*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Hei tytsyt pitkästä aikaa!

Paljon on tullut uusia ja olen suurimmalle osalle vain outo nimimerkki mutta vajaat kaksi vuotta olen siis täällä palstalla roikkunut enemmän tai vähemmän aktiivisesti. On jo pidemmän aikaa pitänyt tulla teitä moikkaamaan, kun on ollut puhetta noista julkisen puolen lapsettomuushoidoista ja niiden mahdollisesta hitaudesta.

Halusin siis tulla kertomaan, että julkinen puoli voi todellakin toimia myös aivan loistavasti. Me ollaan oltu julkisen puolen asiakkaina helmikuusta lähtien ja mulla on ehdottomasti pelkkää hyvää kerrottavaa. Toki riippuu erittäin paljon sairaalasta mutta meillä siis aikataulu mennyt näin: Lähete tammikuussa yksityiseltä ja myös miehen spermanäytteen tutkiminen ja mun prolaktiini ja klamydia-testi yksityisellä (tämä toki hieman nopeutti alkuunpääsyä ja rahallisesti ei ollut iso panostus). Eka käynti lapsettomuuspolilla jo helmikuussa eli kuukauden kuluttua lähetteen menosta. Siitä heti seuraavassa kierrossa kierronkartoitus eli labrat alku- ja loppukierrossa sekä aukiolotutkimus. Mitään vikaa ei löytynyt mutta lääkäri halusi kokeilla letrozolia, koska kohdun limakalvo hieman ohuehko ja sillä voisi olla apua siihen. Siitä loistava vaste mutta ei raskautta, joten sillä jatkettiin yhteensä neljä kiertoa, joista tosin viimeisen jätin syömättä kun osui juuri kesälomaksi ja halusin unohtaa kuukaudeksi koko vauvaprojektin. Elokuun alussa kun poli aukesi kesätauon jälkeen, soitin heti ja siinä elokuun kierrossa pistelinkin jo Menopuria ja Pregnyliä. Inssejä meille ei tehdä (olin itsekin sitä mieltä) koska miehen siittiöt on priimaa tavaraa. Menopur toimi taas loistavasti ja "kaksosriski oli suuri" mutta ei tarttunut yhtä saati kahta. Yksi kierto pidettiin nyt taukoa lääkkeistä ja ensi kierrossa kokeillaan vielä Menopurilla ennen IVF-hoitoa. Itse päätimme, että lähdemme IVF-touhuihin vasta alkuvuonna, jotta saadaan lääkekatto hyödynnettyä täysillä, jos sattuu tulemaan useita hoitokiertoja.

Tiivistettynä voisi siis sanoa, että meidän hoidot ei olisi edenneet yksityisellä yhtään sen nopeammin, paitsi tietenkin jos olisi ehdoin tahdoin heti haluttu lähteä rankimpiin hoitoihin. Kun mitään ei kuitenkaan ole kummallakaan pielessä, olen ollut ihan äärettömän tyytyväinen tähän julkisen puolen tapaan kokeilla ensin nämä lääkärin järkeväksi katsomat kevyemmät hoitomuodot. Kaiken kukkuraksi mut pistettiin tässä taukokierrossa kohduntähystykseen, kun lääkäri halusi nähdä miltä kohdun limakalvo näyttää ja mahdollisesti edistää sen kasvua pienellä ärsytyksellä. Sen teki toinen lääkäri mutta meidän oma lapsettomuuspolin lääkäri oli mukana toimenpiteessä ja kun kaikki ei mennytkään ihan kuin strömsössä, hän piteli mua kädestä ja silitteli kun makasin siinä leikkauspöydällä :) Niin mahtavaa on henkilökunta siis meidän polilla, niin lääkäri kuin kätilötkin! Ja kun olen täällä aiemminkin paljastanut asuinpaikkani, niin voin kertoa että tällaista hoitoa saa PHKS:ssa.

Älkää siis suotta pelätkö etukäteen julkisen puolen toimimattomuutta, se voi yllättää myös positiivisesti, kuten meillä on tehnyt.

Edelleen toivottelen positiivisia ajatuksia ja kaikkea hyvää ihan jokaiselle. Kyllä meistä vielä äitejä tulee :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 8.10.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Vilijonkka_...........31v.....kp 3/30...........yk 21>lz+?>inssi tulossa
Norna..................30v.....kp 8/30...........yk 3...........luomu
Metsäläinen..........34v.....kp 15/28-30....yk 21
Hironea................35v.....kp 16/26.........yk 10..........luomu
haavetta pienestä..28v.....kp 18/26-28.....yk 7
vauvatoiveinen......38v.....kp 24/23-30.....yk 2(yk 20)..luomu
Merope.................29v.....kp 28/28-30....yk 14...........kilppari
Tikru-78...............35v......kp 38/28-31....yk 7..........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_, Ruusutar14

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea....................dpo 3.........19.10
vauvatoiveinen..........dpo 8.........12.10



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Säihkiss Sä, et usko miten säväytti tuo sun kertomukses! Meillä on aika myös samaiseen mestaan! Aivan ihana kuulla, että siellä homma toimii ja ihmiset on mukavia. Mua jännittää tai ehkä enemmänkin ahdistaa koko juttu taas vaihteeksi niin tää valaa edes pientä uskon kipinää. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
samour: Tervetuloa takaisin!!

On: Näin taas niiiiin ihanaa unta. Mulla oli taas se sama tummatukkainen tyttövauva. Se itki lattialla ja mieheni koitti sitä hoitaa niin mä kysyin josko mä kuitenkin saisin, kun niin halusin vain olla vauvan kanssa. Mies oli helpottunut, kun välttyi kakkavaipan vaihtamiselta ja mä niin kamalan rakastunut ja onnellinen.
 
Olipas sattuma, että olet Hironea tulossa samaan paikkaan :) Ole ihan huoleti, on tosiaan ihana porukka siellä. Yksi lääkäri ja kaksi kätilöä ja kaikki ovat aivan ihania, huumorintajuisia, tsemppaavia jne. Sinne on kiva mennä vaikka vaikeiden asioiden äärellä ollaankin. Tällä viikolla vielä vahvistui se, että ollaan hyvässä hoidossa, kun kätilö soitti, että ei kai vaan mun kuukautiset ole alkaneet ja olisin unohtanut varata ultra-ajan Menopurin aloitusta varten. Se oli siis sovittu ja ohjeistettu ja menkat alkaa vasta tulevana viikonloppuna mutta ne siellä jo huolehti etten vaan unohda :) Lääkäri on polilla vaan muutamana päivänä viikossa eli onhan ne siellä tosi kiireisiä ja ajat on kortilla mutta meillä ainakaan ei ole koskaan jäänyt siitä kiinni, että ei olisi löytynyt aikoja sopivaan aikaan. Ja mulla vielä reissutyö ja olen tosi epäsäännöllisesti maisemissa. Kyllä ne asiat aina järjestyy juuri niin kuin niiden kuuluu järjestyä!

Iloa ja valoa harmaaseen syyspäivään!
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Merope
Merope Ihana uni :heart:

Ricardina on munkin mielessä ollu monesti. Mitähän lienee kuuluu?

Säihkiss Ihan loistavaa kuulla! :) Varsinki kun toi mun terkkarilääkäri ei ollu mikään terävin kynä penaalissa...

samour Tervetuloa listalle! lisäilen sut kun seuraavan kerran päivittelen listaa.
 
Anteeksi omanapaisuuteni mutta olen nin innoissani kun sain elämäni ekan ovislussan tikkuun tänään!!! Olin jo miltei luovuttanut kun aloitin tikuttaan kp10 ja tänään on kp17. :) mies tulee vast huomen kotiin tosin että ei tätä plussaa nyt harmi kyllä voi hyödyntää. Mutta tikut siis toimii ja ilmeisesti mun kroppakin. Onhan sekin hyvä asia tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Merope
Moi, hiljaiseloa ollut parisen viikkoa. Lauantaina tulee kaksi viikkoa täyteen Thyroxinin kanssa. Oliko täällä muita Thyroxinin käyttäjiä? Kokemuksia lääkkeestä? En tiedä onko psykologista, mutta olo tuntunut kevyelle. Nälkä on koko ajan. Alkuun tuntui että väsymys väheni, mutta nyt kyllä ei enää :p. Mitään negatiivista sivuvaikutusta en ole huomannut. Työkaveri sanoi minun olevan paremman tuulinen jopa.. Labrakontrolliin vielä viisi viikkoa.. plaah..

Tänään kp 19. Ovikset tikuttelin taas (Clearblue dig) kp 10-14, ei hymynaamaa. Lääkäri sanoin että viiden päivän tikuttelulla mennään. Jotenkaan nyt kun ei ovista tullut ainakaan testin mukaan, niin ei edes ajattele että voisi olla raskaana vaikka loppukierto jo häämöttää. Toki yritystä on jatkettu samaan malliin kuin ennenkin ;)

Säihkiss Ihana kuulla että jollain noin todella positiiviset kokemukset lapsettomuudenhoidosta julkisella puolella. Yleensä kun kuulee vaan sitä negaa. Toki meilläkin kyllä nyt lähtivät asiat etenemään vaikka aluksi takkusikin ja tuntui että ihan suotta odotellaan joka välissä aina se puoli vuotta.

Ja vielä kysymys, Hironea, kun päivittelet tuota listaa, niin pitäisikö minulle lisätä sinne kilppari (tarkoittaako siis sitä että on sen kanssa ongelmaa ja lääkitys?) jos, niin lisää mulle.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
haavetta pienestä: Mulla on thyroxinit. Mä muutuin ihan täysin (palasin samaksi ihmiseksi, kuin ennen sairastumista). En enää nukkunut koko aikaa ja aloin taas tarkkailemaan kaikkea pikkuista (missä on kukka, missä lintu, onpa mies ihana, kun avasi oven..). Mun lääkäriystävä sanoi, että on helpoin tauti ja jos hän joutuisi jonkun ottamaan niin sen.. Edullista hoitaa, eikä pitäisi vaikuttaa mihinkä kun on hoidossa..
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
haavetta pienestä Kyl mie voin sulle semmossen kohdan tuonne rustailla :)

Nyt en puhelimen kautta jaksa alkaa listaa tihrustaa, mut huomenna töissä läppärillä saa helpommalla rivit kohdilleen.

Ai, että on taas typerä päivä. Pitää olla töissä, mut ei ole mitään töitä. Tää jouten istuminen rassaa hermoja varsinkin, kun kokoajan ajattelee mitä muuta fiksumpaa vois vaikka kotonna tehhä. Oon vielä semmossessa paikassa ettei mulla oo tietokonetta niin tää luurilla surffailukin on pitemmän päälle tosi tympeää. Ja tuo kello!!! miten se voikin madella näin!!
 
Perjantai 10.10.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

samour_..............30v.....kp 3/28.......... yk1 (yk4)
Vilijonkka_...........31v.....kp 5/30...........yk 21>lz+?>inssi tulossa
Norna..................30v.....kp 10/30...........yk 3...........luomu
Metsäläinen..........34v.....kp 17/28-30....yk 21
Hironea................35v.....kp 18/26.........yk 10..........luomu
haavetta pienestä..28v.....kp 20/26-28.....yk 7..........kilppari
vauvatoiveinen......38v.....kp 26/23-30.....yk 2(yk 20)..luomu
Merope.................29v.....kp 30/28-30....yk 14........kilppari
Tikru-78...............35v......kp 40/28-31....yk 7..........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_, Ruusutar14

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea....................dpo 5.........19.10
vauvatoiveinen..........dpo 10.........12.10



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Miun masu on kipiä :(
Koko viime yö meni huonosti nukkuen, kun ei pystynny olemaan kun yhdellä kyljellä kun kaikissa muissa asennoissa pisteli ja vihloi inhottavasti. Pistely tuntui yöllä lähinnä alavatsassa (olisko kohtu?!) mutta nyt päivän aikana se on siirtynyt selvästi oikealle puolelle (munasarjoihin?!)

Ei oo ennen ollu tämmöstä ja ei tunnu kivalta ei. Voisko esim. kysta tms. aiheuttaa moista kipuilua? Päivät ei anna vielä mahollisuutta mihkään muuhun niin heti tuli mieleen, että on pahat menossa.
 
Voi Hironea! Mitähän ihmettä nyt.. Toivottavasti kivut helpottavat pian!

Täällä täti vierailee. Oli muuten aivan identtinen kierto viime kiertoon - samat kiertopäivät ja samaan aikaan ovis ja yhtä monta dpo:ta. Jännä.. Eli nyt kp 1.
 
Hironea: puhalletaan kipu pois :whistle: :heart:

Minua ahdistaa. Menkkakipuja on jo ja tänään tehty testi oli kirkuvan nega. En kestä sitä vuotoa taas. Miksi me emme voi saada sitä pientä? Miksi pitää vain kärsiä? Olisi soitettava ensi viikolla heti polille ja varmaan letrot aloitettava. Ei taida tämä rouva enää ovuloida ollenkaan. Testit oli kyllä ihan hymyä, mutta mitään ei tapahdu. Taitaapa tulla taas itku.
 
Täältä tullaan maitojunalla takaisin taustailemaan. Np-ultrassa vastassa oli vain eloton mötkö. Nyt on matkalaisen rippeet saatu pihalle ja odotellaan kropan tasaantumista ja mielen tasapainottumista. Mutta heti kun vihreä valo välähtää, niin uutta yritystä päälle.
 
Maanantai 13.10.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Merope................29v.....kp 3/28-30......yk 15........kilppari
samour_..............30v.....kp 6/28.......... yk1 (yk4)
Vilijonkka_...........31v.....kp 8/30...........yk 21>lz+?>inssi tulossa
Norna..................30v.....kp 13/30.........yk 3...........luomu
Kaisa888..............38v.....kp17/28-31......yk3.............luomu
Metsäläinen..........34v.....kp 20/28-30....yk 21
Hironea................35v.....kp 21/26.........yk 10..........luomu
haavetta pienestä..28v.....kp 23/26-28.....yk 7..........kilppari
vauvatoiveinen......38v.....kp 29/23-30.....yk 2(yk 20)..luomu
Tikru-78...............35v......kp 43/28-31....yk 7..........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, Tilulilu, Ruusutar14, tamariini

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea....................dpo 8.........19.10
vauvatoiveinen..........dpo 13.........12.10



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huomenta! ja tervetuloa Kaisa888!

tamariini Mä oon sanaton! :hug: :'(

Miun kivut häipy onneks ja nyt on ihan normi olo taas. Johtuko lienee tästä mun painonpudotusvillityksestä vai mistä lie. Se ois 10 päivää h-hetkeen.... iiik!
 
Tervehdys kaikille ja oikein mukavaa uutta alkavaa viikkoa :).
Itselläni rentouttava viikonloppu takana ja sain lähes 90 prosenttisesti ajatukset pois lapsettomuudesta, hyvä minä! Onneksi kuitenkin muistin ottaa letrot etten ihan lekkeriksi lyönyt. Mulla ois loppuviikosta taas folliultra tiedossa ja mahd. inssi ens vkolla tai jopa jo perjantaina. Kovin korkealla toiveet ei ole, vähän alkaa jo seuraavat hoidot mietityttää.
Tervetuloa kaisa888 mukaan kanssamme kuumeilemaan.
tamariinille voimia ja jaksamista :hug:
hironea onko sulla siis 10 päivää aikaa tutkimusten aloittamiseen? Mulla näyttää muisti pätkivän..
 

Yhteistyössä