**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

kuumetta, joko sait tuloksen kilpirauhasarvosta? Toivottavasti lääke on auttanut.
Tsemppiä sinulle uuden hoidon alkuun :heart:

Iida-Liina, kiitos tarrasukista :)

Lumikeiju, miten meni lääkärikäynti tänään? Minkälaisen arvion antoi mahdollisista hedelmöityshoidoista?

Heksu, pidetään peukkuja, että teillä on nyt tärpännyt!

merilintu, onko jotain outoja oloja tai tuntemuksia tai jotain? =)

).( Minulla oli eilen huono-olo, mutta tänään olen voinut ihan hyvin. Nyt illalla alkoi ihan kuukautiskipujen kaltainen jomotus. Harmistuin siitä jo kovasti, ja melkein itkukin pääsi, mutta sitten päätin, että en anna sen täysin masentaa, sillä niin lukuisia kertoja on täältä palstalta saanut lukea miten juuri sellaista jomotusta on ollut ennen plussaa. Toivottavasti kaikki olisi siis kuitenkin niin kuin pitää.
 
Tirlittan, peukut pystyssä täällä sun puolesta!! :heart:

Kiitos kysymästä, gyne-käynti meni hyvin. Hedelmöityshoitoasiaan palataan ensi syksynä, elokuussa. Syynä se, että yrityskiertoja meillä on toistaiseksi vasta 10, ja sitten suurimpana syynä nämä mun aiemmat vatsaleikkaukset ja niiden tuomat ongelmat. Luomuraskaus olisi mulle ehdottomasti turvallisin ja paras vaihtoehto komplikaatioiden välttämiseksi, ja siihen toistaiseksi vielä siis tähdätään. Gynekologi ei sulkenut kokonaan pois keinohedelmöityksen mahdollisuutta, mutta siinä on monta muttaa matkassa...

Jos keinohedelmöitykseen päädyttäisiin, olisi ensin avoleikkauksella poistettava oikea, ongelmallinen munanjohdin kokonaan pois. Tämä sen takia, että keinohedelmöityksessä alkiolla olisi liian suuri riski kiinnittyä laajentuneeseen munanjohtimeen. Jos mua ei ois aiemmin leikelty, oikea munanjohdin otettais jo nyt pois rutiininomaisesti tähystysleikkauksena, mutta mulla on niin kiinnikkeinen alavatsa, että se ei ole mahdollista. Ja avoleikkaus tuo taas uusia kiinnikkeitä...joten luomuraskautta nyt pitää vaan yrittää kovasti.

Kystatilanne näytti siltä, että oikeassa munasarjassa/torvessa nestepussi on tällä hetkellä 9cm x 6cm. Pääsee onneksi tyhjenemään kohdun ja emättimen kautta.. pahanhajuinen vuoto siis jatkukoon :/ Mutta onneksi tyhjenee, jotta saadaan jatkaa vauvayrityksiä ja laittaa kaikki toivo mun VASEMPAAN munasarjaan ja -torveen :) Se näyttäisi olevan täysin kunnossa, ja siellä näytti munasolukin irronneen normaalisti. Limakalvo olivat myös hyvänpaksuinen, ja kuukautisia saadaan ootella ylihuomenna.

Joka toinen kuukausi siis meillä on toivoa, vasemman munasarjan varassa jatketaan, ja sille toivotaan oikein reippaita munasoluja, jotka ei ois kovin ronkeleita mun ukkelin siittiöille! :p :heart:
 
Myöhäistä iltaa kaikille!

Nyt tulee pitkälti omaa napaa...jonka ympärillä onkin taas tullut hartaasti pyörittyä. :ashamed:
Mulla on Tirlittan ollut myös tässä piinan aikana ohimeneviä juilintoja aina silloin tällöin. Sitten ne kuitenkin menee aina ohi. Muita oireita ei niin mitään. Ei mitään ns. klassisia.
No, moni plussaa oireettomana, kuten kati (terveiset vaan, oli pakko kelata sun plussatuntemukset viime huhtikuulta asti... =) ) Olenkin ollut vuoronperään varovaisen toiveikas ja synkän pessimistinen. Klassiset piinailun oireet siis on kyllä löytynyt :kieh:

En vaan jotenkin pysty uskomaan, etteikö plussatessa jokin olisi hiukan eri tavalla, josta osaisi edes piiiiikkuisen olla toiveikkaampi. Nyt olen niin varautunut taas pettymään. Vaikka HALUAISIN uskoa ja HALUAISIN toivoa loppuun asti. Viime siirrossa menkat alkoi pari päivää ennen ns. virallista testipäivää (joka taas on "tahallaan" laitettu myöhäiseksi). Huomenna oletan siis asian ratkeavan menkkojen alkamisella. Ellei sitten luget pitkitä piinaa.

Pakko myöntää, että välillä tuntuu pahalta, kun porukka tulee pinoon ja plussaa ja siirtyy eteenpäin . Tuntuu, että minä se vaan täällä roikun ja roikun. Sitten taas kun on siirtynyt tuonne lapsettomien puolelle, on huomannut, että enhän minä tässä ole vielä ollenkaan siinä tilanteessa, että kannattaisi hanskoja naulaan laittaa. Kaikki on todellakin suhteellista. Olen toivonut lasta 2, 5 vuotta, mutta moni on paljon kauemmin.

Koitan elää tässä ja nyt, vaikka välillä joudun hokemaan sitä kuin mantraa itselleni. Onneksi usein se onnistuukin, elää ihan kivaa ja täysipainoista elämää kaksin miehen kanssa. Aika tietysti tekee asian aina hiukan kipeämmäksi...

Nyt on ollut kyllä tavallista hankalammat pari päivää, melkein seinille hyppimisen meininki.

No, eteenpäin, sano mummo lumessa. Valtavasti auttaa lukea muiden onnistumisia - varsinkin tietysti samanlaisessa tilanteessa olleiden. Kiitos jälleen siis bantsku, Iida-Liina ja muut!

On mahtavaa, että te olette täällä kuuntelemassa! Muuten oikeasti hyppisin seinille.

Lumikeijulle toivon oikein reipasta vasenta munasarjaa, tirlittanille ja heksulle tärppionnea ja kuumetta sinulle paljon voimia uuteen vuoristorataan, jossa ei ole yhtä hauskaa kuin Linnanmäellä...
 
Lumikeiju, hienoa, että sinun vasen munasarja on kunnossa! :) Ja ovulaatiokin oli tapahtunut ja limakalvokin mainio! Toivoa on siis vaikka kuinka. Sydämestäni toivon, että teillä onnistaa pian, eikä hoitoja tarvitse edes alkaa tarkemmin harkitsemaan.
Ihmisessähän on monia tärkeitä elimiä kaksi ja juuri sen vuoksi, että jos toinen ei toimi normaalisti, niin toinen on vielä hoitamassa tehtävää. Voisi kuvitella, että jos vain toinen munasarja toimii normaalisti, niin sen toiminta tehostuu ja ehkä siellä kypsyy munasolu useamminkin kuin joka toinen kuukausi. Eihän se taida terveiden munasarjojenkaan kanssa ihan aina niin mennä, että ne täsmälleen vuorotellen homman hoitaisivat.
Valtavasti onnea ja tsemppiä jatkoon!

merilintu, voih, samanlaisia soita nyt tarvotaan.
Tuo klassinen piinailu kuulosti suorastaan romanttiselta, joten olkoon se nyt sitten tämän taudin määritelmä.
Voimia. Kyllä me tästä selvitään.

).( Minulla on jatkunut menkkamaiset jomotukset. Ne muuttuivat nyt päivällä jo välillä aika voimakkaiksikin, joten on vaikea pitää toivoa yllä. Yritän pitää ajatukset muualla, mutta turhaan.
 
Keskiviikko 4.2.2009




Lumikeiju 33v..........kp27/28-29...........yk10.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp6/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp22/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp38/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp24/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen


 
Täällä siis alkoi menkat ja vielä etuajassa...kyllä taitaa meilläkin kestää vauvaasia pitkään...mutta luovuta en...elellään vaan elämää ja katellaan...ei mulla paineitakaan ole...luotan Jumalaan edellen, että menee niinkuin on tarkoitettu.
Ei auta alkaa murehtiin asiaa...onneksi elämässä on niin paljon muutakin ihanaa...
Nyt olen siis edelleen opiskelemassa työn ohessa ja kun vielä harrastaakin aktiivisesti, niin elämässä on kyllä sisältöä...vaikka toivookin perheenlisäystä...
voimia teille rakkaat palstalaiset ystävät...
toivotaan että tänä vuonna tärppää monella...mä aion mennä vasta loppuvuodesta tutkimuksiin..jos ei ala onnistua...
 
Heksu, onnea uuteen kiertoon!

).( Minulla jatkuu edelleen menkkamaiset jomotukset, välillä lievempinä, välillä voimakkaina.
Pelottaa ja väsyttää tämä kaikki. Eilen tuntui, että pää hajoaa ja olin koko illan tosi itkuinen. Tänään on turtunut olo, eikä tunnu (ainakaan näin aamusta) juuri miltään.
Hoitojen alkupuolisko meni aika helposti ja olin jo toiveikas, ettei tämä nyt niin kovin rankkaa olekaan, mutta kyllä tämä nyt vie todella voimia.

merilintu, mitä sinulle tänään kuuluu?

Kaikille tsemppiä.
 
Perjantai 6.2.2009




Lumikeiju 33v..........kp29/28-29...........yk10.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp8/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp24/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp40/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp26/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen


[/quote]

 
Tänään (pp14) testasin negan ja kuulin työkaverin olevan raskaana. :'( On ollut taas näyttelijäntaidot koetuksella.

Kiitos kaikille teille ihanille tsemppauksesta ja voimia piinaajille! Mun voimat on loppu, mutta koitan lähteä niitä taas keräämään, ei tässä muukaan auta.

Tirlittan tiedän TÄYSIN mitä tarkoitat. Alku meni hyvin, mutta tämä viikko (maanantaista lähtien) on ollut ihan kamala.
 
Sunnuntai 8.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp31/28-29...........yk10.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp10/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp26/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp42/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp28/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen


[/quote]

[/quote]

 
Hei ja kiitos kaikille haleista ja sympatiasta! Täällä lähdetään jo kohti uutta siirtoa, mihin ehkä ehditään jo helmikuussa - mikäli ovuloin taas itse (ilman lääkkeitä kuulemma jatketaan, koska sain sen plussan ovistestiin viimeksi...) Joten kyllä se tästä taas..Kummasti sitä kampeaa itsensä aina uudestaan ja uudestaan ylös suosta .Oliko sulla kati lääkkeellisiä vai lääkkeetömiä pas:it? Entä bantskulla? Olen varmaan sen kuullut, mutta en nyt taas muista. :ashamed: Lugesteronia siis loppukierrossa otan mutta en sitten muuta. Aika monella näyttää olevan jotain muitakin lääkityksiä ovulaation varmistamiseksi. Mun pitää nyt vaan uskoa lääkäriä, jolla on vahvempi luotto mun kropan toimintaan kuin mulla itselläni :kieh:

Mitäs muille kuuluu? Koska sulla tirlittan on testipäivä? Toivon kovasti, että sulla nyt tärppäisi.

Eikös lumikeijullakin ole aika jännät ajat käsillä?
 
merilintu, onnea ja tsemppiä uuteen kiertoon. Hienoa, jos uusi siirto voidaan tehdä jo seuraavaan ovulaatioon. Montakos huurunenää teillä olikaan pakastettuna? Voimahali ja rohkaiseva rutistus! :heart:

).( Minulla alkoi aamulla tuhruvuoto, mikä oli tietenkin pieni maailmanloppu. Jotenkin sitä tästäkin päivästä on kuitenkin selvinnyt, eikä vuoto onneksi ole lisääntynyt. Olen jopa aivan hieman jo taas toiveikas, vaikkakin menkkatuntemukset on pms-oireita myöten kasassa.
Minulle suositeltiin klinikalta kotitestiä aikaisintaan pp 16, joka on perjantaina. Tuolla lapsettomuus-puolella tosi monet näyttää tekevän kotitestin jo pp 11, joten kai sen voisi itsekin jo aikaisemminkin tehdä. Katson nyt kuitenkin, että miten vuodon kanssa käy :(
 
Tiistai 10.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp3/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp12/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp28/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp44/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp30/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen

[/quote]

 
Mulla alkoi menkat sunnuntaina :'( Ehdin jo toivoa vaikka mitä, kun eivät alkaneetkaan 28 kiertopäivänä niinku yleensä. Muutin kierronpituudeksi listaan 28-30, jottei liian aikaisin alkais toiveet nousta.. Oli iso pettymys, tällä kertaa myös mun miehelle erittäin iso. Hänkin kun oli muutaman päivän "myöhästymisestä" jo innoissaan.. :'(

Tirlittan, toivotaan parasta ettei vuoto sulla lisääntyisi.
 
Voi harmi, tirlittan ja lumikeiju! Jaksamista...ja tirlittan toivoa on niin kauan kuin menkat pysyvät poissa. Mutta mun mielestä pp 14 voit kyllä herkällä testillä (10 IU vai mikä se yksikkö on) testata, kun kyse on alkionsiirrosta - siis jos siltä tuntuu. Voimia!
 

Olen uusi esikoisesta haaveileva ja toivon voivani liittyä joukkoonne! Olen joskus käynyt juttujanne lukemassa ja täällä näyttää kirjoittelevan mukavaa porukkaa. Olen kohta 31 -vuotias ja vauvasta olen enemmän tai vähemmän salaisesti haaveillut jo tovin.

Mä olen niin alussa, että joudun hieman arvioimaan kiertopäiviäni. Meillä alkaa tämä homma siihen nähden hieman eri tavalla kuin monilla muilla yritystä aloittelevilla pareilla, että ensi kierrosta mulle tehdään jo laparoskopia. Ja virtrarakon tähystys tehdään myös samaan aikaan. Tutkivat samassa syssyssä myös muuten kohtua ja munasarjoja tarkemmin eli tekevät omien sanojensa mukaan jonkinlaista 'hedelmällisyystsekkausta'. Endometrioosiepäily on syynä tähän. Eli mulla on ollut kipuja jo pari vuotta, vaikka niin ultrat kuin aiempi virtsarakon tähystyskään eivät ole vielä paljastaneet endoa. Asun ulkomailla, täällä keskemmällä Eurooppaa, joten anteeksi jo etukäteen jos selittelen hassusti varsinkin näitä lääketieteellisiä toimenpiteitä! :)

Anyway, luulisin että nyt elän kierron ihan vikoja päiviä, suunnilleen kp 30. Teoreettinen mahdollisuus olisi olla raskaana, mutta en ole. Kuukautisoireet jyllää. Heti kun kuukautiset vaan alkaa, pääsen soittamaan sairaalaan ja sopimaan ajan laparoskopiaan, se kun pitää tehdä tiettyinä kiertopäivinä. Mulla on onneksi todella ihana ja luottamusta herättävä gynekologi, joten tunnen olevani hyvissä käsissä kun mua tsekkaillaan ja diagnosoidaan. Oma lääkärini sanoi, että hän on korkealle arvostettu gynekologi täällä, joten se on myös lisää positiivista fiilistä. Inhottavinta on se, että mut nukutetaan, kun reagoin siihen niin voimakkaasti. No kerran se kirpaisee!

Yritän päästä juttuun mukaan! Ja nyt lähden tutkimaan mistä saisin tilattua ovulaatiotestejä! :)
 
Tiistai 10.2.2009



Lumikeiju 33v..........kp3/28-30...........yk11.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp12/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp28/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp44/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp30/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen
Mona78 30v...........kp 30 /30-32.........yk1...................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen
 

Lumikeiju, pahoitteluni negasta.. En tiedä lohduttaakko tällainen 'kuulopuhe' sitten yhtään, mutta olen kuullut, että jos toinen munasarja on pois laskuista niin jäljelle jääneen toiminta tosiaan tehostuu. Ystävälleni, jolta poistettiin toinen munasarja, sanottiin, että yhdellä on yhtä hyvä mahdollisuus raskautua kuin kahdellakin. Jos toista ei ole, tämä yksi sitten tuottaa munasoluja normaalitahtiin.
 
Merilintu, mulla se PAS oli lääkkeellinen, kun tuon ovulaation tapahtumisen suhteen on aina ollut ongelmia. Näin ollen luomu-PAS ei olisi tullut kysymykseenkään. Hyvä, jos sulla se pystytään ilman lääkkeitä hoitamaan ja pääset jo kohta uudelleen siirtoon.

Tirlittan, mä testasin kans pp11 IVF:n jälkeen tilanteen. PAS:ssa muistaakseni pp14. Tsemppiä, tuollainen pieni vuoto ei oo vielä merkki mistään huonosta.
 
Lumikeiju, voi kurja, pahoittelut. Onnea uuteen kiertoon.

Mona, lämpimästi tervetuloa porukkaamme! Paljon onnea kuumeiluun ja toivottavasti pääset pian hyppäämään tuonne odotus-puolelle :flower: :)
Tsemppiä lähestyviin tutkimuksiin. Toivottavasti ei löydy mitään hälyttävää. Ja jos jotain löytyy, niin onhan se hyvä, että se on heti alkumetreillä tiedossa, joten asiaa voidaan auttaa oikein keinoin ilman turhaa odottelua ja ihmettelyä.

merilintu ja kati, kiitos tsemppauksista!
Hyvin vähäistä vuotoa on ollut tänäänkin. Huolestuttaa siis edelleen, mutta olen toiveikkaampi kuin eilen.
 

Yhteistyössä