*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Onnea Hironea!

Mä taas aamulla hätäilin ja testasin. Luin joltain sivulta, että alkuraskauden menkkamaiset kivut voi olla paljon kovempia kuin pms-kivut. Eilen illalla sattu aivan älyttömästi ja makoilin illan sohvalla kuuma jyväpussi alavatsan päällä. Tänään aamulla sitten ihan hetken mielijohteesta pissin tikkuun. Ajattelin, että jaksaa sitten paremmin odotella niitä menkkoja kun näkee sen negan. Mutta mutta, testiin tulikin kolmen minuutin kohdalla ihan haalea viiva! Eikä edes sellanen, jota pitäis oikeassa valossa käännellä oikeaan kulmaan ja sitten mielikuvitusta käyttäen vois ehkä nähdä jonkun haamun, vaan ihan selkeä, mutta haalea viiva. Ja mieskin näki sen. Nyt käyn ostamassa uuden testin ja odottelen pari päivää, josko se viiva vahvistuisi. Ainakin nyt muutaman päivän voi olla varovaisesti toiveikas. Mutta en uskalla siirtyä plussanneisiin vielä.
 
Hironea ihanaa, ihanaa, ihanaa! :heart: :heart: tuli ihan itku kun luin viestisi, te olette niin onnenne ansainneet! Ja turhaan pelkäsit hoitoja, parhaimmillaan se menee juuri noin. Loistavaa, pääset tekemään hipon omalle vauvalle! Meidän tulevalle tytölle tuleva kummitäti on jo syntymälahjaksi sellaisen virkannut, tosin en ole sitä vielä nähnyt :)

Itse olen lähinnä heinäkuisten fb-ryhmässä palstaillut, mutta jos joku tosiaan haluaa herättää henkiin 3-kymppisten ekakertalaisten ketjun myös odottajiin niin liityn mielelläni keskusteluun sielläkin.

Mitä Meropelle kuuluu? Muuten täällä onkin porukka vaihtunut niin, että mäkin taidan olla uusi tuttavuus melkein kaikille. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä yritykseen muille. Kyllä se siitä, ja mun mielestä ei kannata arastella lääkärikäyntejä jos tuntuu että jossain falskaa :)

Ricardina rv27+4
 
  • Tykkää
Reactions: tamariini
Hironea: Ihanaa!! :heart: Ootte tosiaan ansainneet tämän, kaikkien niiden vuosien jälkeen! :) Onneksi on olemassa hoidot ja keinot (melkein) kaikkeen! :)

Ja Maybelle: Onnea ja vahvistuvia viivoja sinnekin! :) Johan meillä porukka täällä sikiää! :D Ja ihan yhtä lailla tekin ootte tämän ansainneet, vaikka yritystä vähemmän onkin takana kuin Hironealla :heart:

..koskahan itse pääsis mukaan plussanneisiin? Täällä tääkin kierto lähenee loppuaan ja eilen (DPO 10) alkoi taaaaaas se tuttu tuhruvuoto ja samoilla pikkuoireilla ja toisaalta myös oireettomuudella mennään kuin aiemmissakin kierroissa. Välillä on mieli maassa mut onneksi muistan jo aika hyvin sen, kuinka nopeasti tästä suosta taas noustaan ja lapsiprojekti ei oo enää ihan 24/7 mielessä.. Se hetki koittaa jo ensi viikolla, jolloin lähdetään myös reissuun. Mieskin sanoi jo, että "ens kierrossa tehdään sitten se meidän Amerikan ihme" - ihana ajatus ja siihen se on kai luotettava. :heart:

Tuosta kolmekymppisten ensikertalaisten odottajien ketjusta: Jos joskus odottajiin päädyn, tykkäisin itse ainakin ko. ketjusta :) Tässä ryhmässä minusta on tärkeintä nimenomaan se, että ollaan kaikki "kypsiä kolmekymppisiä" ja kaikki ollaan ensi kertaa asialla :) Täydellistä vertaistukea! :D

Ricardina: Mulle oot tuttu, vaikka itse sulle varmasti vieras olenkin :D Mutta niin kauan olen tätä palstaa lukenut ennen tänne kirjoittamista, että monet nimet ja tarinat on jääneet muistiin :) Ihanaa että oot jo noin pitkällä raskaudessa! Ja kiva kun käyt täällä tarkkailemassa perässähiihtäjien tilannetta :) Tsemppiä loppuraskauteen!

Kippu: Voi höh :( Mut tärkeintä onkin oma terveys ja hyvä olo. Kun ne on kunnossa niin jaksaa taas paremmin tätä pyöritystä vauvaprojektin suhteen. Palailehan heti kun olo sen sallii! :heart:
 
Hei,

Olen kolmekymppinen, ensimmäisestä lapsesta kuumeileva Pirkanmaalainen nainen. Vaihtelevaa kuumetta on ollut jo liki kymmenen vuotta, mutta tuolloin esteenä (ja jälkeenpäin ajatellen,hyvä niin) oli mies, joka ei halunnut lapsia sekä opiskelut ja työuran alku. Oikeastaan vasta nyt koen, että olen kypsä äidiksi ja minulla on se oikea tunne perustaa perhe.

Mies yllätti eräänä iltana kysymällä, että tehdäänkö vauva. Aluksi luulin tätä taas yhdeksi huonoksi vitsiksi, koska olin jo asennoitunut, että miehen kaksi lasta riittäisi tekemään meistä perheen. Olin siis aikaisemmin sanonut, että jos lapsi halutaan,niin aloite tulee mieheltä ja niin se sieltä tulikin!

Kierukka on heitetty jo alkuvuodesta pois ja nyt on perin säännölliset menkat myöhässä huikeasti päivän eikä menkkaoireita ole. Sen sijaan on ärsyttävän tyyni olo, kieltä kihelmöi ja on järkyttävä nälkä. En siltikään jaksa uskoa, että heti näin nopeasti olisin tullut raskaaksi...
 
Paljon onnea Maybelle! :flower:

Tervetuloa Lili85! :wave: Näinköhän siirrytkin suoraan odottajien puolelle. ;) Millon meinasit testailla?

Nyt perustin odotuspuolelle 3-kymppisten ensikertalaisten odottajien ryhmän. Toivon sydämeni pohjasta, että KAIKKI TEISTÄ sinne puolelle pääsisivät pian siirtymään, jokainen teistä sen ansaitsee! :heart:

Liljah 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Varmaan odottelen viikonlopun yli; jännä miten sitä on ennen tehnyt hätähousutestejä liian aikaisin, mutta nyt on sellainen tunne, että ei haluakaan testata liian aikaisin.

Hienoa, 3-kymppiset ensikertalaiset odottajat kuulostaa hyvältä ryhmältä. Toivotaan, että sinne pian moni pääsee kirjoittelemaan :)
 
Hei Liljah. Piti tulla huikkaamaan, että odottajien puolelta löytyy ennestään 30-v ensikertalaisten ryhmä jo vol. 13 muistaakseni. Se on vaan tippunut sivulle 3 tai 4, kun ollaan niin laiskoja kirjoittamaan sinne :D Niin ja onnitteluja kaikille plussanneille ja yrittäjille kovasti!

Viiu ja papu 36+2
 
Perjantai 10.4.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 37/23-28........yk11.........terot
MamaBoo.............31v.....kp 11/28-34........yk 4..........luomu
OmaAurinkoinen....32v.....kp 19/27.............yk 1.........luomu
Maybelle..............32v.... kp 30/28-35.........yk 2.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 25/28-37.........yk 12.......c+l
tamariini..............32v.....kp 24/30-38.........yk 4.........luomu
Jännää.................33v.....kp 12/27-34.........yk monta..luomu/1.IVF 1.PAS ensi kuussa
Fiidu...................34v......kp 12/26-31........yk 1.........luomu
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis, Milli Mimosa, Kippu, Lili85

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.
Liljah..................31v.......yk4.......3.4.
Hironea...............36v....ya 2010....7.4 1. ICSI


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Noniin... En nyt sitten Maybelle vielä siirtänyt sinua plussanneisiin, vaikka kovasti teki mieli! Ei muuta kuin kunnon plussaa kehiin, niin voidaan todeta huhtikuun olevan oikea onnenkuu meille kolmikymppisille ensikertalaisille! :) :heart:

Lili85 lisäsin sinut taustailemaan, mutta jos haluat nyt tai myöhemmässä vaiheessa listoille, niin ilmoittele rimpsua. :) Tervetuloa joukkoon, toivottavasti et listoille edes ehdi ja siirryt tosiaan suoraan plussanneisiin.

Kippu myös siirretty taustalle. Voimia, aurinkoisia päiviä ja hyvää mieltä toivotan sinulle! Toivottavasti palailet jossain vaiheessa tai sitten käyt huikkaamassa meille plussauutiset. :)

Tilulilun Amerikan ihme olisi kyllä erinomainen tuliainen! Pidetään peukkuja. Sehän voi reissun rentous tehdä ihmeitä.

Jännää teilläkin sitten muutaman viikon päästä on vielä enempi jännää. Hyvä kun meni visiitti kuitenkin hyvin ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. :) Nyt muutama viikko rentoilua kevätsäästä nauttien.

Hironea et ehkä täällä enää lueskele taustalla, mutta pakko silti vielä todeta, että olipahan kertakaikkisesti tosiaan kaikki tähdet just oikeassa asennossa teillä! Vaan jo oli aikakin!! :heart:

Omaan napaan ei uutta taivaan alla. Edelleen kuulostelen tulisiko ovista nyt viikonloppuna, mutta edelleen on aika kuivakkaa menoa, joten saa nyt sitten nähdä. Ehkä tämä kierto venyy vielä edellistäkin pidemmäksi. Tosin pari päivää on nyt nännit olleet paineluarat. Pitää lukea vanhoista päiväkirjoista mihin aikaan kierrostä tätä on ollut, niin voi sitten taas tehdä johtopäätöksiä. Väsy painaa taas myös. En tiiä onko ne noi työt, jotka heti pistää henkisen ja fyysisen väsymyksen päälle, vai että unen määrä on tippunut siitä 10 tunnista noin kahdeksaan... Minkä siis pitäisi riittää paremmin kuin hyvin. Onneksi on viikonloppu alkamassa. :)
 
Jännää laastarit on helppoja. Sellaisia värittömiä suht pieniä ja huomaamattomia. Mulla enemmän ongelmana laastarin tarttuminen kuin pelko siitä, että irtoisi ennen aikojaan. Muistaakseni laastaripaketti oli jotain 40-50 €, en muista kun maksoin vain sen 1,50 €. Luget mulla on toisena tukena, mutta niiden aloitus määritetään vasta ekassa ultrassa. En oikein tiedä miten paljon ennen siirtoa luget aloitetaan... Jee, taas saa kulkea sulaneet jätskit housuissa :(

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Tein tänään aamulla (tylliin klo 4, jolloin mies heräsi lähtemään töihin) Apteekin oman testi, ja siinä oli ihan yhtä haalea viiva kuin torstaina. Harmitti aivan älyttömästi, ja olin jo ihan varma, etten oo ees raskaana. Äsken sitten kiukuspäissäni tein vielä ClearBlue digitalin klo 9, ja se sanoi Raskaana 1-2!

Kai se on sitten uskottava. Oireitakin on tullut lisää. Hajuaisti on selkeästi tarkentunut. Haistoin toimistolla kolmannesta kerroksesta alakerran ruokalan pöperöt ja kahden metrin päästä kaverin käyttämän käsisaippuan. Friikkiä. Lisäksi oikeaan nännipihaan on ilmestynyt valtava sininen verisuoni. Ja eilen töihin ajaessa iski ihan yhtäkkiä hirveä kuvotus, joka meni vähän ohi syömällä, mutta tuli heti puolen tunnin jälkeen takaisin. Tästä tää vissiin lähtee...

Plussatuulia teille muillekin, ja onnea onnea Vilijonkka ja Jännää hoitoihin!

Ja tamariini: nyt voi päivittää listaan :)

Muoks: Niin, ja kiitos kaikille varhaisille onnittelijoille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Aamulla oli ihan pakko testata,koska illalla on tiedossa syntymäpäivät,joten kelpuutin tämän selitykseksi varhaiselle testille :D. Nyt on kp 29/27 ja RFSUn testi näytti aamulla tyylipuhdasta negaa,viivanpaikka vaan hohti kuultavana.

Minulla on kyllä niin selkeät ovislimat,että ovista ei pysty missaamaan ja menkat alkaa ihan kellontarkasti,paitsi nyt. Menkkaoireita ei ole,eilen oli vähän painon tunnetta mahassa ja nippailuita,jotka kylläkin tuntuu navan kohdalla,eikä alavatsalla.

Jossain ne menkat luuraa,voisi kyllä olla tulematta.
 
Maybelle, onnea! Upea plussa-aalto! Jee, ihanaa odotusta!

Mulle labran täti sanoi (kun olin raskauden alussa huolestunut siitä etteivät viivat tuntuneet vahvistuvan), että positiinen testi on positiivinen testi. Testejä ei ole luotu hCG-hormoonin nousun mittaamiseen, eikä kannata murehtia siitä etteivät viivat ulkonäöllisesti poikkea toisistaan. Täti myös sanoi, että kyllä yksi positiivinen testi riittää toteamaan raskauden alkaneeksi (itsehän tein kuusi). :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maybelle
Onnea Maybelle!! :) Ihan mahtavaa!! Eihän niitä haaleita viivoja varmaan uskalla uskoa todeksi vaikka sitä ovatkin kuten MelodyPop yllä vakuutti. Ihanaa, että täällä on näin ihania plussauutisia, kun koneen avaa :) Ja äkkiäpä niitä raskausoireita alkaa sitten ilmetä... Hui! :)

Täällä oli eilen niin vahvat ovulaatiohimot, että meinasin kuolla! =) Huh! Ja oviskivut tuntu tosi vahvasti. Kyllä sitä miehen kanssa on sitten touhuttukin vaikka kyltymättömäksi itseni tunsinkin :D Tässä on viikon aikana talleteltu niin monesti ettei siitä ainakaan ole huolta. Parin viikon jännäilyn kun vielä jaksais.

Tsemppiä kaikille ja odotellaan lisää plussia tälle huhtikuulle! :)
 
Nonniin.

KP 1 ja YK 13 käynnistyi. Tuhrua ja kipuja on ollut jo kolmisen päivää, mut nyt vois sanoa hanojen auenneen.. Viime yön kivut oli jotain aivan järkyttävää! Otin kaikkia kipulääkkeitä mitä tästä taloudesta löytyi, silti meinasin pariin kertaan oksentaa kivusta. Lopuksi marssin ottamaan kuukupin pois, kun tuntui siltä että haluan kaiken ylimääräisen tuolta alapäästä häiritsemästä. Ei se kuppi oo mulle koskaan kyllä kipuja aiheuttanut, mutta oli vaan sellanen olo, että kaikki mahdollisuudet oli otettava huomioon. Lopulta sitten helpotti ja nukahdin sohvalle horkkailun jälkeen. Että huhhuh! Tervetuloa yrityskerta 13! : /

Onnea Maybelle :heart:
 
Tilulilu, ääh. :/ Kolmastoista kerta toden sanoo? Teillähän oli se reissu nyt tulossa, niin josko se vähän rentouttaisi erilailla ja se pieni ihme liftaisi kyydissä kotiin? Musta se kuulostaisi hyvältä suunnitelmalta. :D

Sitäpaitsi muistan, että Vauva:n palstalla joku oli tehnyt tutkimusta siitä, että missä kierrossa onnistuu. Yk 13 oli selvä nousu plussauksissa verrattuna yk11 ja yk12. Nih.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Pitipä piipahtaa Hironeaa ja tietysti myös teitä muita plussanneita onnittelemaan :flower: Vau mikä plussaflow täällä on menossa :)

Oma odotus etenee oikein hyvin, masu kasvaa ja tyyppi myllää. Rakenneultrassa kaikki oli kunnossa (sukupuolen halusi kaveri meiltä salata, mur). Itsekkin lähinnä Ricardinan tavoin Heinäkuisten facebook-ryhmään siirtynyt, mutta lueskelen joskus täällä ja odottajien puolella myös. Nopeasti on hurahtanut aika plussasta tähän päivään, huhheijaa kohtahan tää jo syntyy :D

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja ihanaa kevättä :cool::heart:

samour 26+6
 

Yhteistyössä