**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Kuumettalle hirmuisesti tsemppiä ja onnea uuteen alkuun! :heart: Toivotaan että tuo uni tietäisi hyvää!

Saanko ruikuttaa omaa oloani...? :ashamed:
Tämä kystanestevuoto on ällöä! Kun aamulla nousen ylös sängystä, niin sitä saattaa lorahtaa lattialle asti kun alushousuja vaihdan. Juu-juu, edelleen olen kiitollinen siitä, että se pääsee tyhjenemään, eikä jää kasvamaan sinne liian isoksi nestepussiksi, mutta ihmetyttää kyllä, että miten tässä voi tulla raskaaksi tuon vuodon kanssa?

Vaikka vasemmasta munasarjasta ja -torvesta pukkaisikin tervettä munasolua, niin kyllä saa mun miehen siittiöt uida aika reippaaseen tahtiin, jotta tuohon vastavirtaan jaksavat..! (Mies on entinen kilpauimari, voisko siitä niinku olla apua tässä.......? :p )

Mutta, oikeesti, sitä nestettä on taas viime päivinä tullu siihen malliin, että jos tässä ovulaatio pian pääsisikin tapahtumaan, ja munasolun onnistuisi hedelmöittyä, niin kyllä pitäisi alkiolla olla vahvat käsivoimat että jaksaa tarrata kohtuun tuossa vesiputouksessa! :/ :(
 
Moi kaikille, olin muutaman päivän pois koneen ääreltä...

Tännekin ekaksi SUURET ONNITTELUT lentikselle tyttären syntymän johdosta! Kaikkea hyvää vauva-arkeen. :flower:

Ja Ellastiina! Mahtavaa!!! Voi miten toivon, että kaikki menisi teillä nyt hyvin loppuun asti! :heart:

Kiitos kuumetta ja muut sympatiasta ja kuulumisista. Mulle tuli sumutteluista hieman pahoinvointia (ei oksentelua mutta äklö olo, vaikutti ruokahaluun). Toivottavasti pääset vähillä oireilla.

Kiva oli kuulla manna sinunkin kuulumisiasi. Pidän peukkuja, että kaikki sujuu hyvin.

Tirlittan, ovista olen alkanut tikuttaa, mutta vielä on varhaista eikä mitään merkkejä joten tässä voi mennä vielä ainakin viikko, ennen kuin alkaa (toivottavasti) tapahtua.
Itse koen piinaviikot henkisesti niin raskaiksi, että sitten kun hoitotulos selviää ja muutaman päivän pahin pettymys on ohi, elän jotenkin helpompaa aikaa. Ei tarvitse kuulostella kehoansa ja miettiä tekemisiään/ tekemättä jättämisiään. Kiva että sulla tulee loma ja pääset rentoutumaan.

Lumikeijulle jaksamista ikävän kystatilanteen kanssa! Ei varmaan kovin kivalta tunnu tuollainen vaiva.

Tulen paremmalla ajalla juttelemaan lisää. Tämä nyt näin pikaisesti, kun oli tosiaan iloisia uutisia täällä ja onniteltavaa. Varsinkin Ellastiinan uutinen lämmittää kovasti.
:wave:
 
Hei

Lumikeiju,

kurjalta kuulostaa tuo sinun kystavaivasi. Koeta jaksaa sen kanssa, äläkä menetä toivoasi! Pikku siimahännät ovat aikamoisia uimareita telkkarissa näytetyistä dokumenteista päätellen ;) .

Kiitos kauniista toivotuksistasi.


merilintu,

Kiva kuulla, että sinulle ei tullut pahoja oireita sumuttelusta. Pieni ruokahalun menetys ei tekisi pahaa minulle, sillä haluan nyt karistaa muutaman kilon. Se oli kyllä oikeastaan enemmänkin vitsailua, sillä ällö olo on inhaa :( .

Tuo, mitä kirjoitit tirlittanille pettymyksen jälkeisestä helpotuksesta on ERITTÄIN tuttua minullekin. Ensimmäiset päivät pettymyksen jälkeen ovat rankimpia, sitten seuraa keveä olo ovulaatioon asti. Ja sitten alkaa taas kerääntyä jännitys ja lopulta pelko ja ahdistus (etenkin joka vessakäynnillä). Itse asiassa, kun veri lopulta näkyy paperissa, pettymystä seuraa minulla myös välitön helpotus (vaikka pettymys ei vielä väistykään), sillä sitten ei tarvitse enää pelätä paperiin katsomista.


).(

Olen sumutellut nenäsuihketta maanantaiaamusta alkaen. Sain ohjeeksi olla tarkkana, että 12 tunnin väli ei venyisi pitemmäksi. Eilen illalla muistin sumutteen 13 tuntia 25 minuuttia edellisen suihkeen jälkeen- siis melkein 1½ tuntia myöhässä! Itkuhan siinä tuli, ja mies säikähti myös. Pyyteli, ihana, anteeksi, ettei ollut muistanut muistuttaa.. Tänään soitin klinikalle ja kysyin asiasta. He ovat siellä aina niiin ihania ja sympaattisia. Nytkin rauhoiteltiin, että ei hätää, ja sääliteltiin, kun kerroin menettäneeni ihan yöunenikin asian takia. Olin jo hetken varma, että nyt peli on menetetty.

Sumutteen tuoteselostetta lukiessani minua alkoi ihmetyttää, että mitäs sitten, jos ihme olisikin tapahtunut ja hedelmöittyminen olisi tapahtunut viime viikolla (ovulaatio oli ilmeisesti matkamme aikana, ainakin se oli jo ohi perjantain ultrassa), niin mitä lääke vaikuttaa siihen.. estääkö kiinnittymisen tai vahingoittaako alkiota. Mutta kuulemma ei hätää sittenkään, sitten vain lopetettaisiin sumutteen käyttö positiivisen raskaustestin jälkeen. Ja minä kun jo surin luomuihmeenkin menetystä. Onneksi sinne voi aina soittaa, niin ei tule turhaan surtua pitkään kaikkea mahdollista.

Nyt sitten sumutellaan. Mies laittoi puhelimeeni muistutuksen, jospa se auttaisi muistamaan sumuttelun. Sumuttelen aina varttia vaille yhdeksän. Sivuoireita ei ole vielä ollut, enkä usko, että tällä viikolla vielä tuleekaan.

Äsken viestittelin veljeni vaimon kanssa. Sen, joka saa vauvan heinäkuussa. Tajusin, etten ole kysellyt hänen vointiaan koko aikana- ja olen tiennyt vauvasta jo 2½ viikkoa. Onnitellut tietenkin olen. Nyt kysyin, ja sain linkin hänen blogiinsa. Siellä oli odotuspäiväkirja ja masukuvia... Toisaalta oli ihana lueskella hänen ajatuksiaan. Toisaalta tuntui kirpaisevalle... Koko ajan huomaan ajattelevani, että jos viimeksi ei olisi mennyt kesken, minä olisin samassa tilanteessa, meidän Sikiö vain olisi kolme viikkoa nuorempi.. Voisimme vaihtaa ajatuksia raskauden etenemisestä.. Päätin, että olen vauvalle oikein kiva täti, vaikkakin sitä tehtävää vaikeuttaa se, että asumme eri maissa ja puhumme eri kieliä (jahka hän oppii puhumaan ;) ). Jostain blogin rivien välistä sain sen käsityksen, että heillekään lapsen alkuun saaminen ei ole ollut helppoa. Ehkä joskus aika on kypsä vaihtaa ajatuksia kokemuksistamme. Mutta ei vielä.

Tällä viikolla olen ollut poikkeuksellisesti töissä pikkuruisten ryhmässä päiväkodissa. Lapset ovat siellä 1-2-vuotiaita. Kauhean suloisia. Ja kauhean vaativia ;) . Monta kertaa olen löytänyt itseni miettimästä, millaista olisi puuhailla näitä juttuja oman lapsen kanssa. Oman lapsen kakkakaan ei varmaan haise pahalle ;) .
 
merilintu ja kuumetta, yhdyn täysin noihin ajatuksiin helpotuksen tunteesta näin alkukierrosta. Ensin on tietysti surua ja suurta pettymystä, mutta sitten on ihana huomata miten ei enää tarkkaile itseään, eikä jännitä ja hermoile, eikä ahdistu vessassa käymisestä.
Nyt ensimmäisessä hoidossa hermoilu ja piinailu saivat niin isot mittasuhteet, että tuntui, että pää räjähtää. Vuodon alettua olin helpottunut (sillä kolmen päivän tuhruvuoto kiristi hermoni äärimmilleen), mutta pettymyksen lisäksi ahdisti se, kun tajusin, että se piinailu on pian edessä uudelleen.
Nyt kun kuukautiset ovat ohi, niin olo on hyvä ja rauhallinen. Välikuukausi ennen PASia tekee varmasti hyvää, vaikka se ensin tuntuikin pitkältä odottelulta.

kuumetta, tosi hienoa, että kilppariarvot on alkaneet parantua noin nopeasti. Onnea sinulle alkaneeseen hoitoon. Toivotaan, että sivuoireet pysyy kohtuuden rajoissa.

Lumikeiju, voi surkea miten pahasti kystat sinua kiusaavat :/
Onko lääkäri kommentoinut mitään pelkoosi, että vuoto huuhtoo kaiken mennessään? Jotenkin luulisi, että niin ei kuitenkaan ole, sillä olisihan siihen jotenkin puututtu.
Ja varmasti ne teidän simpat on kovia uimareita - isäänsä tulleet :)

Kaikille, hyvää mieltä! :heart:
 
Keskiviikkko 18.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp11/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp20/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp6/29.................yk20.................esikoinen
Mona78 30v............kp8/30-32...............yk1..................esikoinen

katinka 30v.............kp?/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp?/28..................yk5.................1.yhteinen
Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen



 
Tänään alkaa loma ja ehkä vasta viikon päästä tulee seuraavan kerran käytyä lukemassa teidän kuulumisia. Voikaa hyvin kaikki :)

kuumetta kysyikin lomasuunnitelmistamme, mutta unohdin vastata. Matkustamme kotimaassa. Luvassa on hotellielämää kaupungissa ja mökkeilyä Vuokatissa.

Mukavaa perjantaita!
 
Perjantai 20.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp13/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp22/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp8/29.................yk20.................esikoinen
Mona78 30v............kp10/30-32...............yk1..................esikoinen

katinka 30v.............kp?/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp?/28..................yk5.................1.yhteinen
Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen



[/quote]

 
Sunnuntai 22.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp15/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp24/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp10/29.................yk20.................esikoinen
Mona78 30v............kp12/30-32...............yk1..................esikoinen

katinka 30v.............kp?/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp?/28..................yk5.................1.yhteinen
Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen



[/quote]



 
Hei

Täällä sumuttelut jatkuvat ilman sivuoireita. Joitain näppylöitä on tullut, mutta niitä saattaa muutenkin olla joskus. Palelua on ollut kovasti, mutta se taas saattaa johtua kilpirauhaslääkkeestäkin, luulisin. Minulla on ollut puhelimessa muistutus suihkeen otosta ja olen opetellut ottamaan lääkkeen aina mukaani, mihin vain lähdenkin, joten nyt ollaan selvitty ilman unohduksia sen alkusäikähdyksen jälkeen - ainakin toistaiseksi. On se hiukan stressaavaa koettaa muistaa ottaa lääke. Lisäksi pari kertaa suihke on valunut saman tien ulos, joten olen katsonut varmimmaksi ottaa uuden suihkeen..

Eilen tuntui vähän ahdistavalta, kun joka paikassa toitotettiin laskiaista ja laskiaisriehaa. Tuntui niin epäreilulle, että me emme pääse pulkkamäkeen oman palleron kanssa. Onneksi kummilapsen perhe kutsui meidät laskiaispullakahville, siitä tuli parempi mieli. Kummivauvakin (joka syntyi samana päivänä kuin aloitimme ensimmäisen hoidon) on jo niin kovin itsenäinen, ettei häntä enää paljoa syliinkään saa.... Menee ja touhuaa.

Veljeni vaimo kirjoittelee odotuskuulumisiaan blogiinsa ja kysyy, olenko lukenut. Siellä oli ultrakuviakin. Näyttää jo ihan vauvalta. Kirpaisee, vaikka toisaalta olen innoissani uudesta veljenlapsesta. Lapsi on luultavasti tyttö.

Voikaa hyvin, kaikki ihanat!
 
Mulle tulikin jo palstailutauko niin vieraiden kuin työjuttujenkin takia, mutta nyt taas pääsen mukaan. Töissä riittää kiirettä ja kaikenlaista projektia. Lisäksi tietysti epävarma yleinen taloudellinen tilanne ei voi olla huolestuttamatta, joten töitä tulee tehtyä normaalia kovemmalla tahdilla. Mun alalla tilanne on vielä ok, mutta miehen alalla on jo paniikki päällä. Mies tekee ekstrapitkää päivää ja tulee kotiinkin usein vain jatkamaan töitä yömyöhälle.

Ovistesteistä. En vielä tilannut testejä, mutta olin tietysti heti ajatellut, että mitä herkempi testi sen parempi. Onkin hyvä tietää, että silloin testi voisi jopa antaa vääriä positiivisia! Mä ostin Clearbluen digitestin varsin kalliiseen hintaan, mutta selitin itselleni, että tuhlasin nyt vähän näin ekan kierron kunniaksi. :) En ollut ajatellut käyttää ovulaatiotestejä koko ajan, mutta paljon tietysti riippuu mitä siellä tutkimuksissa ensi kuussa selviää. Jos on oikeasti jotakin kunnon häikkää niin sitten kyllä käytän testejä ja kaikkia muitakin mahdollisia keinoja raskautumiseen.

Kuumetta, kiitos kauniista sanoistasi. Kirjoitat niin kivasti! Paljon, paljon onnea sinulle hoitoon! Pidän peukkuja ja varpaitakin pystyssä, että tämä kerta olisi juuri 'se hoito'! Onko sulla siis vielä tässä luomuplussan mahdollisuus? Kivasti tuo työkaverisi kertoi sinulle vauvaunestaan! Yleensä, mun kokemuksen perusteella, työpaikka on se pahin miinakenttä, jossa niistä vauvoista udellaan ja vatsanseutua tuijotellaan.

Mulla ei ole oikein ketään työkaveria, jonka kanssa voisin puhua vauva-asioista yhtään, vaikka talo on siis puolillaan lisääntymisikäisiä naisia. Hassua. Kaipa tämä on niin business -ympäristö (ja puolillaan sitten taas keski-ikäisiä miehiä :) että vauvoista ei täällä paljon hössötellä. Hih. Kaikki mun vauvan saavat työkaverit 'käyvät' vauvalomalla neljän kuukauden ajan ja palaavat sitten kiltisti takaisin duuniin. Jotenkin täällä tuntuu olevan voimakkaana ajatusmalli, että urasi loppuu siihen, jos jäät pidemmäksi aikaa kotiin vauvan kanssa (eikä sitä varten myöskään saa mistään rahaa).

Lentoemo, paljon onnea tyttövauvasta!!

Ellastiina, onnea plussasta. Ihania uutisia nämä plussauutiset!

Tirlittan, on varmasti raskasta odottaa seuraavaa hoitoa, varsinkin kun on perhejuhlia tiedossa. Toivottavasti saatte ajatuksia välillä vähän muihin asiohin lomalla! Mun vauvakuumeilusta sain kivan loman ollessamme juuri Australiassa kuukauden alkuvuodesta (vielä on rusketustakin jäjellä.. :) Juuri nyt olisi ihana tulla Suomeen lomalle, kun kerran siellä on kunnon talvi! Toivottavasti saatte rentouduttua kunnolla!

Lumikeiju, tsemppiä kystan kanssa! Toivotaan, että äkkiä sitten kerran tyhjenee, jos kerran noin paljon nestettä pukkaa!
 
Maanantai 23.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp16/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp25/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp11/29.................yk20.................esikoinen
Mona78 30v............kp13/30-32...............yk1..................esikoinen

katinka 30v.............kp?/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp?/28..................yk5.................1.yhteinen
Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
 
Kuumetta: Tsemppiä tähän uusinta kierrokseen! Eiköhän tällä kertaa kaikki mene hyvin ja kyytiläinen pysy matkassa mukana!

Mona78: Missä päin asustelet? Kiva, kun ulkosuomalaiset löytävät tänne palstalle kirjoittelemaan.

).( Jännittyneessä tilassa päättyi ensimmäinen hyvin alkanut raskausviikko, sillä keskiviikkona tuli mukaan tuo paljon pelätty vuoto. Loppuviikosta kävin verikokeessa, joissa onneksi näkyi tosi hyvin kohonnut hcg eli silloin se oli 12711. Syksyllä keskenmenon tullessa se oli korkeimmillaan hädin tuskin 800. No, eilen illalla sitten hulahti kunnolla verta ja jälleen olin ihan paniikissa. Tänään hcg oli 28000. Keskiviikkona menen kuitenkin vielä kolmannen kerran verikokeeseen. Toivottavasti arvo on sillon myös noususuhdanteessa, jotta voisin olla huoleti. Ensimmäiseen ultraan on kuitenkin kaksi viikkoa aikaa. Verenvuodon syynä saattaa olla se, että kahdesta siirretystä alkiosta toinen on menossa kesken.
 

Ellastiina, hienoa että uutiset on hyviä vaikka vuotoa tulikin! Hyvältä mielestäni kyllä tilanteesi kuulostaakin, kun hcg on noin korkealla! En siis sinällään paljon tiedä, mutta sen verran mitä ymmärrän niin tuohan taitaa olla tosi hyvä tulos. Onnea siitä!!

Mietin tuossa, että kuinkahan helposti olen tunnistettavissa kun kerron tarkempia tietojani, mutta sitten totesin, ettei minua nyt varmaan niin kovin moni tunne - tai ole yleensä kiinnostunut! :) Asun siis Hollannissa, jo vuosia olen täällä asustellut. Mies taas on ranskalainen.

Ellastiina, oletko säkin ulkosuomalainen?
 
Mona78: En ole ulkosuomalainen, mutta asustelin ulkomailla kuusi vuotta lukion jälkeen (Pohjois- ja Etelä-Amerikassa). Tänä vuonna tosin tuleekin jo kymmenen vuotta siitä kun palasin Suomeen. Minulla on useita hyviä ystäviä, joilla on ulkomaalainen puoliso ja asuvat ulkomailla. Meni monta vuotta ennen kuin "suomalaistuin".
 
Moikka!

Ja kiitos, minulle on jo päivitykseen huomaavaisesti laitettukin kukkanen.... =)
Meille syntyi siis tyttö, täsmällisesti laskettuna aikana 10.2. klo 21.20
Nyt olemme harjoitelleet kotielämää jo viikon verran. Ensimmäinen viikko meni sairaalassa, kun vauvan tulehdusarvot nousivat, ja hän joutui antibioottihoitoon. Kyllä pelotti......mitään ei kuitenkaan onneksi löytynyt, ja nyt kaikki arvot ovat kohdillaan :heart:

Onnea Ellastiinalle plussasta! Ja tsemppiä kaikille!

Noihin laulu´jen sanoituksiin pitää vielä kommentoida, että yritys- ja odotusaikanakin itkin monet itkut ja lohtua Pepe Willbergin kappaleen sanoista; " Etsin kunnes löydän sun, en lopettaa voi kuitenkaan......Olet syy miksi luovuta en, vaikka joskus tuntuu niin...."
Koko biisi on jotenkin niin koskettava vauvakuumeilun kannalta kuunneltuna.

bantsku + tytteli 2 vkoa


 
Keskiviikko 25.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp18/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp1/24-27............yk33..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp13/29.................yk20.................esikoinen
Mona78 30v............kp15/30-32...............yk1..................esikoinen

katinka 30v.............kp?/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp?/28..................yk5.................1.yhteinen
Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

 

Minä se täällä ihmettelen, että koskahan näkyisi testeissä jonkinlainen ovis. Ei ole vielä löytynyt vaikka on jo kp16. Onko tosiaan niin, että mulla on siis ovulaatio näin myöhäisessä vaiheessa? Vai voiko mulla olla ovis vaikkei näy testissä? Täytyypä hieman etsiä enempi tietoa kun mua ihmetyttää, ettei testi heilahda mihinkään suuntaan. Onko teillä kenelläkään ollut ongelmia ovulaation löytymisessä noilla testeillä?

Mulla on normaalisti selvät oireet, mutta nyt en osaa sanoa sillä tässä kuussa nuo alavatsakivut on olleet erityisen voimakkaat. Ja muutenkin kropassa on ollut outoja tuntemuksia, koska olen alkanut urheilla säännöllisesti! :D Eli kipuja on rintalihaksissa, vatsalla ja muualla ihan vaan lihasharjoituksista johtuen -ja olo on ollut oudolla tavalla energinen ja pirteä! Hihi..

Kaikille tsemppejä vaiheisiinne ja plussatoiveita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuumetta:
Torstai 26.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp19/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp2/24-27............yk33..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp14/29.................yk20.................esikoinen
Mona78 30v............kp16/30-32...............yk1..................esikoinen

katinka 30v.............kp?/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp?/28..................yk5.................1.yhteinen
Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
 
Voi, mä olen vissiin ihan toivoton tuon listan kanssa! :) Koittakaa kestää!

Kuumetta, näin että sulla alkoi uusi kierto. Tsemppiä. Ymmärrän, että se ei ole hyvä asia, mutta ainakin olette lähempänä seuraavaa hoitoa! Toivottavasti seuraavaa tätiä ei enää ihan vähän aikaan tulekaan!
 
Moi kaikki! Minäkin olen ollut niin kiireinen, että sitten kun olen ehtinyt käväistä palstoilla, olen vaan päivittänyt tietoni tuonne lapsettomuuspuolelle. Tulen kyllä tännekin ihan pian taas...nyt vaan pikaisesti Monalle ovistestiasiaan: olen huomannut, että jos pissa ei ole tarpeeksi vahvaa (eli kuppiin tms. kerätty pissa näyttää värittömältä ), ovistesti saattaa näyttää negaa. Mulle kävi viime kierrossa niin, että tein aamulla digitestin - nega. Sitten 4 - 6 tunnin päästä testasin herkemmällä testillä, koska en jotenkin uskonut negaa. Mulla on melko vahvat ovisoireet juilintoineen...Herkempi testi näytti plussan (pissa oli myös sillä kertaa todella vahvan keltaista, kun olin ollut lähes juomatta, ja pissaamattakin sen määrätyn minimin). Siispä "tuhlasin" vielä yhden digitestin, koska halusin tietää mitä se näyttää. Ja plussahan sekin oli! Eli mun kokemus/arvio on: pissan pitää olla voimakkaan keltaista/vahvaa, jotta plussa näkyy. Itse olen kova vedenjuoja, joten mulla on ongelma olla niin kauan pissamatta kuin ohjeessa sanotaan, ja toisaalta pissa sitten kai voi olla liian "laimeaakin". Toivottavasti tästä oli apua. Eli hiukan ongelmallista on, valitako herkkä vai vähemmän herkkä. Tämä on täällä tällaista hardcore-toimintaa monien testien kera, kun oviksen bongaus on mun hoidoissa niin tärkeää.
Tämä taas sarjasta merilinnun ovulaatiomuistelmat, osa II. :LOL:

Toivottavasti Mona löydät vielä oviksen, voihan se tulla vielä vaikka kp 18 tai jopa 19. Jos nyt ei löytynyt testillä, ei se tarkoita 100-varmasti, ettetkö olisi ovuloinut.

Toivottavasti tirlittanilla on ollut kiva loma! KAIKILLE hyvää viikonloppua! I'll be back...
 
Kiitos Merilintu vinkeistä! Helpottava tietää että voisi ainakin periaatteessa olla ovis vaikka se ei testissä näkyisikään.

Lopulta tänä aamuna siihen digitestin ikkunaan ilmestyi hymynaama, eli ovis löytyi! Hymyilin aamun kuin naantalin aurinko; mun eka todistettu ovulaatio! B)

Toivottavasti saadaan tulosta tästä kierrosta, mutta nyt olen onnellinen tästäkin!

Hyviä viikonloppuja kaikille!
 
Sunnuntai 1.3.2009



Lumikeiju 33v..........kp22/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp5/24-27............yk33..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp17/29.................yk20.................esikoinen
Mona78 30v............kp19/30-32...............yk1..................esikoinen

katinka 30v.............kp?/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp?/28..................yk5.................1.yhteinen
Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

[/quote]

 
Toivottavasti Tirlittan sulla oli ihana loma!?

Lääkäri kohautteli ainoastaan hartioitaan, kun kysyin tuon kystanestevuodon vaikutuksista. Tassut on ristissä sen puolesta, että joku pieni siittiöinen pääsisi siitä huolimatta joskus munasolun luokse.. Ollaan vitsailtu kullan kanssa, että jos se munasolu on yhtä empiväinen kuin minä meidän seurustelun alussa, niin ei ihme että muutaman kerran läimäyttää oven kiinni siittiön nenän edestä! :p No nyt on kohta vuosi yritystä takana, eli jospa se vihdoin alkaisi heltymään.... :D

Monalle Onnittelut oviksen löytymisestä! Kiva tunne saada varmuus että kroppa toimii, eikö?! :heart:

Merilintu, tsemppiä ja kiva kun ehdit kirjoittelemaan kuulumisiasi ja ovismuisteloitasi... :) Toivottavasti kuitenkaan niitä ei enää seuraavassa kierroissa tulisikaan muisteltavaksi.. :heart:

Ellastiinalle paljon lämpimiä ajatuksia! Peukut on pystyssä ja korkealla, että kaikki menisi hyvin!! ´:heart:

Kuumettalle voimia sumutteluun ja kaikkeen! :heart: Ei ole tosiaankaan helppo reagoida aina asiallisen lämpimästi muiden ihmisten vauvahehkutteluun ja onneen. Vaikka sitä tietenkin toivoo kaikille ainoastaan hyviä asioita, se oma kaipuu kirpaisee kovasti just noissa tilanteissa.
 
Oli pakko tulla tänne vielä purkamaan oloa.. Oon ollut tänään ku perseeseen ammuttu karhu :( Säälittää tuo mies-raukka :( PMS-oireet mulla on ollut viime aikoina melko pahat ja nyt on viikko kuukautisten alkamisajankohtaan. Olo on sellanen että vois hyppiä seinille ja karjua suoraa huutoa joka asiasta. Eli eipä tainnu tälläkää kertaa tärpätä! Eikös ne fiilikset ja tunnelmat juuri raskautuneilla yleensä ole juurikin ihan päinvastaiset eli seesteisen rauhallisen tasapainoiset..?!
Täällä ei oo tasapainosta tietookaan..! Että sillee.
 

Yhteistyössä