*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

tuo oli ihana kuvaus, merope :) mäkin muistan joskus ajatelleeni, kun täti TAAS kerran tuli kylään, että ei ollu vielä mun ja armaan just ne oikeet solut siellä valmiina...

yleisön toiveesta kuvia tikuista, eli ekaks se eilinen apteekin oma ja sitten tään aamunen pc... en niistä hailakoista rfsu:sta ja eilisestä hailakasta kehdannut kuvia ottaa :) Vähän on kamera syönyt väriä näistäkin, mutta kyllä kuvissakin jo viivat erottuu, livenä vielä selvemmin :)

eilen:
IMG 0842 - Aijaa.com

ja tänään:
IMG 0844 - Aijaa.com
 
Marjee Aikasta ihania plussakuvia :heart:

Galluppiin Mä häpeäkseni tunnustan, että en edes muista minkä merkkisiä nämä mun uudet testit on. Netistä tohkeissani tilasin :D Edellisiin testeihin verrattuna näissä uusissa en saa viivaa edes testiviivan vahvuiseksi eli seuraava tilaus tulee olemaan jotain muuta merkkiä.

ON: Rinnat aristaa nyt äärimmäisen reippaasti. Se nyt on ihan normia mulle joka kuukausi, joten ei sen kummempia siitä. Mulla on kokoajan nälkä, tosin sekään ei ole mitään uutta :D äärimmäisen ruokaa rakastavana pullukkana mulla on a-i-n-a nälkä. Jotenkaan en nyt oikeen löydä tässä kierrossa semmossiakaan oireita mitä oli edellisessä eli ikuinen pessimisti alkaa nyt jo varautua varovaisesti tädin vierailuun... taas. Ei öklötä, ei nippaile mahaa tms. muutakaan mikä vois antaa pienintäkään vihjettä tärppäämisestä. Alkais ajoissa niin pääsis sit uuteen nousuun...
 
Perjantai 28.3.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Mariah33..........34v.........kp 8/28...............yk11...........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 13/28..............yk8...........luomu
Matahari...........31v........kp 16/30-40..........yk1............luomu
Hironea............35v.........kp 23/24-26..........yk2...........luomu
Tikru-78...........35v.........kp 28/29-32..........yk1...........luomu
Merope............29v.........kp 30/29-31..........yk7............luomu
Ricardina..........30v.........kp 32/?................yk3............c
Talviaurinko......30v.........kp 34/30-31.........yk3............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki........DPO...........Jännäpäivä
Tikru-78.............09..............?
Hironea.............10.............31.3
Merope..............13.............29.3.
Ricardina............15............28.3.






Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014
Jonniss................29v.......yk3.............14.3.
Marjee.................30v.......yk 8............26.3.

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Kiitos vielä ihanaisille :heart: Aamulla hätähousuna tein diginkin, ja siihen tuli raskaana 1-2; samoin viiva taas eilistä vahvempi :) uskalsin siis itseni lisätä plussanneisiin (koska plussahan tää nyt on, kävi miten kävi...), ja ensi viikolla siirryn sitten odotuspuolelle, jos hyvin jatkuu... Kiitos kaikille ihanille antamastanne tuesta, ootte ollu ihan parhaita :heart: Ihan varmasti käyn teitä täällä lueskelemassa ja toivon niiiin kovasti tänne keväisiä plussia :)

Päivitin vielä listan, mutta nyt tarvittais mun tilalle joku/jotkut innokkaat päivittelemään! :) Hommahan on oikeesti ihan helppo:
Otat edellisen listan kohdalta alhaalta kohdan "lainaa"
Otat
Alkuperäinen kirjoittaja nimimerkki:
täpät pois viestina alusta ja lopusta
Lisäät oikean määrän päiviä, riippuen millon päivitetty edellisen kerran, lisäilet piinailjoita, PLUSSAAJIA, ynnä muita
Klikkaat lähetä
:)
 
Hei kaikki,

Saanko liittyä iha upouutena seuraanne jännittämään?
Olen 31v nainen ja yritämme ensimmäistä lasta. Jouluna päätettiin alkaa yrittää (minun pitkäaikaisen painostuksen johdosta..), tammikuu meni ns. ohi, helmikuussa vähän alettiin laskeskella päiviä ja yrittää, ja tässä kuussa eli maaliskuussa yritettiin ihan tosissamme. Nyt juuri menkkoja tässä jännittäen odotan... pitäisi alkaa koska vain.

On tämä vaan niin jännää!
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
ja vielä siis jatkoa...

Jännittää siksi niin kovasti koska on jotenkin pieni tunne että olisi tärpännyt. En ole varma enkä elättele vielä liikaa toivoa, mutta siis menkat piti alkaa eilisen ja huomisen välillä eli torstain ja lauantain välillä. Kuitenkin jo viime sunnuntaina aamulla heräsin menkkakipuihin. Mietin että jo nyt on hittolainen sentään että nyt jo alkavat! No eipä alkaneet ja lieviä menkkakipuja jatkui koko tämän viikon. Ei kovia kipuja mutta sellasta pientä tunnetta usein että noni nyt ne menkat alkoi.. ja olen juossut töissä vessassa tarkistamassa, eikä mitään. Eilen rinnat kipeytyi todella paljon, tosin tänään eivät ole enää niin kipeät. Tein jopa testinkin eilen illalla hätähousuna... se näytti negatiivista. Mitä luultavammin en siis ole raskaana mutta menkkakivut ovat ihmetyttäneet. Menkkoja siis odotellen tämän viikonlopun ajan... kiertoni on 28-33 päivää, nyt on kiertopäivä 29 eli onhan tässä sinänsä ihan järjellä ajatellen vielä aikaakin ennenkuin ne voisi alkaa.
Kyllä sitä vaan järkevä ihminen tulee jotenkin hönöksi tämän odottelun kanssa, vaikka kuinka päätin että otan iisisti enkä ala hätiköimään! Eikö mitä, jo 2.yrityskuukaudesta istuin nenä kalenterissa ja laskin päiviä.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Tervetuloa MollyMalone83! Ja pahoittelut tapahtuneesta. Onneksi osaat ottaa noin rennosti. Tsemppiä tulevaan!

on: ei meinaa millään malttaa. Jotenkin on toiveikas olo. Mutta silti pelkää sitä romahtamista. Täällä siis kp 30/29-30 ja dpo 13. Ja vessassa käyminen on täyttä pelkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: MollyMalone83
Hironea: kiitos! :wave: toivottavasti peukuttelu auttaa!

Kuulin tosiaan aamulla, että ystävä lähti synnärille. Tuli outo olo. Itketti. Toisaalta onnellisuus ystävän puolesta. Kateus. Miksi minä en ole koskaan tuossa tilanteessa.. Enpä sitten saanut enää ilmoituksen jälkeen nukuttua. Piti käydä katsomassa josko itse oli saanut tädin vieraaksi. Yleensä se kun ilmaantuu yöllä tai viimeistään aamupäivällä. Mutta siis, tämä ystävä on kyllä ihana, pistelee silloin tällöin viestiä ja pitää minut ajan tasalla. KUNPA kaikki menisi hyvin! Sitten pääsen huomenna tuoksuttelemaan pientä vauvaa. Mahtaakohan silmät pysyä kuivina? Äänestys? :D

Onko kenelläkään muulla ollut sellaisia ajatuksia, että hyväksyy sen, että joku tuttu on raskaana mutta kirpaisee kun kuulee, että toinen lähtee synnärille/on saanut lapsen?
 
Oi ihanat viivat, marjee, ja digikin <3 nauttikaa tästä, sä olet tosiaan ansainnut tämän :hug: sinänsä harmi ettet enää yhtä aktiivisesti meidän kanssa täällä kirjoita, mut yritetään tulla perässä mahdollisimman pian =)

merope ja hironea peukut pystyssä teille, toivottavasti ette seuraa mua vaan marjeeta tässä asiassa!

Tervetuloa mollymalone ja toivottavasti kierto ei ala vaan saat plussan heti alkuun!


Ja omaa napaa... mulle saa päivittää (jos päivittäjä löytyy, itse en mitenkään innosta puhkuen haluaisi siihen hommaan tarttua)

Ricardina..........30v.........kp 1/32................yk4............lz

Fiilis on uudesta kierrosta huolimatta helpottunut. Ovis tapahtui, ja just silloin kun kuvittelinkin. Ajoin 2 viikkoa sitten torstaina illalla kotiin treeneistä, kun tunsin oviskivut ja eilen illalla ihan samalla automatkalla alkoivat jäätävät menkkakrampit, vuoto vasta tänään päivällä. Ehkä tässä alkavassa kierrossa osaan ottaa rennommin, kun tiedän mitkä oireet on normaaleja ja kuinka pitkä keltarauhasvaihe mulla on. Haen lääkkeet tänään ja varasin jo folliultrankin kp 12, tällä kertaa en varmaan kerro miehelle koska meen sinne ettei ota suorituspaineita. Sovittiin jo etukäteen et tässä kierrossa yritetään joka toinen päivä -taktiikalla alkaen heti menkkojen jälkeen.

Nautitaan hei kaikki aurinkoisesta viikonlopusta! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Marjee Ihanaa!! Sylin täydeltä onnea matkaan!! :) :heart: :flower: Juuri tällaiset ihanat uutiset antaa itsellekin toivoa että kyllä se jonain päivänä vielä omalle kohdallekin osuu. :heart:

Kiitos kaikille tsempeistä ja lohduttavista sanoista. :heart: Kyllä tämä masennuksesta/burnoutista toipuminen on tosiaan jo hyvin edistynyt ja valoa näkyy tunnelin päässä. :) Ja onneksi tuo ihana aurinkokin paistaa niin sekin piristää! :) Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
MollyMalone83Samoissa fiiliksissä mennään, mulla myös outoa menkkakipuilua ollut nyt jo, ja menkat pitäisi alkaa su-ke. Yleensä mulla tulee menkkakivut aika kovina, mutta vasta sinä päivänä kun menkat alkaa. Itsekkin olen ihan tuore piinailija täällä, nyt mennään vasta ensimmäistä kiertoa jossa tosi yritys päällä (kuitenkin rennolla fiiliksellä). Pidä meidät ajantasalla mihin tulokseen nuo oudot menkkajuilinnat johtaa, toivottavasti +++ :)
 
Onko kenelläkään muulla ollut sellaisia ajatuksia, että hyväksyy sen, että joku tuttu on raskaana mutta kirpaisee kun kuulee, että toinen lähtee synnärille/on saanut lapsen?
Mun pieni ystäväpiiri jakautui päälle parikymppisinä: Osa alkoi urakalla vauvantekoon ja elämä ja puheet täyttyivät kakkavaipoista ja lasten taudeista. Minä kuljin toiseen suuntaan ja vierelle jäivät kaltaiseni myöhään syttyvät ja "totaali-lapsistakieltäytyjät". Merope, olen kuumeillut vasta niin vähän aikaa, etten ole joutunut vuodattamaan krokotiilinkyyneleitä ympärille tupsahtelevien lasten takia. Tästä eteenpäin tilanne saattaa olla toinen. On aika inhimillistä tuntea kuvaamasi kirpaisu, kun läheltä liippaa. Pitäisi vaan itsekin muistaa, että toisen vauva/unelmatyö/lottovoitto/kauneus/lahjakkuus/menestys ei ole minulta vietyä, vaan voi parhaimmillaan inspiroida ja rohkaista.

Meillä on nyt aika monta jännättävää ja tulee tsekkailtua vähän väliä, milloin joku teistä Hironea, Merope, MollyMalone83, Tikru-78, ilmoittelee toivottavasti ihania uutisia!:)

ON: Viisi PregCheckin ovisliuskaa pissattu ja haamuviivat on tummenemaan päin. Saas näkee, saavutanko koskaan edes tasavahvaa kontrolliviivan kanssa vai lähteekö ne vaan samalla tavalla haalenemaan takaisin päin. Miestä painostetaan hellästi (eli ressukalla oli varmaan viime yönä väsymyksensä keskellä aika esineellinen olo). Tämä projekti on kyllä vilkastuttanut makuuhuone-elämäämme, mutta myönnettäköön, että hommaa on vaikea pitää huvin puolella, kun hyöty on mielessä.
 
Pikainen aamupäivitys... Vielä en testannut, kun sen verran tutut nipistelyt ja möyrinnät käynnissä. Vielä ei tätiä näy, mutta hyvin vahvat tuntemukset kyllä on. Huomenna testi jos nyt vahvoista oireista huolimatta viivästyy.
 
Sunnuntai 30.3.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Ricardina..........30v.........kp 3/32................yk4............lz
Mariah33..........34v.........kp 10/28...............yk11...........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 15/28..............yk8...........luomu
Matahari...........31v........kp 18/30-40..........yk1............luomu
Hironea............35v.........kp 25/24-26..........yk2...........luomu
Tikru-78...........35v.........kp 30/29-32..........yk1...........luomu
Merope............29v.........kp 32/29-31..........yk7............luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki........DPO...........Jännäpäivä
Tikru-78.............11..............?
Hironea.............12.............31.3
Merope..............15.............29.3.






Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014
Jonniss................29v.......yk3.............14.3.
Marjee.................30v.......yk 8............26.3.

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
talviaurinko juuri mietin sinua pari päivää sitten, että toivottavasti kaikki on hyvin? Poistin sinut nyt listalta, laitoin vielä taustalle mutta kerro jos haluat pois sieltäkin.

piinalilijat, oletteko testanneet? Kauhee uteliaisuus heti aamusta kun oma tilanne on niin tylsä tällä hetkellä =)
 
Wondfon testi tänä aamuna nega (kp30/29-32, dpo11). Ensin tuli testiajan sisällä outo värikertymä testiviivan kohdalle toiseen päähän, mutta hävisi tikun kuivuttua. Jos ti-ke testailis seuraavan kerran, mikäli täti ei sitä ennen kurvaa kylään :)
 
Joko Merope oot testannu? Täällä jännäpissi housussa odotellaan ;) Kyselit tuosta toisten raskauskateudesta ym. Mulla on enemmänkin niin, että se raskausuutinen kirpaisee. Ei enää se synnärille lähtö. Ja voin vilpittömästi sanoa, että olen oikeasti iloinen kaikkien ystävien vauvoista, mutta silti joka ikinen uusi raskausuutinen kirpaisee. Aina miettii, että miks ei meille kun kerran noillekin.
Voihan itku Hironea uudesta kierrosta :( Onneksi kevätaurinko tuo valoa ja piristää. Nyt uutta yritystä kohti :) Onhan se lapsesta mukavampi syntyä alkuvuodesta kuin loppuvuodesta :D
Mulla on ollut ihana viikonloppu ihanien ystävien kanssa <3 Vaikka nähdään noin kerran vuodessa jatkuu jutut siitä mihin edellisellä kerralla jäätiin. Eipä ole ehtinyt omia olotiloja miettimään. Hyvä niin :)
 
Morjensta täältäkin taas pitkästä aikaa!

hironealle tsempit uuteen kiertoon!

tikru, peukut pystyssä että alkaisi tikut saamaan väriä!

iitukka, kyllä mullakin on alkanut raskausuutiset kirpasemaan, mitä pidemmälle oma yritys etenee. ja kuten sanoit, tottakai sitä on iloinen toisten onnesta, mutta silti.. kaipa ne on ihan normaaleja ajatuksia tässä tilanteessa. yritän silti uskoa edelleen että meidänkin aika koittaa vielä joskus. tavalla tai toisella.

mulla on ollut jotenkin tosi outo kierto nyt meneillään. varmaan vaikuttaa vielä parin viikon takainen reissu, mutta alkukierron lämmöt on heitelly ihan miten sattuu ja eipä mulla nyt oviksestakaan oo mitään varmuutta. limoista olisin luullu että se olis ollut jo torstaina, mutta lämpö ei sitten lähtenytkään nousuun vaikka kananmunalimat loppu. ehkäpä se tulee tässä vielä. vähän kyllä sellanen fiilis että tää on joku välikierto ja ens kierrossa sitten uusi yritys. muutenkin on ehkä vähän sellanen "vauvaähky", ei edes kauheesti jaksa ajatella koko asiaa kun se on niin intensiivisesti ollu mielen päällä viimeisen puoli vuotta joka ikinen päivä. siinä mielessä ei välikierto tee varmasti yhtään huonoa.

onko kukaan kokeillut akupunktiota tai vyöhyketerapiaa tms. hedelmällisyyttä lisäävänä tekijänä? muistaakseni täällä oli joskus keskustelua aiheesta mutten muista tarkemmin. olisi kiva kuulla kokemuksia ja onko siitä jotain hyötyä.
 
Iitukka81: Olin ihan onnessani perjantaina, kun tätiä ei kuulunut. Tosin olin vanhempieni luona, eikä mulla ollut testejä, joten jouduin vain odottelemaan. Lauantainakaan ei ollut kuukautisia, joten leijailin aikalailla. Mutta sitten ne alkoi. Ei mitään oireita, vaan verta. Aluksi olin ihan ok, mut illalla saunassa aloin itkemään ja sanoin, ettei mun pää kestä tätä, etten halua enää edes yrittää. Varmaa se ystävän vauva jotenkin vielä herkisti, sain koko viikonlopun niin suloisia kuvia ihanasta jässikästä.

Täällä siis kp 2/29-31.

Vetäydyn takavasemmalle nuolemaan haavojani.. Tsemppiä muille ja Iitukka, sun viesti piristi jotenkin kummallisen paljon! Kirjoitustapa sai hymyn huulille ja jotenkin tuntui, ettei oo ihan unohdettu, vaikka haikara tätä paikkaa karttaakin :)
 

Yhteistyössä