**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Keskiviikko 7.1.2009



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Tirlittan-75 33v.......kp23/29.................yk18...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.............yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp26/29................yk9.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23.................yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28.................yk4..............esikoinen
Ellastiina.........................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp57/24-27.......yk2.................esikoinen
Kuumetta 36v.............kp31/?..........yk30.................1. yhteinen
katinka 30 v...........kp33/25................yk7.................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Joulukuun plussat
Vaahtokarkki........ yk17...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat

Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen





 
Oikein hyvää uuden vuoden alkua kaikille! Olin jouluna reissussa ja vasta nyt pääsin rauhassa lukemaan kuulumisianne. Katin vauvauutinen oli ihana ja iloinen juttu näin vuodenvaihteeseen. Onnea vielä tätäkin kautta! Kävinkin jo ensin odotuspuolella...

Iso :hug: sinulle kuumetta! Tämä paikka on juuri sitä varten, että voi purkaa rauhassa kaiken kun siltä tuntuu. Itse kävin läpi ns. pitkän kaavan hoidon ja vaikka siinä kieltämättä jonkin verran sivuoireita joutui kestämään, se ei ole enää mitään jo tähän asti kokemaasi ja kestämääsi verrattuna. Näin uskon. Kaikkea hyvää siis tuleviin koitoksiin!

Tirlittanillakin oli harmia ja pahaa mieltä... :hug: myös sinulle! Toivottavasti olet jo paremmalla mielellä.

Onnea siirille plussasta ja Tuulialle (kiva kuulla sinusta :heart: ) naimisiin menon johdosta!

Tässä kuussa meillä on tarkoitus sitten tehdä ensimmäinen PAS. Niin kuin Tirlittan taisi silloin epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen lohduttaa, tämä odotusaika on lopultakin joulun ja vuodenvaihteen hässäkän takia mennyt yllättävän nopeasti. Ainoa jännä paikka on se, ettei ovulaatio osu "väärälle" päivälle. Siirto kun tehdään luonnolliseen kiertoon, ilman lisähormoneja (jee!!!!), niin on pieni mahdollisuus että oikea ajankohta osuu viikonlopulle ja siinä sitä taas sitten harmitellaan ja odotetaan seuraavaan kuukauteen. Nyt olen kuitenkin toiveikas, että tositoimiin päästään. Aika hassua muuten se, että periaatteessa kai oma mahdollisesti irtoava munasolukin (ei pakkasesta otettu) voisi TEORIASSA hedelmöityä ja jopa kiinnittyä. Todennäköisyys sellaiseen ihmeeseen on kuitenkin toodella pieni...Siirto tehdään siis ovulaatiotestejä tekemällä oikean oviksen aikaan. Tämä oli mulle jotenkin aivan uutta, kun kuvittelin, että PASissasin mennään keinotekoisesti hormonein. Luulin jo kaiken tiedon hoidoista imeneeni, mutta toi oli mennyt ohi. Kaipa sitä aina keskittyy opiskelemaan juuri silloin käynnissä olevan hoitomuodon tai vaiheen asioita. Itse en ainakaan pysynyt clomien ja inssien aikana ollenkaan kärryillä näistä IVF:istä ja PASeista, ne kun kuulostivat niin monimutkaisilta. Kummasti mielenkiinto kasvaa kunnolla vasta kun asia osuu omalle kohdalle.

Talvista tammikuuta ja hyvää mieltä kaikille! :wave: Palaan tällä kertaa pikemmin...
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Onnea Siirille plussasta ja Tuulialle naimisiinmenosta :flower:

kuumetta paljon voimia sinulle :hug: toivotaan että ensi yrittämällä pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti. merilinnulle myös tsemppiä PAS:in, toivottavasti ovulaatio tajuaa olla ilmaantumatta just vkl!

Plussarikasta vuotta!

t. manna + lilli 28+2 :heart: (täällä siis siirrytty jo vikalle kolmannekselle)
 
Olen 35-vuotias uusioperheellinen ja nyt olis haaveissa saada se ihan oma vauveli.. Tää kaikki on vielä tosi outoa kun en ole oikein ajatellut itseäni ikinä äitinä. Toiveissa se kuitenkin on ja tuntuu yhä voimistuvan :) Eli jos kyselen tyhmiä niin elekäähän hermostuko. Olen tyyliin kerran lehdessä näin tutin -äiti :) Oikeasti kavereilla kaikilla on muksuja ja olen kummitätikin, mutta silti.. se oma hajuhaitta olis ihana..
 
rikupi, lämpimästi tervetuloa mukaan joukkoomme ja paljon tärppionnea!
Ei me varmasti hermostuta, vaikka mitä kyselisit, sillä yhdessähän täällä näitä asioita ihmetellään :)
Haluatko mukaan listalle? kp kertoo menossa olevan kiertopäivän ja kierron normaalin pituuden ja yk on sitten menossa oleva yrityskierto.

merilintu, olipas tosi mielenkiintoista kuulla, että PAS voidaan tehdä luomukiertoon.
Jos mekin joskus tuonne asti päädytään, niin tuon voisin kuvitella olevan meilläkin mahdollista, sillä minun kierrossani ei ole (ainakaan vielä ) todettu olevan mitään vikaa.
Meillä on ensi viikolla se kauan odotettu aika Väestöliittoon! OYS:n lääkäreiden arvioiden mukaanhan meillä ei ole muita vaihtoehtoja kuin ICSI, joten sen aloittamiseen ollaan henkisesti varauduttu. Minä kiertopäivänä teillä IVF:n tai ICSI:n läpi käyneillä on aloitettu hormonihoito?
Ensi viikosta lähtien minulla on varmasti teille tuhat ja yksi kysymystä tästä aiheesta
=)

manna, hyvää vointia sinulle edelleen. Aika on rientänyt nopeasti.


Kaikille mukavaa viikonloppua!
 
Perjantai 9.1.2009



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Tirlittan-75 33v.......kp25/29.................yk18...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.............yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp28/29................yk9.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23.................yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28.................yk4..............esikoinen
Ellastiina.........................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp?/24-27.......yk2.................esikoinen
Kuumetta 36v.............kp33/?..........yk30.................1. yhteinen
katinka 30 v...........kp35/25................yk7.................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Joulukuun plussat
Vaahtokarkki........ yk17...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat

Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen



 
hei vaan

Ihanaa kuulla plussanneista! Miten se onkin niin, että täällä voi iloita ihan aidosti toisten plussista, kun "oikeassa maailmassa" tuttujen vauvauutisia ei jaksaisi aina edes kuulla.

Täällä mennään uutta yritystä, kp 12, ovis ja mies matkoilla, blaah
Ehdin jo taas tuskailla tätä yrittämistä ja keksiä vaikka mitä, mikä voisi olla vialla, mutta eihän 8 kertaa oikeastaan ole vielä edes paljon.

onnellista vuoden alkua kaikille :flower:
 
Hei

Tsemppejä, voimahaleja, onnitteluja ja tervetulotoivotuksia täällä lähettelen, vaikka en juuri nyt ehdi (enkä aiemmin ole jaksanut..) kommentoida jokaiselle erikseen. On ollut ihana lukea ystävällisiä ajatuksianne, mutta liian rankkaa kirjoittaa.. antakaa anteeksi, kyllä se tästä taas.

Meillä siis haaveena tällä hetkellä IVF:n (pitkällä kaavalla) tekeminen ja sumutteiden aloittaminen jo tässä kierrossa. Mutta mutta... Sain tänään kuulla kilpirauhasarvojeni olevan 4,89!!! Kun kävin lääkärissä 30.12., kuulin ensimmäistä kertaa, että arvon pitäisi olla alle 2,5 lapsettomuushoitoja tehtäessä. Maaliskuussa se oli 2,7.

Harmittaa, että mittauksia ei olla tehty klinikalla kertaakaan koko aikana.

Nyt olen ihan romuna, sillä työterveyslääkäri (joka kertoi tuloksen) sanoi, että lääkkeen vaikutus alkaa näkyä 8 viikon kuluttua aloittamisesta. Itkettää, jos joudun odottamaan vielä niin kauan, tai kauemminkin, ennen hoidon aloittamista!! Ja itse hoitokin vie sen 5 viikkoa plus odottelut päälle. Juuri nyt tuntuu siltä, etten jaksa odottaa.

Maanantaina juttelen puhelimessa klinikan lääkärin kanssa, sitten tiedän enemmän, että miten nyt edetään.

Tähän asti kukaan lääkäri ei ole osannut sanoa mitään syytä lapsettomuuteemme, mutta viimeksi lääkärillä käydessäni hän sanoi, että lyhyt kiertoni saattaa vaikuttaa munasolujen laatuun niin, etteivät ne ole tarpeeksi kypsiä ovulaation aikaan (kukaan ei ole aiemmin vastannut siihen, kun olen ääneen epäillyt asian olevan niin). Ja nyt nuo kilpirauhasarvoni :(. Typerä elimistöni. Inhoan sitä tällä hetkellä. Oli tavallaan helpompaa silloin, kun ei voinut syyttää kummassakaan mitään tiettyä vikaa. On vaikea hyväksyä, että se on (luultavasti) minun vartaloni, joka aiheuttaa kaikki nämä vaikeudet. Toisaalta, jos on jokin syy, on sitä helpompi hoitaa.. Nyt jo alan varovasti toivoa, että jospa tämä helpottuisikin kilpirauhaslääkityksen myötä...

Miehelle tämä on aika kova paikka, luulisin. Siis tämä lisäodottelu. Laitoin hänelle tekstarin, jossa sanoin suunnilleen kaiken, mitä tuossa ylläolevassa kappalessa kirjoitin. Pyysin anteeksi sitä, että hän joutuu kärsimään minun typerän vartaloni takia. Hän ei ole vastannut mitään, eikä nyt kotonakaan ole halunnut puhua asiasta, kovin on hiljainen... Se tuntuu vähän pahalle. Olisin kai toivonut hänen lohduttavan ja vakuuttavan, että vartaloni ei ole typerä vaan ihana. Mutta ehkä hänellä ei ole voimia siihen, tällä hetkellä. Hänen omien lastensakin kanssa on tällä hetkellä huolia liittyen tapaamisiin, joten kuormitus voi olla hiukan liiallista tällä hetkellä.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kiitos Tirlittan, että sä päivittelet mun kanssa tuota listaa.. ilman sua se olisikin jo ihan sekaisin, heh! Siirinkin tiedot meni mulla ihan mönkään kun mulla ei tuolloin auennut tuo linkki, ja ajatukset ei tainnu muutenkaan olla koossa :(

Siirille lämpimät onnittelut plussasta! Ihana asia, että plussia tipahtelee silloin tällöin tähänkin pinoon.

Täällä alkoi menkat täsmälleen ajallaan. Eli tänään perjantaina kp1/28-29 ja yrityskierto 10 alkoi. Päätä särkee ja oksettaa. Luulin jo että saattais olla sitä "oikeeta", mutta kuviteltuahan se vaan oli :'(

edit. Kiukuttelin tähän paskaa oloani, mutta sitten luin Kuumettan kirjoituksen, ja häpeissäni otin omat valitukset pois. Voimia Kuumetta kaikkeen!! Voimia meille kaikille! Ei luovuteta!!!!
 
Voi ei, Lumikeiju!!! Voi kun et olisi pyyhkinyt tekstiäsi pois. Minua ainakin lohduttaa kuulla, että jotakuta muutakin mättää välillä tämä iänikuinen odotuksen odottaminen- ei sillä, että HALUAISIN kenenkään olevan pahalla mielellä, mutta kyllä se helpottaa, kun tietää, ettei ole yksin synkeine tunteineen.

Voimahaleja kovasti uuden kierron alkamisen takia. Ekat päivät ovat aina kurjimpia, kunnes toivo alkaa taas heräillä. Ehkä jo ensi kierrossa teillä onnistaa :).

Minulla oli tosiaankin aika synkkä hetki perjantaina, kun kirjoittelin. Oli vieläpä migreeniäkin, mikä pahensi asiaa. Tuon kirjoitteluni jälkeen riehuin hetken. Aiemmin ei ole tarvinnut purkaa pahaa oloa fyysisesti, mutta nyt tuntui siltä, että en kestä enää, jos en saa jollain sitä mustaa ulos sisältäni. En minä mitään kovin kamalaa tehnyt, kunhan mäiskin sukkahousuilla hetken kaapinovea. Se auttoi kummasti. Kannattaa kokeilla joskus, jos siltä tuntuu ;) . Sitten olinkin jo sen verran tyynempi, että saatoin ottaa tuon pahan oloni puheeksi miehen kanssa.

Mies sanoi, että hänellä vain ei ole ollut mitään tarvetta puhua lapsettomuuteen liittyvistä asioista nyt viime aikoina, koska hänestä tuntuu, että nyt ei ole pitkään aikaan tapahtunut mitään eikä pitkään aikaan tapahdukaan mitään, odotellaan vain. Hän on aika turhautunut odottamiseen. Sanoin, että siinä huomaa eron- minä kun käyn koko ajan verikokeissa ja lääkärillä ja puhun lääkärien kanssa puhelimessa ja joudun alkaa syömään kilpirauhaslääkkeitä, niin minusta kyllä tuntuu, että todellakin koko ajan on lapsettomuudenhoitoprosessi menossa, vaikka itse IVF-hoitoa joudummekin odottelemaan. Jutteleminen ja tuo riehuminen auttoivat ja sen jälkeen on ollut taas ihan hyvä mieli. Rakas sukulaistyttöni tuli meille viikonlopuksi, sekin teki mielelleni todella hyvää. Pystyin iloisella mielellä jopa jatkamaan salaista harrastustani, kivoimpien nimien lukemista ääneen sunnuntaihesarista miehelleni. Oli aika, jolloin en halunnut edes vilkaista niitä (ja olen aina tykännyt lukea niitä).

Nyt suhtaudun jo aika tyynesti siihen, että huomenna kuulen "tuomion" seuraavan hoidon aikataulusta. Muutama kuukausi sinne tänne tässä vaiheessa on aika pientä, jos joskus saamme sen Oman Pienen kotiin. Hänen vuokseen teen ihan mitä vain. Ja mieheni myös :) .

Voikaa oikein hyvin kaikki! Olette tärkeitä.
 
Sunnuntai 11.1.2009



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Tirlittan-75 33v.......kp27/29.................yk18...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.............yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp3/28-29................yk10.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23.................yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28.................yk4..............esikoinen
Ellastiina.........................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp?/24-27.......yk2.................esikoinen
Kuumetta 36v.............kp6/24-27..........yk31.................1. yhteinen
katinka 30 v...........kp37/25................yk7.................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Joulukuun plussat
Vaahtokarkki........ yk17...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat

Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen





 
Mä olen siis niin tyhmä, mutta mistä päivästä lasketaan kierron alku ja mihin saakkà? En ole eläissäni joutunut gynellä vastaamaan kuin että onko kierto normaali ja koska menkat alkavat kuin kello niin olen vastannut et joo. Ja olen silti jo 35-vuotias rouva =) Ovulaatiosta en tiedä mitään muuta kuiin että vatsaa aina siihen aikaan nipistelee, mutta tää matikka on ihan herbiaa :( Yrittäkää kestää, tuntuu jo muutenkin että olen ihan väärässä maailmassa kun kahden vuoden yhdessäolon jälkeen mies sanoikin kyllä vauvalle, vaikka itellä sillä on jo tosiaan kolme ennestään jotka asuu meidän kanssa kun ex-rouva muutti kauemmas. Suorituspaineet on siis aika kauheet :/
 
Tervetuloa rikupi :flower: Mulle tulee ihan mieleen oma itteni n. vuosi sitte, ku aloin "opiskella" näitä juttuja =) Ehkäsy oltiin jätetty kyllä aiemmin jo pois, mut ei mulla ollu mitään käsitystä kiertopäivistä, ovulaatioista tmv. Ehkä hyväki ettei niitä tullu niin kytättyä ku vasta viime keväästä asti... Juu, mut eka kiertopäivä on siis se, kun menkat alkaa, ja kierron viimeinen päivä just ennen ku seuraava vuoto alkaa. Ovulaatio on kai suurinpiirtein 14pv ennen vikaa kp:ä, mut voi vaihdella...

kuumetta tuntuu varmasti ihan turhalta viivästykseltä tuo kilpparijuttu, mutta toisaalta on siinä jotain hyvääkin, että löytyy syitä, koska niitä on helpompi hoitaa, sama juttu kuin tuo lyhyt kierto. tai no, tämä on mun mielipide, kun itsestä siis tuntui melkein helpottavalta kun löytyi vikaa (minusta), sillä tiesin että ok, tuo selittää epäsäännöllisen kierron ja useat yrityskierrot ja nyt sitten vaan apuja kehiin. ja surin minäkin hetken, että minussa oli "syy", mutta toisaalta, onhan niihin apuja ja kohtalotovereita paljon, etten kovin epänormaaliksi itseäni tuntenut..

lumikeiju tää on just se paikka jonne saa ja pitää kirjoitella huonojaki fiiliksiä, kun siltä tuntuu! tsemppiä uuteen kiertoon, kyllä se kohta teilläkin tärppää!

tirlittan jännittää jo melkein muakin puolestanne! hienoo et vihdoin pääsette kohta aloittaan hoidot, pääsette ns. tositoimiin :)

saatiinko merilintu teillä jo PAS onnistuneesti tehtyä?

(.) oli aamulla neuvola ja kaikki ok. hemppa laskenu ja kiloja kertyy, mut pieniä vaivoja. vauva oli jo kääntyny pää alaspäin (fiksu tapaus =) ) mut ehtiihän se monta kertaa vielä pyörähtää toisinkin päin... ihmeen hyvin tämä raskaus kuitenki sujunu "koputan puuta".

voimia odottelun odotteluun ja isoja +puhureita!

t. manna + lilli 28+5 :heart:
 
Tervetuloa rikupi minunkin puolestani! Aika moneen ns. peruskysymykseen löytyy jo valmis pino tosta "vauvakuume"-kategoriasta, joten sieltä voi selailla kysymyksiinsä vastauksia.

Tässä on esimerkiksi linkki palstaslangia-pinoon. Tuolta löytyy selitys monille täällä käytetyille lyhenteille ja mm. selitys tuosta kyselemästäsi kuukautiskierrosta.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1276230

Itsekin olin aivan pihalla kun tänne tupsahdin, varsinkin kun keskustelupalstat ylipäätään oli mulle aiemmin täysin vieraita. Tässä on ollut nyt sitten odotusta odottaessa aikaa opiskella vaikka mitä. Saisiko "lapsenteosta" suorittaa jonkin tutkinnon? :LOL:

Kuumetta minäkin aika usein (salaa) luen juuri noita samaisia Hesarin nimiä...ei kerrota kenellekään. :D

Manna alkukiertoa täällä mennään, joten PAS on vasta viikon-parin päästä. Ovistestejä pitää alkaa kuitenkin jo pian tehdä varmuuden vuoksi. Menee varmaan pari pakettia sitä h-hetkeä tikutellessa. Kun nyt vaan tajuaisi tulla virka-aikana, tai siis ovis itse asiassa voi tulla viikonloppunakin, kun siirto tehdään siitä (positiivisesta ovistestistä ) 3 - 4 päivän päästä. Mitä sitten jos en saakaan tässä kuussa ovisplussaa? Tuli vasta nyt mieleen. Apua, tietääkö joku? Voidaanko siirto silti tehdä? Noniin, eipä sitä "lapsenteonmaisterikaan" kaikkea tiedä, mutta lähtee tästä selvittämään...

:wave:
 
url=http://www.glitter-graphics.com]
[/url]

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Tirlittan-75 33v.......kp23/29.................yk18...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.............yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp26/29................yk9.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23.................yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28.................yk4..............esikoinen
Ellastiina.........................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp57/24-27.......yk2.................esikoinen
Kuumetta 36v.............kp31/?..........yk30.................1. yhteinen
katinka 30 v...........kp33/25................yk7.................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen


Tammikuun 2009 plussat

Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen



Hei kaikille pitkästä aikaa!

Tulin sitten tännekin tuskailemaan ja ottamaan tietoni plussanneiden listasta pois. Tänään on 8+0 ja huomenna menen lääkkeelliseen tyhjennykseen saamaan lopultakin pois tuon pienen reppanan alkion, joka ei sitten jaksanut elää, vaikka onkin kasvanut vielä viime viikon loppuun asti. Koko joulun ja uudenvuoden aika on mennyt ihmeellisessä välitilassa, vuotoja jouluaatosta asti, hcg:t on noussut ja alkio on kasvanut, mutta sykettä ei ole löytynyt, joten toivoa ei enää annettu ja huomenna sitten tämä piina loppuu. Lääkärit ovat olleet aika ihmeissään tapauksestamme, koska alkio jatkaa kasvuaa liian pienenä, mutta sitkeänä ja keskeytyminen ei vaan ala itsekseen. Joten näin tällä kertaa. MOnet itkut on itketty ja unettomat yöt on valvottu, nyt sitä vaan menee turtana tapahtumien mukana ja toivoo, että tämä lepätietoisuus oppuu ja toipuminen alkaa ja katseen voi siirtää tulevaan. Voin allekirjoittaa jokaisen sanan ja tuntemuksen, mitä Kuumetta kirjoitteli tuolla aikaisemmin.

MErilintu, tarkoittaako PAS luomukiertoon sitä, että et ota ollenkaan keltarauhas- tms. hormonia ennen siirtoa? Joka tapauksessa kuulostaa ihanalta, että tosiaan vähän luomummin voi jonkin osuuden hoidoista hoitaa.

Tirlittan, minulla ainakin aloitettu hoidot aina 2. päivä. Ensimmäisessä hoidossa aloitettiin vasta 4. päivä ja se aiheutti sen, että hoito meni totaalisen sekaisin. Oma sen kierron hormonitoiminta oli jo niin "päällä", että lisähormonit sekoittivat koko munasolujen kypsymisen. Mutta kai tämäkin voi olla yksillöllistä, milloin aloitetaan.

Rikupi
, tervetuloa mukaan ja paljon onnea matkaan. Toivotaan, ettei sun tarvitse kovin perusteellisesti asioihin perehtyä vaan pääset lyhyellä luomukaavalla suoraan maaliin. Kaikkien ei toivottavasti tätä tahkoamistietä tarvitse kulkea..

Yritän täältä lueskella ja kommentoida vähän paremmin kuulumisianne, kunhan tästä loppurutistuksesta vielä tokenen.

Voimia ja tsemppiä monelle, hoidon "tapahtumarikas" vaihe kun taisi olla useammalla edessä!
 
Vaahtokarkki, olen pahoillani puolestasi.
Voimia ja lämmin halaus :heart:
Kiitos vastauksestasi kysymykseeni hormonihoitojen aloitusajasta.
Vaikutat tosi urhealta, kun jaksoit niin monia juttujamme kommentoida, vaikka omassa surussasi on varmasti käsiteltävää yhdelle ihmiselle liiankin kanssa. Tuo turtuminen, josta kirjoitit, on tullut esille muidenkin keskenmenon kokeneiden kirjoituksissa ja kuten olen aiemminkin tainnut ääneen pohtia, niin se lienee luonnon tapa suojella ja auttaa vaikean tilanteen yli. Jos kaikki tunteet silloin jylläisivät täydellä teholla, niin se olisi varmasti liian raskasta.
Tsemppiä!

katinka, onpas harmi, että teillä oli mies juuri oviksen aikaan reissussa.
Kahdeksan yrityskiertoa ei ole paljon, mutta tuskastumisesi ymmärrän täysin. Itsellä taisi olla juuri noihin aikoihin suurin tuskastus ja sen jälkeen on vähitellen tajunnut, että tämä ei tule käymään äkkiä. Toivottavasti teillä kuitenkin tärppäisi pian!
Itse menin yhdeksän kuukauden yrityksen jälkeen neuvolan terveydenhoitajalle kertomaan huolestani. Hän otti papa-kokeen ja teki lähetteen neuvolalääkärille, joka teki tutkimuksia ja lähetti sitten eteenpäin. Lapsettomuustutkimukset meillä käynnistyivät siis jo siinä vaiheessa, enkä itse kokenut hätäileväni ja myöhemmin onkin osoittautunut, että hyvä, että lähdin liikkeelle ajoissa. Enkä ollenkaan halua sinua huolestuttaa, että jotain olisi vialla. Todennäköisimminhän teillä on kaikki kohdallaan ja tärppi tulee pian :) Ajatukseni nyt vain lähtivät lentoon, sillä alkuajatushan oli se, että ymmärrän tuskastumisesi, sillä itse päätin tuossa vaiheessa jo toimia syyn selvittämiseksi.

kuumetta, selvisikö jo miten kilpirauhasarvojasi aletaan hoitamaan? Ja kuinka se vaikuttaa lapsettomuushoitoihin?
Minäkin ilmoittaudun sunnuntaihesarin nimien lukijaksi :) Olen harrastanut sitä aina tilaisuuden tullen varmasti yli kymmenen vuotta. Monesti myöskin mietin, että jos olisi pakko juuri kyseisen sunnuntain nimistä valita nimet tytölle ja pojalle, niin mitkä ne olisivat =)
Ja kiitos sukkahousuvinkistä, sille voi olla täälläkin käyttöä :) Kelpaisikohan se niksipirkkaan :LOL:

ripuki, saitko jo kiinni kiertopäivän laskemisesta? Manna oli sitä tuossa hyvin jo selittänyt. Merilinnun antama linkki palstaslangista nopeuttaa varmasti pääsemään sisälle näihin juttuihin.

manna, onnea hyvistä neuvolakuulumisista.

Lumikeiju, onko jo parempi mieli, kun kierto on pidemmällä? Hyvällä mielellä kohti uutta ovista, eikös vaan? :) Tsemppiä!

).( Kaksi yötä Väestöliiton aikaan. Minulla vaan sattuu siihen alkukierto :/ Mitenhän sitten menee sisätutkimuksen tekeminen? Vai voikohan ne luottaa muiden lääkäreiden jo tekemiin tutkimuksiin ja päästäisiin jopa aloittamaan heti hoitoja? Mitäs luulette?
Ollaan miehen kanssa huviteltu ajatuksella, että kuukautiseni eivät ehdikään alkaa ja sisätutkimusta tehdessä lääkäri sanoo saippuaoopperamaiseen tapaan: "Oi, mutta tehän olette jo raskaana!"
:LOL:
 
Tiistai 13.1.2009



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Tirlittan-75 33v.......kp29/29.................yk18...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.............yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp5/28-29................yk10.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23.................yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28.................yk4..............esikoinen
Ellastiina.........................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp?/24-27.......yk2.................esikoinen
Kuumetta 36v.............kp8/24-27..........yk31.................1. yhteinen
katinka 30 v...........kp16/25................yk8.................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat

Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen



 
Elikkäs ilmottelenko tässä näin vaan kpn ja ykn :O) Kp on 28 ja yk on 5. Menossa toinen kiertopäivä... Ja vattaa särkee.. siinä mielessä kaipaan Nuvaringiä takaisin, sen aikana tarvittiin max 1 burana ja nyt menee niin että jos vattassa joku olisi niin sen silmät kyllä pullistuisi päästä. Olis varmaan nätti lapsi :) Anteeksi tyhmät juttuni..
 
Vaahtokarkille ISO HALAUS! Voi miten surullista. Voimia sinulle kaiken kestämiseen.

En tosiaan ota mitään "aineita" ennen PASia vaan alan ainoastaan tikuttaa eli metsästää ovulaatiota normaaliin tapaan. Hauska muuten miten ovulaation testaamisesta on tullut jo aivan jokapäiväinen juttu, ihan sama kuin hampaiden harjaus tai muu rutiinijuttu. :eek:
Onneksi olen voinut siitä nyt pitää taukoa. Ei ole tullut mieleenkään kiusata itseään moisella ovisjahdilla tässä hoitojen jatkumista odotellessa. Nyt sen sijaan tietysti lähden innoissani jahtiin. Panokset kun on vaihteeksi kovat. PASin jälkeen on sitten tiedossa loppukierron ajaksi lugesteronia eli juuri sitä keltarauhashormonia, mutta sitä kun ei piikitetä ja se ei aiheuta kovin kummoisia oireita, en sitä oikein pidä minään. Inhottavan sottaistahan se vaan on alakautta käytettynä...mutta se on pientä.

Ihanaa tirlittan että vihdoin teilläkin alkaa tapahtua! Mulle osui lapsettomuusgyne kerran juuri kierron alkupäiviin ja ihan pokkana silloin tekivät sisätutkimuksen, vaikka mun aiemmat tavisgynet ei kyllä ole alkukierrosta ultranneet. Kunpa te pääsisitte pian aloittamaan hoidot, ja samaa toivon kuumetta sinulle! Tai tietysti toivon ensin teille sitä saippuasarjamaista ihmeylläriä ennen hoitoja...:heart:

Sellainen tuli vielä mieleen, että kuten olette huomanneet, itse en oikein koe mieluisaksi listautua tarkkojen kierron päivien kanssa ja yrityskertojen laskeminen ei tällä matikkapäällä kohta ole edes mahdollista :kieh: . Olen silti menossa vahvasti (taas) mukana ja ilmoittelen sitten näissä viesteissäni, missä mennään. Tällainen sopii mulle jotenkin paremmin. Onnistun olemaan hitusen vähemmän tietoinen piinaavien päivien määrästä jne. tällä systeemillä...tai niin ainakin uskottelen itselleni :saint: Toivottavasti mun "erilaisuus" ei haittaa.

Hyvää viikonjatkoa kaikille! Mannalle onnellista odotusta kolmannelle osuudelle. Maali alkaa jo häämöttää. =)
 
Taas kysymys. Luin jostain että voi saada keskenmenon edes tietämättä että oli raskaana. Sitten jotenkin gynekologilla on asia tullut ilmi. Onko kellään ollut sellaista tilannetta? Toivottavasti ei mutta jos on niin millaista se oli...
 
rikupi: joskus voi sattua niin, että munasolu hedelmöittyy ja kiinnittyy pikaisesti kohdun seinämään, mutta ei lähde kehittymään, vaan irtoaa ihan alkutekijöissään. Tuo pikainen kosketus kohdun seinämään saa elimistön kuitenkin sen verran hereille, että pieniä määriä raskaushormonia saattaa erittyä ja jopa raskausoireita tulla, vaikka raskaus ei siis lähdekään kehittymään.
Tällöin kierto on yleensä hiukan myöhässä, kuukautisvuoto voi olla ihan normaaliakin, eli oikeastaan itse asiaa ei huomaa kuin tuosta kierron pitkittymisestä. Itselläni on saattanut käydä näin kahdesti, kun olen tutkinut vanhoja kiertoja ja niihin liittyviä oireita. Minulla oli siis kahdesti harvinaisen pitkä kierto ja vahvat raskausoireet, mutta en millään voinut tietää, että onko munasolu hedelmöittynyt vai ei.

Jostain luin, että itse asiassa 80% kierroista voi tapahtua näin, mutta usein munasolu on jotenkin viallinen, eikä lähde sen vuoksi kehittymään, eli tämä on tällainen luonnon brutaali valitsemisprosessi.

Sen sijaan ystäväni tuli uudelleen raskaaksi n. 5kk esikoisen syntymästä, hänellä ei ollut aavistustakaan raskaudesta, koska kuukautisia ei ollut vielä ollut synnytyksen jälkeen, meni sitten viikolla 6 kesken, tuli täysin yllätyksenä, kun ei tosiaan tiennyt olevansa raskaana, mutta ei osannut sitä kauheasti surrakaan samasta syystä. Ja tuli siitä sitten uudelleen raskaaksi 4kk myöhemmin, ja tästä raskaudesta syntyi pikkukakkonen. Ja tämä ystävä siis oli yrittänyt tulla raskaaksi 7 vuuoden ajan, oli endometrioosia ja muuta, hoidot eivät tehonneet, saivat jo -ei koskaan lapsia, ei hoidoilla eikä ilman -tuomion, mutta niin vain kummatkin yllättäen olivat luomulapsia.

Niin että ainakaan 7 vuoteen ei kenenkään lapsesta haaveilevaan kannata toivoaan menettää, "lääketieteellisiäkin ihmeitä" tapahtuu! :heart:

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! ++++++++ :whistle:

Tv. lentis ja pieni hikottelija 34+2 :heart:
 
merilintu, ei se haittaa yhtään mitään vaikket halua listautua :) Ihan omalla tavallaan saa jokainen toimia =)
Kiitos kun vastasit tuohon kysymykseen alkukierron tutkimuksista. Voin siis varautua siihen, että mahdollisesti ultraavat vuodosta huolimatta.
Kuukautiset alkoivat tänäaamuna, kuten pitikin. Sen saippuasarjamaisen käänteen voi siis tällä kertaa unohtaa =) , mutta hyvällä tuulella olen silti, kun tiedän, että huomenna asiat liikahtavat edes jollain tavalla eteenpäin ja mahdollisesti jopa ihan isolla askeleella.

rikupi, minäpä lisään sinut listalle.
lentoemolta saitkin jo hyvän vastauksen kysymykseesi.

Taidan järjestellä tuota listaa vähän uudelleen siten, että ne joiden kiertopäiviä päivitetään ovat omana ryhmänään, niin on selkeämpi ja nopeampi listaa jatkossa päivittää.

Kaikille hyvää päivän jatkoa.
 
Keskiviikko 14.1.2009




Lumikeiju 33v..........kp6/28-29...........yk10.................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp9/24-27............yk31..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp1/29.................yk19.................esikoinen
katinka 30v.............kp17/25................yk8.................esikoinen
rikupi 35v................kp3/28..................yk5.................1.yhteinen

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28..........4,5v...esikoinen, miehelle 3.
Tresum77 30v.........kp?/27-31...........yk17...................esikoinen
Marshmallow 34v....kp?/23..................yk5...................esikoinen
Heksu76 31v...........kp?/28.................yk4....................esikoinen
Ellastiina.......................................pari vuotta...............esikoinen
superwoman...........kp?/24-27............yk2....................esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Tammikuun 2009 plussat
Siiri S 38v...............yk10..................esikoinen


 
Väestöliiton käynti meni hyvin ja hommat tosiaan pyörähtivät liikkeelle vauhdilla! Minulla sattui olemaan sopivasti kp2 ja niinpä alkoi samantien ICSI lyhyellä kaavalla! Eilen jo piikiittelin siis itseäni ensimmäisen kerran.
Tein eilen myös toisen todella ison asian - kerroin hoidoistamme appivanhemmille!

Väestöliitolla näimme itse ensimmäistä kertaa miehen uusimman siemennesteanalyysin, jonka olimme pyytäneet OYS:sta sinne lähetettävän. OYS:stahan puhelimitse ilmoittivat joulukuussa, että lääkkeet ei ole tehonneet ja hormonien syönti kannattaa lopettaa. Oli melkoinen yllätys, että miehen lääkkeistä sittenkin oli ollut apua!! Siittiöiden määrä ei ollut lisääntynyt, mutta laatu oli parantunut ihan huomattavasti. Väestöliiton lääkäri oli ihmeissään lääkkeensyönnin lopettamisohjeesta ja mies saikin ohjeen jatkaa heti lääkekuuria.
Väestöliitossa tekivät minulle ihan normaalisti tutkimukset ja ultrauksen kuukautisista huolimatta. Tuohan oli asia, joka minua etukäteen mietitytti, että voiko alkukierrosta tutkia normaaliin tapaan.
Käynti oli kaikinpuolin miellyttävä.

Ihan on pää sekaisin tästä kaikesta. Tänään on ollut huono olo, mutta en osaa oikein eritellä, että johtuuko se hormonipistoksesta vai jännityksen purkautumisesta ja uuden jännityksen alkamisesta vai mistä.

Kaikille hyvää alkavaa viikonloppua :heart:
 

Yhteistyössä