**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

MiinaMarialle Paljon Onnea Pienokaisen syntymän johdosta! :heart:

Bantskulle Paljon Onnea raskauden alkutaipaleelle!! :heart:

Täällä vedetään melko matalalla profiililla ja odotellaan jo heinäkuuta, tämä kierto kun menee miehen reissailun takia "hukkaan", oli ovulaatiota ens viikolla tai ei... :|

Lueskelen taustalla kuulumisianne, mutta omaa kerrottavaa ei juurikaan siis ole :/

Mukavia kesäpäiviä kaikille! :heart:
 
Hm... kroppa yllättää sitten jatkuvasti. Kauheaa juilimista tuolla kohdun suunnalla jo monta päivää. Siis samanlaisia kipuja, kuin yleensä on mulla jo kuukautisten alettua, ekan vuotopäivän repiviä kipuja lukuunottamatta.

Eli voiskohan tää nyt tarkoittaa, että olenkin ovuloinut, ja kohdun limakalvo siellä turpoaa oikein kunnolla? Aiemmissa kierroissa kivut ovat tuntuneet kierron lopulla melkein aina enemmän munasarjojen kohdalla ja nivusissa sivulla, niin että voisiko tämä keskialueen kipu olla nyt merkki jostain uudesta? :eek: Toivottavasti ei kuitenkaan endometrioosista.

Joo, ajatellaanpa vaihteeksi positivisesti: kyllähän PCO:llakin aina silloin tällöin saattaa ovuloida, ja ehkä tuo kohtu juilii ihan hyvistä syistä! :D En nyt mistään raskauksista edes haaveile, mutta olisihan se kieva tietää, jos kroppa aina silloin tällöin ihmeen kaupalla toimisi ilman lääkityksiäkin ;)

Tsemppiä ja plussatuulia viileästä Italiasta +++++++ :whistle:
 
maanantaina 9.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 12/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp20/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp23/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp21/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp37/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 32 v...............kp10/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp19/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp 11/28-30.............yk2..........
Almaa 35v..................kp23/22-25........yk3.......esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku
 
Jännitys tiivistyy... Jos kierto tästä vielä venyy, niin pian mä varmaan rupeen taas hommaileen raskaustestejä tai jotain :LOL: :LOL:

Totta puhuen, jos mulla olisi ollut testi jemmassa, oisin varmaan jo testaillutkin tänään, ihan vaan harjoituksen vuoksi :D
 
Jep jep aletaan jännitellä yhdessä.. En tehnyt testiä lauantaina, tosin olin sitten autollakin niin ei tarvinnut ihmetellä. Perjantaina kyllä join pari lasia viiniä, ajattelin että jos tässä nyt jotain olisi niin se ei vielä edes testissä näkyisi eli turha miettiä. Nyt siis odotellaan ja katsellaan, oletan että kierto olisi taas hieman pitenemässä tuosta 25 päivästä. Tosin vähän sellaisia menkkakipuja jo on että voivat alkaa eikä muutenkaan mitään raskausoireita tunnu (ei ainakaan rintojen arkuutta, sitä oli viime kierrossa mutta niin siis oli menkatkin). Ensi viikonlopuksi testaan kyllä (ellei siis menkat ala) koska silloin on edessä isommat juhlat. Huiii.
 
almaa ja lentoemo, jännät paikat teillä! mulla oli ennen (clomeja ja teroja)vähintään yhtä epäsäännöllinen kierto kuin sulla lentoemo, joten tiedän tuon epävarmuuden ja odottelun tunteen ennen testaamista/kuukautisten alkua. ja vaikka kuinka yrittää tulkata kropan tuntemuksia, niin yleensä pieleen menee. siis ihme miten ei 33v aikana opi omaa kroppaansa tunteen!! =)

mä oon nyt ihan varma etten ovuloinu tässä kierrossa, kun en jaksanu sitä viime viikolla testata enkä ole bongannut selkeitä ovis-oireita. la aamu oli kyllä lämpö koholla ja limaa tuli joinain päivinä enempi, mutta ei noihin voi luottaa, kun en jaksa mm. joka aamu lämpöjä mitata... limat sit on vielä hankalampia, koska epäilen aina et ne on vaan jotain jäämiä edellispäivän pupuilusta :LOL: ihan oikeasti naiset, en ymmärrä miten te muut paikallistatte oviksen ajankohdan, siis ilman päiväkausien testausta... no, ensi vkolla testaan minäkin sitten raskautta kaiken varalta, koska lähdetään juhannukselta reissuun ja siellä pitää oikeasti tietää voiko juoda vai ei. jännästi sitä kyllä jo näiden piinaviikkojen aikana juo rauhallisemmin, vaikka kuinka epätodennäköisenä muutoin pitäisi raskautta. tietääkö kukaan muuten onko se aconin (?) r-testi kaikkein herkin? mäkin joudun nyt testaan nimittäin todennäköisesti päivän pari ennen oletettua kierron loppua, joten tavallinen testi ei varmaan kertoisi yhtikäs mitään.
 
almaa, jee, kiva kun saadaan jänskäillä yhdessä. Vaikka mä nyt täs jänskäilen vaan puolivakavissani, kun oikeasti odotan vaan, että kuinka pitkä kierto nyt on, enhän mä ees ovuloi... :D Mutta sulle kyllä pidän peukkuja!

manna8 sanos muuta, on se ihmeellistä, kuinka tää kroppa jaksaa aina vain yllättää :D

Mulla oli näissä männä kierroissa muka kaikenlaisia ovisoireita, niin että itse en luota kuin ultraan ja ehkä sit verikokeisiin...

Se aconin liuskatesti on vissiin herkin, siinähän on herkkyys 10. (siinä toisessa aconin testissä on se sama 25 kuin muissakin).
Mutta jostain luin, että se voi näyttää plussaa, vaikkei olisi edes raskaana, kun se on niin hurjan herkkä. Sen vuoksi en itse ole sillä halunnut testailla, eipä sitten iloitsisi liian aikaisin, jos olikin vain kemiallinen raskaus.

Mutta jos testaat just varmuuden varalta ja noin aikaisin, niin varmaan kantsii just se.

nyt paljon ++++puhureita! ++++++ :whistle:
 
No joo, en tiedä viitsinkö itsekään ihan täysillä & tosissaan jännitellä, siittiöiden olisi tarvinnut olla n. pari vuorokautta elossa jotta jotain olisi tapahtunut... Alavatsakivutkin jatkuvat siihen malliin että jotain (epäilen että menkat) tapahtuu. Tänään on kyllä väsyttänyt ihan hirveästi (mietin jo että ei helkkari eihän siitä tulis mitään jos olis lapsi kun meinaan nukahtaa koko ajan...) mutta vielä ei ole menkatkaan alkaneet eli seuraillaan..

Manna, tiedän hyvin mitä tarkoitat, ei mitään tajua ovulaatiosta. Lämpöä en ole kyllä viitsinyt mitatakaan ja nyt viime kierrossa tosiaan halusin ovulaatiotestillä kokeilla, mahtaako ovulaatiota olla mulla lainkaan - kun en 35-vuotiaaksi mennessä ole sitä koskaan kaivannut taikka etsinyt. En kerta kaikkiaan huomannut kropassani mitään ja arvelin monena päivänä, että tänään se varmaan on - ja aina tyhjää näytti testi. Ja sitten yhtäkkiä 'positiivista', paljon myöhemmin kuin mitä olin odottanut. Olin tietysti iloinen tuostakin, vaikka hieman epäilin sitä tulosta.

Mutta peukut pystyyn meille kaikille :)
 
Heippa kaikille ja onnea plussasta!!!! :heart: :flower:

Kyllä se taitaa niin olla että meille tulee vaavi :D oltiin ultrassa viime perjantaina sydän siellä sykki :heart: sitä tunnetta ei voi sanoin kuvata!! Mua jännitti niin paljon että kädet tärisi ja piti puuskuttaa lisähappea....mutta olen niin onnellinen!! Laskettu taitaa olla mun syntymäpäivänä :p

Mä toivon että kaikki saisivat tämän onnen tunteen vielä kokea ja kyllähän te vielä saatte!!
Mä tuun välillä katselee teidän kuulumisia!!

Terkuin Tuizu ja junior 8+2
 
Tuizu, onnea. Varmasti ihana tunne.

lentoemo ja almaa, pidän teille peukkuja =)

manna8, minulla on mielestäni niin selvät ovislimat, että ne kyllä erottaa muista limoista. Ja muutenkin luulen tuntevani ovulaation tietynlaisena nippailuna. Onhan se kyllä mahdollista, että kaikki on vain kuvitelmaa, sillä en ole kokeillut ovulaatiotestejä kunnolla kuin yhdessä kierrossa ja silloin ei ihan selvää plussaa testiin tullut.

).( Lääkärin piti soittaa minulle tänään verikokeiden tuloksista. Eipä soittanut. Jotenkin en yllättynyt, sillä olihan lääkäri kaikinpuolin erikoisen ja huolimattoman oloinen.


Mukavaa päivää ja plussatuulia +++++++++++++!
 
tiistai 10.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 13/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp21/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp24/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp22/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp38/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 32 v...............kp11/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp20/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp12/28-30.............yk2..........esikoinen
Almaa 35v..................kp24/22-25........yk3.......esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku
 
Tirlittan, mulle vois lisätä listaan "esikoinen", kun ensimmäistä tässä yritellään.... :heart:

Lentoemolle ja Almaalle pietään täälläkin peukkuja!

Tuizu, ihana lukea onnistuneesta ultrakäynnistä! :heart: Kunpa ittekin ois pian vastaavassa tilanteessa...
 
Ihania uutisia Tuizulla! Voi, aivan kylmät väreet menee, kun aattelen, että miltä täytyy tuntua nähdä pikkuisen sydämen sykkivän... :heart:

kiitos kaikille peukutuksista, vaikka mä pelkään, että ovat vielä turhia ennen kuin aloitan lääkityksen ;)

Taidan olla pöpi, mutta tilasin sitten itselleni vauva-lehden, oli niin hyvä tarjous. Ja tilaajalahjana kantoliina, saan kuskata mun pehmoleluja... :D

Tänään selitin miehelle, että olen löytänyt jo sopivan sängynkin vaaville. Kun mies kuuli, että siinä on pyörät alla, ryhdyimme kuvittelemaan kuinka vaavi syöksyy sängyn kanssa baanalle heti synnytyslaitokselta kotiuduttuaan, pitää kauheita rallikisoja muiden vauvojen kanssa, paitsi pysähtyy välillä varikkokäynnille vaihtamaan vaipat :LOL: Joo, ollaan vähän pöpejä... :LOL:
 
lentoemo, hauskalta kuulostaa kantoliina pehmoleluille ja sängyllänsä hurjasteleva pienokainen :LOL: Se on hyvä, että vauva-asia ei ole niin vakavana mielessä, etteikö aiheella voisi hullutella miehen kanssa. Kyllä meilläkin jutellaan hassuja mielikuvitustarinoita tulevasta lapsesta :heart:

Lumikeiju, tein listaan lisäyksen.
 
tiistai 10.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 14/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp21/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp24/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp22/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp38/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 32 v...............kp11/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp20/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp12/28-30.............yk2..........esikoinen
Almaa 35v..................kp24/22-25........yk3.......esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku




..tein pikku korjauksen tuohon omiin tietoihini :)
 
Tuizu, ihana lukea mukavia uutisia :) . Ja Bantskun uutinen saa hymyn huulille :) .


Omaa napaa sen verran, että kesä mennään ilman hoitoja, syksyllä sitten taas jatketaan. Ehkä syksyllä vielä yksi inseminaatio (toinen inssi mutta kolmas piikittelykierto) ja sitten koeputkihedelmöitystä kokeilemaan, luulisin. Muutama luomukierto nyt sitten tässä välissä.

Mies on nyt siellä työmatkalla mutta pienet mahdollisuudet kai tässäkin kierrossa on, sillä kp12 hän oli vielä kotona illalla :) . En ole edes ostanut ovistikkuja tällä kertaa kun ajattelin, että pidetään nyt sitten lomaa koko vauvaprojektista. Juhannuslauantaina odottelen menkkoja alkavaksi. Äh.

Mitäs suunnitelmia teillä kullakin on juhannukseksi? Me lähdetään johonkin moottoripyörällä. Suunta on vielä auki :) .
 
Huomenta kaikille! Hauskaa, että ollaan vähän pöpejä kaikki toisinaan :) Minä pöpeilen tosin kaikkia stressaavaa, kuten jaksanko hoitaa jos olen aina vaan yhtä väsynyt, tai miten miehen harrastukset, kun menoja on joka ilta. Tai laittaisiko joku omasta suustaan jotan lapsen suuhun niin, että tulisi karies. Omituisia ajatuksia, ehkä alan kanssa haaveilla kantoliinasta..

Tänään siis kp 25/25 mutta kuten gynekin sanoi, on odotettavissa ja suotavaa että kierto pitenisi - joten ei tässä vielä mitään ihmeemmin odotella. Mitään tuntemuksiakaan ei ole, nyt juuri ei niitä menkkakipujakaan, mutta epäilen että alkavat pian. Täytyy ottaa positiivisesti, hyvä jos kierto kuitenkin pitenee!
 
Gittelle lohdutukset menkkojen johdosta
Tsemppiä ja onnea uuteen kiertoon!!

Tässä mun omat kuulumiset ja fiilikset kopsattuna "Esikoista haaveilevat" -ketjusta... (haluan pysyä mukana myös tässä oman ikäisten -pinossa....)

Nyt se ukkeli sitten läks Lappiin! Ovulaatiotikkuun tuli tänään (kp13) haalea viiva, ja fiilikset kertoo lähestyvästä ovulaatio-ajasta.. Harmi vaan että mies on ny matkalla puispäin... Tulee sunnuntaina takas, ja meinaan kyllä sitten kaapata hänet välittömästi vällyjen alle.. että jospa vielä ehtis... Oon täältä lukenut että siittiöt vois elää naisen kropassa useammankin päivän, oon kyllä melkoisen skeptinen ja harmittaa vietävästi että ovulaatio luultavasti tulee nyt miehen ollessa reissussa.

Oli ihana huomata hänelläkin taas vauvakuumetta. Oltiin etukäteen ajateltu, että kannattaisi vielä pupuilla juuri ennen kuin hää lähtee, jotta olisi edes jotain mahdollisuuksia tässäkin kuussa. Mulla venähti töissä hieman tänään, ja mies soitti ihan hädissään iltapäivällä että ehdinkö kotiin ennen hänen lähtöä... Ehdin nipin napin ja pikapupuilut tuli suoritettua! Sitten makasin 2 tuntia tyyny takapuolen alla tv:tä katsellen...jospa joku supersiittiö sinne jäisi pörräämään useammaksi päiväksi ja munasolua odottelemaan.... Kiva oli nähä ovistikussa haamuviiva, tietää että ovis näyttäisi ainakin olevan tulossa ajallaan ja kierto näyttää tasoittuvan pillereiden poisjättämisen jälkeen.

Aurinkoista mieltä ja ilon pilkahduksia kaikille tässä pinossa oleville!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuumetta:
Mies on nyt siellä työmatkalla mutta pienet mahdollisuudet kai tässäkin kierrossa on, sillä kp12 hän oli vielä kotona illalla :)
Kuumetta, teillä on näköjään ihan sama tilanne tässä kierrossa kuin meilläkin! Mutta elätellään toiveita niistä monta päivää elävistä supersiittiöistä!! ;) :heart:
 
Hei Lumikeiju ja Kuumetta! Joo samaa minäkin täällä jännäilen, että ovatko torstaina asennetut siittiöt jaksaneet odottaa pe/la ovulaatiota. Eikös kuitenkin yleensä sanota, että parhaat hedelmöittymisen mahdollisuudet ovat silloin, kun siittiöt ovat valmiina odottamassa munasolua eli yhdyntä on tapahtunut ennen ovulaatiota... Lippu korkealla siis.
Itsellä on kp 26/25 meneillään mutta edelleenkään en oikein usko että kyse on raskaudesta vaan kierron pidentymisestä. Sattaa olla, että lauantaina vihdoin kuitenkin testaan (jos enää tarpeenkaan silloin), koska olen menossa festareille. Kerron sitten taas jos ja kun jotain kuuluu :)
 

Yhteistyössä