**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Moikka!
Huomenna on mulla lääkäri ja otetaan taas kokeita ja sitten katsotaan ultralla munasarjat ja ovista.Huomenna alan tikuttamaan ovista,limoja ei ole vielä tullut,siis liman tulo ei ole lisääntynyt ollenkaan.Mä olen nyt omega3 lisäksi ottanut efamolia missä on helokkiöljyä lisänä.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Moikka teille kaikille!
Oma napa:kp11/28 ja tänään on lääkäri mulla ja katsotaan munasarjat ultralla.
Pientä nipistelyä on alavatsalla ja lämmöt koholla,mutta liman tulo ei ole vielä lisääntyny,joten ei ole ovis vielä.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Keskiviikko 12.3.

Kuumetta 35v...........kp17/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp5/26-28.........yk7................esikoinen
Tuizu 31v.................kp27/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp19/31.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp4/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp11/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp15/30............yk6...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp17/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp22/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp24/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Paljon onnea Gittelle kihlauksen johdosta! Ihana uutinen! :flower: :heart:

Plussapuhureita meille kaikille! :wave:
 
Hei
Tulin taas (kuten vähintään joka toinen päivä) katsomaan, onko kenelläkään kivoja uutisia kerrottavana. Puhti on ollut pois kirjoitella tänne. Oli niin kova pala viimeksi uuden kierron alkaminen. Nyt eletään luomukierrosta mutta vähän niin kuin TJOT-mielellä tällä kertaa. Ehkä vielä ensi kierroskin. Vedetään henkeä. Käytettiin kyllä ovis hyödyksi, ainakin niillä main pöllyteltiin peittoja. En oikeastaan ole varma tarkasta ajasta, koska ovis oli.

Lauantaina on kummilapsen ristiäiset. Ihana pidellä pientä vauvelia :). Hänen näkemisestään ei onneksi ole tullut paha mieli, vaikka omaa vauvaa niin kovasti toivonkin.

Hyvää vointia kaikille!

ps. Hyvä, että täältä voi aina tarkistaa, monesko kp ja yk on menossa, en ole enää jaksanut edes seurata niitä itse...
 
Moikka!
Kaikki oli ok lääkärin mukaan tänään ja ultralla näkyi,että ovis on parin päivän päästä ja sanoi,että simpat vaan liikkeelle,niin kyllä saamme jouluvauvan itsellemme,saa nähdä miten käy.

Miten teillä muilla on mennyt?

Huomenna olen menossa kaverini suloista koiranpentua katsomaan,mäkin haluan koiraa todella kovasti,mutta meillä on kissa vauvana tällä hetkellä.
 
Gitte, voi kun kiva, että oli hyviä uutisia! Nyt vain jouluvauvaa tekemään! ;)

Lämmöt yhä matalalla :/ Tänään menimme mieheni kanssa fysioterapeuttimme luo. Käymme siellä aina pari kertaa vuodessa hoidattamassa selkiämme, kummallakin on tyriä ja muuta kivaa. No, tämä fysioterapeutti hoitaa hyvin laaja-alaisesti, ja käyttää paljon myös akupainantaa, homeopatiaa yms. hoidoissa. Kerroin hänelle ovulaatio-ongelmistani, ja hän sanoi, että voi auttaa jotenkin munasarjoja manipuloimalla niitä toimimaan.

Hän ei suinkaan ole erikoistunut mihinkään hedelmättömyyshoitoihin, mutta hänellä on ennenkin ollut samanlaisia tapauksia, ja ainakin yksi tuli raskaaksi seuraavassa kierrossa hoidon jälkeen. Hän kyllä sitten sanoi, että uskoo todella paljon psyyken vaikutukseen myös tässä asiassa, hänen mielestään asian liika ajatteleminen tuskin auttaa asiaa. Joo, tiedossa on :D

Hän sanoi myös, että hänen mielestään voi olla, ettei näennäisesti ongelmaton nainen ehkä tule raskaaksi, jos hän ei alitajuisesti koe olevansa valmis. Olen itse miettinyt samaa, koska mulla on opinnot vielä kesken, ja olen "salaa" helpottonutkin, kun olen saanut lisäaikaa opintoihin ennen vaipparuljanssia.

Joka tapauksessa, munasarjoissa totisesti on ollut tuntemuksia nyt manipuloinnin jälkeen, niin että katsotaan räjähtääkö siellä pian joku folli munasoluksi... :LOL:

Varsinaisen manipulointihoidon aloitamme ensi kierron alussa, niin ainakin yhden kierron ajan katsotaan, että onko vaikutusta.
 
Moikka teille kaikille!
Oma napa:kp12/28 ja nipistelevää kipua ollut aamuyöstä asti toisen munasarjan kohdalla ja tein äsken ovistestin niin,vahva plussa tuli ovistestiin,joten tänä iltana laitamme simpat liikkeelle ja sitten vaan peukkuja kovasti,että saisimme jouluvauvan.

Miten te lämmön mittaajat,jotka mittaatte lämpöjä oviksen aikana,minkälaisia lämpöjä olette saaneet oviksen aikana mitattua?

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Tervehdys kaikille!

Täällä on jokseenkin mieli maassa, tai sitten kiukku pinnassa, laidasta laitaan mennään. Siis ensimmäistä kertaa elämässäni sain tasavahvat viivat ovistikkuun ja mitä tekee mies? Sairastuu! Kyllä, se onnistuu hankkimaan kuumeen juuri sille päivälle, kun meillä olisi todistettavasti edes mahdollisuus!

Kyllä pisti vihaksi tämä maailma (ja vähän mieskin).

Että se siitä viimeisestä luomukierrosta sitten. Tänään lima katosi ja kiukku tuli, eikä plussaa siis kannata edes toivoa. Sitä niin typerästi jaksoi viimeiseen asti toivoa, ettei sittenkään joutuisi siihen lääkärikierteeseen, mutta nyt se sitten väistämättä alkaa.

1.4. on eka aika Naistenklinikalle. Voin jo kuulla niiden ensin kertovan, ettei meissä ole mitään vikaa - ja huutavan heti perään: "Aprillia!"

:headwall:

Anteeksi, meni tyystin omanapailuksi, mutta tunteet ovat vielä liian pinnassa mihinkään muuhun. :ashamed:
 
Gitte, onnittelut ovisplussasta! Täältä hedelmöittymissäteitä sinnepäin! =)
En ole mittaillut aamulämpöjä eli en tiedä niistä mitään, mutta mittailen joskus huvikseni iltalämpöjä, koska mulla on niin selvä ero lämmöissä alku ja loppukierron välillä. Eli alkukierrossa lämmöt on aina iltapäivällä n. 36,6, mutta muutama päivä oviksen jälkeen lämmöt pomppaa 37,2 asteeseen ja pysyvät siellä muutaman päivän. Olen niinä päivinä helposti kananlihalla ja poskia kuumottaa. Eihän tästä ole mitään hyötyä oviksen ajoitukseen, mutta tiedänpähän ainakin, että ovis on tapahtunut. Kiva huomata, että kroppa toimii ainakin tuolta osin. :)

Tresum, :hug: . Ymmärrän täysin ketutuksesi. Yhden yrityskierron menettäminen tuntuu varmasti pahalta, vaikka minkäpä mies sairastumiselleen voi. Mulla on jo lääkärikierre käynnissä, mutta tähän mennessä kyseessä on olleet vain pissa- ja verikokeet ja normaali gynen tarkastus ultrauksineen. Mutta ensi viikon torstaina olen menossa laparoskopiaan, mikä on jo astetta isompi juttu. Voin välttyä siltä enää saamalla plussan ennen sitä, voi kuinka sitä toivonkaan! Laparoskopia on pp 12 eli ei se mahdollinen raskaus edes varmaan näkyisi missään testissä, mutta toivon että ensi viikolla alkaa sellaiset raskausoireet, ettei niistä voi erehtyä!

Olen kyllä tosi iloinen, että pääsen laparoskopiaan jo ens viikolla, koska välissä jo kuulosti, että aika saattaa mennä elokuulle asti. Eli ens viikon jälkeen saan sitten tietää, laittaako gyne meitä eteenpäin lapsettomuushoitoihin vai mitä se seuraavaksi keksii.

Kaikille oikein mukavaa loppuviikkoa!
 
Meilläkin on nyt sitten lapsettomuustutkimukset alkaneet. Kirjoittelin tänne alkuviikosta pitkän viestin, jonka sitten hajamielisyyksissäni kadotin. En enää silloin jaksanut kirjoittaa uutta viestiä heti perään.

Lääkäri ja hoitaja olivat tosi ystävällisiä. Ensimmäisellä kerralla ultrattiin, vaikka mulla oli kp3 menossa. Verikokeissa kävin seuraavana aamuna. Loppukierron verikokeeseenkin varasin jo ajan. Munajohtimien aukiolotutkimus on ensi viikolla. Sinänsä mukava, että kierto oli ihan alussa, kun oli se ensimmäinen lääkäriaika. Tässä kierrossa kartoitetaan syitä ja seuraavassa sitten päästään jo toivottavasti hoitoihin. Saatan joutua syömään Clomeja lyhyen lutaalivaiheen takia -- näin lääkäri arveli, mutta asiathan vahvistuvat vasta, kun tutkimukset on tehty.

Niistä ovulaation jälkeisistä vihlonnoista kysyin myös. Lääkäri sanoi, että koska munarakkula repeää irti ovulaatiossa, saattaa siellä siis olla ihan verta vuotava repeämä, joka vihloo. Lämpöjen vaihtelusta ennen ovulaatiota en kehdannut kysellä, kun lääkäri ei muutenkaan ollut kiinnostunut näkemään lämpökäyriäni...
 
Moikka!
Itkettää,meni jouluvauva sivu suun,kiitos rakas mieheni,kun oli eilen pitkään työssä,tänään tuli nega ovistestiin,harmittaa todella valtavasti!Alkaa nyt mennä jo usko,että saanko omaa lasta ollenkaan,kun ensi vuonna olen jo 40-vuotias,vanha jo vauvan äidiksi,itkettää valtavasti! :'(

Miten teillä muilla on mennyt?

Toivottavasti teillä on parempi mieliala kuin mulla!

Peukkuja teille kaikille!
 
Moikka!
Tein juuri uuden ovistestin,niin siihen ilmestyi testiruutuun vahva viiva,mutta kontrolliruutuun haalea viiva,niin ohjeessa lukee: postitiivinen eli plussa tuli,nyt vaan toivon,että tänä iltana kaikki menee ok ja saamme jouluvauvan masuun kasvamaan,pitäkää peukkuja mulle!

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille! :wave:
 
Gitte, peesaan kans, mitä Hannele sanoi. Ja sitä paitsi, jos yhdyntä on ollut jossain vaiheessa lähellä ovista, kyllähän simpat säilyy hengissä munanjohtimissa 3-5 pv, joten no hätä. Tuskin tämä yrityskerta teillä on puihin mennyt :)

Hannele, kiva kuulla, että saitte hoitorumban käyntiin. Tsemppiä siihen!

Oma (.) meillä tosiaan edessä tässä kierrossa pakastetun alkion siirto (PAS). Ke menen seurantaultraan, koska nyt tässä vaiheessa lääkkeillä kasvatetaan limakalvoa. Varmaan sitten pääsiäisen jälkeen tehdään siirto. Siirtämässä ollaan 2 kyytiläistä, jos vaan sulatuksesta kaverit selviävät.
 
Moikka!
Nyt kyllä meni jouluvauva sivu suun,mieheni meni lätkäotteluun ja sieltä kaverin kanssa jatkoille,niin nyt itkettää,huomenna kyllä pupuillaan,mutta se ei enään huomenna jouluvauvaa meille tuo. :'(
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp14/28 ja tein äsken ovistestin ja kaksi haaleaa viivaa tuli tikkuun,että se on joko nega tai sitten on vielä todella pieni mahdollisuus saada jouluvauva tänään vielä masuun kasvamaan,mutta omaa kehoani,kun tulkitsen,niin tuntuu siltä,että jouluvauvaa ei tule,vaikka tänään nautimme ja laitamme simpat liikkeelle.

Miten teillä muilla on mennyt?

Onneksi sentään jotain piristävää,ostin eilen uudet korvikset itselleni ja laitoin ne äsken korviini,niin olo piristyi heti paljon paremmaksi.

Peukkuja teille muille!
 
Moikka teille kaikille!
Oma napa:kp15/28 ja mieheni oli eilen myöhään työssä ja ei jaksanut laittaa simppoja liikkeelle ja nyt lähti pelaamaan turnaukseen sählyä.Liman tuloa mulla on vielä,mutta kaksi haaleaa viivaa tuli ovis tikkuun,että osaan jo sanoa,että jouluvauvaa meille ei tule,itkettää :'(

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille muille!
 
Itselläni on sentään hyviä uutisia, tai siis ainakin haluan kuvitella niin :saint: . Lämmöt nimittäin lähtivät viimein nousuun, ja lämpöjen perusteella ovis olisi ollut jo keskiviikkona, eli juuri silloin, kun fysioterapeutti manipuloi munasarjojani :eek: Jänskä yhteensattuma, vai...? :D

On kyllä ihmeellinen tämä mun ruumis, niin kuin jo aikaisemmin kirjoitelin, ovat lämmöt olleet tässä kierrossa ihan erilaiset kuin aikasemmissa. Oikein vertailin tuolla fertilityfriendissä, tämän kierron lämmöt näyttävät kuuluva ihan eri naiselle. Toivottavasti hyvä merkki, eikä huono :p

Lämmöt ovat koko kierron olleet matalammalla kuin aiemmissa 4 yk:ssa, ja niin kuin jo aiemmin kirjoittelin, ei myöskään oviksen yhteydessä lämmöt sahanneet niin kuin yleensä, vaan lähtivät vain asteittain nousuun. On siis olleet jotenkin tasaisemmat. Varmasti liittyy siihen, että on kulunut jo 6kk pillereiden lopetuksesta, eli joko mun kroppa alkaa pikku hiljaa toimia ja on siis hyvö merkki, tai sitten PCO on kertakaikkiaan ottanut vallan, ja mun hormonitoimintani on vielä sekaisemmin nyt, kun pillerit ei enää vaikuta :/

No joo, mä täällä pähkäilen näitä mun lämpöjä. Mun mielestä viittaa kylä vahvasti ovikseen, kun jo kp22 olisi ollut, eihän se niin kauhean myöhään ole :p

Hm.. olen ikuinen optimisti :LOL:
 
Niin kirjoitin aikasemmin toisessa pinossa, että oon mä vähän reppana, kun muut miettii raskausoireita ja raskautta, ja mä haaveilen vain oviksesta ja mietin ovisoireita. :eek: No, kun on toi PCO tuomio tuossa damokleen miekkana harteilla ja yritys vielä näin alussa (tuli muuten just 6kk siitä, kun heivasin pillerit veks :saint: ), niin meikäläiselle oviskin on jo puoli voittoa. Ehkä sitten kun tietää varmasti ovuloivansa, uskaltaa jänskätä sitä raskauttakin :ashamed:
 

Yhteistyössä