**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Lentoemo, älä nyt vielä luovuta!!! Rauhassa oottelet ja katselet... :heart:

Mulla ovistestiin ei äsken tullu edes haamun haamua, joten jos toi oli mun ovulaatio, ni johan oli surkea ovulaation yritys :'( Eilen tuli ovistikkuun haamu, tänään päivällä vain olemattoman pieni haamu, ja äsken ei enää mitään. Ja alavatsaa on särkenyt koko päivän, vaan on jo helpottamaan päin. Eli se tän kierron ovulaatiosta....kai(?) :(

Mistä toi TJOTtailu sana tulee, ja mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa?
 
lumikeiju: TJOT eli Tulee Jos On Tullakseen =) . Yleensä jos "yritetään" lasta silleen rennosti asiaa kummemmin miettimättä, tjottaillaan. Eli ei mitään ovistestejä ja yhdyntöjen ajoituksia. Helpommin sanottu kuin tehty. Meinaan vaikka ei käyttäisi ovistestejä, niin tässä asiassahan ne ajatukset pakkaa pyörimään. Mulla TJOTtailu onnsitui vain tässä kierrossa, lähinnä siksi, että aattelin, etten voi kuitenkaan ovuloida, niin sit olikin jo ihan sama, että milloin pupuilee, ja vaikka huomasin ovislimoja useampaankin otteeseen, niin en sit ruvennut mittaileen lämpöjä(jotka nousee oviksen jälkeen) tai mitään, kun aattelin, että ne on väärä hälytys.

Oon nukkunut tosi huonosti, nivusia jomotti koko yön ja selkää särki. Yritin pitää pissiä sisällä, mutta aamuyöstä oli pakko käydä vessassa, niin että kun viideltä mies herätti testaamaan, oli tuloksena uusi haamu, ei pissi ollut ollut sisällä varmaan ees sitä vertaa kuin eilen.

Siis taas haamu, ei yhtään sen vahvempi. Netistä luin jostain, ettei funktionaalisten munasarjakystien pitäisi erittää tuota hormonia vaan ainoastaan kasvainten. Tänään yritän päästä veritestiin. Jos ei ole veressä tuota hormonia tai sitä on vähän, niin pitänee käydä tarkastuttamassa tuon kasvainkystan varalta. ei kai nekään nyt kaikki pahalaatuisia ole... Joka pilvellä on hopeareunuksensa :LOL:

Tai saattoihan tuo olla viallinen testipakkaus ja antaa haamut kaikille. Jotenkin meni taas usko koko hommaan :(
 
merilintu, kiitos tsempeistä!
Ihana ajatus se, että eläisi iloista alkukiertoa koko kesän =) Yritetään B)

lentoemo, voi kunpa osaisit olla miettimättä kaikkia huonoja vaihtoehtoja ja iloitsisit täysin rinnoin haamuista :heart: (Samassa tilanteessa varmasti itsekin hermoilisin.)
Onnea verikokeeseen! Kaikki tulee varmasti menemään hyvin.

almaa, milloin testaat? :)

).( Minä en ole vieläkään tavoittanut lääkäriä, jonka piti tiistaina ilmoittaa minulle verikokeiden tuloksista. Äsken neuvolan terveydenhoitaja valotti tilannetta puhelimessa sen verran, että kilpirauhasarvoissa ei ollut poikkeavaa tulosta, mutta muita hormonituloksia saa tulkita vain lääkäri. Jätin lääkärille soittopyynnön maanantaille, kun tänään hän ei ollut vastaanotolla.


Hyvää mieltä ja rentoa viikonloppua kaikille!
 
Perjantai 13.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 17/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp24/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp3/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp25/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp41/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 32 v...............kp14/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp23/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp15/28-30.............yk2..........esikoinen
Almaa 35v..................kp27/22-25........yk3.......esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku
 
Tirlittan Sinultakin kyselen, että mitkä ne kilpirauhasarvot olivat numeerisesti. Valitettavan monessa paikassa käytetään edelleen vanhoja viitearvoja, jolloin aika moni vajaatoiminnasta kärsivä tulkitaan normaaliksi.
 
Lentoemo Koeta nyt vähän rauhoittua, hulluksi vielä tulet kun liikaa siellä netissä kaikkein pahimpia vaihtoehtoja lueskelet. Miksi se juuri sinulla olisi viallinen testipakkaus tai harvinainen munasarjakasvain? Vaikka voihan se tietysti salamakin iskeä päähän kadulla kävellessä... Mutta ihan oikeasti niitä hyviäkin asioita voi tapahtua.
 
Lentoemo, elähän hermoile. Nyt et voi muuta tehdä kuin odottaa ja katsoa mitä tapahtuu, ja mennä sinne verikokeeseen. Niin kauan kun menkkoja ei näy voi mielestäni olla varovaisen optimistinen & onnellinen. Pää kylmänä siis vaan. Oliko sulla diagnosoitu tuo kysta - jos ei niin ehkei sitä olekaan..?

Tirlittan, kaipa sitten huomisaamuna testailen... Tuntuu että niin kauan kun en testaa voin elätellä toiveita mutta testi on sitten niin 'totta' että haluan vielä lykätä sitä. Menkkoja ei kuulu edelleenkään mutta yhä voi olla kyse kierron pitenemisestä, eikä muutenkaan kyllä mitään oireita ole, mihinkään suuntaan. Onneksi työ (ja tämä chattaily??) pitää kiireisenä niin en ehdi tänään tätä paljoa miettiäkään. Huomenna en pääse teille kertomaan tulosta, eli sunnuntaina sitten kuulette!

Merkillinen on se sinun lääkärisi Tirlittan, sanoiko hoitsu miksi ei ole palannut? Välillä tuntuu että potilaat eivät ole lääkäreille ihmisiä lainkaan, vaan tapauksia, eivätkä lääkärit ymmärrä miten tärkeää tiedon saaminen olisi. Luin jostain, että lääkiksen pääsykokeita olisi tänä vuonna muutettu, tiedätkö sinä Kanella miten?
 
Almaa Minusta jo vuosia on pyritty vähentämään fysiikan osuutta ja lisäämään vuorovaikutustaitoja, mm. pääsykoekirjaan on lisätty vuorovaikutusta joka vuosi. Itse opinnoissahan ainakin meillä Tampereella oli alusta alkaen potilaan kohtaamista ja aitoja potilastilanteita, jotka kyllä ovat olleet todella hyödyllisiä. Tirlittanin lääkäristä kommentoisin, että voihan hän vaikka olla sairastunut tms. Kyllä meillä lääkäreilläkin on myös normaalielämää omine tai perheen sairastumisineen tai muine äkillisine tilanteineen, ei kaikki ole vain pelkkää v****maista luonteenlaatua.
 
Lentoemo, jännityksellä odotan verikokeesi tuloksia!
Kylmän viileästi ajatellen, kyllähän se todennäköisin syy niille haamuplussille kuitenkin on raskaus, vai mitä? Mutta tiedän kyllä hyvin tuon epävarmuuden tunteen....minullakin on mielestäni milloin kohdun ulkopuolinen ja milloin tuulimuna. Eihän niitä voi olla miettimättä, vaikka todennäköisimmin kuitenkin olen normaalisti raskaana, mutta muitakin mahdollissuksia on kuitenkin olemassa.

Lumikeiju, älä nyt kuitenkaan vielä lakkaa testaamasta ovista. Minulle hoitaja opasti että ovulaatioplussa tulee usein aaltoliikkeenä: eli juuri noin että yhdessä testissä on vahvempi viiva ja seuraavassa taas heikompi, ja sitten se taas vahvistuu.

Toivotaan parasta, teille molemille ja meille kaikille!
Bantsku
 
Joo, en todellakaan usko että kukaan kettumaisuuttaan lääkäriksi ryhtyy tai kiusallaan jättää soittoajan hoitamatta. Mutta toisaalta, lääkäritkin ovat vain ihmisiä eivätkä kaikki ole yhtä hyviä ihmis-ihmisiä - siis yhtä hyviä potilaan kohtaamisessa. Mutta hienoa, että noita potilastilanteita on yhä enemmän!
 
kanella, hoitaja ei antanut minulle numeerisia tietoja. Saan ne sitten lääkäriltä hänen soittaessaan ja ilmoittelen ne sitten. Kiitos jo etukäteen, jos voit niitä kommentoida.
En muuten ole itse missään vaiheessa sanonut lääkärini olevan v******inen, enkä niin ajattele. Hän vain on hyvin lennokas ja hajamielinen persoona, joten sen vuoksi en ihmetellyt, jos soittoaika olisi häneltä unohtunut. Ja niin hoitajakin epäili, että se on ehkä kiireessä unohtunut.
Lääkärin käytöksen takia koin lääkärikäynnin aika turhana, sillä tuntui välillä, että hän oli ajatuksineen jossain ihan muualla. Kyseli moneen kertaan samat asiat jne. Kenties sen hetken käytökselle on joku ymmärrettävä selitys tai sitten hän vain on luonteeltaan enemmän sellainen luova tutkijatyyppi, jolta kanssakäyminen potilaan kanssa ei suju kovin luontevasti.
 
Tirlittan Voin kyllä kommentoida sun arvoja, kunhan saat ne. Mulla itsellänihän on kanssa täysin toimimaton kilpirauhanen, joten olen siinäkin mielessä kerännyt aiheesta tietoja. Tuo v-mäisyyskommentti oli tarkoitettu lähinnä vastaukseksi almaalle. Turhauttaa välillä, kun meidän ammattikunnan odotetaan olevan jotain yli-ihmisiä, ja heti ollaan arvostelemassa, jos ei siihen pystytä. Toki meissäkin on ihmissuhdetaidoiltaan huonompia ja parempia yksilöitä, ja toisinaan vuorovaikutus epäonnistuu täysin. Mutta kuten sanottu, meilläkin on oma elämämme siihen liittyvine ongelmineen yms, joiden vuoksi ei ehkä aina pystytä 110-prosenttiseen panostukseen. Ihan samoin kuin kaikilla muillakin.
 
Pahoittelut, en tarkoittanut myöskään mitään v-mäisyyttä, tai että lääkäreiden pitäisi olla yli-ihmisiä. Lähinnä tosiaan sitä, että joiltain lääkäreiltä ihmisten kohtaaminen yksilönä onnistuu heikommin kuin toisilta. En siis suinkaan ole ammattikuntaasi arvostelemassa.
 
Almaa Asia kunnossa. En minäkään sitä kiistä, etteikö vuorovaikutus toisinaan menisi täysin penkin alle. Ja kuten sanoin, yksilöitä mekin olemme, toiset kohtaavat potilaan paremmin ja toiset huonommin. Kuitenkin uskoisin, että suurin osa meistä ihan vilpittömästi haluaa auttaa - onnistuipa siinä sitten tai ei.
 
lentoemo nyt oikeasti lakkaat keksimästä mitä ihmeellisimpiä syitä miksi haamusi ei muka merkitsisi raskautta!! =) lopeta murehtiminen ja nauti tuosta ihmeellisestä ja ihanasta asiasta, viimeistään verikokeen jälkeen, lupaathan? tiedän kyllä kuinka epäuskoiselta olo voi tuntua, koska me pco:laiset ei helposti luonnostaan ovuloida. ei se kuitenkaan mitenkään poikkeuksellista ole ja tältäkin forumilta olen lukenut monia pco:laisten luomuraskautumisia. ja ainakin yhden lääkärin mukaan pco-naiset tulee raskaaksi ihan yhtä hyvin kuin "normaalit" sitten, kun ovulaatio vaan tulee, oli se sitten luomuna tai lääkkeillä aikaan saatu. eli mielestäni haamusi on todellakin onnittelemisen arvoinen!! :flower:

mielenkiinnolla olen seurannut myös lääkärikeskustelua. lääkärien erilaisuudesta on tosiaan kokemusta, kun käyn tuolla julkisella puolella ja siten vaihtuu lääkäri lähes joka kerta. suurin osa on kyllä ollut ihanan rauhoittavia, mukavia ja ystävällisiä, mutta aina väliin on semmoinen, että tunee olevansa vaan hoidettavien "liukuhihnalla". aina on kuitenkin jäänyt tunne, että lääkäri tietää mitä tekee, siitäkin huolimatta että väliin tekevät toisistaan poikkeavia hoitopäätöksiä tmv. mutta ei kai niissäkään ole yhtä ja oikeaa valintaa.

).( rinnat alkoi kipeytyä alkuviikosta, joten vedän puheitani takaisin, etten ehkä olisi ovuloinut tässä kuussa... mulla kipeytyy rinnat jo 1-2 vkoa ennen kuukautisia ja ihan aiempien clomi-kiertojen mukaisessa aikataulussa taidetaan mennä taas. en tiiä uskaltasko vähän jännää muutakin kuin kuukautisia, mutta jotain nyt ainakin on tapahtunut ja se on aina positiivista :)
 
Kiitos kaikille tuesta ja anteeksi, että olen tällainen hysteerikko! Siis varmasti todella ärsyttävää :ashamed: Ootte kyllä huomanneet jo aiemmin, että olen täysin paranoidi luulosairas :LOL:

No, nyt kävin verikokeessa, saan illansuussa tulokset, ei tarvitse mietiskellä täällä enää että onko haamu vai ei. Mutta meitä alkoi miehen kans epäilyttään, kun testasin siis samalla testillä (pakkauksessa siis kaksi testiä, en pissinyt samaan tikkuun kahdesti :) ja se haamu on niissä IHAN samanlainen. Vaikka näimme sen kummatkin ilman silmälaseja, niin tuli oikeasti sellainen tunne, että testissä on joku vika tai se on viivanpaikka tai jotain.

muoks* Kanella, eihän mulla mitään kystaa ole todettu, mutta kun tuolla yhdessä pinossa yksi kertoi, että kystasta saa vääriä plussia niin tietenkin mä innostuin.

Äsken testasin sit uuden merkkisellä testillä ja tuli niitä edellisiä vahvempi haamu minuutin kuluessa, niin että ei kai nää kaikki testit voi viallisia olla :eek:

+++++kaikille! ++++++ :whistle: :heart:

 
hcg-arvo oli 42. Vaikuttaa tietenkin alhaiselta, mutta eihän sitä tiedä mitään ennen kuin maanantaina, jolloin testataan, että onko tuplaantunut vai ei. En oikein uskalla iloita, kun arvo on niin alhainen. Vaikka eihän mulla oo aavistustakaan, että koska oon mahdollisesti ovuloinut. Mutta eipä olisi tullut tuolla arvolla vielä plussaa mihinkään noihin predictor-tapaisiin testeihin, kun nehän mittaa vasta 50 eteenpäin.
 
Lauantai 14.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 18/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp25/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp4/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp26/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp42/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 32 v...............kp15/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp24/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp16/28-30.............yk2..........esikoinen
Almaa 35v..................kp28/22-25........yk3.......esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku
 
Tirlittan, pakkohan mun oli testata tänä yönä... Samalla testillä, millä testasin ne kaksi ekaa haamua, tuli jo ihan testiviivan paksuinen viiva, vaikkakin yhä testiviivaa vaaleampi. mutta siis kaksinkertainen niihin kahteen ekaan verrattuna. Eli eikö se tarkoita, että viiva on vahvistunut, kun niissä kahdessa ekassa kummassakin se oli kapeampi?

Voi kun en yhtään tiedä, että mikä ajankohta on meneillään, että oliko eilen 3+3 (jos oisin ovistellut silloin kp31 kun oli ne limat) vai 4+5 (jos oisin ovistellut kp22, kun oli ne ekat limat)... Pelko persiissä ootan maanantain verikoetta. :/
 
Lentoemo, kylläpä on tosi jännää!!! =)

Bantsku, kiitos rohkaisusta.. :heart: Mulla on keskiviikon ja heikon ovistestiviivan jälkeen koskenu kaameesti alavatsaa, eikä viivoista enää tietoakaan. Taitaa kystaongelmaa tulla jo. En ymmärrä mitä kipua tää muuten ois, kun ei ovistikussakaan oo viivoja, eikä siis merkkiä ovulaatiosta :'( Maanantaina ootan gynekologin puhelua, ja mietitään sitten miten toimitaan :'( Kurja olo.

Mies jaksaa tsempata sieltä Lapista käsin puhelinlankoja pitkin... kun sopersin ettei viivoja näytä tulevan sen haamun jälkeen, niin sanoi että "jos hyvin käy, ei niitä viivoja enää tarvitakaan!!" Hää on niin ihanan positiivinen, minuu kyllä vähän masentaa, enkä jaksa oikein edes toivoa mitään :'(
 
Voi lumikeiju :hug: . Toivottavasti ei ole kysta vaan jotain oviskipuja vaan. Tuntuu kyllä kovin tutulta, kun saa koko ajan pelätä, että mikä tässä kropassa on pielessä. Mutta ehkäpä ei ookaan mikään, kyllä mä ainakin oon nyt jo vakuuttunut siitä, että täs kierrossa olen ovuloinut, niin epätodennäköiseltä kuin se viime kierron perusteella vaikutti.
Tsemppiä! :heart:
 

Yhteistyössä