**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Ei mitään, ei vieläkään mitään. Nyt jo kp 31 eikä tipan tippaa. Tiedän, että joku toinen voisi olla tässä vaiheessa optimistinenkin, mutta kun TIEDÄN etten ovuloinut tässä(kään) kierrossa, niin turha sitä on jaksaa toivoa ihmettä. Mutta tuntemukset ovat siis kovin samat kuin sinulle, Tirlittan-75, eli tulisivat nyt jo, jos kerran ovat tullakseen!

Epäinhimillistä kiusata pientä ihmistä tällä tavalla, sanon minä.

Ja Bella77: valitettavasti tänään ei ole juurikaan parempi päivä kuin eilen, mutta onneksi viha purkautuu yhä elottomiin kohteisiin, kuten tietokoneeseen, joka ei näytä onnistuvan tänään saamaan yhtään ykköstä ja nollaa oikeaan järjestykseen!

Mutta niin kauan kun en miesparalle vihoittele, niin kaikki hyvin. Säikäytin aamulla ihan itsenikin, kun kiivastuksissani viskasin evääni niin voimalla laukun pohjalle, että jugurttipurkki repesi auki. Turha sanoa: se ei parantanut päivää. :p

Tuokoon viikonloppu meille pelkkiä plussia tullessaan! :heart: :heart: :heart: (ja minulle ne odotetut menkat!)
 
Moikka teille kaikille!
Peukkuja kaikille piinassa eläville,että täti kiertää teidät kaukaa ja plussatuulia teille kaikille++++++++++ :whistle:
Itse odottelen kovasti jo tädin tuloa kylään,että pääsen jouluvauvaa yrittämään alulle.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille :wave:
 
Jeee! Miehen simppatestin tulokset tulivat ja näyte oli normaali =) . Kyllä täytyy sanoa, että helpotti. Kun vielä laparoskopiassa keväällä selviäisi, että munatorvet on auki ja endometrioosia ei ole, niin uskoni luomuplussan mahdollisuuteen voisi jopa palautua.

Toivotan teille muille yhtä positiivista oloa kuin itsellä on tällä hetkellä! :heart:
 
Ihana, ettäs saitte hyviä uutisia, Omelia. Toivotaan parasta myös muiden tulosten suhteen.

Kati231, ja muut epäsäännöllisen kierron vaivaamat/PCO:sta kärsivät: onko siis niin, että pitkien kiertojen väliin voi tulla tuollaisia normaalinkin pituisia (kuten tuo mun 30kp) ja sitten kierto taas palaa pitkäksi? Entä tiedättekö, liittykö tuo kierron pituus ovulaatioon.

Meinaan, kun PCO:han ei tarkoita ettei KOSKAAN ovuloisin, tarkoittaa vain, että ovuloi harvemmin. Mutta voiko tuosta kierron pituudesta päätellä ovulaatiota. Mulla nimittäin lämmöt nousee joka kierron lopussa, mutta ne nousee niin omituisesti, ettei ainakaan fertilityfriend pysty laskemaan mulle ovispäivää, sivun ohjelman mukaan mun luteaalivaihe olisi vaihdellut joka kuukausi 12-15 päivään, mikä tietääkseni on mahdotonta, koska vaikka ovispäivä vaihtelisikin, on tietääkseni luteaalivaihe vakio.

Yritän täällä päättää, että kannattaako mun mennä gynelle jo tässä yk5:ssä, vai oottelenko vielä pari kiertoa. Mun vipa (yths)gyne silloin yk2 ekoina päivinä väitti, ettei mulla ole PCO:ta, ja että ainakin vuosi pitää oottaa ennen tutkimuksia, kun taas täällä Italiassa (ja myös yksityiset gynet Suomessa) ovat puhuneet PCO-tyyppisistä munasarjoista, ja että tutkimuksiin kantsii lähteä jo aikaisemminkin.

Himskatti, kun noi mun lämmötkin nousee niin oudosti, etten pysty päätteleen niistä, että ovuloinko vain en... :kieh:
 
OMELIA:Ihana kuulla,että olette saaneet hyviä uutisia lääkäriltä.

KUUMETTA:peukkuja ja varpaitani pitelen pystyssä sulle todella kovasti!

Tulin juuri saunasta,mikään ei ole ihanampaa,kun oma sauna perjantaina lämmittää tai lauantaina ja sen jälkeen mennä saunapuhtaana nukkumaan.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Noin.

Kp 1. Yk 14.

Miksi se silti tuntuu niin pahalta, vaikka sitä osasikin taas odottaa? :'(

Kai sitä kuitenkin aina toivoo, ettei mihinkään tutkimuksiin/hoitoihin tarvitsisi mennä maailman luonnollisimman asian kanssa. Mutta ei mahda mitään, lääkärikierre odottaa.
 
Voi tresum :hug: , olen pahoillani. Itsekin epäröin tuota lääkärille menoa, varsinkin kun yk5 vasta menossa, kun sitä tietysti toivoo, että tulisi raskaaksi "itsestään". Mutta entä jos teillä on jokin "ongelma", jonka saa aika helpostikin hoidetuksi, kunhan vain lääkäri määrää oikeat hoidot. Ja sitten teillä on vaavi tuotapikaa sylissä :heart:
 
Testasimme negan.

Olo on lähinnä tyrmistynyt, ja tyhjä. Vaikka "muka" varauduin negaan, en oikeasti uskonut, että se voisi olla muuta kuin positiivinen. Kaikki ne oireet (perhanan Lugesteron) ja se, että kierto on viime kuukaudet ollut sen 23-26 päivää. Nyt on kp 31. Yk on 18., mutta eiköhän se kohta vaihdu järjestysnumeroltaan 19:ksi. Ottaa päähän senkin takia, että 500 euroa meni kankkulan kaivoon (vaikka omasta lapsesta mikään ei olekaan liikaa- ottaa vain päähän, että jotkut päättävät alkaa vanhemmiksi ja saavat positiivisen testituloksen jo kuukauden kuluttua ja me miehen kanssa ja moni teistäkin joutuu odottamaan niin kauhean pitkään, elämään epävarmuudessa ja vielä maksamaan itsensä kipeiksi).

Tekisi mieli jättää koko touhu vähäksi aikaa- on sellainen olo, että EN JAKSA aloittaa kaikkea taas alusta. Odotusta, jännitystä- ja pettymystä jälleen kerran. Mutta ikää on jo 35 ja melkein puoli joten pakko vain jatkaa yritystä, ettei aika aja ohi...

Olen niin väsynyt ja turta. En jaksa edes itkeä tällä kertaa - ainakaan vielä.

Nyt lähdemme miehen kanssa torikahville. Onpa ainakin koti siisti ja pöydällä kukkia. Halusin kaiken olevan kaunista, kun saamme positiivisen tuloksen..
 
KUUMETTA: :hug: Voimahaleja todella valtavan isot voimahalit,kyynel tuli minulle silmääni,kun luin uutisesi.Tulee niin omat tuntemukset mieleen,kun omaa pientä toivoo valtavasti ja joutuu pettymään,kun aina tulee täti.Välillä suututtaa,kun miehellä työssä menee myöhään ja ei sitten jaksa rakastella,niin menee ovis aivan hukkaan,sekin saa kyyneleet valumaan mulla,mutta jokin kummallinen sisäinen ääni kaikkien pettymysten jälkeen sanoo kuitenkin,että jatka yrittämistä,että kyllä sinulla vielä oma pieni vauva on sylissä.Kyllä teillä muillakin on vielä omat pienet vauvat kaikilla,uskokaa vaan minua,vaikka tällä hetkellä näyttää epätoivoiselta asia,niin kyllä meillä kaikilla vielä omat pienet vauvat on sylissä.

Voimia teille kaikille ja postitiivista voimaa lähettelen teille kaikille,älkää luovuttako,kyllä meillä kaikilla vielä on omat pienet vauvat :hug:

Miten teillä muilla on mennyt?

Itse sain siivottua ja lähden nyt lenkille ja nauttimaan kevään tulosta.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Tresum77, pahoittelut tädin tulosta. :hug: Mikä sen paholaisen saa aina vaan tulemaan... Mutta ei luovuteta, eihän?

Kuumetta, voi harmi... :hug: Kävin jo aikaisemmin aamulla kurkkaamassa, joko olet käynyt kertomassa testituloksesi, odotin niin sinun plussaavan. Olisitte kyllä sen ansainneet, niin kuin me kaikki. Minusta tuntuu myös niin epäreilulta, että osa meistä joutuu odottamaan niin kauan ja juuri se epävarmuus on pahinta, että tuleeko sitä vauvaa koskaan. Mutta meidän pitää muistaa, että suurin osa vauvaa toivovista lopulta sen vauvan saa!

Nyt täytyy lähteä koiran kanssa ulkoilemaan ja nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta ja kirpeästä pikkupakkasesta!
 
Tresum, pahoittelut tädin tulemisesta! Onnea kuitenkin yritykseen uudessa kierrossa!

Kuumetta, tää on niin väärin. Olisi sunkin jo tullut saada se plussa! Mä kans karvaasti opin sen tuossa ekassa IVF-kierrossa, että luget aiheuttaa aivan mielettömästi raskaustyyppisiä oireita. Eli jos pelkkiin oireisiin vaan uskoisi, voisi hyvinkin luulla olevansa raskaana. Ehkä se sit sullakin oli just sitä. Mulla oli kans lämmöt koko ajan koholla yli 37 astetta ja silti tuli nega. Tsemppiä vaan eteenpäin - ei saa luovuttaa, ok?

Lentoemo, olen oppinut omasta kropastani ja PCO:sta sen verran, että voi olla sekä pitkiä että lyhyitä kiertoja. Yleensä kierrot voi olla (ainakin mulla) tosi pitkiä juuri silloin, kun ei ole kierrossa ollenkaan ovuloinut. Tämän on mun lääkärikin vahvistanut. Jos siis ei ovuloi, niin kroppa ei jotenkin "tunnista" oikeaa kierron pituutta ja kierto senkun jatkuu. On mulla monessa monessa kierrossa ollut niinkin, että olen saanut ovisplussan kp18-24 paikkeilla, niin kuin nyt IVF-hoidon jälkeisessä luomukierrossa kp24. Tähän vaan lääkärimme sanoi joskus, että noin myöhään ovuloiminen ei välttämättä ole hyvä asia, sillä limakalvo ei ole enää näin pitkällä kiertoa vastaanottavainen / tarpeeksi hyvä ottamaan vastaan alkiota, jos hedelmöittyminen olisikin tapahtunut. Toki onnistuminen on mahdollista, mutta epätodennäköisempää. Lääkkeillä mä oon saanut ovisplussan siinä kp13-15 paikkeilla, mikä olisikin aika hyvä ajankohta, jos kierto olisi siinä kp30 paikkeilla.
 
Voi kuumetta, itseä alkoi ihan itkettää... Olen tosi pahoillani, tuntuu niin epäreilulta. Ja kuitenkin pieni toivonkipinä elää, että entä jos se plussa tuleekin siihen hiukan myöhässä? :heart:

Kati, kiitos vastauksesta. Himskutti, en tiennyt tuosta, että jos ovis on myöhäinen, ei kohtu välttämättä ole enää "vastaanottavainen". Mulla kun se olisi tuon fertilityfriendin mukaan aina josku kp20 jälkeen, viime kierros kp18... Vaikka en kyllä luota enää koko saitin ohjelmaan, kun se vaihtelee mun ovispäiviä ainakin kolmesti joka kierrossa :kieh:

Ehkä vielä pari kiertoa maltan odottaa, ja meen sitten kyseleen ohjeita gyneltä... :p
 
Kuumetta: Istun tassa ja mietin mita kirjoittaisi... tuntuu tosi pahalta, sydanta sattuu ja tippa silmassakin...
Lahetan sinulle taalta pitkan suuren halauksen. Epareilua kylla on en voi muuta sanoa, mutta tunnen vahvasti etta te saatte oman vauvan ihan pian, olin ihan varma etta nyt olisi teilla tarpannyt, ei se plussa ole kaukana!
Halauksin :hug: :flower: :heart: , Bella
 
Moikka teille kaikille!
Mä ostin eilen seuraavaan kiertoon clinic exultive ovistestejä,ne ei ole liuskatestejä,toivottavasti ovat hyviä,ainakin apteekissa sanottiin,että ovat suosittuja nämä clinic ovistestit.

Onko kukaan teistä käyttänyt kuukautiskuppia kuukautisten aikana?Huomasin vaan,että nyt sitä saa ostaa jo apteekistakin,kun aiemmin on saanut vaan ekokaupasta ostaa.Mua kiinnostaa tuo kuukautiskuppi,mutta onkohan se hankalaa käyttää.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
kuumetta lämmin halaus ja paljon myötätuntoisia ajatuksia täältä sinulle :heart:
Tuntuu todella pahalta teidän suuri pettymyksenne.
Myös sinulle Tresum lohduttava halaus :hug:
Tsemppiä ja onnea uuteen kiertoon!

Omelia, onnea hyvästä simppatestin tuloksesta!

Täällä menossa kp2.
Meillä oli eilen kummankin vanhemmat kylässä ja juhlistimme viikon takaista kihlautumistamme, joten päivän tsemppasin aika reippaana. Ja oli päivä oikeastikin mukava kurjasta mielialastani huolimatta. Illalla kun jäätiin kahdestaan sain saunan jälkeen sitten oikein kunnon itkukohtauksen, josta ei meinannut loppua tulla.
Tänään on onneksi jo ollut parempi päivä, vaikka vähän siipi maassa olen vieläkin.

Rauhallista sunnuntai-iltaa kaikille.
 
Kuumetta -- älä lannistu! Kyllä se plussa siihen raskaustestiin tulee!

Huomaan, että erityisellä mielenkiinnolla seuraan hoitoja saavien kuulumisia. Kun hoidot tuottavat tulosta, niin se rohkaisee myös itseäni. Antaa toivoa toivottomuuteen.

Gitte
-- Mä olen käyttänyt kuukautiskuppia yli vuoden. Ostin sen silloin itselleni "lohdutukseksi", kun ei ekasta yrityskierrosta tullut raskaaksi... Jos silloin olisi tiennyt, että käyttötarve vaan jatkuu... Olen joka tapauksessa tykännyt käyttää sitä. Mielestäni se on tosi hyvä juttu. Erityisesti viimeisinä päivinä, kun vuoto on niukkaa. Sitä ei edes muista, että on menkat. Mulla on sen verran runsaat vuodot, että ekana kahtena päivänä se kyllä tulvii yli (tai jotenkin vuotaa sivusta), vaikka tyhjentäisikin useammin kuin aamuisin ja iltaisin. Jokaisten menkkojen jälkeen keitän sen. Mielestäni se kyllä peittoaa tamponin.
 
Sunnuntai 24.2.

Kuumetta 35v...........kp32/23-26.......yk18............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp16/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp10/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp2/30.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp43/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp26/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp20/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp27/30............yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp3/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp5/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp7/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Kiitos teille ihanille. Vieläkin sen verran kurja olo negatestistä, etten jaksa kirjoittaa tämän enempää. Itkua ei ole vieläkään tullut, tulee se varmaan sitten, kun menkat alkaa. Ja himputti soikoon olen tänään alkanut alkaa toivoa ihmettä, ettei ne alkaisikaan, että testi tehtiin kuitenkin liian aikaisin (vaikka tehtiin se kaksi päivää lääkärin ohjetta myöhemmin).. uusi toivonkipinä tekee olon vain pahemmaksi sitten, kun menkat alkavat.

Kiitos teille kaikille, kun olette olemassa ja ajattelette. Paljon voimia teille kaikille!
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp21/28 ja tätiä odottelen todella innolla,että pääsisin sen jälkeen yrittämään jouluvauvaa alulle.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille :wave:
 
:hug: Valtaisajättihali kaikille kohtalontovereille :hug: Pahalta tuntuu kaikkien puolesta, ja onpa meitä vielä valitettavan montakin tässä kuussa :(

Mutta näin pitkän ajan jälkeen sitä jo tietää, että vaikka se pettymys kuinka kovaa kalahtaisi, niin äkkiä se taas vaihtuu uudeksi toivoksi, tai ehkä pikemminkin sisuksi, sillä periksihän ei piru vieköön anneta!

Kävin siis jo ostamassa greippimehut! (meillä ollaan vielä vähän halvemmilla "hoidoilla" kuin teillä, Kuumetta, mutta eiköhän se meidän lompakko ala piakkoin kevenemään, kunhan saadaan nuo tutkimukset tehtyä ja mahd. hoidot käyntiin...) En oikein jaksa uskoa tuon foolihapon voimaan, mutta tuskin se ainakaan pahaksi on muille kuin makunystyröille - kutsun sitä jo "irvistysmehuksi" aiheuttamansa tahottoman kasvojenkouristuksen vuoksi! :LOL:
 
Maanantai 25.2.

Kuumetta 35v...........kp1/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp17/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp11/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp3/30.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp44/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp27/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp21/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp28/30............yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp1/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp6/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp8/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen


Päivittelin vielä listaa ja korjasin oman kp:ni, kun kesti tuo varsinaisten menkkojen alkaminen koko viikonlopun (aivan järkyttävän pitkä ja turhauttava tuhruttelu!) ja vasta tänään voisi katsoa vuodon virallisesti alkaneeksi.

Kunpa se Naistenklinikan kutsu tulisi pianpianpian.
 

Yhteistyössä