**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**



Marienna..........30v. .......kp1/28-32.......yk5......
Feufollet..........33v. .......kp3/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp4/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. .......kp4/27-28.........yk9.....
Sintti-79..........31v. .......kp4/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. .......kp5/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp6/30-51.........yk11.....
Mma Ramotswe.34v.........kp11/28............yk15.....
hanipöpö..........30v. .......kp11/26-28.......yk4.....
Innuli...............31v. .......kp24/26-27.......yk13....
KattiMattis........30v. .......kp25/30...........yk~2,5v...
aamuyö............32 v........kp28/25-26.......yk3....
Viu..................30v. .......kp34/28-36.......yk10.....
Sunny80..........30v. .......kp39/31............yk3.......
Scrat..............30v. .......kp71/28-38........yk7......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki ihanat naiset!

Onpa ollut todella pitkä aika kirjoittamisesta. Olen yrittänyt seurata maailman menoa, paljonhan täällä on tapahtunut ja uusia naamoja (tai nimiä) mukana. Tervetuloa kovasti! Mulla on ollut viimeinen kuukausi töiden puolesta ihan infernaalinen: vuoden ajan tuolla kulisseissa tekeillä ollut projekti näki julkisuuden pari viikkoa sitten ja olen ollut täysin naimisissa sen kanssa. Nyt alkaa toistaiseksi helpottaa joten ehkä jotain muutakin elämää taas vähitellen....

Marienna voi miten toivoisin sulle plussaa! Nyt on niin paljon alavirettä liikenteessä, että tarvittaisiin yksi iso valonpilkahdus!

Me ei vielä olla hakeuduttu hoitoon :rolleyes: mutta on kyllä tosi hyvä lueskella näitä teidän muiden kokemuksia koska kierto kierrolta se vaihtoehto on aina lähempänä. Olen päättänyt, että vuodenvaihteen jälkeen ryhdytään siihen rumbaan, koska silloin meillä on todellista yrittämistä vuosi takana. Mieskin on jo alkanut puhua myös siitä adoptiovaihtoehdosta. Mä olenkin aina ollut sitä mieltä, että kyllä maailmassa lapsia on, meille kans.

Oon mielestäni ollut aika reipas koko ajan ja ajatellut kauhean positiivisesti ja ollut oikeasti vilpittömän iloinen myös näistä lähipiirin raskauksista (oma sisko ja miehen veljen vaimo). Mutta kyllä se on joskus tosi vaikeaa kun äitini hössää nyt pussilakanoita, potkupukuja ja ties mitä siskon pian syntyvälle esikoiselle. Yhtenä päivänä tuttuni, joka sai kolmannen lapsensa vähän päälle 3kymppisenä totesi, että viimeisin raskaus oli vaikein kun ikää oli jo yli 30. Ja kehotti ettei kannattaisi niin kauaa odottaa lasten hankkimisen kanssa koska iän myötä raskaus on äidille raskaampaa. Olisin voinut motata!:kieh: Kaiken hyvän päälle vielä eilen eräs miehen kaveri kommentoi meidän remonttiamme, että tännehän mahtuu vaikka puolitusinaa lapsia (tietämättä mitään meidän yrityksestämme). No niin mahtuisi mutta jos nyt vaikka se yksikin ensin!

ON: Täällä kiukkuamisen keskellä odottelen siis menkkojen alkamista ja koska olen myös testien suurkuluttaja niin aloitin aamutestit jo keskiviikkona :ashamed: Ke aamuna oli mun mielestä selvä jokin, luultavasti viivanpaikka. Miehen mukaan ei mitään. To ja pe ei mitään (edes pe CB testiin) eikä tänäkään aamuna mitään. Rinnat ovat aika tuhdissa kunnossa (tuskin mahdun liiveihin), jotain vatsaoireita mutta hyvin voi kaikki vaan viitata lähestyviin menkkoihin. Ainoa aidosti uusi fiilis on se, että viinilasi jäi eilen juomatta. Tuntui, että puolesta lasista lempparivalkkaria tuli jo huppeliin ja huono olo, loput heitin sitten menemään. Ehkä tää on vaan psykosomaattista kun on lukenut, että se voisi olla yksi raskausoire. Ei nyt ole mitään suurta syytä kuitenkaan olettaa, että tärppäisi.

Nyt lähden juoksulenkille niin maailma on taas vähän kirkkaampi sen jälkeen!
 
scrat, sunny, viu, marienna ja aamuyö peukut pystyssä että kaikilla teillä tärppää eikä taas tuu mitään kurjaa nega-aaltoa!!! ++++ :whistle:

ON: nyt on jotenkin vaan tyhjä ja väsynyt olo tähän yrittämiseen, kai mä nyt vaan odotan sitä lääkäriaikaa. Tuntuu jotenkin turhalta edes laskea koska mahd. ovis aika on (vaikka onhan se tässäkin kierrossa ihan mahdollista että tärppi tulis ainakin kiertojen lyhentymisen takia...) Olishan se hienoo jos lääkäri sanoiskin 3 viikon päästä että sähän ootkin jo raskaana!!! (ja taas mä elättelen turhia toiveita, että saa sitten taas pudota korkealta ja kovaa)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!! Ja plussapuhureita!!! :kiss:
 
scrat, sunny, viu ja aamuyö hoitakaa homma kotiin, mä lähden seuraavalle kierrokselle ja lokuplussaa tai aikaisin testattua syysplussaa :LOL:metsästämään.

Tänään siis kp1, ihme kyllä olen ihan suht ok asian kanssa, se keskenmenouni ja tuntemusten loppuminen vaikutti niin, että kapeista viivoista huolimatta ei tullut tänä aamuna epätoivoa kun heräs siihen, että onhousut märät.

Siirryn siis huutelemaan penkiltä ja kannustamaan, kohta alkaakin jo taas tikutus ja se koko rumba :p.
 
Huomentapäivää!

Marienna voi sentään :hug: sitten vain häntä pystyyn ja kohti uutta kiertoa! On se kummallista miten oma pää välillä valmistaa näihin uutisiin ja välillä ei.

Olen kuullut että jos kipu rinnoissa on raskausoire ne ovat olleet monella todella pinkeät ja kosketusarat. Mulla tämä on vielä ihan siedettävää. Eli sattuu kun liikkuvat, törkkää sormella :rolleyes: tai painaa kädellä. Vähän kuin olisi tehnyt rankan lihastreenin pari päivää sitten. Kipu ei vaan osu ihan siihen lihasten alueelle. Ja tosiaan ensin olivat turvoksissa ja pinkeät, ihan selkeästi kasvaneet. Nyt enää hieman turvoksissa. Tällainen kipuilu on mulle ihan normaali ennen menkkojakin ehkä noin puolessa kierroista. Äärimmäisen mielenkiintoista :LOL:

Innuli urgh noi kommentit on maailman ärsyttävimpiä.. muhun kolahtaa jotenkin eniten nuo että "eikös kohta ala tulla kiire" tai "pitäisi vähän miettiä minkäikäisenä lapsia tekee, nainen ei ole hedelmällinen kovin vanhaksi" Näinpä... Tokihan en sitä itse tiedä. Ei ole käynyt mielessäkään :kieh:

( . ) Tänä aamuna ensimmäinen kunnon menkkavihlaisu pitkästä aikaa. Jospa jotain tapahtuisi. Energiataso on tällä hetkellä melko korkea. Terveellinen ruoka ja liikunta tekevät tehtävänsä. Tosin ärsyttää välillä suunnattomasti kun töissä on niin kiire, ettei sitten ehdi jumppaan. Ja mä oon tosi huono kiskomaan itseäni yksin lenkille jos olen jo kotiin jumahtanut.

Nyt vähän ulkoilemaan.
 


Marienna..........30v. .......kp2/28-32.........yk5......
Feufollet..........33v. ........kp4/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp5/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. ........kp5/27-28.........yk9.....
Sintti-79..........31v. ........kp5/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. ........kp6/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp7/30-51.........yk11.....
Sunny80..........30v. ........kp8/32..............yk4.......
Mma Ramotswe.34v.........kp12/28............yk15.....
hanipöpö..........30v. ........kp12/26-28.......yk4.....
Innuli...............31v. ........kp25/26-27.......yk13....
KattiMattis........30v. ........kp26/30...........yk~2,5v...
aamuyö............32 v........kp29/25-26.......yk3....
Viu..................30v. ........kp35/28-36.......yk10.....
Scrat..............30v. .........kp72/28-38........yk7......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen illalla tuli taas ihan kauhee itku ja ahdistuskohtaus, iltaisin tuntuu aina jotenkin niin masentavalta ja ahdistavalta :'( Onneksi meillä mies jaksaa sentään vielä olla positiivisella mielellä ja lohduttaa. En tiedä sitten ymmärtääkö hän kuitenkaan täysin kuinka paljon tämä mua ahdistaa. Jotenkin tuntuu välillä niin ylitsepääsemättömän raskaalta kun pitäis saada laihdutettua, eikä saisi juoda kahvia eikä alkoholijuomia ja olla polttamatta, syödä terveellisesti ja liikkua yms yms... Äh taas kerran ruikutan teille, no koittakaa kestää.
 
Täälläkin on olo ollut tasasen masentunu...Pelottaa ihan hulluna testata, mutta pakkohan se on. Miten sitä sais itteensä aina loppukierrosta niskasta kiinni eikä pyöris tässä karmeessa itsesäälissä...? Mitään ei huvita tehdä ja olo on ihan voimaton...huoh...Loppukierrosta on lämmötkin aina niin koholla, että kaippa sekin tekee niin nuutuneen olon. Tänäkin aamuna 37,5. Ei ihme ettei jaksa mitään...Jos menis vaikka vaihteeks päikkäreille, väsyttää ihan vietävästi. Mariennalle :hug:
 
Aloitetaanko yhteinen terveysprojekti :)? Mä en ole kokonaan lopettanut polttamista, nyt menkkojen aikaan olen tossa pihalla istuksinut ajattelemassa miten noista omppupuista sais ensi syksynä vaaville sosetta :D ja siinä samalla polttamalla vaikeuttanut sitä lapsensaantia. Painoa olis vielä tiputettavana. Syömisten suhteen en ole sentään porsastellut kuin oikeastaan menkkojen aikana nyt muutamaan kuukauteen.

Sannuli, ymmärrän vaikken osaa edes kuvitella yk 11, ja miten pitkältä ajalta se tuntuu. :hug: Mutta ymmärrän, että se tuntuu varmaan siltä, että kiipeäis vuorta ylös eikä sumulta yhtään näkis missä se huippu on. Välillä on kiva levähtää jossain kielekkeellä kun näkee maisemia, mutta sitten ne maisemat taas menee piiloon ja näkyy vaan se yläpuolella oleva sumu. Taas kiivetään. Mä olen kiitollinen siitä, ettei miehet välttämättä ymmärräkään. En usko, että niillä samalla lailla oliskaan voimia olla siinä tapauksessa uskomassa ja vakuuttamassa, että kyllä se tästä.

KattiMattis toivotaan, että väsymys ja lämmöt on jotain ihan muuta :), mutta jos ei niin sitten jää se toinen mahdollisuus, jatkaa vaan. Mä en muista kerroitko silloin mitä hidasteita teidän vauvahaaveille on ilmenny? Oon myös aika noviisi, etten ymmärräkään poimia kaikista kommenteista mihin mikäkin hoito tai lääke liittyy.

ON: mulla on nyt ne nännit kipeet :p, harmi että se liittyy näihin menkkohin :LOL:. Mulla on aivan karmivan törkeän kiireinen syksy edessä ihan jouluun asti. Olen tänään tehnyt tässä struktuuria, millä saisin mahd. vähällä vaivalla ja organisoidusti kaiken hoidettua niin, että jäis rentoutumis- ja oloaikaa. Olen valitettavan inspiraatiopohjalta tekevä ihminen ja äärimmäisen tehokas tarvittaessa, mutta sitten tekemättömät painaa aina kuitenkin.

PS. oletteko itsellänne huomannut, että munasarjanne ovuloisivat eri aikoihin. Eli huomaatteko tyyliin, että oikea ovuloisi kp 12 ja vasen kp 20, että olisi heittoja? Mä rupesin miettimään kiertojani ja jos mä olenkin bongannu ovikseni väärin, vois olla mahdollista, että toinen sarja olis nopeampi ja toinen hitaampi. Kesä- ja elokierrot kun olivat pidempiä.
 
Mulla nyt loppui menkat eli menossa kp8 tätä kiertoa kiertoni oli vaihteeksi 32pv.
Katsotaan jos tässä kierrossa yritys vaikka pääsis alkaan.
Odottelu rassaa minua toinen hokee aina et lokakuussa. Vaikka sovittuna oli syys-lokakuun aikana. Ei halua et kalenterin mukaan mentäis vaan silloin,kun tuntuu siltä.En tiedä enään mitä pitäis tehdä.
No onneksi on heppa jonka kanssa pääsee tuuletaan päätään säännöllisesti ja unohtaan kaikki arkiset asiat.
 
Marienna, voi harmitus, et menkat alkoi... :( Mutta sulla on loistava asenne! Uutta yritystä vaan putkeen! Kun kierto on noin tarkka, ovulaatio on hyvin mahdollinen. Pidän peukkuja et tämä seuraava on tärppikierros! =)

Terveysprojekti kuulostaa hyvältä - I'm in!!! Sannuli ja Marienna teidät on haastettu mukaan!! Mä oon hoikka enkä tupakoi, mut PCO:n takia vähähiilarinen ruokavalio olis paras ja huomaan et auttaa akneenkin. Oon vaan ollu super huono noudattamaan sitä nyt vikan kk aikana ja se näkyy naamassa... Nyt päätin, et tähän kiertoon otan sen tiukasti käyttöön! Hitto, kun pitää olla niin perso makealle ja kaikenlaisia bileitä = alkoholia&hillarivoittoista ruokaa on tullu kitattua... Nyt yritän tsempata ja noudattaa sitä kunnolla! Tässä kierrossa nappailen myös yrttilääkkeitä, foolihappoa ja muita hivenaine-vitamiinikomboja ja mikä tärkeintä liikun ja NUKUN riittävästi ja koitan ottaa iisisti töissä. Ja kaikki tää tietty iloisin mielin. Argh, kuulostaa vaikeelta, mut yritän...

Sannuli, tiedän noi ikävät tuntee... Mut ihana kuulla, et mies osaa tsempata ja on hyvällä fiiliksellä! Meillä on ihan sama kuvio. Mies on tosi luottavainen, ottaa iisisti eikä pohdi asiaa paljoakaan. Tosin molemmat tiedettiin, et mulla voi olla vaikeuksia tulla raskaaks, joten yllätyksenä ei tullu kummallekaan. Silti mulle tää on kova pala ja aina on vähän surettanut se, että mitä jos en tuu helposti tai ollenkaan raskaaks. Mies onneks luottaa sit onneks munkin puolesta. =)

Kattimattis ja Innuli, pidän peukkuja et saatais teistä plussaajat! =) Innuli toi utelu ja kysely on tosi järkkyä ja osuu ja uppoaa tosi terävästi. Mä oon onneks säätyny pahimmilta, kun miehen kans ollaan oltu vasta niin vähän aikaa sekä yhdessä että naimisissa. Silti joltain puolitutuilta kuulee noita ja viimeks yks duunikaveri tokas mulle tällä viikolla, et "aiotkos hankkia ison perheen?". Heitin vaan suoraan takas jonkun ympäripyöreen vastauksen ja kommentin siitä, et ei kait ne lapset oo ihan tilaustavaraa. Muuten annoin sen kommentin mennä toisesta korvasta sisään ja hui hai toisesta ulos. Silti kun murehtii jo asiasta, ei tarttis tollasia iskuja vyön alle.

On se karmeeta, et vaikka ei haluis verrata itseään muihin ja osaan kyllä iloita muitten raskaus- ja vauvauutisista, niin silti muitten vauvauutiset on aina vähän kovia... Taas kuulin parin tutun/kaverin olevan raskaana. Meillä on useampi kaveripariskunta menny lähi aikoina naimisiin ja yrittävät (enemmän tai vähemmän avoimesti) lasta. Ja niin itsekästä kuin se onkin, toivoisin niin että tulisi raskaaks samoihin aikoihin kuin muutkin. Olis niin ihana jutella vauva-asioista muitten kans ja kokea se elämänmuutos yhdessä. Varsinkin kun suurella osalla mun kavereista on jo lapsia ja tuntuu et on hurja kiire tulla raskaaks. Ärsyttävää, kun ei osaa ottaa rauhassa tätä asiaa.

Mutta jos hurjan kovaa jotain toivoo, niin eikö sen unelman voisi saavuttaa?
 
Terveysprojekti kuulosta hyvältä!!! Koitetaan tsempata toisiamme silläkin saralla niin eiköhän se onnistu! =)

Minäkään en ole lopettanut tupakanpolttoa kokonaan, muuta kuin nyt tällä viikolla olen ollut jopa 6 päivää polttamatta ja koville se on otttanut, voin myöntää. Tiedän kyllä tupakan haitat ja vaarat, mutta mulla on ihan se tilanne että jos lakkaan polttamasta on edessä lihominen ja sekös vasta tärppiä heikentääkin. Kauhee noidankehä!!! Nyt suunnitelmissa on kuitenkin vähentää tupakointi korkeintaan 3 tupakkan päivässä ja pääasia on että saan painoa vähintään 10 kiloo pois mieluummin tietysti vielä enemmänkin saa tippua!
 
Sannuli mä lähden tohon mukaan!

3 tupakkaa päivässä ja 10 kiloa pois! Mä lopetin muutama vuosi sitten ja lihoin 14 kiloa. Nyt oon taas vuoden polttanu, laihtumatta tosin :LOL:, että ei ois kannattanu alottaa uudelleen.

Tehdään niin, että kumpikin merkkaa nyt johonkin vihkoon tai johonkin lähtöpainonsa ja raportoidaan täällä sit vaan tyyliin -1 tai +-0. Koska hormonaalisia muutoksia on aina menkkojen yms. aikana ja ne vaikuttaa painoon esim. mulla +-3 kg niin kantsii seurata kuin alas maksomissaan viikossa aina pääsee. Mutta otetaan vähittäispunnituspäiväksi sunnuntai, että nähdään tuleeko viikkojen aikana mitään pysyvää. Mulla ehkä toi tupakkajuttu tekee tiukkaa ilman vauva-jo-mahassa-motivaatiota, joten asetan ittelleni sakkokierroksen: joka ylimääräisestä tupakasta 1km lenkkiä per päivä. 5 tupakkaa päivässä tekee siis illalle 2 km lenkin (apua). Tulee siis hyötyöä molemmin päin :).

Ja Amanda laita sä kanssa joku sellainen tavoitejuttu, katotaan sitäkin sunnuntaisin! Eihän kaikilla tarvi olla samat tavoitteet, yhteinen fiilis vaan!
 
Viimeksi muokattu:
sannuli :hug: toivottavasti se sieltä taas helpottaa kun kierron puoliväli lähestyy.

marienna mä en huomaa ovulointeja muutenkaan. tai aina kun luulen bonganneeni oviksen, niin kierto venyy jonnekkin käsittämättömiin lukemiin. Tosin oon joskus miettinyt tota samaa kun yleensä pitkissä kierroissa tuntuu ovis oireita useamman kerran. Jos toinen ei sitten oikein toimikaan..

Minäkin voisin lähteä mukaan haasteeseen. Käynnissä on tosiaankin jo jonkinlainen projekti saada painoa tippumaan kymmenkunta kiloa alaspäin ja pysymään siellä. Päätavoitteena kuitenkin syödä terveellisesti ja muistaa myös liikkua. Kumpikaan ei ole minulle pakkopullaa, mutta itsekuri on uskomattoman huono ja jään vähän väliä koukkuun sokeriin ja karkkeihin :x.

Tupakkaakin poltan silloin tällöin sen voisi toki jättää kokonaan pois (en päivittän ja uskottelen itselleni että en ole enää koukussa..). Viinilasillisesta tai kahdesta silloin tällöin en aio luopua, mutta suurempien määrien juominen minimiin. Mulla nollataso on nyt sitten tämänhetkisestä alimmasta painosta (tänään se ei ollut, mutta en viitsi ottaa tuota heilahtelua aloitustasoksi).

Viimeinen tero kuurista tänään. Tissit ovat edelleen kipeät. Nyt sitten kohta kp1 pitäisi saapua. Peinellä jännityksellä odottelen mitä tapahtuu.
 
Marianna, hyvä idis! Mäkin voin raportoida sunnuntaisin, niin tulee vähän painetta lisää. :D Tavoitteet voi tosiaan olla erilaisia! Tärkeintä on se, että joutuu pistämään itsensä likoon ja tsemppaamaan tän haaveen eteen. Miten se onkin niin, et kun jostain on pakko luopua, se on entistä houkuttelevampaa!! Aiemmin hiilarit jäi helpostikin pois ja talvella iho oli hyvä, mut nyt ei millään meinaa jäädä leivät, pastat ja karkit syömättä... Äh, nyt otan niskasta tiukan otteen! Tsemiä teidän kaikkien tupakkalakkoihin ja painonpudotuksiin! Jos saa suositella, niin hiilarit minimiin, aerobista liikuntaa ja unta riittävästi - paras kombo ehdottomasti! =)
 
Mainiota scrat! Mukaan vaan! =)

Hihii, mahtavaa, että on jotain mittailtavaa ja seurattavaa tässä alkukierrossakin, tää on aina niin puuduttavaa aikaa sinne ovikseen asti ja sitten täyttä tuskaa seuraaviin menkkoihin. Säästöön jäävät tupakkakulut voikin sitten laittaa sivuun, tuppaa noista testeistä meikäläiselle tulemaan hiukkasen kuluja :rolleyes:, kaikkeen voi jäädä koukkuun :LOL:

Mä olen jo yli kuukauden syönyt seuraavalla tavalla ja aion jatkaa:

- aamusmoothie -juoma 3-5 dl, koska tulee suunnitteen laitettua noi ainekset (1,5 dl täysmehu, 1 dl rasvaton maito, 1/2 purkkia maitorahka, 1 dl jäisiä marjoja, 2 dl all bran tai all bran + muroja) tämä siksi, että en ole mikään aamupureksija :)

- lounas lautasmallin mukaan

- klo 17 salaatti (kasviksia-salaattia, joku proteiini esim. kana/katkarapu/liha, ja joskus 3% feta, joskus kevytkastike)

- klo 19 maissa täysmehu ja ruisleipä

- klo 22 jugurtti tai minismoothie ja välillä ruisleipä

salaatti ja leivät on saattanut vaihtaa paikkaa joskus ja usein syön erilaisia hedelmiä iltaisin, pitäisi niitä vähän varoa, aika paljon tulee sokeria sitä kautta. Kahvia menee n. 3 kuppia/pvä. Alkoholiahan mä juon tosi harvoin useampaa kuin 2 annosta, eli saunaolutta menee se kaksi per 1-2 viikkoa ja punkkua lipittelin nyt parina arvioituna kiinnittymisiltana lasillisen, tai no sen 12 cl. Noi syömiset ja juomiset on siis ihan ok, ja paino putoskin elokuussa sen 3 kg, mutta liikkumista on ollut vaan se pari kertaa viikossa.

Kasvirasvan määrästä olen vähän huolissani : /. Mun ongelma on aina ollut se, etten tykkää rasvasta (öljyistä, levitteistä tai edes voista, mikä tietty on eläinrasva) ja sitten se, etten oikein voi syödä leipää, mikä on hyvä välipala (pitää nälkää, jottei tule mupellettua muuta) ja olen ollut aina tosi epäsäännöllinen syöjä. Siksi olenkin ollut tosi ylpeä ittestäni, että olen näin muuttunut. Pitäis vielä sitä rasvatasapainoa miettiä.
 
Huomenta!

Nega testattu...Eipä tullut yllätyksenä...Viimesetkin oireet loppu eilen. Mieluiten olisin ollu testaamatta ettei tarvis sitä tikkua tuijotella ja pyöritellä, mut pakko mikä pakko...No, reilun kahden viikon päästä uuteen koitokseen ja ens kierrossa varmaan jo ottaakin rauhallisemmin, kun on jo yks inssi takana.

Marienna Sehän se tässä hauskaa onkin, kun mitään "esteitä" ei olla löydetty. Kaikki on niin priimaa, kun vaan voi olla!

Mä oon jotenkin niin kovettunu tän yrittämisen aikana, että mulla ei enää riitä edes kyyneleitä tai raivoa, kun saa sen negatestin. Menkkoja odotellessa siis...

Mä taidan skipata teidän elämäntaparemontin ja seurata mielenkiinnolla vierestä mitä tapahtuu! En oo ylipainoinen, ennemminkin hoikka, en polta ja viime aikoina on juominenkin ollut hyvin vähäistä. Vai pitäsiköhän ennemminkin laittaa elämä ihan retuperälle, jos se auttais? Kaikkee muuta onkin oikeestaan jo kokeiltu! ;)
 


Marienna..........30v. .......kp3/28-32.........yk5......
Feufollet..........33v. ........kp5/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp6/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. ........kp6/27-28.........yk9.....
Sintti-79..........31v. ........kp6/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. ........kp7/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp8/30-51.........yk11.....
Sunny80..........30v. ........kp9/32..............yk4.......
Mma Ramotswe.34v.........kp13/28............yk15.....
hanipöpö..........30v. ........kp13/26-28.......yk4.....
Innuli...............31v. ........kp26/26-27.......yk13....
KattiMattis........30v. ........kp27/30...........yk~2,5v...
aamuyö............32 v........kp30/25-26.......yk3....
Viu..................30v. ........kp36/28-36.......yk10.....
Scrat..............30v. .........kp73/28-38........yk7......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Marienna ja KattiMattis :hug: :hug:

Sannuli, koeta kestää! Taidanpa tietää ainakin osittain, miltä susta tuntuu... Kierrosta toiseen saa olla vahtimassa omia elintapojaan ja potemassa huonoa omaatuntoa milloin mistäkin pikku lipsahduksesta, vaikkei edes ole mitään takeita, että koskaan tulee tärppäämään. Ja samaan aikaan ympärillä kaikki raskautuu niin että simsalabim. :headwall: Olin juuri viikonloppuna ystäväni polttareissa, joissa tietenkin oli kaksi vauvamahaa... eikä siinä mitään, ihanaahan se on että toisilla onnistuu, mutta kyllä sitä väkisinkin tuntee kateutta ja alkaa miettiä, miksei meilläkin voi olla noin helppoa. Pahiten kirpaisi, kun toinen näistä onnellisista äideistä kertoi tulleensa uudestaan raskaaksi heti ekasta kerrasta ja vähän niin kuin vahingossa (heillä siis ehkäisynä imetys ja "varmat päivät"). Niin ne toiset... huoh. :(

Pitäisi varmaan itsekin liittyä tähän terveysprojektiin... Itse en tupakoi eikä mulla ei ole painoakaan pudotettavana, mutta pitäisi yrittää lisätä liikuntaa (olen todella huono liikkumaan :ashamed: ) ja syödä vähän monipuolisemmin. Jonkin verran olen jo tässä suhteessa ryhdistäytynyt, mutta en kyllä tarpeeksi. Kahvin olen nyt jättänyt kokonaan pois, ja yritän palata alkoholin suhteen takaisin 2 annosta kuussa -linjalle, kun kesällä tuli lipsuttua siitä aika pahastikin.

Marienna - mä ostin jokin aika sitten Cittarista sellaista vehnänalkio-pellavansiemenöljyä, jota lisään päivittäin jugurttiin teelusikallisen. Siitä saa hyvien rasvahappojen lisäksi myös E-vitamiinia, jonka pitäisi edistää hedelmällisyyttä. Ensimmäisellä kerralla maistui tosi ällöltä, mutta siihen tottui todella pian - nykyään suorastaan tykkään siitä mausta. Eli siinä ehkä yksi, mitä voisit kokeilla...? Sitähän voisi sekoittaa vaikka smoothien joukkoon.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Ai niin, joku kyseli niistä lapsettomuustutkimusten esitietolomakkeen kysymyksistä... Naisten lomakkeessa kysytään:
- pituus ja paino,
- yrittämisen aloitusajankohta,
- aiemmasta ehkäisystä (hormonaalisen ehkäisyn kohdalla myös käyttöajasta),
- aiemmista raskauksista,
- seksielämästä (määrä & laatu),
- kuukautisista (milloin alkaneet, kierron säännöllisyys ja pituus, vuodon kesto ja määrä, kuukautiskivut),
- sukuelinten sairauksista ja sairastetuista tulehduksista,
- muista sairauksista ja allergioista,
- sairaalahoidoista ja leikkauksista,
- säännöllisestä lääkityksestä,
- aiemmista hormonihoidoista,
- nautintoaineiden käytöstä (tupakka, alkoholi, huumeet),
- lähisukulaisten lapsettomuudesta ja toistuvista keskenmenoista
- aiemmista lapsettomuustutkimuksista ja hoidoista

Miesten lomake on pitkälti samanlainen (tietysti kuukautisten sijaan kysytään miesten anatomiaan liittyviä kysymyksiä).
 


Scrat...............30v. .........kp1/28-38........yk8......
Marienna..........30v. .......kp4/28-32.........yk5......
Feufollet..........33v. ........kp6/25-39.........yk9.....
Amanda77........33v. .......kp7/33-55.........yk5.......
Olivia-79..........31v. ........kp7/27-28.........yk9.....
Sintti-79..........31v. ........kp7/23-30.........yk14....
Zipuli...............32v. ........kp8/29-31.........yk6......
Sannuli79.........31v. .......kp9/30-51.........yk11.....
Viu..................30v. ........kp10/28-36.......yk11.....
Sunny80..........30v. ........kp10/32..............yk4.......
Mma Ramotswe.34v.........kp14/28............yk15.....
hanipöpö..........30v. ........kp14/26-28.......yk4.....
Innuli...............31v. ........kp27/26-27.......yk13....
KattiMattis........30v. ........kp28/30...........yk~2,5v...
aamuyö............32 v........kp31/25-26.......yk3....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Viu
Heippistä heijaa, täälläkin yksi työn riivaama kirjoittelua laiminlyövä. Mulla siis menossa nyt kp 10 ja yk 11, paitsi että ei kai meidän kohdalla voi mistään yrityskerrasta edes puhua:p
Suunnittelukäynti oli viime viikolla ja onneksi miehen kromosomit on kohdallaan, joten hoidot aloitetaan meidän omilla sukusoluilla. Tämän kierron loppupuolella alan popsia pillereitä, joilla vuoto ajoitetaan viikon alkuun. Toisena kiertopäivänä alkaa pistokset, neljän pistoksen jälkeen ultra ja siinä katsotaan annostusta. Pistoja tulee 7 -9 ja sit ilmeisesti viikolla 41 punktio ja istutus, mikäli kaikki menee hyvin.

Nopeasti siis asiat etenevät, tämä on vielä odotuskierto, mutta ensi kierrossa sitten on tosi kyseessä. Melkein jo harkittiin pistosten aloittamista tähän kiertoon, mutta haluttiin odottaa kaikkia testituloksia rauhassa. Lääkäri vielä tuumi, että jos mulla olis lapset jo tehtyinä, hän pyytäisi mua harkitsemaan munasolujen luovutusta, kun on kuulemma niin pirtsakka tuotantolaitos siellä käynnissä. Toisaalta voi hormoonihoidossa tuottaa ongelmiakin, jos munasarjat stimuloituna tuottaa hillittömän määrän munia. Olen siksi erikoistarkkailussa piikityksen aikana.

Odottavin mielin ollaan, jännittää ja toisaalta pelottaa. Ihanaa, että pian on oikeasti mahdollista, että ollaan raskaana ja toisaalta mielessä hiipii kauhu, että entä jos ei onnistutakaan. Mikrohedelmöityksessä lääkäri arveli, että meidän onnistumismahdollisuudet ovat 40%, mikä on kuulemma oikein hyvä luku. Voisi se minusta parempikin olla...

No, pakko vain heittäytyä ja uskoa että onnistutaan - ainakin joskus. Täytyy sanoa teille jotka hoitoon menoa pohditte, että vaikka uutiset olisivat musertavimmasta päästä (kuten nyt meillä), niin helpottaa se silti oloa, ja mulla iltaisat itkukohtaukset ovat jääneet ja surua voi työntää sivummalle, kun nyt on vaan pakko luottaa lääkäreihin, muuta ei voi.
 

Yhteistyössä