*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Voi kaikkea kikkakolmosta koklattu: Multivita raskaus ja imetys jossa kaikenlaista mm. foolihappoa, Glee royal tabletit, Tropicana greippimehu, punaviini. Aattelin tuota punajuurtakin popsasta, ku luonnon foolihappoja siinä.

:)

Viimeksi muokattu:
Punaviini kuulostaa mukavalta kikkakolmoselta :D

Tosiaan meillä on vasta yritys ensi kuussa alkamassa, niin en ole sen tarkemmin sisällä näissä. Mulla on kuitenkin endometrioosi, ja tätä ikää sen yli kolmekymmentä, niin oon puolella korvalla kaikenlaisia hedelmällisyyskikkoja kuunnellut. Ihanaahan se olis, jos kaikki kävisi vain itsestään, mutta aika tarkkaan on tiedossa, että niin se ei ollenkaan välttämättä mene.

Mä en etukäteen valmistautunut mitenkään ennen ekaa yrityskiertoa, mutta silloin otin käyttöön foolihapot. Sittemmin kuvioon on tullut mukaan myös greippimehu, gelee royale ja punaviini. Jonkunlainen porttiteoria tähän taitaa pätea, eli koko ajan siirrytään kovempiin aineisiin. :D Punaviiniä aloin siemailla vasta nyt tässä kierrossa pari päivää oviksen jälkeen, joten saa nähdä tepsiikö.

Nyt on dpo 5 tai 6 menossa ja pari päivää ollut alavatsalla menkkamaisia nipistelyitä. Muutama päivä tässä vielä pitää kuitenkin jännittää ennen testailua!

• Tykkää
Reactions: Jännää
Milli Mimosa: täällä oli käytössä foolihappo, mutta lopetin ja syön multivitamiinia, jossa foolihappo. Kokeilin macaa jokusen viikon, mutta maha tuli kipeäksi ja lopetin. Nyt menee multivitan rinnalla gelee royalet ja ekaa kertaa oli kunnon limat. :D Ja kosteutta muutenkin enemmän. Uskon, että geleellä vaikutusta.

Liljah: hyvä hyvä ovisbongaus!

Lennis: pikapanelointi oikein osuva nimitys!:D

Monelta olette testailleet aina päivisin ovista? Kun joissain suositus klo 10 jälkeen, joissain ei kai niin väliä. Hieman hankalaa töissä tai yleensäkin aamupissasta paras, yleensä heräilen jo 5-6 aikoihin eli en mitenkään ole pystynyt myöhemmin tekemään (kamala hätä). Illalla tehnyt kuuden aikoihin, mutta vetänyt vettä koko päivän niin varmaan laimentanut, koska aina haaleet viivat tai ei viivaa ja sitten taas seuraavana aamuna tummempi tuli nyt viimeksikin.

Kippu Kaippa alkuun aamupissa, muta nyt ku oon saanu korkeen piikin monta päivää ei kai oo niin väliä mihin aikaan. Oon tehny yhdeltä ja kolmelta päivällä ja kuudelta ja seitsemältä illemmalla. Jos juonut ootan n. tunti ennen ku testaan. vaikka en tiedä onko merkitystä.

Milli mä en valmistautunut mitenkään yrittämiseen. Ekan kierron jälkeen sitten vasta "heräsin" syömään esim. tota foolihappoa. Nyt käytössä:
Multivita raskaus ja imetys (jossa mukana foolihappo)
Multivita Omegalive raskaus
Kalsium + D
Gelee Royale (nyt ekaa kiertoa menossa)
Kylmäpuristettu vehnänalkioöljy (myös ekaa kiertoa menossa)
Greippimehu menkoista ovikseen
Punkkua oviksesta menkkoihin

Kippu mä testasin eilen aamupissasta sen hymynaaman. (Tosin mun aamupissa on vasta klo 11 näin vapaapäivinä. :D ) Tänään testasin samaan aikaan ja negaa jo näytti. Aikasemmin olen testaillut millon mihinkin aikaan, mutta kyllä mä jatkossa nyt taidan siitä aamupissasta sen ottaa.

Mitä tämä gelee royale on? Oon selvä aloittelija, kun en oo ikinä kuullutkaan. Maca on myös vierasta, mutta sanan sentään oon joskus kuullut. Jotain superfood-juttua?

Tarkennus noihin vitamiineihin: en mäkään itseasiassa puhdasta foolihappoa syö, vaan pillereitä joissa on yleisesti b-vitamiineja + muistaakseni ainakin d-vitamiinia. Ihan gyne suositteli. En tiedä tarkemmin, että miksi tai mihin liittyen.

Milloin te muut ootte tehneet r-testiä, siis minä kp tai dpo? Omasta dpo: sta en osaa oikein nyt sanoa, jos ollut jo.. Mietin täs, että vilkkuva hymynaama ovis tikussa jatkuu oon saanu 5 jo perään, Aamupissastahan se r-testi kandee tehdä eli huomenna ois kp25 mahtaiskohan viel mitään näkyä.. maltaiskohan ootella kp 28 asti? Tosin ei oo mitään hajua kuinka pitkä tästä kierrosta nyt tulee kun toi punktio oli, kun ei oo kokemusta vaikuttaako jotenkin.

Viimeksi muokattu:
Jännää nyt sitten vaan ahkerasti hommiin! ;)

Täällä meneillään nyt kp23/28 ja dpo 8 (tai 7). Piinaavaa odottelua vielä muutama päivä. Viikonloppuna varmaan uhraan yhden noista liuskatesteistäni. Mutta eipä kyllä oo juurikaan mitään oireita. Pientä nipistelyä alavatsassa ja boobsit vaikuttaisi kipeytyvän, kuten yleensäkin tässä vaiheessa kiertoa. :'(

Nämä kaikki dpo:t ja muut vähän hämmentää mua :D Mutta ei se mitään, tässähän nämä selviää.

Muita ketjuja silmäilleenä huomasin, että aika herkästi huomautellaan, että itsellä on takana jo yk niin-ja-niin-mones ja joku vähemmän aika yrittänyt ei saisi olla huolissaan. Vedin vähän hernettä nenään. Kaikki sympatiani joka ikiselle, joka joutuu yrittämään kauan. Mutta sen lisäksi, että yk on >x, voi itsensä kokea todella lapsettomaksi monista muistakin syistä. Vaikka jo siksi, ettei ole miestä, tai mies ei halua lasta, vaikka itse haluaisi. Tai tietää, että itsellä on pco tai endometrioosi, ei voi vielä yrittää, mutta jokainen kuluva kuukausi ja vuosi heikentää jäljellä olevia mahdollisuuksia...

Joo, taidan ottaa tän jo aika henkilökohtaisesti. Nimimerkillä "ikää yli 30..." :cool:

Viimeksi muokattu:
MamaBoo Kyllä peitto on heilunu, että jos ei nyt ei kyllä sitte koskaan.. ;) Täytyy mennä vaa hoitojen puolelle, jos tää ei tärppää, hakemaan kyytiläinen pakkasen kautta.
Tsemii sinneppäin, kohtahan saat testailla, pian tuo viikonloppu on, peukut pystyssä että nippailu ja boobsit ois raskaus merkki..
Milli Mimosa
dpo = Days past ovulation, eli kuinka monta päivää oviksesta on kulunut. Mulla ois siis dpo 1 koska eilen oli ovis :D

Yli kolkyt täs itsekkin ollaan, toi on kyllä totta: että lasta voi kaivata ja haluta, esim just jos on yksin ja ei oo miestä. Itse oon kokenut pitkän lapsettomuuden taipaleen, vaikka on ollut se mies. Molemmat tuntuu varmasti yhtä ikävälle. Luulen, ettei kaikki vaan tule ajatelleeksi tätä puolta, ja voi huomaamattaan loukatakkin. Mutta välillähän sitä päästää itse kukin jonkun sammakon suustaan, että ei kannata jäädä murehtimaan. Helpompi jättää omaa arvoonsa sellaiset ajatukset. :hug:

Viimeksi muokattu:
Milli Mimosa: Ihan saman olen huomannut :) Mutta uskoisin, että todellakin pitkään vauvaa yrittänyt kokee asian _todella_ pahaksi. Itsekin alkaa jo ahistaa kun menossa yk3 eikä "vieläkään"!Ja sitten kun menee katsomaan niiden kirjoituksia, joilla useampi vuosi niin kyllä hiljaiseksi vetää. Vaikka onhan se meille "aloittelijoillekin" kaameaa odottelua. :)

Nyt olisi dpo6 jos perjantaina tosiaan oli ovis. Eilen enkä tänään ole pystynyt töissä aamukahvia juomaan. Mahaa nippailee, turvottaa ja etova olo on, mutta voihan nämä taaskin olla pms-oireita.

Kippu: Koska meinaat kaivaa testin esiin? :)

Nii kyllä se yli 6v. lapsettomuutta tuntuu mahdottoman pitkälle, ku alotettii yrittämään, ja sitten, kun on se mies, niin kaikki olettaa että se lapsi sieltä tulee, ja ei ehkä tule mieleen, ettei se kaikille olekkaan helppo juttu meilläkään syytä ei oo löydetty, kaikki pitäisi olla kunnossa kummallakin. Kun on yksin, kukaan ei ehkä painosta, paitsi tietysti omat ajatukset. Mutten ollenkaan väheksy yksinäisten lapsitoiveita..

Jännää: Tuskin ihan heti, maksimissaan ensi tiistaina (dpo 11)-keskiviikkona (jolloin menkat pitäisi alkaa) jos menkat ei ala, mutta uskoisin tämän vaan liittyvän pms-oireisiin. Huonoa oloa kun oli viime kierrossakin. :)

Tänään aamulla juuri luin reuman vaikutuksesta kiinnittymiseen ja huomattavan paljon taisi olla ongelmaisia. :/ Ja suositeltu kortisoonia syötäväksi ovulaation jälkeen ettei elimistö hylji alkiota. Itselläni siis ko sairaus.

Viimeksi muokattu:
Kippu voiko vielä olla pms oireita? jospa nippailee muista syistä..

Mä en nyt oikein tiedä milloin pitäis testailla, ku tää ovis näi myöhää ja kai sitten menkat sen seurauksena myös myöhemmin? jos laskin dpo 14 olis mul kp39..ei oo kyl ollu nii pitkää kiertoo

Viimeksi muokattu:
Kippu ok, toivotaa kuiteskin, ettei pms..;)
Huoh..mun dpo 11/kp 36 ois ensiviikon su. Pitkä odotus :) ellei jotai tuu kylää..
Voikohan tää kierto mennä noin pitkäksi..:O
Tai ehkäpä kuiteski, ku ollu hormonaaliset lääkkeet..

Viimeksi muokattu:
Jännää: Toivotaan ;) Mutta kuitenkin taas pettymys tulee ensi viikolla...

MamaBoo: :popcorn: jännitän täällä miten sinulla käypi :) pidän peukkuja! Ja ensi viikollahan taitaa Liljah myös päästä testailemaan. :)

Heipparallaa! Huutelen taalta etelan auringosta nopeasti tahan valiin, etta ONNEA LENNIS! Sun oireet oli kylla niin sopivat, etta en yhtaan ihmettele. :) Eikos sunkin LA tule viela marraskuulle? Joko soittelit neuvolaan? Ja meinasitko kayda varhaisultrassa? Superhieno juttu. :heart:

Liljah - kylla tuolla listalla nyt tarppaa! :D

Tervetuloa remmiin Jannaa ja Milli! Hopisen taustalla, koska oma yksisilmainen riivio tarttui kyytiin muutama viikko sitten.

Mulla loma on mennyt vahan vaihtelevissa tunnelmissa - pahoinvointi on lisaantynyt ja oksentelen monta kertaa paivassa. En ole ensimmainen, joka ihmettelee sita, etta miksi puhutaan aamupahoinvoinnista, kun se kestaa kellon ympari? :D Yhtena paivana tuli vahan ruskeaa vuotoa ja tavoilleni uskollisena vedin paalle kunnon paniikin. Onneksi vuoto loppui ja nyt yritan chillailla.

Tilulilu, ymmarran pointin siita stressaamisen ja vauvahossotyksen lopettamisesta, mutta eihan sita niin vaan pysty lopettamaan! Ei ne ajatukset vaan toimi niin. Ja ma olen kylla omalta osaltani itkenyt ja huolehtinut ennen ja jalkeen plussaa ihan kylliksi. Siksi en siis usko, etta miettimalla vauvaa voi mitenkaan menettaa mahdollisuuksia sen saamiseen. En suostu uskomaan. Maaratietoisuus vie viela sinutkin pitkalle! Tai ainakin synnarille. :heart:

Kippu - ystavallani on reuma ja nelja tervetta lasta, jotka tulivat maailmaan suhteellisen vahalla yrityksella. Toki laakarin kanssa piti aiheesta keskustella ja sopia laakkeiden kaytosta, mutta ei se siis toivottavasti sinullakaan mikaan este ole! Ota rennosti, kuten allaspoika minulle joka paiva sanoo. :)

Ja olispa hienoa nahda pari uutta plussaa oikein pian! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jännää;30741682:
Kippu: Koska meinaat kaivaa testin esiin? :)

Nii kyllä se yli 6v. lapsettomuutta tuntuu mahdottoman pitkälle, ku alotettii yrittämään, ja sitten, kun on se mies, niin kaikki olettaa että se lapsi sieltä tulee, ja ei ehkä tule mieleen, ettei se kaikille olekkaan helppo juttu meilläkään syytä ei oo löydetty, kaikki pitäisi olla kunnossa kummallakin. Kun on yksin, kukaan ei ehkä painosta, paitsi tietysti omat ajatukset. Mutten ollenkaan väheksy yksinäisten lapsitoiveita..
Tuo viimeisin lohduttaa yksinäistä suunnilleen yhtä paljon kuin parisuhteessa olevaa se, että voi sentään yrittää... Mutta mutta, nää on aina herkkiä juttuja ja jokainen ymmärtää helpoiten sitä omaa näkökulmaansa. Joten ei nyt tästä sen enempää. Ite oon innoissani, että oon päässyt ylipäätään tähän asti! Eli siis yk 0:aan :D Kaksi viikkoa pillereitä vielä jäljellä, sitten loppuu. Jännittää kyllä, mitä endokivuille käy...

Milli Nii yritän, vaa sanoa: että aina se lapsettomuus tuntuu pahalle, on yksin tai kaksin. <3
Lisäys:
Kuten jo ylenpänä totesinkin, joteski tätä: "Molemmille tuntuu varmasti yhtä ikävälle; yksinäiselle ja pariskunnalle. Luulen, ettei kaikki vaan tule ajatelleeksi tätä puolta (tarkoitan yksinäistä, ilman miestä), ja tokaisee asiattomia"

Eikä niitä kannata jäädä miettimään, ei tule niin paha olo.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä