*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Tiistai 25.11.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Ruusutar14...........30v....kp 7/25-30.........yk 5.............luomu
Rockwell..............30v....kp 7/23-28.........yk 7............luomu
Hironea...............35v.....kp 13/26.............yk 12..........luomu
vauvatoiveinen.....38v.....kp 13/23-30.........yk 4(yk 21)..luomu
Merope................29v....kp 18/28-30.........yk 16..........kilppari
Norna..................30v....kp 26/30............yk 4............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


vauvatoiveinen...... dpo -1
hironea................ dpo 0

Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26.......7.11.2014 2. mp+pr

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
vauvatoiveinen Meillä on jännäilyt ihan samoilla viivoilla :D

Mullekkin eilen pärähti tosiaan plussa digitestiin. Nyt on sitten viikonpäästä maanantaille taas verikoeaika soiteltu. Taas ootellaan...
Tää on yhtä venttaa koko homma! kaikki-heti-just-tällä-sekunnilla-mulle-nyt!!!
 
vauvatoiveinen: ihanaa, että kaikki kääntyi parhainpäin!

hironea: odottelu on niiiiiiiiiin kamalaa. Ja sitä on kyllä kestänyt meidän molempien kohdalla ihan riittämiin! Täällä elellään kans ovisaikoja.Jos on säännöllinen kierto ni piti olla la mut eilen oli kyl melkoset limat. En siis tässä kierrossa tikutellut.
 
Odotteluahan tämä tosiaan on jatkuvasti kaikilla, joka vaiheessa jotain täytyy aina odottaa...Täällä odotellaan sitä, että pääsisi ovista tikuttamaan.

Oletteko muuten tehneet jonkinlaisia muutoksia elämäntavoissanne raskautta yrittäessänne? Itse olen lähinnä miettinyt kofeiinin määrää. Kahvia ja teetä tulee juotua. Olen asiasta lukenut ja jossain sanotaan, että yrittäessä jo kannattaa vähentää ja toisaalla taas että raskaana ollessakin voi juoda muutaman kupin päivässä..tiedä sitten mikä pitää paikkansa ja millainen vaikutus tällä on.
 
Ruusutar14: Mä olen koittanut ihan kaikkea: ei sokeria, ei alkoholia, ei kofeiinia, ei hiilihydraatteja, greipit ja punaviinit jne. Nyt menen ihan normaali elämällä, tosin siihen kuuluu hyvin vähän kofeiinia. Olen myös kuullut, että pieni määrä kofeiinia ei haittaisi mitään.
Ja tosiaan. Odotteluahan tämän on..

Miten muuten luulette, että suhtaudutte tähän sitten KUN vauva on sylissä? Tekeekö pahaa muistella tai jtn?
 
Täälläpäs on piinapäivät alkamassa monille, peukut on pystyssä!

Hironea hyvä että tuubat oli auki! Ja tuohon simppatulokseen piti kommentoida, että siihen onneksi löytyy tehokkaita hoitomuotoja, ja tosi hyvä että on kuitenkin niitä normaalisti liikkuviakin. Luomuplussakin on siis ihan mahdollinen, ja sitten on inssi ja IVF. Ei niitä kannata turhaan pelätä. Tsemppiä muru :heart:

Koskas Meropen tuloksia kuullaan? Jänskättää :)

Toivottavasti teitä ei haittaa vaikka tunkeilen välillä tänne kommentoimaan, vaikken enää tänne kuulukaan. Tämä on kuitenkin se The Kotiketju, minkä omakseen eniten tuntee.

Mulla kaikki hyvin, nyt alkuviikon oon ollut saikulla pahoinvoinnin ja päänsäryn takia mutta huomenna kokeillaan josko onnistuis duunit taas :)
 
Mun puolesta voisit Ricardina "tunkeilla" useamminkin! Olit/olet ollut uskomaton tuki koko tämän matkan ajan! Ja IHANAA, että siellä on kaikki hyvin (lukuunottamatta sairaslomaa tietty).

Mulla olis vielä viikko aikaa lääkärikäyntiin ja siitä viikko tädin kyläilyyn. Mutta onneksi vielä tänä vuonna edetään! Meillähän siis on simppatestit ja hormonikokeet tehty, niin ne ei sitten vie enää yhtä kierrosta.. Huij.
 
Moi,

Inssi tehtiin eilen. Lääkärin mielestä oli täydellinen ajoitus, mutta minua jäi kyllä hiukan mietityttämään... Sain siis ovisplussan tiistai-aamuna ja ovulaatio tapahtui minulle poikkeuksellisesti jo tiistaina illalla n. 21-22. Inssi tehtiin klo 11.35. Ultrassa todettiin, että on irronnut jo. Jos siis irtosi esim. klo 22, niin oli jo 13,5 tuntia vanha se munis ja nehän on hedelmöittymiskykyisiä keskimäärin 12-24 tuntia (jopa vain 6 tuntia). Simpat oli erinomaisia, mutta niilläkin vie sen pari tuntia tavoittaa kohde. Minusta siis tuntuu, että myöhästyttiin. Lisäksi käskivät touhuta kotona, mutta se jäi minun kiukkuisuuden ja väsymyksen takia väliin...

Olen niin väsynyt tähän projektiin, että taidan ottaa tauon tämän kierron jälkeen. En vain jaksa enää. Ollaan kuitenkin yritetty jo yli 30 kiertoa ja saatu vain kaksi keskenmenoa aikaan. Olen miettinyt myös jo luovuttamista. Haave on suuri, mutta minä en taida sitä lasta kuitenkaan saada ja en tiedä olenko valmis kauaa enää yrittämään, kun tämä pilaa koko elämän. Olen surullinen, kiukkuinen ja nukun huonosti. Ainakin nyt on otettava aikalisä, jos plussaa ei tule tässä kierrossa.

Koettakaa jaksaa tätä yrittämistä! Kaikille tsemppiä ja onnea yritykseen!
 
vauvatoiveinen :hug: Ota aikalisä, jos tärppi ei käy. Toivotaan kuitenkin, että onni olisi myötäinen. Luovuttamisen tunteet varmasti käy mielessä, kun se pelko siitä loppuelämän lapsettomuudesta on kuitenkin mielessä. Yritän silti valaa sinuun uskoa, että joskus se kuitenkin onnistuu. Suurin osa hoidoissa olevista raskautuu jossain vaiheessa. Tsemppiä ja pieniä toivonkipinöitä!

Koitetaan muutkin raapia niitä toivonhippusia aina jostakin. Ne on tärkeitä, että tätä tietä jaksaa kulkea.
 
vauvatoiveinen: voi pieni! Meillä yritystä on takana "vasta" 15 yrityskertaa, joten en täysin voi tietää mitä käyt läpi. Osaan kuitenkin aavistaa, kun kaiken maailman tunteet on käyty läpi: usko, suru, ahdistus, kateus, pelko.. Luopuminenkin on käynyt mielessä.. Ja olen jopa ajatellut, että mahdanko edes haluta (hieno tapa yrittää kestää lapsettomuus). Mä niin toivon, että tämä kierto on teidän kierto! Olisi jo teidän vuoro.. Ja olihan tämä jo "ihme"kierto, joten toivotaan! Tsemppiä ja jaksamista sinne ihan tosi paljon.
 
Kiitos :heart: Ihan samoja tunteita täällä käydään kaikki läpi, kun yrityskertoja on kasassa yli vuoden verran. Tuska kasvaa ja pelko tiivistyy. Ihmettä toki toivotaan tässä kierrossa. Sittenhän se suurin pelko alkaa, jos plussa tulee. Usko pysyvyyteen on mulla niin heikko...

Olette kyllä ihmeellisen ihania :)
 
vauvatoiveista mäkin tulen tänne tsemppihalimaan :hug: oma tie ei ollut yhtä pitkä kuin teillä (1v yritystä tuli täyteen just kun plussasin) mutta sinne mahtui hoitoja jos jonkinmoista, varhainen keskenmeno ja monta masennuspäivää aina sopivissa väleissä.

Jos inssit ei onnistu, sekään ei ole maailmanloppu. Itselle suurin helpotus oli päästä IVF:n. Se on kuitenkin tehokkain hoitomuoto, ja ainakin mun mielestä stressi väheni heti kun lääkäri vaan kertoi mitä tapahtuu minäkin päivänä eikä tarvinnut tikutella tai harrastaa pakkoseksiä väsyneenä. Ja sitten toisaalta, säihkiss plussasi vikasta hoidosta ennen IVF:ää kahden vuoden yrityksen jälkeen. Mutta kaikki on ihan oikeasti mahdollista :heart:

Ja kiitos Merope taas ihanista sanoista! Olet ihan murunen. Tuli mieleen että jos Hironea lisäisi mut tonne plussanneisiin niin uudemmat ei joudu ihmettelemään että mitä toi yks tänne aina huutelee :D eli Ricardina.........30v..................26.10. 1.IVF/2.PAS

Sen vielä kerron et tänään oli (ainakin toistaiseksi) vika käynti klinikalla ja ultrassa pikkutyyppi oli päivän viikkojan edellä (rv 8+4) ja muistutti erehdyttävästi nallekarkkia :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Perjantai 28.11.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Ruusutar14...........30v....kp 10/25-30.........yk 5.............luomu
Rockwell..............30v....kp 10/23-28.........yk 7............luomu
Hironea...............35v.....kp 16/26.............yk 12..........luomu
vauvatoiveinen.....38v.....kp 16/23-30.........yk 4 (yk 30)..m+mp+l
Merope................29v....kp 21/28-30.........yk 16..........kilppari
Norna..................30v....kp 29/30............yk 4............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


vauvatoiveinen...... dpo 2
Hironea................ dpo 3

Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26.......7.11.2014 2. mp+pr



Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Ruusutar Mä olen lopettanut alkoholin kokonaan. Viimeisimmästä siideristä taitaa olla puolisentoista vuotta jo. Teetä tulee tälleen viileillä ilmoilla juotua se kuppi tai kaks illalla lämmikkeeksi. Kahvia en ole koskaan juonut. Syön noita multivitan raskaustabuja. Noi muut lopettamiset/vähentämiset on nyt oikeastaan tulleet tän painonpudotus projektin myötä ei niinkään tän nyde-projektin myötä. :D

Merope Mä uskon, että jos se onni suodaan että se käärö on sylissä niin kyllä se kultaa nämä katkerat kokemukset. En usko että muisteleminen tekee enää pahaa, kun tulos on sylissä. Nyt tekee pahaa tämä jatkuva odottelu ja turhan toivon elättäminen.

Sulla käy päivät vähiin ;) onneks tuo maanantaikin hissukseen hiipii lähemmäksi itsellekkin.

vauvatoiveinen Hei, hei, hei!! Elähän lipsu ;) mehän sovittiin, että yhessä mennää vaikka hamaan tappiin asti :hug: :heart: Ei vaan, kyllä mä niin ymmärrän tuon tunteen. Mutta on vaan pakko, siis ihan pakko jaksaa uskoa ja toivoa. Edes vähän! Jo ihan oman mielenterveyden takia. Ja kyllä sä tiedät, että se palkinto siellä lopussa on moninkertaisesti kaiken tän kurjuuden arvoinen. Me kaikki täällä ollaan samassa veneessä ja tuetaan viimeiseen asti. Joskus on hyvä ottaa etäisyyttä ja antaa oman henkisen minän huilata. On pakko kerätä voimia, että jaksaa taas. Elä unohda hemmotella itseäsi :heart: tämä kova kuumeilu ja yritys tuppaa unohduttamaan meiltä sen oman pään ja oman itsensä huolehtimisen. Muista että sä olet tärkeä maailmassa ja on tärkeää että jaksat, koska ikinä ei tiedä milloin se eksynyt haikara löytää perille.

Mä olen yrittänyt jaksaa ajattelemalla niin, että vielä ei ole vaan ollut meidän aika. En ole uskovainen, mutta tässä asiassa lohtua tuo ajatus että ajoitus ei ole vielä ihan nappiin osunut. Minähän olen todelisuudessa kuumeillut jo 4 vuotta... Vieläkin muistan sen jännityksen ja täpinän, kun ensimmäistä kiertoa pillereiden pois jättämisen jälkeen odotin... On ihan epätodellinen olo, että siitä on jo tosiaan niin kamalan kauan... Mä olen jopa niin fossiili, että olen ollut todistamassa edellisen "kolmekymppisten ensikertalaisten" - topikin kuoleman :D :D mä jäin sinne sanan varsinaisessa merkityksessä yksin. Muut plussas ja vaihtoi ketjua ja mä sinne jäin ihan issekseni. Mikä naurettavinta, mutta se ehkä tuntui pahimmalta pitkään aikaan. Kaikki muut onnistui, mutta minä en... Pidin yli vuoden taukoa ennenkuin uudelleen uskaltauduin mukaan... Nähtävästi mä tulen olemaan tässäkin ketjussa se viimeinen sitten joka päivittää listaan vain omat päivänsä :D :D :D (mustaa huumoria, rakkaat, mustaa huumoria, jossa hitunen totuutta ja tosia tunteita)

Mä jaksan vain ja ainoastaan Chiligailin, Ricardinan ja Säihkiksen kaltaisten onnistumistarinoiden voimalla. Varsinkin te kaksi Ricardina ja Säihkiss viimeisimpinä olette antaneet mulle sen pienen pienen toivonkipinän mitä yritän pitää elossa ihan siihen viimeiseen hetkeen asti.
 
Olette kyllä ihania. :heart: Tuli paljon parempi mieli ja yritin eilen valaa itseeni uskoa siitä, että lääkäri tietää, että ajoitus on kohdillaan nyt. Kaikille meille sitä plussaa niin toivon. Olisimme hyviä vanhempia.

Hironea: En minä sinua jätä :D Täällä kuumeillaan nyt yhdessä.

Ricardina: Onnea sinulle tähän raskauteen! Kiitos tsemppaamisesta. :)

Mulle voisi päivittää tuohon listaan m+mp+l sen luomun tilalle... ja yrityskertoja alkaa tosiaan olla jotain 30 paikkeilla.
 
Merope ja Hironea, kiitos vastauksista. Taidan tässä yrittää kahvin vähentämistä. Lääkäri sitä kyllä suositteli jokunen aika sitten jo vatsavaivojen vuoksikin.
Muita muutoksia en juuri ole tehnyt, paitsi foolihappoa syön. Ja toki tätä ylipainoa pyrin saamaan pois, mutta sitä täytyisi tehdä ilman tätä projektiakin.

Ihana on kyllä täällä lukea teidän kaikkien juttuja, vaikutatte oikein mukavilta ihmisiltä. Tsemppiä jokaiselle tämän hetkiseen tilanteeseen ja mukavaa viikonloppua! :)
 
Maanantai 1.12.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Ruusutar14...........30v....kp 13/25-30.........yk 5.............luomu
Rockwell..............30v....kp 13/23-28.........yk 7............luomu
Hironea...............35v.....kp 19/26.............yk 12..........luomu
vauvatoiveinen.....38v.....kp 19/23-30.........yk 4 (yk 30)..m+mp+l
Merope................29v....kp 24/28-30.........yk 16..........kilppari
Norna..................30v....kp 32/30............yk 4............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


vauvatoiveinen...... dpo 5
Hironea................ dpo 6

Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26.......7.11.2014 2. mp+pr



Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Jahas, se ois sit taas vihdoin piikitysmaanantai! Tämä kellon kyttääminen on alkannu jo tunti ennen herätyskelloa... Huoh... tottuukohan tähän koskaan, ettei aina tarvis olla maha kuralla ku on verikoe tms... Ei voi ku ihmetellä ihmismieltä taas.

Eilinen oli pitkään aikaan todella todella vaikea päivä. Miehen kaverin luona oltiin vieraisilla ja mä en tiennyt, että emäntä on raskaana. Masu jo näkyi ja heillä on ennestään muutama lapsi. Vieraissa oli pääsääntöisesti alle 2v vipeltäjää useita ja sitten vielä yksi juuri puolivuotias prinsessa. Kyllä niin riipi sielua, kun katseli ja kuunteli vierestä.

Lisäksi sitten illalla turhautuneina otettiin taas miehen kanssa yhteen tästä asumisjärjestelystämme. Muuttaa pitäs, mutta kun rahaa ei ole uuteen lainaan.

Lisäksi mua on alkanut ärsyttää tämä jouluhössötys jne. Se kun tietää, että meillä tulee väkisin hoitoihin tauko kun poli on joulun kiinni. Mä tahtosin nyt niinku heti jotain äksönii!

Huomaa taas, että loppukierto käsillä ja tädin vierailu lähenee kun mun pinna on totaalisen olematon ja äkäilen ihan jokaikisestä asiasta. Tästä tietää jo takuuvarmaksi ettei ole tässäkään kierrossa putkien huuhtelusta huolimatta mitään tärppiä tapahtunnu.
 
Viimeksi muokattu:
No ei ollu kyllä taas mulle annettu nallekarkkeja ei... Täti runnoi neulan sellassella voimalla, että tähtiä näky :( no, liian hyvä se oiski ollu jos kaikki nää verikoekerrat ois saanu vaan kehua pistäjää kun ei satu... Mut hei, se mikä ei tapa nii vahvistaa ja mää selvisin elossa ;)

Nyt sitten on tää kaikkein inhottavin aika... ootella vaan... ihan odottamisen ilosta. Jatkosta ei tietoa mitään, saati että ois minkään näköistä aikataulua tai päivämäärää jännitettävänä... byääh!
 
Meillä on kans aika ylihuomenna mut sittenhän tulee meillekin tuo joulutauko väliin. Kun haluais vaan jo edetä. Toivottavasti jtn suunnitelmaa tulee esiin, ettei käynti ole vaan yleistä höpinää.. Ja täällä siis dpo8.
 
No sepä se ku mie en tiijä :( ei ollu mitää puhetta kuka soittaa ja minne suuntaa ja milloin. Mä aattelin ootella nyt jonku aikaa ja vaikka sitten soitella sinne suunnalle, että mitä täs nyt niinko tehhää vai tehhääkö mitää.
 

Yhteistyössä