*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa myös minulta :)

Jännään Hironean puolesta myös. Itsekin aukkarissa olleena kehotan myös ottamaan särkkärit ja ota rennosti. Me pidetään kyllä peukut pystyssä, että kaikki on niinkuin pitääkin :)

Mä sit menin tänään tekemään David-raskaustestin. En oo ikinä niihin saanu minkään näköistä viivaa, en edes viivanpaikkaa. Ja nyt testiajan lopulla näin vaaleaakin vaaleamman harmaan viivanpaikan. Ensin pomppas sydän kurkkuun, mutta hetken hengiteltyäni totesin, että olishan siinä väriä, jos jotain meinaisi... :/
Ja puolen tunnin päästä ei viivanpaikkaa enää edes näkyny... Että sellainen aamu :D

Huomenna pitäisi alkaa menkat ja munasarjojen kohdilla on nyt nippailua, joten eiköhän ne sieltä tuu... Jos ei niin keskiviikkona sitten uusi testi...

Muiden positiivisia uutisia odotellessa ;)
 
Huomenta ihanaiset!

Kiitos onnitteluista! Täällä on edelleen lähes yhtä epäuskoinen fiilis kuin viikko sitten mutta ehkä jonain päivänä vielä ymmärrän olevani raskaana, JOS kaikki menee hyvin.

Vauvatoiveiselle halusin tulla toivottelemaan supertsempit piikitysten aloitukseen! Täällä siis huutelee elävä esimerkki siitä, että ne ihan oikeasti voivat auttaa saamaan plussan testiin, voi kunpa sullakin niin kävisi!! Mitkä lääkkeet sulla on ja millä annoksella? Mulla oli tässä onnistuneessa kierrossa 8 pv Menopur 75ky ja irrotukseen Pregnyl. Ensimmäisessa piikkikierrossa pistelin samoja annoksia mutta vain kuusi päivää.

Hironealle myös onnea matkaan nyt kun olette pääsemässä tositoimiin! Sua varmaan myös pyydettiin menemään polille vähän aiemmin jotta saat siellä särkylääkkeen? Mulla myös aukkari oli positiivinen yllätys sen suhteen, kuinka kivuttomasti se lopulta meni. Yksin siellä olin enkä olisi miestä kaivannutkaan, yleensäkin kun on tottunut gynekologikäynnit hoitamaan yksikseen :) Taisi hoitaja siinä silitellä polvesta, kun yritettiin näytettä ottaa kohdun limakalvolta ja se ei ollut ihan niin kivutonta mut siis sitä ei tehdä rutiinisti!

Rockwellille väriä viivaan keskiviikolle!

Tulkaas nyt naiset joukolla tuonne odottajien puolelle kun etenkin tuo kolmekymppisten pino tuntuu siellä hiljentyneen kovasti. Itsekään en siis ole vielä uskaltanut sinne siirtyä mutta aktiivisia kirjoittelijoita sinne kaivattaisiin.

Iloa ja valoa uuteen viikkoon ja positiivisia ajatuksia kaikille!:heart:
 
Rockwell: Nooh, millainen oli äijäaamupala? Ja mitäs muita hemmotteluja mies sai? Olet sä ihana, kun näet toisen eteen vaivaa. Miehesi varmasti osasi arvostaa! Niin ja huijui, jospa se kuitenkin oli oikea haamuviiva ja vahvistuu! Toisaalta olis aivan mahtavaa, mutta en mä sua vielä päästäis ketjusta pois ;) (=toivon siis oikeasti plussaa!)

Hironea: Voi ei. Ymmärrän kyllä, että jännittää ja miehen tuki olis ollut ihana! Voi kunpa voisin olla sun tukena! Mutta kuinka ihanaa, että tämän viikon jälkeen se on ohi ja taas tiedetään niin hurjan paljon enemmän!

ON: täällä kauhistellaan sitä, kuinka pian on oma aika tulossa! Hui! Painoa ei ole lähtenyt, mutta nyt olen saanut sentään aikaiseksi kävellä melkosen paljon. Polar Loopin komennot ovat saaneet tämänkin laiskimuksen kävelemään! Viikonloppu tosiaan koostui siitä, että kävelin toosi paljon ja vietin rentoa aikaa vanhempien ruokapatojen äärellä. Meillä on myös nuo peiton heilutukset olleet tooodella täydellisiä ajoituksiltaan. Pelkäsin niin kovin, että tämä kierto jää hyödyntämättä erinäisten menojen takia, mutta mies on pitänyt tähän asti huolen, että koko ajan pitäisi olla veijareita matkalla. Lupasi vielä tämän viikon hoitaa, koska tämä on The Viikko. Jos siis sunnuntaina tulen tänne onnellisena päivittelemään niin se on yläläpsyjen aika :D Täällä siis myös mielentila on paljon parempi, oon taas oma iloinen, hassutteleva itseni. Hih.

Tsemppiä kaikille ihan miljoonasti ja tulkaa oikeasti kertomaan ihan muutenkin mitä teille kuuluu ja mitä puuhaatte! Luetteko kirjoja tai teettekö käsitöitä (hironea:vieläkö hippoja valmistuu?)? Mä itse asiassa olen saanut nyt tosi monta käsityötä valmiiks: tuttinauhoja, tossuja, pantoja. Kesken on vielä vauvanpeitto, torkkupeitto, parit tossut ja yks hankalampi amigurumituttinauha. Ja aloitin aamulla lukemaan kirjaakin. Katsoin muuten How I Met Your Mother -sarjan ja se oli kyllä hauska! Ihanan helppoa ja kevyttä huumoria! Ootte parhaita!
 
Ojoijoi!!! Ihan pakko hehkuttaa!! :heart:
Mies soitti juuri, että oli saanut sumplittua töissä siten, et pääsee sittenkin mun mukaani perjantaina! Mä esitin rohkeaa ja sanoin, että olisinhan mä selvinny kun ei se ole kun semmonen nopea pikkujuttu vaan... Vastaus oli, että ihan sama... hän tietää kuin mua jännittää ja haluaa olla seurana vuoroa ootellessa. Mä niiin rakastan tuota ukkoa! Mä arvostan tuota elettä ihan valtavasti. Tiedän ettei sen töiden järjestely ole todellakaan mikään itsestäänselvyys, mutta silti tuo viitsi sen mun takiani tehdä.

Säihkiss Joo, pitää mennä puolituntia aiemmin ottaa särkylääke. Hoitaja sano, että ei kannata huolehtia, jotta ei se toimenpide tunnu saati satu. Lisäksi sano että se on semmonen pikainen piipahdus vaan lääkärin tykönä.

Merope Siis, et usko kuin sinuu on ollu ikävä! Mie olin jo vähän huolissani kun sun hiljaisuus ja vaisuus kesti niin pitkään. Ja se on totta! ajattele enää pari viikkoa. Pari vaivaista viikkoa niin on joulukuu. Loppupelissä tää loppuaika menee kans ihan hurauksessa.

Hippoja pukkaa kiivaasti edelleen. Itseasiassa niitä on tullu nyt siihen tahtiin, että pakko oli alkaa laitella ihan vihkoihin ja kansioihin. Nyt säästellään kuitit lankojen ostoista jne. ja kirjaan jokaisen myydyn hipon ylös. Pystyypähän sitten näyttämään vähän mustaa valkoisella jos joskus tulee kyselyitä näistä hippobisneksistä :D :D

Löysin ravelrystä saman tekijän ohjeita muillekkin eläimille ja ajattelin kokeilla tehdä niitäkin, kunhan nämä viimeiset tilaushipot saan maailmalle. On nallea, kirahvia, ponia, pöllöä ja sammakkoa :D :D
 
Ihan mahtavaa Hironea! Tosi hieno homma, että miehesi pääsee sittenkin mukaan :)

Merope, äijäaamiainen koostuu rasvasta, suolasta ja lihasta :D munia, nakkeja, aurajuustolihapullia ja tuoreita sämpylöitä. Pekoni vaan puuttui, mutta onneksi sämpylän päälle sai grillikylkeä :D sitten vähän erotiikkaa, jonka jälkeen juustokakkua ;) sitten lähdin kaverin kanssa ostoksille, jolloin mies sai useamman tunnin "omaa aikaa", kävi korjaamassa autoa.. Illalla tein vielä pulled pork-hamppareita :)

Mä kans harrastan käsitöitä, eilen tarttui ikeasta iso kasa kankaita mukaan ja yhden koristetyynyn päällisen jo väkersinkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Säihkiss: Kiitos :heart: Mulla on kanssa menopur 75 ky, aluksi 4 päivää. Arvioidaan sitten perjantaina jatkot. Tarvittaessa siis jatkuu piikit. Irrotukseen on kanssa pregnyl. Inssi tehdään, jos sattuu aikataulut yksiin. Onnea sinulle raskauteen ja paljon tarrasukkia!
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Keskiviikko 19.11.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v....kp 1/23-28.........yk 7............luomu
Hironea...............35v.....kp 7/26.............yk 12..........luomu
vauvatoiveinen.....38v.....kp 7/23-30.........yk 4(yk 21)..luomu
Merope................29v....kp 12/28-30.........yk 16..........kilppari
Norna..................30v....kp 20/30............yk 4............luomu
Ruusutar14...........30v....kp 28/25-30.......yk 4.............luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26.......7.11.2014 2. mp+pr

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Oon käynyt kirjoituksia kurkkimassa viime päivinä mutta nyt päivitystä itseltä...
Täällä ei päästy edes testailemaan, kun pari päivää jo ollut niin selkeät menkkaoireet ja tänään sitten kp1. Harmitushan tässä on taas suuri tällä hetkellä, mut eihän se auta kun eteenpäin ja uuteen yritykseen jatkaa :(
 
Torstai 20.11.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Ruusutar14...........30v....kp 2/25-30.........yk 5.............luomu
Rockwell..............30v....kp 2/23-28.........yk 7............luomu
Hironea...............35v.....kp 8/26.............yk 12..........luomu
vauvatoiveinen.....38v.....kp 8/23-30.........yk 4(yk 21)..luomu
Merope................29v....kp 13/28-30.........yk 16..........kilppari
Norna..................30v....kp 21/30............yk 4............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tilulilu, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26.......7.11.2014 2. mp+pr

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Harmistus Rockwell, että siellä kävi samoin kun täällä. :( Tsemppiä paljon! Ja toivotaan, että me ja muutkin pääsee pian testailemaan ja vieläpä niitä plussia! Kiitos Hironea, eihän se auta kun uuteen yritykseen jatkaa ja toivoa parasta. :)

Mukavaa viikonlopun odottelua!
 
Voi harmitus.. Joku sais taas plussata ja pitää siten meidän toivoa yllä! Tsempit kaikille uuteen kiertoon joutuneille - i feel u..

Hironea murunen!!! Tsemppihalei ja siirrä kipua mulle jos sellaista ilmenee! Oothan hurjan reipas! Monelta se on (et voin jännätä sitä)? Huijuijui! Hyvin se menee ja si se on ohi ja taas iiiso harppaus eteenpäin!
 
Noniin... Vihdoin rauhallinen hetki. Mun osalta kaikki on tähän mennessä kiertoa täysin normaalisti. Amh oli ehtinyt myös saapua ja arvot oli kuulemma todella hyvät. Muutkin veriarvot oli ihan normaalit. Aukkarissa ei löytynyt yhtään mitään erikoista ja putket on auki ilman mitään outouksia. Oikealla puolella oli 15mm munarakkula ja limakalvo oli kuulemma oikein kaunis ja paksuudeltaan 9,6mm. Aukkari ei sattunut ollenkaan, mutta mulla meinas mennä kuuppa sekaisin siitä kipulääkkeestä. Olo oli kun ois ihan kiitettävä nousuhumala päällä :D

Miehelle uutiset ei olleet niin hyviä. Siittiöitä oli normaali määrä, mutta ne olivat melko laiskoja. Normaaleja löytyi joukosta alle 23%.

Tehtiin lääkärin kanssa sen suuntainen suunnitelma, että mä tikutan nyt käsillä olevan oviksen. Ovisplussasta viikko eteenpäin käyn taas verikokeissa ja katsotaan hormonien tasot loppukierrosta. Sit onki tosi paskasti joulu välissä eli väkisinkin tulee luomu yrityksiä tähän väliin pyhien takia. Ensi vuoden puolella sit katsotaan mun loppukierron hormonien mukaan että kokeillaanko pari kertoa lääkkeillä vai hypätäänkö suoraan koeputkihedelmöitykseen. Vielä ei ollu sen tarkemmin puhetta että mitä lääkkeitä tai kelle vai molemmille.
 
23% normaalisti liikkuvia eli loput laiskoja. Ei siis mikään katastrofi tulos, mutta selvästi alhainen määrä. Lääkäri lohdutti kuitenkin, että vaikka niitä on vähän niin se yksi riittää. Mies ei onneksi hirmuisesti masentunut, mutta tiedän että siitä harmittaa vaikkei se sitä näytä.
 
Ei ollu puhetta mistään muista osioista. Mies siinä tuloksistaan jutteli lääkärille, kun mä makasin haarat levällään pöydällä lääkepöhnässä. Siinä vaiheessa ku mä pääsin takasin tukevasti tuolille juttelivat jo että onko mitään tehtävissä asian tiimoilta. Ainoa asia on kuulemma pitää ruokavalio monipuolisena ja terveellisenä sekä tarkkailla että paino pysyy normaalina. Ukko nyt onkin ihan normaalipainoinen, mutta enemmän kasviksia ja liikettä muuta ei oikein itse ole tehtävissä.

Mä sain itse kehuja siitä, että olen niinkin hienosti saanu painoa pois. Päätös pitää edelleen ja jatkan tätä samaa kituuttamista. Painon lasku on hidastunnu, mutta epäilen sen enemmän alkaneen muuttua lihaksiksi. Nyt menee jo 4 km juoksu helpohkosti ja rullaavasti. Alkaa olla aika pidentää matkaa :) Kaikenkaikkiaan nyt on 7 kg pois, mutta vyötäröltä useampi sentti.
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Mulla voi merkitä dpo -1 eli aamulla tuli kuin tulikin ovisplussa ja huomenna on eka inssi! Kuin tyhjästä on kasvanut 20 mm folli ja ei mennyt kierto kuitenkaan hukkaan. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että se on ehjä ja hedelmöittyy. Elämäni piinavimmat kaksi viikkoa luvassa. Pregnyl jää pistämättä...

Hironea: Onneksi on kuitenkin paljon keinoja saada ne 23 % oikeaaseen osoitteeseen!

Tsemppiä kaikille! Hyödynnetään ovikset ja tehdään täysi joulukuun lista.
 

Yhteistyössä