**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Perjantai 29.2.

Kuumetta 35v...........kp5/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp21/26-28.........yk6................esikoinen
Tuizu 31v.................kp15/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp7/31.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp31/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp25/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp3/30............yk6...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp5/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp10/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp12/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Kylla se tati-pirulainen vaan meille piipahti, kp3/30 menossa...
Olin kylla kiukkunen kun tuhruttelu alkoi, se oli kaikista pahin paiva.
On se kylla ihmeellista etta kun oviksen pongaa, siimahantia matkalla ja lammotkin nousi ja pah vaan, ei mitaan. Huokaus. Onni on etta ainakin kp on pysynyt samana ja jos pysyy niin toivottavasti tassa kierrossa olisi mies kotona taas oikeaan aikaan. Jaan siis turhauttavan tunteen kanssasi Lentoemo miehen kotona olosta tarppi-paivilla... Taytyy vaan tsempata ja yrittaa pitaa leuka pystyssa...
:heart: Suuret halaukset teille kaikille! :heart:
 
Huomenta!
Oma napa:kp26/28 ja tätiä odotellaan kylään.Tulimme juuri tanssimasta ravintolasta ja juhlimasta kihlautumista ja olo on todella väsynyt,nukkumaan seuraavaksi.
Kiitos teille kaikille onnitteluista todella paljon kihlajaistemme johdosta!

Seuraavaksi kun onnistuisimme saamaan jouluvauvan masuun asumaan ensi kierrossa,niin olisi tämän vuoden kaikki toiveeni toteutuneet,saa nähdä miten käy.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Moikka teille kaikille!
Inhoittava täti,tulisi nyt reilusti kylään,kun kuukautispoltetta on alavatsalla ja tunne,että nyt on täti tullut,mutta ei näy,no on tässä vielä pari päivää aikaa tädillä ilmestyä kylään,inhoittaa vaan nämä tädin tulo oireet.

Miten teillä muilla on mennyt?

 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp1/28 eli täti tuli kylään äsken ja olen onnellinen,sillä nyt sitten päästään yrittämään jouluvauvaa alulle,laskin jo,että jos onnistumme saamaan jouluvauvan alulle,niin mulla on la 7.12.,täytyy pidellä nyt peukkuja,että toiveeni toteutuu ja saan oman pienen jouluvauvan syliini tänä jouluna.
Kamalia nämä kuukautiskivut taas,todella kovia kipuja.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Gitte, paljon, paljon onnea kihloista! :heart: Ja paljon vauvaonnea seuraavaan kiertoon! =)

Täällä aloitellaan sunnuntaipäivää lievän kuvotuksen kera. Nyt on menossa rv 6+2... Vauvatuulia tänne edelleen! :heart:
 
Minkälaisia tuntemuksia teillä muilla on ovulaation jälkeen? Siis tarkoitan lähinnä aikaa ennen kuin varsinaiset kuukautiskivut alkavat vihlomaan? Mulla on aina välillä (siis ei vain tässä kierrossa) sellaista vihlontaa tuossa keskellä -- ei siis erityisemmin kummallakaan puolella (ehkä ei siis munasarjoissa?). Se on semmoista vihlontaa ja joka tulee ja menee -- erilaista kuin kuukautiskipu. Nyt on ollut sitä jo useamman päivän. Mielestäni se alkoi muutaman päivän ovulaation jälkeen. Arvioisin, että menkat mulla alkaisivat viikon päästä, koska ovulaatio oli niin varhaisessa vaiheessa. Onko teillä muilla vastaavaa ja esiintyykö sitä joka kierrossa??? Ihan tarkkaa ovulaatiopäivää en pystynyt määrittelemään, kun lämmöt laski ja sitten nousivat, mutta yllättäen laskivat uudestaan ja nousivat taas seuraavana päivänä. Nyt ovat sitten olleet koholla ja kahtena aamuna.
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp2/28 ja kovasti odottelen,että täti lähtee pois ja pääsen ensi viikolla tikuttamaan ovista ja jouluvauvaa yrittämään alulle.

HANNELE:Mulla on välillä oviksen jälkeen pientä vihlontaa keskellä alavatsalla ei siis kummallakaan puolella munasarjaa ja se loppuu mulla,kun kuukautiset alkaa,mutta tuota kipua ei mulla joka kierrossa ole ja olen siitä sanonut lääkärille ja sen takia mulla on ultra nyt 18.3,millä katsotaan tilanne munasarjoissa ja kohdussa,että onko kaikki ok jälleen kerran,ennen on ollut kaikki ok,mutta jos on jäänytkin jotain huomaamatta,niin nytkin sekin selviää sitten.
Sun kannattaa HANNELE mainita tuosta vihlovasta kivusta oviksen jälkeen lääkärille,seuraavan kerran,kun käyt lääkärillä,että tekevät ultran ja katsovat onko kaikki ok tai sitten tarkemman tutkimuksen,kun eihän ultralla kaikkia näe,niin tekevät sitten naistentautien osastolla tarkemman tutkimuksen.
Kamala migreeni mulla päällä tämän tädin kylään tulon takia,ei mukava olo.

Miten teillä muilla on mennyt?

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille :wave:
 
Hannele, minulla oletetun oviksen ja menkkamaisten oireiden alkamisen välillä on joissakin kierroissa vain kolme tai neljä päivää. En ole kirjannut oireita ylös, joten en osaa sanoa tarkasti, että miten usein tuntemuksia on. Tuntemukset eivät ole selkeästi kummallakaan puolella, joten enemminkin ne ovat keskellä. Nuo menkkamaiset tuntemukset eivät ole varsinaisia kipuja vaan jonkinlaista jomotusta ja paineen tunnetta ja välillä tuntemus häviää kokonaan. Niitä voi hyvinkin kestää reilun viikon ennen kuin kuukautisvuoto alkaa.
Ehkäpä siis minulla on jotain samantyylisiä tuntemuksia kuin mitä sinä kuvailit.
 
Maanantai 3.3.

Kuumetta 35v...........kp8/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp24/26-28.........yk6................esikoinen
Tuizu 31v.................kp18/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp10/31.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp34/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp2/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp6/30............yk6...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp8/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp13/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp15/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Hannele74, mulla on juuri samanlaisia tuntemuksia oviksen jälkeen kuin Tirlittanilla. Menkkamaiset tuntemukset sattavat alkaa 4-7 päivän kuluttua oviksesta. Kyse ei ole kivusta vaan sellaisesta jännästä paineesta. Kuitenkin muistuttaa menkkakipua, muttei ole kipua, sekavaa. :whistle: Ja en pysty paikallistamaan tunnetta, ehkä kuitenkin kohdussa se tuntuu. Itsellä on käynyt mielessä, että alkaako se limakalvo siellä surkastua jo ihan ennen aikojaan, kun menkkatuntemuksia on jo viikko ennen menkkoja. Miten sellaiseen limikseen mitään vois kiinnittyä. Mutta ehkä se on ihan normaalia, jos sitä on muillakin.

Itsellä tänään ovis alkanut antaa merkkejään liman muodossa. Tikutinkin ovista ja nega tuli. Ihan tyhmää oli tikuttaa, kun tiedän, että ylihuomenna aikaisintaan plussa tulee.
 
Viikon päästä pääsen lääkäriltä kysymään asioita, kun tutkimukset alkavat. Tosin, perjantaina olen menossa mammografiaan rinnassa olevan kyhmyn takia. Hieman pelottaa, vaikka suhteellisen rauhallinen asiasta olenkin, sillä mulla on aikaisemminkin tutkittua kyhmyä rinnassa. Suvussa ei ole rintasyöpää, mutta kystia on. Röntgenkuvaan en suostu -- ultralla saavat vain tutkia (eikä se röntgenissä näykään, kun on niin sivussa). Tietysti pahin painajainen olisi, että siellä olisikin rintasyöpä ja lapsettomuustutkimuksiin emme sitten edes pääsisi, kun passittaisivat syöpähoitoihin ja sitä myötä sitten tuhoutuisivat munasolut jne...
 
Hannele, reippautta ja rohkeutta sinulle mammografiaan mennessä. Varmasti kyhmy huolestuttaa ja ajatukset käyvät läpi pahimpia vaihtoehtoja. Todennäköisesti se kuitenkin on vain kysta, kuten kirjoitit, ja ei ole mitään syytä huoleen :hug:
On mielenkiintoista kuulla mitä lääkäri sanoo sinulle ensi viikolla noista pian oviksen jälkeen alkavista tuntemuksista. Onnea tutkimuksiin toivottelen jo näin etukäteen!

Kaikille
mukavaa päivää!
 
Tiistai 4.3.

Kuumetta 35v...........kp9/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp25/26-28.........yk6................esikoinen
Tuizu 31v.................kp19/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp11/31.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp35/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp3/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp7/30............yk6...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp9/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp14/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp16/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Paljon onnea Annimaria sinulle!! Ja Gittelle myös kihlautumisen johdosta!

Minä olen taas maisemissa mutta hiukan pihalla teidän kuulumisistanne. Hetki menee ennen kuin pääsen taas juttuun mukaan (ja olen kahlannut väliin jääneet sivut läpi). Töissä on nyt sen verran kiireitä, että on tämä palstailu jäänyt vähemmälle. Niin ja terveiset Alppirinteistä! Oli mahtavaa tuulettaa päätä ikävistä ajatuksista rinteissä viilettämällä. Siinäpä muuten harrastus, jota ei voi raskaana tehdä - tai itse en ainakaan uskaltaisi.
 
Moikka Merilintu! Just äsken ajattelinkin, että pitäisi kysellä sun kuulumisia. Missäpäin muuten olitte Alpeilla? Itse olen kans harrastanut alppimatkailua talvisin, mutta tänä vuonna se jäi väliin. Viimeksi oltiin St Antonissa. Mites teidän hoidot etenee? Oletteko tekemässä 3. inssin?
 

Yhteistyössä