*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

vauvatoiveinen: mä oon ymmärtäny (hyvin mahdollisesti väärin), että kananmunalima viittaa vaan ovikseen ja sitten valkovuoto raskauteen.. Ja siis ei kyllä haittaisi yhtään olla väärässä :) Ja kiitos viestistä, en tiedä miksi, mutta se sai mut hymyilemään :)
 
Hihhii!! Ihanaa, että ootte näin mukana menossa, murulaiset <3! Tein tosiaan testin perjantaina ja se oli nega - siksi en vielä itse ole kovin positiivisin mielin.. Odotan vielä pari päivää ja si uusin testin jos niin pitkälle pääsen..

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..
 
Hironea: Joo tuo luteaalivaiheen lyhyys lienee ihan selkeä ongelma! Ja luotan kyllä, että siihen saan avun. Pelottaa vaan mitä kaikkea muuta tutkimuksissa löytyy. Pessimisti ei pety, vaimitensenytmeni..:p (Oon kyllä huomannut, että vaikka kuinka pessimistisesti asioihin valmistaudun, niin kyllä sitä silti pettyy huonojen uutisten äärellä ihan yhtä paljon! Turhaan stressaa siis etukäteen, mut minkäs sitä psyykeelleen voi..)

Vadelmanlehti: Tuosta ovulaation tunnistamisesta.. Minä en sen lähenemistä huomaisi, ellen tekisi testejä. Ehkä finnejä pukkaa enemmän, mutta niitä tulee taas ennen menkkojakin ja.. no vähän joka vaiheessa nykyään.. :headwall: Kun ovulaatio on ohi, nännit kipeytyvät selvästi. Siitä tiedän, että NYT on jotain tapahtunut. Muuten en kyllä huomaa mitään eroa haluissa, limoissa tms. Ehkä näitäkin osaa sitten ajan kanssa tarkkailla! :)

Kiia80: Tervetuloa! :) Tunnistin itseni (osittain) tuosta esittelystäsi: minäkään en ole mitenkään erityisen äidillinen, ja välillä mietinkin, että kannattaako minun edes lapsista haaveilla..? :| Veikkaan kuitenkin, että se äidin rooli herää kyllä viimeistään lapsen synnyttyä. Minäkin olin pitkään sitä mieltä, etten lapsia halua ja tämä projekti aloitettiinkin vähän sillä "tulee jos on tullakseen" -tyylillä. Mutta melko syvälle tähän maailmaan on jo uponnut.. ;)
Samanlaista terveydellistä taustaa kuin sinulla, minulla ei kyllä ole. Aiheuttaa varmasti lisäjännitystä! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja tsemppiä yritykseen! :)

Merope: Kuulostaa niiiiin lupaavalta.. Itse olisin jo noilla oireilla/merkeillä testannut! :D Oikeesti jännittää sun puolesta, vaikken sinua edes tunne! :)
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 12.1.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 6/23-28...........yk 9............luomu
Cheri85................29v.....kp 10/24-26..........yk 10...........luomu
Hironea...............35v......kp 13/26.............yk 14...........luomu
Kiia80..................34v.....kp 19/26-28.........yk 1.............luomu
Merope................30v.....kp 34/n30............yk 18..........kilppari
Vadelmanlehti.......31v.....kp 38/47.............yk 2.............luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_, Norna

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Merope Jokooooo????

Uuden viikon kunniaksi lista taas kohdillaan.

Miehen kamppaus onnistui enemmän kun hyvin. Nyt on viimeinen luomukierto kyllä hyödynnetty niin, että istuminen on vaikiaa :D

Silti mulla vaan mieli hiipii viikon päästä perjantaihin. Mä jo kovasti olen utelias, että löytyikö tuosta mun loppukierron testeistä kummallisuuksia ja mitä lääkäri on mieltä tuosta mun luteaalivaiheen lyhyydestä...
 
Hienoa Hironea! Kyllä sitä vaan on paree mieli, kun hyödyntää.. Mä kans odotan sun lääkäriä ja lisätietoja etenemisestä!

Tiluli: tietenkin voit lapsesta haaveilla! Hyvin harva mun lähipiiristä on äidillinen ja muksuja kuitenkin löytyy. Hyvin he pärjäävät. Kaikki on kuitenkin erilaisia vanhempia.

Täällä herättiin paniikissa. Juoksin vessaan ja pyyhkiessä ei tullut mitään. Hui,tää vetääki jännäks.. tosin yritän tosi kovasti olla toivomatta.. en enää kestä epäonnistumisia. Ja pelkään, että täti on unohtabut mut jostain ihan muusta syystä..
 
Voi peukkuja Meropelle, jännää!!

Täällä kp10 ja eilen clearbluen dual antoi vilkkunaamaa, ja tänään varsinaisen ovisplussan. Molemmat päivät hyödynnetty. ;) Itellä näiden 10yk:n aikana aina mennyt ovistesti plussalle, aikaisintaan kp9 ja kerran niin myöhään kuin kp14, yleensä se on tää 10 tai 11. Luteaalivaihe aina vakio, luomuna plussasta tasan 14vrk ja Lutinuksen kanssa 15-16vrk riippuen käyttääkö lääkettä 9 vai 10vrk. Oviksen tunnistan välillä ja välillä en, siksi testit olleet alusta asti mukana.

Nyt alkaa sit taas piinaavat 15-16vrk. Troppeina Lutinus 100mgx2 9vrk ajan alkaen torstaista ja toisena (huomattavasti miellyttävämpänä) lasi punkkua iltaisin, sitä odotan enemmän...
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin täällä jännäilen Meropen puolesta! *peukkupeukkupeukku* :)

Kaipa sitä tosiaan epä-äidillinen saa olla... Ja omistaanhan kyllä huolehtii jne.
Esimerkiksi tuo "oma" (miehen) 11-vuotias poika. Aivan mahtava tyyppi! Hänen myötään on oppinut, miten tyydyttävää voi olla lapsen kanssa kylki kyljessä leffan katselu. Siinä vallitsee samankaltainen ja yhtä suuri läheisyys ja rakkaus, kuin oman kumppaninkin kanssa (ilman seksuaalisia tuntemuksia tietenkin), ja se oli mulle positiivinen yllätys, joka sai miettimään josko äitinä olisi sittenkin ihan jees olla... ;)

Jänskä muuten huomata tuosta plussanneiden listasta, miten monta yk1-3:lla plussannutta kolmekymppistä joukkoon mahtuu! Luo jonkinlaista toivoa.
Justiin eilen luin jostain netin syövereistä, että noin yleisesti raskautumisen mahdollisuus kierron aikana on laskennallisesti 25%. Ei mitkään häävit prosentit. Syitä tähän voi olla miehen heikko siemenneste, naisen hedelmällisyysongelmat, molemmat, tai kierron aikana liian vähäiset / väärin ajoitetut yhdynnät.
 
Hei taas tytsyt :)
Merope! Mullon kyllä tosi vahva fiilis sun plussan puolesta ja peukut on pystyssä <3
Ja onnea Hironea ovisplussasta ja sen hyödyntämisestä ;)
Ja tervetuloa uudet kuumeilijat :)

Mä kävin tänään terveystalolla gynellä. Suolanen hinta, mutta voi luoja miten helpottunut olen. Kaikki näytti hyvältä :) kohtu 3,5 senttinen pallura, 3mm limakalvolla (jo näinä kiertopäivinä! :D) ja munikset hyvin toiminnassa, molemmissa yks isompi folli hyvässä kasvussa ja pari pienempää. Eli näiltä osin kaikki kunnossa :) kunhan vaan simpat ois tikissä ja osaisivat uida ;) ja kunhan niiden väylät ois vapaana. No, nyt sit syön 3 kk teroluteja, että saadaan kierto tasaantumaan... Sitten vasta mies tutkimuksiin, jos ei oo tulosta tullut...
Mun gyne sanoi (aivan ihana ihminen), että ei stressi estä raskaaksituloa. Sanoi, että kuinkas esim sota-aikaan Suomessakin ollu suurimpia syntyvyyslukuja vaikka ihmiset varmasti oli aivan pirun stressaantuneita :D sekin helpotti, kun mä oon joka asiasta stressaava. Mulla on nyt ihan järkyttävän hyvä fiilis :D
 
Voi Merope <3 Eikä!! Voiko vielä olla mahdollisuus,että se testi näyttää väärin?
Mullahan oli joskus vuosi sitten aika sama tilanne. Menkat oli myöhässä ja ovistesti plussa.R-testissäkin joku roskishaamu. Menkathan ne kuitenkin tuli. Silloin vaan joku tiesi kertoa,että kierron lopussa ovistesti näyttää plussaa lähes kaikilla. En ole tuota kuitenkan kokeillut,että onko näin.
 
Kiitos taasen kaikille. Musta alkaa tuntumaan, että tämä palsta on mun lohduttamista ja tsemppaamista, hih :)

Iitukka: En yhtään tiedä, onko mahdollisuutta siihen.. Olen kanssa yrittänyt tuota ovulaatiotikkujuttua tutkia ja mun ymmärryksen mukaan ovistestin ei pitäisi näyttää plussaa enää kuukautisten aikaan, paitsi jos on pco. Ja mulla ei ole aiemmin näyttänyt, olen sen testannut. Mutta eipä se mitään silti tarkoittanut näköjään..

Nyt sitten vaan odotellaan ja odotellaan. Juuri se, mitä eniten pelkäsin, tapahtui. Äh.
 
Vauvatoiveinen mitkä viikot sinulla on menossa? Minulla tuli pientä vuotoa 8+1-2 ja neuvolatäti sanoi, että silloin, kun normaalisti tulisi kuukautisvuotoa, voi raskauden aikana tulla pientä, toisilla runsaampaakin vuotoa. Meillä nyt 38+5, joten onnellisesti kävi. Pidän paljon peukkuja sinulle!!

Ja Meropelle myös isosti tsemppipeukkuja!!
 

Yhteistyössä