*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Haavetta pienestä, ihania uutisia sulla!

Merope ja Hironea menee tosiaan mulla välillä sekasin :D ootte kyllä symppiksiä!

ON: Ajattelin, ettei tässä kierrossa ole mitään mahdollisuuksia plussaamiseen kun tallettelukin jäi yhteen kertaan. Nyt tein äsken Clearbluen testin ja näytti hyvin haaleeta plussaa. Ei vain oikein uskalla vielä innostua jos se onkin haamuplussa - tosin mieskin katsoi ja näki hailakan vaaleansinisen. Nyt vaan pitää malttaa odottaa digitaalisen kanssa.
 
Heippa vain kaikille! Lomat on nyt vietetty. Oikein oli mukavat lomat. Oviksesta ei ollut hajua, mutta pantiin menemään aina, kun siltä tuntui - lomalla kun oltiin ;) mutta eipä se vain ota tärpätäkseen :( Nyt uutta kiertoa taas mennään kp5. Edellinen kierto jäi kyllä lyhyeksi: 26 päivää. Edellinen oli 36 päivää... Katsotaan mitä nyt eteen taas tulee - ei varmaan ole miestä mailla halmein ovulaation aikaan... :(

Plussatuulia puhaltelen kaikille. Lueskelen vähän tarkemmin juttujanne tässä jahka asetun taas arkeen.
 
Maanantai 29.9.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Metsäläinen...........34v....kp 6/28-30.....yk 21
Hironea................35v.....kp 7/26..........yk 10..........luomu
haavetta pienestä..28v.....kp 9/26-28.....yk 7
vauvatoiveinen......37v.....kp 15/23-30.....yk 2(yk 20)..luomu
Merope.................29v.....kp 19/28-30...yk 14..........kilppari
Vilijonkka_............31v.....kp 23/30........yk 20> letrozol + ? > inssi tulossa
Tikru-78...............35v......kp 29/28-31....yk 7..........luomu
Ruusutar14...........30v.....kp 33/27.........yk3............luomu
Norna...................30v.....kp 36/30.........yk 2...........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huijui!!! Kotiin tullessa postilaatikossa oli lapsettomuuspolin kirje! Houston! Meillä on tutkimusaika!

22.10 keskiviikkona eli kolmen viikon päästä nytkähtää aavistuksen eteenpäin tämä meidänkin prokkis. Olo on vähän hutera ja kädet tärrää... Jotenki tää tuntuu nyt kovin niin, jotenki niinku lopulliselta. Muutaman viikonpäästä ollaan sit ihan konkreettisesti sairaalankin papereissa lapsettomuusleima otsassa. Aika epätodellinen ja erikoinen fiilis. Pelottaa, mutta toisaalta odottaa...
 
Huijuijui Hironea!! Ymmärrän niiiin hyvin fiiliksen! Mut nyt katsotaan jos voisi saada apua. Tää on nytkähdys kohti teidän vauvaa! Ja miten hienoa, että aika on noin pian! Mää odotan jo tietoa miten siellä meni! Niin ja mitä mies sanoi?
 
Ukkokulta on illan töissä :( joudun odottamaan myöhään iltaan asti, ennenkuin pääsen sen kanssa tätä vatkaamaan. Pieni paniikki itkukin tirahti tuossa makaroonilooraa kyhätessä. Miten yks kirje saakin olon näin uuveloksi.
 
Mahtavaa Hironea et pääsette asiassa eteenpäin - ehkä teillä on ens syksynä oma pieni sylissä Luotan siihen :)

Peukut pystyyn vauvatoiveilijalle, ois ihanaa mennä samaa matkaan plussanneisiin!

Tuli hieman tippu lasiin kun jaksatte täällä aina tsempata tällasia vähemmän aktiivisiakin. Kiitos siskot!
 
Kait mulle iski vaan epäusko itteeni. Selviänkö mä tästä lapsettomuusrumbasta, sit onko musta äidiksi... vielä ois mahis perua ja olla vaan tyytyväinen kun ei ole lasta. Meidän rahatilanne (joka nyt oikeasti ei ehkä ole niin huono mitä pelkään, mutta aina sitä on liian vähän olevinaan), meidän tämän hetkinen asumistilanne. Tässä talossa ei voi vauvan kanssa elää eli taas se raha että millä ihmeellä me muutetaan ja minne jne. jne. Tuli vaan semmoinen oikein kunnon angsti ahdistus itku. Mä jos kuka olen aivan äärimmäisen loistava murehtimaan etukäteen ja vatvomaan asioita niin pitkään, että oma kuuppa menee ihan jumiin. Huoh! että ihminen osaa ollakkin tyhmä... seuraavaksi sitten se ahdistus ja itku tulee todennäköisesti siitä, että mussa on kaikki vialla ja ei me mitään vauvaa saada. :D

Mies otti asian aika lunkisti. Vielä ei sen suurempia ehditty asiasta keskustella, mutta kyllä se jo sanoi että mun äänestä kuulee että mua pelottaa. Totes se naurahtaen, että sää pelkäät ja pähkäät hirveesti, kun sit selviääki et vika on hänessä. Ehkä toi lausahdus kerto, että kyllä sitäki jännittää. Se oli vaan raasu illalla niin puhki töistä etten raaskinnu alkaa sitä pitämään hereillä omilla märinöilläni sen enempää.
 
Hironea::hug: Voi mikä tunteiden vuoristorata siellä! Äidiksi sinusta aivan varmasti olisi, sitä sun ei kannata yhtään miettiä! Lapsettomuustutkimusten/hedelmöityshoitojen kestämisestä taas en uskalla sanoa mitään. Jotkut kokee sen tosi vahvasti ja jotkut taas ei. Mutta mitä näin bittiavaruudessa teistä saa kuvan niin kyllä te ainakin jaksatte, teidän parisuhde kyllä kestää. Onko miehesi ihan ok sen kanssa, että pitäisi antaa näyte? Ja miksi teidän talossa ei voisi olla vauvan kanssa?

Mä taas näin viime yönä unta, että mulla oli ihana pieni tyttö ja olimme muuttaneet juuri ensimmäiseen ihkaomaan taloon. Voi että. Olisin kyllä niin onnellinen tuosta tilanteesta. Vaikka mulla iskee välillä se olo, että en todellakaan halua muksua, enkä ainaka ton miehen kans. Se varmaan on vaan joku vastareaktio?
 
Mies on jopa harmissaan, kun oma näytteen anto on venynyt eikä ole saanut omia tutkimuksiaan käyntiin. Kyllä meidän parisuhde kestää sen mä tiedän, mutta omaa pääkoppaa mä jännitänkin :D ja ehkä sitä että jaksaako toi ukko mua.

Meidän talo on liian pieni. Toki jos voittaisi lotossa niin yhden tai kahden huoneen laajennuksella tästä saisi kertakaikkiaan unelmien paikan. Suurin ongelma on kuitenkin se, että tapellaan kunnan kanssa meidän kaivovedestä. Ne kaivoi runkovesijohtolinjan tuohon 50 m päähän talosta kohta 2v sitten. Myllerryksen johdosta meidän kaivovesi pilaantui ja ollaan tällä hetkellä täysin kantoveden varassa. Kunnan mielestä kaivo ei tietenkään ole voinut pilaantua kyseisen työn johdosta. Kuitenkin tän paikan kaivovesi oli 6 v sitten ostaessa tutkittu juomakelpoiseksi niin nyt vaikka kaivo pesetettiin ja huollettiin sekä ostettiin uusi pumppukin niin ruostetta ja suohumusta on niin paljon pohjavedessä ettei sitä saa enää käyttää juomavetenä. Tämä ongelma ei ole siis vain meidän kaivossa vaan useammalla naapurillakin! Kaivovedellä voi vain tiskata ja peseytyä ja pestä pyykit, mutta kaikki muu käyttö ja juomavesi pitää kantaa kanistereilla muualta... Olis se vauvan kanssa aika hirveä rumba, kun en mä raaskisi tuolla "likaisella" vedellä pestä sen mitään tavaroita, astioita tai vaatteita. Naapuri hävitti vuosi sitten eläimetkin (omistivat siis sikalan), kun tuo vesi meni aika ajoin niin karmeaksi. Mikä hirveintä, kunnan vesijohto menee tosiaan tontin rajalla ja ilmoitus tuli, että meidän on siihen pakko liittyä kun asutaan niin lähellä... Kunnalta kuitenkin on rahat sen verran vähissä, että runkolinjaan liittymisistä ei ole tehty vielä asutusten osalta edes suunnitelmia. Alustavan arvion mukaan liittyminen maksaa useita tuhansia euroja, ehkä lähemmäs kymmentä jopa. Meillä on myös jätevesi systeeminä vanhat sakokaivot... eli ne pitäisi päivittää pienpumppaamoksi tämän uuden jätevesiasetuksen myötä. Se maksaisi semmoisen kymmenisen tuhatta ainakin ja olisi meille täysin turha investointi. Kunnan vesijohdon myötä kun meille tulee myös kunnan jätevesiviemäri. Nyt vaan jos kunta ei ala rakentaa ajoissa tätä vesijohto/viemärilinjaa asutuksille voi ympäristölautakunta laittaa meidät rakentamaan tälle väliajalle sen stnan kalliin pumppaamon... ja ihan turhasta!

Kun löytää sen lintukodon ja ihanat naapurit ja sen unelmiensa talon niin sitten suurempi taho tulee ja pilaa elämisen... Tän takia mä olen jatkuvasti varpaillani tuon rahan takia. Ilman näitä me voitais elää ihan normaalia arkea, mutta kun tietää että kohta voi tulla semmoisia laskuja, että oleminen ja eläminen on veitsen terällä niin kaikki lapsettomuushoitojen laskut ahdistaa... Ehkäpä tämä on myös se suurin syy miksi niihin hoitoihin menoa on tullut lykättyä ainakin tämä parisen vuotta. Nyt vaan alkaa se pelko oman kropan iästä kasvaa suuremmaksi, että pakko tässä on jotain yrittää tai kohta ihan oikeasti saadaan olla ilman sitä omaa kääröä, kun akka on vanha maho lehmä. ugh, anteeksi vuodatus :D
 
Hironea:Siis mitäh?! Missä vaiheessa teidän tappelut on? Että tuollainen sapettaisi! Aika ihana mies, että tutkimukset eivät pelota! Oon kuullut niin monen lykkäävän tutkimuksia, koska miehet eivät suostu menemään näytettä antamaan. Taitaa olla melkoinen jännärimomentti kun saa tietää "miehuuden" tuloksen. Vaikka en ole tuota mieltä ja eihän yksi näyte välttämättä kerro vielä mitään. Ei kai lapsettomuushoidot ihan hirveästi julkisella maksa..? Ja onhan se sen arvoista.. Mutta kunnan suhteen älkää missään nimessä luovuttako. :)

Mä en milläääään jaksaisi odottaa joulukuulle. Äh, vielä on syyskuu..
 
Nyt tappelut on olleet useamman kuukauden taas ihan jumissa. Mitään ei tapahdu, mistään ei saada vastauksia jne. toki olihan tässä kesälomat ja muut. Toisaalta ehkä parempi niin on saanu pienen hengähdystauon, mutta nyt toi polin kirje nosti taas ne samat voimattomuuden ja toivottomuuden tunteet pintaan. Siksi mä olen asian pähkäillyt niin, että meidän on parempi muuttaa vaikka vuokralle johku jos vauvaa aletaan odottaa. Myydyksihän tätä paikkaa tuskin saa, koska vesi on mitä on. Ainakaan tästä ei nykypäivänä saa rahana yhtään mitään eli paikasta jäljellä olevaa asuntolainaa on varmaan ihan turha edes haaveilla saavansa maksettua myyntirahalla pois mikä sitten puolestaan estää esim. uuden lainan uuden talon ostoa varten... eee oo heleppova ee! :)

Onneksi ei ne julkisella tosiaan maltaita maksa, mutta yksityisestä ja niiden nopeudesta mä voin vaan haaveilla ja uneksia. :D
 
Hoidatteko tätä siis ihan itse? Huhhuh, et säkä kovin vähällä stressillä halua päästä.. Älä kuitenkaan vielä luovuta, joskoos vesi kuitenkin saatas sinne kuntoon ja saisitte omanne takaisin mikäli myytte.

Sama, yksityisestä mä voin vaan haaveilla. Blaah. Ei tää muuten haittas mut monen kuukauden jonot koko ajan raastaa mieltä. Täällä ei taida meinaan poli olla aukikaan kuin parina päivänä viikossa.
 
Vielä itte hoidetaan, koska tosiaan kun suunnitelmia ei ole eikä oikeastaan kukaan tiedä sen enempää mistään mitään niin lakimiehistäkään ei ole apua. Vesiasiaa hoidetaan naapureiden kanssa, mutta sekään ei etene kun ei saatu vesiosuuskuntaakaan kasaan, joten iiiihan kaikki on täysin levällään :D toisekseen ne lakimiehet sitten vastaa maksaakin :D :D

No joo asiat kuulostaa näin pahalta, mutta joko tähän tilanteeseen on turtunut tai sitten odottavalla kannalla oleminen on vaan himmannu kiukkua. Kaiken tuon kun sivuuttaa niin mä tykkään tuosta talosta ja tästä seudusta ihan valtavasti.
 
Tää on kyllä piinaavaa! Menkat myöhässä ja viikon, testi näytti negaa, alavatsaa nippailee menkkamaisesti, kahvi maistuu oudolle... testi vaan on negaa. Tulis nyt edes ne menkat niin loppuis tää odottelu ja jännittäminen!
 
Meillä ei tarvinnut käydä keskusteluja noista miehen simppanäytteistä. Oli itsestäänselvää, että ne otetaan ja mies halusi tietää itsekin onko vika hänessä. Vikaa ei löytynyt ja toki oli hänelle iso helpotus. Kannustakaa siis vain miehiä testeihin. Ilman tietoa, on vain turhaa yrittämistä ja arvailua. Kun tiedetään vika, on helpompi hoitaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Keskiviikko 1.10.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Metsäläinen..........34v....kp 8/28-30.......yk 21
Hironea................35v.....kp 9/26...........yk 10..........luomu
haavetta pienestä..28v.....kp 11/26-28.....yk 7
vauvatoiveinen......37v.....kp 17/23-30.....yk 2(yk 20)..luomu
Merope.................29v.....kp 21/28-30....yk 14..........kilppari
Vilijonkka_............31v.....kp 25/30.........yk 20> letrozol + ? > inssi tulossa
Tikru-78...............35v......kp 31/28-31....yk 7..........luomu
Ruusutar14...........30v.....kp 35/27.........yk3............luomu
Norna...................30v.....kp 38/30.........yk 2...........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

vauvatoiveinen..........dpo 1.........12.10



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, vihdoin aamun jumitukset sen verran helpottaa et sai edes listan päivitettyä. Jostain syystä mun netti takkuili koko eilisen päivän.

Norna Siis hitsi miten se testi nyt negaks heitti! :( toivotaan nyt että tapahtuis liike jompaankumpaan suuntaan niin ei sitten tarvi kärvistellä ja odotella mahdottoman kauaa.

Mä muuten päätin tehdä ryhtiliikkeen... kerta tuo tutkimusaika nyt vihdoin ja viimein tipahti niin siihen asti otan itseäni niskasta kiinni ja tarkkailen syömisiäni. Kaikki karkit, sipsit jne. nyt pois ja olen tässä nyt alkannu punnitsemaan ihan lautaselle lappamani määrät. Katsotaan saisinko pari kiloa pois lääkäriin mennessä. :) Tajusimpa tuossa myös illalla iltatallia tehdessä, että hitsiläinen mullahan on pian ovis. Tikuttaa täytyy varmaan kohta niin on sitten lääkärille antaa "tiukkaa" faktaa tästä viimeisimmästä kierrosta. Tikkujakin pitäisi juuri riittää.
 
Norna: Voi ei, melkoisen piinaava tilanne! Kunpakunpakunpa se nyt vaihtuisi takaisin plussaan, jos vaikka testi oli viallinen..?

vauvatoiveinen: ihana, että teillä mies on kans noin innokas tutkimaan asiaa. Meillä ei myöskään ollut ongelmia, mä ehkä itse enemmän pistän kapuloita rattaisiin, vaikka haluankin jo tietää mistä johtuu.. Niin löytyikö teillä syytä?

Hironea: Täällä kans eilisen ja tämän aamun on tämä palsta jumitellut. Ihan kauheaa ;) Wou, hieno ryhtiliike! Kyllä se lääkäriaika saa ihmeitä aikaan, itsekin päätin, että pari kiloa pitää saada pois ettei hoidot jää siitä kiinni! Ja tikuta tikuta!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Tänne neämmä "kelpuutetaan" myös alle kolmekymppiset, niin ilmoittaudunpa tännekin jonon jatkoksi. Kopsaan saman esittelyn nyt tähän mitä tuohon toiseenkin ketjuun naputtelin. :D

Hei!

Täällä myös yksi uusi kirjoittelija tänne palstalle.

Lyhyesti minusta/meistä.

Minä 29v., mies 28. Yritys aloitettu 05/13, lapsettomuustutkimuksiin hakeuduttu yksityiselle 06/14. Luomusti menty 08/14 saakka, nyt kaksi Letrozol-kiertoa takana. Kolmas starttasi tänään, mukaan tulee myös Ovitrelle-pistokset. Ekassa Letrokierrossa oli käytössä Pregnyl. Vaste Letroille hyvä, viimeksi folliultrassa kp 12 hienosti kehittyneet 3 isoa 20mm follia, toisella puolella yksi. Limakalvot ok:t. Yksi munasolu poistettiin lääkärin toiveesta, esitti ehdot joko yhdyntäkielto tai yksi poistetaan kolmoisriskin vuoksi. No, ei tullut niitä kahtakaan... saati yhtä.

Perustutkimuksissa kaikki ok, itse epäilen, etten ovuloi luomusti joka kerta. Miehen simpat ok, mulla munanjohtimet auki, labratulokset normaalit, ei todettuja/tiedossa olevia sairauksia jotka voisivat haitata raskautumista. Kierto säännöllinen.

Olen ollut kahdesti raskaana nuorempana hormonaalisen ehkäisyn läpi, joten odotukset oli alussa aika korkeat. Raskaudet siis keskeytyneet, ekaa kuumeillaan. Teoriassa siis pystyn kyllä raskautumaan, mutta jossain silti mättää.

Usko on koetuksella, mieliala heittelee todella rankasti ja otan tämän koko asian melko raskaasti. Letrot eivät paranna fiilistä, päinvastoin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä