*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Itelleni teen sitten jossain vaiheessa semmossen ihqu-piNkki-hemppis-hipon :D Nyt on väritoiveita ollu aika laidasta laitaan. Ihan tummista väreistä aivan överi hemppis pinkki-vaalean sininen-vaalean keltainen-turkoosi yhdistelmään, joka meinas jo olla kaikessa ihquudessaan aika yök! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Vauvatoiveinen ja muutkin uuden kierron aloittaneet :( :hug:

Itsellä kp 20. Oviksia tikuttelin sitkeästi kp 10-19, ei sitä hymynaamaa sinne tullut. Ehdotin jo lopulta viimeisen tikun kanssa jos mieheni tai vaikka koira olisi siihen halunnut lirauttaa. Josko olisi heille tikku hymyillyt :kieh:

Iitukka81: Tuo kohtaamasi käytös työpaikalla on kyllä todella asiatonta. Siitä kun vaan osaisi olla välittämättä, mutta paha mieli siitä tulee, ei voi minkään. Itse olen aiemmin kohdannut samaa. Ihan on porukalla muut töissä pohtineet että kuka saa sijaistaa minua kun minä jään kuitenkin kohta äityislomalle. No, siinähän odottavat vuoroaan, kerran jo totesin sitten että etteköhän te mummot jää ennen sitä jo eläkkeelle. Hetken olivat hiljaa.

Vilijonkka_: Ymmärsinkö oikein että sinulla on ovulaation aikaansaamiseksi lääkitys käytössä? Olen tuota netistä tutkinut jonkin verran. Mitkä ovat sinun kokemukset olleet siitä?
 
Viimeksi muokattu:
Olen vähän pitänyt palstataukoa viikonlopun ajan, mutta täällä taas.

Voi ei Merope, olisin niin suonut teille onnistumisen. Mutta toisaalta nyt tutkimukset ja hoidot käynnistymässä, niin toivottavasti niiden avulla kauan kaivattu plussa tulee.
Hironealle tsemppiä kutsun odotukseen, toivottavasti aika tulee pian.
Haavettapienestä Juu, olen syönyt viime keväästä asti letrozoleja kp 3-7, jotta ovulaatio tapahtuu ja samalla kierto tasottui. Ennen lääkettä kierrot saattoi olla lähemmäs 50 päivää ja ovista ei tapahtunut. Letrozolien ansiosta saatiin munarakkula kasvamaan ja irtoamaan, mutta ehkä ei ihan kaikissa kierroissa irronnut. Mulla oli kahdessa ekassa kierrossa ultrat, mutta klinikan kesätauon ajan söin kaksi kiertoa ilman seurantaa ja nyt syksyllä vielä yhden ultraseurannalla. Meillä ei siis tämä tuottanut tulosta, mutta oli lohdullista saada edes plussa ovistestiin. Mitään suuria sivuoireita ei tullut. Samalla lääkityksellä tämäkin kierto, mutta todennäköisesti pregnyl ja luget tueksi, kun tehdään toivon mukaan ens viikolla ensimmäinen inssi.

Tsemppiä kaikille, eiköhän olisi aika saada plussauutinen tänne!
 
Keskiviikko 17.9.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

vauvatoiveinen......37v.....kp 3/23-30.....yk 2(yk 20)..luomu
Merope.................29v.....kp 7/28-30.....yk 14..........kilppari
Vilijonkka_............31v.....kp 11/30........yk 20> letrozol + ? > inssi tulossa
Tikru-78...............35v......kp 17/28-31....yk 7..........luomu
Hironea.................35v.....kp 20/26.........yk 9..........luomu
Ruusutar14...........30v.....kp 20/27.........yk3............luomu
Metsäläinen...........34v.....kp 21/28-30....yk 20
haavetta pienestä..28v.....kp 22/26-28.....yk 6
Norna...................30v.....kp 24/30..........yk 2...........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Ei uusia tuulia täällä suunnalla. Odotellaan tädin saapumista normaalisti. Ei mitään oireita tai olemuksia. Paitsi, että niskat ja selkä on ihan juntturassa paljosta käsitöiden tekemisestä :D Antais edes jotain valeoireita niin ois ees mitä jännittää. Tähän on tultu... että "valeraskaus" ja "mitättömät oireet" alkaa olla toivottavia... plääh...
 
Hironea: Kuulostaa niin tutulta! Harmittaa vaan, että nyt kun ne oireet sitten oli tosi vahvat niin siltikin tulos on puhdas nolla..

Meillä oli aika myrskyinen eilinen. Juteltiin siitä, miltä tämä lapsettomuus tuntuu ja mitäs tulevaisuudessa. Itkettiin. Ja Juteltiin. Itkettiin ja juteltiin. Sit halattiin ja halattiin. Miesreppana pelkää, että jos vika on hänessä niin jätän. Et keksin jonkun tekosyyn ja jätän. Ja mä pelkään, että hän jättää jos vika onkin minussa. Sitten vain totesimme, että kumpikaan ei todellakaan ole jättämässä, että loppujen lopuksi kaikkein tärkeintä on vaan me :heart:
 
Merope: Kuulostaa niin tutulta. Meillä käyty kanssa tuota samaa keskustelua ja päädytty ihan samaan lopputulokseen. Tärkeintä on me :heart:. MUTTA millä sen lapsen mentävän tyhjiön täyttää... Se tässä on nyt se meidän isoin mietintä. Toki ei olla vielä luovutettu.

(.) Täällä yritetään nousta taas sieltä pettymysten suosta. Olen järkeillyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että kroppa on väsynyt kahden keskenmenon jälkeen ja mulla oli taatusti ovuloimaton kierto nyt. Tilasin taas digitestejä, jotta saan varmuuden siihen ovikseen tulevassa kierrossa. Tikutellaan sitten ihan niillä... Luovuttanut en ole vielä, vaikka nämä putoamiset koville ottaakin ja pelko myös plussaa kohtaan on iso. Vieläkin suurin unelmamme on saada se pieni. Kunhan tämä vuoto nyt loppuu, niin miehen vikittely alkaa... Jospa se nyt tärppäisi ja pieni kestäisi mukana loppuun asti...
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Kamalaa omanapailua......sorry......
Mä kidutin itteeni oikein urakalla katsomalla yhtäaikaa elämää lapselle ja toisenlaiset äidit. Onneksi olen yksin kotona,joten saan pillittää rauhassa. Juuri nyt on taas se olo,ettei minusta ikinä voi tulla äitiä. Miksi juuri minä sain nämä kortit elämältä. Antaisin mitä vain,jotta saisin oman vauvan. Mielessä leijuu vaan yksi kysymys,miksi miksi miksi.
 
Iitukka Aika samoissa fiiliksissä mennään! Mä eilen kidutin itseäni katsomalla youtubesta videoita kuinka ihmiset on kertoneet uutiset vanhemmilleen ja isovanhemmilleen... Ihan huomaamatta aikaa meni parisen tuntia ja itkeä pillitin koneella yksinään. Lopulta mies tuli kysymään, että mitä ihmettä sä täällä nyyhkit. Näytin sille yhden videon niin kyl se tais ymmärtää miltä musta tuntui. Kovasti se yrittää vakuutella, että kohta saan väkertää hippoa ihan omalle vauvalle lahjaksi. Jotenkaan ei vaan itsestä tunnu siltä.
 
Voi mun pienet.. :hug: Mä teen kans samaa, välillä kidutan itseäni oikein kunnolla.. Tää on kyllä ihan tajuttoman raskasta. Mun meni niin hermot kun joku sanoi, että tää on vaan sairaus muiden joukossa, että koittakaapa päästä yli. On se vähän eri asia kuitenkin. Ainakin mun mielestä. Kyllä mä reagoin eri tavalla uutiseen siitä, etten koskaan saa lasta kuin siihen, että mulla on vaikka diabetes. Ja tuo Miksi soi päässä koko ajan.. :(
 
No niin, tämä hätähousu soitti lääkäriin ja kyseli ne hormonikokeiden tulokset, lääkäri soittaa vasta ensi viikolla. Kilppari oli 2,1. Olen tätä tutkaillut ja arvo on ilmeisesti OK, mutta mielemmin pitäisi saada alle kahden ja vielä parempi olisi saada lähemmäs yhtä. Tästä tulen siis lääkärin kanssa keskustelemaan (ja juu, olen näitä ärsyttäviä ihmisiä, jotka selvittää itse ja haastaa lääkärit.. Tosin tämä on niin erikoisalaa, että lääkäri on varmaan ihan onnellinenkin..). Muuten arvot olivat siis ok, mutta LH hieman liian matala.. Onko tietoa miten hoidetaan? Tosin jossain sanottiin, että LH vaihtelee niin paljon, että tärkeämpi on suhde FSH (?) kanssa. En ymmärrä miten se suhde lasketaan..
 
Voi Merope-mussukka, ihanaa että saitte ilmaa selvitettyä ja päädyitte noin loistavaan lopputulokseen :hug: nuo ovat tuttuja ajatuksia, meillä niin päin että mä itkin miehelle että ei kai se jätä mua kun en tuu raskaaksi. Ei kuulemma oo jättämässä hänkään :) mut hyvä noi on ääneen sanoa, se oikeasti auttaa.

LH/FSH suhde lasketaan ihan vaan niin, että sijoitat ne arvot jakoviivan eri puolille ja lasket. Sillä, menevätkö ne omiin viitearvoihinsa, ei oo yhtä paljon merkitystä kuin suhdeluvulla. PCO:ssa LH:n pitoisuus on suurentunut, olisko ollut että jos menee yli kahden niin viittaa siihen, en tarkkaan muista. Mulla oli muistaakseni 3.

Hironealle ja Iitukalle isot halit myös, olette usein mielessä :heart:

Meille tää eka PAS kääntyi pettymykseksi, testi negaa tiistaista asti ja tänään sain luvan lopettaa tukilääkkeet. Seuraava kierros yritetään "luonnolliseen" kiertoon eli yritetään saada ovis aikaan letrozolilla. Jos onnaa, niin sitten alkio kyytiin 5 päivää oviksesta. Kiva et yritetään uutta, en oikein vakuuttunut lääkkeellisestä kierrosta kun ei oikeasti ollut mitään oireenpoikastakaan missään vaiheessa.

Tsemppiä kaikille!
 
Hei kaikki pitkästä aikaa! :wave: Täältä taustalta huikin välikuulumisia... :)
Vielä ei tosiaan ole plussaa tullut mutta miinusta kyllä! Nimittäin painon suhteen! :LOL: Otin itseäni oikein huolella niskasta kiinni heinäkuun lopussa kun ilmeisesti mitään muuta estettä mun raskautumiselle ei ole kuin ylipaino ja aloitin Cambridge ohjelman melkein 1,5 vuoden tauon jälkeen. :) Nyt tuosta aloituksesta on kulunut 7 viikkoa ja muutama päivä päälle ja paino on tippunut jo -10,9 kg!! :heart: Enää n. -7 kg siihen painoon mistä plussasin viimeksi! :) Olo on mahtava, mieli on korkealla ja uskon todella että se on vain muutamien kuukausien kysymys kun se plussa pärähtää tikkuun. :heart: Mitään oviksia en ole tikuttanut enää moneen kiertoon.. Tulee jos on tullakseen meiningillä mennään siis. :) Mutta olis se kyllä paras joululahja ikinä saada se maaginen plussa tikkuun... :heart:

Tsemppiä kovasti kaikille ja plussatuulia!! Toivon sydämeni pohjasta meille kaikille sitä plussaa! :heart: :)
 
Perjantai 19.9.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

vauvatoiveinen......37v.....kp 5/23-30.....yk 2(yk 20)..luomu
Merope.................29v.....kp 9/28-30.....yk 14..........kilppari
Vilijonkka_............31v.....kp 13/30........yk 20> letrozol + ? > inssi tulossa
Tikru-78...............35v......kp 19/28-31....yk 7..........luomu
Hironea.................35v.....kp 22/26.........yk 9..........luomu
Ruusutar14...........30v.....kp 22/27.........yk3............luomu
Metsäläinen...........34v.....kp 23/28-30....yk 20
haavetta pienestä..28v.....kp 24/26-28.....yk 6
Norna...................30v.....kp 26/30..........yk 2...........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Ricardina Olit eilen mielessä ja ajattelinkin tulla tänne heti aamusta huutelemaan vointejasi. Luitkin ajatukseni :heart: Harmi, ettei PAS tuottanut tulosta, mutta seuraavaan kiertoon paljon toivoa ja peukkuja.

Mariah Aivan huikeat lukemat on pudonneet!!! ihan valtavasti onnea saavutuksesta!!! (voi kumpa mäkin saisin itseäni niskasta kiinni...)

Merope sinä ja sun rakettitietees :D :D mä oo tommossista suhteista ja lukemista kuullukkaan :D Onneks mulla on sut :heart: sä kun otat selville niin siinä sivussa ihan vahingossa oppii uutta tämmönen maalaistollerokin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Merope ja Mariah33
Upea saavutus painonpudotuksessa Mariah33, onnea!!

Täällä ei ole mitään oireita tullut ja oon aika varma, ettei tärpännyt tästäkään kierrosta. Oviksen sain kuitenkin tikutettua ja siitäkiin oon ihan hyvilläni. Kp 23/27 menossa. Mikäli ens viikolla menkat alkaa, niin sitten tulee yhden kierron tauko yrittämiseen ja aion panostaa kunnolla painonpudottamiseen. Nutraamalla jos saisi muutamia kiloja pois alkajaisiksi.

Tsemppiä ja plussia kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Täällä tänään kp 1 ja yk 7 alkaa. Tällä kertaa suoraan vuotoihin ilman menkkaoireita, tai no vähän oli kuumempi nukkua viime yönä ja pienet alaselkäkivut. Luulin niiden johtuneen eilisistä pihatöistä. Alkaakohan minun naiselliset toiminnot hiipua jotenkin. Ei ollut ovista ja nyt näin vaan menkkaoireetkin jää pois.. Plaah! No, huomenna sitten soitto sinne gynen polille ja luultavasti jo tämän viikon torstaina sitten aukiolotutkimus :O Se suositeltavaa tehdä ennen kp 9 ja täällä erikoislääkäri paikalla vain torstaisin. Toivon todella että ei siirry taas seuraavien menkkojen taakse.

Kiitos vilijonkka_ ovis-lääkkeisiin liittyvästä vastauksesta. Tehtiinko sinulle mitä kaikkia kokeita ennen niitä ja tarvitsiko miten monta kiertoa tikutella ennen kuin sait reseptin?
Minulla oli nyt eka kierto minkä ikinä tikutin ja ei ovista, mietin riittääkö se reseptiin? Ehkä tällä taustalla..

Aikamoiseen painonpudotukseen ja elämäntapamuutokseen olet pystynyt, Onnea siitä Mariah33.

Toivotaan että saataisiin plussaajia täältä tällekin kuukaudelle :heart:
 
No niin, nyt täällä ollaan taas back in business. Olihan reipas viikonloppu, ystäväpariskunta oli vierailulla ihanan pienen tyttösensä kanssa. Sain vihdoin kerrottua, että yritetään lasta. Mutta en sitä, että kuinka kauan tässä on mennyt.. Ystävä oli oikein kannustava. Ja heidän ihana lapsi oli kyllä niin valloittava.

Ricardina
: Tosiaan, kyllä näistä on välillä hyvä puhua ääneen. Niin hyvistä kuin huonoista ajatuksista. Ihana, että teillä on mies sanonut noin! Ja kiitos laskukaavasta. Täällä siis varmaan pco. Jes.

Hironea: :heart: Hihi! Mä oon tällainen hullu asioiden tutkija, en jaksa odottaa, että lääkäri soittaa. Ja totta puhuen, en ihan aina luota, että lääkäri osaa asiansa. Kun tämä on kuitenkin erikoisalaa. Torstaina kuulen sitten lääkärin mielipiteen.

Täällä alkaa vihdoin ovisviikko. Jee!
 
Maanantai 22.9.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

haavetta pienestä..28v.....kp 2/26-28.....yk 7
vauvatoiveinen......37v.....kp 8/23-30.....yk 2(yk 20)..luomu
Merope.................29v.....kp 12/28-30.....yk 14..........kilppari
Vilijonkka_............31v.....kp 16/30........yk 20> letrozol + ? > inssi tulossa
Tikru-78...............35v......kp 22/28-31....yk 7..........luomu
Hironea.................35v.....kp 25/26.........yk 9..........luomu
Ruusutar14...........30v.....kp 26/27.........yk3............luomu
Metsäläinen...........34v.....kp 26/28-30....yk 20
Norna...................30v.....kp 29/30..........yk 2...........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Hmph... Kylläpähän taas täti antaa itsestään kuulua oikein kunnolla. On sen sortin krampit ja pistelyt vatsassa ja ennen kaikkea munasarjoissa jotta avot... Välillä tuntuu, ettei henkeä saa... millassethan niegarat sitä kohta holahtaa... yök...
 
Äh, voi mälsyys Hironea!

Vieläkö te uskotte luomun mahdollisuuteen? Itsellä usko vähän heittelee. Välillä (=lue kierron tietyssä vaiheessa) uskon ja välillä taas odotan vaan, että pääsee lääkärin avustukselle..
 
En mä enää näin monen vuoden jälkeen jaksa uskoa luomuun. kierto kierrolta alkaa muutenkin usko rapista ja lääkäriä odotellaan ihan tosissaan. Kyllä ois pitänny luomuna edes jonkinlaista tärppiä/keskenmenoja tulla, että uskoisin enää värkeissä ylipäätään mitään tapahtuvan.
 

Yhteistyössä