**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Lumikeiju, on mahdotonta löytää lohduttavia sanoja. Asia on hyvin raskas.
Voimia surun käsittelyyn :heart:
Toivon teille kaikkea hyvää.

kanella, suurkiitos! :flower:

almaa, valtavasti onnea!!

lentoemo, koitahan ottaa rennosti ja turhia murehtimatta.

kuumetta, turvallista moottoripyöräreissua!
Ja kaikille hyvää juhannusta!! :flower: :heart: =)
 
Torstai 19.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 23/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp30/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp9/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp31/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp20/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp29/30-33..........yk14.........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
 
Ajattelin panna tuonne odotuspuolelle pystyyn sellaisen pinon, jonne me kärvistelijät voitaisiin mennä hermoilemaan ilman, että virallisesti mihinkään odotuspinoon ilmoittaudutaan! Mitä sanotte, almaa ja bantsku? En haluaisi dominoida täällä keskustelua juilimisillani sun muulla, mutten sinne "oikeaan" pinoon uskalla oikein mennä ennen kuin oon käynyt ekassa ultrassa. :ashamed:
 
Torstai 19.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 23/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp30/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp9/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp31/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp20/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp29/30-33..........yk14.........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
 
Voi Lumikeiju, olen todella pahoillani. Valtavasti voimia sinulle. Vaikka nyt tuntuu hirveältä niin muista, että asioilla on taipumus järjestyä. Se ei nyt varmastikaan paljoa lohduta, mutta omista elämän vastoinkäymisistä (eivät liity nyt näihin lapsiasioihin) tiedän, että niin se vaan on. Kuten Bantsku yllä sanoi, ajan kanssa asiat loksahtavat paikoilleen. Koita pärjätä :hug:
 
Sunnuntai 22.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 26/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp3/29.............yk12...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp12/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp34/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp23/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp32/30-33..........yk14.........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
 
Kopsasin tämän hetken fiilikset tuota toisesta ketjusta, ja toivon että otatte mut takaisin listalle......


Me ollaan vietetty miehen kanssa ihana Juhannus toisella puolella Suomea. Maisemanvaihto teki hyvää, ja ollaan selvitty ensimmäisestä, pahimmasta shokista, joka vei torstaiaamuna molemmilta jalat alta.

Luulen että haluan edelleen tulla tänne lueskelemaan, jotenkin täältä oon kokenu saavani voimia ja motivaatiota, tukea ja niin hyvää tsemppiä, että mielellään täällä jatkaisin palstailua, vaikka tulikin näitä mutkia matkaan. Ja täällä ajoittain tipahtelevat plussat jotenkin antavat siltikin toivoa, koska vaikka gynekologi sanoisi mitä, niin eihän sitä koskaan tiedä jos oma kroppa voisi yllättää...

Me ollaan nyt puhuttu asia läpi juurta jaksain, ja päädytty siihen tulokseen, että vatsaa EI nyt anneta avata, vaan ensin aletaan tutkia mun munatorvia varjoaine/uä/röntgenillä, jotta saadaan selville toimiiko siellä virtaukset. Mitä siinä tutkimuksessa sitten selviää, niin sen mukaan mietitään jatkoa (kiinnikkeiden avaus? keinohedelmöitys? jne..) Mutta nyt yksi asia kerrallaan.

Olin heti torstai-iltapäivänä yhteydessä keskussairaalaan, jossa mun perussairauden hoito on seurannassa, ja sieltä yrittävät nyt järjestää tuon munatorvitutkimuksen mahdollisimman pian. Siellä myös oltiin mun kanssa samoilla linjoilla, ettei vatsaa aleta nyt suinpäin avaamaan, kun sitä on aiemmin niin paljon leikelty. Ja jos munatorvet on täysin tukossa, niin eipä siitä avaamisesta sitten mitään hyötyä kai olisikaan. Joten nyt on hommat jotenkin järkevämmin suunniteltu, ja mieli paljon rauhallisempi.

Kiitos jos saan jatkaa listalla mukana!! Ja tiiättekö mitä.. vaikka gyne sanoi että pitäis aloittaa taas pillerit kun kuukautiset nyt alkaa, niin EN ALOITA! Mieskin oli sitä mieltä, että jyrkkä ei. Tällä hetkellä ollaan sitä mieltä. Kunhan saadaan aika sinne keskussairaalaan, pohditaan sitten lisää, miten tässä oikeasti ja järkevästi nyt kannattaa edetä.

Mutta että mukana ollaan, vaikkakin nyt aikalailla hiljakseen varmaan. Mutta en halua jättää teitä ja tätä palstaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Kiitos kaikille ihanista ja rohkaisevista tsempeistä!! Olette ihania :heart:

p.s. Mulla nyt kp22/30, ja ikää on 33v. ja esikoinen haaveissa.....yk2.
 
Maanantai 23.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 4/25.......yk24............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp4/29.............yk12...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp13/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp35/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp24/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp33/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33v.............kp22/30.............yk2......esikoinen haaveissa

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
 
lentoemo, kiitos tsempeistä.
kuumetta, onnea sinullekin tähän kiertoon. Samoilla kiertopäivillä mennään.

).( Sain ensi maanantaiksi ensimmäisen ajan sairaalaan lapsettomuustutkimuksiin.
Tämähän kävi hyvin nopeasti!
Ensimmäisellä kerralla tehdään aukiolotutkimus ja otetaan verikokeita.
Jännittää melkoisesti. Kertokaahan kokemuksianne aukiolotutkimuksesta.
Miten se tehdään? Onko tutkimus ollut kivulias? Kauanko tutkimuksen tekeminen kestää?
 
Lumikeiju, ymmärrän hyvin, että haluat olla mukana tällä palstalla. Mäkin yritin kerran olla poissa, mutta täältä saa aina tukea ja saa purkaa omia tuntoja :hug:

kuumetta: :hug: tädin tulon vuoksi.

Tirlittan, loistavaa, että alkaa tapahtua!

Ja paljon paljon plussapuhureita kaikille! ++++++++ :whistle:

(.)Pakkolepo jatkuu tämän juilimisen vuoksi, gyne kielsi lisäksi tiukat vaatteet ja kaikki kotityöt.

Pupuilusta puhumattakaan, mies on varmaan tooooosi onnellinen :LOL: Mutta arvot olivat taas kasvaneet oikein hyvin, gynen mukaan viikon lopulla jo pitäisi nähdä jotain ultrassa, mut kun mies on poissa, niin varaan ensi viikolle.

Oma napa on tosi pyöreä, koska jos masuasukki kasvaa mun ruokahalun tahdissa, on se kuukauden päästä n.4-5kg :LOL: Oikein ootan, että alkaisi pahoinvointi, tänään söin yksin kokonaisen vuoallisen lasagnea :ashamed:
 
Tirlittan, mulla ainakin aukiolotutkimus oli täysin kivuton. Kesti ehkä noin 5 min koko homma. Lääkäri laittaa tuonne sisuksiin sellaisen ohuen katetrin, jonka kautta pumpataan munanjohtimiin nestettä. Samalla asiaa seurataan ultralla. Katetrin laitto tuntui lähinnä epämiellyttävältä, muttei missään nimessä sattunut. Mulla oli putket auki, joten mitään varsinaista paineen tunnetta saatika kipua ei tuntunut laisinkaan. Varuiksi yleensä määrätään joku kipulääke (olisko ollut burana 400 mg) ennalta otettavaksi. Älä turhaan jännitä - mä ainakin jännitin ihan turhaan. Mulla toi oli helppo homma, mutta kai se on niin yksilöllistä.

Lentoemo, mulla ainakin ihan ekoilla raskausviikoilla oli kans tuollainen järjetön nälkä koko ajan, joten eiköhän ole ihan normaalia. Varmaan myös ne alavatsan juilimiset on ihan normaalia alkuraskauden oireita, uskoisin.
 
Hei

Kiitos kaikille juhannustoivotuksista :). Onneksi oltiin moottoripyöräilemässä, se auttaa aina, kun on paha mieli. Ja onneksi oli tonkka viiniä mukana ;). Riitti sitä kyllä kotiinkin tuotavaksi mutta oli kiva sitten edes lipitellä, kun menkat kerran alkoivat.

Testasin itse asiassa perjantaiaamuna kaupan testillä (hermot eivät enää riittäneet odotella menkkoja, vaikka piti alkaa vasta lauantaina) ja negaahan se näytti, joten eivät illansuussa alkaneet menkat olleet yllätys.

Mieliala vaihtelee aina joka kuukausi, tällä kertaa oma mielialani oli suunnaton ketutus. Mies taas oli aika surullinen ja alakuloinen. Juteltiin aika paljon asiasta. Sovittiin, että syksyllä tehdään vielä 1-2 inssiä ja sitten siirrytään koeputkihoitoihin. Niin olin itse jo ajatellutkin, mutta emme olleet yhdessä aiemmin sopineet. Olin hiukan yllättynyt siitä, että miehelle koeputkihedelmöitys ei ilmeisesti olekaan niin iso kynnys kuin minulle. Minä tein surutyön siitä jo muutama kuukaisi sitten, ainakin alustavan surutyön. Mies sanoi, ettei se hänestä niin pahalle tunnu. Hyvä :)!

Tirlittan, aukiolotutkimus oli ainakin minulla tosi helppo ja kivuton. Kerran tuntui samanlainen vihlaisu kuin kuukautiskivuissa, mutta se meni samantien ohi. Ei kestänyt kauhean kauaa. Oli suunnilleen samanlainen tilnne kuin alapäätutkimukset yleensäkin. Ei kannata kauheasti jännittää.

Tsemppiä kaikille!
 
kati ja kuumetta, kiitos aukiolotutkimuskokemuksista. Ne rauhoitti mieltäni paljon!
Jos jollain on huonompia kokemuksia, niin ehkä ne kannattaa kertoa minulle vasta tutkimukseni jälkeen :)

lentoemo, yritähän malttaa ottaa ihan rennosti kun lääkäri niin määräsi.
Varmasti on vaikea monta päivää olla tekemättä juuri mitään. Ja kun ei tee mitään, niin ehtii ajatella liikaa, ja sinulla kun on vähän taipumusta miettiä asioita muutenkin liikaa, niin sinun pitää olla varovainen, ettet ala murehtimaan turhia :)
Tuon sanon ihan kaikella lämmöllä ja ystävyydellä =)
 
kiitos tirlittan! :heart:
Nyt täytyy kyllä sanoa, että omaksi hämmästyksekseni en jaksakaan enää huolehtia mistään! :LOL: Siis olen ihan äimänä, että mitä? Eikö mun pitänyt olla se maailman hysteerisin odottaja? :LOL: oon niin poikki, ettei oikeasti jaksa murehtia mitään. Noi lekureitten määräykset tuntuu aivan liioiteltuilta, toisaalta täällä on nyt niin kuuma, ettei muuta voikaan tehdä kuin köllötellä :ashamed:

Tän kooman täytyy olla joku luonnon oma varokeino, jolla estetään raskaana olevaa naista huolehtimasta liikaa ;)

plussapuhurit ++++++ :whistle: Nyt on hyvä plussaputki, kaikki mukaan, mennään yhdessä odotuspuolelle! :heart:
 
Koeta tosiaan lentoemo olla stressaamatta. Sun gyne tuntuu huolehtivan tosta stressaamisosastosta ainakin kolmen ihmisen edestä. Vielä kun saisit sen määräämään sun miehen syöttämään sulle rypäleitä, kun itse loikoilet säärtä heilutellen divaanilla :LOL:
 
Mulle tuli aivan kylmiä väreitä! Nyt nautit raskaudestasi! :heart:

kanella:joo, tää on täällä vähän tätä ;) Yritän ottaa oikein lungisti
, harmi vaan, että mies on lapsia tapaamassa, eli voi palvella mua vasta ensi viikolla :LOL:
sillä välin muokkaan vartaloani hiukan naisellisemmaksi ihan omin voimin


 

Yhteistyössä