*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Milli Mimosa: Mulla on ollut vähän sama tilanne, että edellisessä suhteessa halusin lasta, mutta ex ei ollut vielä valmis siihen. Senpä takia avioerokin osaltaan tuli, kun hän ei ollut sitten enää varma haluaako lapsia ollenkaan. Se oli mulle hirveä paikka, kun yhtäkkiä olinkin sinkku ja mulla oli edelleen kova vauvakuume ja tuntui siltä, että nytkös tässä pitäisi alkaa jotakin villejä sinkkuvuosia elelemään mikä ei mua kiinnostanut siinä vaiheessa yhtään. Pelkäsin sitä, että tapaanko ikinä miestä joka haluaa mun kanssa perheen ja päätinkin jo, että jos en lähivuosina tapaa hyvää miestä niin menen sitten hedelmöityshoitoihin yksin. No ehdin olla sinkkuna vajaan vuoden, kunnes jo tavattiin miehen kanssa ja olin niin onnellinen, kun mulle selvis, että hän on aina halunnut perheen ja lapsia. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Milli Mimosa
Onnea kaikille plussainneille :heart:. Hienoa, että niin moni onnistuu nopeasti.

).(Tänään siirretty pakkasalkio eli lähempänä raskautta kuin koskaan ennen. Nyt vaan pitää yrittää pitää pää kylmänä eikä haaveilla. Onneksi olen lähdössä reissuun loppuviikoksi, niin saa vähän muuta ajateltavaa. Eli nyt pari piinaviikkoa edessä, 8.6 verikoe josta sitten selviää hoidon tulos. Mutta kun tunnen itseni, niin olen varmaan jo ens viikolla testailemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Mulle vois päivittää Fiidu, keskenmeno
Sikiö oli lopettanut kehityksensä 6+5 eikä sykettä löytynyt varhaisultrassa. Eilen tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Ilmoittelen kun kroppa on valmis uuteen yritykseen ja pääsen taas yrittäjien listalle. Nyt vaan koitan toipua tästä surullisena.

Onnea kaikille plussanneille ja valtavasti onnea yrittäjille!
 
Hei! Toviin en ole täällä käynyt... Mutta nyt oli pakko tulla kertomaan jollekin, kun muille en voi... Vielä... ;)

Tänään sain plussan <3
Mies kovin toppuuttelee, että ei saisi liikaa innostua, mutta.. Kova on tärinä ja itkinkin kaksi viivaa nähdessäni... Yrityskierroissa en oo enää kärryillä, meillä oli nyt kausi ettei "tekemällä tehty" ja toinen, minkä luulen auttaneen tähän tärppiin, oli kun lopetin tupakanpolton 2kk sitten :)

Onnea muillekin plussanneille, teitähän riittää <3 ja tsemppihalit muille. Mä luulin ettei näin koskaan tapahdu (exän kanssa 2v lapsettomuutta ja nykyisen kans reilu vuosi yritystä), mutta niin vaan niitä ihmeitä tapahtuu... <3 kun vaan nyt matkalainen pysyisi messissä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Milli Mimosa
Voi Fiidu, pahoittelut :hug: Tiedän niin tunteen, anna itsellesi vain aikaa.

Mahtavaa Vilijonkko, toivotaan niin plussatuloksia! Tulehan kertomaan heti kun sorrut testeihin :)

Onnea Rockwell plussasta! Varmasti aivan mahtava ja epätodellinen olo! Niin se näköjään ajatukset ja tekemisen meininki vaikuttaa. Toivotaan, että pysyy mukana!

On:ultrassa käyty, ovulaatio vihdoin tapahtunut. Kuudes viikko km:sta. Kaksi viikkoa odotellen, onko kiinnittyminen vai tuleeko ulos. Pessimistinä odotan kyllä menkkoja, mutta tässä tapauksessa sekin on positiivista,kierrot alkaa normalisoitua.
Ultrassa näkyi myös pco-tyyppistä, häiriintynyt toiminta keskenmenon takia. Folkeja oli kummassakin useita, toisessa tais olla jopa 10. Ei siis pco:ta, mutta samanlailla oli muutosta. Pääasia kuitenkin, että yksi folli lähtee/juuri lähtenyt liikkeelle.
Piinaviikot siis tulossa!

Eiks kukaan halua listaa päivittää? Itse täälä padilla niin ei onnistu tämän kautta :(
 
Fiidu : Pahoittelut keskenmenosta :hug:

Ja Rockwellille onnittelut plussasta!:flower:

Ja Lennikselle onnea ovulaatiosta ja toivon, että tärppäisi! :) *peukku pystyyn* Lisäksi yritin päivittää koneella listan, mutta ei tule mitään kun en tiedä mitä lisään ja kelle ja kelle saa edes lisätä plussatietoja sun muuta. :D

Täällä KP3 tällä hetkellä, kierto 22 päivää ja oletettavasti limojen perusteella se ovulaatio ehkä oli KP6-7 viime kierrossa eli suoraan menkkojen jälkeen. Tiedä sitten millanen munasolu olikaan niin ajoitus ei todellakaan osunut kohdalle niin eipä voinut edes olla mitään mahdolliduutta tärpätä. Saa nähdä mihin ajoittuu tässä kierrossa jos edes tapahtuukaan.

KP3/22-27 YK7
 
Viimeksi muokattu:
Taas on se aika kuusta kun meikäläinen tänne kirjoittelee.. ;)

Oon kyllä pudonnut jo aika lailla taas kärryiltä, mutta päällimäisenä:

Onnea Rockwell! :) Aina lohdullista kun meistä vanhemmista palstalaisista joku plussaa! Kyllä tuosta plussasta jo vähän kuuluukin kyyneleitä tirauttaa ;) Onnea matkaan! :heart:

Sitten taas Fiidulle pahoittelut.. :hug: Palaa taas joukkoon kun aika on siihen kypsä. Täällä odotellaan.

Ja yleiset tsempit kaikille muillekin! :)

Omat navat. Täällä menossa KP20 ja DPO3. Eli ovisplussan sain lauantaina, tällä kertaa taas pari päivää myöhemmin ku viime kierrossa. Panelointia harrastettiin kyllä niin paljon kun pystyttiin, ei voi ainakaan ajoituksesta jäädä kiinni. Oletin nyt sitte, että ovis oli sunnuntaina eikä enää sen jälkeen jaksettu 'panostaa'. Tästähän päästäänkin taas seuraavaan probleemaan: aiemmin siis ovisplussasta seuraavana päivänä on nännit kipeytyneet ja oon olettanut ovulaation silloin tapahtuneen. Näin on ollut viimiset 7kk. Mut tadaa - nytpä ei oo kipeytyneet ollenkaan! Että jäiköhän sitte kuitenkin munasolu irtoamatta tms., vaikka sen plussan sainkin. :headwall:

Että eipä taas auta ku odotella. Vähän kyllä taas pessimistinen olo.. :( Soitin jo viime viikolla sinne klinikalle, kun ens kierrossa olis tarkotus tehdä se eka inseminaatio. Ja nythän tietty ovis osuu laskujen mukaan minnekkä muuallekaan ku juhannukselle :D Että hohhoijaa..
 
Tuumpa minäkin kertoo päivitykset.
Onnea plussanneille! <3
Ja jätti voimahalaus Fiidulle.
Oma napa: Täällä elellään, hiljaiseloa menkkojen suhteen toistaiseksi. Kp 32.
Veritestiin pitäisi marssia huomenna. Olen kyllä testannut, mutta toistaiseksi saanut negaa, eli joko oikeesti lääkkeet vaa sekoittaa pakkaa tai sit jotai yrittää tapahtua, mutta hcg arvot noussut hitaasti. Itse epäilen kyllä negaa..mutta ilmeisesti ens ma olen sitten viisaampi.
 
Tilulilu josko se ois vaan nyt erilainen kierto kun ei kipuja tullut, toivotaan että se ovis oli =)
Harmi kylllä et se inssi sattuu just juhannukselle :|

Siellä on Jännää hermostuttava viikonloppu edessä, jos maanantaihin pitää odottaa tuloksia. Voihan se tosiaan olla et ei vielä liuskatesteissä näy, mutta positiivisin mielin kun ei menkkojakaan ole tullut =) Täällä pidetään peukut pystyssä!
 
Torstai 28.5.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

BlackCat..............29v.....kp 16/26-28.........yk 10.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 21/28.............yk 14.........c+l
Keinuilija..............31v....kp 23/30-32.........yk 6...........luomu
Vilijonkka_...........31v.....kp 25/30-50.........ya 2012.....1. IVF 1. PAS
Jännää................33v.....kp 32/27-34.........yk monta....luomu/1.IVF 1.PAS
Tiuhtinen.............33v.....kp 52/30..............yk jotain 30
nenni26...............28v.....kp 52/28-45.........yk 1
MamaBoo............31v.....kp 59/28-34.........yk 4...........luomu
Kippu..................35v.....kp 4/22-27...........yk7


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tikru78, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis, Milli Mimosa, Tamariini, NeitiPelargonia, Fiidu, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, Mustikk4

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3. km
Liljah..................31v.......yk4.......3.4.
Hironea...............36v....ya 2010....7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2.......11.4.
Metsäläinen.................................16.4.
tamariini.............32v.......yk4.......20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.......23.4. km
NeitiPelargonia.....32v.......yk1.......24.4.
OmaAurinkoinen....32v......yk2.......14.5.
pöllötär................28v.......yk2......14.5.
Norna.............................yk 4/5....5/15
Rockwell.....................................27.5.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Kävinpä nyt konkarina kertaalleen päivittämässä listan, niin on helpompi seuraavan lähteä taas liikenteeseen tekemään uudet lisäykset jos useammin päivittelee.

Jännää Listan mukaan kp 22, mutta ilmeisesti siis 32 olisi oikein? Korjaan sen vielä...

Ja Kippu lisäsin sinut listoille kun olit rimpsun laittanut. Ilmoittele jos ei ollut toiveissa. :)

Tiuhtinen, Nenni ja MamaBoo, mites teidän kiertopäivät?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei!

Pientä hiljaiseloa ollut, mutta ovis on hyödynnetty ja nyt vaan odotellaan (piinaillaan).
ISO KIITOS kaikille teidän tsemppiviesteistä :heart: Olo kateuden suhteen alkaa helpottamaan, eiköhän se siitä vielä kokonaan ajan kanssa pelkäksi onneksi toisen puolesta muutu.
Varmaan tää oma tilanne auttaa kun nyt on taas pari viikkoa toiveet korkeella :p

Milli Mimosa En olevarma onnittelinko jo, mutta onnea vielä kerran =)

Lennis Siitä se piinailu sitten taas lähtee :)

Pahoitteluni Fiidulle :hug:

Kiitos tamariini

Vilijonkka Oi että teillä elelläänkin jänniä aikoja!

tilulilu Toivotaan, että ovis tapahtui normaalisti ja oireet vaan puuttuui...

Rockwell Onnea! Olen seurannut tätä ketjua niin pitkään että olet minulle tuttu vaikka minä en sinulle :flower:

jännää Toivottavasti huomenna olis jo viivaa piirtymässä testiin *peukut pystyyn*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milli Mimosa
Moi taas!

Sellasta on pakko kysyä, että onko kenelläkään kokemusta/tietoa siitä ovulaation jälkeisestä "kuivasta kaudesta"? Että toimiiko (tai pitäisikö toimia) se homma kaikilla niin, että se valkovuoto loppuu ovikseen? :D Voisko se vuodon jatkuminen olla merkki siitä, et ovulaatiota ei oo oikeesti tullutkaan... Mulla kun siis on ollut koko ajan (siis koko tän ajan kun oon kiertojani tarkkaillut) niin, että valkovuoto vaan jatkuu. Ei tietoakaan kuivuudesta.

Niin.. Eipä muuta raportoitavaa :p

BlackCatille tsemppiä piinailuun! :)
 
Heippa kaikille!

Minä voisin hypätä teidän mukaan jännäilemään.
Ikää 36 v ja ekaa yritetään. Nyt menossa yk 5.
Oikeastaan yk 8, mutta kolme olen jättäny laskuista pois, kun kunnon yritystä ei ole ollut. Eli hommailuja vain yhden kerran 3-4 päivää ennen ovista. Ei ehkä ole kovin hyvät mahdollisuudet tuollaisilla kierroilla, joten siksi olen jättänyt ne laskuista pois. Vai yritänkö vain huijata itseäni, ettei vielä olis liian pitkää yritystä mennyt?!? :whistle:

Minua kiinnostaa kuinka paljon yritystä teillä muilla on ovulaation aikoihin? Käytättekö ovulaatiotestejä?

Vanessaaa 36 v ... yk 5 ... kp 21/28
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tulla tänne avautumaan,kun en oikein tiedä minne muuallekaan purkaisin tunnettani...

Sain hetki sitten tietää, että mieheni veljen vaimo on raskaana. Laskettuaika on syksyllä.Heille lapsi on jo kolmas. Menin uutisen kuultuani käymään Facebookissa ja ensimmäisenä uutisvirrassa näkyy kaverini ultrakuva. En pystynyt enää pidättämään kyyneliä...En vaan jaksa kun kaikki muut saa vauvoja...tuntuu niin paskalle. Miksi kaikki raskautuvat just nyt?!Mikä meissä on vikana?Voiko joku luvata, että mekin saamme joskus lapsen?!

Oon pahoillani valituksestani ja tiedän kuulostavani ärsyttävältä...en vain tiedä miten käsitellä tätä tunnetta. Emme ole kertoneet yrittämisestä kenellekään ja tuntuu, että tämä piti saada kertoa jollekin...
 
Keinuilija Mun korvaan et kuulosta yhtään ärsyttävältä. Mä oon viikon sisään saanut kahdet raskausuutiset ja sen lisäksi yksi vanha koulukaveri oli saanut vauvan, facebookista näin. Kun nämä ensimmäiset raskausuutiset tuli, niin itkin autossa kaupan parkkipaikalla, kun tuli niin paha mieli. Ärsyttää niin paljon, että miksen minäkin jo voisi tulla raskaaksi? Miksi ne, mutta minä en? Kamalaa jos en ole raskaana vielä silloinkaan, kun heidän vauvat syntyy. Kun kukaanhan ei sitä tiedä tulenko kohta raskaaksi vai en, kuinka oliskin oleminen helpompaa, kun joku voisi sen luvata, että tulen.

Se tässä raskauden yrittämisessä on niin raskasta, kun ei tiedä mitä tapahtuu. Oon kyllä yrittänyt lohduttautua sillä ajatuksella aina pahimpina hetkinä, että joskus tämäkin loppuu, ettei tämä vaihe ikuisesti kestä. Joko tulee sitten vauva tai ei tule.

Anteeks, että multakin tuli vaan tällänen valitusvirsi.
 
Viimeksi muokattu:
Tilulilu oon ollu siinä käsityksessä, että se vuodon jatkuminen vois olla merkki hedelmöittymisestä. Tää ei nyt kyllä oo mitään faktaa :) ja ei täälläkään mikään totaalisen kuiva kausi ole vaikka ovis ohi.

Tervetuloa Vanessaaa. Täällä ainakin on täys touhu yleensä oviksen aikaan päällä, niin paljon kuin mahdollista :) pienikin mahdollisuus täytyy hyödyntää ;)

Keinuilija täysin samoissa tunnelmissa mennään! Ja sellanen ihminen jolla ei oo yritys päällä tai ei oo koskaan piinaillu, ei voi ees ymmärtää tätä turhautumisen ja pahan olon tilaa jonka saa muiden vauvauutisista.
Meidän yrityksestä tietää nyt valitettavasti moni sen keskenmenon myötä. Yllättävää kyllä, monella muullakin on ollut samanlaisia kokemuksia ja oon saanu vertaistukea. Sitä vaan niin välillä rypee omassa surussaan, mutta huomasinkin etten tosiaan voi tietää mitä muiden taustalla on.

Ootko Jännää malttanu olla testaamatta?

Ovia sovelluksen mukaan 6 päivää raskaustestiin. Voin kyllä sanoa et varmaan en malta olla testaamatta aiemmin :D
Jos ei sit muuta lohtua, niin pääsen normaaliin kiertoon.
 
Tilulilu, siinä käsityksessä oon ollu, että oviksen jälkeen jos jatkuu vvuoto, niin hedelmöitys ois tapahtunu ja jos kuivahtaa, niin sitten ei. Vaan, heti poikkeus! Mulla nimittäin loppu vvuoto (se vähänenkin mitä oviksen aikaan tuli) oviksen jälkeen ja olinki siksi varma, ettei mitään oo tapahtunu.

Lennis, se ovia väittää et testiä vois tehä kauheen myöhään, minäki testasin ekat viivat kun ovian mielestä ois pitäny oottaa vielä neljä päivää. :D

Jännään tuloksia täällä odotellaan, pidän sulle hurjasti peukkuja! Kuten tietenki kaikille muillekki :)

ON, meillä on vielä reilu viikko varhaisultraan, ihan hirveetä piinaa se tämäki, näkyykö siellä sitten mitään!
 
Hei kiitti OmaAurinkoinen, nyt se piti mennä jo mielenkiinnosta testaamaan ja oon näkevinään viivanpaikan, mies ei tietenkään näe mitään :LOL:
Eli tuskin siinä mitään edes on, oma mieli niin vaan haluais. :D
Mutta hyvä tietää, jatkan testausta sit neljän päivän päästä!
 
tilulilu Mulla yleensä alkaa oviksesta selkeä kuivempi kausi, mutta nyt sitä ei ole tullut :confused: En kylläkään tiedä onko jompikumpi tai kumpikaan hyvä tai huono asia, tai kertooko oviksesta jotain... Olen ainakin useasti saanut oviksen kyllä tikkuihin näkyviin... Eli musta ei ollut kysymykseesi mitään hyötyä :LOL:

keinuilija Älä huoli, tämähän on se paikka jossa saa avautua kertoa synkimmätkin ajatukset ilman tuomitsemista. Todennäköisesti saa vielä vertaistukea ajatuksiin =) Kirjotin just viime viikolla samasta aiheesta, miten se saattaakin tuntua niin pahalta kun muut raskautuu :'( Ja just se mitä mustikk4 sanoi et jos joku sanois et tulet samaan takuuvarmasti x aikaan mennessä lapsen, ei varmasti fiilis ois niin huono, mut tää taitaa olla niitä harvoja asioita mistä ei vaan oo mitään takeita...

Vanessaa tervetuloa remmiin :) Me touhuillaan 2-3 kertaa oviksen aikoihin, molemmilla niin raskasta töissä et enempää ei jaksa ilman et alkaa maistumaan puulta...

Lennis Oioi, toivottavasti et nähnyt vaan viivan paikkaa vaan viiva alkais vahvistumaan

Tänne ei mitään ihmeellistä, toi ovulaation jälkeen puuttuva kuivuus vähän ihmetyttää, oireita ei oikeestaan ole...
 
Tilulilu, mun ainut "oire" raskautumisesta ennen plussaa oli just se oviksen jälkeen jatkunut valkovuoto. Se oli mulle poikkeuksellista ja silleen hyvä merkki. Oi, toivottavasti sullekin!!!
Ja BlackCatille myös.

Ja superisti onnea Rockwell!

MelodyPop + pikkupupu 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Pakko pikaisesti kirjoitella kännykällä:

Kiitos kannustavista sanoista naiset, mut mulla tää oviksen jälkeinen valkovuoto on ollut kuvioissa mukana niin kauan kuin muistan! :) Ainakin 7kk. Että en nyt ihan heti lähtis liputtamaan raskauden puolesta.. Enemmänki epäilen jotain hormoniongelmaa. Mut toivotaan parasta! :)

Hormoneista tulikin mieleen, että unohdin ottaa Lugen eilen! Ja kun nyt luin pakkauksen ohjeita, tajusin unohtaneeni männä päivinä myös sen, että se pitäis ottaa erillään aterioista. Putkeen menee siis :D

Kirjoittelen illemmalla enemmän kunhan oon jonkun isomman mobiililaitteen äärellä ;) Leppoisaa sunnuntaita kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei, mahtuisko tänne uusi palstailija? Ihan uutena kuumeilijana en voi enää itseäni pitää, takana jo lähes 20 yk:ta ja varhainen keskenmeno viime vuoden puolella, mutta palstailijana uusi =). Toivo on jo vähän menetetty luomuilun suhteen ja kesän jälkeen voisi ottaa yhteyttä lääkäriin asian tiimoilta. Ikäkin painaa (35 ) ja sen vuoksi alkaa olla jo kiire. Mutta jos kesän antaa mennä omalla painollaan, vaikken ovistikuttelusta pääsekään eroon. Voisin olla taustalla ainakin aluksi ja seurailla juttuja, vaikka olen ahkeraan lueskellut tätä ketjua jo pidempään.
 

Yhteistyössä