*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Isosti onnea vauvatoiveinen ja kiva kuulla kuulumiset samour_! Muistelen toiselta palstalta meillä olleen samour_ keskenmeno samoihin aikoihin. Ihanaa että sinulla on onnistunut asiat noin hyvin! Onnistumiskuulumiset luo uskoa ja sitä tässä tarvitaan.

Merope oikeassa olet. Rankemmanpuoleinen alku oli meillä vauvahaaveille. Ensin vauhdilla raskaaksi ennen kuin ajatukseen on ehtinyt tottua ja sitten kun odottelee jo onnea täynnä niin toinen otetaan pois. Tietysti jokaisen oma tarina on raskas jos onnistunutta raskautta ei ota kuuluakseen.

ON. Mulla on tullut nyt ensimmäistä kertaa elämässäni hyvin hienoista tiputtelua kesken kierron suunnilleen ovulaation aikaan. Lähinnä hieman jää verta paperiin pyyhkiessä. Onko kellekkään muulle tuttua? Luin että kyseessä voisi olla ovulaatiota edeltävä vuoto. Mietin onko hyvä vai huono homma.
 
  • Tykkää
Reactions: samour_
Tuosta tiputteluvuodosta ovulaation aikoihin, mulle sitä alkoi tulla toisinaan sen jälkeen kun 30 vee tuli mittariin. Semmosta ruskeaa tuhrua, just ovulaation aikoihin ja vaan ihan vähän. Ite ajattelin että hormonitoiminta vaan muuttuu iän myötä ja kaikenlaisia kummallisuuksia voi olla. Sama juttu kun se että itse ovulaatiot on mun mielestä alkanut olla kivuliaampia. Ja tosiaan, plussia olen saanut joten sen kanssa vuodolla tuskin on mitään tekemistä.

Ja kiitos onnitteluista :heart:
 
Noniin. Soitin eilen klinikalle ja sanoivat heti, että lyhyeltähän tuo luteaalivaihe kuulostaa. Lisäksi ovuloin sen verran myöhään (~kp20), että asialle olisi hyvä tehdä jotain. Sanoivat myös, että siemennestetutkimuksesta aloitetaan! Hyvä, että 'aloite' tuli sieltä päästä, itse kun olen toivonut ko. tutkimusta tehtäväksi jo pidemmän aikaa (on syitä epäillä, että siittiöt eivät ole priimaa). Mieheni vaan ei ole kovin innoissaan asiasta ;) No, enpä olisi itsekään intona samassa tilanteessa, mutta tuo tutkimus on kuitenkin helpoimpia suorittaa! :D

Enivei, aika on varattuna ja nyt vain odotellaan :|
 
  • Tykkää
Reactions: Merope ja Hironea
Keskiviikko 7.1.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 1/23-28...........yk 9............luomu
Cheri85................29v.....kp 5/24-26..........yk 10...........luomu
Hironea...............35v......kp 8/26...............yk 14...........luomu
Merope................30v.....kp 29/n30............yk 18..........kilppari
Vadelmanlehti.......31v.....kp 38/47.............yk 2.............luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_, vauvatoiveinen, Norna

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26.......7.11.2014 2. mp+pr
Ruusutar........30v.................. 23.12.2014


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Hiphei! Lomat lusittu ja uusi vuosi potkitty käyntiin. Paluu arkeen koitti vihdoin ja viimein minullekkin.

Lista päivitetty! Virheet mahdollisia, mutta tahattomia.
Merope siun päivät on ?? ilmottele jos tahot korjattavan :heart:

Tervetuloa vadelmanlehti sekä cheri85 :heart: Ihana saada uusia naamoja hiipuvaan ketjuun!

Toivon teille molemmille pikaista pyörähdystä täällä ;)

Lomalla tuli käytyä lukemassa, mutta en puhelimella jaksanut alkaa näpytellä. vauvatoiveiselle rutkasti onnea :heart: :heart: Mä luotan ja uskon, että tällä kertaa on vihdoin teidän vuoro saada se nyytti syliin asti! Me pidetään sut täällä oikein mielellämme seurana. :)

Rockwell :headwall: voi piru! :( :hug:

Tilulilu Mulla myös on tuo luteaalivaihe välillä todella lyhyt. Heti ensimmäisellä käynnillä lääkäri sanoi, että kunhan saadaan alkututkimukset ohi niin tuohon tullaan keskittymään. Se ei ole hyvä asia ja siitä lähdetään että se laitellaan kuntoon. Hyvä, että soitit niin saitte sen perusteella homman liikkeelle. Kyllä se mies siitä toivonmukaan lämpenee simppatesteilyynkin.

samour_ Ihana kuulla kuulumisiasi! Toivotaan, että kaikki sujuu loppuunasti yhtä sujuvasti. :)

ON: Mä vaan lasken päiviä seuraavaan lääkäriaikaan. Tässä ehtii tulla yks ovulaatio ennen, mutta mielenkiinto on totaalisen nollassa testailla enää luomuja. Varsinkin kun toi edellinen kierto jäi ovuloimattomaksi niin se tavallaan tappo ne vähäisetkin toiveet. Kyllä mä aioin itseni potkia sen verran motivoituneeksi, että se luomuovis hyödynnetään, mutta kyllä ne ajatukset on jo täysin tuossa lääkärikäynnissä...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on taas oikein masennuspäivä. Mietin, että kaksi kuukautta enää aikaa tulla raskaaksi, jotta saisimme vauvan vuonna 2015. Että ei välttämättä edes koko tänä vuonna?! :( Toisaalta, jos tulisin raskaaksi, niin laskeminen jotenkin loppuisi. Sitten sen ei enää olisi väliä, että sitten sitä ajattelisi vain, että kunhan vauva saa olla tarpeeksi kauan kohdun suojassa.. Mitäs ajatuksia muilla on?

Täällä myös odotetaan tätiä saapuvaksi. Toki taas kaiken maailman oireita: päänsärkyä, pissa haisee, väsymystä, tukkoisuutta.. Mutta ei mitään nippailuja tai rintakipuja. Joten en usko plussaa, vaikka sitä toivonkin. Ja sitten taas pelkään, ettei taaskaan tule kunnon kuukautisia, miten sitten osaan/voin laskea kiertopäivät, jotta saan varattua sen aukkariajan..

Kuulkaa siskot, tää on nyt vaan sellanen juttu. Että me ollaan kyllä aivan tajuttoman vahvoja ihmisiä (siis pidempään yrittäneet). Aina, kun alan tätä rumbaa miettimään, mietin, ettei kukaan tätä voi selväjärkisenä kestää..
 
Merope Tiedän tunteen... Illalla sain taas kuulla, että lähipiirissä on vauvauutisia. Toki olen iloinen, mutta voi hiivatti miten se sattuu.

Mä tuossa vessassa käydessä tajusin, että mullahan pitäis olla ovis ihan näillä näppäimillä. Tuli kunnon limatkin jopa mitä ei aikoihin ole ollut. Pitäiskö mun nyt sit kuitenki taas alistua ja alkaa tikuttaa...

Mä olen joutessani selaillut IUI kokemuksia sekä todennäköisyyttä plussata. Hirmuisesti ei ole kannustavia kokemuksia netistä saatavilla. Kävin jopa lueskelemassa IUI 2015 topikinkin tuolta lapsettomuuspuolelta. Sinällään mukava lukea, koska se varmaan tulee oleen itselle se seuraava askel. Vielä en uskaltanut listalle pyytää.
 
Nuo raskausuutiset kyllä satuttaa.. Vaikka miten sekin on, että jos pariskunta on kauan yrittänyt, niin sitten (ainakin minä) olen aidosti onnellinen heidän puolestaan..

Kyllä mä suosittelen tikuttamaan, jos vain millään jaksat. Mun leku sanoi, että jos siihen tikkuun plussa tulee niin plussa se on. Et sitten ainakin tietää.. Mitäs kaikkea löysit IUI:sta? Meillä taitaa kans olla se aika pian edessä. Paitsi jos olen tukossa.. Sittenhän se on suoraan IVF..
 
Minut voi lisätä plussanneisiin. Katsotaan kuinka käy... Pieniä murheita on siis ollut alusta alkaen, mutta kun voivat olla normaalia tai sitten tarkoittaa jotakin huonoa...

Hirmuisesti tsemppiä kaikille! Tämä on kyllä niin haasteellista meille toisille, että ei ole tottakaan.

Ihanaa viikonloppua!

Vauvis ja ihme 4+1
 
Perjantai 9.1.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 3/23-28...........yk 9............luomu
Cheri85................29v.....kp 7/24-26..........yk 10...........luomu
Hironea...............35v......kp 10/26.............yk 14...........luomu
Kiia80..................34v.....kp 16/26-28.........yk 1.............luomu
Merope................30v.....kp 31/n30............yk 18..........kilppari
Vadelmanlehti.......31v.....kp 40/47.............yk 2.............luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_, Norna

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Tuliski se plussa noihin hiivatin tikkuihin... Mutku ei...
IUI:sta oli netissä vaikka ja minkälaisia juttuja. Jotku on sitä mieltä, että ihan huuhaata ja onnettomat onnistumismahdollisuudet tai lähinnä samat kun luomuna ja toiset sitten sanoo että sentään olis jotain apua. Toimenpiteenä näkyy olevan suht simppeli ja kivuton.

Eniten mä odotan siltä kahden viikon päästä olevalta lekuriajalta sitä, että millaiset napit mä saan tän kiertoni ja ovulaationi vahvistamiseksi. Tulee enemmän sellainen olo, että edes jotain yritetään eikä vaan sohita sokkona oviksen aikaan keskenämme :D

ai nii! vauvatoiveinen Mä toivon sydämeni pohjasta ettei mun tarvi sua ottaa pois enää tuolta plussalistalta. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiia80 tervetuloa minunkin puolesta! Vasta itsekin tähän ketjuun liityin. Merope ja Hironea samanlaisia tunteita sitä itsekin on käynyt läpi. Tässä iässä kun väistämättä aika moni ystävä ja sukulainenkin tulee raskaaksi ja saa vauvan. Ehkä vielä hankalampaa oli aika kun toipui vasta omasta keskenmenosta. Kyllähän se epäoikeudenmukaiseltahan tuntuu vaikka samalla tietysti on onnellinen.

Katsoin et mun kiertopäivät oli tullut listaan väärin. Muoks: Olin itse sekoillut niiden kanssa. Nyt on menossa vasta kp36. Tuon takia ei tarvi päivittää.

Tilulilu mun ovulaatio tapahtuu aivan varmasti kp20 jälkeen, toisaalta luteaalivaihekin voi olla pidempi. Täytyy sanoa et te tunnette kroppanne hienosti naiset! Itse en ole edes koskaan saanut bongattua ovulaatiota vaikka tarkkailen lämpöä ja muita merkkejä. Parhaiten mulle antaa hedelmällisyydestä arvion mikroskooppi. Tosin senkin luotettavuudesta ollaan montaa mieltä. Tikuttamalla en ole koskaan saanut huippua esiin. Hankalaksi homman tekee tuo pitkä kierto. Olen miettinyt voiko tällainen hormonaalinen poikkeavuus vaikeuttaa raskauden kulkua, mutta ilmeisesti jos jotain vaikeuttaa niin ennemminkin juuri raskautumista. Kiva oli kuulla että ovulaation aikainen tiputtelu on täysin normaalia :). Semmoisia mietteitä täällä tänään. Mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Hironea ja Vadelmanlehti. :)

Onnittelut kaikille plussanneille ja kovastipaljon onnea jokaiselle yrittäjälle; ovuloikaatten kovasti ja olkaatten hedelmälliset! :flower:

5 päivää kummista oireista kärsineenä olen foorumeita kahlaillut läpi ja ihmetellyt, kärsinkö elämäni ensimmäistä kertaa ovulaatio-oireista vai onko henkinen "järkytys" tästä elämäntilanteesta ottanut minusta yliotteen. Kertalaakista raskautumiseen en jaksa uskoa... No, kuun lopulla nähdään mitä tuleman pitää, missä kohtaa menkat alkaa vaiko alkaako. Harmittaa vain, että juuri nuo päivät 13-15 (oletettavin oviksen aika) mies oli työreissulla ja peittoa sain möyhiä ihan yksikseni. Noh, seukkikierrossa sitte panostetaan enempi noihin vuorokausiin! ;)
 
Jee! Meillä on selkeä plussa ovistikussa! Selkein mitä ikinä olen saanut! Huippua! Nyt oli niiiiin paljon tummempi viiva, että ei todellakaan tarvi arpoa. Täten olkoon tämä dpo -1 ja miehen kamppaan välittömästi, kunhan töistä pääsee :D

Vadelmanlehti Mie muokkaan sun päivät kuntoon alkuviikosta kun pääsen koneelle. Tuo listan päivitys puhelimen kautta on mun hermoille liian hankalaa.

Kylläpä mieli piristyi noin kauniista viivoista tikuissa :) tästä tulee sittenkin ihan kiva viikonloppu ;)
 
Onnea plussasta vauvatoiveinen!!! Toivottavasti se kestää loppun asti tällä kertaa :heart:. Mä tulin niin iloiseksi ihan vilpittömästi, kun luin tuon uutisen täältä ja toivon kaikkea parasta sulle!

Käyn täällä välillä lueskelemassa teidän kuulumisia ja onhan niitä plussia ropissut, onnea kaikille muillekin! Ja eiköhän kaikki lopulta plussaa, siihen mäkin tahdon uskoa, vaikkei siltä tunnukaan nyt. Lapsettomuustutkimuksiin ei päästy julkselle, koska meidän tilanne ei kuulemma sitä vaadi tällä hetkellä... Oli kyllä niin paha isku vasten kasvoja, ettei tosikaan, mutta näillä mennään. Myöhemmin uusi yritys, jos uskalletaan.

Mutta. Yritän nyt etsiä elämästä muita positiivisia asioita ja seurailen teitä jatkossakin. Pidetään lippu korkealla naiset!
 
Ihan hurjan paljon tervetuloa Kiia80! Millainen tarina teillä on taustalla?

Hironea: Muahhaa, sä kirjoitat kyllä niin minua huvittavasti! Ja ONNEA upeasta oviksesta ja tsemppiä miehen kampitukseen! :) Tules kertomaan sitten, miten tuo kampitus onnistui!

Bahama: Siis mitä? Olette koittaneet vuoden ja silti ette pääse? Koska ei löytynyt mitään syytä? Ihan takamuksesta, sanon minä. :( Tsemppiä jatkoon ja toivon todella, että luomuplussa yllättäisi teidät ihan mitä pikimmiten!

*muoks. Ai niin, omat kuulumiset. Tädistä ei minkäänlaista tietoa ja testi näytti negaa. Päivät on jo ihan riittävän pitkällä, samoin kuin oletettu dpo.. Maku- ja hajuaisti on entisestään parantunut, mutta muuten ihan normaali olo. Katsoin sen sarjan "toisen kanssa" ja meinas tulla (ja oikeesti tulikin, en vaan myönnä) itku ku se päänäyttelijä (Krista Kosonen, on muuten hurjan kaunis nainen) sai vauvan. Pelkään niin, etten koskaan pääse kokemaan sitä onnea. Muhun otti niin lujaa se kohta kun hänen miestään näyttelevä Mikko piti Kristan kasvoja käsissään ja sanoi, että nyt meistä tulee perhe.. Eikö meistä tule..?
 
Viimeksi muokattu:
Merope, lapsettomuuslääkäri hylkäsi lähetteen näkemättä meitä ja syynä se syksyinen mun nimittämä kemiallinen, joka luokiteltiin lääkärissä erittäin varhaiseksi keskenmenoksi, koska digitesti näytti silloin plussaa. Ei olisi pitänyt kertoa siitä, niin oltaisi luultavasti päästy tutkimuksiin. Nyt sitten vaan jatketaan luomuilua (kauhee sana :D) ja toivotaan, että onnistaisi.
 
Kiitos Merope! :)

Meidän tarina...

Minä -80 ja mies -78. Olemme 1,5 vuotta olleet yhdessä, rapian vuoden saman katon alla. Hänellä on 11-vuotias poika, joka asuu äidillään. Minä olen lapseton - toistaiseksi ainakin. Tähän asti olen myös kuvitellut, etten halua lasta. En ole mikään äidillisyyden perikuva.

Lisäksi on muutama "seikka"... 16-vuotiaana multa leikattiin kasvain, ja samalla poistettiin vasen munasarja ja -torvi. Uhiteltiin, että kasvain voi uusiutua enkä koskaan saisi lasta, jos se uusiutuisi. Ei kuitenkaan ole uusiutunut, mutta tämän vuoksi totuin lapsettomuuden ajatukseen.
Jos tämä ei riitä, niin äitini on hedelmätön. Hän sai minut 2 vuoden sitkeillä hedelmällisyyshoidoilla. Minun jälkeen jatkoivat hoitoja vielä 2 vuotta, tuloksetta. Sitten lääkäri sanoi, ettei tule onnistumaan enää ikinä. Minä olin ihme... Ja nyt gyne totesi mulle, että on mielenkiintoista nähdä raskaudunko luonnollisesti. On herännyt hypoteesi, että hedelmättömien äitien tyttäret saattavat hyvinkin olla hedelmättömiä.
Ja kolmantena, sairastan reumaa. Ei siinä mitään, mutta reuma kuivattaa elimistöä. Limakalvoja. Ei helpota raskautumista...

Näillä pelikorteilla pelataan ja katsotaan tuleeko haikaraa ikinä...
Onneksi asenne on, että tulee jos on tullakseen. Jos ei niin ei. Tähän puuhaan lähdettiin siis ihan vain kokeillaksemme kuinka käy. Ja siksi, ettei ainakaan tarvi vanhana ja lapsettomana itkeä, kun ei tullut edes yritettyä...
 
Moi,

En tiedä onko näistä minun kokemuksista apua, mutta jaanpa nyt kuitenkin. Olen saanut kaksi kolmesta plussasta taukokierrolla hoidoista ja molemmissa olen syönyt ennen ovulaatiota gelee royalia. Lisäksi ollut kaikkia ennen raskausajan vitamiinit ja ekstra-annos foolihappoa. Syön niitä siis koko ajan. Tässä viimeisessä on ollut myös kiinalainen lääketiede apuna eli ehdin käydä kaksi kertaa akupainannassa. Sitä kyllä suosittelen lämpimästi. Meillä oli joulun ajan taukoa koko yrittämisestä eli en testannut mitään ovista (tiedän kyllä oireista, että oli ehkä joulupäivänä). Tuo akupainanta aloitettiin jo joulukuussa, jotta olisi saatu hyvä tukipohja tammikuun piikityksille. Tärkein juttu oli kuitenkin se, että en testannut ja miettinyt asiaa. Olin lomalla ja stressitaso oli matala. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta stressaamatta olisi hyvä olla...

Vauvis + ihme 4+3
 

Yhteistyössä