*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Talviaurinko, Honda cbr on uusi pyörä....ei merkillä väliä kunhan on punainen :D Chiligail, hurja kierto kyllä. Toivottavasti nyt kuitenkin lyhenisi. Ricardina, sä sait nyt kunnon lääkkeet. Eihän noilla voi kun onnistua. Murmelii, hienoa, että ab tehosi. Ainakin ihana asenne lääkärillä.
Mä meinasin, etten tikuttele tässä kierrossa vaikka niin suunnittelin. Mut tikutin kuitenkin, nyt kun olisi se kierto, että luulen etten ovuloi. Negaa näytti ainakin nyt. Omien laskujen mukaan ovis osuis maanantaille, joten katsotaan tuleeko hymynaamaa testiin huomenna. Jos ei tule, niin varaan kyllä ajan gynelle piakoin.
 
Itsellä tuli tässä kierrossa oviksen jälkeen paristi haamuja ja paristi ei mitään.. Edellisessä kierrossa ennen ovista haamua ja Sit tummeni..
Tämä kierto on ainakin päivän pidempi kuin edellinen, kp26 nyt, ei vielä tätiä mut varmaan huomenna.. Tilasinkin ison paketin ovistikkuja ens kiertoa varten :D
 
Viimeksi muokattu:
Sieltä se täti tulla porhalsi vaikka kovasti toivoin että olis pysynyt poissa! :mad: Täällä siis kp 1. :headwall: No leuka pystyssä uuteen kiertoon! Tämä onkin jo nyt sitten yk 9...

Ensimmäinen painonpudotusviikko ei oo sujunut lipsumatta :p mutta kyllä mä pienen miinuksen onnistun kuitenkin saamaan. ;) Ilmoitan lukeman sitten huomenna kun mittaan "viralliset lukemat" aina kun uusi viikko starttaa. :D
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! :hug:
Eiköhän täältä perässä tulla, tosin vielä ei oo tätiä näkyny.. Varmaan etsii kierto vielä mittaansa pillereiden lopetuksen jälkeen ja nyt kun mietityttää koko ovulointi tässä kierrossa että vaikuttaako sekin pituuteen..
 
Hei ihanaiset:)

Onko painonpudottelu ja terveemmät elämäntavat lähteneet käyntiin niitä aikovilla? Hurjasti tsemppiä. Alku on aina hankalinta, mutta sitten kun saa itsensä väkisin raahattua liikkumaan hetken päästä sinne meneekin jo mielellään.

Iitukka81: Ihan oikea asenne. Varmasti raskaudut, kun et voi sitten ajaa. Ja voithan sitten vaihtaa sivuvaunulliseen malliin, jolla kuljettaa vauvaa mukana :LOL: Itse ajattelin alkaa suunnittelemaan jotain mukavaa lomamatkaa. Ajattelin aiemmin, ettei raskaana olisi hyvä lennellä ja lomailla, mutta pah. Ei sitä voi koko elämäänsä vain odottaa raskautumista ja jättää kaikkea kivaa pois elämästä oottamaan parempaa ajankohtaa.

Chiligail: ehkä plussaat nyt piankin, kun on aloitettu noin tehokas hoitokeino. Hurjasti tsemppiä ja toivotaan tärppiä :) Oitääkö sun muuten itse piikitellä kotona itseäsi vai siellä lekurissako ne vain piikittelee?

Talviaurinko: Hyvin verrattu raskaustestejä karkkipussiin. En myöskään ymmärrä, miksi en malta itse odottaa niin kauan, että kuukautiset olisivat myöhässä. Tein nytkin jo dpo10 raskaustestin, vaikka tässä kuussa tuskin edes voisin olla tullut raskaaksi. Nyt niitä testejä on kaapissa enää kaksi jäljellä. Pitäisi tilata netistä lisää, mutta kun meillä on postilaatikko, mihin ne tulevat ja niitä ei saa säilyttää alle +4:ssä eikä ainakaan jäädyttää. Menevätköhän ne pilalle, jos ovat puoli päivää pakkasessa postilaatikossa?

Ricardina: Käypä sitten kertoilemassa, vaikuttavatko greippimehu ja vehnänalkioöljy limakalvoihin. Täällä samat poppaskonstit käytössä. Toivotaan, että kiertosi saadaan normaaleiksi lääkkeillä.

Bahama: Itselläni ovistesti on näyttänyt ihan siitä alkaen hailakkaa viivaa, kun olen aloittanut testaamaan. Huvin vuoksi testasin vielä kaksi päivää ovulaation jälkeen ja silloinkin viiva oli hailuinen. Sitä hormonia, mitä se mittaa, on veressa muulloinkin kuin ovulaation aikaan mutta pienempiä määriä. Itsellä esimerkiksi edeltävänä päivänä näytti vielä tosi hentoa viivaa mutta sitten jo seuraavana oli kunnon ovisviiva. Viiva ei siis välttämättä edes vahvistu ovista kohden, vaan voi muuttua sangen yhtäkkiä kirkkaaksi.

Mariahille: tsemppiä kovasti uuteen kiertoon <3

ON: Tässä kuussa en voi olla raskaana, kun simppojen olisi pitänyt elää neljä vuorokautta ja tällä aiemmalla yrityshistorialla se kuulostaa utopialta. Oireita kuitenkin taas on ja sen verran, että dpo10 (eilen) tein ihan negatiivisen raskaustestin. Katselin sitä kylppärin valossa, ikkunan valossa ja keittiön loisteputken alla kunnes mielestäni näin viivan paikan. Ei siis mitään viivaa, vaan viivan paikan :LOL: Nännit ovat kuitenkin kipeät. Ovat tosin olleet myös joskus muulloin ennen menkkoja ja alavatsaa juilii menkkamaisest. Nännit ovat myös ehkä hieman suurentuneet. Herätin miehen pari päivää sitten kuudelta aamulla katsomaan, ovatko ne erinäköiset kuin aiemmin. Voi parkaa
 
ja lisäksi. Olen jotenkin todella uupunut ja väsynyt. Eilisen jumpan jälkeen piti mennä päiväunille ja vieläkin väsyttää oudosti. Mielenkiintoisesti se toiveikkuus vaan herää, vaikka ei itsekään edes usko raskautumisen mahdollisuuteen.
 
Sunnuntai 26.01.2014


Nimimerkki.......Ikä.........Kiertopv/pituus..........yk..........luomu/lääk.kierto
Mariah33..........34v.........kp 1/27-30.............yk9.........luomu
Talviaurinko......30v.........kp 2/30-31.............yk2.........luomu
Ricardina..........30v.........kp 4/?...................yk2...............?
Yritys10...........30v.........kp 7/27-30.............yk15.............C
Chiligail............35v.........kp 7/29..................yk18.......mp+pr+l
Bahama............34v........kp 13/29-34.............yk2........luomu
Kaisla78...........35v.........kp 15/28-32.............yk10............?
Marjee.............30v.........kp 16/32-36.............yk 7.......luomu
Kerttuli82.........31v.........kp 25/28-31.............yk 7........luomu
Murmelii...........32v.........kp 27/23-25.............yk2........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 30/28..................yk 5............?
c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Ricardina, Sofila, Ankkurinappi, Iitukka81

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

Nimimerkki...........DPO................Jännäpäivä
Kerttuli82..............10pv................?
murmelii...............15pv..............26.01.-14




Plussanneet:
babygreen...........34v........yk5............12/2013
Periferia..............29v........yk7............12/2013
Joiku................................yk10..........12/2013


Plussanneet 2013: Kirpukka, -j-, iiris_lorea, NancyC, Hildur, Lise, Milk@, Mayinka, Bling, mutantti, miss_piggy, lady1979, mm-79, hiisi-78, Twinflower, Starhope, Kiiltis-75, Essence, rupeltaja, Syksy2010, zapata, TarinaMarianna

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Kerttuli82: Itse kotona sekoitan seokset ja sit piikitän Menopurit, illalla oli suositus eli kohta taas edessä.
Negan vetäminen dpo 10 vielä aika normaalia ja kyllä ne simpat elää pitkäänkin jos hyvä kuntoisia. Tyttöhän sieltä tulee jos raskaustuu ns. hitailla simpoilla. Pojat tehdään saman pv simpoilla ja tytöt niillä hittaammilla... Liekö totta ??? :LOL:

Murmelii: kyllä hetken kestää et oma keho tasoittuu pillereiden jälkeen, joten malttia

Mariah33: pahoitteluni tädistä, olisi ollut niin huippua kun juuri sinä olisit vielä plussannut tämän kk puolella. Mut ota teho tsempit sit painon pudotukseen. Oletko ajatellut et kävisit pyytämässä Clomeja yms avuksi?

Bahama: Kyllä minullakin on haleaa muutama p ennen ovista ja sit kyllä muuttuu Prisman Pregcheckillä ihan tumman siniseksi kun H-hetki jyllää päällä. Kannattaa vielä varmistaa digillä mikäli olet epävarma. Äläkä lopeta heti kun hymynaama tulee vaan jatka tikutusta vielä pari pv II-jälkeen niin näet myös sen miten viivat alkaa haaleta ja opit lukemaan kehoasi.

Talviaurinko: pahoitteluni tädistä, mut nyt uuteen kiertoon vaan. Jännitetään sit ovis testejä yhdessä.

Ricardina: Tervetuloa joukkoon mukaan ja tänne vaan ajatuksia jakamaan...

ON: No täällä Menopuria nyt piikitetty 4 iltaa ja ei mitään kummallisia sivuoireita ole tullut. Piikitys on tuttua minulle, joten en tunne sen oleva ongelma. Muutama tunti piikityksen jälkeen tuntuu jotain pientä painetta vähä kuin lievää menkkajomotusta alavatsassa, mutta muuten ei mitään. Ens vk keskiviikkona sit tarkkailu ultra ja sit katotaan vieläkö piikitys jatkuu vai joko tuikataan irrotus piikkiä vai mitä. Jännää, NO JOO!! :) Ihanasti mies myös mukana tukena kuvioissa.
 
Minäkin taidan osallistua tähän ketjuun. Ensimmäistä yritetään jo toista/kolmatta vuotta... Tuonne lapsettomuus ketjuun jo kirjoittelin, kun olen nyt katsonut youtubesta videoita raskauden yrittäjien ruokavaliosta "fertility foods" hakusanalla löytyy. No yhdessä videossa suositeltiin pellavansiemeniä koska niiden pitäisi auttaa ovulaatiossa. Ostin niitä, mutta nyt löysin keskusteluja että raskausaikana pitäisi välttää. Eli oisko paras että kp 1:stä ovulaatioon asti söisi niitä ja sitten lopettaisi? onko joku katsonut niitä lumalove birth videoita? Mitä mieltä ootte niistä?
 
Moikka kaikille vanhoille tutuille ja tervetuloa uudelle pajunkisulle! :)

Mä olen vähän hiljaiseloa vietellyt alkukierrosta; tosin olen joka päivä tullut lukemaan teidän kaikkien kuulumisia... Pahoittelut mariahille ja talviauringolle uudesta kierrosta; kovasti jännäilin täällä taka-alalla mukana... murmelii vielä onneks pitää meitä jännityksessä :)
Ihana ricardina kun tulit takaisin! Jospa se apukeinoilla, poppas&lääkäris, pamahtas se plussa...! :)

Täällä mennään kp:ssä 17... Ovista oon tikutellu loppuviikosta. Lauantaina viiva oli jo melko vahva, ei kuitenkaan kontrollin vahvunen, ja eilen sitten astetta himmeämpi. Vähän tässä miettii, että missasinko sen tikutusten välissä, tai onko se vielä tulollaan. Tikuttelu siis jatkuu tänään :) Perinteisesti mulla ovis aika myöhänen, yleensä n. kp 19. Eli ei vielä mua jännäilijöihin, ennen kun saan pari tikkua tähän alle :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! Pitäkäähän mieli rentona ja fiilis hyvänä... :hug:
 
Tervetuloa pajunkissa, en ole itse koskaan katsonut em videota ja pellavansiemenistä tiedän sen ettei niitä saisi syödä liikaa, olikohan ½ dl viikossa. hmm. mut uudet ravintosuositukset on julkaistu, ehkä löydät niistä. Itse otan Royal Gelee - valmisteita, foolihappovitamiini lisiä sekä joskus punaviiniä oviksen aikaan. Elämän tavat ovat varsin säntilliset jo nyt mutta siltikään ei vaavia alkanut kuulumaan. Sain keskenmenon viime keväänä mutta senkään jälkeen ei mitään vaikka kaikki on tutkittu kuntoon. Nyt lekuri sitten pistää puhtia kiertooni lääkkeillä.
Itse kyllä sinun kertomuksen mukaan kehottaisin lähtemään lekurin suuntaan vaikka julkiselle. Älä hukkaa liiaksi aikaa ja itse olen saanut julkisella puolella hyvin asiantuntevaa hoitoa. :)

Marjee: Onnea tikutteluun ja infoo kun laitetaan piinaajiin.

ON: ei kummempaa. Tylsää tää aika ennen dpo:ta. Mut keskiviikkona ultra ja silloin saadaan jotain infoa miten piikitys on vaikuttanut miun follikkeleihin, samalla tehdän suunnitelmat millo irrotuspiikki pukataan ja millo Luget aloitetaan...

Mukavaa päivää sisaret...
 
No niin! Oli niin hektinen päivä että nyt vasta ehdin linjoille. :D

Viikon pudotus -1,2 kg. :) Ei paljon verrattuna siihen että ekalla viikolla lähtee yleensä muutenkin nesteitä reippaasti, mutta siinä nyt tuli vähän niitä lipsumisia... Oon tulokseen (ja itseeni) tyytyväinen! :)
 
Tervehdys!

Mariah33, murmeli ja Talviaurinko: Pahoittelut tädin tulosta. Toivottavasti olette jo saaneet suunnattua katseenne uuteen kiertoon ja uusiin mahdollisuuksiin :heart:

Hienoa Mariah33!!! Siitä se lähtee :) On jo iso askel alkaa kertomaan meille kaikille viikottaiset tuloksesi. Tällä viikolla ei sitten lipsuta niin paljoa!? ;)

Kerttuli82: Täällä viime viikon kuntoilut jäivät yhteen kertaan! :whistle: Sen crossfitin jälkeen oli monta päivää kuin ois selkäänsä saanut... Nyt on salivaatteet töissä mukana, vielä kun saisi itsensä salille töiden jälkeen...

Teillä eletään jänniä hetkiä! Toivottavasti miehelläs on sitkeitä simppoja, jotta edes yksi jaksaisi sinnitellä hengissä tuon 4 päivää :D Toivoa on!! Me jännätään! :popcorn:

Pajunkissa: Mukava, että liityit keskusteluihimme, tervetuloa! Kirjoitit, että olette yrittäneet jo toista/kolmatta vuotta. Oletteko käyneet vielä tutukimuksissa?

Chiligail: Toivottavasti sulla huomenna ultrassa löydetään mega hienot follikkelit ja muutenkin lääkkeet olisi tehonneet odotetulla tavalla. Tsemppiä! Tule sitten kertomaan pian miten meni :heart:

Pienestäkii: Vieläkö käyt täällä? Mikä siellä on tilanne? Kp:t näyttää hyviltä :)

ON: Täällä elellään kp 9 ja niin kuin Chiligailkin totesi: tää on niin tylsä vaihe :D Kovasti odotan perjantaita ja kontrolliultraa (1. clomi kierto). Mietinkin tässä, että kun ultra on kp 12, että uskalletaanko heilutella peittoa sitä ennen? Jos simpat elää viisikin päivää ja ultrassa todetaan, että siellä kehittyy liikaa munasoluja ja määrätään jalat ristiin, niin mites sitten suuni paan jos simpat on vielä hengissä inneholler odottamassa? =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Chiligail Unohdin vastata aiemmin tuohon sun kysymykseen "clomeista yms."... Onhan se ajatus nyt alkanut hiipiä mieleen kun ei tärppiä ole vieläkään tullut... : / Jos tämä kuluva kiertokin menee metsään, niin sitten ajattelin varata ajan gynelle ja mennä keskustelemaan mahdollisuuksista.

Onko teistä muuten kukaan koskaan käynyt vyöhyketerapiassa tai suunnitellut käyvänsä? Mitään kokemuksia tai kuultuja kokemuksia? :)
 
Moikka taas kaikille! :hug:

Chiligail ja Yritys10: ootte kyllä oikeessa, että se on kyllä tylsin vaihe venailla vaan, että tulis päivät täyteen ja oviksen aika käsille... toisaalta siinä on kyllä sekin puoli, että se on myös henkisesti ehkä helpointa aikaa: ei ole menkkojen pettymys päällä, eikä dpo:n aikainen kuumeilu päällä... Tsemiä kummallekin venailuun!

Talviaurinko, joo mulla on nyt pillereiden lopettamisen jälkeen tullut alkukuukausia lukuunottamatta aina aikasintaan kp 18 ovulaatio, useimmiten kp 19... luteaalivaihe on sen perus 14 pvää, joten aika pitkiksi menee kierrot, mutta ihan hallittavissa vielä :) Pco-munasarjojen kanssa on kuitenkin koko ajan "pelko persiissä" että jos se ovis jääkin tulematta...

Mariah, hieno pudotus!! :) wow, siitä se lähtee... :)
vyöhyketerapiaa en ole kokeillut, mutta olen suunnitellut - ihan jo oman stressaavan työnkin vuoksi... olis kyllä mukava kuulla ihmisten kokemuksia...

ON: Ovistikkujen ihmeellisestä maailmasta omanapailua! :D eli perskule ku tikut näyttää jo kolmatta päivää melkeen-kontrollin-vahvusta, muttei yhtä vahvaa eikä vahvempaa... Mitä ihmettä? onko tää nyt sen pco:n vaikutusta vai mitä, en tiedä... Ovulointi mietityttää ylipäätään, ja oonkin tässä miettiny, että voiko kuukautiset tulla ajoillaan ja normaalisti - ja silti olla ovuloimaton kierto? onko kellään kokemuksia/ajatuksia?
Huomenna uutta tikutusta. Plääh.

tsemiä kaikille tiistain tohinoihin! :)
 
Tsemppiä keventäjille! Mä laihdutin alkuvuodesta syksyyn viitisen kiloa häitä varten, ja sen jälkeen en oo samalla tavalla tarkkaillut, mutta samat vaatteet sopii niin tuskin kauheasti on tullut takaisin. Se on rankkaa hommaa, nostan hattua teille!

Marjee mullahan ovistestit näytti plussaa, vaikka ovulaatiota ei tapahtunut ja tuli ne menkatkin lopulta ilman ovista. Oon ymmärtänyt että tavallisetkin munasarjat jättää ovuloimatta muutamassa kierrossa per vuosi, mutta useilla menkat tulee silti normaalisti tai vaan vähän myöhässä. Ehkä mulla syystä tai toisesta kohtu ei väsy odottamaan ovista kovinkaan nopeasti. Jokatapauksessa, jos yhtään epäilet että tuleeko ovulaatio niin kannattaa ehkä varata gyne joskus suunnilleen ovulaation aikoihin. Ultralla pitäis aika selvästi nähdä, onko johtofollia tai keltarauhasta mistä vois päätellä oviksen tapahtuvan/tapahtuneen.

Mulla alkaa vehnänalkioöljy tulemaan korvista ulos. Sanokaa mitä sanotte, musta se on pahaa :whistle: greippimehu taas tuntuu olevan maku, johon tottuu, koska sitä juon jo ihan mielelläni, harmi vaan ku lähikaupassa ei myydä. Mieli alkaa jo pyöriä ens viikon lääkäriajassa, vaikka siitä clomeihin ja oikeaan yrittämiseen on vielä viikkotolkulla aikaa... Huoh. Olisi kiva päästä lopulta oikeasti tositoimiin!
 
Mariah33, mä kävin joulun tienoilla 5 kertaa vyöhyketerapiassa. Ihanan rentouttavaa kyllä oli. Tulokset ei niinkään hyviä, tai tietty ei ole oikein ajoitukset osuneet. Jos mahdollista valita niin suosittelen modernia vyöhyketerapiaa. Kävin silloin vuosia sitten juurikin lapsettomuuden takia ja jotenkin jäi luottavainen mieli siihen. Nyt kävin perinteisessä, jotenkin oli laimeampaa. Tiedä sitten onko eroja.
Marjee, mulla on kierto lähes aina 25pvä. Silti epäilen etten ovuloi ainakaan toiselta puolelta. Eli voi olla hyvinkin säännöllinen kierto ilman ovista.
Pajunkissa, tervetuloa joukkoon. Teilläkin aikamoisen pitkään on jo yritetty.

Nyt mä alan saada todisteita, etten mä oikeesti ovuloi joka kuukausi. Ovistestit on näyttäneet nollaa joka päivä. Vaikka kaiken järjen mukaan oviksen ois pitänyt olla eilen. Mä niin toivon, ettei tää elämä alkais toistaa itseään. Ettei tartteis mitään hoitoja enää. Luulen, että annan periksi jo ennenkuin mikään ehtii kunnolla alkaakaan. Ehkä mut on tarkoitettu elämään ilman lapsia.
 

Yhteistyössä