**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Merilintu, mä muistelisin lukeneeni jostain, että kiinnittyminen tapahtuisi 4.-5. päivänä siirrosta. Mulla ainakin oli tuona ajankohtana sellainen kuumeinen olo ja olin varma, että olen tulossa kipeäksi. En sitten tullutkaan, joten olen miettinyt sellaisten oireiden liittyvän kiinnittymiseen. Voi kuitenkin olla jotain toiveajatteluakin. Monilla ei kuitenkaan oo mitään oireita, joten don´t worry. :)
 
Me saatiin hieno saalis: 14 kypsää munasolua.
Se oli siis paljon enemmän kuin etukäteen ultrassa arvioivat. Miehen siemennestenäyte näytti myös pesun jälkeen hyvältä, joten hyvällä mielellä, mutta toki jännittyneinä, odotellaan huomista tietoa hedelmöittyneistä.
Punktio oli minulle helppo toimenpide. Sain kunnon lääkityksen ja kaikki meni ihan rennosti. Olo on ollut myös sen jälkeen hyvä, enkä ole ottanut särkylääkkeitä. Antoivat kotimatkallekin mukaan lääkkeitä, kun meillä oli kuitenkin kahden tunnin ajomatka ja arvelivat auton tärinän tekevän kipeää, mutta ei ole ainakaan vielä tarvinnut niitä lääkkeitä ottaa, vaikka punktiosta on jo yli viisi tuntia ja kotonakin ollaan oltu jo tunti. Nyt lepäilemään.
 
Hieno saalis, Tirlittan! Onneksi olkoon! Mukava kuulla, että punktio meni kivuttomasti. Suurimmalla osalla niin kai onkin. Uskon ja toivon, että saatte kivan määrän myös hedelmöityneitä tapauksia.

Katille kiitos vastauksesta! Huomenna/ylihuomenna siis alkio voisi olla kiinnittyväinen...Minusta tämän palstan hölmöimpiä sanoja oli aikoinaan, kun tänne tulin, nuo "tarrasukat", mutta nyt voisin kyseisiä sukkia ottaa kohtuuni monta paria, tai ainakin yhdet erityisillä supertarraominaisuuksilla varustetut, kiitos. :D
 
Mä olen ollut palstailutauolla, kun mulla tuli sieni kynteen ja sitä lääkittiin ja nyt on kuuri loppumaisillaan...ja sieni ei kokonaan parantunut...mutta meille sattui niin hassu juttu....tuo 3 kk:n lääkekuuri alkoi olla lopussa ja me on pähkäilty milloin jatketaan yritystä...ja kas Jumala puuttui peliin...meillä hajosi kumi ja nyt sit aivan sama laitettiin ehkäsyt pois...ja en jaksa enää laittaa omia aikatauluja...nyt vaan rukoillaan ja toivotaan taas...pitäisiköhän oikein laskea kp:t. En ole yhtään aatellut asiaa...nyt siis olisi tosi stressitön kuukausi. Mulla on siis koulu vielä kesken, mutta ainakin lähes loppuun voisin saada opinnot, jos nyt onnistaisi vauvaprojekti...
Mutta kaikki on taivaan isän kädessä.
Mulle kuuluu muuten hyvää...olen nyt opintovapaalla muutaman viikon vielä. Ja sitten palaan töihin ja keväällä jään taas opintovapaalle. Niin ja olen alkanut soittamaan rumpuja...se on ehkä suurin ilonaiheeni ollut...oon kuulemma lahjakas siinä!
Teidän kuulumisia kahlailin läpi, mut on teille niin paljon tapahtunut, että aika pihalla olen...
Mutta nyt aion taas liittyä mukaan!
Onnea plussanneille ja tarrasukkia Plussaaville...
Ei vaan jaksanut roikkua palstalla...harmitti niin toi lääkekuurihomma...kun ei voinut yrittää...nyt luotan et Jumala parantaa lopun...ainakaan uutta kuuria en aio aloitaa nyt...
 
tirlittan ihanaa =) teillähän on kaikki mennyt aivan loistavasti! hyvä että myös punktio sujui ilman suurempia kipuja, vaikka eniten varmasti lämmittää mieltä tuo hedelmöityneiden pikkualkioiden määrä :) kyllähän niistä teille vauva tai useampikin vielä tulee!

merilintu tarrasukkia :D minäkään en tuosta sanasta aluksi niin innostunut, mutta pakko laittaa nyt, hihii. toivottavasti teidän pieni kiinnittyy oikein tiukkaan!

heksu kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa :wave: hyvä ettet oo kokonaan kadonnut!

t. manna + lilli 30+6
 
Tirlittanille onnea loistavasta tuloksesta! :flower:

Ja merilinnulle kukkurakaupalla tarrasukkia JA vauvaliimaa :D
http://kaksplus.fi/keskustelu/t884585,1900#
Kyllä nyt on jännät ajat edessä =)

Täällä alkaa loppu häämöttää :whistle: Välillä jo ehdimme pelästyä, että tyttö tulee ulos ennen aikojaan, mutta niin vain lääkityksenkin avulla ollaan päästy jo viikolle 36! Isoa tyttöä on pari lääkäriä povannut, ja jos mennään tästä vielä useampi viikko eteenpäin, niin gyneni suositteli minulle sektiota. Yhdistelmä iso lapsi, kapea lantio ja synnytyspelko eivät ole gynen mielestä ihanteellista ensikertalaiselle. Jos sen sijaan typy tuleekin ulos jo aika pian, niin mahtuu varmaan tulemaan myös alakautta. No joo, Italiassa viedään joka tapauksessa sektioon tosi helposti, niin että sen nyt näkee sitten. Jotenkin synnytyspelko tässä helpotti, kun ehdin pelätä, että tyttö syntyisikin keskosena. Nyt on ainakin alle 4 kg... Ja pitäisi olla valmis vauva, kun ollaan jo viikolla 36!

Paljon tsemppiä ja plussapuhureita kaikille! :heart:

Tv. Lentis ja iso pieni ihme 36+2 :heart:
 
).( Yksi alkio on nyt sitten kyydissä!
Pakastimeen jäi seitsemän huurunenää, jotka on jaettu kolmeen eri olkeen (2+2+3).
Aika epätodellinen olo. Väsyttääkin, kun monen päivän jännitys on nyt lauennut. Varmaan tosin kohta alan jännittämään, että miten tässä käy. Ja onhan tässä tullut tänään oltua liikkeelläkin, kun ennen seitsemää piti aamulla lähteä junaan ja juuri äsken vasta palasin kotiin. Määräsivät kunnon lepoa sunnuntaihin saakka, sillä munarakkulat oli vielä niin turvoksissa punktion jäljiltä.

Kaikille kiitos tsempeistä =)
 
Hei pitkästä aikaa

Kotikoneemme on ollut rikki ja olen ollut miehen työkoneen varassa, siinä pääsyy kirjoittelemattomuuteeni. Tosin on ollut liian vähän aikaakin. On ollut kovasti kaikenlaista tekemistä ja menoja! Hyvä niin.

On ollut ihana tänä aamuna lueskella kuulumisianne. Täällähän on tapahtunut vaikka mitä!

Tirlittan ja merilintu
, ilahduin kovasti uutisistanne!!!! Voi, miten toivonkaan, että pienet Alkionne pysyisivät matkassa suloisiksi vauvoiksi saakka! Onnea siirtojen onnistumisesta!!!


Lentoemo,
tesmppiä viime metreille :)! Miten aika kuluu näin nopeasti! Juurihan sinäkin yritit vauvaa.


Manna

:wave:

Heksu
Toivon iloisia uutisia teillekin :) .


kati
Sen ainoan, lyhyen raskauteni aikana minullakin oli vähän flunssainen olo kiinnittymisen aikoihin..

Kiva kuulla, että pojan kanssa menee hyvin :)!

Tuulia
Toivottavasti teillä oli kiva hiihtoreissu!

Bantsku
Voi, teilläkin alkaa olla jännittävät hetket käsillä :)!

rikupi
Ajatuksesi tuntuvat tutuilta..
Minusta on vieläkin tuskallista katsoa miehen lasten vauvakuvia, tosin niitä en ole montaa nähnytkään...


..voi voi, nyt en ehdi kirjoittaa enempää, sillä täytyy lähteä töihin. Kiitos tuestanne tuossa tätikriiseilyssäni, se tosiaan otti vähän koville, ja nimenomaan siksi, että laskettu aika on vain kolme viikkoa ennen kuin meillä olisi ollut ilman keskenmenoa :( . En usko, että se vaikuttaa loppujen lopuksi mitenkään suhteeseeni vauvaan, sillä olen oppinut hyvin kätkemään omat kiputunteeni- olenhan pikkulasten kanssa tekemisissä joka ikinen päivä..

Hyviä vointeja kaikille, ja erityisesti onnea Pikku Alkioita kantaville!!
 
Kuumetta, kiva kuulla sinusta. Kirjoittelehan omista kuulumisistasi kunhan ehdit.

).( Minulla oli viime yönä tosi kipeä maha, sillä turvonneet munasarjat ärtyivät eilisestä koko päivän liikkeellä olemisesta. Luulen, että Luget myös aiheuttavat osan vatsakivusta. Kun olen kipeänä, niin tietenkin olen myös huolissani, että pysyykö alkio nyt tämän takia kyydissä. Tänä aamuna tuli ihan hieman ruskehtavaa vuotoakin... äh... täytyy yrittää ajatella jotain muuta, sillä mitään tässä ei voi itse tehdä, paitsi levätä ja juoda paljon nestettä.
 
Kiitos, kuumetta! Välillä mullakin on ollut niin paljon kaikkea muuta meneillään, etten ole edes ehtinyt tänne palstoille. Ja se on ihan hyvä! Nimittäin kiinnittää huomio täältä välillä pois...mutta mieluusti minäkin kuulen taas sinusta kun taas ehdit. :wave:

Tirlittan: punktiossa pistetään neula emättimen kautta munasarjaan ja siten sitä kautta imetään munasolut pois (tiedän että tiedät tämän, mutta sanon sen vain ääneen...), joten on aivan normaalia, että pientä veristä vuotoa tulee ekoina päivinä. Lääkärit tietysti korostavat, miten "pieni" toimenpide on kyseessä, koska eivät halua hoitaa hermoilevia naisia, mutta ei tuo eilinen mikään ihan pikkujuttukaan ollut. Sulla oli myös kuitenkin lopulta aika paljon follikkeleja. Ne (tyhjennetyt) siellä täyttyvät uudelleen nesteellä ja kipuilevat. Ekana päivänä en minäkään paljon sohvalta noussut - ja kun nousin, kävelin kaksinkerroin...

Joten kuten itsekin sanot, koita ottaa rennosti! (tämä on suorastaan lapsellisen helppo sanoa toiselle, muttei itselle :saint: koitan itsekin toistaa tuota "mitään tässä ei voi itse tehdä" - koska juuri niin se on ) Toivottavasti voit pian jo paremmin!
 
Tirlittan, onnea hyvin menneestä punktiosta ja mahtavasta saaliista! Harva saa tuollaista määrää pakkaseen. Siinä on alkioita pitkäksi aikaa, jos jostain syystä eka siirto ei onnistuisi. Sitä en tietenkään missään nimessä toivo. Varmasti pieni rusehtava vuoto ei ole vaarallista. Sitä kun tuntuu olevan yhdellä sun toisella alkuraskaudessa. Jos vuoto on veristä/punaista ja siihen liittyy kipuja, silloin voi olla huonompi juttu. Tuossa on tuskin mitään ongelmaa. Mullakin oli ko. vuotoa rv 6:n aikaan. Tsemppiä! Milloin testaat?

Merilintu, samaa kyselen muuten sultakin: milloin on testipäivä? Onko sulla ollut mitään oireita ym.?
 
merilintu ja kati, kiitos rohkaisuista! On varmasti totta, että sellaisesta mitättömästä määrästä ruskeaa vuotoa kolme päivää punktion jälkeen ei kannata suuresti huolestua. Ja kyllähän klinikalla kerrottiin, että Luget voivat myös aiheuttaa vuotoa, joten siihenkin on hyvä henkisesti varautua. Mahdollisuudet onnistumiseen on kuitenkin ihan hyvät, sillä alkio oli hyvälaatuinen ja kohdun limakalvo 10mm paksu.
Minäpä yritän nyt ottaa rennosti ja olla huolehtimatta =)
Voin jo tänään paremminkin, vaikka olenkin vielä turvoksissa, joten kaikki on hyvin.
Suosittelivat testaamista aikaisintaan 13.2. ja samalla hoitaja sanoi, että sitä seuraava päivähän olisi mukava päivä testata kun on ystävänpäivä. Minä vähän ajattelin malttaa kihlapäiväämme saakka, joka on 16.2. Saa nähdä miten kärsivällinen olen. En ole ollenkaan laskenut, että milloin vuoto normaalikierron mukaan alkaisi. Kai senkin voisi ottaa huomioon testipäivää suunnitellessa. Täytyykin päivittää lista, sillä siitähän sitä on helppo itsekin seurata.

Kaikille mukavaa perjantaita!
 
Perjantai 30.1.2009




Lumikeiju 33v..........kp22/28-29...........yk10.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp25/24-27............yk31..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp17/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp33/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp19/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen


 
Lentoemolle ja bantskulle molemmille lämmin kiitos tsemppaamisesta ja kaikkea hyvää tulevaan Suureen Koitokseen! :heart: :heart:

Jo luulisi tuolla teidän antamalla liima- ja sukkamäärällä kiinni pysyvän. :D Vaan jos ei, niin periksi en anna! Pistän sitten vaan uuden superliimatilauksen tulemaan sinnepäin...Vähän harmi vaan, että en ehdi teidän kanssa enää piinailemaan, mutta onneksi esim iida-liina ja tiila ovat hyviä esimerkkejä siitä, että kuulumisia voi vaihtaa "yli rajojen", vauvan synnyttyäkin. Ja ollaanhan me nytkin eri pinoissa.

Hyvää vointia teille!

P.S. Bantsku, huomasitko, että laitoin sulle yv:tä vähän aikaa sitten...ei siellä mitään ihmeellistä ole..
 
Nostelenpa pinoa hiukan...

Huomasin kati vasta nyt, että kävit kyselemässä kuulumisia pari päivää sitten. Ei ollut tarkoitus ohittaa kysymystäsi...Minä puolestani kävin odottajien pinossa kylässä ja kyselin sultakin pas-onnistumisestasi, kun en muistanut miten mones pas sinulla tärppäsi.

No ympäri käydään... :p Mulla ei ole mitään oireita ja nyt on jo pp9. Testipäivä on pp14, eli pari päivää menkkojen oletetun alkamispäivän jälkeen....olihan nyt kyse siirrosta, josta pp:t lasketaan. Inssissä muistaakseni testipäivä olikin pp16...Kunpa jo pääsisi tästä piinasta.
Voimia sinulle vauva-arkeen!

Mitä Tirlittan sinulle kuuluu tänään? Entä muille? Missä tämän pinon muut piinaajat (tai lunkisti ottajat) luuraavat? :attn: =)
 
merilintu, kiitos kysymästä. Minulla alkaa vatsan turvotus olla viimein ohi, joten olo on siinä mielessä parempi. Eilen tosin alkoi tulla välillä pahanolon aaltoja. Varmaan johtuu Lugeista, sillä muuta pahoinvointia ei varmaan vielä voisi olla, sillä minullahan on menossa vasta pp 4. (Vai miten se lasketaan kun siirto oli keskiviikkona?)

Mitäs tosiaan muille kuuluu?? Monesta ei ole kuulunut aikoihin.
 
Sunnuntai1.2.2009




Lumikeiju 33v..........kp24/28-29...........yk10.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp3/24-27............yk32..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp19/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp35/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp21/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen




 
Hei

Päivitin listan tälle päivälle.

Meillä alkoi uusi kierto perjantaina. Osasin jo vähän odotellakin, sillä maanantaista asti oli jo menkkatuntemuksia. Tällä kertaa tuli taas ihan kipujakin pitkästä aikaa. Perjantaiaamuna oli parin tunnin ajan tuskallista olla töissä, kun vatsaan sattui ja etoi. Onneksi se meni lopulta ohi.

Ehdin jo elätellä toivoa ihmeestä, luomuraskaudesta, sillä olo oli parin viikon ajan keveä ja sellainen "en jaksa hermostua mistään"-olo. Sellainen olo oli oikeastaan ainoa raskausoireeni ainoassa kokemassani alkuraskaudessa. Tosin uumoilin, että olo saattoi johtua ennemminkin aloittamastani kilpirauhaslääkityksestä, ja sitähän se taisi ollakin. Nimittäin samanlainen olo jatkuu vieläkin :) .

Ensi viikolla käyn mittauttamassa kilpirauhasarvon, silloin olen popsinut lääkettä vajaat kolme viikkoa. Ja seuraavan viikon perjantaina (13.2.) meillä on varattu aika lääkärille. Mennään neuvottelemaan uudesta hoitorumbasta... pitkän kaavan mukaan edetään, joko IVF tai ICSI. Edellinen IVF tehtiin lyhellä kaavalla, joten sumuttelut ja sivuoireet ovat uusia minulle.

On aika voimaton olo, tuntuu, etten jaksaisi taas aloittaa kaikkea alusta. Toisaalta odotan, että pääsemme taas yrittämään.

Uuden kierron alkaminen tuntui yllättävän rankalle tällä kertaa. Syynä lienee ollut samalle viikolle osuneet kummipojan 1-vuotissynttärit JA hoitojen alkamispäivän vuosipäivä.. Kummipoika on siis syntynyt samana päivänä, kun aloitimme varsinaiset lapsettomuushoidot tutkimusten jälkeen. Onneksi synkkyys kesti vain päivän-pari.

Hyvää vointia kaikille!!
 
Täältä myös lähettelen pinoittain tarrasukkia Merilinnulle ja Tirlittanille. Toivon kovasti, että teille molemmille tämä kerta olisi juuri SE oikea. Jos jonkun taian osaisin tehdä niin sillä varmistaisin plussat teille tikkuihin, mutta kun en omaa mitään noitamaisuuksia niin toivon vaan kovasti sitä parasta mahdollista tulosta. :heart: +++++++++++++ :heart:

Meidän paapero on kohta jo puoli vuotias. Masuvaivat ja tissiraivarit ovat onneksi jo taakse jäänyttä elämää, mutta kyllä neiti osaa vaatia ihan 100% huomion tai muuten palaa neidiltä hermot... ihana hymyhuuli kuitenkin silloin kun saa olla maailman napana =)

Kuumetta, sinulle myös toivotan pikaista plussausta! Kaikkea hyvää ja jaksuja! :heart:
 
Hirmu jänniä aikoja Tirlittanilla ja Merilinnulla!! Peukut pystyssä molemmille!!! :heart: :heart: :heart:

Manna, näitä kystia ja nestepusseja ei lähdetä leikkelemään, kun syy niihin on juurikin mun aiemmat vatsaleikkaukset muusta syystä johtuen. Ovat aiheuttaneet kiinnikkeitä, jotka nyt sitten pilaa koko systeemin toiminnan.. :(

Iloisella mielellä täällä silti aloitellaan viikkoa. Ylihuomenna eli tiistaina mennään yhdessä gynekologille, ja ultrataan alavatsan tilanne. Mulla on hirmu niukat kuukautiset ollu, eli limakalvot on siis tosi ohuet. Eihän sinne silloin voi varmaan mitään kiinnittyäkään. Samalla aion kysyä keinohedelmöityksen mahdollisuudesta meidän kohdalla.
 
Täällä on ensi viikolla sitten kierto lopuillaan...ja toivottavasti menkat pysyy poissa...rinnat tosi kipeet jo nyt, yleensä vasta pari pv ennen menkkoja. Toiveet (taas) korkealla...mukavaa olla taas kuumeilijoiden joukossa. Loppuviikolla testaan jos menkat pysyttelee poissa.
Mukava lukee teidän kuulumisia.
Tsemppiä hoidoissa oleville...toivotaan parasta...
 

Yhteistyössä