**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Moikka,

Ihana ulkoiluilma!

Onne Gitte kihlojen johdosta, jokos te hääpäivän olette päättäneet?

Kuumetta, minulle kävi viime kierrossa aikalailla samoin kuin sinulle. Vaikka oli toinen kierto lugeilla ja tiesin että ne aiheuttavat nipistelyä ja turvotusta jne....niin silti ne oireet tuntuivat niin paljon voimakkaamilta, että luulin ihan olevani raskaana. Minulla on hyvin säännöllinen kierto 28-29 pv ja kun testasin kp31 negan, niin en ihan uskonut siihen. Menkkoja ei kuulunut vielä kp35 ja menin ostamaan uuden testin, niin jo alkoi vuoto. Hirmuinen pettymys, en käsitä miksi minua näin rääkätään! Pari päivää meni itkeskellessä, ja ajattelin myös etten jaksa näitä pettymyksiä joka kuukausi. Varasin nyt kuitenkin taas uuden ajan ja ajattelin jutella kahden alkion siirrosta. Kun ne kuitenkin on pakastettu kaksittain, niin tuntuu pahalta että toinen menee aina hukkaan.....
Tsemppiä, Kuumetta, seuraavaan yritykseen, koska sitten päätättekin sen tehdä!
Ja kaikille muille myös: Auringonpaisteista loppuviikkoa!
/Bantsku
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Moikka Merilintu! Just äsken ajattelinkin, että pitäisi kysellä sun kuulumisia. Missäpäin muuten olitte Alpeilla? Itse olen kans harrastanut alppimatkailua talvisin, mutta tänä vuonna se jäi väliin. Viimeksi oltiin St Antonissa. Mites teidän hoidot etenee? Oletteko tekemässä 3. inssin?
Me oltiin tällä kertaa Ischgl:ssä, mikä nimi! :p Kiitos kysymästä, tarkoitus olisi taas orientoitua hoitoihin (taidetaan olla taas hyvin samassa kierron vaiheessa, minäkin odottelen tässä menkkoja alkavaksi...). Näyttää kuitenkin siltä, että pääsiäinen saattaa tupata tuohon juuri seuraavan oviksen paikkeille tai ovis pääsiäisen paikkeille, paremminkin (eli hoitoja ei tehdä pyhinä ). Jos niin käy, menen varmaan kuitenkin keskustelemaan jatkosta. Inssi sitten tod. näk. huhtikuussa.

Hupaisa muuten tuo vahinkolause "pääsiäinen saattaa tupata oviksen paikkeille". Osoittaa mainiosti sen, että ovulaatio on minun maailmankaikkeuteni, jota pääsiäinen "tulee" häiritsemään! :LOL:

No, vielä meillä on toivoa hitunen ja kovasti toivoisin sinulla nyt tästä hoidosta tärppäävän! Mulla ei ole nyt niin isot odotukset kun ollaan vaan luomuiltu tässä kuussa. Hyvin samanlaiset on toisaalta fiilikset (taisin lukea eiliset kuulumisesi toisesta pinosta) mullakin: ei vaan jaksa uskoa tärpänneen kun ei ole oireitakaan. Paitsi mulla itse asiassa PMS-oireisiin viittaavaa ärtymystä ollut huomattavissa.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille! B)
 
Kuumetta kirjoitti:
"Päätimme luomuilla tämän kierroksen. Soitin Väestöliittoon ja kysyin, onko sillä mitään merkitystä, tehdäänkö inssit peräkkäin vai onko taukoa. Ei ole kuulemma merkitystä ja tärkeintä on oma jaksaminen. Tällä hetkellä tuntuu, etten jaksa heti perään uutta inssiä (henkisesti) ja mieskin toivoi luomukierrosta."


Halusin kommentoida vielä tähän viestiin, kun tosiaan olen lukenut vähän nurinkurisessa järjestyksessä kuulumisianne. Ensinnäkin pahoittelut kuumetta. Klisee se on, mutta tiedän melko hyvin, miltä sinusta tuntui. Vaikka nyt on ollut osittain sattumaa, että meille on tullut taukokuukausia hoitoihin, niin olen pitänyt sitä hyvänä asiana. Itsekin koen henkisesti sen verran rankaksi hoidot, vaikka inssi vielä ns. "kevyt" hoito onkin (fyysisesti).

Toisaalta nyt kun on kerännyt niitä henkisiä voimia kuukauden tauolla, toivoisi taas pääsevänsä jatkamaan. Julkisella puolella nuo viikonloputkin ovat sitten aina jännäyksen paikka. Osuuko ovis viikonlopulle vai ei? Tehdäänkö Väestöliitossa muuten hoitoja viikonloppuisinkin vai vaan viikolla?

Ja sitten vielä tuohon lugeasiaan, mistä bantskukin kirjoitit: myös minulla luget pidentävät hämäävän paljon menkkojen alkua. Ja se on tosi ärsyttävää! Nyt kun sen tietää, pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä vaikka menkkoja ei näy lugekierrossa ajallaan.

 
Täällä on taas niin ihmeelliset meiningit menossa, etta alan jo melkein uskoa ovuloivani. Oikean munasarjan kohdalla nippaili eilen illalla todella komeasti, ja tänä aamuna lämpö oli laskenut 35.9! Ikinä ei ole ollut niin alhainen! Ja kerrankin hyvä mieli oviksen suhteen, kun simpat laitettiin asemiin eilen illalla ja tänä aamuna hiukan lisävahvistusta joukoille :D . No joo, saan taas tietty kiristellä hampaitani pitkin kiertoa, kun lämmöt taas tulevat poukkoilemaan miten sattuu. Mutta tänään nautin ovisilluusiostani! :LOL:
 
Torstai 6.3.

Kuumetta 35v...........kp11/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp27/26-28.........yk6................esikoinen
Tuizu 31v.................kp21/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp13/31.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp37/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp5/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp9/30............yk6...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp11/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp16/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp18/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Heippa kaikki kuumeilijat!
Kp10/28-30 menossa, tanaan tuli jo haalea viiva ovistikkuun, mies kotiin illalla taas viikoksi, saapas nahda miten kay... :saint:
Maanantaina ultraan ja viikko siita gynelle tarkastukseen pitkasta aikaa. On toi vasen munasarja pistellyt viime kierrosta lahtien, kystaa pelkaan kun sellainen on ollut ennenkin. No mutta taytyy ajatella positiivisesti, gynella varmaan ultrataan viela uudelleen joten jospa siella silloin jo nakyisikin muuta elamaa... :)

Gittelle oikein paljon onnea kihlauksen johdosta ja tsemppia jouluvauvalle!
Ja Lentoemolle toivon mahtavia ovis-oloja, siimahantia vaan maaliin! :heart:
 
Toivottavasti Bella siellä ei ole kystaa, vaan näkyy sitten vaikka kunnon munasolu! Eli peittoja vaan pöllyttelemään! ;)

Mulla lämmöt hiukan nousivat eilisestä, ja kun ovislimakin näytti eilen illalla hyvältä, on toivossa hyvä elää... Laskeskelin huvikseni fertilityfriendin avulla, että koska lapsi syntyisi, jos olisin eilen ovuloinut, ja lasketuksi ajaksi tuli, kappas kummaa, mun oma syntymäpäivä! Olisi kyllä maailman paras syntymäpäivälahja. Ja aika mieletön yhteensattuma, vai mitä? Hih hih... :D

muoks: ja kun lähestulkoon horoskooppeihin uskon, niin tietäisipä ainakin, ettei voi syyttää isäntää lapsen "huonoista" puolista, vaan että on niin "äitiinsä tullut" :LOL:
 
Moi!

Sieltä se taas rynnisti, kutsumaton vieras. Kyllä se taas pisti mielen matalaksi, vaikkei edes ollut kummoisia odotuksiakaan tällä kertaa (mutta oli silti, siellä takimmaisessa mielen sopessa, tiedätte varmaan mistä puhun... olisihan se ollut romanttista että lapsi olisi lomamatkalla ja luomusti alulle pantu).

Hyödynsin eilistä kiukkua sentään siivoamiseen. Nyt olisi yritys ehtiä inssi ennen pääsiäistä. Hyvällä tuurilla onnistuu, ja se ilahduttaa nyt auringonpaisteen ja viikonlopun lisäksi.

Lentoemolle toivottelen onnellisia ovulaatio-oloja! On se hieno tunne, kun sen bongaa. Muutenkin ovulaation aikaan sitä on ihanan pirskahteleva, onnellinen ja täydellinen olo, eikö? Nauti siitä.

Ja nautitaan kaikki auringosta! (vaikken tiedä paistaako se siellä ihan joka puolella maailmaa juuri nyt...)

B)
 
Kiitos, merilintu. Joo, aina "ovisaikaan" on sellainen toivorikas olo, vasta myöhemmin sitten alkaa se vuoristorata tyyliin olenko ovuloinut lainkaan... En mä nyt oikein osaa mitään tältä kierrolta toivoa, kun jotenkin on sellainen tunne, että pitkäksi menee tämä meidänkin yritys, mutta kun nyt otan kuumeilun tälleen kevytmielisesti, niin ei sitä jaksa sitten kauheasti pettyäkään :saint:

 
merilintu, hauska ja osuva oli tosiaan tuo sinun lauseesi siitä kuinka pääsiäinen tuppaa oviksen paikkeille =) Tuo kuvaa niin hyvin sitä miten maailma alkaa helposti pyöriä kierron tahtiin ja muu maailma ympärillä saa sopeutua siihen.

Täälläkin eletään ovisaikoja ja olo on sen mukaisesti reipas ja luottavainen.
Päätin tikuttaa ovista tässä kierrossa ja eilen sain hyvin haalean haamun. Toivottavasti tulisi ihan oikea plussakin vielä ovistestiin. Yhdessä aiemmassa kierrossa olen yrittänyt tikuttaa, mutta silloin ei haaleaa haamua kummempaa tulosta tullut.

En ole edelleenkään onnistunut saamaan julkiselle puolelle lääkäriaikaa. (Yrittäisimme päästä jo jonkinlaisiin perustutkimuksiin.) Tällä viikolla eivät ajanvarauksessa edes kysyneet, että minkä vuoksi aikaa olisin varaamassa, vaan sanoivat suoraan, että aikoja ei ole. Kysyin myös, että voisinko päästä jollain konstilla edes papa-kokeeseen. Sanoivat, että en ilman lääkäriaikaa. Ja niitä aikoja voi taas yrittää kysellä ensi viikolla, mutta epäilivät, ettei ainakaan ennen pääsiäistä tilanne helpotu ollenkaan. Yksityiselle olemme päättäneet mennä, jos tässä kierrossa ei tärppää, ja jos aikaa julkiselle ei tämän kierron aikana onnistuta saamaan.
Mutta - kuten sanottua niin olo on tähän aikaan kuusta ihmeen toiveikas ja asia ei suuremmin huolestuta :) Ehtii sitä sitten taas murehtimaan muutaman viikon päästä.

Hedelmällistä viikonloppua siskot!
:flower:
 
Lisäys vielä tuohon edelliseen. Sanoivat julkisella puolella, että pääsisin papa-kokeeseen, jos olen ehkäisyneuvolan asiakas. Naurettiin sitä illalla mieheni kanssa, että on se kumma kun ehkäisyä kyllä olisi tarjolla vaikka heti, mutta lapsentekopuuhiin ei saa kannustusta :)
 
Hyvää naistenpäivää meille naisille :flower: :heart: !

Täällä lämmöt taas poukkoilee... Oon huomannut jo useammassa kierrossa, että ne laskevat kahtena eri päivänä ovulaation tienoilla. Voisiko se viitata kahden munasolun kypsymiseen? ;) Haha... täällä kaksosista haaveillaan... :LOL:
 
Lentoemo - mäkin olen huomannut, että lämmöt laskevat kahtena päivänä. Myöskin mietin, että voiko silloin olla kyse kahdesta ovulaatiosta. Siis ensin selkeä lasku, seuraavana päivänä lämpöjen nousu, sitten taas selkeä lasku ja sen jälkeen nousu ja siinä ne sitten pysyvätkin kierron loppuun saakka. Tämmöinen käyräkö sullakin on?

Kiitos kaikille, jotka rohkaisivat rintatutkimusten suhteen! Rintaultrassa perjantaina todettiin, että kystiahan siellä oli paljon (liekö kierron loppuvaihekin vaikuttanut asiaan). Ei mitään hälyttävää siis. Ultrassa/mammografiassa olisi hyvä käydä puolentoista vuoden välein. Lääkäri oli todella ystävälllinen ja sydämellinen nainen. Tosin huvitti se, että kun ilmoitin ettei sitten mammografiaa, koska on mahdollisuus että olen raskaana, niin kovasti sitten onnittelivat hoitajan kanssa, vaikka selitin, että on mahdollisuus, kun loppukierrosta on kyse... Oli vähän nolo olo -- ihan kuin olisi huijannut, kun niin kovasti innostuivat onnittelemaan.

Enää muutama päivä ja pääsen kyselemään ovulaation jälkesistä vihloinnoista (tässä kierrossa olivat todella kovia ja kestivät viisi päivää ) sekä tuosta lämmön heittelystä ennen ovulaatiota meinaan kysellä. Tämä kierto jäi kohdallani todella lyhyeksi -- 22pv. Uskollisesti se vuoto alkaa noin 9pv ovulaation jälkeen. Mutta hyvä, että alkoi tänään. Olisi inhottavaa, jos olisi kaikkein runsain vuotopäivä silloin tutkimuksiin mennessä.
 
olipa helpottava kuulla, hannele, että rinnoissa oli kaikki ok. Mun siskolla kanssa havaittiin kyhmy, joka mammografiassa paljastui harmittomaksi, mutta kun olen tällainen hösääjä, ehdin tietysti itse jo huolestua, varmaan sisartanikin enemän :ashamed:

Mullakin oli muuten viime kierrossa niin, että kun lääkäri ehdotti röntgeniä ja kysyi olenko raskaana, ja sanoin etten oikein tiedä, kun on loppukierto meneillään, hän otti asian hyvin vakavasti ja kielsi syömästä särkylääkkeitäkin panadolia lukuunottamatta. Musta tuntui jotenkin ihanalta, että lääkäri otti mun raskausmahdollisuuden tosissaan, antoi itsellekin hiukan toivoa :saint: Siis vaikka ei se lääkäri voi mun raskausmahdollisuuksista mitään tietää, mutta kivalta se tuntui kuitenkin :D

Niin hannele vielä noista lämpökäyristä: mulla on joo edellisissä kierroissa tapahtunut just noin kun sulla, paitsi että n. viikko "ovulaatiosta" lämmöt ovat lähteneet uudelleen nousuun, eli mulla alkukierrosta matalata, jossain 36.2 hujakoilla, sitten oviksen aikaan laskevat ehkä 36, nousevat päiväksi, ehkä 36.2-36.3, sitten laskevat taas päiväksi ja sitten nousevat 36.4-36.5 ja sitten tosiaan viikon kuluttua nousevat 36.6-36.7.

Sen sijaan tää viimeinen kierto on aivan seko, mulla on ollut koko alkukierron ajan tavallista matalammat lämmöt (aattelin, että voisko tarkoittaa suurta määrää estrogeenejä, kun nehän ne lämmöt saa laskuun myös ovispäivänä, se estrogeenipuhurihan sen munarakkulankin räjäyttää), eli koko ajan 36 tasan, ja pari päivää sitten laski tosiaan 35.9, nousi ihan pikkuisen 2 päiväksi ja laski nyt taas 35.8, mikä on tosiaan alhaisempi kuin koskaan.

Eli taitaa olla PCO, joka näitä mun temppuja tekee. PCO on prseestä :kieh:

Anteeksi kielenkäyttö ja pitkät litaniat lämmöistäni, mutta alkaa ottaa pattiin tää mun vuoristoratakiertoni...
:headwall:
 
Hannele, mukava kuulla, että rintatutkimus meni hyvin.
Sinulla on lääkäriaikakin nyt lähellä ja toivottavasti asiat alkavat pian selkiytyä ja mennä eteenpäin.

Lentoemo, aikamoinen sattuma, että tässä kierrossa tärpätessä teille tulisi lasketuksi ajaksi juuri sinun syntymäpäiväsi. Kyllä nyt kannattaa olla vähän vaikka taikauskoinen ja ajatella sen olevan hyvä enne =)


Mukavaa sunnuntaita kaikille.
 
Sunnuntai 9.3.

Kuumetta 35v...........kp14/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp30/26-28.........yk6................esikoinen
Tuizu 31v.................kp24/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp16/31.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp40/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp8/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp12/30............yk6...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp14/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp19/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp21/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Sunnuntai 9.3.

Kuumetta 35v...........kp14/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp30/26-28.........yk6................esikoinen
Tuizu 31v.................kp24/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp16/31.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp1/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp8/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp12/30............yk6...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp14/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp19/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp21/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Oma (.) me olemme seuraavaksi menossa kohti pakastetun alkion siirtoa. Kerrankin oli iloinen, kun täti viimein tuli eilen kylään. Huomenna aloitan taas uudenlaisen lääkityksen ja seurantaultraan kiirastorstaina. Toivotaan, että limis olisi siihen mennessä hyvin kasvanut, jotta päästään pääsiäisen jälkeen siirtämään alkiot. Niin, meillä on pakkasessa 2 kpl keskinkertaisia alkioita, joiden molempien tietysti toivon selviävän sulatuksesta, Muutoin täytyy lähteä taas uudelleen 2. IVF:ään.

Hannele, mukava kuulla, että kaikki oli kuitenkin hyvin. Tutkimuksissa oli kyllä varmaan ihan hyvä käydä (niin kuin ehkä meidän muidenkin aina silloin tällöin).

Merilintu, pahoittelut, että täti löysi siihenkin osoitteeseen. Ei näistä luomikierroista ole oikeasti yhtään mihinkään ;)
 
Huomenta!
Oma napa:kp9/28 ja ylihuomenna aloitan tikuttamaan ovista ja peukut on pystyssä jouluvauvan saamiselle masuun kasvamaan.
Ensi viikolla mulla on ultra edessä,katsotaan,että onko kaikki ok munasarjoissa ja kohdussa.
Tähän asti kaikki on ollut ok,ettei ole löytynyt mitään.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa,ihanaa kun kevät tulee!
 
kati, hyvä että täti saapui kun sitä jo odottelitkin. Tsemppiä alkaneeseen uuteen hoitojaksoon :hug:

).( Sain eilen plussan ovistestiin! Kylläpä tuntui hienolta elämänsä ensimmäisen kerran nähdä kaksi viivaa edes jossain testissä. Eilen pöllyteltiin peittoja sekä aamulla että illalla. Tänään homma jatkuu heti työpäivän jälkeen. Voi jospa nyt...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Maanantai 10.3.

Kuumetta 35v...........kp15/23-32.......yk19............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp31/26-28.........yk6................esikoinen
Tuizu 31v.................kp25/24-30...........yk4..........
Tirlittan-75 32v.........kp17/31.............yk8...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp2/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp9/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp13/30............yk6...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp15/28-31.......yk14.............esikoinen
lentoemo-76.............kp20/30-41.........yk5.................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk37................esikoinen
Omelia......................kp22/29-36.........yk12................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen
 
Tirlittanille paljon onnea ovisplussan johdosta ja kiitos, kun jaksat tuota listaa päivittää!

Hiukan kadehdin kyllä sun ovistasi, mulla on lämmöt yhä matalalla, kp20 menossa, eli se viime kierron 30 päivää oli selvästikin PCO:lle tyypillistä temppuilua. Taitaapi mennä koko tää kierto ilman ovista. Onpa kivaa. No, ens kierrossa lekurille :(

Taidan ruveta taikauskoiseksi, enkä enää hehkuttele oviksella, vaikka kuinka olisi oireita. Meinaan ovislimaa ja nippailuakin on löytynyt kuin käsikirjasta, mutta lämmöt vain pysyy alhaalla :eek:

Että sinne meni se mun synttärivauva :/
 

Yhteistyössä