*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Chiligailille tulin toivottamaan ihan hirmuisesti onnea <3 Mulle tuli niin hyvä mieli sun hyvistä uutisista, että voi vitsi... :)

Hironean oireita myös tässä kuulostelen... :) eipäs heitetä kirvestä kaivoon vielä oireettomuudesta! Mulla oli plussapäivänä ainoana oireena kurkkuun nouseva öklötys, että ei sitä tiedä...

Seurasin myös teidän keskustelua lisäavuista, ja itse kokeilin macaa n. 5kk:n ajan, greippimehua suurinpiirtein saman verran... Mutta plussakierrossa olin luopunut kummastakin. Ainoa ero oli ehkä se, että painoa oli 2 kg vähemmän, mutta en tiedä voisko 2 kg vaikuttaa niin ratkaisvasti tässä ruhossa :D

Mä hirveesti teitä täällä taustalla jännäilen ja toivon niin kaikille ihania kesäuutisia <3

Täällä tulee huomenna 15 viikkoa täyteen, olo on jo parempi henkisesti ja fyysisesti.
Ihanaa viikonlopun odotusta kaikille <3

- Marjee ja kaveri 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Ihana kuulla Marjeesta, moneen kertaan olen miettinyt että mitähän sinulle kuuluu =) säkin olet jo noin pitkällä, kuinka aika meneekään niin nopeasti...

Hironea upeeta että saitte miehen kanssa asiat selvitettyä! Kyllä se varmasti julkisella puolellakin sujuvasti kulkee, kunhan pääsette alkuun. Tai toivottavasti tietysti ette, koska plussaat nyt viikonloppuna <3

Mulla oli ultrassa yksi folli 12mm, eli mitä todennäköisimmin se olisi nyt lisätablettien myötä lähtenyt kasvamaan. Inssi sovittiin alustavasti ensi tiistaille, mutta koska oli vielä niin pikkuinen ja tässä kun on ollut vähän ongelmaa tämän kierron kanssa, niin käyn näytillä vielä maanantaina. Tämä siis siksi, että varmistetaan, ettei mies ja sen jälkeen laboratorio tee turhaan töitään vaan siksi, että ultrassa huomataan, ettei mitään ovulaatiota ole tulossakaan. Lisäksi sovittiin, että inssin yhteydessä tehdään ivf-suunnittelu ikäänkuin varalle, jos tärppiä ei tule niin päästään heti heinäkuussa aloittamaan.

Ihan hyvä fiilis, vaikkei ovulaatio tai inssi ole vieläkään satavarmaa. Viikonloppuna on luvassa agilityn SM-kisat (ootko siellä Hironea?) joten ajatukset tulee olemaan ihan muualla kuin raskautumista stressaamisessa. Toivottelenkin teille jo etukäteen hyvää viikonloppua, huomenna en varmaan koneelle edes ehdi kun lähdetään heti töiden jälkeen :wave:
 
Perjantai 13.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 13/25-28........yk 5...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 12/28-31........yk 4...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 16/28............yk 20.........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 16/31-32........yk 6...........lz+ins
Merope............29v.........kp 23/n.30...........yk 10........ kilppari
Hironea............35v.........kp 26/26.............yk 5...........luomu
Yritys10...........30v.........kp 31/27.............yk 20..........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea.......10.......15.6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Iitukka Täydet myötätunnot sulle :( Tää on niin hiivatin vaikeaa muutenkin niin toivoisi toisen osapuolen panostavan siihen silloin kun se minimaalinenkin mahdollisuus olisi.

Ricardina Meillä oli kaikki jo suunniteltu agi sm:iin lähtöä varten. Oli koirille hoitajat ja pissattajat sovittu jne. Nyt vaan näyttää siltä, että keli ei todellakaan ole armollinen. Näin ollen päätettiin jäädä kotiin ja laittaa Pätysen pulttibois pyörimään telkkarista ;) Meil on onneks semmonen töllö missä on netti niin ei tarvi läppärin näytöltä tsiigailla. Paljon kivempi istua soffalla kuivassa ja lämpimässä, kilkutella puikkoja siinä ohessa ja jännätä kavereiden kisaamista.

Hyvä, että on nyt suunnitelmat jatkostakin selvillä :) se tuo aina mielenrauhaa, kun tietää mitä seuraavaksi ja milloin.

Marjee Ihanaa odotusta :heart:

sitten ON:
Mä menin sitten hätäilemään... Oireet on olleet niin lupaavat tässä loppukierrossa, että en vaan malttanut olla testaamatta aamulla. Ja niin tyylipuhdas negahan se sitten oli. Olis kyllä pitänyt dpo 10 jo näkyä edes hailakkaakin hailakampi haamu, mutta ei yhtään mitään. Niin puhdas ettei jäänyt mitään jossiteltavaa. Eli nyt sitten ajatukset kohti ensi viikkoa ja soittoa lekuriin. Edelleen on oikea kylki kipeä ja nyt alkaa olla jo ihan selkäkin oikealta puolelta väsynyt/kipeä monen päivän juilimisesta ja varomisesta. Tissit edelleen kipeät, mutta kait se sit enteilee tuota tädin saapumista. Taitaa täällä olla vaan maho lehmä kyseessä niin minkäs tälle mahtaa...
 
Iitukka: Ei ole todellista! Mä luin sun viestin sata kertaa läpi ja jokaisella mietin, mitkä sun ajatukset (eli mitkä mun olis vastaavassa tilanteessa) oli kun kuulit toisen tekevän omiansa ja unohtavan teidän YHTEISEN "projektin". Mä en tiedä millä olisin saanut itseni menemään miehen viereen nukkumaan ton jälkeen. :hug:

Hironea: Mitäs on kilkutettavana? Mä ajattelin tehdä kummipojalle sellaisen "naksumaton", eli päällystän pilttipurkin kansia värikkäillä langoilla. Sit ku poika kävelee sitä pitkin ne kannet antavat periksi ja naksuvat. Hih! Älä vielä luovuta sen testin kanssa, eikö se ole niin, että joillain se hormonin nousu kestää tosi kauan eikä näy välttämättä edes sinä päivänä haamua, kun kuukautisten pitäisi alkaa! Mä ainakin ristin vielä varpaatkin, että testasit vain liian aikaisin!
 
Merope :hug: sä oot niin ihana, kun jaksat aina tsempata :heart:
Mä tekasin ittelleni tossa puuvillalangasta kesäisen pitsitakin. Siitä jäi yli lankaa, joten alotin kutomaan pitkiä pitsisukkia siihen takkiin sopivaksi. Löysin Robbarista Red Heart:in vaalenapunaista vauvalankaa 1€/kerä. Hamstrasin kaikki viimeiset 10 kpl... nyt kun vaan keksis mitä niistä tekis... Edelleenkään, kun oma pää ei anna periksi alkaa tehdä omalle vauvalle mitään etukäteen. Villatakkia mietin ittelle, mut ehkä se on vähän liian imelän värinen kun on niiiiiin hemppaisen piNkki. :)

Mä katoin fb:n jämälankaidea ryhmässä tota naksumattoa! se vois olla oikeesti kans tosi kiva tehdä. :) Mulla ei vaan oo niitä korkkeja :D :D muuten ois voinu tehdä systerin terminaattoreille semmossen.

Kyl mua harmittaa hirveesti toi nega, mut toisaalta pudotusta pehmentää se että nyt tää oli viimeinen kierto näin. Nyt alkaa uus polku tutkimusten piirissä.
 
Viimeksi muokattu:
Hironea:Ei sun systeri syötä lapsillees pilttiä? Mä söin itse eilen ihan varta vasten yhden piltin, että sain kannen, mutta loput pyysin ystävältä, jolla on piltti-ikänen lapsi! Ja hitsit, että sä olet ahkera kilkuttelija! Mä teen aina vaan jonkun pienen (lukuunottamatta yhtä peittoa ja toista suunnittelen)! Pitsisukat on niiiiiiin ihania! Mä en vaan osaa sukkiakaan tehdä, blaah (kesällä yritän opetella).. Nykyään meinaan nukunki villasukat jalassa! Oisko sulla muuten vinkkiä, mikä lanka ois kestävää sukissa? 7 veljestä on mulla ainakin nukannut..

Ymmärrän todella, että nega harmittaa! Varsinkin noilla oireilla! Täytyy vaan tosiaan ajatella niin, että ei se enää siitä yhdestä/kahdesta kuukaudesta kiinni ole. Teidän yrityshän harppaa ensi kierrossa oikein hurjasti eteenpäin ja olette jo nääääääääääääääääääääääääääääääin paljon lähempänä vauvauutisia! :heart:
 
Merope Olishan se, mut mä oon niiiiin laiska pyytelemään siltä niitä kansia :D Se ei kauheemmin niitä ees säästele, kun se on ihan yhtä laiska ku mä :D

Mä olen huomannu ihan saman, että nykyinen 7 veikka on niin hirveän huonolaatuista. Mä löysin lankakätköistä vajaan kerän vuodelta nakki ja makkara olevaa 7 veikkaa ja se tuntu aivan erilaiselle ja siitä tehdyt sukat ei ole menneet miksikään. Nämä uudet novitan langat on tosi sääli, että ovat laadultaan todella todella surkeita :(

Mä en oikeastaan ole löytänny sopivaa ja kunnollista sukkalankaa. Dropsin langat on musta kamalan kalliita. Tai ehkä musta vaan tuntuu siltä :D
Mä olen nyt opetellut tekemään sukat varpaasta varteen ja magicloopilla. Ennen tein normisukkia kauhian kasan, mutta alko kyllästyttää. Pitsisukat on ihan yhtä simppelit kun normisukatkin. Ainoa hidastus siinä on vain se kuvion seuraaminen rivi riviltä. Mut perus silmukoilla ja kavennuksella se pitsi siihen saadaan. :)

Lisää omituisuutta kehiin... Kävin tossa oksentamassa... Mä joka yleensä en IKINÄ oksenna :O vatsatautikin yleensä menee pöntöllä istumisella ohi, mutta nyt en ehtinny kissaa sanoa kun tuli ylös. Mitään erikoista en ole syönyt ja aamu suju ihan niinku aina ennenkin... Taitaa olla tulossa vuosisadan niegarat tädin mukana. (En enää uskalla haaveilla, että plussa tulee myöhemmin...)
 
Hironea: Mä niin pidän varteenotettavana vaihtoehtona tuota, että sun vaan tasot nousee myöhässä! Ei se voi noilla oireilla muuta olla! Voi kunpakunpakunpakunpa!!! :popcorn:

Ja ihana tietää, että joku muukin on novitan langoista samaa mieltä! Olen kans käyttäny dropsin lankoja ja ne on hyviä! Mutta postikulut on musta kamala maksaa, pitäs aina tilata kerralla niin kamalan paljon! Magicloop?! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Merope Magicloop = kaksi sukkaa kerralla pyöröpuikolla tehden :) Mä poden äärimmäisen pahaa toisensukansyndroomaa. Mulla jäi aina ennen se parin toinen sukka tekemättä ja kaapit täytty parittomista. Tällä tavalla saa tehtyä molemmat kerralla ja samoin niistä saa identtiset. Ei tartte muistella kavennuksia ja silmukkamääriä, kun pystyy tekemään molempiin yhtäaikaa.

Ulla 01/07 - Artikkelit - Magic Loop -tekniikka

Mä teen aina alut tavan sukkapuikoilla ja sit muutaman kierroksen jälkeen siirrän ne pyörölle.

Niin mäkin salaa toivon, että olin vaan hätäinen, mutta pakotan itteni myös valmistautumaan siihen ei niin toivottuun tulokseen...
 
Hironea: Wou! Voiko tuo olla mahdollistakaan! Nymmää alan sukkatehtailemaan! Mulla oli meinaan ihan sama, etten saanut ikänä sitä toista sukkaa tehtyä ja varsinkin jos siihen laittaa jotain kuviota! Ja himpskatti ku vihaan sitä laskemista! Aijai, sä pelastit mun perjantain!

Tuuthan päivittämään tilannetta! Eikö huomenna ollut tädin tarkoitus vierailla?
 
Merope Kun tuon magicloopin hoksaa niin se on oikeasti todella loistojuttu. :) Ainoa huono siinä on, että menee puikkovarastot uusiks, kun pitää ostaa kaikenmaailman erikokoisia pyöröjä :D Tosin mä ratkaisin asian sillä, että ostin KnitPron vaihdettavilla päillä olevia kaapelipuikkoja. Olen tykännyt ja paketissa oli vaihtopäät koosta: 3-7 asti.

Juu viimeistään huomenna pitäis tädin kurvata. Kuulostellaan ja mie ilmottelen sit mitä tuleman pitää :)
 
Ensinnäkin ONNEA Chiligailille plussasta :heart::heart: Ihanaa, että noin pitkän ajan jälkeen onni lykästää. Iloinen teidän puolesta :)

Minutkin voi siirtää taustalta plussanneisiin. Yk10 tuotti viimein odotetun tuloksen. Oikeastaan plussasin jo 30.4 ja nyt olen viikoilla 10+4. Olo on vain ollut niin hämmentynyt, iloinen, epäuskoinen ja sen jälkeen niin pahoinvoiva, ettei tietokoneella ole pystynyt käymään. Nyt jo ehkä alan uskomaan, että vauva pysyy sisällä ja se on oikeasti tulossa meille :)

Kokeilin vippaskonsteista greippimehua ja vehnänalkioöljyä, mutta jätin ne kahta kuukautta ennen plussauskiertoa pois, koska totesin ne kohdallani hyödyttömiksi. Oikeastaan olin jo menettänyt plussaamisen suhteen toivoni ja odottelin, että vuosi tulisi täyteen ja saisimme lähetteen tutkimuksiin. Siitä epätoivosta ja yrittämisen lopettamisesta se sitten lähti aluilleen. Mitään tiedossa olevaa vikaa meissä kummassakaan ei ole. Gynekologi kertoi viimeksi, että vain 60 prosenttia pareista tulee nykyään vuoden sisällä raskaaksi ja 80 prosenttia kahden vuoden sisällä. Joillain vain kestää pidempään.

Toivon niin kovasti, että täällä muillakin tulisi plussia. Kaikki ovat niin sen ansainneet :heart:
 
Kerttulille täälläkin onnittelut :heart:

Sen tulin vielä hihkumaan, että Hironean oireet kuulostaa NIIN samoilta kuin mun plussaoireet, että kyllä mä ainakin kovasti jännään :D

Ricardina, :hug: team teron original-jäsen, kovasti säkin aina mielessä :) Nyt kuulosti hyvälle sun käynti, ja jos ens viikon inssi toteutuu... ihanaa :) Mä pidän peukkuja sulle!

Mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille :heart:
 
Pikainen omanapailu ennen päivän askareisiin ryntäystä. Ruskea tuhruvuoto alkoi eilen niinkuin aina ennen menkkoja eli kyllä se testin nega oli ihan oikein. Noh, nyt vaan kohti maanantaita ja sitten soitto kohti uusia seikkailuja. Olo ja mieli oikeastaan yllättävän ok. Se nega jo pudotti takaisin maanpinnalle eli tätä osas odottaa. Ihanaa viikonloppua kaikille <3 Meille pukkas heinätalkoita ja talliremppatalkoita :D joutuu agi sm:kin kattoo kiireessä sivusilmällä kännykästä :D se siitä rauhallisesta kotiviikonlopusta...
 
Olipas kiva kuulla teistäkin raskautuneista :) onnea kaikille tasapuolisesti odotukseen!
Voi Hironea,minäkin jo täällä olin ihan varma että nyt on tärppi käynyt. Onneksi uudet tuulet puhaltaa :)
Nyt kun facessa on näitä positiivisuus haasteita ni laitetaanpa tännekin.
1.Eipähän tarvitse jännitellä tärppipäivää. Ainakin ne menkat alkaa ihan varmasti. Eli ovis ja seksittömyys,hyvä yhdistelmä.
2. Ihana viikonloppureissu moottoripyöräillen.
3. Ei enää kuin pari viikkoa kesälomaan ja sitä onkin kokonaiset 5 viikkoa.
Hieman voi olla ironiaa tuossa ykkös kohdassa,mutta toisaalta saapi olla oikeasti aivot narikassa. Ehkä tämä oli huvä tauko. Ainakin haluan uskoa niin. Niin ja tuo huippu julkaisu kun seiska sanoo horoskoopissaan rakkauden kohdalta,että ajoitus ei nyt ollut oikea mutta tulevaisuudessa sekin tulee korjautumaan :D Eli pakkohan sitä on uskoa!
 
Maanantai 16.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 3/26..............yk 6...........luomu
kaisaek............32v.........kp 16/25-28........yk 5...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 15/28-31........yk 4...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 19/28............yk 20.........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 19/31-32........yk 6...........lz+ins
Merope............29v.........kp 26/n.30...........yk 10........ kilppari
Yritys10...........30v.........kp 34/27.............yk 20..........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä


Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Olihan viikonloppu! Nyt kroppa huutaa hoosiannaa ja oli oikeasti mahtava päästä töihin lepäämään. Kaiken remppaamisen ja tohinan keskellä sitä ehti vilkaista agi sm:t streamin kautta. Ja kyllä tää vuos oli paras kaikista! Mun seurakaveri voitti mestaruuden! :flower:

Nyt yritän tässä selvitellä joutessani puhelin numeroita mihkä alan kilkutella. Nyt kun päätös tutkimuksiin lähtemisestä tehtiin niin ukko tohottaa niistäkin oikeastaan aika tohkeissaan. Viikonloppuna kovin jo pähkäili, että millähän aikataululla tapahtuu ja mitä. :D
 
Hironea: Kunnioitettavilla fiiliksillä olet! Kerro sitten, miten etenette kun saat jonkun kiinni! Ja ihan parasta, että mies on nyt mukana!

Täällä on oikeastaan kärsitty viikonloppu, koko ajan aivan tajuton päänsärky. Lisäks mulla on pari viikkoa ollut ilmeisesti iskias vähän jumissa ja viikonloppua kohden se sitten vaan paheni ja paheni. Loppujen lopuksi eilen tuli sitten lopulta jo itku suihkussa kun viilsi niin lujaa ja koko ajan, että meni jokaisella vihlasulla näkökenttä pimeeks. Sit olin jo ihan varma, etten sieltä vessasta enää sohvalle pääsekään. Ei voi muuta sanoa, kuin että AUTS.

Mutta ihanaa alkavaa viikkoa kaikille ja tietty juhannuksen odottelua!
 
Nyt olis soitto kilkuteltu. Sain ajan 1.7 tuohon kotikunnan äitiysneuvolaan. Siinä otetaan kuulemma alkuun verikokeita, tarkistellaan kilppariarvot ja tehdään sisätutkimus. Siitä saadaan sitten lähete ihan lapsettomuuspolille jossa katotaan sitten tarkemmin ultralla mitä näkyy ja isäntä pääsee kanssa pitämään kivaa kupin kanssa. :)

Ajattelin, että menis pidemmällekkin kuin heinäkuun alkuun. Mutta hoitaja pahoitteli nyt jo, että menee noin pitkälle, koska on paljon lomia jotka haittaa aikataulutusta.

Oli äärimmäisen mukava ihminen puhelimessa ja nyt on hyvillä mielin odotusta sitten tuo parisen viikkoa.

Merope Voi itku tuota pääkipua. Mikään ei ole niin vastenmielinen kipu kun päänsärky tai hammassärky. Kaiken muun kyllä kestää paitsi niitä.
 
Hironea: Voi että, kuulostaapa tosi mukavalta! Pitikö tuo aika miettiä jotenkin kiertoon sopivaksi vai miten? Mitä sanoit, kun soitit? Soititko siis ihan terveyskeskukseen? Mitäs veikkaat miten pari viikkoa menee?

Ja joo, päänsärky on sitten kamalaa! Varsinkin kun mulla on sitten aina sellainen migreenityyppinen (en kestä ääniä/hajuja/makuja ja oksettaa).
 
Merope Ei tämä ensimmäinen kerta ei ollut kierron mukaan. Ainoa toive oli, ettei nyt osuisi ihan suurinpiin vuotopäiviin. Soitin ihan oman kunnan äitiysneuvolan neuvontapuhelimeen, josta tapasin tämän mukavan naisen. Nyt on sitten meidänkin osalta laitettu se iso pyörä pyörimään.

Mä soittaessani sanoin, etten ollu ihan varma mistä lähteä liikkeelle asiani kanssa, mutta lapsettomuuteen tarvisin vähän apuja. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs, olet just siellä missä pitääkin, että aletaas selvitteleen missä se teidän haikara oikein kuppaa.

Mä olen aika piikkikammoinen, joten varmaan tän pari viikkoa panikoin ja jännitän eniten niitä verikokeita... Saa nähdä kuin käy, pyörrynkö ja kuinka monta kertaa :D
 

Yhteistyössä