**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Siis miten ne lämmöt nyt menee- en ole kertaakaan aiemmin mitannut "siinä mielessä".. Normaali lämpöni on sellaiset 36,4 tai 36,6 mutta nyt on 37. Ei kuitenkaan ole kipeä olo. Vähän vain palelee. Voisinko siis kuvitella tämän raskausoireeksi, mitä sanotte? Ja yhden uuden oireen keksin tänään: minua röyhtäyttää helposti (tavallisesti ei). Vai mitä se sellainen on, kun ihan vähän meinaa röyhtäyttää. Onko se närästystä?

Heh, alan tulla jo luulotautiseksi, kun mennään kp 27:ssä...
 
Kuumetta: hyvältä kuulostaa :D :flower:
Minä mittailin lämpöjä ahkerasti, ja kyllä ne vaan koholle jäivät plussan myötä. Röyhtäily (kuivat röyhtäykset) alkoivat myös heti alussa, ja samoin ruokahalun kohteet muuttuivat. Mikäänhän ei tosin ole varmaa tässä vaiheessa, mutta lupaavalta ainakin kuulostaa!

Paljon tsemppiä myös muille, monella onkin nyt taas jännät paikat!
Ja Gitelle syntymäpäiväonnittelut etukäteen!!

Terveisin
kohta jo tositoimiin pääsevä
(ja lisäporukkaa plussanneiden puolelle täältä kovasti toivova)
~Tiila ja Nyytti: raskausviikkoja takana jo 37+4!
 
Tirlittan, onnea kihlauksenne johdosta! Tosi ihanaa! :heart: :heart:

Tiila, niin se aika vaan kuluu... Vastahan säkin täällä meidän kanssa piinailit. Kohta sullakin on oma nyytti kainalossa. Tulepa kertomaan tännekin kuulumisesi h-hetken jälkeen, jookos?

Kuumetta, eikös sullakin ollut Luget käytössä? Lugethan nostaa elimistön lämpötilaa ihan huimasti. Mulla esim. viime IVF-kierrossa lämmöt nousi johonkin lähes 37,5 asteeseen ja huiteli pitkän aikaa yli 37 asteessa. Myös muita Lugejen aiheuttamia oireita on rintojen ja vatsan turpoaminen, vatsan nippailut ym. oireet, joita saatta helposti luulla raskausoireiksi. Toivottavasti sulla oireet olisi kuitenkin "sitä itseään".
 
Kiitos kihla-onnitteluista :)

kuumetta kysyit sormuksesta, se on sileä ja valkokultainen.
Minä jännään kovasti puolestasi! Oireesikin kuulostavat niin lupaavilta.

gitte Hyvää huomista syntymäpäivää!! :flower: :flower: :flower:

Kaikille mukavaa ja hedelmällistä päivää =)
 
Keskiviikko 20.2.

Kuumetta 35v...........kp28/23-26.......yk18............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp12/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp6/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp30/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp39/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp22/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp23/30............yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp29/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Kuumetta: yhdyn edellisiin, oireesi kuulostavat tosi lupaavilta :) Mulla oli ensimmäisenä raskausoireena aivan käsittämätön palelu. Muistan kun tärisin viltin alla sohvan nurkassa monena iltana... En kyllä nyt muista oliko se ennen testiä vai testin jälkeen, mutta aivan alussa kuitenkin.

t. Emma ja nyt jo 5kk ikäinen palelun aiheuttaja :heart:
 
Hei

nopsaan vain ennen töihin lähtöä... Edelleen pidän toivonsyrjästä kiinni... kierto on jo nyt pidempi kuin varmaan vuoteen, mutta olen varma siitä, että nuo lääkkeet pidentävät sitä joka tapauksessa. Päätä särkee mutta onneksi helpottaa aina Paramaxilla hetkeksi.

Kiitos kaikille tsempeistä. Tirlittan, sormuksesi kuulostaa kauniille.

Voikaa hyvin!
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp16/28 ja huomenna on mulla sitten 39-vuotis syntterit,tervetuloa kaikki te rakkaat ystäväni kakkua maistamaan huomenna.
Minäkin toivon kovasti,että ensi vuonna kun täytän jo maagiset 40-vuotta olisi minulla oma pieni vauva sylissäni,no marrasvauvaa meille ei tule,kun jäi ovis mieheni työkiireiden takia tässäkin kierrossa hyödyntämättä,joten jouluvauvaa sitten yritellään alulle maaliskuulla.Jouluvauva onkin mun toiveena tälle vuodelle,saa nähdä toteutuuko toiveeni,toivon kovasti,että niin kävisi.

Kiitos jo kaikille teille syntterionnitteluista todella paljon!

KUUMETTA:peukkuja sulle valtavasti,oireet kuullostaa lupaavilta!

Peukkuja teille kaikille!
 
Hei kaikille!

Kuumetta
: Meillä oli pienehköt häät (50-60 vierasta). Syksyllä oli ihana tunnelmoida kynttilänvalossa. Meininki oli rento ja lämminhenkinen.
Mutta mutta... Sinullahan on tosi jännittävä tilanne. Toivon todella, että nyt plussaat!!!

Gitte
: Synttärionnittelut! :flower: Ja toivottavasti saatte ensi kuussa jouluvauvan alulle.

Omaan napaan kuuluu sellaista, että vauvatoiveilu on pikkuhiljaa muuttumassa vauvakuumeeksi. Pitkään menin asenteella, että kyllä minä jaksan odottaa, kunhan se vauva sieltä joskus tulisi. Mutta viime päivinä on alkanut tuntua, että enää en jaksa odottaa. Johtuu ehkä siitä, että meillä on jo tutkimuksetkin menossa ja niiden tuloksia kun on joutunut odottelemaan, niin olen huomannut että maltti meinaa mennä. Jotain tuloksia ollaan jo saatukin eli keltarauhashormonin määrä oli 33 (jotakin yksikköä) eli käsittääkseni se tarkoittaa sitä, että olen ovuloinut vaikka välillä jo muuta epäilinkin. Lääkärille on soittoaika vasta ensi maanantaina. Miehen simppatestin tuloksia odotellaan. Mies jo soitti tutkimuksen tehneelle klinikalle, kun postissa ei vastausta kuulunut (ja minä tietysti päivittäin nohitin miestä soittamaan :ashamed: ), niin se jo selvisi, että siittiöitä oli ollut 50 milj. (onkohan hyvä määrä?), mutta liikkuvuutta ja muita asioita ei ollut vielä analysoitu).

Ja tänään kuulin vielä asian, joka nosti vauvakuumetta entisestään: nuorempi siskoni on raskaana :) . Onneksi sain todeta, etten tuntenut yhtään kateutta vaan olin todella innoissaan asiasta. Syksyllä kyllä jo puhuttiin, että olisi ihana odottaa yhtaikaa, mutta eihän tällaiset asiat mene aina niin kuin toivoisi. Siskolla oli takana yritystä 6 kk.
Tahtoo kans raskaaksi! |O
Mutta nyt kp 3/29-36, yk 12.
 
Keskiviikko 20.2.

Kuumetta 35v...........kp28/23-26.......yk18............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp12/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp6/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp30/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp39/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp22/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp23/30............yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp29/28-31.......yk13(?).............esikoinen
lentoemo-76.............kp1/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Päivitin itseni takaisin tuohon listaan, koska kierto lyheni tällä kertaa 30 päivään, ja parin viikon takaisten ovilimojen perusteella, saatoin sitten ovuloidakin, varsinkin kun tuo 30 päivän kierto vaikuttaa aika lupaavalta. Mies oli sitten tuon mun "oviksen" aikaan reissussa.

Nyt mietityttää, että kannattaako mun jo syöksyä gynen puheille, kun kerran kierto on lyhentynyt normaalin mittoihin. Pitäisikö vain odottaa vielä pari kiertoa, ja katsoa, että tasaantuuko tuo kierron pituus esim. tähän 30 päivään. Vai onko tällainen lyhyempikin kierto normaalia PCO:ssa.... Onpa tässä nyt pohdittavaa... :saint:
 
Keskiviikko 20.2.

Kuumetta 35v...........kp28/23-26.......yk18............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp12/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp6/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp30/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp39/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp22/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp23/30............yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp29/28-31.......yk13(?).............esikoinen
lentoemo-76.............kp1/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen



(.) Hoito keskeytettiin tältä erää. :( Ensimmäisessä kontrolliultrassa todettiin vain yksi isohko munarakkula, kun piti olla monta pientä! Syytä ei lääkäri osannut sanoa, harvinaista kuulemma, mutta joskus tapahtuu näin. Nenäsumutteet ja pistokset otettu varmasti kaikki ajallaan, miehen kanssa yhdessä pidetty siitä huolta. Hoitomuoto vaihdetaan sitten seuraavaksi pitkästä kaavasta lyhyeen. Työkavereiden sympatia ja huolenpito melkein itkettää. Olen miesvaltaisessa työssä ja ovat ottaneet asian ihanan mutkattomasti. Kun tulin ultrasta ja kerroin, että epäonnistuttiin nyt, niin kysyivät suoraan, että surettaako ja keittivät heti lohdutus-kahvit ja -teet. Tänään sainkin sitten Kindermunan. :) Se on sellaista pientä huomioimista, mutta merkitsee paljon. Huomenna pistän irrotuspiikin ja viikonlopuksi lääkäri määräsi seksiä, että tulee munasolu hyötykäyttöön. Tosin lähden lauantai aamuna kurssille toiselle paikkakunnalle ja olen yötä, että mitenkähän käy... :D

[color=PaleVioletRed1]Gittelle: Hyvää syntymäpäivää ja tsemppiä jouluvauvalle![/color]

 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp17/28 ja tänään täytän 39-vuotta.Tätiä odotellaan kylään ja sen jälkeen sitten alkaa jouluvauvan yritykset meillä.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Onnea Gitte! Mahtavat synttärionnittelut sulle! :flower: :flower:

Lentoemo, mullahan on kans lievä PCO. Kierrot tosiaan heittelee kovastikin eli lyhyin on ollut (ilman lääkkeitä) 25 pv ja pisin jotain 42 pv. Eli on se täysin mahdollista, sanoisin.

Oma (.) mun ovulaatio (tai siis - mikä ovis???) on siis niin outo. Tässä IVF:n jälkeisessä luomukierrossa siitä ei ole ollut tietoakaan. Limoja kyllä oli, mutta testiin ei oo tullut mitään yli viikkoon, ei edes haamua. Tosi outoa!
 
Voi, oikein hyvää syntymäpäivää sinulle, Gitte! :flower: :flower: Ja tietysti onnea myös sen jouluvauvan tekemiseen! =)

Minä täällä yhä sinnittelen selvien menkkaoireiden keskellä. Koko päivän olen ollut niin uskomattoman kiukkuinen, että olen valmis haastamaan riitaa vaikka lyhtypylvään kanssa! :kieh: Pikkuisen myöhässä tuntuvat olevan, mutta mielessä ei ole epäilystäkään, etteivätkö ne pirulaiset olisi kuitenkin tulossa, kun eihän sitä ovistestin viivaakaan koskaan tullut.

Yk 14 on siis aivan kulman takana. Tekisi mieli huutaa suoraa kurkkua.

Kyllä minä äänestän, että jollei kerran niitä lapsia ole kykenevä tekemään, niin ei sitten pitäisi joutua kärsimään menkoistakaan!

:headwall: :headwall: :headwall:
 
Soraya lämmin halaus sinulle :heart:
Aivan ihanaa, kun työkaverisi osaavat ottaa sinut noin huomioon :)

Omelia toivon sinulle kärsivällisyyttä tutkimustulosten odottelussa. Tiedän kyllä, että tuo kärsivällisyys on aika vieras käsite tässä vauvakuumeilussa =) Toivottavasti testitulokset ovat hyvät ja homma etenee niiden jälkeen vauhdikkaasti ja sujuvasti.

Tresum Tsemppiä sinulle!
Täällä myöskin painiskellaan selvien menkkaoireiden kanssa. Saisivat jo tulla, kun kerran tulevat. Minun kiukkuni ei tässä kuussa ollut kovin repivä ja se on jo helpottanut, kuten se usein helpottaa jo päivää tai paria ennen vuodon alkua. Vähän on semmoista oloa, että tänään olisi siivousvimmapäivä. Sehän sopiikin näin perjantaina.

kuumetta, voi miten jännittävää. Pidän peukkuja :heart:


Kaikille mukavaa perjantaita ja viikonlopun alkua!
 
Perjantai 22.2.

Kuumetta 35v...........kp30/23-26.......yk18............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp14/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp8/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp32/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp41/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp24/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp18/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp25/30............yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp31/28-31.......yk13(?).............esikoinen
lentoemo-76.............kp3/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp18/28 ja tätiä odottelen jo kovasti kylään,jouluvauvaa haluaa kovasti yrittämään alulle ja pian.Lähettäkää joku mulle täti kylään ja pian.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia!
 
Perjantai 22.2.

Kuumetta 35v...........kp30/23-26.......yk18............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp14/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp8/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp32/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp41/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp24/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp18/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp25/30............yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp31/28-31.......yk13(?).............esikoinen
lentoemo-76.............kp3/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp5/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Lisasin Omelian listaan..

Kuumetta, Tirlittan, Vaahtokarkki ja Tresum: Tuokaa viikonlopun myota meille listalle iloisia uutisia, tulen maanantaina tsekkaamaan etta nimet loytyy plussanneiden puolelta jookos! :flower:
Leidilla taitaa olla tarppi-paivat meneillaan?
Ja Gittelle synttari-onnittelut eilisen johdosta!

Oma napa kehittaa taalla oireita ja pohtii vasemman munasarjan nippailua. Kauheesti on halut korkealla, naurattaa, tekis vaan mieli pupuilla koko ajan, siis en todellakaan ole yleensa tallanen. Vauvakuume pistanyt jotkut hormoonit ylikaynnille! :eek:

Hyvaa viikonloppua kaikille! Jipii :D
 
Piti viela kirjoittaa Sorayalle etta kylla sulla on todella ihania tyokavereita!
Ja Tresumille kun olit niin kiukkuinen etta olisit voinut haastaa riitaa vaikka lyhtypylvaan kanssa, mua sitten naurutti kun se ajatus oli niin koominen. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvinnut lahtea kadulle huutamaan ja tanaan elama taas hymyilee :wave:
 

Yhteistyössä