**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

gitte, pahoittelut tädin saapumisesta ja parempaa onnea uuteen kiertoon.

kuumetta, menettekö kesän ilman hoitoja omasta päätöksestä vai klinikan aikataulujen vuoksi? Kesäloma vauvaprojektista ei kuulosta hullummalta, mutta en ole vielä itse keksinyt miten ajatukset saisi asiasta kokonaan irti.
Minulla alkukierto (kahta ensimmäistä päivää lukuunottamatta) menee aina mukavasti, asiaa sen kummemmin ajattelematta, ja ovulaation aika aina oikein positiivisella mielellä, mutta näin loppukierrosta mieliala laskee hyvin nopeasti ja asia jyllää päässä.
Minulla alkaa aina ensimmäiset menkkamaiset juilinnat jo viikkoa ennen tädin saapumista. Ja sitä aikaa nyt taas eletään.

Kaikille supersiittiöistä haaveileville peukkuja :)
Ja kaikille muillekin plussatuulia ++++++++ :whistle:
 
torstai 12.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 16/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp23/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp2/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp24/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp40/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 32 v...............kp13/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp22/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp14/28-30.............yk2..........esikoinen
Almaa 35v..................kp26/22-25........yk3.......esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku
 
Almaa, täällä jännätään sun puolesta!!

Mulla on tänään koskenu alavatsaa niin saakelisti. Sellaista tärinäkipua :( Joka askeleella sattuu alas niin paljon että jouduin ottamaan Panadolin. Ettei ny vaan ois taas joku kysta siellä kipuilemassa, siltä kyllä vähän vaikuttais :'( Eihän ovulaation alkaminen voi tälleen kipuilla!? Ovistikussa eilen haamuviiva, tänään niin pieni haamu että tuskin näkee. Ei tästä taida mittää tulla tästä hommasta :'(
 
Joopa joo, ekaa 41 päivän kiertoa lukuunottamatta on eka kerta, kun mennyt 40 päivän raja rikki :/ Viikon jo juilinut kohdun alueella siihen malliin, että koko ajan hoen miehelle, että nyt ne alkaa. Turhaa juoksen vessassa ja kuljen kaupungilla siteen kanssa. :( Eilen ja tänään alkoi vihloa ikävästi tuolla vasemmalla tosi alhaalla, kun olen vaihtanut äkisti asentoa...

Aivan säikähdin, että onko mulla siellä munasarjakysta... :eek: Ei oo kivaa ei.

Mieskin sanoi, että onpa outoa, etteivät rintani ole lainkaan kovettuneet tässä kierrossa. Ne on ihan samanlaiset kuin alkukierrossa.

Ja mä kun luulin, ettei tää PCO voisi tästä enää pahentua. Aiemmin mun kroppani toimi huonosti, nyt se ei näytä toimivan enää lainkaan... :'(
 
Lumikeiju, halusinkin sulta kysyä, että millaisia ne kystakivut on? Onko ne vihlomista esim. asentoa äkisti vaihtaessa? Missä ne tuntuu? Mulla on vihlonut pari kertaa tosi ikävästi alhaalla vasemmalla, kun olen vaihhatnut asentoa.

Entä missä vaiheessa kiertoa ne kivut alkavat? Mulla siis kp39 alkoi tuntua ekan kerran. Onko siis vihlaisukipuja vai jatkuvia? Ja onko niitä erityisesti pitkäksi venyneissä kierroissa?

Sorry nää kysymykset, mutta hiukan pelottaa... :'(
 
Mihin ihmeeseen mun tämän päivän eka viesti on hävinny..? Kirjoitin ja lähetin sen Lentoemon kanssa just samaan aikaan tänään klo 11.51, ja kyllä se siihen jäi näkymään vaan ei näy enää. Ja Lentoemon viesti näkyy kaks kertaa.. tökkiikö tää palsta jotenkin? :eek:

Kirjoittelin siihen ekaan viestiin, että mulla on vihlonu tänään alavatsaa niin saakelisti kävellessä, joka askeleella. Juilii kyllä koko ajan jonkin verran, mutta tärähtäessä se on pahinta. Aiemmin munasarjakystan aikaan kipuilu oli juuri tällaista tärähdyskipua, esim. pyörälläajo oli mahdotonta.

Eikai alkava ovulaatio voi tälleen kipuilla? Mulla oli ovistikussa eilen haamuviiva, tänään se oli ihan olematon haamu, paljon haaleampi kuin eilen. Mulla siis kp14 tänään. Ovulaation pitäisi alkaa, vaan perseelleen taitaa kaikki mennä taas :'(
 
kanella: mä en saata uskoa tätä... Mun elämäni eka haamu... Huomenna pitäis kait testata aamupissasta, vai mitä?
Siinä testissä luki, että vaikka toinen viiva olisi vaaleampi, niin olisi siltikin raskaana. Kyllä toi hailakka viiva tohon ihan testiajan kuluessa tuli. Ja siihen jämähti :D

Siis kyllä sen erottaa ihan normaalissa valossa, ettei tartte mitenkään käännellä, mut on se vaaleampi kuin toi testiviiva.

No joo, nää on näitä, voihan olla ihan vaan kemiallinen raskaus. Ei ois ehkä pitänyt ees testata.

Mahaa juilii ja tuolta alhaalta pistää... Jotain siellä on tekeillä, en vaan tiedä mitä.
:eek:
 
kiitos lumikeiju! Mä otan tän nyt sillä asenteella, että vaikka oliskin vaan kemiallinen, niin ainaskin oon ovuloinut, mikä on mulle jo 5 oikein lotossa. Vähän vaikea uskoa, että olis oikeen jättipotti, mutta pitää ajatella positiivisesti, eli se, että oon ovuloinut luomusti on jo jotain ihan mahtavaa.

Eikö muuten oo outoa, että tää haamu (=ovulaatio) tuli mulle kierrosta, jossa TJOTtailin ihan täysillä? Siis eka kerta, kun en miettinyt koko ovista. Ja eka kerta, kun maltoin testata vasta näin myöhään. On tää erikoista tää elämä... :p
 
Voi kiitos vielä kanella, toivottavasti siellä on se rallivauva ihan oikeasti! Mutta tärkeintä on, että oon ovistellut. Tosin jos tuo ei tuosta vahvistu tai ens kerralla ei oo mitän, niin varmaan muutan johonkin luostariin asumaan. :kieh:
 
Kiitos tirlittan! :D

En mä kyllä vielä aivan usko... Sitä paitsi tässä kierrossa kun aattelin, etten ees ovuloi, niin oon käyttänyt myös silmälääkärin määräämiä silmätippoja. ja pakkauksessa lukee, että raskaana ollessa voi käyttää vain jos tosiaan tarttee ja lääkärin valvonnassa. Mä kyllä kysyin siltä, että eihän oo haittaa, jos oon raskaana, ja se sanoi että ei, mutta mitä se tietää? Mies ja silmälääkäri, ei gyne. Ja teratologinen on jo kiinni :kieh: Siis kaksi viikkoa oon käyttänyt, kuuri ois loppunut parin päivän päästä. Siinä on sekä kortisonia että antibioottia.

Tän tästä saa, kun TJOTtailee, eikä vahdi hysteerisesti, että mitä syö/juo/lääkitystä. Onneksi en sentään oo käyttänyt tässä kierrossa enää antihistamiiineja!
 
Kiitos kanella, olet ihana :hug: Eli kortisoni on betametasone 0.2g ja antibiootti cloramfenicolo 0.5g. Netistä kuurin alussa hiukan etsin tietoja, ja niiden mukaan terologisten vaikutusten todennäköisyys erittäin epätodennäköinen, mutta eihän raskaana olevilla tehdä testejä, oli vaan tilastollinen kysely lääkettä käyttäneiden ja sellaisten välillä, jotka eivät olleet käyttäneet.
 
Lentoemo En usko Pharmacan perusteella, että noista tipoista on mitään haittaa ollut, olisi äärimmäisen äärimmäisen epätodennäköistä. Eli voit olla sen suhteen minusta aivan rauhallisin mielin. Jos silmätulehdus jatkuu ja tarvitset edelleen lääkkeitä, niin kannattaa varmistaa lääkäriltä, mitkä ovat raskauden aikana suositeltavat vaihtoehdot. Ei tuokaan tippa kielletty varsinaisesti ole, mutta varovaisuuteen kehotetaan. Gyne varmaan osaa tässä asiassa neuvoa parhaiten.
 
VALTAVAT ONNITTELUT LENTOEMO!! Todella hienoja uutisia!! Ja ihanaa, että näin positiivisia yllätyksiä!!

ON: ei uutisia edelleenkään (eli onko se niin kuin sanotaan, että no news is good news...) yhtä mittaa pitää kanssa käydä vessassa tarkastamassa ja pariin otteeseen olen ollut jo varma että no nyt alkoi... Mutta ei edelleenkään. Rinnat on kyllä kipeytyneet, viime kierrossahan oli vaan merkki menkoista eli ehkä ne nyt ovat entistä lähempänä. Mutta kuten sanottua, positiivista tässäkin se, että kierto pitenee!!

Ihanaa iltaa kaikille ja nauti Lentoemo :)
 
Kiitos kanella jälleen kerran avustasi! =) Käyn huomenna omalääkärillä kysymässä, että voinkohan jättää kuurin paria päivää aiemmin kesken. Mut allergiaan mun pitäis varmaan joka tapauksessa pyytää silmätippoja.

almaalle kiitos onnitteluista ja plussapuhurit +++++ :whistle: . Koska uskallat testata? ;)

Nyt mä tietty pelkään, että on kohdun ulkopuolinen, kun vihloo tuolla vasemmalla... :/ Tai sitten on vaan keltarauhanen tai jotain. No,se on nyt herran hallussa, en minä asialle mitään voi :)
 
WAU Lentoemo! Hienoa! Paljon onnea! Kyllä se plussa on haaleakin plussa. Ja onhan sulla kiertopäivätkin jo vaikka mitä, joten tuskin liian aikaisin testasit. Onpa hauskaa, että tuolla TJOTtailullakin tapahtuu, minä kun kovasti yritän siihen tjottailuosastoon siirtyä kesäksi ja olen siirtynytkin
- mitä nyt täällä taas kurkin...Tosin kuten tiedetään, se mikä yhdellä tepsii ei tepsi toisella ja voisin nirhata kaikki jotka ilmoittavat että senkun vaan rentoudut ja annat asian olla niin heti syntyy lapsi. Jos joku taikakeino olisi olemassa (no okei, on muutama asia joka auttaa, kuten yhdynnät, heh) kaipa me kaikki oltais jo raskaana. Mutta tämän vuodatuksen inspiraatio oli se kun viimeksi juuri pohdiskelin näitä eri "tapoja" tavoitetta lähestyä. Kovasti pidän peukkuja teille ja toivon teidän saavan tämän pinnasänkyralliajajan, oli muuten hulvattoman hauska juttu! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan-75:
Kesäloma vauvaprojektista ei kuulosta hullummalta, mutta en ole vielä itse keksinyt miten ajatukset saisi asiasta kokonaan irti.
Minulla alkukierto (kahta ensimmäistä päivää lukuunottamatta) menee aina mukavasti, asiaa sen kummemmin ajattelematta, ja ovulaation aika aina oikein positiivisella mielellä, mutta näin loppukierrosta mieliala laskee hyvin nopeasti ja asia jyllää päässä.
Minulla alkaa aina ensimmäiset menkkamaiset juilinnat jo viikkoa ennen tädin saapumista. Ja sitä aikaa nyt taas eletään.
Tirlittan tiedän täysin tunteen! Yllä oleva voisi olla minun kirjoittamani. Paitsi että mulla on nyt iloinen alkukierto meneillään. On se jännä, miten vähän noihin mielialoihin eri kierron vaiheissa pystyy vaikuttamaan, vaikka yrittäisikin.Tsemppiä kovasti sinulle! Viimeinen viikko on AINA ärsyttävä, eihän sitä oikein ole helppo unohtaa kun juilinnatkin siitä lähestyvästä h-hetkestä muistuttavat. Jospa kesälomalla onnistuisi kadottamaan kaikki kalenterit ja unohtaisi koko kierron ja eläisi iloista alkukiertoa koko kuukauden. Hormonit vaan pahulaiset sotkevat tämän hyvän idean. :|

Almaalle ja kaikille muillekin plussatuulia! Ja kesätuulia! B)
 
merilintu: kiitos paljon onnitteluista!
Tosin näin alkuhuuman laannuttua mietin, että tulikohan iloittua liian aikaisesti. No, kattellaan.

Tuolla lapsettomien puolella kommentoinkin tuota TJOTtailujuttua. Nimittäin en itse koskaan oikein uskonut tuollaisiin puheisiin, ja kirjoitinkin aika ärsyyntyneenä yhteen pinoon, että nyt mun olisi pakko TJOTtailla, koska olen saanut tietää, etten ovuloi, ja että tulisin sitten kertomaan, jos ihmeellisesti tulisikin raskaaksi (no en mä nyt tätä haamua vielä raskautena pidä, ettei sen puoleen) tän TJOTtailun aikana.

Mutta ihan tilastollisestihan 90% naisista tulee raskaaksi ensimmäisen yritysvuoden aikana, niin että kun me ollaan yritetty 10 kk (vaikka pitkien kiertojen vuoksi onkin vasta yk7), niin olihan se jo tilastollisesti todennäköistä, että joku haamu sinne testiin ilmaantuisi edes pariksi päiväksi. Eli onhan se ihan uskon asia. Tässä kierrossa kyllä toimin/käyttäydyin ihan eri tavalla kuin muissa,niin kuin kirjoitin täs jo aiemminkin. Lisäksi meillä on vielä silleen erikoinen tilanne, että me rempataan kämppää, ja vasta nyt remontoitaessa mulla on ollut sellainen tunne,että tähän pieneenkin kämppään mahtuisi lapsi. Eli oisko ovulointiin kuitenkin ollut alitajunnalla vaikutusta, en tiedä. En siis ajattele, että TJOTtailu tekisi raskaaksi, mutta itselläni saattoi kyllä auttaa ovuloimisessa, kun se mun ongelma kerran on ollut.
 

Yhteistyössä