**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Käynpäs jättämässä puumerkkini pitkästä aikaa tänne kuumeilevien pinoonkin! Ahkerasti käyn teidän kuulumisia lukemassa, kiva että täällä on uusiakin mukana. Hurjasti onnea plussanneille :heart: Ja tsempityksiä muille, ei muuta kuin lippu korkealle vaan, vaikka se varsinkin ensimmäisinä kiertopäivinä vaikeaa onkin, tiedetään...

Tuohon sulkumerkki-silmäniskuhymiöjuttuun: tosiaan näyttää olevan niin että jos sulkeiden sisällä viimeinen kirjain on ä tai ö niin siihen räpsähtää silmänisku ellei laita välilyöntiä ennen viimeistä sulkumerkkiä. Testataan: (ilman ä-tai ö-kirjainta) (ä-kirjaimella, ilman välilyöntiä) (ä-kirjaimella, ja välilyönti vielä )

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Olen ollut nyt tämän viikon alusta äitiyslomalla ja nyt sitten vaan odotellaan että jotain alkaa tapahtua. Oon voinut hyvin, vaikkakin nyt viime viikkoina on vähän alkanut turvotus vaivata. Täytyisi vaan muistaa juoda paljon vettä... Vauva on perätilassa, sitä arvioidaan ensi viikolla tarkemmin ja tehdään ratkaisuja sen suhteen että yritetäänkö kääntää tai sitten pohditaan perätilasynnytyksen ja sektion välillä. Elän vielä toivossa että heppuli ymmärtäisi kääntyä, mutta kaipa se jo aika epätodennäköistä on kun viikkoja on jo 35+.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille 30+ ensikertalaisille!
 
Kiitos Pötkylä ja Emma sulkumerkki/hymiöopastuksesta!

Ja kiva kun käytte täällä moikkailemassa. Toivottavasti se Emman vauva innostuisi vielä käännähtämään.

Jokohan kuumetta on viettänyt synttäreitään, että sais onnitella? No, onneksi olkoon joka tapauksessa! :flower: Varmasti et ollut edes ihan tosissasi kun kysyit viime viikolla, saatko jatkaa tässä pinossa. Tottakai!!!
Tajusin vasta myöhemmin, että tuolla tosiaan on yli 35-vuotiaittenkin pino, mutta mun mielestä me ei nyt ollenkaan olla täällä niin kranttuja. Onhan se hölmöä vaihtaa pinoa, kun jo "tutut" ovat täällä. Eli siis kiva kun olet täällä.
muistaakseni meikäläisissä on aika moni muukin 35 tai yli.
=)

Terv. merilintu 33

Ai niin, gittelle vielä :hug:



 
Gitte, iso :hug: sinulle!

Kiva kuulla tosiaan, Emma, sinunkin raskauskuulumisia! Toivottavasti se vaavi siitä ymmärtää kääntyä. Mukava, että te jo raskautuneet jaksatte käydä moikkaamassa meitä "epätoivoisia".

Merilintu, kyllä mäkin ajattelin tässä pinossa vankasti pysyä, vaikka 35 tuleekin mittariin ensi vuoden ihan alussa. Ikuinen pessimisti kun olen, olen varmaan silloinkin vielä täällä samoissa piinailijoissa. ;)
 
Hei

En ehdi lukea teidän muiden kuulumisia tällä kertaa- pakko mennä nukkumaan, kun kello soi aamulla 4.45. Mutta tämän verran omia kuulumisiani: Käytiin tänään miehen kanssa Väestöliiton lääkärillä. Saatiin lähetteitä verikokeisiin ja siemennestenäytteen ottamiseen. Tässä kierrossa ei vielä tutkita aamuista sisätutkimusta ja ultratutkimusta (ja mieheltä tutkittiin kivekset) enempää (nyt kp8) vaan haluavat seurata koko seuraavan kierron kulkua. Nyt siis miehen kanssa vain odotellaan seuraavaa kiertoa- ja samalla koetetaan toivoa, että tämän kierron ovis ei menisi ihan hukkaan (pahalta kyllä näyttää, koska testi näyttää negaa ja mies lähtee reissuun pe-aamuna).

Meillä on menossa yk12, pillerit jätettiin pois marraskuussa 2006... 9kk yritystä siis vasta takana mutta lääkäri oli sitä mieltä, että oli hyvä, kun tulimme jo vastaanotolle. Meistäkin tuntui siltä, että oli jo aika mennä. Ihan hyvä mieli jäi molemmille käynnistä.
 
Kiva kuulla että oli miellyttävä käynti. Meillä se on vielä edessä.....Jotenkin sitä aikaa odottaa kärsimättömänä ja toisaalta taas tuntuu epämiellytävältä koko ajatus. No kaipa se siitä menee sekin.

Hannele, minun täytyy myös kommentoida noista ovistesteistä, kun minulla oli sama juttu: Pelkkiä haamuja aina vaan. Jonain kiertona sitten testasin kahdesti saman päivän aikana, kun olin niin varma omista tuntemuksistani ja Bingo! Aamupäivällä hailakka haamu oli illalla selvä plussa. Ja seuraavana päivänä enää haamu. Että voi mennä aika nopsaan ohikin, näin ainakin minulla.

Tervetuloa Vaahtokarkki ( ihana nimimerkki sinulla ) !

/Bantsku
 
Ajattelin palata tuohon kaapista ulos asiaan. Mietin nimittäin, että miksi sitä oikeasti on niin hankala tunnustaa, että kyllähän tässä jo yritellään, mutta ei nyt ainakaan vielä tärppää. Kyllähän kaikki rohkeasti kertoo nykyään syövistä ja masennuksista ja saavat positiivista palautetta rohkeudesta jne. Ja eihän lapsen yrittäminen ole sairaus vaikkei heti tärppää.. Niin, siis toki tässäkin taas osalla taustalla vaikuttaa sairaus. Mutta miksi asiasta on niin hitsin vaikea puhua, se on oikeesti aika tabu. Mä yritin tässä pari päivää sitten rohkaistua tästä ulos kaapista ajatuksesta ja puhua vähän peloistani hyvälle ystävälle, joka siis tietää, että olen jättänyt pillerit. No, kommentti oli, että lapsia tulee sitten kun kroppa ja mieli on tasapainossa. Että kyllä teillä tärppää. AI JAA!!!! Eihän tässä ole siis mitään hätää sitten.. Niin siis tuokin keskustelu osoitti, että on aika vaikea yrittää puhua niistä peloista ja kaikista ajatuksista, joita aiheeseen liittyy. Kaikki puhuu ainakin mun ympärillä tästä asiana, joka vaan sit plumps tapahtuu.

Mutta nyt olen ainakin minä päättänyt aukaista suutani enemmän, että sitten voin oikeasti livenäkin, jos on ihan rikki, jos asiat menee pieleen. Tai sitten sulkeudun kuin simpukka ja alan turvautumaan vanhoihin fraaseihin " ei me ehditä kun tehdään niin paljon töitä".. Toisaalta uskoisin, että olemalla avoimempi sitä saattaisi löytääkin tukea ja ehkä samaa pohtivia ihan lähipiiristäkin. Jonkun pitää vaan olla se eka.

No, tää filosofinen hapatus ei vie pois sitä tosiasiaa, että jännittää kun menkkojen alkamiseen on pari päivää eikä mitään poikkeavaa ole ilmassa. Tai oli ja meni saman tien. Eli ohi taitaa mennä tälläin kertaa ja yritän nyt sitten olla toiveikas, koska aikaa on kulunut vasta vähän. OIkeasti olenkin a ajattelen, että kyllä se nyytti sieltä joskus pullahtaa. Mutta tämä odottavan (heh) aika on pitkä! Ja juu, te jotka olette kipuilleet pitkään, tiedän että on epäreilua 3 kuukauden jälkeen pohtia tämmöisiä ja valittaa omaa harmistumistaan. Mutta minun tilanteessani tilanne on tämä ja kyllä mua tosissaan pelottaa. 35 rajapyykki lähestyy tosi lujaa ja sittenhän se elimistö faktojen mukaan romahtaa tässä vauvatuotannossa.. Joten vanha kääkkä täällä valittaa ja pysyy ainakin lukijana tässä ketjussa teidän fiksuja juttuja lueskellen.

Kiva kuulla, että vauvoja on tullut ja asiat etenee muilla hoitojen kautta. Tsemppiä siis teille Itse ainakin koen turhauttavimmaksi sen, kun en voi muuta kuin odottaa.
 
Heippa teille kaikille!
Oma napa:kp2/28 ja kovasti odottelen,että täti lähtee kylästä pois,ei ole mukava tunne,kun vuotaa kun niagaran putous kun täti on kylässä.


KUUMETTA:Onnea syntymäpäivän johdosta :flower:

Minullakin alkaa kovalla vauhdilla 40v lähestyä,mutta ellei teitä haittaa,niin palstailen täällä teidän tuttujen mukavien seurassa,niin kauan kun onnistun vauvan saamaan masuun asumaan.

Miten teillä muilla on mennyt?

 
Hei

Huomenna tulen ja luen kaikki viestinne, jotka minulta on jäänyt väliin :)! Rakas mieheni nimittäin lähtee koko viikonlopuksi reissuun.

Kovasti toivoin silloin, kun aloimme vauvaa yrittämään, että 34-vuotiaana tulisin raskaaksi vaan tänään täytän 35 eikä vauvaa edelleenkään ole tulossa :( . Tosin aion tuon rakkaani vielä vietellä tänään niin pääsen tässä kierrossa ainakin pienenpientä toivoa elättelemään, vaikka ovistikku vielä tänäänkin näytti negaa. Mutta ne vauvansiemenethän säilyvät joitain päiviä hengissä...

Gitte, kiitos onnitteluista :)! Päätin, etten lähde täältä ketjusta mihinkään kulumallakaan. Älä sinäkään :) .
 
:flower: :flower: :flower: ja onnea 35-vuotiaalle! Ja siis tervetuloa tähän kolmevitosten epätoivoisten kerhoon ;) Pitää vaan toivoa, että meidän kohdalla se hedelmällisyys ei ihan vielä romahtaisi... Vaikka kyllä se mullakin (liian) usein mielessä käy. Varsinkin kun tuo ukko on vielä yli kymmenen vuotta vanhempi. Uskon kuitenkin että sitkeä yrittäminen palkitaan ennemmin tai myöhemmin.

Mä sain tänään vahvan ovisplussan. Tästä se taas alkaa -jokakuinen jännääminen. On se hauskaa, että alkukuun voi elää ihan coolina ja tässä vaiheessa sit alkaa se armoton jännääminen.

Onnellista viikonloppua kaikille!
Miinamaria
 
Moikka teille kaikille!
Oma napa:kp3/28 ja laskin eilen illalla,että jos tässä kierrossa onnistun tulemaan raskaaksi,niin laskettu aika olisi 11.6-08 eli kesävauva tulisi.

Miten te muut,lasketteko joka kierrossa jos sattuisitte tulemaan raskaaksi,koska vauvan laskettu aika olisi?
Mulla on ovis 19.9.,kun laskin eilen,saa nähdä tuleeko se hyödynnettyä vai jääkö käyttämättä kokonaan.

Onko teillä muilla migreeniä kuukautisten aikana?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille =)
 
Gitte. Mä tsekkaan joka kierto myös, milloin olisi laskettuaika, jos... Nyt tulisi toukokuun lopun vauva. Huvittaa, että kun aloitimme tämän yrittämisen, ajattelin kovasti ajankohtaa, milloin lapsen olisi suotuisaa syntyä... Nyt sillä ei enää ole todellakaan väliä...

Tässä kierrossa mulla oli kolmena päivänä ovulaatiokipumaista kouristelua sen jälkeen, kun kaiken järjen mukaan ovulaatio olisi pitänyt jo tapahtua. Mielestäni ei kuitenkaan riittävästi ovulaatiosta, että olisi kyse mistään kiinnittymisestä tms. Yhtenä iltana kouristi tosi kovaa. En oikein usko, että kyseessä olisi ollut myöhäinen ovulaatio, sillä testiin ei tullut mitään. Onko kenelläkään ollut vastaavia tuntemuksia ovulaation ja kuukautisten välissä? Kipu oli erilaista kuin kuukautisia ennakoiva säteilykipu. En tiedä voisiko tämä johtua jotenkin siitä, että olen ottanut sitä Primaspania tässä kierrossa.
 
Kuumetta onnittelut syntymäpäiväsankarille :flower:
Tosi kiva että teidän ensikänti väestöliitolla oli miellyttävä, nyt pidetään tietysti hurjana peukkuja pystyssä ettei sitä seuraavaa käyntiä tarvitsisi tehdä vaan plussa pärähtäisi ihan luomuna!

Mä vietän itse kolmevitosiania reilun kuukauden päästä maha pystyssä ja tuskin mitään suuren suuria juhlia vietetään. Ellei sitten mennä miehen kanssa samana päivänä naimisiin. Meillä on kihlapäivä mun syntymäpäivänä ja mies oli sitä mieltä että olisi hyvä jos mentäisiin sitten tänä vuonna naimisiin mun syntymäpäivänä niin ei tarvitsisi muistaa kovin monia merkkipäiviä, hajamielinen kun tuo mies aina välillä sattuu olemaan. Saas nähdä saadaanko varattua pappi kyytiin ajoissa?

Vaahtokarkki ainakaan mun mielestä ei ole mitään aikarajaa milloin saa pohtia raskautumisen mahdollisuutta syvemmin. Toisilla huoli tulee aiemmin ja toisilla myöhemmin. Silloin kun me miehen kanssa aloitettiin yritys, melkein neljä vuotta sitten, olin kokoajan ihan varma ettei luomuna vauvaa saada. Sitä mistä tuo ajatus tuli päähän en tiedä, etenkään kun meissä kummassakaan ei ollut mitään vikaa, mutta oikeassa olin.

Hannele, ainoa kerta jolloin mulla oli oviskipua varsinaisen ovulaation jälkeen oli plussakierto. Tietysti se primaspan voi olla syy noihin tuntemuksiin, mutta toivotaan ettei ole.

Voikaa hyvin ja nauttikaa aurinkoisista syyspäivistä

t. pötkylä ja pikkuElvis 21+2
 
Täällä taisikin olla hyvä edustus tätä just noin 35 vuotiasta. Hyvä me.

Hannele. Mulla oli varmaan tuollaisia vastaavia kipuja, vähän kuin ovis, mutta noin 5-7 päivää mielestäni oikein pongatusta ovulaatiosta. Lämmötkin nousi ja paleli. MUTTA. En ole raskaana. Tein nimittäin juuri elämäni ekan raskaustestin, vaikka menkkoihin aikaa 2 päivää. Mutta kun oli noi oireet noin viikko oviksesta ja tänä vkl on sellaiset juhlat, joissa alkoholia tulee kulumaan, joten ajattelin, etten halua turhaan läträtä jos vaikka..
Eli kyllä niitä kipuja varmaan voi olla. Mun asioista enemmän ymmärtävä mies taas muistutti, että naisilla voi olla paljon alkavia raskauksia, jotka päättyy nopeasti reilusti ennen menkkoja kesken. Eli kivut saattaisi olla sellaisesta. No, tätä pitäisi hänen mielestään ajatella positiivisesti eli niin, että hedelmöitys on kuitenkin tapahtunut, vaikka se ei ollutkaan pidemmälle elinkelpoinen.

Aika kovasti se vaan kolahti, et testi oli nega, vaikken osannut oikeen muuhun varautua. Mut kyllä sitä ehti miettiä tässä parin viikon aikana, että mitä jos. JA ehti miettiä kyllä sen, milloin olisi syntynyt. Eli toukokuun 19. ilmeisesti. Härkä olisi tullut =)

Joten täällä odotellaan menkkoja ja näin äkkiä laskettuna seuraavan oviksen aikaan mies onkin reissussa. Höh.
 
Vaahtokarkki. Raskaustestiä pitäisi käyttää vasta päivänä jolloin kuukautisten pitäisi alkaa. Siis tarkoitan, että pari päivää ennen tehty testaus ei ole välttämättä luotettava. Jollainhan ei tule plussaa testiin piiiitkäään aikaan. Se olisi varmaan ahdistavaa, kun ei tätiä kuuluisi, mutta ei plussaakaan pärähtäisi. Sitten kai vaan verikokeeseen pitäisi mennä.

 
Hannele Siis toki tiedän tuon raskaustesteistä. MEnkkojen alkaminen olisi ollut huomenna, joten tein testin, jossa pitäisi näyttää melko suurella todennäköisyydellä jo 3 päivää ennen. Eikä varmasti kaikilla näytä tässä vaiheessa, joten teoreettinen mahdollisuus on toki olemassa. Hyvä niin. TEsin lisäksi luotan omaan intuitioon, orastaviin menkkakramppeihin ja turvotukseen =) Toivotaan toki, että testi ja mun luulot olis väärässä!
 
Meitä noi kolmevitosia tuntuukin täällä löytyvän... Itse täytän vajaan puolen vuoden kuluttua tuon puhutun iän. Alkaa kyllä hieman pelottamaan tuo hedelmällisyyden lasku ihan iänkin puolesta, kun muutoinkin tuntuu olevan näissä asioissa ongelmia.

Oma (.) nyt menossa kp28 ja huomenna pitäisi sitten "lääkärin määräyksestä" testailla. Oikeastaan mun menkat ei ihan välttämättä ole vielä huomenna kovin myöhässä, kun kierto tuntuu heittelevän melkoisesti. Pari viime kiertoa ovat olleet 27 ja 25 päivää ilman hormonihoitoa, kun taas noita edeltävä kierto Puregonin kanssa oli 34 päivää. Mutta, huomenna kp29 siis testaan anyway. Mulla on ollut kummallisia oireita satunnaisesti oviksesta eteenpäin. Sellaisia ajoittaisia nippailuja alavatsassa molemmin puolin. Tällä viikolla olen kans ollut parina päivänä todella väsynyt. Lämmöt ei kuitenkaan oo koholla. Pari päivää sitten oli tosi voimakkaita tuntemuksia tädin lähestymisestä, mutta se meni kerta laakista ohi. Tosi outoa! Voisiko tällaisista oireista sitten vetää johtopäätöksiä plussan suhteen... :/ Jotenkin vaan uskon enemmän, että Luget aiheuttaa ko. nippailuja ja etten olisi plussannut.

Ai niin, Miinamaria, tsemppiä ja peukut taas pystyssä onnistumiselle!

Gitte, pahoittelut tädin saapumisesta!

Kuumetta, mahtavat synttärionnittelut sulle näin jälkikäteen!
 
Toivotaan, että nippailut olisivat merkki vauvelista...

Minkälaisia oireita teidän vauvakuumeessa on? Itse olen pitänyt silmällä vaunumerkkejä -- miettinyt ja tutkinut, millaiset vaunut haluaisin... Onkohan mulla sittenkin vaunukuume...
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa =) Olen pitänyt vähän hiljaiseloa tässä viime aikoina, ku on ollut niin paljon miettimistä ja tekemistä... Mutta nyt tuli täti kylään to ja pe aloin pisteleen Puregon nimistä hormonia, ke eka uä ja jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan, punktio tehdään jo parin viikon kuluttua, eli siis kohti uutta ivf yritystä tässä kovasti mennään. Tänään haen koiranpennun ja menen mökille viettään "mammalomaa" , joten saa vähän muuta miettimistä.
Jotenkin tällä kertaa ei oo edes odotukset niin korkealla kuin oli edellisessä yrityksessä, joten saa nähdä miten menee. Tulen kertoon tännekin kuulumisia (kirjoittelen myös tuolla lapsettomuus puolella) kunhan asiat alkaa tässä edetä.
 
Tuulia, mukava kuulla sustakin pitkästä aikaa! :hug: tädin saapumisen johdosta. Itse kans piikittelen tuota Puregonia. Koska meilläkin voi jossain vaiheessa olla edessä IVF, niin olisi mielenkiintoista kuulla, millaisella annostuksella per päivä pistelet Puregonia (kerran päivässäkö?)? Mukavaa mammalomaa koiravauvan kanssa! Vauvahan sekin on... :)

Joo, negahan sieltä tulla tupsahti, kuinkas muuten. Olin kyllä jo asennoitunut enemmän negaan kuin plussaan, mutta aina se harmittaa yhtä paljon! Voi että kun sapettaa tää ikuinen yrittäminen. Tulisi edes joskus se haamu testiin... No, ei muuta kuin kohti uutta yritystä. Tätiä ei vielä näy eikä kuulu, mutta eiköhän sekin ensi viikolla sitten tule. Varmaan testaan vielä uudelleen ensi viikon alkupuolella, mutta toivo on kyllä jo mennyt... :'(
 
Heippa vaan.
Manaamani negatesti ja intuitio piti paikkansa eli 2/29 käynnistyi hieman kiukkuisissa merkeissä. Ei pitäisi, aikaa on mennyt vasta vähän. Tiedän tiedän..

Hannele anteeksi että manasin piruja seinille niistä ovulaation jälkeisistä kivuista. Toivotaan tietenkin, että sieltä tulee reipas plussa. Mulla vaan osoittautui samansorttiset kivut joksikin muuksi ja ajattelen, että ehkä jotain kuitenkin tapahtui, joka ei kestänyt. Ja mä yhdyn tuohon vaunukuumeeseen! Se on konkreettinen asia, sitä on helppo miettiä. Värejä ja ominaisuuksia ja miten mahtuu autoon.. Toki mä mietin välillä vaikka nimiä ja minkänäköisiä sekopäitä meistä kahdesta tulis.

Ajatteliin muuten mennä käymään gynekologilla ihan noin perustarkastuksessa. Mulla ei oo ollut ikinä mitään "alapään" vaivaa, joten ainoa, milloin mua on ronkittu on papa-kokeet. Joten enhän mä edes tiedä, onko mulla tarpeelliset elimet paikoillaan.. Ootteko muut käynyt sellasessa? Jossa olis otettu katsottu esim. ultralla kohtu ja munasarjat tms? Mitähän sellanen perustarkastus maksaa?

Tuulia Onnea koirulista! Mulla on krooninen koirakuume myös. Saako kysyä rotua?

Reipasta viikkoa kaikille.
 
Me mennäänkin nyt tässä kierrossa Vaahtokarkki sun kanssa samaa tahtia, tosin mun kierto on tod. näk. pari päivää pidempi kuin sun. Suht samaan aikaan kuitenkin sitten jännätään...

Mulla on kerran aiemmin pillereitten lopetuksen jälkeen ollut yhtä kovat menkkakivut kuin oli eilen. Yleensä pärjään särkylääkkeellä ihan kohtalaisesti, mutta eilen kipu oli NIIN JÄRKYTTÄVÄ, että melkein pyörryin. :'( Särkylääkkeestä huolimatta kaksi tuntia meni ihan kamalassa sumussa kivun kanssa. En voinut olla edes paikallani vaan pyörin sängyssä ja hain oikeaa asentoa. Lopulta sellainen "rukousasento" polvillaan mahdollisimman sykkyrässä oli paras. Siis ihan järkyttävää! Ihan kun menkkojen alkaminen ei muuten jo olisi tarpeeksi masentavaa.

No, onneksi tänään on jo ihan normaali päivä ton kivun suhteen, eli buranalla kivut pysyy jo pois.
Vaahtokarkin kysymyksiin: mulla kohtu ja munasarjat katsottiin samalla kun otettiin verikokeet viime keväänä. Oiskohan se perusgynekäynti maksanut yksityisellä jotain 50 e. En kyllä muista enää varmaksi.

Sitten tohon raskaustestikeskusteluun mun täytyy tunnustaa, että lähes joka kierrossa olen testannut "varmuuden vuoksi" raskaustestillä tilanteen. Välillä olen testannut jopa vasta menkkojen jälkeen, kun mulla on ollut niin niukkoja menkkoja, etten ole niihin luottanut satavarmasti. Tällä olen välttänyt omat villit spekulaatiot, että jos kuitenkin olen raskaana (kun on Lauralein kaltaisiakin tapauksia, joilla menkat mutta silti raskaana).

Tilaan nykyisin netistä satsin halpoja testejä, joita sitten käyttelen - ja tilaan lisää. Eli raskaustesteistä on tullut arkeani ihan niinkuin ovistesteistäkin. Jotenkin jo odotan näkeväni raskaustestissä sen negan. Mahtaa olla hurja päivä, kun (huom! KUN!!) joskus vihdoin sen plussan näkee... *huoh*

 
Mullakin alkoi eilen vuoto. Tosin eilen ei vuoto ollut kovin runsasta, joten kai se lasketaan sitten tästä päivästä... Vai millaista käytäntöä te muut käytätte tuossa laskemisessa? Tämä jäi lyheksi kierroksi (kp 23 tai kp24 riippuen miten laskee)-- jotenkin lyhytkierto pääsee aina yllättämään... Eilenkin ihan hämmästyin. Taas oli sitten niin, että ovishaamut olivat kp17 paikkeilla, joten eipä olisi ollut mitään mahdollisuutta ehtiä kiinnittymään, jos hedelmöittyminen olisikin tapahtunut. Mä olen nyt tilannut yleiselle puolelle lääkäriajan torstaiksi ja meinaan tehdä parhaani, että pääsen tutkimuksiin. Gynekologihan tutki kohdun ultralla kesällä ja kaikki näytti ok. Mä haluaisin kuitenkin tietää, että kaikki on ok myös hormonitoiminnassa ja keltarauhasarvoissa (ja mitä kaikkia niitä onkaan...)

Vaahtokarkille en hintoja osaa sanoa gyne käynnistä, sillä se oli YTHS:llä. Huomasin, että samaista gyneä oli oikein kehuttu jollain nettipalstalla, kun hänellä on myös yksityisvastaanotto. Olihan se hyvä, mutta jotenkin vaan ottaa päähän se tunne, että ei ottanut sitten tosissaan, kun ei vuosi ole vielä kulunut umpeen!
 
Gynen hinnoista

Eri gynekologeilla on eri hinnat ja jopa samalla lääkäriasemalla työskentelevillä gyneillä saattaa olla eri hinnat, eli kannattaa kysellä samalla kun varailee aikaa. Mulla on sellainen näppituntuma että hinnat vaihtelevat 80-120 euron välillä ja siihen tosiaankin kuuluu ultraukset sun muut sorkinnat.
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp7/28 ja täti lähti kylästä pois sunnuntaina,mutta mulla on eilisestä asti ollut omituista kipua munasarjassa,että voiko ovis olla näin pian tädin lähdön jälkeen,mutta ei mulla ovislimaa tule ollenkaan,kipu on vaan kamala.
Ovistestiin tuli nega kun sen tein aamulla,ihmetyttää vaan tämä kipu munasarjassa.Mulla on munasarjat ultralla katsottu ja sieltä ei löytynyt mitään syytä kipuun vaan oli kaikki ok.

Miten teillä muilla on mennyt?
 

Yhteistyössä