*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Aamupäivää!

Mä olen ollut työkiireiden takia poissa palstalta, nyt tulin lukemaan kuulumisia. Tervetuloa mukaan uudet!

Meropelle paljon tsemppiä! Olis teidän vuoro jo :)

Mun pitäis innostua tästä kierrosta (ovis alkais olemaan lähellä) mutta flunssa ei kyllä auta. Sänkypuuhat ei nuhanenänä oikein nappaa!
 
Hihi, ihanat! Täällä puhelimella nopsaan kirjuuttelen et ruoka sai melkein oksun aikaseks.. mietin vaan oiskoos vatsaflunssaa..? Lämpöä edelleen yli 37 mut ei kipeä olo.. torstai olis päivä ku pissisin tikkuun. Mies jätti tänään näytteet.

Tsemppiä Hironea ja Norna innostumiseen.. Miettikää päämäärää ja sitä kuin kiva sit on jännäillä ku on syytä :) Ja Norna. Viime flunssassa (kuumeessa) miehen kans touhuttiin ja molemmat koki "ihmeparantuminen" ;)
 
Terveisiä lomalta, arki painaa päälle taas..

Oi että, Meropella on niinku todella jännää! Peukut on napakasti pystyssä täällä, todellakin on teidän vuoro!

Hironealle tervetuloa takaisin, jo sua kaivattiinkin :hug: uusille myös tervetuloa :)

Ikä ei mua sinänsä stressaa, vaan se, että onnistuuko ylipäätään.. Noh, nyt on taas alkio kohdussa (pari tuntia sitten laitettu!) ja taas sen villin toivon aika. Toivottavasti pysyn järjissäni testipäivään asti ja sen jälkeenkin, tapahtui sitten mitä vaan :)
 
Samperi ku ny iski vielä närästys. Ihan siis megaoireet = paluu maanpinnalle on piiiiiitkä..

Mua ihan vähän stressaa ikä. Kun haluaisin monta lasta. Mut enemmän juur et mitä jos ei ikinä..

Ricardina: Ihana kuulla susta! Nyt pidän peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee parhainpäin!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Hironea
Kiitos tervetulotoivotuksista. Toivon, että vierailuni on lyhyt... niinhän meistä jokainen toivoo.

Merope Oi, Oi... nyt kuulostaa kyllä lupaavalta. Toivotaan, toivotaan.

Ricardinalle tsemppiä piinailuun.

Nornalle ja Hironealle innostusta makkarin puolelle. Toivottavasti flunssa ei estä mahdollisuuksia.
Meillä on tämän projektin varrella ollut ajoittain "pakko hoitaa pois alta" tunnelma, joka on kyllä tosi kurjaa. Onneksi ei-ovulaatioaikana on ihan spontaania ja mukavaa seksiä, mutta ainakin viimeiset ovispuuhailut on ollut kaikkea muuta kuin romanttista. Just miehen kanssa eilen juteltiin, että nyt inssivaiheessa ei ole pakko "painaa" montaa päivää ;)

Iästä stressaan vähän, mutta enemmän siitä että saadaanko ollenkaan biologisia lapsia. Nyt olen jo siinä iässä, että esikoinen syntyy aikaisintaan 32 -vuotiaana. Iän puolesta lapsihaaveet alkaneet kääntyä kahteen kolmen puolesta. Mutta edelleen siis olen kuitenkin toiveikas. Katsellaan, katsellaan... Yritin soitella tänään klinikalle, mutta en päässyt soittoaikana läpi. Huomenna siis uudelleen.
 
No niin, dpo 12 ja kaikki oireet kadonneet. Eli enää odotan vain sitä kuuluisaa tuhrua. Blaah.

Kauan teillä on kestänyt miesten simppatestien tulosten tuleminen? Mä oon niin tuhottoman kärsimätön, että tänäänhän pitäisi tietty jo tulokset saada kun JO eilen siellä oltiin!
 
Merope Mä puhallan niiiin sinne plussatuulta, että meinaa taju lähteä!!! elä ny maalaa piruja seinälle ;)

Mulla nää jatkuvat epäonnistumiset ja tärppäämättömyys on tuonu aika suurenkin ikä stressin. Pidän itteäni jo vanhana ja pelkään, että munat ja värkit on jo niin loppu ettei sitä omaa lasta saada. Mehän siis päätettiin jo heti alkumetreillä ettei adoptoida jos omaa ei saada. Ainakin vielä ollaan molemmat siitä samaa mieltä.

Mä sain kun sainkin inspiksen illalla ja peuhattiin oikein kunnolla :p Iltapesulla huomasin oikein kunnon ovislimat niin ajattelin, että nyt on "pakko". Ukolle kun vihjaisin niin sit sai jo juosta karkuun :D Sori, jos tuli liikaa infoa :D :D

Niin ja Merope mä oon niin samanlainen kun sä. Tulokset pitäs saaha HETI!! tosin me ei vielä olla päästy ees tohon asti, että mies pääsis antaan näytteensä.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Hironea: Hihii, mä täällä hekottelen teidän iltaleikkejä :D Ihan mahtavaa, että sait kun saitkin inspiksen! Miehelle tais täällä olla aika paha paikka tuo simppatestin antaminen, mut ihmeen kivuttomasti se sit meni.. Odottaa kyllä pelolla tuloksia, taitaa se olla aika iso juttu miehille. Ja kiitti tsempeistä, älä kuitenkaan tajua meidän takia menetä :LOL: Mä en oo vielä raaskinu mennä vessaanka, ku pelkään omaa reaktiota. Pitää ensin saada ajatukset siihen, että aikaa on vielä.. Ettei se tähän yrityskertaan kaadu vaikka tulosta ei olisikaan.
 
Hiljaiseloa hetken aikaa, mutta taas kirjoittelemassa.
Luin tässä näitä muiden viimeaikaisia kuulumisia, kuinka värikästä voikaan tämä vauvan yrittäminen olla. Aina pohdin niitä jotka vaan tulevat raskaaksi sitä yhtään ajattelematta saati sitten toivomatta. Voi kun olisi itsellä sellainen tuuri käynyt kun näitä lisääntymisedellytyksiä jaettiin. Eilen kaupan kassajonossa katselin äitiä, jolla oli ainakin kuusi lasta mukana ja masusta päätellen ehkä kohta seitsemän. Toivottavasti hän muistaa varmasti rankan arjen keskellä olla onnellinen heistä kaikista. Minulle kun riittäisi nyt alkuun edes yksi oma ihana pieni :heart:.

Joo, täällä kp 14, yk 6. Kävin tosiaan pari viikkoa sitten lääkärillä ja siellä sainkin yllätykseksi tietää että oviksia pitää tikutella. Minulle kun on pari vuotta sitten erikoislääkäri sanonut että ei tarvitse koska verikoe näytti että ovikset tapahtuu. Nyt tämä lapsettomuuslääkäri sanoikin että se verikoe mikä minulta on silloin otettu kertookin vain loppukierron arvon eli ei todista ovista tapahtuneeksi.

No, nyt sitten olen lääkärin ohjeen mukaan tikutellut (Clearblue digital) kp 10 asti, EI ovista. Jonkinlaista tuntemusta on, limat kp 10 ja silloin myös alamaha-ja selkäkivut, ärsytys ja päänsärky. Minulla ei siis tässä kierrossa näyttäisi tapahtuvan ovista ollenkaan... vai mitenkä muut tämän ymmärrätte? Kokemusta tikuttelusta enemmän?`

Menen seuraavien menkkojen jälkeen siihen aukiolotutkimukseen (toinen kerta jo) ja samalla käydään läpi ovisseuranta + labrat. Ehkä syy siihen että en raskaudu onkin oviksen puute.. Toki ymmärteekseni sitä on mahdollista lääkityksellä korjata.

Huokaisu!!
 
haavetta pienestä: Mulla ovis ainakin on vasta myöhemmin kuin kp 10.. Oletko jatkanut tikuttelua tuon jälkeen? Mitenhän nuo verikoearvot menevät? Multa otettiin verikokeet kp 21 ja luin jostain huslabista vai mistä että jos arvo on yli 25, se tarkoittaa, että ovulaatio on tapahtunut. Suloinen hoitaja kertoi minulle vain arvot ja sanoi, että "voi kun näistä jotain ymmärtäisi". Lupasin itse ottaa asiasta selvää, kun hän luki mitä siellä sanottiin. Lääkäri soittelee vasta parin viikon päästä ja siihenhän en millään voinut odottaa (taas Hironea tämä kaikkitiedotmulleheti-piirre nosti päätään :) ).
 
Merope: Joo, siis kp 10 aloitin testaamaan ja jatkanut olen, tänä aamuna viimeksi. Ja kai minä sitten jatkan ne kaikki 10 testiä (ad kp 20), on ainakin sitten näyttää lääkärille seurantaa. Ei siihen tikkuun vaan sitä hymynaamaa tule :x

En muista nyt tarkkaan mikä oli kp kun ne labrat aikaisemmin otettiin mutta loppukiertoa sekin oli. Pitää tutkia lääkärin papereista töiden jälkeen. Sitä progesteroni -arvoa minulta tutkittiin ja siinähän on eri viite-arvot eri kierron vaiheisiin. Nyt nämä viimeisimmät labrat otettiin tässä kierrossa kp 3 ja pissanäytteet kp 6.

Odottamiseen, se on kyllä rasittavaa. Meillä täällä lapsettomuuslääkäri paikalla vain kerran viikossa ja nytkin oli just viime viikon poissa, kun minä kävin labroissa. Vastauksia saa siis aina odotella.
 
Moikka!

Kärsivällisyyttä toivon meille kaikille :D täällä myös yksi, joka tahtoisi aina tulokset ihan heti ja voitte kuvitella miten ärsytti, kun kromosomitutkimusten tuloksia joutui odottamaan 9 viikkoa! Nyt odottelen hyytymistekijöiden tuloksia ja nekin vie vähintään 2 viikkoa...

Tervetuloa uudet! Toivotaan meille jokaiselle sitä kestävää ja pikaista plussaa.

Ovista kannattaa tikutella vielä, haavetta pienestä. Usein se plussa tuleekin vasta kp 14 jälkeen. Riippuu sinun normaalista kierrosta. Jos ovis tapahtuu, menkat alkaa tai jättää alkamatta tasan 14 päivän kuluttua oviksesta.

Täällä purraan kynsiä ja odotellaan ensi viikon maanantaina. Kurvaako täti paikalle vai tuleeko tikkuun kaksi viivaa... Jännittää!
 
vauvatoiveinen: Hui, sielläkin jännät paikat! Onnea ja plussatuuuuuuulia!

Pikainen päivitys vielä.. Jos täti kurvaa huomenna paikalle, ei mun toista hormonikoetta voi tehdä tähän kiertoon.. Se oliskin melkonen täräytys päin naamaa tällaiselle hermoheikolle.. :x
 
Huuh, on tämä ihmisen kiduttamista. Periaatteessa nyt pitäisi sit jo raskaustestillä näkyä tulos, mutta en halua sitä tehdä, kun sitten menetän edes tämän orastavan toivon.. Teettekö muut näin (=viivästytätte testin tekemistä, jotta saisitte vielä hetken edes toivoa)?
 
Meropeee,testaa jo. Mä en kestä oottaa :D ymmärrän kyllä ton et jemmaa sitä testaamista. Kun just silloin on vielä se toive,et jospa onnaa. Ja nythän teillä onnaa :) siis pakko,koska sillon se antaa mullekin toivoo,et vois vielä onni vilahtaa täälläkin. Ollaanhan me sielunsiskot <3 Saitko muuten sen työpaikan?
 
Voi ihana Iitukka :) Mä nii mietin et testaisinko mut aion jännätä kyl ainaki huomiseen.. En mää vaan usko vaikka toivon.. Ja en saanu! Pistivät yhden mua paaaaaljon kokemattomamman mun edelle.. Siis sil oli vuosia vähemmän eikä ollenka täysin alaan kuuluvaa ku mul on kaikki vaan siitä mitä haettiin. Möh. Mut ei sekä haittais jos vaan tää unelma toteutuis <3 Mitäs siellä on meneillään?
 
Merope mäkään en malta odottaa sun testiä!! Oi kun vähän sellainen olo et nyt se on oikeasti sun vuoro :heart: harmi työpaikan kannalta, mut jos ja kun nyt plussaat ni se unohtuu kyllä samantien! Peukut niin pystyssä, kerrot heti kun testaat!
 
Ymmärrän sua Merope, itsekin olen joskus testien kanssa jänistänyt. Mutta silti
uutena huutelen että huomenna testaat! Olis kyllä sun vuoro, ehdottomasti. Jännittää sun puolesta.

On: ens viikolla folliultra ja viikolla 39 eka inssi jos kaikki menee hyvin.
 
Huoh.. Täälläkin sitä taas vaan menkkoja odotellaan :p Tikuttelin ekaa kertaa ovulaatiota tuossa noin viikko sitten, enkä saanut kyllä ohjeiden mukaista plussaa aikaiseksi (parjatut Davidin liuskat). Yhtenä päivänä oli kyllä yllättävän vahva, verrattuna aiempien päivien haamuihin, mutta siitä se sitten lähti taas haalenemaan. Kuvittelen nyt siis ovulaation olleen jossain tuossa välissä, eli nyt olisi ehkä DPO5. Ovulaatio-oireista ym. minulla ei siis ole mitään sanottavaa, olen aloittelija näissä :D Eli voi olla, että ovulaatio oli paljon myöhemmin tai ei tullut ollenkaan.

Tuossa toissapäivänä oli kyllä niiiin raskautunut olo, että hymyilin typeränä koko päivän :D Kaikenlaisia oireita ilmoilla.. jotka sitten hävisivät tiistaiaamuun mennessä. Nyt ei mitään. Ei niin mitään. Tuossa äsken ihan vaan "huvikseni" ja "ohimennen" :)whistle:) tein yhden ovulaatiotestin, negaahan se näytti :LOL:

Plussatkaa nyt joku (Merope?!), että voin taas itsekin elätellä toivoa :heart:
 
Täällähän on aika monella aika kuumottavat paikat. Harmi ku ite en pääse ollenkaan tässä kierrossa mukaan :( no mä jännään teijän puolesta sitten oikein tuplasti.
Mulla alkaa menee hermo mun työpaikalla. Muutama työkaveri on ottanut oikein asiakseen esitellä MUN raskautta. Kaikille kuuluttavat,että ootteko huomannut,että Iitukka on raskaana. Kohta se synnyttää ja jää äippälomalle. Onhan sillä jo maha kasvanut,näytä nyt mahaa. Ja sitten taputellaan mun läskejä. Ainiin sehän onkin se sun koira. Joo ei naurata,enemmänkin tekis mieli lävästä kämmenellä poskelle. Toivottavasti toi piski pukkais ne pennut äkkiä ni loppus toikin.
 
merope: ihan rauhassa teet testin, kun haluat. Mutta me tosiaankin odotetaan sitä plussaasi jo :D

Ricardina: peukut on pystyssä, jotta kyytiläinen tarraa nyt tiukasti.

(.) täällä nippailee edelleenkin silloi tällöin muniksista. Muuta oiretta ei ole. Nyt tullaan korkeelta ja kovaa alas, jos alkaa menkat. Plussasin toisen kerran ekan keskenmenon jälkeen heti ja jotenkin oletan, että niin käy nytkin. Mutta eihän se oikeasti niin mene... Pitää yrittää suhtautua niin, että ei romahda yksiin menkkoihin... Pitkä ja kivinen on ollut tie.
 

Yhteistyössä