**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Se digitaalinen testi on kyllä tosi kallis... Mulla tavallisia liuskoja on kulunut melkoinen määrä (niistä puhumattakaan, jotka pesin pesukoneessa....), joten seitsemän tikkua kuulostaa aika vähäiseltä... Emma -- miten se digitaalinen toimii? Onko ne testit saman tyyppisiä kuin liuskat yleensäkin? Siis työnnetäänkö ne jotenkin sinne mittariin sisälle sen jälkeen kun on kastettu virtsaan? Mietin, että pystyykö niiden kohdalla tekemään sitä, että leikkaa ne halki, jolloin yhdestä tulee kaksi???
 
Juu, ja helmikuussa vasta jätettiin kortsu pois, että yritystä ei todellakaan ole kauaa, mutta odottavan aika on pitkä \|O
Iloisin mielin, vaikka pettymys oli suuri, ehkä se auttaa kun tietää että laskin väärin ovikset yms.
 
Mariska75 harmaana
Heippa taas!!

Tevetuloa Tuizu ja Heksu76!! Mukavaa kun tulee uusiakin tähän porukkaan!!

Kati231 Pidän peukkuja et muniksia on kehittynyt kunnolla!!! Onko alavatsa kovin turvonnut?? Mulla oli kuin jalkapallo Gonal F:ä piikitellessä!!!

Toivotan vahvoja viivoja ovistikkuihin kaikille tikuttelijoille!!!! Ja jännäilijöille plussa puhureita!! =)

Oma napa on aika surkeena... Menkat alko lauantai iltana... Tarkistin kyllä Tays:n ohjeista et tää nyt ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarkota mitään. Testi täytyy joka tapauksessa tehdä keskiviikkona ja lääkkeet lopettaa sit vasta jos nega tulee. Mä oon kyllä 97,5% varma et tää ei onnistunu... Kaikenkaikkiaan p...a fiilis ja surkee olo. Yhtään ei uskalla antaa toivolle periksi ettei sit pettymys olisi kauhee. Mies kyllä lohduttaa ja yrittää pitää positiivista mielialaa molempien puolesta!

Mut keskiviikkonahan sen varmasti tietää!!

Sateista ja tuulista maanantaita!

Mariska75
 
Tuizulle ja Mariskalle :hug: voi harmin paikka! Varsinkin Mariskan kohdalla kyllä olisi ollut niin kiva kuulla plussauutinen... no, kunhan nyt vielä testaat ohjeiden mukaan niin jospa yllätys tulisi?
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 13:10 Hannele-74 kirjoitti:
Se digitaalinen testi on kyllä tosi kallis... Mulla tavallisia liuskoja on kulunut melkoinen määrä (niistä puhumattakaan, jotka pesin pesukoneessa....), joten seitsemän tikkua kuulostaa aika vähäiseltä... Emma -- miten se digitaalinen toimii? Onko ne testit saman tyyppisiä kuin liuskat yleensäkin? Siis työnnetäänkö ne jotenkin sinne mittariin sisälle sen jälkeen kun on kastettu virtsaan? Mietin, että pystyykö niiden kohdalla tekemään sitä, että leikkaa ne halki, jolloin yhdestä tulee kaksi???
Mä en oo käyttänyt mitään muita ovistestejä kuin tuota digiä, joten en osaa verrata. Se liuska laitetaan sinne koneeseen ensin, sitten pissitään tikun päähän, laitetaan suojatuppi paikalleen ja muistaakseni parissa minuutissa näyttöön tulee kuvio joka osoittaa LH-huippua tai sen puuttumista. En kyllä olisi uskaltanut noita kahtia leikkailla, en olisi luottanut tulokseen.

En tiedä siis mitä muut testit maksaa, mutta minun kohdalla tuolle kahdessa kierrossa ovulaation bongaamiseen meni rahaa se noin 35 euroa mitä tuo yksi vehje+7 tikkua maksoi.

Älyttömintä minusta tuossa on se, että tikkuja ei voi ostaa lisää vaan kun on 7 käyttänyt niin on ostettava myös uusi kone! Tosin mun ei siis sitä uutta konetta tarvinnut ostaa kun jo tärppäsi.
 
Hittolainen, ei se ovisviiva enää vahvistunut, eli sama tilanne kuin viime kuussa - kahtena päivänä melko vahva viiva ja sitten enää haalea haamu... Täytyy varmaan alkaa harkita tuota digitaalista testiä jossain vaiheessa, jos ei tapahdu edistystä. Tosin siis mullahan on menossa vasta yk 2, eli ei kovasti syytä stressata vielä ;)
 

Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp9/28 ja ovista tikuttelen ja haamuviiva tuli ovistestiin äsken ja simpat laitettu liikkeelle nyt aamulla ennen työhön menoa.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille todella kovasti!
 
Bantsku
Ei kyllä mä nyt sotken, ei se minun hyvä o-testi ollut tuollainen.
merkin muistan kyllä samaksi, mutta taisi olla kutenkin sellainen "tavis" versio...
Voi harmi Mariska, mutta ootelaan nyt kuitenkin sitä testiä vielä....
/Bantsku
 
Mariska -- toivotaan vielä parasta. :hug:

Viljaliina -- onpas ärsyttävää... Mä kyllä uskon, että sulla oli ovis silti. Mua harmitti tässä kierrossa se, että odottelin vaan, että viiva vahvistuisi ja peittojen pöllyttely h-hetkellä siirtyi aina seuraavaan päivään, koska ajattelin, että siemenneste olisi sitten runsaampi siittiöistä, kun ei joka päivä... Sitten lämmöt kohosivatkin heti seuraavana aamuna ja haamukin hävisi. Oli liian myöhäistä. :(

Täytyy miettiä, millaisen testausjutun sitä seuraavaksi hankkii...

Mulla on menossa kp27. Tämän piti siis olla se lyhyt kierto 23-25... Tänään on ovulaatiosta 10.päivä. Eli taitaisi olla juuri ja juuri riittävän pitkä kiinnittymisaika. Näin teoriani heitti häränpyllyä. Kuumeisesti mietin, että jos en ole raskaana ja menkat alkavat muutaman päivän sisällä, mitä mä kyselen ensi viikolla siltä gynekologilta... Taas joudun sitten jännittelemään, että alkaako vai eikö ala... Tänään jos alkaisi, niin kierron pituudeksi tulisi tuo 26, mikä on edelleen lyhyehkö. Lämmöt ovat kai edelleenkin koholla.
 
rima
Emmalle kysymys. Kun testasit raskautta clearbluen digitestillä, niin näyttikö testi siis siinä testi-ikkunassa ovulaationmerkkiä (mietin vaan kun tikun ottaa pois laitteesta, niin siellä on näkyvissä yksi/kaksi viivaa, että näkyikö siinä vai testi-ikkunassa). Kiitos vastauksesta! Nim. merk. utelias, joka sai haamuviivan ovistikkuun, mutta ei kuitenkaan oviksen merkkiä ikkunaan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:52 rima kirjoitti:
Emmalle kysymys. Kun testasit raskautta clearbluen digitestillä, niin näyttikö testi siis siinä testi-ikkunassa ovulaationmerkkiä (mietin vaan kun tikun ottaa pois laitteesta, niin siellä on näkyvissä yksi/kaksi viivaa, että näkyikö siinä vai testi-ikkunassa). Kiitos vastauksesta! Nim. merk. utelias, joka sai haamuviivan ovistikkuun, mutta ei kuitenkaan oviksen merkkiä ikkunaan
Katsoin testissä vain sitä digitaalista näyttöä sekä oviksen että raskauden kohdalla, eli en muista mitä viivoja siinä itse tikussa oli. Siihen näyttöön se merkki tuli kyllä todella räväkästi silloin kun oli tärpännyt.

En kuitenkaan luottanut pelkkään ovistestiin raskaustestinä, vaan tein toki oikean raskaustestinkin. (tai oikeastaan kaksi, jos totta puhutaan) Huvikseni vaan kokeilin, kun yksi ovistikku jäi yli, että mitähän se näyttäisi :)
 
Mariskalle iso :hug: , kurjaa jos ei vieläkään tärpännyt, toisaalta jos vuoto ei ole yhtä runsasta kuin normaalisti niin ei kannata heittää pyyhettä kehiin.


Kati231 joko sulla on inssipäivä tiedossa? Jännään täällä sun puolesta hurjana, plussia miljoona!

Oma napa: Nyt se on ihan totta. Mun on ollut koko ajan ihan mielettömän vaikea uskoa raskautuneeni, mutta se on nyt todistettu.
Mulla oli viikonloppuna veristä vuotoa ja olin ihan hermoromahduksen partaalla, joten maanantaina kävin gynellä. Vuodolle ei löytynyt mitään syytä, kohdusta se ei kuulemma ollut peräisin. Ultrassa näkyi pienen pieni sintti jonka sydän läpätti hurjana. Oli uskomaton kokemus ja nyt jotenkin raskaus tuntuu todelliselta, ilman oireita ollaan edelleen, mutta hyvä näin.

Aurinkoista tiistaita kaikille.
 
Heissan kaikille!

Onpa kuuma - täällä pk-seudulla lähes 30 astetta! B) No, ei sovi valittaa.

Pötkylä, ihana tosiaankin kuulla, että kaikki on hyvin! Todella jees, että näitä onnistumistarinoitakin välillä löytyy. Kukahan olis seuraava...

Mariska ja Pötkylä, kiitokset tsemppauksesta! Olen tosiaan piikitellyt Puregonia viime viikon ja nyt alkuviikon. Olin utrassa ma ja silloin löytyi yksi 14 mm munarakkula, joten vielä huomiseen asti kasvatellaan sitä ennen Pregnyliä. Mehän ei olla inssiä tekemässä, vaan meneillään on ainoastaan näin aluksi tämä ovulaation induktio hoito Puregonilla + irrotus Pregnylillä + ajoitettu yhdyntä. Vaikka tuota hormonia onkin jo jonkin verran kehoon pumpannut, ei mulla oikeastaan ole ollut mitään oireita. Mariska, vatsa ei siis ole ollut "potkupallona", vaikka niin luulinkin. Pistäminenkin on ollut yllättävän helppoa, jos sitä nyt helpoksi voi sanoa. Jännäilen itse tosiaan huomisen ke ultraan ja toivon, että tää yksi munarakkula olisi saavuttanut vaaditun 18-20 mm koon. Sitten vaan pupuilemaan... :)

Ovistesteistä sen verran kommentteja, että itse en ainakaan voisi pidemmän päälle käyttää tuota digitaalista ovistestiä - tulisi meinaan henkilökohtainen konkurssi. ;) Muutenkin tikkuja menee epäsäännöllisen kierron takia lähes 7 kpl per kierto. Olen käyttänyt viime aikoina Mammaksin ja Advanced -merkkisiä testejä. Ovat sinänsä toimineet ihan ok, tosin nyt mulla on ollut tätä häikkää enemmänkin oviksen suhteen, joten en oo saanut tikuteltua edes haamuja. Olen kyllä onnistunut saamaan ko. testeillä ovisplussan. Joitakin kiertoja tosin on ollut, ettei haamu ole koskaan vahvistunut plussaksi asti. Silloin tietysti jää epätietoisuus, onko vikaa testissä vaiko siinä, etteikö ovis olisi edes tapahtunut. Tutkimusten myötä taidan itse kallistua tuohon jälkimmäiseen.

Helteisiä päiviä koko porukalle!
 
Mä odotan, että pääsen gyneltä ensi tiistaina kyselemään tuosta ovulaatiotestin haamusta... Ollako vai eikö olla...

Tosin lyhyt kiertoni on yllättäen venähtänyt pitkäksi kierroksi, olo on kuumeinen ja limaa kurkussa. Kuollakseni pelkään, että petyn taas. :'( On tämä piinailu ihan kamalaa, kun ei ikinä voi olla varma, että kuinka paljon näistä oireista tapahtuu pelkästään tuolla korvien välissä... Huomenna täti kuitenkin saapuu...
 
Hei!

Hienoa Pötkylä, että kaikki oli kunnossa. Ja toivotaan, että Katilla, Kirsillä ja muilla ovisvaiheessa menevillä tärppäisi. Ja että Hannelella kaikesta huolimatta kävisi nyt elämä positiiviseen päin =)

Ihan uskomattomalta tuntuu, että täällä on menossa taas loppukierto. Ensi viikolla olisi sitten jälleen totuuden paikka. Reilu viikko sittenhän bongasin oviksen ja sinänsä kaikki pitäisi olla kohdallaan.

Kävin muuten tänään papan joukkoseulonnassa. Ekaa kertaa elämässäni sain kutsun joukkoseulontoihin, vaikka niitä kai pitäisi tulla eka kerran 25- tai 30-vuotiaana. No, mä täytän ylihuomenna jo 35 ja nyt vasta tuli eka kutsu. Ei onneksi sattunut yhtään sen kokeen ottaminen. Ja se kokeen ottaja sanoi, että tähän aikaan vuodesta onkin hyvät mahdollisuudet raskautua, kun valon määrä lisääntyy ja laittaa hormoonit hyrräämään. Toivotaan sitä meille kaikille ;)

Lämpimiä ja valoisia päiviä kaikille!
Miinamaria
 

Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp10/28 ja vahva plussa tuli äsken ovistestiin ja illalla,kun rakas mieheni tulee kotiin työstä,laitamme simpat liikkeelle ja sitten vaan piinaillaan,että saammeko helmivauvan alulle ja perjantaina sama uusiksi vielä.

Minä olen ollut kaksi kertaa joukko papassa ja ei ole sattunut ollenkaan,kun ei jännitä,niin silloin ei satu papa ollenkaan.

Miten te muut,käyttekö ilmaisissa joukko papa tarkastuksissa vai jätättekö väliin ne?

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!

Hyvää päivän jatkoa teille kaikille!
 
Hei.

Saisinko tulla mukaan?

Olen 34v (syksyllä 35v), mies muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäisestä lapsestani haaveilen. Yritetty ollaan marraskuun lopulta 2006 alkaen, tänä aamuna alkoivat kahdeksannet kuukautiset yrityksen alkamisen jälkeen.. Yrityskiertoja siis kai 7, koska yritys alkoi vasta n. viikkoa ennen ekoja menkkoja. Onnistuukohan tää ikinä...
 
Hei! Joku kyseli lapsettomuushoidoista ja siitä kannattaako valita yksityinen vai kunnallinen. Menin itse joulukuussa 2006 yksityiselle gynelle josta sain lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle, nyt meillä jännitetään ensimmäisen koeputkihedelm. tulosta. Ensi viikolla saa tehdä testin. Kunnallinen toimii, mutta nopeasti pääsee ainakin alkuun kun käy yksityisellä genekologilla jolta saa lähetteen. Tässäkin on tietysti paikkakuntaisia poikkeuksia. Tsemppiä kaikille ja iloista mieltä "odotukseen".
 
Hei Kuumetta! Tervetuloa mukaan. Lisäsin tietosi tuonne pinon ensimmäisellä sivulla olevaan listaan.

Kävin tänään kyläilemässä ystäväni luona, joka on onnellinen pikkuisten kaksosten äiti. Lapset saivat alkunsa koeputkihedelmöityksellä. Ajattelin, että jos itse joudumme sinne saakka sitkuttelemaan, niin kyllä mekin varmaan kunnallisella puolella asioisimme. Ainakin heillä hommat rullasivat hyvin.

Täällä edelleen odottelen tätiä kylään. Huomenna kyllä on pakko saapua, jos en ole raskaana. Testinkin tein ja se oli negatiivinen. Huomenna jos alkaisivat, niin kierron pituudeksi tulisi tuo normaalisti pisin 28pv. Mutta tämän kun piti olla se lyhyt kierto (kp23-25), niin kuin mulla aina joka toinen on ollut. Tänä aamuna oli lämmöt vielä koholla. Tosin ne voi olla koholla ihan siksikin, että jännitän, että ne laskevat...
 
Tervetuloa Kuumetta!!!
Hannele -74: toivottavsti täti ei tulisi muutamaan kuukauteen =)
Mariska: Onnistumista toivottelen
Pötkylä: Upeaa että kaikki on kunnossa.
Oma napa: Kierto lopuillaan ja tätiä oottelen toivottavsti viimeisen kerran pitkään aikaan B)
Rinnat aristaa, mutta mahaa ei nippase, että varmaan perjantaille menee...ja se oliskin oikea päivä alkaa, jos kierto on normaali.
Sitten vihdoin alkaa yritys!!!!
Huh, tulee jännä kesä!
Plussatuulia kaikille ja etenkin niille joilla on kierto lopuillaan....
 
Tervetuloa mukaan, Kuumetta!

Täällä vaivaa suoraan sanottuna krapula... Pitäisi tietysti olla kiltisti tämä oviksen ja tädin välinen aika, mutta eilen oli ihan pakko ottaa jokunen työpaikan bileissä.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsi:
Minä olen ollut kaksi kertaa joukko papassa ja ei ole sattunut ollenkaan,kun ei jännitä,niin silloin ei satu papa ollenkaan.

Miten te muut,käyttekö ilmaisissa joukko papa tarkastuksissa vai jätättekö väliin ne?
Minullakin edessä joukko-papa parin viikon päästä, varasin ajan heti kun kutsu tuli. Muutama vuosi sitten minulta löytyi pieniä solumuutoksia jotka ovat kyllä sittemmin kadonneet, mutta on ilmeisesti hyvä käydä tarkastamassa tilanne aina tilaisuuden tullen.

Jännä tuo papa, välillä se sattuu kovasti ja välillä ei yhtään, taitaa riippua vähän tekijästäkin.
 
Tervehdys kaikille 'vanhoille' :D kirjoittajille ja tervetuloa uudet!
Onnea uudelle ketjulle myös (eka kirjoitukseni tänne) ja ohoh sentään kun sivutkin uusiutuivat.

Hannele, muutatko tietoni tonne listaan. Kuumeilija olen edelleen (vaikka jäähyttelenkin nyt urakalla) mutta muutin tuon riiviömäisen Wintiö-nimen uudeksi, kevyen kesäiseksi viileän raikkaaksi Tiiilaksi.

Tsemppiä ja peukkuja kaikille tilanteisiinne

~Tiila~ (formerly known as Wintiö )
 

Yhteistyössä