**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Mulla oli aikaisemmin vahvasti se, että halusin vauvan syntyvän mieluiten keväällä -- kesällä ei, koska sitten ei pääse uimaan (itsekäs syy) ja loppuvuodesta ei, koska en halua, että lapsi on luokkansa nuorimpia...

Kummasti ovat tämmöiset ajatukset jääneet taka-alalle... :LOL:

Monesko kp se on kun keltarauhashormonia tutkitaan? Eikös se ole ovulaation jälkeen, mutta kuinka monta päivää?
 
Kp19/30...
Vasyttaa, vasyttaa, vasyttaa... Hoh-hoijaa... Joko tama on perin tylsa lauantai tai muuten on vaan erittain saamaton olo, plaah.
Ja harmittaa.. kun taas sita vaan tulee tarkkailtua 'oireiluita', vaikkakin ei mitaan ole kuin etta kohdun seutu ilmoittelee olemassa olostaan pienella nippailulla silloin talloin. Tata tama tulee olemaan viela seuraavat kymmenen paivaa, argh... :headwall: Tahtoo jo vauvan!
 
Hannele74: Muistaakseni keltarauhasormoni mitataan kp 21-22. Silloin oletetaan, että kierto on 28 pv pitkä ja ovulaatio on kp 14, joten viikko ovulaation jälkeen verikoe otetaan. Mutta jos kierto on vähän epäsäännöllinen kuten minulla, homma menee vähän hankalaksi. Viime kierrossa kävin verikokeessa kp 22, mutta olin tikuttanut oviksen vasta kp 20, joten keltar.hormoni arvo oli tosi alhainen. Tässä kuussa kävin vasta kp 26, kun tikutin oviksen kp 18 eli tällä kerralla varmasti selviää, ovuloinko vai en. Itse epäilen että ovis ei kuitenkaan tapahtunut, koska jos ihan tarkkoja ollaan, ei testiviiva ihan yhtä tumma ollut kuin toinen viiva (mutta melkein). Ja rinnat ei ole kunnolla kipeytyneet vieläkään, niin kuin muissa kierroissa. No, saanpahan varmaan clomit käyttöön tai jotain, pakkohan tässä on jo jotain apuja saada. Testasin eilen huviksinen r-testillä. Nega tuli, niin kuin tiesinkin. Ensi viikolla tädin tullessa alkaa siis yk 12. Nyt menossa kp29/29-36.

Hups, tulipas omaa napaa Hannele74:n vastaukseen...

Toiveikasta mielialaa teille muille, oli kp:t mitkä hyvänsä!
 
Kiitos Omelia. Mulla on viimeiset menkat pyörähtäneet käyntiin ennen tutkimuksia. Nyt sitten laskeskelen, että olisiko mahdollista ehtiä siihen verikokeeseenkin. Jos sopiva päivä sattuisi olemaan käsillä silloin ekalla lääkäriajalla, niin ottaisivatkohan ne sen verikokeen samantien... Pitikö siihen olla syömättä ja otetaanko se johonkin tiettyyn kellon aikaan? (Huomaa, että olen hieman kärsimätön...). Mulla menkat alkavat 9-10pv ovulaation jälkeen. Testiin ei ikinä tule vahvaa viivaa, mutta tiedän ovuloivani limoista, tuntemuksista ja lämmöistä.
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp13/28 ja ovistikkuun tuli vahva plussa tänään ja munasarjan kohdalla on pientä kipua myöskin,nyt laitamme simpat tänään liikkeelle,pitäkää peukkuja,että kaikki menee hyvin.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 
Hannele74: Ei sen keltarauhashormonikokeen takia tarvi olla syömättä eikä juomatta ja kellonajallakaan ei ole väliä. Sulla onkin näköjään tuo luteaalivaihe lyhyempi kuin mulla, mulla menee ovulaatiosta menkkoihin 14-16 päivää. Mikähän sulla olis sitten sopiva aika ottaa se koe... oliskohan 5 päivää ovulaatiosta. Tämä on pelkkää omaa arvailua, huom! :)

Gitte, onnea ovisplussasta :flower: . Peukkuja pidellään!

Täällä alkoi tänä aamuna jo menkkojen ennakkotuhrut. Hyvä ettei kierto veny.
 
Hei pitkästä aikaa munkin puolestani kaikille! En ole kovin aktiivisesti täällä kirjoitellut, mutta silloin tällöin käynyt kuitenkin lukemassa kuulumisia. Halusin nyt vaan tulla kertomaan, että tein tänään raskaustestin ja siihen piirtyi heti selkeä plussaviiva. Ihme on nyt siis oikeasti alullaan! Olo on epätodellinen, mutta tosi kiitollinen. Tämä oli meillä 5 yk.

Ihmeitä toivon teille muillekin, jotka sitä vielä odotatte. Ja toivottavasti pian! :heart: :heart: :heart:
 
Maanantai 18.2.

Kuumetta 35v...........kp26/23-26.......yk18............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp9?/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp34/24-28...........yk3..........
Tirlittan-75 32v.........kp28/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp37/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp20/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp14/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp21/30............yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp27/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Onnea, onnea hirmuisesti Annimarialle! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Monella on jannatpaivat listan mukaan, saadaan plussa-tuulia Annimarialta eikos vaan! :heart:
 
ANNIMARIA:Onnea valtavasti ja paljon tarrasukkia masuvauvalle matkalle mukaan,että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti.

Oma napa:kp14/28 ja tänään laitamme vielä simpat liikkeelle.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille ja peukkuja ja plussatuulia++++++++ :whistle:
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp14/28 ja tänään kun tein äsken ovis testin niin tuli jo haalea viiva tikkuun eli voiko ovis kestää vain yhden päivän,osaako kukaan sanoa?Jos näin on niin sitten meni meillä mahdollisuus saada marrasvauva,kun rakas mieheni tuli eilen myöhään kotiin ja ei jaksanut rakastella työpäivän jälkeen,joten jouluvauvaa sitten yritellään saada meille,itkettää vaan valtavasti.Mulla ei ole enään nipistävää kipua munasarjan kohdalla,mutta limaa tulee vielä runsaasti alapäästä,että onko mulla ovis vielä vaikka ovistikkuun tuli tänään haalea viiva ja päänsärky on kamala,osaako kukaan vastata?

Miten teillä muilla on mennyt?

 
Hei Gitte: Ovulaatio tapahtuu 24-36 tuntia siita kun olet saanut testiin plussan. Munasolu 'elaa' ainostaan 24 tuntia. Nain lukee mun ovistesti pakkauksessa.
Parhainta olisi jos pikku uimarit olisivat valmiina odottamassa jo ennen ovista, mutta kun sait sen ovisplussan eilen niin tanaan siis ovulot eli heti sankyyn siita ja viettele se mies heh heh - ei ole liian myohasta! :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Heti alkuun - Paljon onnea Annimaria!!! :heart:
Ja kaikille muille tsemppiä ja plussatuulia :whistle:

Minulla vierähti viikko reissussa ja poissa palstalta ja niin paljon oli tullut keskustelua, että moni mielenkiintoinen juttu jää nyt kommentoimatta, vaikka kaikki viestit kyllä läpi luinkin.
Keskusteluun loppuvuodesta syntymisestä pitää kuitenkin ottaa kantaa. Olen nimittäin itse syntynyt 29.12. ja en ole missään elämäni vaiheessa kokenut asiasta minkäänlaista harmia. Menin kouluun 6-vuotiaana ja pärjäsin ihan hyvin muiden joukossa. Enkä muista, että lapsena ikäeroa muihin olisi millään tavalla ajatellut. Tuntui ihan luonnolliselta, että kaikilla oli synttärit eri aikaan.

kuumetta, jännään kovasti puolestasi! Peukut ja varpaat on pystyssä.

).( tänne kuuluu menkkamaista juilintaa, joten täti saapunee ajallaan.
Mutta kyllä tänne vähän muutakin kuuluu. Minua nimittäin kosittiin viikonloppuna ja tänään illalla saan kihlasormuksen sormeeni. Mies kyllä kosi ihan sormuksen kanssa, mutta hänen ostamansa sormus oli minulle puolinumeroa liian suuri ja tänään se on vaihdettu sopivaan ja sormukset on samalla kaiverrettu.
Vaikka toiseen onkin tietenkin ollut jo täysin sitoutunut, kun on päätetty yhdessä alkaa perhettä perustamaan, niin kyllä kihlautuminen vaan silti tuntuu tärkeältä ja jännittävältäkin asialta.

:heart: :heart:
 
TIRLITTAN:Onnea valtavasti kihlauksenne johdosta! :flower: Kuinka kauan olette yhdessä olleet?
KUUMETTA:Mikä on sinulla tilanne?

Oma napa:kp14/28 ja tein nyt uuden ovistestin äsken,niin siihen tuli plussa,ostin uuden ovistesti pakkauksen kun toiset loppuivat eilen ja tein nyt sitten uuden ovistestin,niin plussa tuli,joten tänä iltana laitamme simpat liikkeelle ja sitten vaan toivotaan parasta,että saisimme marrasvauvan.Mulla aivan kamala päänsärky,ei mitään migreeniä,en tiedä johtuuko oviksen takia.

Miten teillä muilla on mennyt?

te muut oviksen tikuttaja,ostatteko netistä vaiko apteekista ovistestit ja kuinka kauan olette tikuttaneet ovista?Mittaako kukaan teistä lämpöjä oviksen aikana?

Minäkin olen ajatellut kosia omaa miestäni karkauspäivänä,saa nähdä miten käy.
 
Moikka!
Minkälaisilla ovistesteillä te muut tikuttelette ovista?Onko teillä liuskaovistestejä vai minkälaisia ovistestejä käytätte oviksen tikutteluun?
Todella nyt toivon,että tänä iltana saisimme pienen marrasvauvan alulle,se olisi mulle myöskin syntterilahja,kun mulla on torstaina syntterit,tulee 39-vuotta täyteen,mutta toivottavasti saan olla täällä teidän seurassa,kun täällä on todella hyvä yhteishenki.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Annimarialle onnittelut! :flower:

Ja Tirlittanille onnittelut kihlautumisesta! :flower: Muistan vieläkin, kuinka iso asia se kihloihin meno oli silloin aikoinaan. Menimme kihloihin miehen kanssa 10 vuotta sitten ja nuoriahan sitä silloin vielä oltiin. Naimisiin mentiin vasta muutama kuukausi sitten eli pitkäksi venähti tuo kihlausaika. Mutta hyvää kannatti odottaa, meidän hääpäivä oli kyllä niiiin mukava. :D

Täällä on tänään kp 1. Alkaa väsyttää jo tämä turha yrittäminen kun mitään tulosta ei tule. Ei se auta kuin mennä eteenpäin, sanoi mummo lumessa. :kieh:
 
Jestas, siitä taitaa olla jo tosi kauan, kun olen täällä piipahtanut - sivustokin on ihan uuden näköinen!

Mutta täällä siis ollaan yhä, ja yhä vain me kaksi :'( Ensimmäinen lääkärikäynti oli ja meni eikä perustutkimuksessa & verikokeessa löytynyt yhtikäs mitään. Eli ainakaan anemian, prolaktiinin tai kilpirauhashormonin piikkiin ei meidän lapsettomuus mene. Nyt aletaan sitten odotella kutsua Naistenklinikalle...

Kierto on lopuillaan, tunnen sen hyvin, joten onnea ei ollut matkassa tässäkään kuussa. Tosin enpä TAASKAAN saanut minkäänlaista viivaa ovistestiinkään, eli ilmeisesti täällä ei edes ovuloida!

Voivatko muuten ovislimat tulla vaikkei varsinaista ovulaatiota koskaan tapahtuisikaan? Koska minulla on aina ollut varsin vahvat limat ja tuntemukset siinä kp 18:n paikkeilla, mutta kuten sanottua, testiin ei ole koskaan tullut viivaa. Olen siis ajatellut, että ehkä minulla tuo estrogeenituotanto toimii, mutta munasolu ei sitten kypsykään koskaan täyteen mittaansa tai ei ainakaan pääse irtoamaan. Selittäisikö se ovislimat ilman testiviivaa? :eek:

GITTE: Itse käytän Mammaks-testejä. Laadusta en mene sanomaan, kun en tiedä, kummassa on syy, ettei sitä viivaa näy ei kuulu! :LOL:

Ja vielä iso :heart: ANNIMARIALLE! Niin ihania uutisia :flower:
 
Hei

Ensin ihkaomaa napaa (tai vähän sen alapuoleltakin tällä kertaa, heh, sillä limajuttuja on tiedossa ;) ): vielä roikutaan toivossa kiinni. Olen viime päivät ravannut vessassa pienin väliajoin, melkein pakkomielteenomaisesti tarkistamassa tilanteen- ja joka kerta pelottaa niin himputisti. Muutaman kerran housuissa on tuntunut siltä, että olen ollut sataprosenttisen varma siitä, että nyt ne menkat alkoivat. Mutta se on ollutkin valkovuotoa, joka siellä on hulahtanut. Sitä nimittäin on, ja reilusti. Etenkin tänään. Yleensä minulla ei ole valkovuotoa oikeastaan ollenkaan, mutta nyt Lugesteronien aikana on paljon. Niistä kapseleista se varmaan johtuu. Ja valuuhan se lääkekin pois. Tänään on nenään käynyt jopa joku outo tuoksu (yöh mitä juttuja), ei paha mutta uusi. Olen ravannut sitten pesullakin harva se tunti...

Muuten ei mitään ihmeempiä oireita. Väsyttää vähän, mutta siihen löytyy muitakin syitä kuin kuvitteluoireet ;) . Ja nenä on hieman tukkeessa, mutta vähän vain. Ja eilen illalla paleli kamalasti. Ja omituisin "oire" on, että tekee mieli kasviksia ;) . Tosin sekin johtunee enimmäkseen siitä, että hääpäivämatkalla tuli syötyä raskasta ruokaa, ja nyt viikonloppuna samaten tuli syötyä pullaa ja kakkua. Mutta outoa se on silti ;) .

 
Lentoemo ja kati ja gitte
kiitos toivotteluista ja tsempeistä!

bella77

Kiitos onnitteluista ja toivotuksista. Miten päädyit sinne alas asumaan? Kadehdin sinua edelleen, oli siellä miten takapajuista tahansa :) . Mitä muuten tarkoitat sillä? :)
Peukkuja pidän pystyssä, että olisitte saaneet sen vauvan alulle :)!
bella, kuten sanoit, tällä listalla ei anneta kenenkään lannistua eikä ajautua epätoivoon :). On ihanaa, että olette olemassa!
Ovulaation jälkeiset päivät ovat todellakin niiiiin pitkiä... kuluvat ihan liian hitaasti.

katille ovistuulia!

lentoemo ja gitte, kiitos joulukuun lapsi-kommenteistanne!
Noista loppuvuodesta syntyneistä.. kiva, kun kerroitte omia kokemuksianne. Miehen lapsikin pärjää oikein hyvin, ja useat tuntemani joulukuun lapset. Mutta työssäni (erityislastentarhnaope) olen usein huomannut myös, että kovin, kovin monella loppuvuoden lapsella (etenkin pojalla) on vähän pulmia eskarivuonna ja ekalla luokalla. Mutta onneksi se on yksilöllistä, ja ainahan lapsen voi antaa aloittaa koulun vaikka starttiluokalla, jos siltä tuntuu :) . Kyllä lapsi on meillekin tervetullut koska tahansa. Lähinnä mietin mahdollista seuraavaa inseminaatiota, että pitäisikö siirtää kuukaudella eteenpäin, jos muuten lapsi syntyisi todennäköisesti ihan vuoden viimeisinä päivinä.. mutta olisipa ihanaa, jos sitä ei tarvitsisi miettiä, vaan lapsukainen ilmoittelisi jo tulostaan! Ja luomuna ainakin yritetään joka tapauksessa, jos ei inssillä :) .

merilintu
Ihanaa, että pääset lomalle!!!!!!! Olet ansainnut sen!!!

Hannele
Minulla otettiin verikoe viikko ovulaation jälkeen. Tein siis kotona ovulaatiotestin (piti olla yhtä tumma tai tummempi kuin testiviiva) ja siitä viikon kuluttua verikokeeseen.

gitte
Toivottavasti ehditte vielä tänään laittaa vauvatilauksen menemään :)!
Minä en ole mittaillut lämpöjä. Ovistikut olen tilannut viime aikoina netistä, tai ostanut Väestöliitolta. Netissä ovat tosi halpoja.
Hih, ei sinua mihinkään täältä päästetä. Itsekään en aio lähteä kulumallakaan :) .

Annimaria
ONNEA ONNEA ONNEA!!!!!!!!!!! Ihanaa!!!!!!!!


Ja tirlittan,
onnea ONNEA!!!! Voi ihanuus :). Minuakin kosittiin helmikuussa melkein kaksi vuotta sitten :) . Millainen sormus sinulla on?

omelia
:hug: ilkeästä tädistä.
Oliko teillä isot häät? Oih, häät ovat ihania!

Tresum
En valitettavasti osaa sanoa mitään tuohon ovulaatioasiaan. Hyvä, että pääsette tutkimuksiin siitäkin asiasta. Ja hienoa, ettei mitään syytä löytynyt heti kättelyssä :) .

Voimia ja iloa kaikille!
 
Heippa kaikille!! :wave:

Olen niin kiireinen että käyn harvoin täällä! Yritin kyllä pari päiivää sitten lähettää, mutta ei mennyt perille, en tiedä miksi?

Se kuka päivittää voi laittaa mulle kp 4/24-30. Thanks!

Kiva lukea teidän juttujanne, mutta osa jää kyllä kun käyn niin harvoin., mutta mielessä silti olette!

Toivotaan että kuumetta plussa pärähtää!!

Uuteen yritykseen mennään hyvällä fiiliksellä!! :)
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp15/28 ja laitoin itseni eilen todella kuntoon,mutta rakas mieheni kun on yksityisyrittäjä,niin tuli työstä myöhään ja oli niin väsynyt,että jäi sitten hyödyntämättä ovis kokonaan,joten jouluvauvaa sitten yritämme maaliskuulla ensi kierrossa mieheni kanssa.Jouluvauva on mulla toiveissa ollut tälle vuodelle,saa vaan nähdä,että olenko sitten joulun pyhinä sairaalassa,jos onnistumme ensi kierrossa jouluvauvan masuun saamaan.Täytyy sanoa,että ei harmita ollenkaan,vaikka jäikin ovis nyt taas hyödyntämättä,sillä jouluvauvaa olen toivonut,saa nähdä toteutuuko toiveeni,kovasti niin toivon.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Itselläni lämmöt ovat heitelleet taas siihen malliin, että fertilityfriendin ohjelma vaihtaa "ovispäivää" kuin paitaa... :kieh: No, ensi kierrossa on tarkoitus mennä lämpökarttojen kanssa gynelle "tuomiota" kuuntelemaan. Olen ajatellut mennä vastaanotolle kp20 tienoilla, eli suunnilleen silloin, kun minun muka pitäisi ovuloida, aattelin , että ultrassa ehkä näkyisi juuri silloin, että ovuloinko vai enkö. Onko muilla neuvoja/kokemusta missä kierron vaiheessa on paras mennä tutkimaan tuota ovulointiongelmaa?

Voi kun jänskättää Kuumeen puolesta, käyn täällä aina kurkkaamassa uutisiasi! :heart:

Mutta plussaa toivottelen kylä kaikille oikein tasapuolisesti! ;) ++++++++ :whistle:
 
Tirlittanille mahtavat onnittelut kihlauksen johdosta!!!!!!!!!! :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:

Kuumetta: Kylla kuulostaa niin hyvilta kaikki noi oireet etta... Plussa puhalluksia, olet ajatuksissa!! +++++ :whistle: Pajukylasta selvennykseski, niin etta taallapain ollaan vahan kehityksessa jaljessa monessa tekniikan asiassa ja koulut ja terveyshuolto on ihan pain honkia verattuna Suomeen. Aitiyslomaakaan ei koko maassa ole. Ihmiset on kivoja, rentoja ja ennakkoluulottomia! Ja luonto ja elaimet tietysti ihmeellisia... Meille saa tulla vierailulle koska vain kunhan tuo Fazerin sinista mukanaan hi hii!

Lentoemolle:Olikin kiva lukea mita sulle kuuluu. Tosi hyvalta idealta kuulostaa mun mielesta etta menet oviksen aikoihin vastaanotolle! =)

Oma napa kp22/28-30...

Haleja kaikille!
 

Yhteistyössä