...........30v. ........kp16/26-28.......yk4.....
KattiMattis........30v. ........kp30/30...........yk~2,5v...
aamuyö.............32 v........kp33/25-26.......yk3....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Morjens!

Mukava loma takana ja jo nyt oon ihan uuden tarpeessa... Reissussa bongasin ovislimat ensimmäisen kerran yli vuoteen. Miten sitä ihmislapsi voikaan niin ilahtua moisesta! Muruni kanssa ollaan aina oltu tosi avoimia toisillemme ihan kaikesta, mutta tämä kuulemma kuuluu niihin juttuihin, joita ei ole ihan pakko jakaa tai esitellä. :D
Täällä vaan sama nega-tuuli hönkii... Onneksi muilla saroilla menee näköjään paremmin, ainakin Amandan uutiset kuulostaa hyviltä. Mitä nappeja sulle määrättiin? Toivoisin itsekin niiiiin, että saisi jonkun diagnoosin edes joltain taholta.
Mutta diagnooseja, tutkimuksia, hoitaja ja muita odotellessa muistin, että olis yks elämä tässä elettävänä ja syksyn innoittamana ilmoittauduin työväenopistolle ja selailen innolla matkaopasta tulevasta talvilomakohteestamme. :)
Tsemitän terveyskamppanjoita ja lupaan itsekin ryhdistäytyä kesän jäljiltä. :wave: MR
 
Eiliset uutiset oli tavallaan positiivisia - tai ainakin paljon on tutkittu ja melkein kaikki ok. Mutta tänään iski joku ihme masennus-alakulo-surumieli ja kun ajelin autoa, aloin vaan itkemään. En tiedä oliko vauvakutsuilla jotain tekemistä asian kanssa... Mutta luulen, että jotenkin myös tunteet purkautui, kun pelkäsin aiemmin, että ne tutkimustulokset vois olla tosi pahojakin, kun PCO on aiemmin diagnostoitu. Ja tänään huoli jotenkin purkaantui. Nyt voi vaan odotella. Lääkäri ei vielä sanonu, mitä lääkkeitä alan syömään, vaan ne määrätään sit seuraavalla kerralla. Mut koska en ovuloi, ilmeisesti ne on Clomeja? Selviää sit parin viikon päästä!

Veit jalat suustani MR tuon loppukommenttisi kanssa. Tänään just mietin, että kaikkea kivaa on tulossa ja menossa, joten en anna tän lapsiasian pyöriä koko ajan mielessä. Mäkin aloitin yhden uuden harrastuksen ja sen parissa menee aikaa. Mietin myös paljon duunijuttuja, plänäilen tulevaa reissua ja täytän päivät kaikella kivalla puuhalla. Tuli lapsi sitten milloin tahansa, näistäkin päivistä haluan iloita! =)
 
Hoh hoijaa...viimesiä viedään. Luojan kiitos tää odottelu alkaa kohta oleen ohi ja pääsee taas keskittymään muihin juttuihin!! Mun on ihan pakko listata tähän näitä "oireita" joita on ollut tässä kierrossa piinailuvaiheessa. Ja todellakin siis vaan sen takia et ens kierrossa näkee mikä on totta ja mikä ei! Kaks testiä oon siis tehny ja molemmat negoja eli mistään raskausoireista ei ole kyse!! :kieh:

* ovis tiistai kp 14, nyt perjantai kp 31...ei vielä tuhruttelua.
* muutaman päivän välein menkkakipua lievänä, viiltelyä munasarjoissa ja alaselkäsärkyä
* parina päivänä aikas kovatkin mahakivut
* välillä päänsärkyä
* yhtenä päivänä koko päivän etovaa oloa
* närästystä
* lämmöt 37,2-37,5
* palelua
* väsyttää koko ajan
* huimaa välillä
* erikoisin juttu on, että tissikipu loppu viime viikonloppuna ja tuli eilen takaisin!

Repikääs siitä ja täällä ei edes olla paksuna! Jösses! Ikinä ei oo tällasta kiertoo ollu, yleensä hyvinkin oireetonta. Ja oon noita lugeja käyttäny jo monta kiertoo ettei luulis niistäkään johtuvan. Huh huh...Mitähän sitten tapahtuu, jos joskus on raskaana??:p
 


Scrat...............30v. .........kp4/28-38........yk8......
Innuli...............31v. .........kp5/25............yk14....
Marienna..........30v. ........kp7/28-32.........yk5......
Feufollet..........33v. .........kp9/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp10/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. ........kp10/27-28.........yk9.....
Sintti-79...........31v. ........kp10/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. ........kp11/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp12/30-51.........yk11.....
Viu...................30v. .......kp13/28-36.......yk11.....
Sunny80..........30v. ........kp13/32..............yk4.......
Mma Ramotswe.34v.........kp17/28............yk15.....
hanipöpö...........30v. ........kp17/26-28.......yk4.....
KattiMattis........30v. ........kp31/30...........yk~2,5v...
aamuyö.............32 v........kp34/25-26.......yk3....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 


KattiMattis........30v. ........kp1/30...........yk~2,5v...
Scrat...............30v. .........kp5/28-38........yk8......
Innuli...............31v. .........kp6/25............yk14....
Marienna..........30v. ........kp8/28-32.........yk5......
Feufollet..........33v. .........kp10/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp11/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. ........kp11/27-28.........yk9.....
Sintti-79...........31v. ........kp11/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. ........kp12/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp13/30-51.........yk11.....
Viu...................30v. .......kp14/28-36.......yk11.....
Sunny80..........30v. ........kp14/32..............yk4.......
Mma Ramotswe.34v.........kp18/28............yk15.....
hanipöpö...........30v. ........kp18/26-28.......yk4.....
aamuyö.............32 v........kp35/25-26.......yk3....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Niin samaa mieltä kuin Sannuli, kyllä nyt olisi korkea aika jo saada lisää plussia tältä listalta! Tuossa kesällä oli jo kiva putki päällä. Kattimattis mä olen miettinyt ihan samaa, että mitäköhän oireita sitten on kun oikeasti on raskaana. Mulla esim rinnat paisui viime kierrossa ihan mahottoman paljon ja ovat melkein jääneet sellaisiksi. Väsymyksen ja muut tuossa loppukierrosta voin laskea orastavan flunssan piikkiin (joka on nyt siis päällä) mutta rintojen turpoaminen ei taida mahtua siihen diagnoosiin?

Ihan hyvillä mielin kuitenkin tähän kiertoon. Näyttää siltä, että ollaan isännän kanssa hyvin ja yhtä aikaa kotona niin on toivoa aktiivisesta peittojen heilumisestakin. Tosin tää mun räkikseni pitää saada pian pois. Aloitin nyt greippimehun, foolihappo on ollut käytössä jo pitkään ja vehnänalkioöljy viime kierrosta. Katsotaan.....
 
Pikapäivitys. Kävin eilen ultrassa ja oikealta puolelta löytyi sellanen 13mm follikkeli...eli oviksen metsästysaika ois ens viikolla. Keskusteltii jo ivf-hoidon aloittamisesta, eli jos ei nyt tärppää niin sit ens tai viimeistään seuraavassa kuussa kokeillaan sitä.

Metsästysonnea muillekin!
 


KattiMattis........30v. ........kp2/30...........yk~2,5v...
Scrat...............30v. .........kp6/28-38........yk8......
Innuli...............31v. .........kp7/25............yk14....
Marienna..........30v. ........kp9/28-32.........yk5......
Feufollet..........33v. .........kp11/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp12/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. ........kp12/27-28.........yk9.....
Sintti-79...........31v. ........kp12/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. ........kp13/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp14/30-51.........yk11.....
Viu...................30v. .......kp15/28-36.......yk11.....
Sunny80..........30v. ........kp15/32..............yk4.......
Mma Ramotswe.34v.........kp19/28............yk15.....
hanipöpö...........30v. ........kp19/26-28.......yk4.....
aamuyö.............32 v........kp36/25-26.......yk3....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 

Yhteistyössä