**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Keskiviikko 11.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp4/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp13/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp29/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp45/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp31/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen
Mona78 30v...........kp 1 /30-32.........yk1...................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen
 
Mona, sinulla näyttää alkaneen uusi kierto. Se lienee tässä vaiheessa ihan hyvä uutinen, niin pääset nyt varaamaan aikaa tutkimuksiin.

).( Minulla on vuoto lisääntynyt, joten toiveet on nollassa. Uskon, että kun Luget huomenna loppuu, niin vuoto yltyy. Kurjuuden keskellä olen naureskellut sille, että eilen kuulin ohimennen radiosta varmaankin Kaija Koon biisin, josta pätkä soi jatkuvasti päässäni: "Milloin hanat aukeaa? Minä tahtoisin unohtaa, mutta miksi siitä on tehty niin pirun vaikeaa?" Ei vissiin alunperin ihan samaa ole sanojen ajateltu tarkoittavan kuin mitä ne minun mielessäni tarkoittaa :kieh:
 

Tirlittan, kiitos tervetulotoivotuksista! Pidän peukkuja pystyssä sulle!!

Mun laparoskopia siirtyi heti kättelyssä kuukaudella. Juuri niinä päiviä kun toimenpide olisi tehty, ei heillä ollut aikoja jäljellä. Huonoa tuuria. Käskivät soittaa uudestaan ensi kuukaustisten ekana päivänä.

Vaikka olisin halunnut saada homman hoidettua, olen itse asiassa ihan helpottunut. Mulle tulee ystävä kylään tänne ensi viikolla ja olisi ollut sääli, jos olisin ollut päivän sairaalassa sinä aikana -ja sitten toipumassa! Lisäksi nukutus on mulle rankka juttu ja mun kestää toipua siitä pitkään. Viimeksi tällaisesta päiväoperaatiosta, jota varten nukutettiin, mut rullattiin lopulta vasta myöhään illalla pyörätuolissa autolle oksukuppi sylissä, kun olin niin huonossa hapessa. :) Joten olen ihan iloinen, että saan vähän lisäaikaa totutella ajatukseen ja että saan työjutut järkättyä niin, että voin tarvittaessa olla pari päivää poissa.

Onnea kierron alkuun kaikille!

Ai niin, jos joku osaisi kertoa mielipiteitään ovistesteistä, olisi kiva. Tuo sylkitestipuikko tuntuisi niin kätevältä. Onko jollakulla ollut käytössä?Onko ne elektroniset testit hintansa väärttejä vai saako vaikka liuskatesteillä yhtä selkeän tuloksen näkyviin? Kiitos jo etukäteen!
 
Mona, pitää harkita testaamista, jos vuoto ei ylly normaaleiksi kuukautisiksi, kunhan lopetan huomenna Lugesteronit. Vuoto on tänään jatkunut koko päivän, mutta on edelleen niukkaa.
Tämä oli meille ensimmäinen alkiosiirto. Pakastimessa meillä on alkioita, joten seuraavaa siirtoa pääsisi yrittämään käsittääkseni huhtikuussa.

Minuakin kiinnostaa nuo ovistestit. Jos tässä siirrossa käy niin kurjasti, miltä nyt vahvasti näyttää, niin seuraava siirto tehdään luomukiertoon ja silloinhan oviksen löytäminen on lähtökohta koko hommalle.
merilintu, olikos sinulla käytössä elektroninen testi? En nyt muista.
 
Voi harmi, tirlittan, jos ne menkat sieltä näyttäisi tulevan :hug: Testaa vaan varmuuden vuoksi, niin saat asiaan sitten mielenrauhan. Sori sanavalinta, ei se nyt varsinaista mielenrauhaa ole se negatulos vaan surua ja kiukkua ja sapetusta, mutta parempi kuitenkin tietää varmaksi kuin arvailla. Kunpa vuotosi olisikin sitä alkuraskauden harmitonta vuotoa, josta kuulee juttuja...mutta onneksi teilläkin on pakkasessa alkioita ja tilanne sillä tavalla kiva tulevan suhteen.

Ovistesteistä: joo käytin ekaa kertaa nyt Clearbluen digitaalista ovulaatiotestiä, joka antaa vain joko-tai-tuloksen (+ / -). Tunnustan, että koska meillä oli hoitokierto, "varmistin" positiivisen tuloksen vielä ns. tavallisella testillä, jossa verrataan kahta viivaa (kontrolliviiva ja testiviiva), kun olen niitä aiemmin käyttänyt. Muussa kuin hoitokierrossa en sentään lähtisi monella testillä testaamaan, kun sillä tarkan ovispäivän tietämisellä ei silloin ole niiiiin iso merkitys, jos nyt harrastaa seksiä niihin aikoihin suht säännöllisesti. Lähinnä niissä tavallisissa liuska- ja kasettitesteissä on se ongelma, että varsinkin herkkä testi (netistä saa tilattua vähän liiankin herkkiä ovistestejä, niissä on eri herkkyyksiä ) saattaa näyttää "melkein" yhtä vahvaa (tosi hankalasti tulkittavaa) viivaa jo ennen kuin on kyse oikeasta ajankohdasta. Hoitoihin hankin testit apteekista. Tämä sen jälkeen kun sain läksytyksen klinikalta nettitestien ostamisesta. Se oli tosin silloin "vain" inssihoito.

Uskon kyllä, että netistä saa pääasiassa ihan samaa kamaa kuin apteekistakin, mutta tosiaan ovistestinkin herkkyys voi vaihdella välillä 10 - 25 yksikköä, joten tolla 10 yksiköllä voi periaatteessa tehdä väärän positiivisen tuloksen. Korostan sitä, että RASKAUStestissähän asia ei mene samalla tavalla, koska silloin on raskaana jos testi niin ilmoittaa. Herkkä testi vaan kertoo sen jo aiemmin kuin vähemmän herkkä. Plääh, täällä mä luennoin jo raskaustesteistäkin, vaikka jos multa kysytään, ne on ollut kaikki viallisia (=väärä tulos)!!! :kieh:

Toi Kaija Koon biisijuttu kuulosti muuten tirlittan tosi tutulta. Yllättävän monet biisit on saanu mullakin uusia ulottuvuuksia. Toi oli aika hyvä kaikessa kamaluudessaan. Vielä koittaa se päivä kun "hanat" EI aukea, siihen on siskot uskottava!!! =)

Tervetuloa Mona joukkoon! Täällä onkin ollut hiljaista viime aikoina. :wave:
 
Torstai 12.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp5/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp14/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp30/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp46/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp32/28..................yk5.................1.yhteinen
Mona78 30v............kp2/30-32...............yk1..................esikoinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

[/quote]

[/quote]

 
Tirlittan, voi kurja jos ne menkat yrittää alkaa. Mutta kuten Merilintu sanoi, onneksi on pakkasessa uusia mahdollisuuksia.. :heart: Ja jospa vaikka eivät alkaiskaan, toivotaan!

Mona, tervetuloa pinoon! :flower: Kiva saada uusia ihmisiä joukkoomme! Ja kovasti kiitos kannustuksestasi koskien munasarjojani..toivottavasti asia olisi just niin! Kiitos muillekin ajatuksistanne!!

Jos päivittelet Mona listaa, otathan mukaan kaikki lainaukset edellisestä listasta, jotta siirtyy mukana perhoset ja kukkaset ja lihavoinnit, jookos..? ;) :heart: Muutin sut ylemmäs listalla.. tuossa alempana on "taustailijat", jotka eivät säännöllisesti päivittele kiertonsa vaiheita.

Mitä tulee ovulaatiotesteihin, mä oon tilannut niitä netistä www.kotitesti.fi Tulee paljon halvemmaksi kuin ostaa apteekista! Suosittelen siis lämpimästi! Itsekin taidan laittaa tilaukseen, jotta vois taas tarkistella mikä päivä se ovulaatio tapahtuu.
 
merilintu, kiitos :hug:
Nyt jo on vähän parempi mieli.

Eilen illalla meidän (vielä syntymättömät) lapset saivat uuden serkun. Asia tuntui vaikealta oman surun keskellä, vaikka toki olen iloinen uudesta tulokkaasta. Eihän se ole minulta pois, että muut saavat vauvoja, mutta kyllä se kirpaisee. Onneksi meillä on se tilanne, että vanhempamme tietävät tilanteemme. Muussa tapauksessa tänään olisi ollut tosi vaikea kuunnella mummon iloa uudesta lapsenlapsesta. Nyt ei tarvinnut peitellä omaa suruaan, vaan itkettiin asiaa yhdessä.
 

Tirlittan, pahoitteluni. Voin vain kuvitella kuinka vaikeaa on kestää vauvauutisia kun itsellä on suru.. Ihanaa kuitenkin, että perheesi osaa tukea ja lohduttaa sinua! Voimia sinulle ja miehellesi!

Mun ympärillä satelee raskaus- ja vauvauutisia ja tuntuu, että olen ainoa, joka suhtautuu asiaan jonkinlaisella realismilla. Ihmiset ottavat itsestäänselvyytenä raskautumisensa. :( Mulla ei ole takana vielä yhtään oikeaa yrityskiertoa, joten tyhmäähän mun on edes puhua koko aiheesta. Mutta kivut raastaa alavatsaa jatkuvasti, varsinkin vasenta munasarjaa, ja paperit sairaalasta kertoo endon mahdollisesta vaikutuksesta hedelmällisyyteen, joten mä olen ihan tukevasti maan pinnalla. Me oltaisiin miehen puolesta voitu vielä hetki odotella ennen kuin aloitetaan (yhdessä ollaan oltu pari vuotta), mutta tämä endoasia sai hänet muuttamaan mielensä.

Lumikeiju, yritän ottaa kaikki mukaan, jos kopioin tuota listaa! Katsoinkin tuolta Kotitesti.fistä noita testejä ja voisin tosiaan tilata. Tilaanpa ne äitini luo, josta saan ne mukaan Suomessa käydessäni.. Onneksi meidän vauvahaaveet eivät ole salaisuus äidiltä, joten voin näinkin tehdä. Hih, äidin kanssa olen itse asiassa aiheesta varmaan eniten puhunutkin (miehen jälkeen tietty :)
 
Hei

Kiitos teille ihanille ystäville kauniista sanoistanne ja tsempeistä ja pahoittelut siitä, että olen ollut pitkään taas kirjoittamatta. Olen ajatellut teitä paljon, ja välillä käynyt kurkkaamassa, onko listalle tullut uusia plussia. Erityisesti olen ajatellut Tirlittania ja merilintua. Tuntuu tosi kurjalle, että plussalista ei kasvanut teidän nimillä vielä tässä vaiheessa. Pian kuitenkin, olen varma siitä!

Minä olen ajatellut kaikkea muuta kuin yrittämistä (vauvaa tosin olen ajatellut paljonkin) odotellessani uuden hoidon alkamista. Kävimme miehen kanssa ihanalla pikku matkallakin. Se teki molemmille tosi hyvää!

Voikaa oikein hyvin kaikki, ja jaksakaa uskoa onnistumiseen.

Mona 78

Tervetuloa joukkoon! Kiva saada mukaan uusia kuumeilijoita. Toivottavasti kestät meidän pitkään yrittäneiden välillä epätoivoisiakin kirjoituksia.. Ja toivottavasti sinun ei tarvitse piinailla näin kauan!

Kiva lukea, että vaikka laparoskopia siirtyi, löysit siitäkin hyviä puolia. Kurja kuulla, että nukutuksesta tulee sinulle niin huono olo. Itselleni IVF marraskuussa oli ensimmäinen isompi lääketieteellinen toimenpide viisaudenhampaiden leikkauksen lisäksi. Tippakin laitettiin ensimmäistä kertaa ikinä. Kyllä pelotti!

Minä olen tilannut ovulaatiotestejä netistä, aconin testit ovat olleet ihan ok. Joskus olen ostanut apteekistakin ja hoitojen (inssien) aikana olen käyttänyt Väestöliiton testejä. Nyt kylläkään en ole käyttänyt testejä enää ollenkaan viimeisen inseminaation jälkeen. Turhaa rahanhaaskausta meidän kohdalla. Väestöliiton testit ovat olleet ainoita, joissa viiva on tullut kohdallani selkeästi yhtä tummaksi.

Tirlittan

Ison iso lohtuhali sinulle! On kauhean paha mieli puolestasi. Toivoin niin sydämeni pohjasta, että teillä olisi onnistanut tällä kertaa. Onneksi teillä on pikkualkioita pakkasessa, vaikka se ei varmaan juuri nyt paljon lohdutakaan.

Ymmärrän täysin surusi iloisesta perhetapahtumasta, tulevien lastesi serkun syntymästä. Minun veljenihän saa myös lapsen heinäkuussa. Itse en ole kertonut vauvaprojektistamme kuin kolmelle ihmiselle (työkaveri, ystävä jota tapaan harvoin ja yksi kaveri, jonka kanssa olen tekemisissä vain virtuaalisesti). Onnea kuitenkin tädille! Ja ihanaa, että tulevilla lapsillasi on sitten serkkuja. Mutta miten nuo asiat sattuvatkin näin kipeinä aikoina. miksi ihmeessä sinun vuotosi ja tädiksi tulo osuivat samoihin aikoihin. ja miksi minun veljeni lapsi syntyy vain kolme viikkoa ennen kuin meidän pienen olisi pitänyt syntyä.. Elämä ei ole reilua, niin sanoi ihana lääkärimmekin ensimmäisellä käynnillämme Väestöliitossa..

Merilintu

Anteeksi, olen ollut poissa jonkin aikaa, ja pääsen vasta nyt antamaan halin menetyksesi johdosta. Olen niin pahoillani! Ja miten sinunkin kohdallasi on pitänyt kääntää veistä haavassa, samana päivänä kuulit työkaverin raskaudesta. Niin epäreilua! Onneksi teillä on pikku eskimoita odottamassa.

Laulujen uusista merkityksistä tulee omalla kohdallani mieleen Kolmannen Naisen "Kunpa tulisit jo.." ja Rammsteinin "Wo bist Du".. Luulen, että kävi tässä miten kävi, noiden kappaleiden kohdalla tulen luultavasti aina muistamaan tämän lohduttoman ihmettelyn.

Testaamisesta sen verran, että minullekin annettiin ohjeeksi testata alkionsiirron jälkeen tasan kahden viikon kuluttua (siirto torstaina, testi torstaina) - tosin verikokeella. Apteekin testikin antoi kyllä saman tuloksen, kun sitten iltapissasta testasin (se elämäni ainoa plussa).


Lumikeiju


Harmittelut uuden kierron alkamisesta. Onnea seuraavaan. Ja olipa ihana lukea, että toinen munasarjasi toimii normaalisti!

Iida-Liina

Oli kiva lukea kuulumisiasi! Pikkuruisesi on varmaan maailman suloisin!


Heksu

Ihana asenne sinulla . Tuli hyvä mieli siitä.
 
Typykkä otti varaslähdön ja syntyi 8.2 klo 13.22 sektiolla eli 38+0. Kuuli ilmeisesti Bantskun LA:n lähestyvän ja halusi ehtiä ensin =) Synnytyskertomus on tuolla odotuspuolella.

Olette ihanaa porukkaa, täällä on saanut tsempitystä sekä kuumeilu- että odotuspuolella. Nyt lähetän täältä paljon rukouksia, että jokainen saa oman pienen ihmeensä syliin tänä vuonna.

Paljon voimaa kaikille, joiden ihme antaa odotuttaa itseään vielä yhdellä kierrolla, muistakaa, että toivoa ei menetetä :heart:

Plussapuhureita jokaiselle +++++++++ :whistle:

Tv. Lentis ja Greta 5 päivää :heart:
 
Lentoemo: mahtavaa! Paljon onnea ja siunausta elämäänne pienenä perheenä. Tuntuu, että se oli ihan vasta, kun täällä palstalla kuumeilit... niin, viime keväänä. Täytyy käydä lukemassa synnytyskertomuksesi. :flower:

Muiden tällä palstalla kirjoitelleiden kohdalla sen huomaan kuinka nopeaa aika meneekään ja toisaalta... kuinka kauan sitä itse on täällä palstalla pyörinyt. Välillä se tuntuu ihan uskomattomalta: "oikeesti, syntyikö tuonkin vauva jo!"

Merilinnulle ja Tirlittanille pahoittelut sydämeni pohjasta...

Kuumetta: kovin olet samanlaista polkua kulkenut kuin itsekin. Voimia sinulle myös seuraavaan hoitokertaan!

Itse olen välillä käynyt vilkaisemassa, mitä tänne puolelle kuuluu. On ollut kiva lukea "lapsellistenkin" tervedyksiä aina välillä. Tervetuloa uusille myös, joita en ole aikaisemmin moikannutkaan!

Viime lokakuisen IVF -keskenmenon jälkeen olemme edenneet ainokaiseen PAS:iimme ja viimeisiä piinapäiviä viedään. Kyydissä on kaksi blastokystaksi viljeltyä alkiota eli 100-soluista, joita viljeltiin viisi päivää. Saas nähdä, tuottaako tämä satsi tulosta.
 
Lentoemo, ONNEA ONNEA PIENOKAISEN JOHDOSTA!!!!
Ihanaa että vauva on tullut turvallisesti maailmaan! :heart: Pitää käydä jossain vaiheessa ajatuksella lukemassa synnytyskertomuksesi...

Kuumetta, ihanan pitkän kirjeen kirjoitit! Ihanaa, että olette rentoutuneet reissussa, se teki varmasti oikein hyvää keholle ja mielelle :heart:

Tirlittan, iso lohtuhali täältä vuodon johdosta :'( Uutta siirtoa kohti nyt rohkealla mielellä! :heart:

Mona, voimia Sinulle epätietoisuuteen tuosta endometrioosi-asiasta. Toivottavasti teillä tärppäisi oikein pian! Raskaus olisi parasta hoitoa tuolle diagnoosille, joten toivotaan että se onnistuisi!!!

Ellastiinalle voimia kaikkeen epätietoisuuteen ja odotteluun!!

Kuten Kuumetta ihanasti kirjoitti, JAKSETAAN USKOA ONNISTUMISEEN KAIKKI!!

:heart:
 
Lauantai 14.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp7/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp16/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp2/29.................yk20.................esikoinen
katinka 30v.............kp48/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp34/28..................yk5.................1.yhteinen
Mona78 30v............kp4/30-32...............yk1..................esikoinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

[/quote]
 
Aamutuimaan tein testin (pp12), kun en enää malttanut odottaa ja blastot kiinnittyvät varhaisemmassa vaiheessa. JOS kaikki menee hyvin, niin ystävänpäivän lahjamme syntyy lokakuussa. Toivottavasti tämä raskaus nyt sitten kestää...
 
Ihania uutisia Ellastiina!!! Rukoillaan parasta...
Täällä edelleen hyvä mieli...uusi kierto menossa jo hyvää vauhtia...kiertopäiviä en edes laske...täysin paineettomasti rukoillem eletään normaalia elämää...
Mulla on niin paljon nyt muuta elämässä hyviä asioita, että en jaksa murehtia, koska sillä se ei kummene...Taivaan Isältä otetaan, jos annetaan.
Olin opintovapaalla vajaan 3 kk ja huomenna töihin.
Lentoemolle onnea pienokaisesta...
Voimia kaikille tasapuolisesti...mukana ollaan...vaikka nyt rennolla asenteella...minä joka niin hermoilin joka kk aiemmin...jotain minussa on muuttunut...
 
b]Ellastiina[/b], onnea aivan ihanasta ja kauan kaivatusta plussauutisesta! :heart:

Lentoemolle samoin onnittelut pienestä tytöstä!!! Ihana uutinen! :flower: :flower:

Tirlittan iso :hug: sinulle! Kyllä se vielä onnistuu, usko pois! Eikös teillä ollut pakkasessa kuitenkin mahtava määrä alkioita odottamassa. Tsemppiä kuitenkin nyt murheen keskellä.
 
Maanantai 16.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp9/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp18/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp4/29.................yk20.................esikoinen
katinka 30v.............kp50/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp36/28..................yk5.................1.yhteinen
Mona78 30v............kp6/30-32...............yk1..................esikoinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

[/quote]
 
Ellastiina onnea tsiljoonasti :flower: =) Ihana uutinen, ja aivan paras ystävänpäiväylläri :heart: Kyllä pikkuinen nyt pysyy matkassa, se on varma se!!

Lentikselle onnittelut tällekin palstalle :D

Tirlittan Ikäviä uutisia mutta uskon että teillekin ihan pian luvassa myös plussaa. Sen verran hyvät lähtökohdat teillä minun mielestä. Voimia ja :hug: Merilinnulle kovasti voimia myös seuraavaan yritykseen ja voimahalaus :hug:

Kuumetta, heksu, lumikeiju ja kaikki, taustalla luetaan teidän kuulumisia ja kovasti toivotaan että pian tärppäisi! Miten Kuumettan kilppishoito muuten, alkaako kohta näkyä tuloksia?

Mona78 tervetuloa mukaan :wave: Toivottavasti viihdyt hyvin mutta lyhyen aikaa täällä, eli että pääset pian odottajien puolelle! :D No, saa täällä silti käydä vierailulla, kuten itsekin jatkuvasti teen...

ON: raskausmyrkytys uhkaa ja sairauslomalla ollaan toista viikkoa putkeen... Vauvan kasvu on hidastunut tuosta samaisesta syystä ja voi olla että syntyy etuajassa, mutta onneksi tällä hetkellä voi kuitenkin hyvin. On tullut ja tulee jatkossakin vietettyä aikaa neuvolassa ja äitiyspolilla tiiviisti, joissa seurataan niin minun kuin vauvan vointia. Kyllä vähän huolettaa, mutta toisaalta nyt ollaan niin tarkoissa seurannoissa ja niin pitkällä jo, että eiköhän tämä vauveli saada suht turvallisesti tälle puolen masua. Pikkuinen vauva meille kuitenkin tulossa eikä mustakaan jättiläistä taida enää tulla :/

Voikaahan hyvin ja plussaista talven jatkoa!

t. manna + pikkuinen lilli rv 33+5
 
Ellastiina, ihana uutinen!!! :heart: :heart: :heart: Paljon onnea!

manna, parempaa vointia sinulle! Onneksi tarkkailevat sinua ja lilliä huolella, niin kaikki menee varmasti hyvin.

kati, meillä on pakastimessa seitsemän huurunenää. Ne on kolmessa eri oljessa (2+2+3). Siinä mielessä on siis hyvä tilanne.

Voiko niitä huuruneniä muuten pakastaa uudelleen? Tuli mieleen, että kun sulattavat kaksi (tai kolme) ja jos kumpikin selviää sulatuksesta, mutta siirretään vain yksi, niin meneekö se toinen roskiin?

kuumetta, :heart: :) kiitos ajatuksista ja sanoistasi.

merilintu, mikäs sinulla on tilanne? Jokos täti tuli ja meni? Jokos pian pääset jännityksellä tikuttamaan ovista? Mikä mieli?

Minun mielialat vaihtelee. Pahin pettymys on takana, mutta välillä kyllä iskee suru ja väsymys koko asiaa kohtaan. Lohduttaa ajatella, että huuruneniä on pakastimessa, mutta toisaalta tuntuu pitkältä ajalta odottaa seuraavaa siirtoa. Tässä välissä on vielä luvassa kaikenlaisia perhejuhlia: ristiäiset, häät, useammat syntymäpäiväjuhlat... Sellaisissa tilanteissa tulee monesti suru siitä, että omaa perhettä ei ole. Mutta toisaalta, onpahan muuta ajateltavaa, kun on paljon ohjelmaa.
Ensi viikolla on loma ja jospa sitä silloin miehen kanssa saataisiin ajatuksia irti hoidoista.

 
Lentoemo

Onnea onnea!!!!!!!!!!!!
Ihania uutisia.

Tuntuu ihmeelliselle, että sinulla on jo vauva. Juurihan täällä kipuilit meidän muiden kanssa :). Antaa toivoa meille odotuksen odottajille :) .


Ellastiina

Onnea
ja paljon tarrasukkia ja pikaliimaa!!!!!!!!!

Kiitos toivotuksistasi :) .


Lumikeiju


Vilkutus ja voimia sinulle.

Heksu


Ihana kuulla, että sinullakin on muita mukavia asioita, joista iloita. Tsemppiä työhönpaluuseen!

katille terveisiä


manna

Kunpa vauveli malttaisi viipyillä vielä jonkin aikaa masussa ihan rauhassa. Hyvää vointia sinulle ja vauvalle!


Tirlittan

Voi sinua, rankkoja juhlia sinulla on tulossa. Vaikka ovatkin ihania, oma menetys tulee niissä varmasti mieleen. Toisaalta, niin kuin kirjoitit, on hyvä, että on ohjelmaa. Kirjoittele tänne, jos tulee tunnemyllerryksiä. Ja vaikkei tulisikaan. Ison iso hali sinulle! Ja hauskaa lomaa! Lähdettekö matkalle?




Omaa napaa (en voinut laittaa tuota ).(-merkkiä, sillä painoa on tullut vähän (1-2 kiloa) lisää. No, huomenna aloitan taas Painonvartijoiden pistelaskun, jospa saisin karistettua reilut 5kg. Silloin painaisin yhtä paljon kuin joskus lukioikäisenä! Vuosi sitten olin yli 80-kiloinen, nyt onneksi reilut 10kg kevyempi. Tuo laihdutusprojkti on ollut minulle yksi asia, joka on pitänyt minut järjissäni tämän vauvaprojektin aikana. Olen hallinnut edes jotain osaa kehostani! En ole koskaan, ikinä ennen laihduttanut...

Niin, vauvaprojektikuulumisia... Meillä oli lääkäriaika viime perjantaina. Mies ei päässyt, sillä hänelle tuli työmatka. Olin vähän pettynyt siitä ja ahdisti mennä yksin. Aiemmin olen useimmiten käynyt yksin, mutta nyt tuntui siltä, että olisin tarvinnut miehen mukaan. Minusta on alkanut välillä tuntua kurjalle, kun minua tökitään jatkuvasti neuloilla ja saan rampata lääkäreissä riisumassa housujani- ja samanaikaisesti miehestä tuntuu, että nyt vain odotellaan ja mitään ei tapahdu. Hyvin käynti kuitenkin meni. Tämä oli jo varmaan ainakin kuudes lääkäri, jonka vastaanotolla olen ollut näissä asioissa. Onneksi seuraavat ajat ovat sille lääkärille, jonka tunnen eniten omaksemme. Tämänkertainen lääkäri pahoitteli oma-aloitteisesti lääkärien lukuisaa määrää, ja kysyi, kenelle haluaisin seuraavat ajat. Sain ajat niin sopivasti, etten joudu pahemmin edes vaihtelemaan työvuoroja :)! Se on helpottavaa.

Pääsemme aloittamaan nyt hoidon. Tänään aloitin itse asiassa nenäsuihkeen sumuttelun. Sitä täytyy nyt suihkutella 12 tunnin välein punktioon asti, joka on viikolla 12 (todennäköisesti). Jännittää aika paljon, millaisia sivuoireita sumute aiheuttaa. Ainakin tuoteselosteessa oli mainittu kaikenlaisia epämiellyttäviä oireita :( . Onneksi piikittelyn aloittaminen parin viikon kuluttua kuulemma kumoaa sivuoireet, ja vie viikon verran ennen kuin oireet alkavat. Ensi viikko voi siis olla ikävähkö. Onneksi mies taitaa olla silloin työmatkalla.

Kilpirauhasarvoni (TSH) oli laskenut kolmen viikon lääkityksellä 4,89:sta 1,57:aan :) (normaaliarvo alle 4, mutta lapsettomussasiassa alle 2,5). Tosin se toinen arvo, T4V, on hiukan matala, joten lääkäri määräsi minulle hiukan isomman annoksen kilpparilääkettä. Nytkin se on vielä ihan lastenannos.

Olin vähän yllättynyt, että tässä pitkän kaavan mukaan mennessä on vain 3 lääkäriaikaa, yksi labrakäynti ja sitten punktio ja siirto. Olin varautunut ramppaamaan tutkimuksissa useamminkin. Ja punktio ja siirto (toivottavasti sellainen tulee) osuu sopivasti lomaviikolleni, joten en tarvitse edes sairaslomaa.

Yksi työkaveri (keittiöapulainen) kertoi tänään, että oli nähnyt minusta unta pari viikkoa sitten. Olin siinä saanut vauvan, ja kun hän oli kysynyt, kumpi se on, olin sanonut, että tyttö. Töissä ei tiedetä lapsihaaveistani, paitsi yksi luottotyökaveri. Jospa se oli enneuni :) . Kivointa oli tapa, jolla työkaveri kertoi asiasta, hän ei yhtään vihjaillut tai kiusoitellut, kunhan kertoi unestaan.

 

Yhteistyössä