*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Ei se piikittäjätäti tiedä, kun mä käyn verikokeissa tässä paikallisessa terveyskeskuksessa mistä ne sit lähetetään tonne lapsettomuuspolille.

Tuli mun sekä miehen testitulokset loppuviikosta paperilla kotiin. Ja eihän se ukko ollu muistannu jännityksissään sinne päinkään niitä rosenttejaan. Se 23% oli kaikenkaikkiaan eläviä ja niistä normaalisti eteenpäin liikkuvia oli vain 1%. Eli kyllä se meidän ongelma taitaa olla tässä. Toki ikinä ei tiedä mitä musta löytyy nyt tässä loppukierron kartoituksessa, mutta ei nuo olemattomat simmarit ainakaan auta asiaa...
 
Joo, juur näi. Parasta A-ryhmää oli vaan semmosset rapiat 400 000 uimaria...

Sen tähden tässä itekki tahtois ees jotakii tiedon jyväsiä niin pystyis rauhotteleen toista osapuolta, joka on vähän alakuloinen tulosten takia. Nyt varsinkin kun ne tuli kotiin lapulla ja mä ne sille selitin ratakiskosta kääntäen. Se ei oikeasti tajunnu lääkärissä ollessa että ne oli noin heikoissa kantimissa hänen osaltaan.
 
Joo, sitä se lääkärikin lohdutteli. Normaaleja kuitenki se 400 000 joista se yks onnekas riittää. Silti mies vähän meni alakuloiseksi, kun ei nuo mitenkään normaaleja lukemia olleet.

Mulla on ollut koko päivän ihan järkyttävä nälkä! Ei tähän 9 viikon laihikseen ole vielä kertaakaan sattunut tämmöstä päivää ettei mikään riitä. Johtuu varmaan eilisistä kakku ja herkku mässäilyistä vaikka kuin yritin pitää tiukan linjan. Yks pala kakkua ja pari pullaa... Mut nyt tekis mieli vetää niin super överit vaikka pitsasta tai sipseistä tai tai tai....
 
Minäkin kävin kyläilemässä tuttavien luona, kuten Hironea. Paikalla oli kaveri, jonka en ollut tiennyt olevan raskaana. Ja samaten vieraissa oli paljon pieniä lapsia. Niin ihania kun lapset ovatkin ja miten onnellinen sitä on toisten puolesta, kun raskaaksi tulevat, niin kyllä siinä samalla oma olo jossain sisällä raastaa kovasti. Jotenkin tunsin sitten itseni kauhean huonoksi ihmiseksi, kun pienesti välttelin tämän raskaana olevan läheisyyttä ja puheita. Eihän sitä kukaan tietenkään suuressa joukossa huomioi ja eihän kukaan tiedä, että meillä perheenlisäystä yritetään, mutta silti...

Vaikka yritystä on takana tavallaan vasta puoli vuotta, niin onhan tässä vauvasta haaveillut niin paljon pitempään. Joskus vaan on tosi vaikeita hetkiä ja jollain tapaa se tuntuu erilaiseltakin nyt, kun itselläkin yritys on päällä.

Mutta tämä tällä kertaa näitä omista mietteistäni ja höpinöistäni..

Hironea, voi kurjuus millainen verikokeen ottaja ollut! : /

En oikein osaa noihin kokeisiin, hoitoihin ym., mistä täällä on puhetta, mitään kommentoida, kun en niistä mitään tiedä. Mutta kovasti toivon onnea ja tsemppiä kaikille!
 
Merope Mää raukkana ratkaisin homman menemällä nukkumaan :D kello oli vähän yli kahdeksan! :D :D mut voin sanoo, et tän aamuinen herätys ei ollu ollenkaan hankala! eikä väsytä yhtää.

Ruusutar Elä välitä, minäkään en ole noista hoidoista tai muista systeemeistä perillä oikeastaan millään lailla. Ehkä ne tässä oman matkan varrella selkiintyy. Ja toisekseen, eihän se ole tärkeää tietää hoidoista vaan saada sitä samanhenkistä tukea ja juttuseuraa <3

Mulle on tosiaan ihan hepreaa mitä noiden verikokeiden tai muiden tulosten pitäisi olla. Mä oon ihan tyytyväinen jos lääkäri sanoo, että ne on ihan hyvät. :D Mie laitan siihen kohtaan sit vaan että check! verikokeet ok. :D :D :D Noista simppatesteistä se vaan sano, että ei hälyyttävää, mutta selvästi normaalia alemmathan nuo tulokset on. Sen tähden jatkon suunnitelma on se, että jos minusta ei löydy vikaa loppukierronkaan kartoituksessa niin mennään keinohedelmöitykseen suorilta. Ei tarvi sitten noiden simppareiden uiskennella ja taistella niin paljoa :p
 
Hyvä Hironea, kun selätit herkkuhimon! Mä oon kans sellainen suolaisen rakastaja - sipsit, ranskalaiset njam!

Aika oli tosi lyhyt, ihan ok lääkäri ja hoitaja. Lääkäri sanoi, että näillä tiedoilla ei pitäisi olla ongelma tulla raskaaksi ihan luonnollisesti. Ultratessa sanoi kuitenkin, että ovulaatiota tuskin on tapahtunut ja lisäksi limakalvo on ohut ja molemmilla puolilla kysta. Sanoi, että kystia tulee ja menee, että niistä ei kannata huolehtia. Nyt sitten tammikuussa varaan ajan aukiolotutkimukseen. Jos röörit on auki, niin mennään inseminaatioon ja luultavasti lääkkeillä. Ensin ajateltiin, että ilman clomifenia, mutta koska ultrassa tosiaan ohut limis ja ei näkynyt, että olisi ollut ovulaatiota, niin otetaan luultavasti lääkkeet kehiin. Miesparka oli ihan paniikissa, kun "joutui" olemaan samassa huoneessa ultrauksen ajan. Katseli vaan käsiänsä ja oli hiljaa. Mussukkainen <3
 
merope: hyvät on uutiset! Varmasti antaa toivoa. Clomit on sit täysin väärät lääkkeet, jos limis on ohut. Ohenee sillä entisestään. Varmasti eivät niitä tarjoakaan. :)

Tänne ei kuulu uutta. Odotellaan ajan kulumista ja valmistaudutaan taas siihen negaan.

Voimia kaikille!
 
Kirjoittelenpas minäkin pitkästä aikaa kuulumisia. Lokakuun alkupuolella tosiaan kovasti odotin, että kunhan vain kroppa lähtisi pelaamaan mahd pian. No ei ole lähtenyt. Jumissa keskenmenon jäljiltä edelleen eikä kierroista mitään tietoakaan. Jotenkin tuntuu aika erikoiselta, että tässä on nyt puoli vuotta vauvaa "tehty" eikä edes toinen yrityskerta ole päässyt käyntiin. :) Noh... Tänään gynelle asiaa ihmettelemään. Kilppariakin tutkitaan ja vaikka ja mitä. Onneksi on tehokas työterveyshuolto.

Tuntuipa ihanalta lukea kaikista plussista! Erityisesti Ricardinan, Säihkiksen ja samourin. :heart: Onnea teille kaikille ihan hirveästi ja toivottavasti nyt alkanut matka jatkuu koko loppuelämänne ajan! :flower:

Ja tsemppiä teille hoitojen kanssa yrittäville! Voi että... En voi edes kuvitella miten raskaalta se tuntuu. Mutta ihan varmasti teille kaikille vielä se oma pikkuinen tulee! Näin ainakin haluan uskoa. :heart:

Hironean elämänmuutos kuulostaa upealta! Itselläni on yrityksen aloituksen jälkeen paino pompannut melkein 10 kiloa ylöspäin, vaikken tietoisesti ole kyllä muuttanut mitään touhuissani. Ei tuo paino nyt vieläkään mikään mahroton ole, mutta itselläni on aina ollut yhtä jos toista häikkää hormonitoiminnassa, niin mitkään liikakilot eivät kyllä asiaa yhtään auta. Eivätkä ne auta mielialaakaan. Huoh... Kyllä on ollut karsea syksy. Sen vain sanon. Keskenmeno, rakkaan sukulaisen sairastuminen, läheisen työkaverin kuolema... Alkaisi kyllä jo riittää. Onneksi on ihana mies, kynttilät ja läheiset.

Anteeksi ja kiitos... :stick:
 
Voi ihana tamariini! Miten paljon voidaan yhdelle ihmiselle tulla taakkaa :( Kunpa nyt olisi tie vain noususuuntainen! Ja kiitos tsempeistä! Jotenkin susta huokuu sellainen positiivinen elämään suhtautuminen ja hmm.. vastuunkanto. Kunpa pianpian onnistuisitte!
 
Torstai 4.12.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea...............35v.....kp 1/26...............yk 13..........luomu
Ruusutar14...........30v....kp 16/25-30.........yk 5.............luomu
Rockwell..............30v....kp 16/23-28.........yk 7............luomu
vauvatoiveinen.....38v.....kp 22/23-30.........yk 4 (yk 30)..m+mp+l
Merope................29v....kp 27/28-30.........yk 16..........kilppari
Norna..................30v....kp 35/30.............yk 4............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä
vauvatoiveinen...... dpo 8



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26.......7.11.2014 2. mp+pr



Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Merope Mäkin olen lueskellut, että clomit ohentaa limistä. Mut siis periaatteessa te saitte ihan samat speksit ku meki :)

vauvatoiveinen :( toivotaan, että sulle kävis paremmin kun mulle. Mä en päässyt edes jännittämään...

tamariini Voi ei! kylläpä sulle on sattunnu! Sun kaltaistes vahvojen ja hyvien ihmisten takia minäkin tämän jaksan. <3 voimia ja lämpöä sulle. Joulu tulee, se on ihanaa aikaa ja sitten alkaakin jo olla ihan luvallista odotella pian saapuvaa ihanaa kevättä <3 <3

ON: No ei ollut meidän kohdalla mitään jakoa aukkarista ja putkien huuhtelusta. Mä tipahdin oikeastaan ennenkuin ehdin mitään toiveita alkaa elätelläkkään. Aamulla holahti niegarat käyntiin pari päivää etukäteen... Se siitä nyt sitten taas... nyt ahdistaa vielä enemmän ettei ole vielä mitään tietoa mistään... tosin tuskimpa ne nyt vielä muutamassa päivässä on tulleet ne verikokeen tuloksetkaan...
 
Kiitos rohkaisevista sanoistanne. :) Niitä nyt vähän tarvitaankin. Eilinen lääkärivisiitti osoitti, että tyhjennys ei ole kunnolla onnistunut, joten huomenna mennään taas. :(

Anteeksi omanapaisuus, mutta kiitos kun saa hieman avautua. Se taitaa yhtä jos toista välillä auttaa.
 
Heippa teille kaikille rakkaille! Hengissä ollaan vaikka ei ole tullut ilmoiteltua itsestää aikoihin. Voih täällä on tapahtunut niin paljon. Onnea teille pitkään plussaa odottaneille! Ja tsemppiä meille vielä odottaville.
Aloitan heti omanapailun,koska vaikeaa on kommentoida ihan jokaista tapahtumarikkaiden kuukausien jälkeen. Täällä ei ole siis tapahtunut yhtään mitään. Vauva haaveet on heitetty romukoppaan ja koppa nakattu kaivoon kirveen kera. Ei minkäänlaista yritystäkään ole,kun mies alkoi pihtaamaan. Välillä on niin surullinen olo ja välillä niin toivoton,että järki lähtee. Enpä olisi vuosi sitten uskonut,että joudun uudestaan tämä tyhjän sylin tunteen tuntemaan. Eikö minusta oikeasti tule koskaan äitiä? Näillä spekseillä ei ainakaan.
Mutta joulu on ihanaa aikaa ja talvi vielä ihanampaa. Lunta odotellessa ja kynttilöistä nauttien. Lomaakin kohta kolme viikkoa,joten mikäs tässä ollessa. Miehen kysyessä lahjatoivetta kerroin että toivon vain vauvaa.
 
Iitukka... :hug: Hienoa, että sinäkin jaksat kaiken toivon katoamisenkin keskellä nähdä myös hyviä juttuja. On tämä ihme porukkaa... Kasa vahvoja naisia. Ehkä uusi vuosi tuo meille kaikille hyviä tuulia.

Minä saan ennen joulua vielä tutustua päiväkirurgiaan. Pieni pala istukkaa on tarrannut niin kovin kiinni kohtuun, ettei edes imutyhjennys sitä saanut irtoamaan. Kyllä on ronklattu ja sörkitty olo. :( Mutta josko se nyt sitten seuraavalla kerralla suostuisi lähtemään. Kaksi viikkoa pitää sitä vielä odotella. Nukutus kyllä jännittää kun olen siltä aiemmin säästynyt..
 
hironea: No voihan, kun et päässyt piinailemaan minun kanssa! Nyt tsemppiä uuteen kiertoon ja muista nauttia joulusta.

Täällä on tosiaankin hyvä porukka. Kiitos teille siitä! Viettäkää ihana itsenäisyyspäivä!

(.) alavatsakipuja on ollut eli varmaan menkkoja tekee. Luvassa sitten joulutauko. Hiukan vielä yritän toivoa...
 
..ja täällä taas.. Takana siis kaksi kiertoa lyhyellä luteaalivaiheella (10 päivää). Nyt menossa DPO9 ja ehdin jo hurrailla kun tuhruttelua ei ole ollut tällä kertaa (ennen ~DPO7 alkaen). Noo.. arvata saattaa kuinka tässä sitten kävi. Tuhrut käynnistyi ja luteaalivaihe pidentynyt luultavasti päivällä tai kahdella (no edistystä sekin tietty) :D

Käsittämätöntä kyllä kuinka sitä joka kuukausi voi niiiiin kuvitella olevansa raskaana?! Nytkin olin aivan varma, että tuntemani pistot kohdun suunnalla ovat jotain "aivan uutta ja ihmeellistä". Joo varmaan.. En vaan enää muista kuinka viime kierrossa ihmettelin luultavasti samanlaisia tuntemuksia. Rintojenkin olen arvellut olevan aavistuksen hellät, mutta johtuu varmasti jatkuvasta tunnustelusta ;) Huvittavaa, kuinka olen aiemmin vain lukenut muilta näitä ihan samoja juttuja ja nyt kirjoittelen niitä itse. Tässä sitä ollaan tarkkailemassa kaikkea mahdollista! :D Sitä paitsi erehdyin laskemaan yrityskerrat, mukaan lukien kierron käynnistämisyritykset yms. Käynnissä taitaa olla YK8 :O Nopeasti tää aika on mennyt! Tätä palstaakin olen lukenut kohta vuoden :O

Ehkä vuoden päästä on jo eri tilanne.. teillä aktiivikirjoittelijoilla ja meillä muillakin, toivottavasti. :) Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!
 

Yhteistyössä