**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Keskiviikko 25.6.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 6/25.......yk24............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp6/29.............yk12...............esikoinen
gitte 38v..................kp15/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp37/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp26/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp35/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33v.............kp24/30.............yk2......esikoinen haaveissa

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
 
Jumankautsi, nyt se mun hullun gynen hullu apulainen sanoi, ettei tällä helskutin rouvalla olekaan aikaa vastaanottaa ensi viikolla! Eli nyt mun pitääkin etsiä uusi gyne kesken kaiken! Jumankautsi, kävin siellä maanantaina ja puhuin tän bimbon kanssa, ja se käski vain varata aika ensi keskiviikoksi! Mistä mä tähän hätään uuden gynen yskäisen? Kyllä.... :headwall: :headwall: :headwall: Olisi pitänyt luottaa vaistoon ja unohtaa tämä hullu heti alusta pitäen. Oma moka :kieh:
 
Tirlittan Eipä ole vielä uusi yritys päässyt alkamaan, menkkoja edelleen odottelen. Tänään tuli 4 viikkoa kaavinnasta, joten toivottavasti pian alkavat. Jos ei parin viikon sisällä kuulu, niin pitänee varailla gyneaikaa. Rupeaa jo tympimään tämä kuivaharjoittelu (sic!).
 
Torstai 26.6.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 7/25.......yk24............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp7/29.............yk12...............esikoinen
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp38/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp27/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp2/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33v.............kp25/30.............yk2......esikoinen haaveissa

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Paasin vihdoin taalla Aasiassa nettiin ja paivitin vain nopeasti tuohon ylos omat tiedot. Eli uusi kierto lahti kayntiin, nyt kp2. Jannaksi meni, kun edellinen kierto vaan venyi ja venyi eika paassyt testaankaan kun unohdin ottaa pikkusaarelle testin mukaan eika sielta tietty sellaisia myyty =)

En harmi kylla ehdi lukea teidan kuulumisia nyt (Suomessa sitten!). Aurinkoista kesaa ja plussatuulia!!
 
Hei "Kolmikymppiset"! Terveiset tuolta Lapsettomuus-puolelta! :heart: Tässä mun omat kuulumiset het alkuun:

Kävin tänään elektrofysiologilla, joka paineli laserkynällä akupisteitä mun kropasta, sähkö värisi selässä ja lonkissa, ja kas kummaa, ainakin menkat alkoi parin tunnin päästä just ajallaan eli 28/28!! Liekkö sittenkään kyse pelkästä huuhaa:sta..? Joka tapauksessa menen sinne uudestaan 3 viikon päästä. Ja sitä ennen, eli viikon päästä 4.7. mennään miehen kanssa munatorvien aukiolotutkimukseen. Hui, kun jännittää............

Tirlittan, mulla siis tismalleen sama tutkimus ensi viikolla! Sulla maanantaina, mulla perjantaina.... Heh, kerrothan Tirlittan oiiiikein hienovaraisesti, jos tutkimus oli aivan kaamea...jännittää ja pelottaa nimittäin aika vietävästi! Ehkä kuitenkin kaikista eniten se sieltä tuleva vastaus :/

Lentoemo, hyvä että otat rauhallisesti siellä kuumuudessa :heart:

Bantsku, aivan ihana kuulla, että siellä se pieni möngertäjä kasvaa masussasi! :heart:

Oikein hyvää viikonloppua, ja voimahalaukset kaikille ! :heart: :heart: :heart:

Mulla oli kp:t vähän jäljessä listalla.. Tänään torstaina joka tapauksessa kp1/28, jos joku jossain vaiheessa päivittelee. Ja yrityskierto 3 alkaa.
 
Täällä taas entinen 30+ kuumeilija vakoilee teidän kuulumisia... Onnittelut kaikille viime aikoina plussanneille, ihania uutisia! Ja erityisesti Bantskulle onnittelut ultrakäynnin johdosta! Niin hyvin on itselläkin muistissa tuo eka ultra, jossa pieni sydän sykki ja kädet viuhtoi hurjasti :heart: Itku tuli silloin minultakin. Toivotaan Bantsku että kaikki sujuu hyvin!
 
kanella, toivotaan, että menkat tulee lähiviikkoina ja uusi yritys pääsee käyntiin :heart:

lentoemo, onnea uuden gynen etsintään. Vaikka sinua tympäiseekin gynen etsiminen, niin toisaalta onhan nyt hyvä väli vaihtaa gyneä, kun raskaus on vielä ihan alussa. Pääset sitten käymään uudessa paikassa ensimmäisestä ultrasta lähtien.

manna, tsemppiä uuteen kiertoon ja hyvää loman jatkoa!

Lumikeiju, meillä on nyt sama tutkimus edessä ja voidaan tsempata toisiamme =)
Meinasitko ottaa miehen mukaan ihan tutkimushuoneeseen?
 
Lauantai 28.6.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 9/25.......yk24............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp9/29.............yk12...............esikoinen
gitte 38v..................kp18/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp40/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp28/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp4/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33v.............kp3/28.............yk3......esikoinen haaveissa

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
 
Aukiolotutkimus on nyt takana. Auki oli munanjohtimet!

Lumikeiju, tutkimus ei ole kivuton, mutta ne kipeät hetket on hyvin lyhyitä ja koko tutkimus on ohi nopeasti, joten älä pelkää. Hyvin siitä selviää! Kipu on samantapaista kuin kuukautiskipu.
Otin miehen mukaan tutkimushuoneeseen. Alkututkimuksen ajan hän istuskeli ja odotteli, mutta aukiolotutkimuksen alettua hän tuli viereeni seisoskelemaan ja rapsuttelemaan päätäni.

Seuraavaksi minulta otetaan verikoe kp21, josta selviää ovuloinko. Mies sai lähetteen siemennesteanalyysiin. Noiden tulosten jälkeen tehdään suunnitelma jatkosta lääkärin kanssa. Siemennestenäyte pitää mennä antamaan 150 km päähän, joten siinä on oma suunnittelemisensa. Tuntuu hyvältä, että homma etenee.
 
Tirlittan, ihanaa että olit kirjoittanut kokemuksestasi, tulin penkomaan varta vasten sun kuulumiset täältä, kun oot ollu tänään mulla mielessä :) IHANAA että munanjohtimet on sulla auki, onneksi olkoon hyvästä uutisesta! :heart: Ja hyvä kuulla, että tutkimus on nopea. Otitko kipulääkettä ennen tutkimusta? Mä aion ottaa Burana 800mg ja vielä mahdollisesti Panadolia jos se on sallittu yhtäaikaa Buranan kanssa, pitää ottaa selvää.

Minunkin mies tulee ilman muuta mukaan tutkimukseen. Luultavasti samalla tavalla kuin teillä, eli on poissa alkututkimusten ajan (hänellä kun tekee niin kovin pahaa kuulemma kun minuun työnnellään kaikenlaisia värkkejä...heh!), mutta tulee sitten itse tutkimuksen ajaksi mukaan.

Jännittää ja pelottaa aivan hirveästi se tutkimustulos :( Kunpa meillekin tulisi siitä hyviä uutisia... Sitä todella toivon ja rukoilen. Muuten saadaan heittää hanskat naulaan :'( Mutta pitää nyt yrittää perjantaihin asti keskittyä ihan muihin asioihin. Onneksi oon järjestänyt sujuvasti itselleni muuta mietittävää, kun menin tekemään kani-kaupat tässä viikonloppuna! Heh! Kahden ulkokoiran lisäksi meille tulee nyt kaksi ulko-kania (ei kuitenkaan samaan häkkiin.. ;) )

Kiitos vielä Tirlittan helpottavasta viestistäsi :heart: Kirjoittelen sitten perjantaina, miten mulle/meille kävi.... :/
 
Täällä ollaan Hämeessä lomalla ja nyt taas kerkesin lukeemaan teidän kuulumisia...mulla oli kai tosi voimakkaat ovulaatiokivut...ainakin toissailtana nippaili sen verran oikeaa munasarjaa...
kylläpä ne kivut nyt tuntee kun ei ole yritystä :LOL:
Eli edelleen hengessä mukana ollaan...Vaikka oma yritys vasta vuoden jälkeen...minnehäm Gitte on kadonnut???
Saa nähdä sittrn alkaako oma raskaus ilman apuja...no ainakin Jumalalta aion apua pyytää rukouksin...tai no joo olen jo valmiiski pyytänytkin... :heart:
Mutta nyt Anopin ruokapöytään...
 
Lumikeiju, minun mies oli tutkimushuoneessa kun alkututkimus tehtiin, mutta istui vähän kauempana ja katseli seiniä ja katonrajaa. Hänen tuolinsa oli kyllä aika otollisella paikalla, sillä kun korotin päätäni, niin näin hänet jalkojeni välistä :LOL:
On varmasti hyvä ottaa kipulääkettä etukäteen. Minä en muistanut ottaa, vaikka oli tarkoitus. Jotenkin se jännityksessä unohtui. Tutkimuksen jälkeen antoivat minulle Buranaa kipuun sekä varalta muita lääkkeitä tulehduksia vastaan.
Pidän peukkuja, että tekin saatte hyvän tutkimustuloksen :heart:

Heksu, kiva kuulla sinusta. Hyvää loman jatkoa!
 
Keskiviikko 2.7.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 13/25.......yk24............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp13/29.............yk12...............esikoinen
gitte 38v..................kp22/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp44/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp32/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp8/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33v.............kp7/28.............yk3......esikoinen haaveissa

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
 
Moikka teille kaikille!
Kiirettä on ollut mulla.Eilen poistettiin hammas mulla,oli niin iso reikä tullut vanhan reiän viereen,ettei kannattanut jättää enään sellaista hammasta suuhun.

Minä sain vakituisen työn,aloitan elokuun alussa yksityisessä päiväkodissa lastenhoitajana ja kesätyön lintsillä lopetan nyt tämän kuun lopulla.Meillä on lintsillä todella hyvä työhenki siellä on ihana olla työssä.

Oma napa:tätiä odottellaan kylään,tädin tulo poltetta on jo alavatsalla.

Olen nyt lauantaina entisen kaverini veljen häissä hoitamassa kaverin veljen kahta pientä tyttöä koko hääpäivän ajan,ihanaa päästä samalla häihin mukaan ja tytöt joita menen hoitamaan ovat 2v ja 11kk,tulee vaan kova vauvakuume enemmän tuon jälkeen.

Tulisi se täti pian kylään,niin päästäisiin huhtivauvaa yrittämään alulle.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Moi moi kaikille!
Huomasin tuossa äsken, että nimeni oli poistettu listalta, kun täällä nykyään niin vähän pyörin. Ihan ok juttu, enemmän vietän aikaa tuolla lapsettomien puolella...Olen käynyt edelleen lukemassa juttujanne mutta tässä vaiheessa (yli 2 vuoden ja 3 keskenmenon jälkeen) olen kokenut itseni hieman outsideriksi ;) . Toivotan teille kaikille ihanaa kesän jatkoa ja jospa törmätään jossain vaiheessa vielä tuolla odottajienkin puolella. Erityisterkut Emmalle, joka oli samoihin aikoihin ketjussa "vakkarina". Aina joku tulee raskaaksi, se antaa uskoa tulevaan!
 
Voi itkun-pitku, huomasin juuri, että Väestöliiton klinikka onkin menossa kiinni vasta ensi viikosta. Olisimme ehtineet siis kokeilla vielä sen inssin nyt kesällä :( . No, miksipä en tarkistanut :( . Jostain käsitin, että se on kiinni koko heinäkuun. Voi voi.

Nyt minulla nukkuu pieni 5kk ikäinen vauva tuolla terassilla. Hän on IHANA!!!!!!!! Kummivauva :) . Olen niiin kauhean rakastunut häneen :). Ihana, ihana vauva. Olen onnekas, että minulla on lähellä tuo kummivauva, sillä hän auttaa tyhjien käsieni kipuun (onko teillä muilla sitä? Ihan melkein fyysisenä tuntuvaa kipua, kun syli on tyhjä?). On ihana paapoa vauvaa.

Voi, vauveli ääntelee, tulen myöhemmin lukemaan kuulumisianne. Voikaa hyvin!

 
kuumetta, onpas harmi, että teiltä pääsi menemään ohi mahdollisuus inssiin.
Onneksi sinulla on nyt kummivauva piristämässä mieltäsi.
Minulla ei ole fyysistä tyhjän sylin kipua, mutta tuntuu kyllä tosi ihanalta ja helpottavalta, kun (omien ja miehen) sisarusten lapsia saa hoitaa ja kun he haluavat syliin ja suukottelevat... He ovat niiiiiin suloisia ja rakastettavia :heart:

Kummi, mielellään otetaan sinut takaisin meidän pinoon ja listalle, jos joskus haluat :)
Sinulle myös hyvää kesän jatkoa! Ja toivottavasti tosiaan törmätään pian odottajien puolella =)

gitte, onnea uudesta työpaikasta!!!

Lumikeiju, tsemppiä huomiselle! Olet mielessäni. Toivotaan, että kaikki menee hienosti.
 
Munatorvien aukiolotutkimus tehtiin tänään, ja olen iki-iloinen vastauksesta!!! :flower: :heart: Molemmissa munatorvissa näyttäisi olevan virtausta, eli torvet on auki. 10 cm kokoinen nesterakkula ultrattiin; se on joko oikeassa munatorvessa tai munatorven vieressä (jolloin siitä puhutaan kystana). Emättimestä valuu silloin tällöin jotain nestettä, joka puhuu sen puolesta että nestekerääntymä olisi munatorvessa. Tämä olisi mulle ehdottomasti paras vaihtoehto, sillä silloin neste pääsee tyhjenemään kohdun ja emättimen kautta, ja jos tulehdusta ei tule, siitä ei aiheudu muuta ongelmaa kuin mahdollisesti kipuja. Jos taas noin iso kysta kasvaa munatorven vieressä, ei leikkaus ole kovinkaan kaukana, jos se vielä siitä kasvaa.

Seuraavaksi menen verikokeisiin 17.7., jossa tutkitaan keltarauhashormoniarvot, eli että ovuloinko. Seuraava kontrolliultra syksyllä, jos ei ongelmia tule aiemmin.

On niin helpottunut olo. Meillä on vielä toivoa saada oma vauva :heart:
 
Tirlittan, ihanaa, että munanjohtimet ovat auki! :heart: Onpa kiva, että miehet ovat tutkimuksissa mukana tukea antamassa. Oma äitini oli ihan puulla päähän lyötynä, kun kerroin, että mieheni tulee aina mukana gynekologin (tai itse asiassa ihan mille lääkärikäynnille tahansa, jos suinkin töiltään pääsee) vastaanotolle. :D Rupesin jo miettimään, että olemmeko me ainoat maailmassa. Ei hänkään kyllä siinä kauheasti sisätutkimuksen aikana tiiraile, mutta tutki kyllä ultran näyttöä silloinkin, kun totesimme, etten ovuloi.

Lumikeiju, voi kun olen iloinen puolestasi, että aukiolotutkimus meni hyvin! Toivottavasti myös se nesterakkula on harmittomampaa laatua! :heart:

kuumetta, mulla kanssa auttoi se miehen lapsien hellittely, sai olla keinoemona edes vähän aikaa =) Varmaan otti päähän tuo lomasekaannus, mutta toisaalta onko parin kuukauden heitolla niin kauheasti väliä, ehkä tuo oli vain kohtalo, joka hiukan jostain syystä viivästytti nyytin alulle saattamista :heart:

gittelle onnea uudesta työpaikasta minunkin puolestani :flower:


Keskiviikkona kävimme uudella gynellä (erittäin rauhallinen tapaus, niin kuin muistinkin, vaikkakin hiukan tiukka lihomisen suhteen, max 10kg saan kuulemma lihoa, muuten saan luvan vaihtaa lääkäriä :LOL: ), ja ultrassa näkyi sydämen (tapaisen, eihän se vielä sydän ole) syke! Ja mikä parasta, gyne sai sen myös kuulumaan! :heart: Maailman ihanin ääni, ja toivon, että koko tämä pino pääsee pian samanlaista ääntä kuuntelemaan.

Km-riski on vielä korkea, krampit/supistukset/muut kivut jatkuvat, mutta tuota muistoa pienestä ja kiivaasta sykkeestä ei mikään voi meiltä viedä :heart:

Paljon paljon ++++++ kaikille! +++++++ :whistle:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 6+4 :heart:
 
Kuumetta, olen pahoillani, minä olen tainnut sitten antaa virheellistä tietoa VL:n aukiolosta.
Kysyin itse klinikalta ja jotenkin sain käsityksen että ovat juhannuksen jälkeisen viikon vielä auki ja sitten sulkevat heinäkuuksi. mutta ehkä lääkäri puhuikin omasta lomastaan.....
Tosi harmi että sinulla jäi nyt inssi väliin, anteeksi hölmöyteni!

Bantsku
 

Yhteistyössä