*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Onnea Ruusutar! Ei hassumpi joululahja!

Mä lähdin kirjottelemaan ku otin päikkärit ja näin unta et mulla oli kamalasti finnejä ja oksetti, siit tajusin et olin raskaana. En aluks uskonu mut sit olin niiiiin onnellinen..
 
Ruusutar :heart: onnea ihan valtavasti!!! kertakaikkiaan kadehdittava joululahja!

Oma joululahja oli aika polilta. Menee aina tammikuun lopulle asti, mutta ompahan nyt jotain konkreettista mitä odottaa. Nyt mie jatkan taas lomailua :)

Oikein ihanaa joulun aikaa ja olkoon uusi vuosi meille plussatuulissaan armollinen :heart:
 
Hironea: mitä polilla nyt sitten tapahtuu..? Anteeks, mä oon vielä vähä hukassa näiden kanssa..

Täällä ovis varmaan oli ja meni. En enää vaan kertakaikkiaan jaksanut mittailla. Hyödynnettiin jotenkuten ok ja olosuhteisiin nähden loistavasti. Nyt sit vaan täti kylään ja aukkariaikaa tilailemaan.
 
Merope Ei sitten niin minkäänlaista käryä mitä siellä lääkärillä tehdään. Epäilisin, että on jonkinmoinen hoitojen suunnittelukerta. Edelliskerralla, kun heitti ilmaan jo sen inssikortin noiden miehen vähäisten siittiöiden takia. Keskustellaan varmaan, että mennäänkö niihin vai kokeillaanko lääkkeillä vai molemmat kerralla. Lapussa ei lukenut yhtään mitään muuta kuin, että "teille on varattu aika 23.1.2015" Edes ne mun viimeisimmät verikokeiden tulokset ei ole tulleet. Mä en nyt jaksa ottaa niistäkään stressiä näin loman kunniaksi, joten eiköhän se lääkäri sitten tammikuun lopulla kerro jos niissä oli jotain pahasti pielessä.
 
Maanantai 29.12.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Merope................30v.....kp ??/28-30..........yk 17..........kilppari
Rockwell..............30v.....kp 17/23-28..........yk 8............luomu
Hironea...............35v.....kp 26/26...............yk 13..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_, vauvatoiveinen, Norna

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26.......7.11.2014 2. mp+pr
Ruusutar........30v.................. 23.12.2014


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Jatkan yksinpuhelua... Tajusin tuossa vasta listaa päivitellessä, että mullahan pitäis alkaa vuoto... Niin totaalisesti olen nyt työntänyt tässä ovuloimattomassa kierrossa tän vauva-asian taka-alalle etten ole muistanut edes omia kiertopäiviäni. Noh... alkais nyt se vuoto... Jotenkin mä olen niin luovuttanut jo tän luomuna yrittämisenkin, että odotan vain sitä tammikuun poliaikaa...
 
Hironea: Äh, lisää odottelua. Onneks nyt on jo päivä tiedossa.. Mut toisaalta sitä odottas jo jtn muuta ku keskusteluaikaa. Ja sama täällä, luomuyrittämisen onnistumisen suhteen olen kyllä luovuttanut ja tulevaisuus pelottaa..
 
Hei murut!

Pitkästä aikaa piti oikein kirjautua tänne, että pääsee antamaan teille virtuaalihalauksia!

Ruusuttarelle onnea plussasta :heart:

Ja Meropelle ja Hironealle molemmille iiiisot ja lämpimät tsemppihalaukset ja malttia hoitojen odotteluun. Pelko pois, tästä se alkaa, trust me, mä tiedän mistä puhun :hug: mun positiivista on se, että molemmilla löytyi joku selittävä syy siihen, ettei luomuplussaa ole kuulunut, silloin ainakin tiedetään mitä hoidetaan. Saatatte kuule ehtiä äideiksi hyvinkin alkavan vuoden aikana :heart:

Omia kuulumisia sen verran, että pahoinvointi on hellittänyt ja muutenkin olo on hyvä. Niskaturvotusta löytyi viikko sitten ultrassa mukavan alhainen 0,5mm ja tyyppi teki jo voltteja, ihan käsittämätöntä jotenkin :heart: sokerirasitukseen perjantaina, sitä en niin innolla odota.. :)

Ricardina 13+1
 
Onnea Ruusutar mahtavasta joululahjasta <3
Ja Hironealle tsemppiä odotteluun :)

Oon yrittäny pitää taukoa vauva-ajatuksista, mutta eipä ole onnistunut... Tai oikeastaan oon tajunnut, ettei mun oo järkeä ees haaveilla...
Edellinen kierto oli vain sen 23pv, eli tuskin ovulaatiota. Seksin aikaiset verenvuodot ja kovat alavatsakivut ei todellakaan tarkoita mitään hyvää... Lääkäriaika tammikuun puolessavälissä... Pahoin pelkään munsarjakystia, sillä äidillä ollut niitä ja samat oireet...
Masennus on aika kova... Lisäks vanha vaiva vatsahaava ilmesty joulun aikaan...
Ja vielä kaiken kukkuraks, mun kroppa on vuosia "toiminu" samalla kaavalla, ovulaation jälkeen (eli pari vkoa ennen menkkoja) rinnat kipeytyneet, nyt ei mitään... :O

Pidän silti peukkuja listalla vielä oleville, Hironealle ja Meropelle, te ootte yrittäny jo niin pitkään, että teille ne plussat kyllä soisin <3
 
Ricardina: aina yhtä ihana kuulla sinusta <3 ihan parasta, että siellä menee hyvin! Ja kiitos, muru, tsempeistä!

Rockwell: Äh.. Kurja, että siellä on vaikea jakso meneillään! Onneksi on lääkäriaika, jotta saisi edes jotain vastauksia.. Ja kiitos, kyllähän se plussa olisi kovin mieluinen ja odotettu (nyt kai saan jo ihan luvalla sanoa näin).. ja tosiaan.. Hironealle myös plussaa toivon sydämeni pohjasta, vaikka en haluaisikaan hänestä täällä palstalla luopua.. Vaikea oli irroittaa Ricardinastakin!
 
Ruusutar,olet kyllä saanut maailman parhaimman joululahjan. Onnea! Ricardina,ihana kuulla että kaikki menee hyvin :)
Kaikille muille toiveikasta vuotta 2015! Toivon niin sydämestäni,että me kaikki saisimme viettää onnellisimman vuoden oman vauvan tuoksuissa.
Minä yritän luoda uskoa tulevaan vuoteen,että kyllä se vauva olisi vielä mahdollinen. Nyt kuitenkin mieltä painaa kaikki muut kuin vauva-asiat. Eräs läheinen sairastui syöpään jouluna,joten huoli ja pelko on kova.
 
Hei. Sopiiko liittyä seuraan. Vadelmanlahti 31v., kp 31/47, yk 2, luomu. Ajattelin että tämä ryhmä olisi omaankin tilanteeseen sopiva. Ensimmäistä lasta olemme yrittämässä. Yritys aloitettiin viime keväänä jolloin raskauduinkin nopeasti. Raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon (sikiö kuollut arvioilta viikoilla 11+4) jonka jälkihoito oli pitkä ja piinallinen. Nyt ensimmäinen yrityskierto keskenmenon jälkeen menossa ja olo toistaiseksi toiveikas.

Iitukka81 toivon sulle ja läheisellesi voimia uuteen ikävään tilanteeseen.
 
Kiitos onnitteluista!
Hyvää alkanutta vuotta kaikille ja toivon kovasti jokaiselle plussatuulia :heart:

Iitukka: voimia ja jaksamista. Tiedän kokemuksesta, kuinka vaikeaa on kun läheinen sairastuu vakavasti. Itse koin saman muutama kuukausi sitten, kun erittäin läheinen ihminen sairastui syöpään. Tilanne on edelleen päällä tietenkin ja vaivaa niin omaa kun monen muun mieltä jatkuvasti. Täytyy vaan toivoa parasta!
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki mussukat!

Hyvää alkanutta vuotta ja paljon plussia!

Onnittelut ruusuttarelle hienosta joululahjasta ja paljon tarrasukkia matkaan.

Mikäs on meininki? Ainakin merope ja hironea odottelee hoitojen alkua. Kovasti tsemppiä odotteluun. Uusiakin on tullut, tervetuloa!

(.) Täällä on ollut hiljaiseloa ja koko vauvahanke unohduksissa joulun ajan. Ovistikut oli siis nurkassa ja keskityttiin vain hyvään oloon ja punkkuun! Joulu oli rauhallinen, tunnelmallinen ja ihana. Juuri sellainen mitä toivoin. Väsymys on väistynyt ja olo on hyvä. Mutta on mulla yllätyskin... Mä olen raskaana! Tein eilen ja tänään testin aivan liian aikaisin, koska menkat pitäisi alkaa ke-to vasta. Mutta siinä on kaksi viivaa, hailakka on vielä se toinen, mutta kyllä me se ilman suurennuslasia nähdään kumpikin. Aivan kamalasti pelottaa jo, koska kaksi plussaa on viime vuonna saatu ja molemmat meni kesken. Pitäkää siis peukkuja, että nyt oikeasti saadaan pieni! Onnesta ja pelosta siis ollaan sekaisin... Plussanneisiin en uskalla vielä, mutta hengaan täällä kanssanne, jos sopii?
 
Iitukka: Ihana, että säkin jaksat aina välillä käydä kirjoittelemassa kuulumisia. Ihan kauheaa vain, että kuulumiset ovat nyt noin kurjia :( tsemppiä sinne jaksamiseen!

Vadelmanlehti: Tervetuloa joukkoon! Täällä on aivan ihanaa porukkaa, mutta palsta on harmittavaisesti hiljentynyt! Huh, onpas sinulla ollut rankka alku tähän lapsen yrittämiseen. Tsemppiä!

vauvatoiveinen: Upeaa, onnittelut! Nyt sitten tosiaan tarrasukkia matkaan ihan hurjan paljon! Ja jää ihmeessä meidän kanssa hengailemaan. Ihana, että sinulla on ollut lämpöinen joulu!

On: täällä oli ihana joulu. Uuden vuoden vietto olikin sitten hankalampi. Meillä oli vieraana kaksi kaveripariskuntaa, joista toisella on vastasyntynyt lapsi ja toisella jo vuoden ikäinen. He eivät ole keskenään kavereita, mutta asuvat samalla paikkakunnalla. No, kaikki keskustelut olivat vaan sitä, miten menevät sitten yhdessä joka paikkaan.. Eli lapsettomuuden takia minut hylätään joukosta. Oli tosi pettynyt olo :( Muuten menossa kai kp 25 ja tätiä siis odotellessa menee tämäkin aika. Kunhan/jos täti suvaitsee saapua, on sitten tosiaan se soitto siihen aukkariin. Hui, ku jännittää jo valmiiksi..
 
Voi, kovasti onnea Vauvatoiveinen! :) Hyvin kaikki menee, siihen on luotettava!

..itsehän tulin taas kertomaan saman kuukausittaisen tarinani, että näin se vaan vuoto näyttää alkavan DPO10.. Ei tää luteaalivaihe näytä tästä venyvän. Lääkärihän siis sanoi, että pitää unohtaa nuo luteaalivaiheet ja muut tarkkailut. Ja että jos helmi-maaliskuussa (muistaakseni?) ei ole tapahtunut raskautumista niin voisi varata ajan. Mut nyt taas tuntuu siltä, etten jaksa odottaa.. :( Jännä miten tunnelmat vaihtelee - viikko sitten (kun olin tietty taas varma siitä, että nyt tärppäsi!) muistan miettineeni, että eihän tuohon helmikuun loppuun enää pitkä aika ole, nyt taas tuntuu etten kyllä kestä odottaa. Nää päivät kun tajuaa menkkojen alkavan, on kyllä ihan hirveitä.. :'(

Onko täällä muilla kokemusta tästä, että jos luteaalivaihe on ~10 päivää, niin onko siihen paneuduttu lääkärin toimesta? Että koetaanko se ongelmaksi? Etten nyt sitten turhaan ryntää lääkäriin kuulemaan taas samaa tuomiota, että "ei se haittaa" :D Tarkoitus on kyllä seuraavaksi mennä eri lääkärille, eli suoraan lapsettomuusasioihin perehtyneeseen klinikkaan (ehkäisyn poisjättämisestä tulee vuosi). Malttaisikohan tässä odottaa.. :whistle:

Mies onneksi jaksaa olla positiivisella mielellä. Itse vaan koen olevani armottoman vanha - tänä vuonna jo 34! :O :D Mulla on ollut jostain syystä ikäkriisiä tässä viime aikoina.. ;)

..jaaaaa loppuun samat kuukausittaiset tsempit teille muille kirjoittelijoille ja lukijoille! =) Luen juttujanne joka päivä, koukussa ollaan!
 
Tilulilu: en tiedä noista luteaalivaiheista kauheasti, mutta kyllä tuo 10 kuulostaa kovin vähäiseltä ja olen muistaakseni lukenut, että jotain lääkettä siihen annetaan, jotta vaihe pidentyy. Ja tosiaan, kuukautisten alkaminen on sitten kamalaa.. Mulla pitäisi viikon päästä taas olla kuukautiset ja jo nyt masentaa. Jotenkin vaikeinta on se, että kun hoidot nyt on käsillä niin on ensiksikin virallisesti lapseton ja sitten sitä ajattelee, että näiden muutaman kerran jälkeen se on sit siinä..
 
Joo no kunhan tästä taas toivun niin soitan aikankin sinne klinikalle, kai ne osaa jo puhelimessakin sanoa, että kannattaako vielä varailla aikaa.

Mutta uskon, että tuossa vaiheessa Merope on vielä rankempaa. Sehän tuossa lääkäriinmenossa ahdistaakin, kun pelkään että mitä vikoja minusta/meistä löytyy. Ehkä jopa jotain mitä ei voi hoitaa (jostain syystä oon ihan varma, että miehessä on jotain vikaa, vaikka eipä nää mun omatkaan luteaalivaiheet sunmuut ehkä ihan priimaa ole :whistle:) .

Mutta toisaalta teillähän on nyt kuitenkin siitä hyvä tilanne, että ootte pääsemässä hoitoon ja sitä kautta todennäköisyydet voivat parantua huomattavastikin :) Ei tässä auta kuin luottaa, että kaikki menee hyvin! :)
 
Heips, ajattelin liittyä porukkaan. Ikää 29v, esikoista yritetään ja juuri käynnistynyt yk10. Olen foorumit kiertänyt kaukaa tähän asti, mutta nyt on alkanut tuntumaan että vertaistuki olisi kova juttu. Omasta tilanteesta tekee haastavan se, että olen itse sairaanhoitaja ja toimin IVF-hoitajana lapsettomuuspolilla. Eli pyöritän näitä asioita työksenikin joka päivä, 8h päivässä, viitenä päivänä viikossa. Työnteko ei ole mulle siis mahdollisuus suunnata ajatuksia johonkin muuhun kuin vauvantekoon. Tieto lisää myös tuskaa, koska tiedän 6v työkokemuksella kaiken mahdollisen lapsettomuudesta, tutkimuksista ja hoidoista. Jotenkin olen aina aavistanut että hoidot itselläkin on edessä, ja kohta ne käynnistetäänkin ja työpaikasta tulee silloin myös mun hoitopaikka. :-/

Näissä kaikissa takanaolevissa yrityskierroissa on ollu käytössä loppukierrossa Lutinus takaamaan riittävän pitkän luteaalivaiheen ja estämässä välillä esiintyviä loppukierron tiputteluita, on toiminut kyllä hyvin sen suhteen. Ultria katsottu monta kertaa kaverilääkäreiden toimesta, kaikki on ollut aina hyvin ovulaatioaikaan ja näkymät täsmänneet positiivisiin ovulaatiotesteihin, jotka myös olleet käytössä kaikissa yrityskierroissa. Toinen munasarja tosin passiivisemman oloinen ja matalampi AFC siinä mikä toki hiukan ahdistaa, samoin FSH ollut viitearvojen korkeammalla puolella. Äiti oli menopaussissa jo nelikymppisenä ja nyt oman ultrastatuksen ja labrojen mukaan on hyvä, että teemme perhettä nyt emmekä 10v päästä, koska silloin se ei enää onnistuisikaan mitä suuremmin todennäköisyyksin. Miestä en ole vielä rasittanut spermanäytteellä, nyt ottanut itse esille että se voitaisiin tässä kuussa katsoa, tämäkin onnistuu työpaikkaetuna onneksi.

Nyt pd3/p24-26. Josko kuitenkin tulisi luomuna, en tiedä miten jaksaisin käydä omilla vastaanotoillani myös potilaan roolissa. Tosin hoidot olisi hyvä käynnistää pian, kun vielä kierrot ovat näyttäneet hyvältä vaikka toinen munasarja meinaa jo nukkua.
 
Moi Merope, eniten tuskaa lisää se että nuo munasarjan reserviin liittyvät probleemat on niitä kinkkisimpiä, pahimmillaan ei IVF:kään toimi vaan pitäis lähteä yksityiselle jonottamaan luovutettuja munasoluja, ja on sen verran tyyristä hoitoa se että melkein samalla summalla käy adoptioprosessin läpi, siinä ainakin tulee lapsi jossain vaiheessa kun koskaan ei tiedä saako IVF:llä tulosta. Toisaalta hyviäkin puolia on, kuten se että täällä on tutut lääkärit ja tiedän saavani parasta mahdollista hoitoa ja että kaikkensa tekevät työkaverit jotta meille perhettä tulisi. :)
 
Cheri85: ahaa! Onneksi tosiaan teillä on tiedossa hyvä hoitopaikka, mikäli sitä tarvitsette! Ja ihan itsekkäästi totean, että on hyödyllistä saada yksi ammattilainenkin tähän porukkaan - kiva siis, että liityit ;) muuten, olisi kiva tietää vähän enemmän teistä: oletteko samanikäisiä, kauanko olette seurustelleet, tiesitkö aina haluavasi lapsia jne..?
 
Juu, ammattitaitoani saa toki hyödyntää, vastailen mielelläni parhaani mukaan. On vain mukavaa, jos voin olla kellekään avuksi. :)

Taustasta sen verran, että asun mieheni kanssa Espoossa, yhteistä taivalta takana jo 13 vuotta. Hän on minua 8 vuotta vanhempi eli 38 nyt. Olin itse varsin nuori tavatessamme ja naimisiin mentiinkin vasta myöhemmin, minun ollessani 23 vuotias. Aina olemme tienneet tahtovamme perheen, tässä välissä on vain ollut opiskelua, asunnon ostoa, työpaikan vaihtoja, maailmanympärysmatkaa jne, joten vasta noin vuosi sitten päätettiin jättää ehkäisy pois ja samantien aloitettiin yrittämään ihan kunnolla eli meillä ei ole koskaan ollut mitään tjottailua. Ei sitä silloin halunnutkaan ajatella niin, että tässä projektissa voi mennä aikaa vaikka työn puolesta siihen olisi pitänyt ehkä vähän vakavammin suhtautua.

Mutta nyt ollaan tässä ja näillä eväillä mennään, toivottavasti tärppäisi pian ja mielellään luomuna ettei tarvitsisi koskaan edetä siihen tilanteeseen että työpaikalla olen sekä hoitaja että potilas...
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Oli pakko tulla huutelemaan vauvatoiveiselle onnittelut! :flower: Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin :heart:

Minulla tämä toinen plussa näytti tänään np ultrassa ihan oikealta vauvalta joka hyppi ja pomppi ja voi hyvin :)

Taustailen teitä täällä ja toivon kaikille mahdollisimman pikaista plussaa ja voimia vaikeuksien ja tutkimusten keskelle!

samour 12+6
 

Yhteistyössä